Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza 3

1651 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 september 2009 - 22:48

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Är det någon som vet ifall man kan få tillbaka den stora analoga varvräknaren från forza 2?
jag har testat demot till 3an nu och efter 10 sekunder blev jag besviken.
jag kör alltid med manuell låda och älskade den stora tydliga varvräknaren mitt i bilden i 2an
men den verkar vara borta i trean. inge kul att sitta och snegla till höger hela tiden. visst det kanske inte är verkligt att kunna hålla koll på varven utan att titta sig omkring men jag blev verkligen besviken när den inte fanns kvar.

någon mer som tycker samma eller som vet ifal ldet kommer gå att få till i spelet. tills vidare kör jag med autolåda igen tills jag ev vant mig med den lilla plottriga mätaren.

incar kameran visar ju inte ens revstop:S

Postad 25 september 2009 - 23:00

Unregistered62fab6a9
  • Unregistered62fab6a9
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Är det någon som vet ifall man kan få tillbaka den stora analoga varvräknaren från forza 2?
jag har testat demot till 3an nu och efter 10 sekunder blev jag besviken.
jag kör alltid med manuell låda och älskade den stora tydliga varvräknaren mitt i bilden i 2an
men den verkar vara borta i trean. inge kul att sitta och snegla till höger hela tiden. visst det kanske inte är verkligt att kunna hålla koll på varven utan att titta sig omkring men jag blev verkligen besviken när den inte fanns kvar.

någon mer som tycker samma eller som vet ifal ldet kommer gå att få till i spelet. tills vidare kör jag med autolåda igen tills jag ev vant mig med den lilla plottriga mätaren.

incar kameran visar ju inte ens revstop:S

Titta några gånger, sen lär du dig automatiskt. Dels genom att lyssna på motorn och dels snegla. Det är en vanesak.

Postad 25 september 2009 - 23:04

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Titta några gånger, sen lär du dig automatiskt. Dels genom att lyssna på motorn och dels snegla. Det är en vanesak.

jao det är det säkert men tycker ändå det var synd att dom ahde valt bort det....

Postad 25 september 2009 - 23:25

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Ja det är faktiskt lite synd för den stora tydliga varvräknaren va faktiskt riktigt bra. Plus bra position, precis där man vill ha sån info.
Men känns som jag kommer köra cockpit-view mest så då behövs den inte :) förutom om det är nån bil med otydliga mätare... Sånt vet man aldrig ;)

Postad 26 september 2009 - 00:21

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1 115 inlägg
  • 0
Ok, detta var ju inte fel alls. Grafiken har väl fått sig ett uppsving och denna banan var ju rätt kul. Det var nåt snack här ovan om att det inte skulle vara nog fartkänsla. Jag vill påstå att jag satt på helspänn och körde i "motorhuvsperspektivet". Var ju helt galet snabbt med #80-Porschen. Blev ju nästan rädd, så fartkänslan vill jag nog påstå är helt ok. Inte mycket tid till att reagera om man inte kan banan bra. Kom ur linje hela tiden. Tur den hade bra handling, för annars hade jag nog slagit i både ett och annat räcke. :)

Testade även med Minin och tyckte det kändes ganska rätt i hastigheter runt 100-120, sånt man är van vid vill säga.

Men ändå tveksam till att det blir något köp för min del. Tyckte alltid Forza 2 kändes lite livlöst och antar att trean inte kommer erbjuda mycket nytt där? För mycket fokus på bilar och för lite fokus på race för min smak. Jag skulle vilja stoppa Forza 3-motorn i GRID-kläder eller nåt när det gäller karriärläge och sånt. Lite mer action hade varit fint.

Postad 26 september 2009 - 00:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Ok, detta var ju inte fel alls. Grafiken har väl fått sig ett uppsving och denna banan var ju rätt kul. Det var nåt snack här ovan om att det inte skulle vara nog fartkänsla. Jag vill påstå att jag satt på helspänn och körde i "motorhuvsperspektivet". Var ju helt galet snabbt med #80-Porschen. Blev ju nästan rädd, så fartkänslan vill jag nog påstå är helt ok. Inte mycket tid till att reagera om man inte kan banan bra. Kom ur linje hela tiden. Tur den hade bra handling, för annars hade jag nog slagit i både ett och annat räcke. :)

Testade även med Minin och tyckte det kändes ganska rätt i hastigheter runt 100-120, sånt man är van vid vill säga.

Men ändå tveksam till att det blir något köp för min del. Tyckte alltid Forza 2 kändes lite livlöst och antar att trean inte kommer erbjuda mycket nytt där? För mycket fokus på bilar och för lite fokus på race för min smak. Jag skulle vilja stoppa Forza 3-motorn i GRID-kläder eller nåt när det gäller karriärläge och sånt. Lite mer action hade varit fint.

Det är ett spel som riktar sig åt sim hållet.

Man måste inse vart utvecklarna vill dra spelet innan man är kritisk. Forza 3 är inte tänkt som ett arcade spel, det är inget ultimat sim men det är åt det håller man jobbar mot, därför blir det ingen action.

Postad 26 september 2009 - 01:08

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Det låter intressant!

//Lorryquai

Hej!

Har inte hunnit testat demot ännu då min 360 rrod'ade här i somras, en Elite är på ingång.

...Men jag tänkte lite på det du sa tidigare om att det inte är nyskapande.

Saken är ju att det måste vara rätt svårt att utveckla ett bilspel vidare från Forza 1 eller forza 2 t ex, på samma sätt som utvecklarna av GT utvecklar sitt spel. Grafiken är ju en sak, förfinande av fysik men också fler banor och detaljer...Men just att göra det "nyskapande" ...ja, det är nog rätt svårt.

Jag tycker dom har gjort det ganska bra, fler bilar, nya banor, fräschare grafik, fler spellägen, osv, jag njöt utav Forza 2 och jag kommer definitivt njuta utav trean också.

Vi får väl se när hela kommer helt enkelt, jag hoppas det blir en hit iaf :)

Postad 26 september 2009 - 01:30

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1 115 inlägg
  • 0

Det är ett spel som riktar sig åt sim hållet.

Man måste inse vart utvecklarna vill dra spelet innan man är kritisk. Forza 3 är inte tänkt som ett arcade spel, det är inget ultimat sim men det är åt det håller man jobbar mot, därför blir det ingen action.

Fast jag har lite svårt att se varför det ena behöver utesluta det andra. Egentligen är det ju just hållet åt vilket utvecklarna vill dra spelet som jag är kritisk till. :) Jag snackar inte om arkadkänsla i körningen, arkadracing är inte min grej. Kanske var action ett felaktigt valt ord. Men vad jag är ute efter är ett karriärläge i serie/säsongsstil såtillvida att man kör race, får poäng och placerar sig i en tabell. I Forza 2 fick man ju lite av den varan iaf i några event där man körde några race och fick poäng. Men jag vill ha mer sånt och kanske fiktiva team man kan köra för och avancera allteftersom man skapar sig ett rykte som förare. Men jag inser ju att Forza vill lägga sitt fokus på bilarna. Synd bara för såna som mig som gillar forzas körkänsla riktigt ordentligt, men som är mer ute efter tävlingsmoment än fräcka bilar i mitt garage. Tyvärr tröttnade jag alltför fort på Forza 2 trots att jag älskade körkänslan.

Postad 26 september 2009 - 06:28

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Inte säker på vad du menar med att de la fokus på bilarna?

Om du menade att man aldrig fick köra sin favoritbil, utan hela tiden fick köra nån annan bil som råkade uppfylla kriterierna för det racet, så har de åtgärdat det numera. Kör man i karriärläget så kan man välja mellan typ tre olika race; ett som passar någon bil man har i sitt garage; köra om ett race man redan kört (tror jag det var) samt ett som passar din nuvarande bil. Med tanke på att det finns massor av events, ska man kunna köra länge med sin favvis bil. :)

Sen kan givetvis välja event fritt från en jättematris, men då liknar det mer Forza 2 där man kanske inte väljer 'rätt' event till sin nuvarande bil.

Postad 26 september 2009 - 07:41

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0

Samma visa här.
Soffbordet är för lågt så jag har ratten i knät och har bedömt det efter det.

Det är lite bökigare, tillskillnad mot fastspänt, men man vänjer sig rätt så snabbt och när man väl kommit in i det så är det underbart.

//Lorryquai

Kolla mitt galleri för mkt billig lösning :) Wheelstand.....

https://www.minhembi.../pewi78/245173/

//Peter

Redigerat av pewi78, 26 september 2009 - 07:47.

Postad 26 september 2009 - 08:38

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

https://www.minhembi.../pewi78/245173/

hehe coolt :)

Postad 26 september 2009 - 08:48

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Vart det inte snack om att man kunde byta kullagret för att höja kvaliteten oerhört på MS-ratten?

http://www.youtube.c...h?v=krxo-59rloE

Det sitter ett glidlager i plast som glappar rejält som standard i ratten, det byts ut mot ett kullager som sitter tight.
Blir en enorm skillnad i precision och FFB.

Redigerat av Unregistered0bd3a3f1, 26 september 2009 - 08:49.

Postad 26 september 2009 - 09:51

Unregisterede0609452
  • Unregisterede0609452
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

mmmm, mantorp, hade varit trevligt att åka där!

Har kört där flera gånger... Tyvärr sveriges tråkigaste bana om man har en standardbil. :) Ska nog köra anderstorp nästa månad men jag tror jag kommer tycka samma sak om den.

Knutstorp däremot! Vilken upplevelse den är att köra! mums!

Postad 26 september 2009 - 10:45

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0

Om du menade att man aldrig fick köra sin favoritbil, utan hela tiden fick köra nån annan bil som råkade uppfylla kriterierna för det racet, så har de åtgärdat det numera. Kör man i karriärläget så kan man välja mellan typ tre olika race; ett som passar någon bil man har i sitt garage; köra om ett race man redan kört (tror jag det var) samt ett som passar din nuvarande bil. Med tanke på att det finns massor av events, ska man kunna köra länge med sin favvis bil. :)

Sånt gillar jag skarpt man känner ju igen hur känslan var i Need For speed spelen, men fick den bästa bilen när det var 3 race kvar sen hade man klarat ut det, och det är kul om man kan göra sin favvo bil lite mer än så.

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 26 september 2009 - 10:46.

Postad 26 september 2009 - 10:47

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
haha, prövade nyss att köra med alla hjälpsystem på, körde Porschen med gasen i botten 2varv utan att släppa högertriggern någon gång ^^,

Tanten gillade att köra så iallafall. :)

Postad 26 september 2009 - 11:02

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0

haha, prövade nyss att köra med alla hjälpsystem på, körde Porschen med gasen i botten 2varv utan att släppa högertriggern någon gång ^^,

Tanten gillade att köra så iallafall. :)

fick du bättre tid med alla hjälpssystem på? än utan

Postad 26 september 2009 - 12:01

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0

fick du bättre tid med alla hjälpssystem på? än utan

Sämre, mest för att det ligger bromspunkter på backkrön och så

tiden försämrades med 3,343 sekunder

Postad 26 september 2009 - 14:35

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Haha, nu har jag lyckats taka :)

Ut för backen och rätt in i muren, blev först stående på sidan en bra stund. Bilen gled långsamt in mot kurvan, så väldigt lustigt ut när den långsamt, långsamt gled ner... sedan vickade jag lite på ratten och så hamnade jag på taket!

Bifogad fil(er)

Postad 26 september 2009 - 15:23

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Haha snyggt! :( Du får va försiktigare på bromsarna när du ligger på taket :) ABSen jobbar...

Postad 26 september 2009 - 15:49

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1 542 inlägg
  • 0
omg! realism!

Postad 26 september 2009 - 16:34

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Har kört där flera gånger... Tyvärr sveriges tråkigaste bana om man har en standardbil. :) Ska nog köra anderstorp nästa månad men jag tror jag kommer tycka samma sak om den.

Knutstorp däremot! Vilken upplevelse den är att köra! mums!

Vad kör du med för bil och i vilka former så att säga? Jag köpte typ "upplevelsepaket" via en site där man fick köra porsche carrera och cayman s i X-antal varv. Hade dock varit grymt kul att köra lite mera regelbundet i någon form!

Postad 26 september 2009 - 17:03

Unregisterede0609452
  • Unregisterede0609452
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Vad kör du med för bil och i vilka former så att säga? Jag köpte typ "upplevelsepaket" via en site där man fick köra porsche carrera och cayman s i X-antal varv. Hade dock varit grymt kul att köra lite mera regelbundet i någon form!

ah ok... Just nu kör jag en Honda Integra men har tidigare kört civic, delsol, skyline (skylinen gick inte bana dock).
Jag kör med olika märkesklubbar, oftast då Hondaklubben. Sen har jag kört med TPC och lite andra klubbar också. här finns några bilder på mina bilar: www.garaget.org/eisenhut

Det är otroligt skoj att köra men man får räkna med att det kostar i både tid och pengar. Men det är en riktigt skön känsla att trycka järnet på knustorp, känna hur bilen nästan lättar i krönet innan andra hårnålen och sedan dra om en porsche GT3 på innern med sin civic -92. :)

Så nu är det bara Anderstorp kvar denna säsongen så det är tur att Forza 3 kommer så man har något att underhålla sig med under vinterhalvåret!

Mvh

Redigerat av Unregisterede0609452, 26 september 2009 - 17:06.

Postad 26 september 2009 - 17:24

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

omg! realism!

Vill du ha realism? Ta då en titt på det här!

Bifogad fil(er)

Postad 26 september 2009 - 18:03

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Vill du ha realism? Ta då en titt på det här!

Heh. Tur att GT5 kommer snart. Där kan vi prata RIKTIG skademodellering.

:)

Postad 26 september 2009 - 18:07

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Bra spel det där Grand Turismo tycker jag... Stackars alla som köper en PS 3.. Som verkar ha GT5 som enda intressanta spel? hahaha

Postad 26 september 2009 - 18:10

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Heh. Tur att GT5 kommer snart. Där kan vi prata RIKTIG skademodellering.

:)

Äh, skademodelleringen i GT5 kommer inte vara någon höjdare. Det utgår jag ifrån. Det här var bara en liten lustig grej jag såg och ville dela med mig av.

Postad 26 september 2009 - 19:43

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Bra spel det där Grand Turismo tycker jag... Stackars alla som köper en PS 3.. Som verkar ha GT5 som enda intressanta spel? hahaha

Haha vilken kommentar alltså, en riktig skojare.

Den där banan som finns i demot verkar riktigt häftig, har aldrig spelat forza, men är sugen.

Postad 26 september 2009 - 21:05

Unregistered62fab6a9
  • Unregistered62fab6a9
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Varför är det så (jääävla) sjukt svårt att få en uncertified tid?

Det där utropstecknet dyker ju upp för absolut ingenting. Bara man åker på en rakstärcka ibland. Vad gör man då för att för förtjäna en uncertified time?

För att inte prata om början när alla bilar är bredvid en... Restartar alltid ca 7-8 gånger för att ingen ska köra på mig, jag ska sladda ut, märket ska dyka upp för ingen anledning, "drafta" eller något annan anledning.

Postad 26 september 2009 - 21:13

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Menar du inte tvärtom? En certified tid är väll när man INTE har fått utropstecknet?
Och dessutom, så svårt är det inte... håll dig på asfalten?

Dessutom, andra delen av ditt inlägg förstår jag ärligt talat ingenting av...

Redigerat av uppviglare, 26 september 2009 - 21:16.

Postad 26 september 2009 - 21:25

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Man kan få utropstecknet av att drafta.

Postad 26 september 2009 - 23:25

Unregisterede0609452
  • Unregisterede0609452
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Varför är det så (jääävla) sjukt svårt att få en uncertified tid?

Det där utropstecknet dyker ju upp för absolut ingenting. Bara man åker på en rakstärcka ibland. Vad gör man då för att för förtjäna en uncertified time?

För att inte prata om början när alla bilar är bredvid en... Restartar alltid ca 7-8 gånger för att ingen ska köra på mig, jag ska sladda ut, märket ska dyka upp för ingen anledning, "drafta" eller något annan anledning.

klicka på leaderbords med Y när du ska välja bana. sen tryck A när du är inne. Då har du hela banan för dig själv hur många varv du vill, då kan du nöta tills du blir blå i ansiktet utan att behöva oroa dig för drafting. :)

Postad 27 september 2009 - 02:04

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Haha vilken kommentar alltså, en riktig skojare.

Den där banan som finns i demot verkar riktigt häftig, har aldrig spelat forza, men är sugen.

Skulle säga att det här spelet, men de små fel som hittats här och där, mer än väl motiverar ett inköp av en krysslåda om du inte har en redan.

Postad 27 september 2009 - 10:05

Unregistered62fab6a9
  • Unregistered62fab6a9
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Vet nu. Det är hål i vägen. Kör man ned i ett sånt räknas det som en "crash" och därför blir det uncertified. Men dom ska förhoppningsvis laga det till fullversionen.

Postad 27 september 2009 - 10:27

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Tycker det känns väldigt svårt att få en certifierad tid
drafta det gör ju bilar i en tävling, så det är helt ok
köra ner i gupp, det är man ju mer eller mindre tvungen att göra.

men att köra rakt in i en bil i en kurva bara för att sakta ner sin egna fart, då ska man få en o-certifierad tid

Postad 27 september 2009 - 11:39

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Skulle säga att det här spelet, men de små fel som hittats här och där, mer än väl motiverar ett inköp av en krysslåda om du inte har en redan.

Jo visst, men känns lite overkill att köpa en ny konsol endast för ett eller två spel. Dessutom vill jag spela med ratt och eftersom jag redan har en, som tyvärr inte fungerar till 360 så blir det jobbigt :/

Postad 27 september 2009 - 15:03

Mahlberg
  • Mahlberg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Tycker det känns väldigt svårt att få en certifierad tid
drafta det gör ju bilar i en tävling, så det är helt ok
köra ner i gupp, det är man ju mer eller mindre tvungen att göra.

men att köra rakt in i en bil i en kurva bara för att sakta ner sin egna fart, då ska man få en o-certifierad tid

Tanken är ju att man inte ska kunna ligga bakom en snabbare bil och drafta ett helt varv för att få en orimligt snabb tid med sin bil.

Tycker det systemet det kör med nu fungerar bra.

Postad 27 september 2009 - 15:45

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Jo visst, men känns lite overkill att köpa en ny konsol endast för ett eller två spel. Dessutom vill jag spela med ratt och eftersom jag redan har en, som tyvärr inte fungerar till 360 så blir det jobbigt :/

Jag köpte 360 bara för att kunna spela Forza 2, men då är jag väl inte helt friskt heller :)

Postad 27 september 2009 - 17:10

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Jag köpte 360 bara för att kunna spela Forza 2, men då är jag väl inte helt friskt heller :)

haha ja nått litet fel kanske det finns ;)

Postad 27 september 2009 - 17:11

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0

Haha, nu har jag lyckats taka :)

Ut för backen och rätt in i muren, blev först stående på sidan en bra stund. Bilen gled långsamt in mot kurvan, så väldigt lustigt ut när den långsamt, långsamt gled ner... sedan vickade jag lite på ratten och så hamnade jag på taket!

Hehe - provade att få till detta på ett varv (efter en del inlägg kring det). Vänd bilen och fronta någon av de andra. Klart. Känns skönt att få bekräftat att det är ett realistiskt spel. Ska ut i C6:an och testa IRL nu för att säkerställa att verkligheten överenstämmer med spelet...

Postad 28 september 2009 - 11:04

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Hur bra funkar MS-ratten i spelet? Jag funderar på om det kan va värt att köpa en. Responsen måste ju vara direkt och känslan bra annars kör jag hellre med kontrollen! Testade en ratt till PGR 1 nån gång men det va värdelöst...
Är det lixom så att man vrider ratten, sen en halv sekund senare reagerar spelet?

Och ni som har ratt, hur mycke snabbare tror ni att ni är per varv med ratt jämfört med kontrollen?

Postad 28 september 2009 - 11:36

Unregistered62fab6a9
  • Unregistered62fab6a9
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Hur bra funkar MS-ratten i spelet? Jag funderar på om det kan va värt att köpa en. Responsen måste ju vara direkt och känslan bra annars kör jag hellre med kontrollen! Testade en ratt till PGR 1 nån gång men det va värdelöst...
Är det lixom så att man vrider ratten, sen en halv sekund senare reagerar spelet?

Och ni som har ratt, hur mycke snabbare tror ni att ni är per varv med ratt jämfört med kontrollen?

Har MS-ratten och den är riktigt bra. För 800kr skulle jag vilja säga 9/10 i betyg. Sök efter den på Prisjakt så hittar du både omdömen och reviews.

Mina tider med och utan ratt är väldigt lika varandra. Många vänner säger dock att de blivit snabbare med ratt. Men kan inte köra med kontroll längre, inte för att jag är dålig men den utan för att det är så sjukt tråkigt när man väl använt en ratt B)

En halv sekund senare reagerar spelet? Nej, det är samma responstid som med kontrollen. Rattarna skulle ju aldrig få så bra tid om det var lagg på dom :lol:

Redigerat av Unregistered62fab6a9, 28 september 2009 - 11:50.

Postad 28 september 2009 - 11:49

Unregistered62fab6a9
  • Unregistered62fab6a9
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Här:
https://www.prisjakt....php?rec=144691

Postad 28 september 2009 - 12:29

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
aah B) tackar! Känns som man skulle bli säkrare och snabbare med ratt eftersom det är lättare att placera bilen osv :lol:
Hur fäster man den? Eller kör man med den i knät? :P hur bra funkar det isf? hmm...

Postad 28 september 2009 - 12:56

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0

aah B) tackar! Känns som man skulle bli säkrare och snabbare med ratt eftersom det är lättare att placera bilen osv :lol:
Hur fäster man den? Eller kör man med den i knät? :P hur bra funkar det isf? hmm...

Det är framför allt mycket roligare o spela....

Kolla mitt galleri för tips o idéer :P

//

Postad 28 september 2009 - 13:06

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Ja det är mycket bättre att köra med ratt såklart B) Har en logitech momo till datorn när man körde GTR 2 och RBR och så. Men frågan är om MS-ratten är lika bra? Det är ju inte lika lätt att vara precis med tummen på kontrollen som att styra med ratten...

Postad 28 september 2009 - 13:24

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Den största fördelen med MS-ratten i Forza 2 är ju helt klart att det blir så mycket lättare att placera sig på vägen och att ta långa svepande kurvor jämnt och fint istället för att sitta och dutta med handkontrollen. Tycker känslan är mycket bra.

Enda nackdelen med ratt framför tvn är sittställningen. Soffa + lågt soffbord är inte det optimala. Men jag puffar upp med kuddar bakom ryggen och gör så gott jag kan. Inte helt optimalt, men det funkar och det är värt besväret. B)

Postad 28 september 2009 - 14:37

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Den största fördelen med MS-ratten i Forza 2 är ju helt klart att det blir så mycket lättare att placera sig på vägen och att ta långa svepande kurvor jämnt och fint istället för att sitta och dutta med handkontrollen. Tycker känslan är mycket bra.

Enda nackdelen med ratt framför tvn är sittställningen. Soffa + lågt soffbord är inte det optimala. Men jag puffar upp med kuddar bakom ryggen och gör så gott jag kan. Inte helt optimalt, men det funkar och det är värt besväret. B)

hehe, ja jag har samma situation jag. Lågt soffbord och soffa, massa kuddar bakom ryggen men jag tycker ryggvärken kommer rätt snabbt ändå. Sedan har jag diverse problem efter en mc-olycka så jag får ont på andra ställen också. Så tyvärr blir det oftast handkontrollen även om det är mycket roligare med ratt och manuell växellåda !

Postad 28 september 2009 - 15:01

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Ja det är mycket bättre att köra med ratt såklart B) Har en logitech momo till datorn när man körde GTR 2 och RBR och så. Men frågan är om MS-ratten är lika bra? Det är ju inte lika lätt att vara precis med tummen på kontrollen som att styra med ratten...

Tror tyvär inte att du ska vänta dig att MS-ratten håller lika hög kvalitet som Momo-ratten.

Postad 28 september 2009 - 18:40

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Tror tyvär inte att du ska vänta dig att MS-ratten håller lika hög kvalitet som Momo-ratten.

Nää det förväntar jag mig faktiskt inte. För momo-ratten är grym. Men om den iaf är hyffsad skulle jag bli nöjd. Om det skulle ge bättre känsla och precision i att placera bilen inför kurvorna och i kurvorna B)

Postad 28 september 2009 - 18:58

Unregistered62fab6a9
  • Unregistered62fab6a9
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Har iofs bara MS-ratten men... har svårt att förställa mig hur en ratt skulle kunna vara ÄNNU bättre? Saknar iofs växellåda men det kan jag vara utan njust nu. Iaf för dom priserna som dom tar för växellådor.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.