NHL 09 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(15)
|
Inga priser |
Postad 16 October 2008 - 20:52
Postad 16 October 2008 - 21:33
Deltar gärna i erat lag. Är det några som tänkt spela redan ikväll så är jag gärna med.
nickar: newmi_
Postad 17 October 2008 - 15:57
skjut då ni kommer nära mål bara då trillar dom in, vet har jag lärt mig nu... alltid kul att bli utspelad då man kör live och ändå vinna med 1-0 pga av ett mål fr¨ån halva plan:D
Postad 17 October 2008 - 17:06
Sen har jag aldrig sett så många mål där pucken går på försvarare å in i kassen. Inga styrningar utan puckar som rullar över ryggar & singlar över målvakten i en fin båge.
Postad 17 October 2008 - 20:23
blev uppflyttad till flyers första femma, igen.
spelade 5 matcher, gjorde hattrick i 2 av dom, och 2mål+2 ass i dom andra två matcherna.
sista matchen vann vi med 1-0 och jag hade +1, totalt kanske +12 (om inte mer) under dessa 5 matcher...
jag blev petad tillbaka till andra femman =/
vad kravs för att vara kvar ? mål i varje match ? räcker det inte att man håller ett högt poängsnitt över några matcher ?
har nu spelat 75 matcher och har 100 poäng, pendlar mellan första och andra femman hela tiden.
jag lirar center position och är en "sniper", det är nu mitten av mars (tror jag=) och jag har 50+ mål, vilket är galet bra presterat för att vara NHL, om man nu ska ha verkligheten som någon slags referens...
blir inte klok på det här spelet.
Postad 18 October 2008 - 09:46
Kör defensiv back men gör väl oftast nått poäng per match iaf... (kör på näst svåraste nivån tror jag)
Lira online idag, någon?
/F1MP
Postad 18 October 2008 - 10:00
Som jag oxå skrivit tidigare är det inte alltför logiskt hur man åker jojo i kedjorna. Poäng i varenda match & näst-poäng-bäst i laget åkte jag ut från första-kedjan. Tillbaks igen efter 2 matcher. Ska bli intressant å se hur länge bara....
Annars tycker jag de mer personliga kommentarer man får om sin be-a-pro-gubbe är roliga. Får mest höra hur bra jag tacklar & hur ont alla verkar få
Postad 18 October 2008 - 11:06
Postad 19 October 2008 - 00:10
Har varit uppe i Ottawas första kedja o vänt en runda. Är nu tillbaka i farmalagets tredje kedja.
Hur bra betyg jag än fick så skickades jag bara neråt.
Ledde interna poängligan hade aldrig sämre totalranking än B.
Mitt enda problem som jag kan komma på är att efter matchen som man spelat är slut, kommer utvärderingssidan upp.
Där finns det ett par rutor som ska bockas för, var av det står i en att ha ej sämre genomsnitt än C över dina sista 5.
Har aldrig haft sämre än B så varför bockas inte den för.
Kommer ihåg att den var förbockad innan jag börjades flyttas ner. Tror nu att detta kan va en bugg i spelet men vet ej.
Postad 19 October 2008 - 01:07
Där finns det ett par rutor som ska bockas för, var av det står i en att ha ej sämre genomsnitt än C över dina sista 5.
Har aldrig haft sämre än B så varför bockas inte den för.
C kanske är det bästa?
Postad 19 October 2008 - 02:25
nja, A+ är bästa betyget...C kanske är det bästa?
jag vet inte riktigt vad som har hänt dig, om du rasat från första femman i nhl laget till ahl laget och fortfarande presterar bra... låter lite som en bugg om ingen klagar på vad du gör, typ coachens tips å så.
Postad 19 October 2008 - 08:00
Men har man ett total snitt på B elr bättre plus att man gör poäng och ligger på + i +- statistiken och vinner matcher, så nog ska man väl inte rasa från NHL:s första kedja till AHL:s tredje kedja.
Är riktigt besviken på detta spel nu som var riktigt lovande.
Postad 19 October 2008 - 15:55
Fick radera allt som var sparat, stänga av spelet, starta en ny Be A Pro, då funkade skiten igen.
Om statistiksystemet hänger sig igen ska jag elda upp spelet, o skicka askan till EA Sports.
Kan ha roligare för dom 600:-.
Postad 19 October 2008 - 17:11
Många många matcher har varit sura uddamåls-förluster men även några rejäla bottennapp, typ 7-2 i röva.
Vi behöver fler som spelar oftare så vi kan spela ihop oss. Se det som en uppmaning
Postad 19 October 2008 - 17:26
Redigerat av Unregistered28641812, 19 October 2008 - 19:43.
Postad 19 October 2008 - 17:39
Postad 19 October 2008 - 19:51
Själv ska ja se klart Roma - Inter men sen dyker jag upp en stund.
Postad 19 October 2008 - 21:01
Ibland när man ska tecka i ens egen zon så kommer det sig att jag står på den andra sidan rinken och är många
meter från dom andra och pucken.
Sen den mest irriterande jag har insett är när mina medspelare blir helt "dumma" i huvudet och tacklar inga eller
försöker ingenting. Känns ibland att man förlorar några matcher för att inte dra så långt från dom andra lagen i NHL.
Spelar själv i Vancouver Canucks just nu som vänsterforward i första kedjan. Jag leder skytteligan och Vancouver leder NHL.
Jag har också spelat mitt första allstarmatch och fick också göra en assist och ett mål.
Mitt bästa ögonblick hittills i spelet är när det har stått 3-0 till motståndarna och så i den tredje perioden så har man kommit med 2 reduceringar och sen så knäppte jag först kvitteringen med 2 minuter kvar, och efter det så spelade jag fram till en helt fri Henrik Sedin som kunde göra segermålet med ynka 14 sekunder kvar.
vilka är er egna minnesvärda ögonblick hittills.
Postad 19 October 2008 - 21:06
Men visst får man en feeling av att spelet ibland bromsar upp alternativt medvetet "saboterar" själva spelet på isen. Allt för "spänningens skull, eller nått.
Postad 19 October 2008 - 23:02
edit: dessutom behöver vi någon som är grym på tekningarna på centerpositionen, annars kan vi aldrig etablera tryck om dom får pucken varje tekning
edit 2: personligen är jag inte spec bra och min spelare har inte bra tekningsstats, men om någon har dessa två kombinerat vore det en stor fördel.
edit 3: sen undrar jag om någon kan rekommendera ett headset (inget märkvärdigt, gärna billigt), är väl mest mikrofonen jag är ute efter, men men..
Redigerat av newmi, 19 October 2008 - 23:08.
Postad 19 October 2008 - 23:31
Vi har en del att tänka på. Du nämner några här uppe. Positionsspelet är en annan. Alla tokrusar efter pucken vilket gör kontringar till godis för motståndarna.
Släppa iväg pucken med målisen tror ja händer i ren frustration. Men visst är det dumt.
Hur som helst har MHB rasat från div 2 till.... div 8 på två dagar.
Men det viktigaste är väl ändå å ha roligt....
Postad 19 October 2008 - 23:41
Hur var det med headset? Några förslag?
Postad 20 October 2008 - 05:37
MHB-laget har rasat som ett korthus de senaste dagarna. Från att ha nosat på div. 2 är vi nu nere i 5:an
![]()
Många många matcher har varit sura uddamåls-förluster men även några rejäla bottennapp, typ 7-2 i röva.
Vi behöver fler som spelar oftare så vi kan spela ihop oss. Se det som en uppmaning
Är gärna med lägg till speffy
Postad 20 October 2008 - 09:59
Självklart är det viktigast att ha roligt. Att spela 5on5 (eller varför inte 6on6) är riktigt roligt. Har gjort om min spelare till center nu med 87 i tekningar
Hur var det med headset? Några förslag?
Finns en tråd om headset såg jag:
https://www.minhembi...howtopic=211331
Jag skulle även vilja ha ett så man kan snacka lite
funderar på att beställa SOCOM inkl. headset från VG+:
http://www.videogame...oducts_id=14255
(blir ca: 380+frakt)
/Fredrik
Postad 20 October 2008 - 14:52
dvs byta lite spelare?
Verkar som jag ej får till det någon kanske kan bekfräfta om det går..
Postad 20 October 2008 - 21:41
Jag vill iaf vara med och spela en match
Postad 20 October 2008 - 22:17
För det första så är jag ingen center.. Vart väljer man det?
Sen vet jag inte om det brukar lagga så? Allt jag gjorde, eller tryckte på reagerade spelare på nån sekund efter på.
Är det lagg eller är det så här när man spelar online? Min första match online i NHL nämligen
Postad 20 October 2008 - 22:33
Hemskt?! Nä, det är så underbart
Postad 20 October 2008 - 23:18
Sen vet jag inte om det brukar lagga så? Allt jag gjorde, eller tryckte på reagerade spelare på nån sekund efter på.
Är det lagg eller är det så här när man spelar online? Min första match online i NHL nämligen
Jag har samma problem när jag använder headset, om jag stänger av det när jag ska till att spela så flyter det på bra, jag har ett Sony Ericsson HBH DS 200.
Postad 20 October 2008 - 23:18
Postad 21 October 2008 - 19:21
Dax för matcher nu. Klockan är 20.20
Postad 21 October 2008 - 19:58
Det går knackigt för MHB nu. Igen.
Postad 22 October 2008 - 09:48
Postad 22 October 2008 - 13:13
Online Leagues - Coming Soon
Så har det i och för sig stått i en månad nu...
Postad 22 October 2008 - 15:21
Postad 22 October 2008 - 19:14
vart tog alla vägen?
Ska spela lite fifa nu, men efter det är jag på.
Nån som är inne och spelar?
Redigerat av Unregistered28641812, 22 October 2008 - 21:27.
Postad 22 October 2008 - 21:48
Men nuså, nu ska jag in & tackla sönder finnar, tjecker å allt vad det heter
Postad 22 October 2008 - 22:20
Appropå en sak som många verkar villja ha, att kameran är fokuserad på gubben ochinte pucken när man har be a pro kameran på Klassisk eller något annat än Hög och Låg.
Jag har gjort så att jag har min inställt på Hög, sedan innan matchen börjar så pausar jag och ändrar den till Klassisk, det fungerar för mig iaf.
Postad 23 October 2008 - 11:43
Första matchen igår var jag överallt med klubban & fick sitta en del på skambänken vilket såklart uppmärksammades av lagkamrater.Men eftersom mitt o matchens enda mål avgjorde var jag nog förlåten.
Annars tycker att det fungerar sådär med mick i detta spel. Inte sällan det hackar o brusar. Jag fortsätter i alla fall å babbla utan å veta om nån hör mig.
Postad 23 October 2008 - 13:06
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
15 bilder
40 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?