God of War III (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(27)
|
239:- |
Postad 20 March 2010 - 08:32
Postad 20 March 2010 - 12:11
http://gamerant.com/...free-lee-13703/
Hoppas jag inte gör nått olagligt nu.
Postad 20 March 2010 - 13:08
Verkar som soundtracket finns att dra ner gratis för tillfället.
http://gamerant.com/...free-lee-13703/
Hoppas jag inte gör nått olagligt nu.
Står ju att länken finns på hemsidan så det borde inte vara olagligt, mycket uppskattat iallafall
Soundtracket i GoW är ju ett av de bästa som finns
Blood and Metal albumet finns även på Spotify.
Redigerat av Unregistered623fead2, 20 March 2010 - 14:08.
Postad 20 March 2010 - 14:27
Angående slutet så...
Postad 20 March 2010 - 16:48
Postad 21 March 2010 - 03:15
Postad 21 March 2010 - 18:13
Postad 21 March 2010 - 22:24
Annars var ju spelet kanon.
Postad 21 March 2010 - 22:53
Postad 21 March 2010 - 23:00
Det får 4 av 5 av mig. Enda jag irriterar mig på är att man inte kan styra kameran.
Spelmekaniken bygger i väldigt många aspekter på den låsta kameran. Rörlig och låst kamera har båda sina för- och nackdelar. Håller med dig om att man ibland vill kunna röra på kameran men överlag tror jag inte att spelen skulle blivit så "filmiska" om dom hade byggt in rörlig kamera.
Postad 22 March 2010 - 00:34
En riktigt seg och tråkig början på ettan har fått mig att avstå från dessa briljanta spel.
Kameran funkar bra men i visa partier vill man ju väldigt gärna få snurra lite och är det drygt när man är van vid att få styra kameran så man flyger ner från diverse balansakter där man ska rätta till lite
Postad 22 March 2010 - 00:38
Äckligt bra spel. Var dock tvungen att gå ner på easy annars hade jag aldrig fixat Hades
Jag är rätt kass på sånna här spel.
Jag spelade om Hades många gånger på Hard, gick dock aldrig ner på Easy utan tillslut så lärde man sig alla hans "moves" och då var det inte så svårt, tycker det finns jobbigare än han i spelet =P
Postad 22 March 2010 - 06:46
Postad 22 March 2010 - 09:04
Vet inte hur ni andra spelar men jag märkte att spelet blev avsevärt mycket enklare när man sänkte sitt tempo och började blocka. Använde aldrig block eller fleece fram tills Zeus. Han gav mig smisk oavbrutet fram tills jag började blocka och bara attackera när tillfälle gavs.
^ Så gjorde jag också!
Postad 22 March 2010 - 09:10
Postad 22 March 2010 - 20:33
Vet inte hur ni andra spelar men jag märkte att spelet blev avsevärt mycket enklare när man sänkte sitt tempo och började blocka. Använde aldrig block eller fleece fram tills Zeus. Han gav mig smisk oavbrutet fram tills jag började blocka och bara attackera när tillfälle gavs.
Hur blockar man?
Postad 22 March 2010 - 20:42
Fightmekaniken fungerar riktigt bra i detta spel, dör man så har man sig själv att skylla på. Däremot kan man klanka på kontrollen om man dör under något platformsmoment....
Enda jag inte gillar med kontrollen under fighter är bytandet av vapen, hänt både en och ett par gånger man råkat byta vapen utan att man vill det. (L1+X)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 March 2010 - 20:44.
Postad 22 March 2010 - 21:22
Sen vill jag också tillägga, jag har inte hunnit spela mycket.. tror 3 timmar lr nåt.. men tycker boss fighterna är riktigt bra, nu när varenda spel har gigantiska bossar så gör god of war 3 något unikt med fighterna och kamera effekterna som snurrar hit och dit och hur man dödar varje boss.. den dynamiska grafiken på hög nivå! Tycker också att screenplay, dialogerna har blivit ännu bättre och den nya grafiken gör kratos verkligen till en dryg, tuff kille.. sättet han går osv...
Aja, jag skriver nog inget nytt som någon annan inte redan har tagit upp så jag avslutar här
Postad 23 March 2010 - 08:48
Postad 23 March 2010 - 15:37
Postad 23 March 2010 - 18:13
Det är inte mycket att klaga på men är det något är det just kontrollen. Har råkat ut för samma sak som Morre skriver, att man byter vapen av misstag. Sen är den väldigt petig när man ska öppna kistor. Man måste stå med näsan mot dem, perfekt placerad för att kunna öppna den. Står man lite snett funkar det inte.
Ja, lite konstigt det där med kistorna tycker jag. Det fungerade mycket bättre i ettan och tvåan tycker jag.
Postad 23 March 2010 - 18:19
Ibland vill han inte öppna kistorna alls för mig, avbryter hela tiden. Får påbörja öppnandet flera gånger innan kratos lyckas öppna kistan. Lär vara en bugg?Ja, lite konstigt det där med kistorna tycker jag. Det fungerade mycket bättre i ettan och tvåan tycker jag.
Postad 24 March 2010 - 09:53
Så det är nog en hel del prövningar kvar!
Postad 24 March 2010 - 21:14
Jag börjar misstänka att det är någon bugg eller har ni några tips?
Redigerat av Unregistered1232, 24 March 2010 - 21:15.
Postad 25 March 2010 - 08:35
Låter som ett bra tillfälle att fixa 1000 hit kombo-trofén ....
Du menar att det ska vara så? Hur klarade ni själva av den bossen?
Postad 25 March 2010 - 11:51
Postad 25 March 2010 - 12:19
Ta sönder benen på en sida så ramlar han ihop. Slå lite på honom så ska det bli ett QTE där du ska trycka cirkel eller något för att starta sekvensen. Kom det aldrig fram för dej så prova igen.
Mistänkte nästan att det var ett bugg, tack för tipset. Lite tråkigt att sånt här inträffar.. satt och sprang runt, provade olika grejer i nästan 30min, nu blir det så att så fort man fastnar någon annanstans så kommer man per automatik att få en tanke att det är någon bugg istället för att man försöker hitta någon lösning, en dålig spelkänsla.
Aja, tack igen
Postad 25 March 2010 - 16:43
Postad 25 March 2010 - 21:40
Ett tips är att slå på alla benen lite grann men inte slå sönder dem. Sedan när alla är röda/gula så slår du sönder tre (spelar ingen roll var de sitter). Så blir det enklare att slå sönder nästa sedan.
Tack för tipset Zoiler, provade nu igen och då bettede sig bossen som vanligt att den fick en sån där
Eller så är det bara jag som är dålig på att spela
Postad 26 March 2010 - 00:42
På hard får man inte slå i många grejer innan man dör (4-5), på easy var det ju lugna gatan =P. Slå i 80%, undvik 20% = överlev ändå. Brydde mig knappt att akta mig.där är det bara ren tur eller så måste man dö typ tusen gånger för att lära sig hindren utan till
Men jag tog ju 14 timmar på mig så det är ju inte så jättesnabbt.
Edit: Rätt långsamt faktiskt
Redigerat av Zoiler, 26 March 2010 - 00:43.
Postad 26 March 2010 - 00:46
Postad 26 March 2010 - 12:03
Postad 26 March 2010 - 12:12
Jag tror att Smith helt enkelt menade att man "slår i", det vill säga blir träffad av hinderhahaha vafan jag visste inte att man kunde slå på grejerna, trodde bara att man skulle undvika att bli träffad
. Det blir att testa ikväll.
Och jag håller med om att den delen var nog den mest frustrerande i hela spelet. Den enda del där jag kände att det inte helt berodde på mig när jag misslyckades, för om man väl slår i ett hinder så är chansen stor att man slår i ett till... och ett till... och ett till. Jag undrar om de verkligen speltestade den biten tillräckligt, folk borde ju ha reagerat tycker man.
Dokumentären "Unearthing The Legend" ligger förresten uppe på amerikanska PSN sen igår. Jag förstår inte varför de inte slängde upp den på den europeiska också... känner mig inte helt bekväm att fylla i kreditkortsuppgifter på mitt fejkade US-account liksom. Blir väl till att vänta då.
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 26 March 2010 - 12:14.
Postad 26 March 2010 - 12:30
Vad kostar den då?Dokumentären "Unearthing The Legend" ligger förresten uppe på amerikanska PSN sen igår. Jag förstår inte varför de inte slängde upp den på den europeiska också... känner mig inte helt bekväm att fylla i kreditkortsuppgifter på mitt fejkade US-account liksom. Blir väl till att vänta då.
Postad 26 March 2010 - 12:49
Nu minns jag inte den exakta siffran, men det var någonting på 5 dollar, jag gissar på 5,95. Morlock, vet du om det är lugnt att registrera sitt kort på sitt US-konto? Det känns ju lite lurigt i och med att man har tagit alla sina uppgifter från luften när man skapade kontot. Är det många här som har handlat från sina US-konton med fejk-uppgifter? Inget som kan hända?Vad kostar den då?
Postad 26 March 2010 - 12:50
Postad 26 March 2010 - 12:52
Jag använder mitt VISA på mitt US-konto också.Nu minns jag inte den exakta siffran, men det var någonting på 5 dollar, jag gissar på 5,95. Morlock, vet du om det är lugnt att registrera sitt kort på sitt US-konto? Det känns ju lite lurigt i och med att man har tagit alla sina uppgifter från luften när man skapade kontot. Är det många här som har handlat från sina US-konton med fejk-uppgifter? Inget som kan hända?
Postad 26 March 2010 - 12:57
Hoppa uppåt och i sidled istället för att bara klättra. Det går mycket snabbare då! Och de som är i vägen, kill em all!Sjävv fastande jag på ett sjukt ställe igår som inte borde vara svårt alls, hoppas bara att jag hade en riktigt dålig dag och att jag lyckas ikväll.
Spoiler
Postad 26 March 2010 - 13:50
Jag tror att Smith helt enkelt menade att man "slår i", det vill säga blir träffad av hinder
. Man kan inte slå sönder något (såvitt jag vet) utan ska bara akta sig.
Och jag håller med om att den delen var nog den mest frustrerande i hela spelet. Den enda del där jag kände att det inte helt berodde på mig när jag misslyckades, för om man väl slår i ett hinder så är chansen stor att man slår i ett till... och ett till... och ett till. Jag undrar om de verkligen speltestade den biten tillräckligt, folk borde ju ha reagerat tycker man.
Dokumentären "Unearthing The Legend" ligger förresten uppe på amerikanska PSN sen igår. Jag förstår inte varför de inte slängde upp den på den europeiska också... känner mig inte helt bekväm att fylla i kreditkortsuppgifter på mitt fejkade US-account liksom. Blir väl till att vänta då.
ah ok, jag tolkade det lite fel
Postad 26 March 2010 - 15:25
Ni ser ju liksom springor som ni kan ta er emellan och ni kan dessutom dasha. Det handlar iofs mycket om reaktion, kanske hjälper det att ha spelat mycket Guitar Hero =P?
Postad 26 March 2010 - 15:49
Det gick hyfsat bra för mig också, jag tror att jag klarade det på tredje försöket. Men de två första gångerna blev jag väldigt irriterad, och det var inte främst pga min prestation. Under ett ganska långt parti där så räckte det nämligen att jag slog i ett hinder, så slog jag ganska garanterat i de nästkommande 2-3. Varje gång du slår i någonting så förlorar du kontrollen i en halv sekund och åker lite framåt, det finns då absolut ingenting du kan göra för att undvika nästa hinder eftersom det kommer så tätt efter.Konstigt, jag hade inga problem med de sekvenserna och jag spelade ju ändå på hard. Annars hade jag tagit upp det
![]()
Ni ser ju liksom springor som ni kan ta er emellan och ni kan dessutom dasha. Det handlar iofs mycket om reaktion, kanske hjälper det att ha spelat mycket Guitar Hero =P?
Postad 26 March 2010 - 16:06
Nja det tror jag inte. Det finns ju flera såna sekvenser i spelet men jag tror aldrig de kommer så tätt att man inte kan akta sig. Se här:Varje gång du slår i någonting så förlorar du kontrollen i en halv sekund och åker lite framåt, det finns då absolut ingenting du kan göra för att undvika nästa hinder eftersom det kommer så tätt efter.
http://www.youtube.c...h?v=cVHQTIqkC_Y
Runt 0.57 slår han i och är på väg in i nästa men aktar sig med dash. De lär ju inte komma tätare än så med tanke på att tiden saktar ned när man slår i dessutom?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
459 filmer
8 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?