Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Samsung Omnia SGH-i900 16GB (Mobiltelefoner) 4 8.151514 (32) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 15 November 2008 - 14:36

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

hur gör man steg för steg för att lyckas ändra utseendet, är dålig på engelska fattar inte hur man gör. vad ska man ladda ned och hur gör man?
skulle vara bra om någon förklarade på svenskan hur man går till väga

Jag orkar inte ta allt exakt, så jag tar det lite övergripande, så får du ställa följdfrågor om du inte lyckas.

1. Ladda ner senaste versionen av skins för Omnian. Har för mig att den är zip:ad, så packa upp den och kopiera alltihopa till ditt minneskort.
2. Ladda även ner Swedish localization, om du vill den på svenska. Packa upp denna och lägg språkfilen (mappen), där de andra språkfilerna ligger på ditt minneskort - under Localization.
3. Mha filutforskaren på mobilen, gå till katalogen "Scripts". Där exekverar du först "MortScript" och efter det "Install_WQVGA", som kommer fråga vilka skins du vill ha i de olika delarna av Spb mobile shell.

Du får ingen "grafisk" hjälp under installationen, utan du får titta på siten vilka skins, klockor, vädersymboler etc som du vill ha, samt vad de heter, eftersom du måste veta det under installationen. För att byta skins måste du köra om installationen.

Postad 15 November 2008 - 14:41

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

hur laddar jag ned programmet, hittar inte länken?

http://www.vtap.com

Här finns länk till installationsfilen om man inte vill ta det via browsern:
http://forum.vtap.co....php?topic=63.0

Samt länk till instruktion för att installera Direct Play:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=376068

Redigerat av Unregistered255369a1, 15 November 2008 - 14:49.

Postad 15 November 2008 - 14:46

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
hittar inte den svenska versionen

Jag orkar inte ta allt exakt, så jag tar det lite övergripande, så får du ställa följdfrågor om du inte lyckas.

1. Ladda ner senaste versionen av skins för Omnian. Har för mig att den är zip:ad, så packa upp den och kopiera alltihopa till ditt minneskort.
2. Ladda även ner Swedish localization, om du vill den på svenska. Packa upp denna och lägg språkfilen (mappen), där de andra språkfilerna ligger på ditt minneskort - under Localization.
3. Mha filutforskaren på mobilen, gå till katalogen "Scripts". Där exekverar du först "MortScript" och efter det "Install_WQVGA", som kommer fråga vilka skins du vill ha i de olika delarna av Spb mobile shell.

Du får ingen "grafisk" hjälp under installationen, utan du får titta på siten vilka skins, klockor, vädersymboler etc som du vill ha, samt vad de heter, eftersom du måste veta det under installationen. För att byta skins måste du köra om installationen.

Postad 15 November 2008 - 14:54

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

http://www.imarche.n...ia/localize.php

Där laddar du ner: "Release 3.1 - [W]QVGA / SQ240-SQ320 - Swedish / Polish PATCH "

Redigerat av Unregistered255369a1, 15 November 2008 - 15:04.

Postad 15 November 2008 - 15:05

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

vet inte vilken jag ska välka, vilken har du,?

Postad 15 November 2008 - 15:14

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
lyckas inte faktiskt göra nåt, fattar ingenting

Postad 15 November 2008 - 16:19

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

när jag trycker på Install_WQVGA får jag fel medelande " cannot find SPB Mobile Shell version 2.1.2"

Postad 15 November 2008 - 16:29

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

när jag trycker på Install_WQVGA får jag fel medelande " cannot find SPB Mobile Shell version 2.1.2"

Har du Spb Mobile shell installerat? Du måste ha det för att kunna lägga på dessa skins.

Postad 15 November 2008 - 16:36

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
vet inte, http://www.imarche.n...a/fullpacks.php, detta är det som jag har laddat. ska man ha något annat installerat också?

Postad 15 November 2008 - 16:47

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

vet inte, http://www.imarche.n...a/fullpacks.php, detta är det som jag har laddat. ska man ha något annat installerat också?

Du måste köpa och installera http://www.spbsoftwa...mobileshell/?en först!

Postad 15 November 2008 - 17:13

dag_petersson
  • dag_petersson
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Angående batteritiderna...

Om man kör mot en Exchange server så sätts den "default" till att köra med pushmail. Om man inaktiverar detta (i Activesync programmet på omnian) och sätter till manuellt eller typ var 30:e minut så blir batteritiden enormt mycket bättre.
Starta ActiveSync -> Meny -> Schemaläggning -> Synkronisera under (ändra bägge kög och låg).

/dag

Postad 15 November 2008 - 17:16

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
okej nu fattar jag lite mer:) . sen när jag köpt programet och lyckats installera allt kommer jag slippa helt Samsung tråkiga utseende?

Postad 15 November 2008 - 18:05

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Angående batteritiderna...

Om man kör mot en Exchange server så sätts den "default" till att köra med pushmail. Om man inaktiverar detta (i Activesync programmet på omnian) och sätter till manuellt eller typ var 30:e minut så blir batteritiden enormt mycket bättre.
Starta ActiveSync -> Meny -> Schemaläggning -> Synkronisera under (ändra bägge kög och låg).

/dag

Skojar du :D
Kom på det i går vilket skillnad :blush:

Postad 15 November 2008 - 19:22

lassemaja
  • lassemaja
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, hej.. Har tyvärr "dabbat" mig något... Omnian anlände och blev glatt överraskad av denna telefon... Tog den i "drift" omedelbums samtidigt som jag via nätet beställde ett större minneskort då jag gör slut på ett 1 GB minneskort ganska snabbt... Rderade medföljande minneskort som innehöll installationsfiler o kartor för Route 66 som medföljer telefonen,
då jag över dagen behövde kortet till andra uppgifter.... Ingen fara tänkte jag .... har ju medföljande sync o back up cd för 66an... Nu en vecka senare.... döm om min förvåning... när jag försöker installera 66 så finns ej Nordic kartorna med???? Har försökt o ladda ner via telefonen o startat program "Route 66" men så vitt jag förstår hamnar kartorna då i telefonminnet som inte är tillräckligt stort för att ta emot kartorna (ca 290 mb).... Vad göra???? Bugar o bockar för hjälp.... :blush:

Postad 15 November 2008 - 20:18

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hej, hej.. Har tyvärr "dabbat" mig något... Omnian anlände och blev glatt överraskad av denna telefon... Tog den i "drift" omedelbums samtidigt som jag via nätet beställde ett större minneskort då jag gör slut på ett 1 GB minneskort ganska snabbt... Rderade medföljande minneskort som innehöll installationsfiler o kartor för Route 66 som medföljer telefonen,

då jag över dagen behövde kortet till andra uppgifter.... Ingen fara tänkte jag .... har ju medföljande sync o back up cd för 66an... Nu en vecka senare.... döm om min förvåning... när jag försöker installera 66 så finns ej Nordic kartorna med???? Har försökt o ladda ner via telefonen o startat program "Route 66" men så vitt jag förstår hamnar kartorna då i telefonminnet som inte är tillräckligt stort för att ta emot kartorna (ca 290 mb).... Vad göra???? Bugar o bockar för hjälp.... :blush:

http://www.66.com/sa...E...act=2&cat=1

Hoppas att du hann synkronisera nycklarna. Jag tror det behövs.

Postad 15 November 2008 - 20:56

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

okej nu fattar jag lite mer:) . sen när jag köpt programet och lyckats installera allt kommer jag slippa helt Samsung tråkiga utseende?

Ja.....men du har fortfarande möjlighet att gå tillbaka :blush:

Nede till höger i din bildskärm kommer du att ha ett snabbkommando för att snabbt skifta.

Redigerat av Unregistered44aa6f6b, 16 November 2008 - 01:35.

Postad 16 November 2008 - 01:29

busigabelsebub
  • busigabelsebub
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Grymt vilken skön telefon men när nåt går snett sliter man sitt hår....

Det verkar som ni har svenska menyer, hur fick ni det? Alltså i WM
Var det det andra minneskortet? Nåt hände första gången jag använde det och nu händer inget när jag pluggar in det. Tacksam för svar...

I övrigt är telefonen grym och jag har inga problem med tryckkänsligheten eller att den är seg så här i början däremot drar all wifi och pillandet batteri hehe.

Postad 16 November 2008 - 02:10

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag använder Spb Mobile shell samt skins från http://www.imarche.net/omnia/index.htm
Funkar mycket bra och är mycket snyggt!

trevilgt! snyggt var det ja. Är dock främst ute efter gratisalternativen throttle launcher och manilla 2d eller något liknande. :-) någon som testad dessa?

förresten, var går gränsen att man bryter garantin. Antar att det e okej att lägga in prog och skins som spb och throttle launcher och sånt, men är det okej att uppdatera med rom gjorda av folk på forum som xda-developers?

Gäller garantin fortfarande då? eller är man tvungen att uppdatera med rom endast på på samsungs hemsida? Hört att en del buggar och andra småsaker som en del folk retar sig på är fixade i dessa "hemmagjorda" roms. Batteritiden, tryckkänsligeheten, ljudvolymen, förbättringar när det gäller att bläddra i menyer och lite annat ska tydligen finnas i dessa roms.

Redigerat av Spades, 16 November 2008 - 02:13.

Postad 16 November 2008 - 11:22

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Är det något program som gör att man kan ändra i widgets? Jag vill ha ett helt rent "idag" utan massa ikoner på skrivbordet däremot vill jag kunna välja själv vilka prog./inst. som skall finnas på widgets! Går det??

Postad 16 November 2008 - 13:27

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
jag undrar om man kan ändra utsendet på medelandefuktionen så att det går lättare att skriva sms , har för mig att jag hörde att man kan göra det. typ att det blir mer likt iphone?

och finns det någon annan sida än deh här http://www.imarche.n...a/fullpacks.php, där det finns olika skins ?

Redigerat av Unregistered96d4d492, 16 November 2008 - 13:30.

Postad 16 November 2008 - 13:46

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om de går att installera nån flash spelare eller likanade så att man kan visa sidor med flashinnehåll.

Nu står de ju bara att de krävas att man hämtar flash när man laddar en sida me flash och när man trycker på länken så stor det att "platform not supported"

Postad 16 November 2008 - 13:55

lunarwolf
  • lunarwolf
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Ni som har luren.. kan ni komma med lite input?
Jag har en W800 idag som bara vägrar att gå sönder. Den använder jag hela tiden. Jobbet, privat, musik, radio, kalender, surfar, mailar. Inte klockrent med den gör jobbet och behöver bara laddaas vad 4:e dag typ. Nu behöver den en ersättare. Jag har i princip nobbat Iphone pga priset, batteritid, ingen radio, inge mms, inge mutitasking osv. Så jag kollar på Xperia, Omnia och HTC HD. Massor har jag läst om alla lurarna och så har jag stått o klämt en del på Omnian. Spontant tycker jag WinMo verkar hopplöst. Då börjar jag snegla på iphone igen men så kommer jag ihåg det jag listar ovan osso e jag tillbaka. Vänjer man sig med WinMo? Jag räknar ju med att ha denna lur åtminstone 2 år. Snälla! Övertyga eller avskräck mig. Plötsligt börjar jag grunna på om man ska ta typ en vanlig lur som SE C902 och vänta till de får bättre ordning på WinMo och batteritid etc..

/velpelle.. :(

Redigerat av lunarwolf, 16 November 2008 - 13:57.

Postad 16 November 2008 - 14:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har haft min WM mobil ett år och jag är fortfarande nöjd men nog måste jag säga att jag börjar va sugen å byta igen..Men hur som helst så är det miindre risk man blir less på en mobil med WM eftersom man kan göra så mycket..
Ett tag sen var ja less på orginal WM 6.1 utseende så ja flashade en annan ROM å vips så hade jag samma utseende som nya Diamond/Touch Pro :(

Fördelen med HTC är att de har det absolut bästa forumet om man vill trixa me mobilen eller få hjälp.

På det sättet klarar jag mig längre än ja skulle ha gjort..Men alla kanske inte gillar att hålla på med sin telefon

Postad 16 November 2008 - 15:50

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har haft min WM mobil ett år och jag är fortfarande nöjd men nog måste jag säga att jag börjar va sugen å byta igen..Men hur som helst så är det miindre risk man blir less på en mobil med WM eftersom man kan göra så mycket..
Ett tag sen var ja less på orginal WM 6.1 utseende så ja flashade en annan ROM å vips så hade jag samma utseende som nya Diamond/Touch Pro :(

Vet du hur det funkar med garantin på telefonen om man flashar om den med roms som inte är officiellt släppta?
Finns ju en hel del på forum runtomring . Är vissa okej att flasha med och vissa inte? Är det bara samsungs egna på deras hemsida (har för mig det finns en uppdateringstjänst) som man kan flasha med och som ej påverkar garantin?

Postad 16 November 2008 - 19:16

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

http://www.vtap.com

Här finns länk till installationsfilen om man inte vill ta det via browsern:
http://forum.vtap.co....php?topic=63.0

Samt länk till instruktion för att installera Direct Play:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=376068

jag lyckas inte få det att fungera

Postad 16 November 2008 - 20:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Flashar du officiella ROM från samsungs hemsida så ska de ju inte vara nåra problem..
Men det är ju när man flashar hemmagjorda ROM det roliga börjar..
Skulle telefonen dö eller att man klantar sig så att telefonen inte alls reagerar är det värre..
Annars brukar det mesta gå att fixa..Nu pratar jag allmänt om hur det funkar till WM.

Nu vet jag inte vars det finns bra sidor för sånt till Omnia dock.

Postad 17 November 2008 - 08:23

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Hej Hej!

Är riktigt sugen på en omnia nu när tre ska sälja den.

Hur vet du att tre ska sälja den? Och isf när? Vill ha denna, men den kommer ju aldrig till tre ;)

Postad 17 November 2008 - 10:35

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Sitter här och läser lite...har jag förstått det hela rätt om jag säger att den INTE kan spela upp filmer från Youtube?

Postad 17 November 2008 - 10:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Så här säger GSM Arena

Since we've noticed there's still some kind of misunderstanding surrounding the YouTube video playback issue, we decided to update this YouTube chapter with a working solution for watching YouTube videos on the Samsung i900 Omnia.

The Samsung i900 Omnia doesn't allow YouTube playback straight out of the box. And that's reflected in the text up so far. But Windows Mobile is a versatile platform and you can expand the Omnia capabilities in the Flash video department.

You probably remember the Core player, which we mentioned in the Video playback chapter of this review. It allows expanding the media playback capabilities of your Windows Mobile device especially when video is concerned - for example it adds XviD video support to the already present DivX one on the Samsung i900 Omnia.

But we didn't mention that the Core player has a YouTube client built right into it. It allows seamless browsing of YouTube content and most of all, it allows you full quality/full-res You Tube video playback. The Core player offers four levels of video quality - two of them use the low-quality/low-bandwidth 3GP file format, but the other two (FLV and the H.264 options) grant you access to the real thing - desktop YouTube quality on your mobile.

Postad 17 November 2008 - 11:18

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hur vet du att tre ska sälja den? Och isf när? Vill ha denna, men den kommer ju aldrig till tre ;)

3 har nu börjat sälja Omnia och det är 16GB modellen som gäller hos dom också.
Kontantpriset är 4995kr och väljer man abonnemang får man den från 0kr.

Samsung Omnia hos 3

Redigerat av crest, 17 November 2008 - 11:46.

Postad 17 November 2008 - 11:40

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Sitter här och läser lite...har jag förstått det hela rätt om jag säger att den INTE kan spela upp filmer från Youtube?

www.m.youtube.com funkar för mig i IE, samt via applikationen vtap som jag skrivit om tidigare i vtap

Redigerat av Unregistered255369a1, 17 November 2008 - 16:57.

Postad 17 November 2008 - 11:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Joo men nu var väl frågan om "riktiga" youtube funkar

Edit
gissar jag för myoutube funkar ju me alla telefoner typ

Redigerat av moparman, 17 November 2008 - 11:47.

Postad 17 November 2008 - 16:19

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Nån som vet vad trogen kund rabatten ligger på hos tre?

Postad 17 November 2008 - 16:30

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tycker det är konstigt att de gör en telefon som de säger ska ha allt...sen klarar den inte ens av YouTube vilket är det bästa tidsfördrivet när man åker buss och dylikt. Men men...

Postad 17 November 2008 - 17:05

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

trevilgt! snyggt var det ja. Är dock främst ute efter gratisalternativen throttle launcher och manilla 2d eller något liknande. :-) någon som testad dessa?

förresten, var går gränsen att man bryter garantin. Antar att det e okej att lägga in prog och skins som spb och throttle launcher och sånt, men är det okej att uppdatera med rom gjorda av folk på forum som xda-developers?

Gäller garantin fortfarande då? eller är man tvungen att uppdatera med rom endast på på samsungs hemsida? Hört att en del buggar och andra småsaker som en del folk retar sig på är fixade i dessa "hemmagjorda" roms. Batteritiden, tryckkänsligeheten, ljudvolymen, förbättringar när det gäller att bläddra i menyer och lite annat ska tydligen finnas i dessa roms.

vill också prova throttle launcher och manilla 2d, vart kan man hitta dessa på svenska eller engelskan ?

Postad 17 November 2008 - 18:09

SebbanBoy14
  • SebbanBoy14
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
En fråga.. Byta ringsignal går bra men hur byter man SMS signal? i kattigorin där man bläddrar så hittar den inga av mina mp3 elelr WMA filer som hittas när jag kollar efter ringsignal. Går de inte ha egen sms signal?

Snälla hjälp?

Postad 17 November 2008 - 18:16

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
kan man ha mp3 som ringsignal, och hur gör man om det går hittar inte i inställningar förutom dom ringsignaler från Samsung, samma gäller för alarm ?

Redigerat av Unregistered96d4d492, 17 November 2008 - 18:20.

Postad 17 November 2008 - 18:37

iceman79
  • iceman79
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
En Fråga? Har problem med min omnia. när jag sätter i knapplåset och släcker ned displayen, så tänder telefonen automatiskt upp displayen emellanåt.
Har inställt på att man endast ska kunna väcka upp telefonen med power knappen.
Knapplåset är fortfarande i, men displayen lyser, sen släcks den efter ett tag och så tänds den. så där häller den på.
Någon som vet vad det kan bero på?
Fråga nummer 2: Måste man göra några inställningar för sms. får hela tiden e-mail ikonen på mina sms.
Inte ikonen med en mobil och kuvert bakom som ska visas vid mottagna sms. hur kommer det sig?

Postad 17 November 2008 - 19:12

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0

Tycker det är konstigt att de gör en telefon som de säger ska ha allt...sen klarar den inte ens av YouTube vilket är det bästa tidsfördrivet när man åker buss och dylikt. Men men...

Läser du alls?

Står ju bara 5 inlägg ovanför ditt att Core Player klarar av att spela YouTube klipp.

Postad 17 November 2008 - 19:38

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

kan man ha mp3 som ringsignal, och hur gör man om det går hittar inte i inställningar förutom dom ringsignaler från Samsung, samma gäller för alarm ?

Gå till den mp3 fil du vill ha som ringsignal. tryck på den (håll kvar) välj ange som ringsignal, klart =)
filens namn får inte vara för lång bara

Jag behöver hjälp med att få igång min email.. Hur gör jag? har min vanliga pop3 mail från home.se
men hur jag än försöker så säger den synkroniseringsfel, kontrollera din uppkoppling och din konto information..
Vad blir fel?

Postad 17 November 2008 - 19:39

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

De kan även lägga dem under Dokument\Mina Ringsignaler på enheten, så kan du välja dem som ringsignaler under inställningar.

Postad 17 November 2008 - 19:51

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Läser du alls?

Står ju bara 5 inlägg ovanför ditt att Core Player klarar av att spela YouTube klipp.

Ja, jag läser...men jag missade. :)
Coreplayer är en webläsare eller är det en mediaspelare?

Postad 17 November 2008 - 19:58

iceman79
  • iceman79
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hur får man över avi filer till telefonen. får bara upp att telefonen inte kan konvertera filen till rätt filformat.
Ska man använda active sync, och synca ner en avi fil från mediaplayer, eller hur ska jag göra?

Postad 17 November 2008 - 20:05

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Hur får man över avi filer till telefonen. får bara upp att telefonen inte kan konvertera filen till rätt filformat.
Ska man använda active sync, och synca ner en avi fil från mediaplayer, eller hur ska jag göra?

Det går att öppna mappar i activesync.. sen när jag hittat rätt ställe så drar jag över dom bara..

Redigerat av Västeråssnubben, 17 November 2008 - 20:06.

Postad 17 November 2008 - 20:22

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0

Ja, jag läser...men jag missade. :)
Coreplayer är en webläsare eller är det en mediaspelare?

Ok :P

Core Player är som jag förstått det en mediaspelare, som har ett inbyggt YouTube app.

Postad 17 November 2008 - 21:49

nek0
  • nek0
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hur vet du att tre ska sälja den? Och isf när? Vill ha denna, men den kommer ju aldrig till tre :)

Har köpt min på tre i Jönköping

Postad 17 November 2008 - 22:36

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag har oxå beställt en. Men jag fick bara 2 månader gratis i trogen kund rabatt av tre. Känns inte som jag fick allt. Jag läst att folk har fått 50% off på sitt abb.

Postad 17 November 2008 - 23:15

AlfonsÅberg
  • AlfonsÅberg
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Tjena, har vart ägare av en Omnia nu i ca 2 veckor och måste säga att den börjar kännas bekväm. Min första windows mobil och måste erkänna att jag vart nära att ge upp ett par gånger för att jag inte fick saker att fungera men till slut så:)

Två tips till alla Omnia (windows mobil) ägare är att man måste tänka Windows och PC hur illa det än kan låta, lol

1) Tex email som inte fungerar, allt kan vara rätt inställt men man måste även ange vilken uppkoppling den skall använda så har man angett wifi och försöker via gprs så måste man ändra om...

2) Windows har ju sitt berömda höger klick som jag undrade vart den tog vägen men till sists så råkade jag hålla fingret lite för länge och vips så kom "höger klicks" menyn fram vilket löst typ 99% av alla "vart anger man xx.mps som ljudsignal, bakgrundsbild" etc etc

Efter jag kommit på dessa två saker så ger det ena det andra så att säga och jag är riktigt nöjd med mobilen nu samt utbudet av program till WinMo. Saken är ju den att när man köper en PC med windows så är ju PC´n långt ifrån klar att användas, typ femitioelva progs ska ju in, vlc player, skype, adobe osv så till slut så har jag insett att man inte kan tänka mobil längre utan Pocket PC vilket den ju är, så mycket kul med pillerier osv, det är bara en sak kvar för mig att finurla (hjälp hjärna till) ut!

Jag installerade SPB Mobile Shell (utan detta så skulle jag hoppat av WinMo, allt kan ställas in och ändras:) plus ett skin HTC från h**p//www.imarche.net/omnia/kyro.php?page=1 GRYM!!!

Det är bara en sak som håller på att göra mig galen! Att man inte kan få tag i en genväg till "ficklampan" när man har SPB installerat då det ersätter Today menyn, någon som vet hur man kan ordna det?

Redigerat av AlfonsÅberg, 17 November 2008 - 23:19.

Postad 18 November 2008 - 00:53

rickard64
  • rickard64
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Tjena, har vart ägare av en Omnia nu i ca 2 veckor och måste säga att den börjar kännas bekväm. Min första windows mobil och måste erkänna att jag vart nära att ge upp ett par gånger för att jag inte fick saker att fungera men till slut så:)

Två tips till alla Omnia (windows mobil) ägare är att man måste tänka Windows och PC hur illa det än kan låta, lol

1) Tex email som inte fungerar, allt kan vara rätt inställt men man måste även ange vilken uppkoppling den skall använda så har man angett wifi och försöker via gprs så måste man ändra om...

2) Windows har ju sitt berömda höger klick som jag undrade vart den tog vägen men till sists så råkade jag hålla fingret lite för länge och vips så kom "höger klicks" menyn fram vilket löst typ 99% av alla "vart anger man xx.mps som ljudsignal, bakgrundsbild" etc etc

Efter jag kommit på dessa två saker så ger det ena det andra så att säga och jag är riktigt nöjd med mobilen nu samt utbudet av program till WinMo. Saken är ju den att när man köper en PC med windows så är ju PC´n långt ifrån klar att användas, typ femitioelva progs ska ju in, vlc player, skype, adobe osv så till slut så har jag insett att man inte kan tänka mobil längre utan Pocket PC vilket den ju är, så mycket kul med pillerier osv, det är bara en sak kvar för mig att finurla (hjälp hjärna till) ut!

Jag installerade SPB Mobile Shell (utan detta så skulle jag hoppat av WinMo, allt kan ställas in och ändras:) plus ett skin HTC från h**p//www.imarche.net/omnia/kyro.php?page=1 GRYM!!!

Det är bara en sak som håller på att göra mig galen! Att man inte kan få tag i en genväg till "ficklampan" när man har SPB installerat då det ersätter Today menyn, någon som vet hur man kan ordna det?

ficklampan får du igång av att hålla inne LJUD MINUS knappen på högra sidan av telen, den borde fungera trotts SPB

Postad 18 November 2008 - 02:01

AlfonsÅberg
  • AlfonsÅberg
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

ficklampan får du igång av att hålla inne LJUD MINUS knappen på högra sidan av telen, den borde fungera trotts SPB

Tyvärr inte då den funktionen endast fungerar på "Today View"

Redigerat av AlfonsÅberg, 18 November 2008 - 02:20.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.