* Officiell Tråd - Nokia E71 *
1214 svar till detta ämne
Postad 23 September 2008 - 20:43
halvledaren
-
halvledaren
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Tyvärr är det där ett speed class 2 kort, dvs endast 4mb/s i hastighet på det minnet.. Jag håller mig nog till mitt 8gb Ultra class 6(15mb/s) ett tag till... Trist att det inte går att trycka in compactflash istället 
preed * vilket kort är det med 8 gb kan du lägga länken
Postad 24 September 2008 - 08:41
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
preed * vilket kort är det med 8 gb kan du lägga länken https://www.prisjakt...kt.php?p=302244
Postad 24 September 2008 - 10:14
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Vad tror ni om denna väska till E71an? Är det overkill? Är det nåt ni saknat?
http://www.pdair.com...roducts_id=7878 http://fr.youtube.co...feature=related

28 dollar...
Skaffade denna väska och är jättenöjd. Ingen tull eller så. Kanonbra kvalitet.
Postad 24 September 2008 - 16:35
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Tyvärr är det där ett speed class 2 kort, dvs endast 4mb/s i hastighet på det minnet.. Jag håller mig nog till mitt 8gb Ultra class 6(15mb/s) ett tag till... Trist att det inte går att trycka in compactflash istället 
Citerar mig själv lite..  Jag fick mitt Sandisk Ultra Mobile MicroSDHC 8GB kort idag och testade hastigheten när det satt inpluggat i datorn med medföljande kortläsare och uppmätte 17850KB/s vid skrivning och 19500KB/s vid läsning så jag är helnöjd, det är tom snabbare än specifikationerna för ett sånt kort..  Nu saknas bara en lur att plugga in det i, tyvärr blir det nog inte en E71 för den har tydligen inte så väldans snabb CPU så den orkar att spela upp filmer vidare bra på, samt lågupplöst skärm.. Blir förmodligen en X1, vi får se på några veckor, tänkte vänta tills X1 iaf finns i handeln samt se om specarna på E72 släpps snart...
Postad 24 September 2008 - 21:28
Unregistered46ba5a4b
-
Unregistered46ba5a4b
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
hejsan. jag köpte en 2.5mm till 3.5mm stereoadapter från Kjell men det visade sig att det inte alls var stereo! :S
Jag tittade på likadan adapter även på Clasohlsson men där var pluggen inte vinklad (bilden på deras hemsida är felaktig!)
Eller är det nån inställning man ska ställa in när man använder adaptern? Snälla help....
Postad 24 September 2008 - 23:15
silentandy
-
silentandy
-
Rookie
-
1 inlägg
Någon som kan tipsa om hur man reglerar volymen på alarmsignalen utan att ändra ringvolymen?
Postad 25 September 2008 - 09:21
Jannoota
-
Jannoota
-
Rookie
-
3 inlägg
Har inte haft den så länge dock är jag väldigt imponerad hittils. Har tidigare haft Nokia E61,Nokia N95, iPhone och senast Nokia e51 och denna telefonen måste vara den bästa som någonsin gjorts om man ser till form/prestanda.
Fick fix på GPS:en inom 1 min inomhus första gången jag startade den nu. Tråkigt att man bara kan filma i 320*240 dock, stod 640*480 på nokias hemsida. Gillar inte riktigt dom teman som är inlagda men det går ju att ändra. Den är tunnare än min gamla E51:a och skärmen är perfekt tycker jag. Roligt att se flash i inbyggda webläsaren också.
Har ni frågor så fråga på 
Jag har en nokia E66 som jag inte kan ladda ner tema till, det står "Certifikatfel, var god kontakta programleverantören".. Du kanske vet varför det blir så?
Postad 25 September 2008 - 11:28
Peter233
-
Peter233
-
Användare
-
-
117 inlägg
Ny webläsare finns att testa på www.skyfire.com, ange vilket nummer som helst när ni registrerar er och ladda ner filen via mailet ni får. Bara testat i några minuter men verkar väldigt lovande.
Postad 25 September 2008 - 13:16
halvledaren
-
halvledaren
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Skaffade denna väska och är jättenöjd. Ingen tull eller så. Kanonbra kvalitet.
vertikal hängd va och sticker ut 35mm eller ?
Postad 25 September 2008 - 14:17
Unregistered51a75780
-
Unregistered51a75780
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Ny webläsare finns att testa på www.skyfire.com, ange vilket nummer som helst när ni registrerar er och ladda ner filen via mailet ni får. Bara testat i några minuter men verkar väldigt lovande.
Har det installerat nu men jag får authentiseringsfel, fel password eller användarnamn. Läste på mobil.se att andra har samma problem. Hur löser man detta, någon? (Har testat med nytt lösen "forgot your password?", men det funkar inte heller)
Redigerat av Unregistered51a75780, 25 September 2008 - 14:18.
Postad 25 September 2008 - 14:24
Peter233
-
Peter233
-
Användare
-
-
117 inlägg
Har det installerat nu men jag får authentiseringsfel, fel password eller användarnamn. Läste på mobil.se att andra har samma problem. Hur löser man detta, någon? (Har testat med nytt lösen "forgot your password?", men det funkar inte heller)
Skumt, för mig funkade det perfekt på första försöket. Kan nu kolla på apple.com/trailers (quicktime), gametrailers, gptv och allt annat möjligt nu, flyter på MYCKET bättre än i inbyggda webläsaren också. En skum sak är att om jag kör bredbandstestet så får jag 0.5 i inbyggda webläsaren och med Skyfire får jag 3.5mbit/s.
Postad 25 September 2008 - 18:39
Thomassouth
-
Thomassouth
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Varje gång jag startar ett samtal så piper det till i bakgrunden på luren. När jag sedan lagt på samtalet står det efter några sekunder i skärmen "Datapaketanslutning aktiv" Vad fan innebär det och hur får jag bort det!?
Postad 25 September 2008 - 18:47
Thomassouth
-
Thomassouth
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Jag har en nokia E66 som jag inte kan ladda ner tema till, det står "Certifikatfel, var god kontakta programleverantören".. Du kanske vet varför det blir så? 
Stäng av certifikathanteringen under programhantering under verktyg->inställningar->program->programhantering ->kontr. av cert. online
Postad 25 September 2008 - 23:26
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
vertikal hängd va och sticker ut 35mm eller ?
Vertikal ja. Så mycket sticker den inte ut. Den är fortfarande tunn tycker jag.
Postad 26 September 2008 - 06:01
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Varje gång jag startar ett samtal så piper det till i bakgrunden på luren. När jag sedan lagt på samtalet står det efter några sekunder i skärmen "Datapaketanslutning aktiv" Vad fan innebär det och hur får jag bort det!?
Du kanske fortfarande har webläsaren igång när du tar samtalet? Nästa gång du ser detta efter ett samtal, håll in menyknappen och se om du har något program igång som kan vara boven... Eller pushmail eller nåt mms som ska iväg eller som du ska få.
Postad 26 September 2008 - 16:21
Unregistered13b825f0
-
Unregistered13b825f0
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Några frågor:
1. Min GPS fungerar väldigt inkonsekvent, ibland inte alls. Har bockat för A-GPS, Nätbaserad och Inbyggd. Har supl.nokia.com som server. Observera dock att jag inte har internet anslutning (väntar på nytt simkort) om jag inte befinner mig vid wlan. Är det rimligt att GPS:en inte får signal (ibland inte alls och ibland efter mkt lång tid) när jag är ute på öppen gata sålänge jag inte kan ansluta till internet på något sätt (dvs sålänge den inte kan nyttja A-GPS)?
edit: Tilläggas bör att jag genom installerad Google Maps får en fix direkt sålänge jag är ansluten till nätet (även inomhus)
2. Någon som använt internet telefoni, Gizmo VOIP eller skype på telefonen? Har installerat programmet från www.fring.com där man bla kan använda sitt skypekonto, dock har jag inte fått det att fungera (får bara upp mina data-kontakter och inga av mina skype-out kontakter).
Innan detta testade jag dock att ringa genom nån slags inbyggd VOIP som måste konfigurerats automatiskt när jag installerade Gizmo . Av ren slump råkade jag upptäcka en ny valmöjlighet (från telefonbok eller inmatat nummer, klicka på nummer med mittenknapp --> call --> internet call) och det fungerade till vanlig telefon trots att jag inte gjort något köp av credits på vare sig Gizmo eller Nokias VOIP tjänster...det drogs heller inget från mitt kontantkort så det gick genom internet (använda WLAN för uppkopplingen). Hur är detta möjligt?
Redigerat av Unregistered13b825f0, 26 September 2008 - 16:40.
Postad 26 September 2008 - 17:12
RooX
-
RooX
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Några frågor:
1. Min GPS fungerar väldigt inkonsekvent, ibland inte alls. Har bockat för A-GPS, Nätbaserad och Inbyggd. Har supl.nokia.com som server. Observera dock att jag inte har internet anslutning (väntar på nytt simkort) om jag inte befinner mig vid wlan. Är det rimligt att GPS:en inte får signal (ibland inte alls och ibland efter mkt lång tid) när jag är ute på öppen gata sålänge jag inte kan ansluta till internet på något sätt (dvs sålänge den inte kan nyttja A-GPS)?
edit: Tilläggas bör att jag genom installerad Google Maps får en fix direkt sålänge jag är ansluten till nätet (även inomhus)
2. Någon som använt internet telefoni, Gizmo VOIP eller skype på telefonen? Har installerat programmet från www.fring.com där man bla kan använda sitt skypekonto, dock har jag inte fått det att fungera (får bara upp mina data-kontakter och inga av mina skype-out kontakter).
Innan detta testade jag dock att ringa genom nån slags inbyggd VOIP som måste konfigurerats automatiskt när jag installerade Gizmo . Av ren slump råkade jag upptäcka en ny valmöjlighet (från telefonbok eller inmatat nummer, klicka på nummer med mittenknapp --> call --> internet call) och det fungerade till vanlig telefon trots att jag inte gjort något köp av credits på vare sig Gizmo eller Nokias VOIP tjänster...det drogs heller inget från mitt kontantkort så det gick genom internet (använda WLAN för uppkopplingen). Hur är detta möjligt?
Fråga 1 lämnar jag till någon som behärskar GPS lite bättre. Min fungerar dock finfint, har inte haft några problem med den. Fråga 2: Jag har installerat Fring och kör Skype över wifi. Det fungerar bra tycker jag. Ljudet är bra och man kan använda telefonens ring upp/lägg på-knappar för att ringa. Ibland uppstår det lite fördröjning i ljudet. Jag har inte lyckats hitta någon gemensam nämnare för när detta inträffar men jag har en misstanke om att det är bandreddsrelaterat.
Postad 26 September 2008 - 18:32
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Några frågor:
A-GPS måste använda nätet har jag läst här någonstans, men har du inte 3g simkort borde det fungera om du conffar GPRS tillsvidare.. Det är sån liten datamängd hursomhelst, typ 4kb eller nåt...
Postad 27 September 2008 - 13:56
Unregistered13b825f0
-
Unregistered13b825f0
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Fråga 1 lämnar jag till någon som behärskar GPS lite bättre. Min fungerar dock finfint, har inte haft några problem med den.
Fråga 2: Jag har installerat Fring och kör Skype över wifi. Det fungerar bra tycker jag. Ljudet är bra och man kan använda telefonens ring upp/lägg på-knappar för att ringa. Ibland uppstår det lite fördröjning i ljudet. Jag har inte lyckats hitta någon gemensam nämnare för när detta inträffar men jag har en misstanke om att det är bandreddsrelaterat.
Har nu fått det att fungera med fring, och svaret på min fråga om den mystiska gratis-voip tjänsten besvarades nyligen. Testade att ringa ett hemnummer och efter ungefär 10 minuter bröts samtalet varpå en dataröst informerade mig att jag måste köpa credits för att använda Gizmos voip. Bra att man fick prova tjänsten gratis först, ljudkvaliten var ungefär som skype, men det var påtaglig fördröjning och därför inte lika bra som skype. Får bli fring för mig tillsvidare. Förhoppningsvis kommer det ett skript eller ngn fix som gör att man kan implementera skype-användarkontot i nokians inbyggda voip och därmed slippa öppna ett program för att ringa över internet (på denna punkt är Gizmos tjänst överlägsen skype). A-GPS måste använda nätet har jag läst här någonstans, men har du inte 3g simkort borde det fungera om du conffar GPRS tillsvidare.. Det är sån liten datamängd hursomhelst, typ 4kb eller nåt...
Har nu fått mitt 3G-kort och google maps samt nokia maps fungerar, även inomhus. Dock blinkar det gult i satellit-status indikatorn när jag är inomhus, och min position diffar på ungefär 200-400 meter. Antar det är normalt om man är i ett höghus med tjocka väggar... Ska tillägga att jag även testat GarminXT, och försökt få signal utan A-GPS (vet inte ens om Garmin har stöd för A-GPS). Fungerar ibland, men bara utomhus, och dröjer rätt lång tid innan telefonens gps får kontakt med satelliter. Är det kanske så att gps:en tar väldigt lång tid att koppla upp om den inte får hjälp av internetuppkoppling?
Postad 28 September 2008 - 08:26
Stussy
-
Stussy
-
Rookie
-
2 inlägg
Har beställt en E71,a från 3 =) längtar tills den kommer =) Någon som vet om man kan byta skal? Fanns bara grå på 3, var lite sugen på en vit..men men.
Postad 28 September 2008 - 08:58
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Är det kanske så att gps:en tar väldigt lång tid att koppla upp om den inte får hjälp av internetuppkoppling?
Yes. Kort och gott. Det inbyggda gps-chipet är inte av det allra senaste snittet, så gps-fix tar en stund. Jag tycker dock att det funkar utmärkt när det kombineras med A-gps...
Postad 28 September 2008 - 14:28
Unregistered13b825f0
-
Unregistered13b825f0
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Yes. Kort och gott.
Det inbyggda gps-chipet är inte av det allra senaste snittet, så gps-fix tar en stund. Jag tycker dock att det funkar utmärkt när det kombineras med A-gps...
Ok det var det jag trodde, är ju inte hela världen. Instämmer helt att den är snabb och bra när A-gps är tillgänglig. Till något helt annat: Har ställt in mitt Gmail konto, valt korrekt 3G anslutning för automatisk uppdatering av inbox samt testat så den kan ansluta och ta ner nya mail. Behöver man ha "Messaging" öppet för att den ska uppdatera automatiskt? När jag kollat manuellt och sedan trycker exit hela vägen till home screen så säger den "Exiting will close current connection to mailbox", kommer detta förhindra den att automatiskt kolla efter nya mail? EDIT: Någon som lagt märke till att 3G indikatorn i övre vänstra hörnet ibland ändras till något som ser ut som 3.54 (alltså istället för att det står 3G) i väldigt liten textstorlek?
Redigerat av Unregistered13b825f0, 28 September 2008 - 14:36.
Postad 28 September 2008 - 15:45
embu
-
embu
-
Amatör
-
-
82 inlägg
EDIT: Någon som lagt märke till att 3G indikatorn i övre vänstra hörnet ibland ändras till något som ser ut som 3.54 (alltså istället för att det står 3G) i väldigt liten textstorlek?
[/quote]
Jaaa den går över till turbo 3G.. o nokia har ingen mobil som tar snabbare än 3,5 i dagsläget. Så de du ser är 3,5
Postad 28 September 2008 - 16:13
Unregistered13b825f0
-
Unregistered13b825f0
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
EDIT: Någon som lagt märke till att 3G indikatorn i övre vänstra hörnet ibland ändras till något som ser ut som 3.54 (alltså istället för att det står 3G) i väldigt liten textstorlek?
Jaaa den går över till turbo 3G.. o nokia har ingen mobil som tar snabbare än 3,5 i dagsläget. Så de du ser är 3,5 
Ok. Vad gäller inbyggda mailprog verkar det inte vara så bra på att uppdatera. Jag installerade istället Nokias Beta test från email.nokia.com Nu får jag uppdatering om nya mail i inkorgen på min gmail innan de hinner komma till min gmail notifier i firefox, rekommenderas.
Postad 28 September 2008 - 19:20
embu
-
embu
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Ok.
Vad gäller inbyggda mailprog verkar det inte vara så bra på att uppdatera. Jag installerade istället Nokias Beta test från email.nokia.com
Nu får jag uppdatering om nya mail i inkorgen på min gmail innan de hinner komma till min gmail notifier i firefox, rekommenderas.
Ja körde med betan förut men den stödjer inte ÅÄÖ så ja hoppade de programmet.. Har dom fixat de ännu?
Postad 28 September 2008 - 22:10
Unregistered13b825f0
-
Unregistered13b825f0
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ja körde med betan förut men den stödjer inte ÅÄÖ så ja hoppade de programmet.. Har dom fixat de ännu?
Upptäckte precis det, nej det är inte åtgärdat. Då var det ju inte alls lika bra, vilken lösning kör du istället?
Postad 29 September 2008 - 01:25
Unregistered13b825f0
-
Unregistered13b825f0
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Någon som använt internet telefoni, Gizmo VOIP eller skype på telefonen? Har installerat programmet från www.fring.com där man bla kan använda sitt skypekonto.
Innan detta testade jag dock att ringa genom nån slags inbyggd VOIP som måste konfigurerats automatiskt när jag installerade Gizmo . Av ren slump råkade jag upptäcka en ny valmöjlighet (från telefonbok eller inmatat nummer, klicka på nummer med mittenknapp --> call --> internet call) och det fungerade till vanlig telefon trots att jag inte gjort något köp av credits på vare sig Gizmo eller Nokias VOIP tjänster...det drogs heller inget från mitt kontantkort så det gick genom internet
Har nu kollat lite närmre på Gizmos tjänster, som är väldigt lika de Skype erbjuder vad gäller kostnad för samtal till fasta telefoner och mobiler i andra länder. I vissa fall ser Gizmo till och med ut att vara billigare än Skype. Faktumet att Gizmo går att koppla till E71:ans inbyggda Voip och därmed bli integrerad med dess telefonbok gör det väldigt smidigt. Man behöver mao inte starta programmet, hitta nummer och sen ringa utan får direkt i Nokians telefonbok (eller när man matat in ett nytt nummer) möjlighet att göra ett "internet-call" i samma meny där man väljer mellan "voice call" och "video call". Nån som provat? Har inte köpt credits än, men ska nog slå till på 10 $ imorrn och testa under veckan. Mycket intressant för mig som ringer en del utomlands. www.gizmo5.com för er som är intresserade. Programmet var förinstallerat på min E71a, inställningar gjordes automatiskt iom registrering av konto (vilket var löjligt smidigt). Verkar även finnas som prog för PC (kopia av Skype i stort sett) så jag antar att man kan använda samma konto till både mobilen och PC:n om man vill.
Postad 29 September 2008 - 23:14
Unregistered17cead84
-
Unregistered17cead84
-
Användare
-
-
106 inlägg
Rekommenderar att regga sig på www.ovi.com för att synca kalender, anteckningar, telefonboken osv. Riktigt smidig tjänst som dessutom är gratis.
Postad 30 September 2008 - 08:41
Stussy
-
Stussy
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon som vet en sida så man kan ladda ner olika teman? Hittar ingenting =(
Postad 30 September 2008 - 14:03
embu
-
embu
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Någon som vet en sida så man kan ladda ner olika teman? Hittar ingenting =(
Gå in på zedge.net så finns de sjukt många teman till E71.. Du måste skriva in dig men de kostar inget att vara medlem.. O där finns det även teman till alla möjliga mobiler.. när du väl köper en ny någon gång. PS: E71 teman går att ha till E90 oxå.. KANON
Postad 30 September 2008 - 14:12
halvledaren
-
halvledaren
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Jag vet inte men jag börjar ledsna på denna mobil allt tycker jag e buggigt det skall meckas hela tiden
sen att e72 an är på g kunde inte Nokia sett till att denna telefon fungera först känns lite som dom släppt den I panik
bara för att mota IPHONE och HTC jag vet inte men jag är besviken på den. Om dom kommer med program varu uppdatering så kanske framför allt på w-lan sidan där jag inte kommer ut ibland
nåväl det går ju ringa på den iallafall
Postad 30 September 2008 - 20:33
Unregistered17cead84
-
Unregistered17cead84
-
Användare
-
-
106 inlägg
På vilket sätt är den buggig? Själv tycker jag den är allt annat än buggig, särskilt i jämförelse med många andra smartphones. Stabilare telefon får man leta efter. Dock gillar jag inte den ibyggda webbläsaren i S60, verkligen seg och jobbig, med Opera Mini flyter surfningen på mkt bättre.
Postad 30 September 2008 - 20:38
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag vet inte men jag börjar ledsna på denna mobil allt tycker jag e buggigt det skall meckas hela tiden sen att e72 an är på g kunde inte Nokia sett till att denna telefon fungera först känns lite som dom släppt den I panik bara för att mota IPHONE och HTC jag vet inte men jag är besviken på den. Om dom kommer med program varu uppdatering så kanske framför allt på w-lan sidan där jag inte kommer ut ibland
nåväl det går ju ringa på den iallafall
Knappast paniksläpp och knappast en telefon att mota iPhone med. Första läckta bilden på E71 dök upp i vintras. Och innan det fanns E61 och den lilla uppdateringen E61i bra länge på marknaden. Vad är det som buggar?
Postad 30 September 2008 - 21:53
Thomassouth
-
Thomassouth
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Samma här, upplever telefonen som verkligen allt annat än buggig. Några smågrejer som strulat men annars helt felfri. Verkligen svinnöjd.
Postad 01 October 2008 - 17:36
Unregistered13b825f0
-
Unregistered13b825f0
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har installerat Emoze (www.emoze.com) och kör den för push mail för min Gmail. Fick inte Seven beta att fungera (kunde inte logga in och skapa konto). Fungerar bra, håller kontakten med nätet och återupptar efter avbrott. Är även implementerad i den inbyggda Messaging delen av symbian, men märkte nu en miss:
När man bläddrar bland kontakter, klickar på en och väljer "New email" och det kontot som är kopplat till emoze så får man upp det nya emailet utan att mottagaren är ifylld (man måste alltså leta upp samma kontakt på nytt i "To" fältet). Använder man den inbyggda mailklienten (konfigurerad till ett Gmail konto) så blir det inte så.
Än så länge enda nackdelen med emoze jag har hittat...
Postad 02 October 2008 - 10:41
Unregistered32df8364
-
Unregistered32df8364
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej. Fick ju aldrig något svar på min fråga om det var värt att köpa e71 eller om man skulle vänta på e72...så jag gick och köpte e71:an!  Har haft den ett knappt dygn och har ännu inte hunnit prova så mycket. En irriterande sak som jag snabbt upptäckte var hur mycket det medföljande headsetet suger....blir snabbt byte där! Ett annat är att det var lögn i **** att lyssna på radio när jag åkte buss, något som min gamla nokia klarade utan bekymmer. I övrigt verkar det vara en stabil och välgjord telefon.
Har en fråga som jag vore tacksam om ni kunde svara på:
Vad kör ni för musikspelare? Jag är ute efter en bra spelare som dessutom kommer ihåg var i låten/boken man var när man avslutade. Vet att någon nämnt lcg jukebox men jag vill veta om det finns alternativ.
Postad 02 October 2008 - 14:16
Thomassouth
-
Thomassouth
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Hej. Fick ju aldrig något svar på min fråga om det var värt att köpa e71 eller om man skulle vänta på e72...så jag gick och köpte e71:an! Har haft den ett knappt dygn och har ännu inte hunnit prova så mycket. En irriterande sak som jag snabbt upptäckte var hur mycket det medföljande headsetet suger....blir snabbt byte där! Ett annat är att det var lögn i **** att lyssna på radio när jag åkte buss, något som min gamla nokia klarade utan bekymmer. I övrigt verkar det vara en stabil och välgjord telefon.
Har en fråga som jag vore tacksam om ni kunde svara på:
Vad kör ni för musikspelare? Jag är ute efter en bra spelare som dessutom kommer ihåg var i låten/boken man var när man avslutade. Vet att någon nämnt lcg jukebox men jag vill veta om det finns alternativ.
Ja headsetet är inte det bästa, jag köpte det där vita musikheadsetet, helt ok. Jag använder Coreplayer, fungerar skitbra. Kommer ihåg position osv. Pröva det!
Postad 02 October 2008 - 15:31
Unregistered17cead84
-
Unregistered17cead84
-
Användare
-
-
106 inlägg
När det gäller ljudböcker finns också Nokia Audiobooks att ladda hem gratis, den kommer ihåg position. Sedan finns ett tillhörande program som konverterar ex. mp3 ljudböcker till ett format som tar upp betydligt mindre plats. http://www.nokia.com...labs/audiobooks
Postad 02 October 2008 - 21:08
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
Som gammal, rutinerad SE användare så var jag inte speciellt road när jag insåg att jag skulle få en Nokia av jobb..
Trodde möjligheten till Iphone fanns kvar men icke.
Vill påpeka att jag verkligen inte alls tycker om Nokia..
Eller ska jag säg tyckte?
Har lekt och pillat med E71an i 1 dygn nu.. Inte allt för länge alltså, men jag är imponerad..
Funkar ju riktigt smidigt..
Körde med en SE P1 innan som började bråka mer och mer..
Men E71an är ju bra mycket snabbare..
Saknar iof en del saker från P1an, men det är nog mest vanesaker..
Sen ska jag tillägga att jag inte använder GPS eller en massa annt lull-lull.. Telefoni, kalender, larm och mest SMS.. 
Och för det funkar den riktigt bra.. Även om jag stör mig mycket på att Ä och Ö har egna tangenter men inte Å..
En fråga kan jag ju passa på att ställa..
Ni som kan Nokia bättre än mig.. Bra lurar till om man vill ha den som musik spelare?
Postad 03 October 2008 - 10:55
rilloo
-
rilloo
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
När det gäller ljudböcker finns också Nokia Audiobooks att ladda hem gratis, den kommer ihåg position. Sedan finns ett tillhörande program som konverterar ex. mp3 ljudböcker till ett format som tar upp betydligt mindre plats. http://www.nokia.com...labs/audiobooks
Hur ska jag göra för att programmet ska hitta ljudboken? Ja placerade ljudfilen i mappen Audiobooks direkt på minneskortet men programmet verkar inte hitta filen. Vad gör jag för fel?
Postad 03 October 2008 - 13:15
KarnOr701
-
KarnOr701
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tjenare på er E71i Bloggar, jag vill rekomendera Jabra BT3030  Har kört den nu i två veckor och mycket bra ljud måste jag säga, kunde dock varit lite längre samtalstid/speltid.
Redigerat av KarnOr701, 03 October 2008 - 13:17.
Postad 03 October 2008 - 13:53
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
å vill du köra med tråd rekommenderas Nokias WH-700 ( http://www.nokia.se/...DITORIAL_797761 )
Postad 03 October 2008 - 14:11
KarnOr701
-
KarnOr701
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
å vill du köra med tråd rekommenderas Nokias WH-700 ( http://www.nokia.se/...DITORIAL_797761 )
Vem vill köra med tråd
Redigerat av KarnOr701, 03 October 2008 - 14:12.
Postad 03 October 2008 - 22:52
Unregistered17cead84
-
Unregistered17cead84
-
Användare
-
-
106 inlägg
Hur ska jag göra för att programmet ska hitta ljudboken? Ja placerade ljudfilen i mappen Audiobooks direkt på minneskortet men programmet verkar inte hitta filen. Vad gör jag för fel?
Har du konverterat den till Nokias format först? Tror inte den kan läsa ex. mp3.
Postad 04 October 2008 - 03:30
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Vem vill köra med tråd 
Dom som vill ha bästa ljudet...
Postad 04 October 2008 - 06:24
BlinkingLEDs
-
BlinkingLEDs
-
Lärjunge
-
-
363 inlägg
Vem vill köra med tråd 
Dom som kräver lite batteritid.
Postad 05 October 2008 - 22:22
Unregistered13b825f0
-
Unregistered13b825f0
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Fråga riktad till nån som använder kalendern med påminnelser, alternativt är van användare av MS Outlook:
Vill skriva in födelsedag i mina kontakter, givetvis i datorn för att det är enklare. Testade i outlook (v 2007) och hittade ett alterrnativfält för födelsedag, men ingen alarmpåminnelse kopplades. Testade sen "anniversary" i samma meny, och såg att påminnelsealarm lades till men standard är 0:00. Alltså får jag påminnelsen mitt i natten varje gång nån fyller år, om jag inte manuellt går in och justerar till dette.
Finns det något annat sätt att göra, eller något sätt att ändra standardinställningar i outlook?
Tacksam för hjälp
Postad 06 October 2008 - 09:11
Haddirajan
-
Haddirajan
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Jag har inte svaret på din fråga gällande kalendern, men jag har ett annat problem.
Den jäklen visar aktiviteter två veckor framåt i tiden, jag ser dem hela tiden på förstasidan... Det hade räckt bra om de visades först dagen innan eller på den tid som jag själv lagt in som larmtid.
Postad 06 October 2008 - 15:39
Unregistered13b825f0
-
Unregistered13b825f0
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har inte svaret på din fråga gällande kalendern, men jag har ett annat problem. Den jäklen visar aktiviteter två veckor framåt i tiden, jag ser dem hela tiden på förstasidan... Det hade räckt bra om de visades först dagen innan eller på den tid som jag själv lagt in som larmtid.
Skumt, så är det inte på min. När dagens schema är slut (sista inläggs löptid har passerat) står det no more entries today. Nästa dygnskifte dyker dagens första anteckning upp osv...som det ska med andra ord. Nån inställning du missat kanske?
Postad 06 October 2008 - 17:26
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Kan verifiera att 16GB minneskort funkar felfritt i E71 :=)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|