Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8,59 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 6,22 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 7,9 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,49 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,57 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,16 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) Inga priser
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 9 (410) Inga priser
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 1 år sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 1 år sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3171 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 12 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (1995 inlägg) 12 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 12 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 13 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 13 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 13 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 13 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 13 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 13 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 13 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 14 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 14 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 14 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 14 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 14 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 14 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 14 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (65 inlägg) 14 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 14 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 14 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 14 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 15 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 16 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 16 år sedan

Postad 18 januari 2010 - 21:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ticalo

Ett hett tips är att se så mycket filmer du kan på tex youtube om de mobiler det står mellan.
Man bildar sig snabbt en uppfattning om vilket OS man föredrar.

Bäst är ju att testa de båda,kan ju dock vara svårt..

Men HD2 känns grymt skön i handen.
Väldigt läcker design på den.
Känns inte alls stor..

Sen kan ja ju inte annat än älska väder programmet på den ;)

Hade den haft tangentbord hade ja kanske till å me köpt en själv :)

Om du prioriterar surfa så skulle jag nog ta HD2.

Eller telefonen som anses nr1 att surfa med av många Nokia N900.

Postad 18 januari 2010 - 21:45

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Kan säga att jag köpte hd2 och inte ångrat det en sekund grymt skön telefon och mycket brett användningsområde tack vare alla användbara apps

Postad 18 januari 2010 - 21:46

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Har kollat hela dagen idag på massor med videos. Ena stunden är jag nära på att klicka på köp av HD2 sedan så är jag nära på att köpa N1 från staterna.

Det som talar emot HD2 är WinMo. Har tyvärr inte råd att ångra mig efter köp. Kommer att stå mig dyrt då.
Och det som talar emot N1 är det fula UI:t. så himla ful.

Kan säga att jag köpte hd2 och inte ångrat det en sekund grymt skön telefon och mycket brett användningsområde tack vare alla användbara apps

Hur känns operativet? Lagg? Buggigt? Slött?
Märker man av WinMO mycket?

Postad 18 januari 2010 - 21:59

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Absolut inte laggig eller seg, enda jag upplevt strular lite är album art i landscape läge när man ska scrolla igenom men kommit på vad det beror på och hade inget med mobben att göra :-)

Vidare är det mycket lite av winmo man ser och behöver rota i, HTC har gjort ett bra jobb du kan även installera launchpad och ersätta start helt grymt snygg lösning.

Dvs enda gången du då kan behöva rota i det är om du ska in på väldigt detaljerad nivå och rota i specifika inställningar, jag har inte behövt göra det än. Htc har annars implementerat sense väldigt djupt och sömlöst allting hänger ihop.

Tänk också på att du har andra trevliga fördelar med HD2 o winmo som tex att kunna se film direkt från datorn utan att konvertera, öppna pdf dokument, office läs och skriv mm snart kommer även fullt flash stöd till skillnad från IPhone som inte kommer ha stöd på det på flera år säkert.

Jag kör även copilot mjukvara för gps:en för hela europa och det perfekt med POI, fartkameror varning mm.

För mig är det en oslagbar allt i ett enhet men såklart subjektivt. Men i allmänhet så är det en väldigt lyckad mobil som fungerar bra och döljer winmo väl, den har även fått mycket bra betyg i alla tester både prof och privata.

Hoppas det hjälper

Postad 18 januari 2010 - 22:01

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Läs vad jag skrev för typ en halvtimme sen. Men nej, vill man inte så märker man inte ens att det är wm i bakgrunden. Och nej, det är definitivt inte slött.

Postad 18 januari 2010 - 22:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ticalo

Tror inte du gör ett dåligt val hur du än gör..

HD2 har ju ett ruggigt bra community i xda-developers

Dock är ju N1 gjord av HTC så den bör ju också dyka upp på xda om den inte redan finns där

Postad 18 januari 2010 - 22:09

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Alien08 och boltis: Tack för eran hjälp!
Har efter att läst era inlägg och ni andra här inne bestämt mig för en HD2:a!
Bestämde mig till 100% efter att jag kolla på det här klippet: http://www.youtube.c...h?v=xHB_8_4cBw4
hahaha så skön i början. Sen vid 1:23min så verkar det som om telefonen gråter för en. Man måste bara köpa alltså :)
.
Väntar 30min på invändningar om varför jag inte ska göra det. Annars så kör jag på HD2!

Redigerat av Ticalo, 18 januari 2010 - 22:10.

Postad 18 januari 2010 - 22:19

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
haha, skit i vad jag o alla andra säger. Gå på din egen känsla. Jag tror dock inte du blir besviken med en HD2:a. Jag har väl testat/förbrukar upp mot 10 telefoner sista året och det har en arbetskollega till mig oxå gjort o vi är överrens om att HD2:an är den mest kompletta och potenta telefonen hittils, och då är det inga skräptelefoner vi har plöjt igenom direkt.

Postad 18 januari 2010 - 22:32

finaste_fin
  • finaste_fin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Är inne på o förnya abbonnemanget. Men då lämna 3 och ta Tele2, då T2 inte brandar sina telefoner till eget (och dessutom ser ut att vara billigare).
Är i valet o kvalet på en w995 eller en c905. Vad är era erfarenheter? Vilken rekommenderas? 905:an har ju trots allt linsskydd? De verkar ju ändå rätt identiska, men det är ju skillnad på telefon o telefon ändå :) Har kompisar som har både 995 o 905, och alla är lika nöjda. Så, vad säger ni?

Postad 18 januari 2010 - 22:53

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Så var en HD2 beställd!

Tack för hjälpen grabbar, hoppas att jag blir nöjd. Längtar redan..

Postad 18 januari 2010 - 23:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Nice..

Lycka till :)

Postad 18 januari 2010 - 23:46

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Tror jag du blir den är mycket trevlig att ha och göra med :-). Jag kom precis hem från en tjänsteresa och vet ej vad jag hade tagit mig till utan HD2:an var otroligt att kunna kolla film på flyget, ringa hem gratis via skype och WiFi sen hitta till ställen jag skulle med GPS:en, blev helt ok bilder också för övrigt.

Lycka till med mobben och säg till om du hittar några trevliga apps.

Postad 19 januari 2010 - 00:00

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Satt själv och tvekade mellan en HD2, N900 eller att vänta på HTC Bravo.
Beställde en HD2 från 3 den 8 jan men den var slut i lager, men de fick in nya idag, så förhoppningsvis så har telefonen gått iväg i dag eller går i väg senast i morgon.

Min senaste WinMo telefon som jag köpte var en Touch HD som jag via Xda uppgraderade till WM 6.5 (Energy Rom) och den var helt OK.

Har suttit och känt och klämt på en HD2 och tycker att den är otroligt snabb och skön.
Vidare så kommer Marketplace från Microsoft att utökas någongång i februari/mars med en mer "svensk" version och som ska innehålla fler apps, samt att Xda håller på att göra en egen Marketplace med gratisprogram, vilket kan bli grymt.

Vidare så verkar det som (enligt HTC i Ryssland i allafall) att det kommer en officiell uppgradering till Windows Mobile 7 till HD2.
Annars så har man ju alltid Xda att vända sig till... ;)

Ticalo, jag tror att du kommer att gilla din HD2.
Du har gjort ett bra val. :)

Postad 19 januari 2010 - 00:03

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Sitter fortfarande och läser en massa om HD2. Kommer nog inte sova mycket i natt eller imorgon. Vill ha begäret är alldeles för stort nu.

Vilka apps, spel etc rekommenderas?

Postad 19 januari 2010 - 07:26

Unregistereddfe6e5ac
  • Unregistereddfe6e5ac
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag beställde också min hos 3 den 8 jan men inte fått den än, man blir ju galen =)

Här finns ett alternativ till windows marketplace med bara gratisprogram. Har testat den på min X1:a och det verkar finnas endel skoj men mycke gammalt.
http://www.freewarep....net/opnmarket/

Postad 19 januari 2010 - 07:40

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Program som jag använder och är riktigt bra:

spb backup. Precis vad det låter. Ett backupprogram. Fullversion kostar visserligen ca 160 kr med rabattkod men det är det värt
Truecaller. Se vem det är som ringer innan du svarar och numret inte är inlagt i telefonen
BSB Tweaks (finns på xda forum) Ändra mer inställningar i telefonen. Ta fram gömda foto/film inställningar osv.
Torchbutton. Ficklampa
CoPilot Live 8. Navigation som finns i telefonen från början som är riktigt riktigt bra. Kostar ca 300 för en fullicens skandinavien.

Gällande spel är bananas och experiment 13 ganska underhållande. Real dice MC poker är inte dåligt det heller!

Har givetvis massa mer installerat men detta är väl det som är riktigt användbart o bra. Valuephone har t.ex mycket bra program som lösenordshanterade för tex bensinkort och ett program för handlelista osv osv...

Givetvis finns det gratisalternativ till de jag skrivit här som kostar, men har jag köpt en telefon för 6500 kan jag lägga några hundralappar på programvara som fungerar och jag vet att jag kan uppgradera hur jag vill.

Postad 19 januari 2010 - 13:26

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

http://www.swedroid....oogle-nexus-one

Jag är sugen på X10 pga kamera och utseende... men om den kommer med android 1.6 väntar jag tills de lägger in 2.1.
Sedan måste de få ordning på flytet i mobilen, verkar seg fortfarande.

Fördelen med nexus one är väl att du senaste versionen direkt.

De är de sakerna jag kollar på men det är såklart mkt mer...

Jag kände lite så där också för några dagar sedan, men efter att ha läst lite mer så verkar det ju inte vara något problem då skillnaden mellan 1.6 och 2.x inte är så värst stor. Dessutom har ju SE lagt till en hel del i X10 så skillnaden är ännu mindre.

http://www.youtube.c...layer_embedded#

Alltså, inget som man behöver bry sig så mycket om. Det ryktas ju att SE kommer med en 2.x version till sommaren också för den delen... min X10 är iaf förbokad nu, tycker den är hur fin som helst. :huh:
En liten film som visar X10 svart...
http://www.youtube.c...h?v=ysYbzLO5pgc

Redigerat av zippiz, 19 januari 2010 - 13:29.

Postad 19 januari 2010 - 13:33

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Dessa har jag installerat och tycker är riktigt bra apps:

1) MoDaCo NoData (stäng av all trafik utom gsm bra att ha tex utomlands så man inte råkar få dyra räkningar)
2)CorePlayer (se film direkt från datorn utan konvertering)
3)Showcase (Nice taskmanager)
4)Skype (ingen förklaring behövs)
4)CoPilot (GPS prg med kartor över hela Europa gav ca 700kr för det, prisvärt och billigare än en separat gps)
5)Launchpad (prg/app launcher ersätter start mycket bra prg)
6)WIFI REMOTE Access (kom åt alla saker på mobben direkt från webläsare på datorn utan sladd)
7)Kinoma player (mediaspelare plus mycket mycket mer full ver kostar ca 250 men klarar de flesta film format utom divx/xvid, jag använder den för webradio tex shoutcast, nice gränssnitt)

Finns såklart många fler bra apps men dessa är de jag har för tillfället :-)

Angående X10 jo den verkar nice men om ni kollar på klipp så verkar den bugga och lagga något fruktansvärt kanske löser de det till lanseringen.

Redigerat av Alien08, 19 januari 2010 - 13:35.

Postad 19 januari 2010 - 13:39

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Tack för inläggen! Ska utforska dessa apps så fort telefonen anländer.

En fråga jag har missat:
Kommer ihåg när jag hade WinMO. När man skulle stänga av apps, så fanns det ett X i högra hörnet.
Default så stängde den inte av programet, utan den minimerade istället. Men man kunde ändra så att den stängde.

Kan man det på HD2:an?

Postad 19 januari 2010 - 13:55

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Missade att du redan bestämt dig, men om du skyndar dig kanske du hinner avboka o istället boka en X10 :huh:

Postad bild

Postad 19 januari 2010 - 14:19

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag hade personligen inte tagit en X10 om jag bokat en HTC HD2. Bara den orsak som heter XDA-Developers är skäl nog som jag ser det.

HTC har ett oerhört försprång framför andra tillverkare oavsett plattform tack vare det forumet, d.v.s även om man valt Android som sin plattform är HTC ett lämpligt alternativ.

Postad 19 januari 2010 - 14:32

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

En fråga jag har missat:
Kommer ihåg när jag hade WinMO. När man skulle stänga av apps, så fanns det ett X i högra hörnet.
Default så stängde den inte av programet, utan den minimerade istället. Men man kunde ändra så att den stängde.

Det går alldeles utmärkt. Jag har det så på min. Kort tryck på x låter programmet ligga kvar i bakgrunden men ett lite längre tryck stänger ner programmet. Tror det det va m.h.a ett program som heter touch x button kombinerat med touch x taskmanager

Postad 19 januari 2010 - 14:36

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Grymt!

X10 ville jag inte ha. Nästan samma storlek men "bara" 4" display.
Sen är sony ericsson så sega med alla updates. Har haft flera se telefoner och de får nåstan aldrig någon update alls.
Sedan märkte jag även att kvalité på telefonerna de släppte blev bara sämre och sämre.
Detta är dock enligt mig bara!

Just nu har HD2:an allt jag vill ha av en telefon. Stor skärm, snabb processor, bra med ram etc..

Postad 19 januari 2010 - 14:36

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

Jag hade personligen inte tagit en X10 om jag bokat en HTC HD2. Bara den orsak som heter XDA-Developers är skäl nog som jag ser det.

HTC har ett oerhört försprång framför andra tillverkare oavsett plattform tack vare det forumet, d.v.s även om man valt Android som sin plattform är HTC ett lämpligt alternativ.

Jag är rätt grön, men var har HTC för försprång som inte andra har? Vad är det som hindrar att vi ser X10 här?

http://forum.xda-dev...s.com/index.php

Eller pratar jag om äppel o du bananer nu? :huh:

Postad 19 januari 2010 - 14:45

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0

En fråga jag har missat:

Jag löste detta igenom att installera Showcase som ersätter x i högra hörnet därefter när du klickar på det så får du upp en lista över alla apps som körs för tillfället och kan stänga av de helt om du vill fungerar skit bra

Postad 19 januari 2010 - 14:46

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Väldigt sant, ett starkt support och dev-community är värt enormt mycket.

Postad 19 januari 2010 - 14:47

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Visserligen talas det om att XDA-Developers skall ta in andra modeller än enbart HTC-tillverkade men om just X10 är en sådan modell vet vi inte. Till HD2 finns redan supporten på plats inkl custom ROM.

Inget ont om X10 men idag är plattformar betydligt mer intressanta utgångspunkter än märke och ur Android-synvinkel har HTC redan släppt ett antal modeller medan SEMC inte fått ut sin första, dessutom talar historien mot SEMC när det gäller mjukvarusupport och uppdateringar.

Hade jag varit Androidspekulant skulle valet bli något från HTC. XDA-Developers är ett så bra community att hela mitt utbyte av nallen blivit avsevärt större med dem i ryggen.

Det ger generellt den effekten att en XDA-Developerssupportad modell automatiskt blir mer attraktiv än en aldrig så bra icke supportad modell.

Postad 19 januari 2010 - 14:53

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

Visserligen talas det om att XDA-Developers skall ta in andra modeller än enbart HTC-tillverkade men om just X10 är en sådan modell vet vi inte. Till HD2 finns redan supporten på plats inkl custom ROM.

Inget ont om X10 men idag är plattformar betydligt mer intressanta utgångspunkter än märke och ur Android-synvinkel har HTC redan släppt ett antal modeller medan SEMC inte fått ut sin första, dessutom talar historien mot SEMC när det gäller mjukvarusupport och uppdateringar.

Hade jag varit Androidspekulant skulle valet bli något från HTC. XDA-Developers är ett så bra community att hela mitt utbyte av nallen blivit avsevärt större med dem i ryggen.

Det ger generellt den effekten att en XDA-Developerssupportad modell automatiskt blir mer attraktiv än en aldrig så bra icke supportad modell.

Men vad talar då mot att X10 också kommer får den supporten? Handlar det om att man ska knäcka telefonen först eller vad är det som avgör det?

Postad 19 januari 2010 - 15:24

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det är nödvändigt att "knäcka" luren för att den skall acceptera "osignerad" ROM.

Men då X10 inte är tillverkad av HTC hänger allt på att XDA-Developers väljer att ta hand om den. Det vet vi inte än, dessutom är den ju inte ens redo för leverans än.

Postad 19 januari 2010 - 15:57

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

Det är nödvändigt att "knäcka" luren för att den skall acceptera "osignerad" ROM.

Men då X10 inte är tillverkad av HTC hänger allt på att XDA-Developers väljer att ta hand om den. Det vet vi inte än, dessutom är den ju inte ens redo för leverans än.

Ok, då får vi väl hoppas på det bästa. Ser ingen anledning till varför jag skulle vilja "knäcka" den med nya roms osv på ett tag, den kommer troligen vara rätt rapp från början o det ligger ju inget onödigt på den från början. Bara apps, som man inte måste köra om man inte vill... well, tack för svaret :huh:

EDIT: Blåser man garantin på en telefon så fort man flashar om med nytt ROM?

Redigerat av zippiz, 19 januari 2010 - 16:04.

Postad 19 januari 2010 - 18:01

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Lite OT fråga, men betyder det här att posten har mottagit paketet eller bara fått beställning?

"19 jan kl 15:16
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen "

Vill ju ha den imorgon!

Postad 19 januari 2010 - 18:13

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Ok, då får vi väl hoppas på det bästa. Ser ingen anledning till varför jag skulle vilja "knäcka" den med nya roms osv på ett tag, den kommer troligen vara rätt rapp från början o det ligger ju inget onödigt på den från början. Bara apps, som man inte måste köra om man inte vill... well, tack för svaret :huh:

EDIT: Blåser man garantin på en telefon så fort man flashar om med nytt ROM?

Ja, garantin åker. Den åker redan när du rootar. Lyckligtvis går det oftast att göra det mesta i root, ROM, bootloader etc. ogjort, om det skulle behövas men detta är förstås sånt som man gör gott i att kolla upp innan man börjar leka.

Postad 20 januari 2010 - 09:38

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Lite OT fråga, men betyder det här att posten har mottagit paketet eller bara fått beställning?

"19 jan kl 15:16
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen "

Vill ju ha den imorgon!

Det där brukar betyda att dom fått paketet på posten. Dom brukar va otroligt sega på att uppdatera den där infon på sidan så det är nog möjligt att du har den.. idag blir det =P

Postad 20 januari 2010 - 10:10

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Jepp, den anländer idag,

"
Händelser
2010-01-20 01:24 Göteborg Sorterad
2010-01-19 20:28 Göteborg Sorterad
2010-01-19 20:28 Göteborg Sorterad
2010-01-19 15:16 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen"

Måste rusa från jobbet innan trafiken då :)

Postad 06 februari 2010 - 07:48

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0
Sambon fyller år, hon har idag en gammal Sony Ericsson T230 som börjar ge upp. Hon använder mobilen bara till samtal, knappt ens att hon behöver sms :)

Förslag? Gärna billig och det innebär en bra bit under tusenlappen

Jag har spanat in Nokia 2330 som ligger i rätt prisklass, hyfsat snygg (på bild), bra batteritid. Plus också för blåtand, som kanske kan komma till användning senare om hon inser att hon vill ha en handsfree.

Nokia 5030 är ett annat alternativ, billigare, men känns sämre på något sätt plus att den inte har auto-knapplås som det verkar.

Jag är öppen även för andra tillverkare, vet att ex Samsung har ett par billiga.

En bonusdetalj (som Nokia inte har) är om laddkontakten sitt i botten, jag har nämligen ett "multiladdarställ" som gör sig bäst om prylen som laddas står upp och inte ligger ner.

Postad 09 februari 2010 - 00:01

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Tjohej.
Använder min telefon till att ringa och skicka sms med, lysa med lampan och ta kort på saker jag ska komma ihåg (2mpix med vettig bild räcker långt på en ny..)

Har länge kollat på en ny men hittar som inget som passar mig perfekt..
Bland annat varit nära på att köpa en

men den taskiga kvaliten på luckan och segheten i övrigt fick mig att avstå.

Även

har varit intressant

Ytterligare en är

trots att den saknar lampa just pga smidigheten !

men vilka finns det nu ? Några personliga erfarenheter ?

Redigerat av K_arlstrom, 09 februari 2010 - 00:03.

Postad 09 februari 2010 - 09:51

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=255718

Nokia 5230, är en vettig lur som nyligen kommit ut till ett fantastisgt pris, 1499:- kontantpris på Phonehouse.se
En kopia på 5800 med smärre förändringar, såsom t.ex. lägre upplöst kamera 2mpx, men som jag kan tycka tar förvånansvärt bra bilder. Gratis navigeringsprogram med röstguidning. 3.2 tums bra tuchskärm m.m.
En lur jag kan rekomendera dig kolla lite närmare.

Det är min sambos, men jag har testat den några dagar och kan tycka det är ricktigt mycket telefon för pengarna.
Har själv en Samsung Spica att jämföra med.

Postad 09 februari 2010 - 23:09

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Glömde skriva att jag gärna har en mindre stor mobil !

Postad 11 februari 2010 - 17:21

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Dags för en ny telefon har tidigare haft SE c905 , gillade kameran i den men kvaliten på mobilen var fan under all kritik.
Vill gärna ha tips på mobiler med bra kamera som inte har pekskärm.

Postad 14 februari 2010 - 16:22

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Min Gamla Sony Ericsson W960i Bestämde sig igår för att pekskärmen inte längre skall fungera!

Så nu börjar jakten på ersättaren, frågan är bara vilken.
Har kört Sony Ericsson sen urminnes tider och alltid varit nöjd, men man kanske borde se sig om?
Har funderat på Satio & Omnia Hd tidigare, Nokia intresserar mig inte.

Skall man kanske kika på HTC:s modeller eller, även om det tar emot, iphone?

Kameran spelar en stor roll för mig men det gör inte att jag vill banta ner på allt annat, snabbhet är också att föredra.

Kom gärna med synpunkter och om ni själva har någon ni är nöjda med!

Tack på Förhand
/Keberos

Postad 14 februari 2010 - 17:16

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0
Jag ska vara tråkig och säger så här: Vänta på Sony Ericsson's X10. Den kommer, tror jag iaf, att bli helt underbar!

http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv

Redigerat av Falcy, 14 februari 2010 - 17:18.

Postad 14 februari 2010 - 17:36

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Eller den här:
http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv
http://www.gsmarena....-review-447.php

Redigerat av lindo, 14 februari 2010 - 17:36.

Postad 16 februari 2010 - 10:49

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Nu har jag letat o läst i 3 veckor men kan inte bestämma mig ;)
Jag ringer o sms (o mms):ar en hel del. Inget surfande än så länge..däremot spelas det en hel del när man har lite dötid..vilken skulle passa bäst för film o spel tror ni? O massor me ring o mms då :P
Sen de sista...GPS..vore kanon o kunna använda den som GPS. Såg att Acern bara har a-gps men om jag läst o förstått det själv innebär där bara en låg "uppkopplingsavgift" sen är det samma sak?

De ja gillar me HTC e att de har ett par mobiler så kanske sköter uppdaterar o sånt ordentligt..men inget som säger att Acer inte kommer göra det? Sen e ju HTC lite mindre..kanske ligger bättre i fickan? :(

Kör ett sista försök att få någon att bestämma åt mig nu sen beställer jag om ett par timmar :blush:

Postad 16 februari 2010 - 11:04

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Jag skulle definitivt rösta på HTC eftersom de är bland de största (kanske till och med störst) på mobiler av denna typ med allt var det innebär av driftsäkerhet, service, tillbehör, program etc. =)

Att välja Acer ser jag som en chansning, (chansningar kan ibland gå hem, men Hellner chansade igår och missade en OS-medalj ;P) men väljer man HTC blir man inte besviken, de vet vad de gör =)

Postad 16 februari 2010 - 11:17

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Lite så tänkte jag med faktiskt...största fördelen med Acer e väl att den har snabbare processor..o med mitt användande tror inte jag det spelar någon som helst roll ;)

Postad 16 februari 2010 - 21:35

MisterEq
  • MisterEq
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Lite så tänkte jag med faktiskt...största fördelen med Acer e väl att den har snabbare processor..o med mitt användande tror inte jag det spelar någon som helst roll :)

Har inte funderat på en Samsung Galaxy Spica i5700? får hem min om några dagar. Den fastnade jag för.

Postad 16 februari 2010 - 21:41

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Varför inte vänta på ( eller importera) Nexus One?
Större skärm (+ AMOLED) = Bättre för spelande och film, samt att man inte gör lika många feltryck. Dessutom har den samma Snapdragnon-processor som återfinns i Liquiden.

Nokia N900 kan vara ett riktigt trevligt alternativ om du inte måste ha en Android-nalle. Skönt fysiskt tangentbord, vilket slår Herons skärmtangentbord alla dagar i veckan.

Postad 16 februari 2010 - 21:48

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
HTC kommer med nya telefoner nu i vår som kan vara värda att kolla in:
http://www.idg.se/2....gend-och-desire

Även Acer kommer att uppdatera sin Liqiud nu i vår:
http://gizmodo.com/5...een-looking-for

Verkar inte vara mycket nytt med acern fast det är ju alltid kul att ha det nyaste. :)

Postad 17 februari 2010 - 10:19

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Har inte funderat på en Samsung Galaxy Spica i5700? får hem min om några dagar. Den fastnade jag för.

Har letat länge nu o sållat bort massa...Samsung en av dem..minns ej varför men haft problem nog med att bestämma mig för 2st..så nu får de bli nån av dem ;)

Varför inte vänta på ( eller importera) Nexus One?
Större skärm (+ AMOLED) = Bättre för spelande och film, samt att man inte gör lika många feltryck. Dessutom har den samma Snapdragnon-processor som återfinns i Liquiden.

Nokia N900 kan vara ett riktigt trevligt alternativ om du inte måste ha en Android-nalle. Skönt fysiskt tangentbord, vilket slår Herons skärmtangentbord alla dagar i veckan.

Prismässigt ligger Hero o Liquiden på vad jag max tänkt ge..Nexus One ligger väl en bra bit över det, sen vill jag faktiskt inte vänta längre, inte köpt ny mobil på över 4år nu...när jag bestämde mig för att byta så ville jag inte ge 4000kr heller..men ändrade sig efterhand :lol: De senaste mobilerna jag ägt är Nokia 6120 o SE K530i så vad jag än tar blir det nog en förbättring..vill prova på något nytt. Därav även bestämt mig för Android.

HTC kommer med nya telefoner nu i vår som kan vara värda att kolla in:
http://www.idg.se/2....gend-och-desire

Även Acer kommer att uppdatera sin Liqiud nu i vår:
http://gizmodo.com/5...een-looking-for

Verkar inte vara mycket nytt med acern fast det är ju alltid kul att ha det nyaste. :rolleyes:

Vill inte vänta mer...väntat tillräckligt länge :lol: Sen när de mobilerna e släppta finns det alltid något nytt att vänta på :lol:
Men..de där me Liquid E..verkar vara typ nästan samma mobil fast med Android 2.1...borde det inte komma uppgradering på "gamla" Liquiden me då till 2.1? Eller ska den leva vidare med 1.6..nån som vet?

Inte förstått riktigt så provar här..
Apps som finns till Android funkar på "alla" Android telefoner...eller kan jag inte använda samma apps på Heron som Liquiden?

Redigerat av Jochen84, 17 februari 2010 - 10:22.

Postad 18 februari 2010 - 06:24

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
De blev en Liquid...så fårse ifall man blir nöjd med sin första "smartphone"...:)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.