* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *
1150 svar till detta ämne
Postad 16 November 2008 - 21:40
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1425 inlägg
Ja det kommer att kosta [med geotaggning]. Man måste ha tillgång till internet för att denna funktion ska fungera. Det är ju dock inga jättemängder med data som laddas ner per bild.
Tänk på att åtminstone Telenor börjat ta betalt per påbörjade 100 kB, på samma sätt som allt fler operatörer tar betalt per påbörjat tidsintervall på samtal. Det är naturligtvis beroende på operatör och avtal, men ändå en extremt ful grej som man bör se upp med: http://www.idg.se/2....r-telenorkunderSå att telefonen bara laddar ner jättelite data har mao ingen direkt betydelse längre, det är det faktum att den faktiskt försöker ladda ner nånting öht som man bör förhindra. I det här fallet vore det ju snarare bättre om den laddade ner större mängder data, så man åtminstone fick nån nytta av sina 100 kB.
Postad 16 November 2008 - 21:51
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Det verkar som man inte behöver ha tillgång till internet för att det ska fungera.
Man kan bara att stänga av aGPS funktionen och bara köra med GPS så kostar inte geotagging någonting.
Redigerat av TomasL, 17 November 2008 - 10:26.
Postad 17 November 2008 - 10:04
hoogey
-
hoogey
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Någon som vet om det går att synka med Google Calendar (helst multipla Kalendrar)? Vill inte behöva gå in via webbläsare varje gång jag ska kolla min kalender....
Postad 17 November 2008 - 10:27
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Någon som vet om det går att synka med Google Calendar (helst multipla Kalendrar)? Vill inte behöva gå in via webbläsare varje gång jag ska kolla min kalender....
Kolla denna länk: http://googlesystem....ith-google.html
Postad 17 November 2008 - 10:41
hoogey
-
hoogey
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Tack för länken! Problemet är väl bara att C905 har något eget OS, så jag blir tveksam om programmen funkar när det står "works with many SE mobiles" (och "many" är ju trots allt inte alla... Ingen som har provat?
Postad 17 November 2008 - 10:54
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Du ska kunna köra med programmet GCalSync. Det är en java applikation som fungerar på c905.
Goosync ska du också kunna använda då c905'an stödjer SyncML. Detta är ju dock ett program som installeras på din dator och kostar en liten slant om man vill ha alla funktioner.
Redigerat av TomasL, 17 November 2008 - 10:59.
Postad 17 November 2008 - 13:18
Aouseus
-
Aouseus
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Det verkar som man inte behöver ha tillgång till internet för att det ska fungera. Man kan bara att stänga av aGPS funktionen och bara köra med GPS så kostar inte geotagging någonting.
Precis, Har en K850 i skrivbordslådan därhemma som jag är grymt missnöjd med, bytte sen till N95 och livet blev enklare och precis som du skriver finns det ingen anledning att använda agps, dessutom borde man precis som i N95 också i C905 kunna ladda in Garmin´s eller Tom Tom´s kartprogram (Förutsatt att den är S60 kompatibel) som är klart mycket bättre (kör Garmin 2008 i N95:an) sen måste jag fråga er om GPS känsligheten, drar jag igång gps:n här på kontoret med ett avstånd på ca. 1m till fönstret och persiennen neddragen så får den mycket bra kontakt inom en minut (ligger just nu på 4 staplar av 5), är det "lia" bra med C905:an? Sitter det precis som på K850 en skyddslins bakom det automatiska skyddet (iså fall faller denna bort för mig) Är sen C905 kompatibel med S60 kan man få in ett roligare SMS/MMS programm med rörliga smileys så kolla om C905 är kompatibel.
Postad 17 November 2008 - 13:23
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
c905'an är inte s60 kompatibel!
Postad 17 November 2008 - 13:25
Aouseus
-
Aouseus
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
c905'an är inte s60 kompatibel!
Surt sa räven, varför inte detta blir ju så mycket roligare i världen med program etc...? OM någon kan svara på det?
Postad 17 November 2008 - 13:34
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Det här med att flera internetsidor kräver java är ju lite tråkigt, undrar om nån vet om det går att fixa på nåt sätt?
Har för mig att jag läst nånstans att java inte funkar alls i mobiler än, men är inte säker på att jag kommer ihåg rätt.
Var grymt besviken på gps funktionen i början, men nu verkar det som att den har har "kommit igång", funkar faktiskt ganska bra nu. Lite känslig är den ju, får aldrig in bättre täckning än en fylld grön ring (av dom tre) på satelliten. Kan det ha nåt att göra med nån uppdatering kanske?
Postad 17 November 2008 - 16:34
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Surt sa räven, varför inte detta blir ju så mycket roligare i världen med program etc...? OM någon kan svara på det?
s60 är ju Nokias själva "användargränsnitt" till Symbian. c905 är en Javateleon som använder Sony ericsson "egna" java platform. Så varför skulle du tro att det skulle gå? Javalur = dumlur. Symbian , Windows mobile = smartlur.
Postad 17 November 2008 - 17:07
Aouseus
-
Aouseus
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
s60 är ju Nokias själva "användargränsnitt" till Symbian.
c905 är en Javateleon som använder Sony ericsson "egna" java platform.
Så varför skulle du tro att det skulle gå? Javalur = dumlur. Symbian , Windows mobile = smartlur.
Förvisso men fler än Nokia kan använda sig av Symbian-sfären så visst jag kunde skrivit Symbian istället för S60 tex. P1 och P800/900 använda sig av tex... och P1 tycker jag är för mycket buggar fortfarande för att den ska vara ett alternativ därav kanske men bara kanske SE hade varit duktiga o gjort tel. utifrån detta.
Postad 17 November 2008 - 17:34
Mighty_Magnus
-
Mighty_Magnus
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Google Maps 2.0 som följer med är ganska dåligt men Locago är ett riktigt bra GPS program till C905, vida överlägset Google Maps. Mycket inbyggda funktioner som fungerar smidigt samt att den visar exakt position. Det verkar som man inte behöver ha tillgång till internet för att det ska fungera. Man kan bara att stänga av aGPS funktionen och bara köra med GPS så kostar inte geotagging någonting.
Finns det några nackdelar med att ställa om A-GPS till GPS? Under vilken meny kan man göra detta? Samt: Tele2/Comviq skickade ett lurigt sms där de tvingade in sin wap sida ovanför mina bokmärken och denna går inte på konventionell väg att ta bort. Någon som har tips?
Postad 17 November 2008 - 18:06
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Nackdelen med att stänga av den assisterande funktionen till GPS'en är att det tar längre tid för den att få en satellit fix.
Den stängs av på följande ställe:
Meny-> Platstjänster-> Inställningar-> Assisterad start, välj aldrig.
Postad 17 November 2008 - 20:19
tobbis
-
tobbis
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Så nu har min c905 gått lite sönder. Har haft den i 13 dagar nu och hörluren (den lilla högtalaren som man använder vid samtal) har lagt av helt.
Jag har köpt mobilen på siba, någon som vet om man kan hävda DOA 14 dagar efter köpet? Jag vill gärna inte lämna in den på reperation och vänta en massa veckor. Eller vet någon hur lång tid det tar om man åker direkt till ett serviceställe och lämnar in telefonen direkt?
Postad 17 November 2008 - 21:15
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
SonyEricsson har en "DOA-Tid" på 7dagar. Så tyvärr blir det nog svårt att hävda det.
Men man kan ju alltid försöka.
Postad 17 November 2008 - 21:52
tobbis
-
tobbis
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Men man jag köpte den på internet, och enligt distansavtalslagen så kan jag ju ångra köpet i 14 dagar. Kartongen var ju inte embelerad eller någonting, så lägger jag ner allting i påsar/kartonger och sätter på skyddsplast så är den ju som oanvänd. Pluss att jag uppdaterade den så att telefonens mjukvara är 100% oanvänd. Dessutom så står det ingenting i distansköplagen om att man inte får använda produkten. Det som nämns är att förseglingen till kamera- och video enheter, samt till datorspel inte får ha brutits. Men det finns ju ingen försegling, så den kan inte brutas.
Tror ni man kan hävda din ångerrätt, få pengarna tillbaks, och sen köpa en ny. Ingen reperations tid + en helt ny telefon?
Redigerat av tobbis, 17 November 2008 - 22:08.
Postad 18 November 2008 - 07:43
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Så här står det på Sibas hemsida ang. ångerrätt: Regler vid retur gällande ångerrätt Följande måste uppfyllas vid åberopade av ångerrätt: - Kvittot ska bifogas med returen. - Produkten skall ej vara använd eller trasig. - Produkten skall returneras i dess produktkartong samt med dess inneremballage. - Vid retur skall produkten vara komplett med samtliga tillbehör. Berättar du inte hela sanningen för Siba så kanske det kan gå.
Postad 18 November 2008 - 11:05
asbra
-
asbra
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Blir snart stolt ägare av denna skönheten. Hade velat ha en iphone men kan inte motivera mig själv till att köpa en.
Som fotograf behöver man ändå vettig kamera i bakfickan ibland.
Postad 18 November 2008 - 12:55
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Ska bli spännande att höra vad du som fotograf säger om kameran.
Själv tycker jag att den presterar riktigt bra.
Postad 18 November 2008 - 19:15
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Mja jag tycker att den presterar bra i macroläge, okej i blixtläge inomhus, dåligt i utomhusläge när det inte är fullt solsken.(saknar skärpa och detaljer)
Så jag är inte nöjd med kameradelen just nu. Ha laddat hem en drivrutin till kameran som jag ska testa. Den verkar skärpa upp detaljerna och minska störningar. Jag är övertygad om att kameran har en potential som överstiger vad den presterar idag med nuvarande drivrutiner. Vet inte om dom komprimerar bilderna för mycket för att spara utrymme, och därför sabbar bildkvaliten. Jag menar om en för mycket komprimerad bild tar säg 2 MP och en mindre komprimerad bild med bättre kvalitet tar 2.8 MP vilken skulle man välja? Valet är enkelt!
Redigerat av matvrak, 18 November 2008 - 19:17.
Postad 18 November 2008 - 19:52
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Hej igen, jag har lite funderingar ang bilder och gps, hur det fungerar. Jag har ställt in att den ska "tagga" mina bilder när jag fotar men jag har aldrig sett att satellitikonen varit något annat än grå i kamerafunktionen när jag tagit bilden. Men om jag sen kikar på bilden och då så kan jag välja visa karta och då startar google map och visar var bilden är tagen. Min fundering är var ligger infon med gps-koordinater? För när jag lägger över bilderna i datorn så hittar jag inge info i exifen. Tyvärr tog jag inte med mig manualen så jag hoppas att kanske nån av er vet något.
Postad 18 November 2008 - 19:56
tobbis
-
tobbis
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
I vista så hittar jag gps-koordinaterna genom att bara gå in på egenskaper för filen. Så någonstans i bildfilen ligger gps-koordinaterna taggade.
Fick förövrigt ny telefon på grund av DOA... Blev nog en nyare modell då neråtknappen inte längre är stum utan även den klickar.
Postad 18 November 2008 - 20:02
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Vad är det ni pratar om, klickar?
Postad 18 November 2008 - 20:46
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Att navigerningsknappen inte svara på samma sätt (klickar) när man trycker på den. Jag står själv i valet o kvalet om jag ska lämna in min pga detta irriterande fel.
Redigerat av matvrak, 18 November 2008 - 21:13.
Postad 18 November 2008 - 22:19
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Jag har iallafall inget problem med min d-pad. "Klickar" som den ska.
Postad 18 November 2008 - 22:39
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Jag har iallafall inget problem med min d-pad. "Klickar" som den ska. 
Min klickar inte
Postad 19 November 2008 - 00:01
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Verkar vara väldans vanligt..skit
Postad 19 November 2008 - 01:47
9070
-
9070
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej Kan nu meddela att Brodit nu har släppt en mobilhållare till bilen. Åkte direkt och beställde en. Kommer nästa vecka. Men då vet ni iaf. Denna beställde jag Hållare C905
Postad 19 November 2008 - 05:54
McBen
-
McBen
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej
Kan nu meddela att Brodit nu har släppt en mobilhållare till bilen. Åkte direkt och beställde en. Kommer nästa vecka. Men då vet ni iaf. Denna beställde jag Hållare C905
Fick du någon prisuppgift? Hittade inte det på sidan. Edit: Såg nu att det var grosister.
Redigerat av McBen, 19 November 2008 - 09:44.
Postad 19 November 2008 - 07:02
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Hej
Kan nu meddela att Brodit nu har släppt en mobilhållare till bilen. Åkte direkt och beställde en. Kommer nästa vecka. Men då vet ni iaf. Denna beställde jag Hållare C905
Själv kör jag med SE egen hållare till denna lur. Fungerar fint.
Postad 19 November 2008 - 17:17
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Känns som om den sneaste firmwaren gjort gps:n starkare. Jag får numera signal på ett ställe inne i min lägenhet..i sängen, vilket kan vara bra för att navigera sej ut till köket när man är trötter
Synd bara att det är så stor skillnad på skärpa när man fotar ute i soligt väder jämfört med monligt! Jo jag vet att det blir sämre skärpa pga sämre ljus men skillnaden är alldeles för stor!
Redigerat av matvrak, 19 November 2008 - 17:35.
Postad 19 November 2008 - 18:16
T-PWR
-
T-PWR
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Min telefon är brandad till "3" finns det någon möjlighet att låsa upp den så att man slipper detta??
Mvh. Mathias
Postad 19 November 2008 - 18:31
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Kolla kulankendi eller Da Vinci team för upplåsning/debranding. Kostar en liten slant men säkert oftast värt det!
Postad 19 November 2008 - 20:39
asbra
-
asbra
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Sker geotaggingen automatiskt? Hittar ingenstans att aktivera. Min är också brandad men jag var rätt att google maps osv skulle försvinna?
Postad 19 November 2008 - 21:16
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Kolla i inställnigarna i kameran.
Postad 19 November 2008 - 21:31
tobbis
-
tobbis
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Sker geotaggingen automatiskt? Hittar ingenstans att aktivera. Min är också brandad men jag var rätt att google maps osv skulle försvinna? 
Starta kameran, inställningar, längst till höger, sätt på "Lägg till plats".
Postad 20 November 2008 - 07:27
alborz
-
alborz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hejsan.. hade ett par små frågor.
1: Kostar det att använda sig utav aGPS? Och då menar jag datatrafiken osv..
2: Samma fråga som ovan fast utan aGPS...
3: Ni vet mellan de "genvägarna" längst upp som är till för kameran? Well där emellan, vid högtalaren och "ljussensorn" ... ifall jag har sliden uppe och tar t.ex. min tumme över de grejerna så blir mobilen automatiskt knapplåst :S tycker det verkar skumt, eller är det normalt?
Postad 20 November 2008 - 08:00
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
1: Ja det kostar att använda aGPS. När du starta GPS'n så går den ut på nätet och hämtar positioner för sattelliterna så att det ska gå fortare att få fix. Sedan kan den även använda sig av nätet efter uppkoppling om man kommer till någon plats med dålig sattellitmottagning. Här kan du läsa mera om hur aGPS fungerar: http://en.wikipedia.org/wiki/GPS_PhoneSen kostar ju dom flesta navigationsprogram till denna telefon att använda sedan eftersom dom laddar ner kartor "under tiden" men det har ju iochförsig inget med bara GPS'n att göra. 2: Nej då kostar det inget att navända själva GPS'n. Sen kan ju som sagt program som använder GPS'n kosta, typ navigationsprogram. 3: Detta fenomen är inget jag lyckats att få fram. Måste du trycka "hårt" uppe vid högtalaren för att detta ska hända. Känns som det är något hårdvarumässig krångel med din lur. Det sitter ju en sensor som känner av när man öppnar/stänger telefonen som aktiverar/avaktiverar knapplåset. Man måste ju öppna telefonen ganska mycket för att den ska låsa upp. Kan det vara så att när du trycker uppe i toppen på din när den är öppen att det rör sig/glappar så mycket att telefonen tror att den skjuts ihop. Detta är hur som helst inte normalt.
Redigerat av TomasL, 20 November 2008 - 08:03.
Postad 20 November 2008 - 11:02
Redius
-
Redius
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Någon som haft problem med batteriet?
Igår fick jag min c905 och laddade den i 2,5 t (enligt instr. bok), körde den under kvällen tills 72% kvar, och imorse var den död! Batteriet helt slut. Detta torde väl ändå inte vara helt normalt? Vad kan dra så mycket batteri?
Postad 20 November 2008 - 11:46
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Har inte hört någon som haft problem med batteriat.
Har du mycket igång på telefonen? Bluetooth, Wifi osv.
testa och ladda den ordentligt igen och låt den ligga. Se hur länge battariet räcker då.
Postad 20 November 2008 - 11:51
Redius
-
Redius
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
"Igår fick jag min c905 och laddade den i 2,5 t (enligt instr. bok), körde den under kvällen tills 72% kvar, och imorse var den död! Batteriet helt slut. Detta torde väl ändå inte vara helt normalt? Vad kan dra så mycket batteri? "
Den enda jag hade på (vad jag vet) var 3G och Alarmet. Tycker det är konstigt eftersom den drog stadigt neråt under kvällen från 100 till 72, men då använde jag GPS och Wi-Fi och liknande. Sedan helt slut på morgonen.
Skall prova att ladda den fullt nu igen, och köra den över dagen.. Så vi får vi se vad som händer.
Förövrigt; visst är det en myt att man bör ladda telefonen 12 timmar första gången för bästa effekt?
Postad 20 November 2008 - 13:15
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Ja det är en myt. Men det är ett Li-polymer battari och det krävs några i- och urladdningar innan det uppnår full kapacitet men det ska inte ta slut så fort som över en natt.
Redigerat av TomasL, 20 November 2008 - 13:15.
Postad 20 November 2008 - 13:20
mb_one
-
mb_one
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Fick min c905:a från Tre igår, när jag conectar den med datorn via usb o PC suite 4.0 får jag upp ett felmeddellande som lyder:
Communication
wfp2n.dll is bad
Går inte att synkronisera osv.
Någon som råkat ut för samma fel?
Postad 20 November 2008 - 13:46
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Har inte råkat ut för det problemet.
Testa att avinstallera PC-Suite och installera om det på nytt.
Ladda ner den senaste versionen, 4.00.6.00 ifrån SE hemsida. Den
som följer med på cd är lite äldre.
Postad 20 November 2008 - 14:17
alborz
-
alborz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
1: Ja det kostar att använda aGPS. När du starta GPS'n så går den ut på nätet och hämtar positioner för sattelliterna så att det ska gå fortare att få fix. Sedan kan den även använda sig av nätet efter uppkoppling om man kommer till någon plats med dålig sattellitmottagning. Här kan du läsa mera om hur aGPS fungerar: http://en.wikipedia.org/wiki/GPS_Phone Sen kostar ju dom flesta navigationsprogram till denna telefon att använda sedan eftersom dom laddar ner kartor "under tiden" men det har ju iochförsig inget med bara GPS'n att göra.
2: Nej då kostar det inget att navända själva GPS'n. Sen kan ju som sagt program som använder GPS'n kosta, typ navigationsprogram.
3: Detta fenomen är inget jag lyckats att få fram. Måste du trycka "hårt" uppe vid högtalaren för att detta ska hända. Känns som det är något hårdvarumässig krångel med din lur. Det sitter ju en sensor som känner av när man öppnar/stänger telefonen som aktiverar/avaktiverar knapplåset. Man måste ju öppna telefonen ganska mycket för att den ska låsa upp. Kan det vara så att när du trycker uppe i toppen på din när den är öppen att det rör sig/glappar så mycket att telefonen tror att den skjuts ihop. Detta är hur som helst inte normalt.
Tack för svaren.. därefter undrade jag även vart det är ni kollar för att se hur mycket datatrafik som gått åt just för gpsen så att jag kan se hur mycket som skickats/hämtats. Åter till det lustiga auto-knapplåset.. här är länken till användarhandboken för c905 .. http://www.sonyerics...2_5580_1_24.pdfgå ner till sidan sidan 10 och kolla på nr 3 & 10. Det är just de två som jag bara behöver täcka över med tummen (och hålla den stilla annars avaktiveras knapplåset) så att knapplås aktiveras. Jag nuddar inte ens sliden så att den går ner någon mm utan det blir av sig själv :S Det känns inte som en bugg utan mer som en funktion men om så är fallet så tycker jag den är kass... Känner även att den då o då auto-knapplåser sig i knappt 1 sekund då o då när jag är ute i vänteläge.. och av personlig åsikt tycker jag att knapplåset borde aktiveras efter att man dragit ner sliden en bättre bit än bara mellan första o andra raden. men i vilket fall .. någon vet vad vad jag talar om? har c905 silver från el-giganten..
Postad 20 November 2008 - 14:21
mb_one
-
mb_one
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har inte råkat ut för det problemet. Testa att avinstallera PC-Suite och installera om det på nytt. Ladda ner den senaste versionen, 4.00.6.00 ifrån SE hemsida. Den som följer med på cd är lite äldre.
Har testat detta utan resultat  EDIT: När jag installerar PC suite tar det väldigt lång tid att installera drivrutiner, kan det ha något med det att göra? EDIT: Nu funkar det, ominstallerade det en tredje gång och nu funkar det, skumt värre
Redigerat av mb_one, 20 November 2008 - 15:24.
Postad 20 November 2008 - 14:49
GreatMage
-
GreatMage
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Då är man äntligen stolt ägare av denna skönhet=)
dock undrar jag, när man skriver sms..Händer det att markören (Det blinkande strecket) ibland är för långt ner, eller för långt upp? svårt att beskriva, men typ att den nästan är under bokstäverna ist för i mitten??
Vill gärna veta om det är fler som har samma problem annars får man kanske byta..
Postad 20 November 2008 - 14:54
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Tack för svaren.. därefter undrade jag även vart det är ni kollar för att se hur mycket datatrafik som gått åt just för gpsen så att jag kan se hur mycket som skickats/hämtats.
Åter till det lustiga auto-knapplåset.. här är länken till användarhandboken för c905 .. http://www.sonyerics...2_5580_1_24.pdf
gå ner till sidan sidan 10 och kolla på nr 3 & 10. Det är just de två som jag bara behöver täcka över med tummen (och hålla den stilla annars avaktiveras knapplåset) så att knapplås aktiveras. Jag nuddar inte ens sliden så att den går ner någon mm utan det blir av sig själv :S Det känns inte som en bugg utan mer som en funktion men om så är fallet så tycker jag den är kass...
Känner även att den då o då auto-knapplåser sig i knappt 1 sekund då o då när jag är ute i vänteläge..
och av personlig åsikt tycker jag att knapplåset borde aktiveras efter att man dragit ner sliden en bättre bit än bara mellan första o andra raden.
men i vilket fall .. någon vet vad vad jag talar om? har c905 silver från el-giganten..
För att se hur mycket data du "gjort av med" går du in i meny->inställningar->samtal-> Tid och Kostnad->dataräknare. Vad gäller ditt knapplåsproblem så kan inte jag lyckas att få fram detta på min. Jag har förstått att det är ljussensorn och högtalaren som du täcker över. Att det skulle vara en funktion tror jag inte. Testa att uppgradera din programvara i telefonen, eller har du den senaste, R1BA042.
Postad 20 November 2008 - 17:19
alborz
-
alborz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
jag gick o bytte ut den o fick en ny ... min bror har samma c905 fast svart och det var inte så för honom och killen på elgiganten höll med ... tydligen hade den lämnats in tidigare men vet inte för vad eftersom han nämnde att det var den här produkten igen.... i vilket fall så funkar den "normalt" nu av vad jag märker iaf och har uppdaterat till det senaste
*Redigering:
ville bara passa på och ställa en "dum" fråga ... ifall jag är ansluten via wifi då kostar väll inte nerladdning av filer/internet browsing osv?
Redigerat av alborz, 20 November 2008 - 17:29.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|