Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The New Xbox Experience

758 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2008 - 13:10

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Heheh yes nu är Marketplace helt dött för mig också. Fick ner 8 spel men nu kommer jag inte in på något........

Vadå, måste man ladda ner alla sina XBLA spel igen ? Eller gäller det bara er med nya HDD:s ?

Hoppas verkligen inte det blir några problem nu när jag börjar ladda ner det ca 18:07 .

Postad 19 November 2008 - 13:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Vadå, måste man ladda ner alla sina XBLA spel igen ? Eller gäller det bara er med nya HDD:s ?

Hoppas verkligen inte det blir några problem nu när jag börjar ladda ner det ca 18:07 .

Det e bara jag med min hemmagjorda 120gigare. Orkade inte skicka över innehållet från min gamla 20gigare så hämtar nu Arcade spelen igen.

Postad 19 November 2008 - 13:13

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Hur funkar det för er som tjuvinstallerat NXE??
Sitter på jobbet och måste få lite info!

Postad 19 November 2008 - 13:13

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Lunchtestat!

Var rätt så trevligt - installera spelen ser jag som den största förbättringen. Efter det snyggare och snabbare. Saknar vekligen nya codecs för att kunna sätta pricken över i:et.

Dock lite besviken över att de inte gjort achievements listan bättre. Trodde faktiskt man skulle kunna filtrera bort alla dumma online-varianter från vanliga listan. Eller i varje fall sortera bättre. Nåja, kommer kanske.

Ska leka runt mer ikväll och spela från hårddisken! :)

Postad 19 November 2008 - 13:15

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Det e bara jag med min hemmagjorda 120gigare. Orkade inte skicka över innehållet från min gamla 20gigare så hämtar nu Arcade spelen igen.

Aha, oki. Känner igen det där. Vart lite meckigt med både nedladdningen och DRM transfern när jag bytte 360 för ett tag sen.

Någon som tittat på funktionen att markera saker för nedladdning på XBLM på nätet med sin PC/MAC eller kanske tom browsern i PS3:an.

Postad 19 November 2008 - 13:16

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
går riktigt snabbt att installera spelen faktiskt. installerat far cry 2 och forza 2, inget av dom har gått över 10 minuter =). gav mig en chans att städa lite och dammsuga ;D

Postad 19 November 2008 - 13:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
jag avskyr utseendet på nya dashen hur ändrar jag till en annan bakgrund

Postad 19 November 2008 - 13:22

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

jasså. då försvann ju nästan hela poängen med det ju :)

Nja, konsolen är ju tyst som en mus nu. Installerade NHL09 och kan bara säga att villken skilnad det är att spela från hårddisk när det gäller ljudnivå.

Postad 19 November 2008 - 13:26

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Samma sak här :)

Postad 19 November 2008 - 13:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

tycker nya dashen är rörig men det släpper väl då man blir van med det känner liten besvikenhet

Postad 19 November 2008 - 13:44

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Verkar fungera för PalmiNio. Själv blev jag insläppt på Live igår kväll med min tjuvinstallation :)

Postad 19 November 2008 - 13:45

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Öhh, vadå, är det extra rörigt för oss som tjuvinstallerade det?

EDIT ...och medans jag skrev så kom svaret...

Redigerat av Topper Harley 77, 19 November 2008 - 13:46.

Postad 19 November 2008 - 13:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Öhh, vadå, är det extra rörigt för oss som tjuvinstallerade det?

EDIT ...och medans jag skrev så kom svaret...

nej råkade citera men i allaf det är rörigt i dashen blir nästan yr och ser dubbelt undra om jag tog en wiskey för mycket

Postad 19 November 2008 - 13:48

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

jag avskyr utseendet på nya dashen hur ändrar jag till en annan bakgrund

Gå till My Xbox och välj fliken med din avatar på (den andra i ordingen), vad den nu heter. Där kan man ändra tema, sin avatar och lite annat sådant.

De nya menyerna är lite förvirrande i början men man vänjer sig. Själv använder jag den nya guiden rätt mycket nu mera.

Redigerat av iohan, 19 November 2008 - 13:50.

Postad 19 November 2008 - 14:38

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Major Nelson postade 10 saker man kan göra med NXE.

Postad 19 November 2008 - 14:43

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

Major Nelson postade 10 saker man kan göra med NXE.

Copy & paste please, sitter på jobbet bakom nåt dumt filter så jag inte kommer in på
vissa sidor...förstår inte varför.. :)

Postad 19 November 2008 - 14:47

Johnnie
  • Johnnie
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Copy & paste please, sitter på jobbet bakom nåt dumt filter så jag inte kommer in på
vissa sidor...förstår inte varför.. :)

op 10 things to do when you get the New Xbox Experience

The New Xbox Experience is in the process of being deployed to all Xbox LIVE members, but it will take a few hours for everyone to get the prompt to update to NXE….be patient! In the meantime I thought I would give my Top 10 list of things to do with NXE when you get it later today:

1) Create (or Customize) your Avatar – You can spend as much (or as little) time as you want in the Avatar Editor to personalize your little guy/girl

Bonus: When you are done with #1, be sure to take a Gamer Picture of your Avatar. In the Avatar editor, choose Gamer Picture. You can use the controls to move your avatar around, zoom in and out or even change the background color (press Y)

2) Explore the all new dashboard. (hint: use the trigger and bumpers to quickly scroll up and down or left and right)

3) PAR-TAY! Check out Xbox LIVE Parties and chat with up to seven of your friends. Go to the Friends channel…choose a friend who is online and press Y to get the party started. You can also hit the Xbox 360 Guide button > Party >Start a Party. Once you do that, send off invites to your party (since one does not make a very good party…does it?)

4) Themes. While any themes you work will NXE, check out some of the new themes via My Xbox and select your profile (second slot) and then change theme. Xbox 360, Spectrum, Day and Night are new themes that available as part of your NXE upgrade…check them out.

5) Marketplace on Xbox.com. This new feature lets you search, browse, and purchase games and videos while you are away from your console. You can also perform account management functions like changing your billing information, viewing your purchase history, and downloading items you already own.

6) Netflix – Xbox LIVE Gold Member and you have Netflix? If you are in the US you can stream thousands of videos (some in HD) directly from Netflix to your Xbox 360. Not a member? Sign up for a free trial at Xbox.com/netflix

7) Install to / Play from Hard Drive. With the game in the tray, return to your dashboard. (pressing the guide button then Y works as always) then go to My Xbox. From here press Y, which will bring up a new menu which will allow, among other things the ability to install a game to your hard drive.
Hint: You can still use the Xbox 360 guide while installing a game to keep in touch with your friends or start a Party.

Bonus: Before you do #7, be sure to set up what happens when you turn on your Xbox 360. My Xbox->System Settings>Console settings. Then choose Start up to to choose Disc, Xbox Dashboard or Windows Media Center. Once you are done there…check the option right below it: Autostart. This tell your Xbox 360 what to do when you insert a game. The choices are enable or disable. I have mine set to disable so I can easily use install to hard drive.

8) Delete Zero Gamerscore games. You can remove any games from your games played list that you have earned no achievements or gamerscore. Press the Xbox 360– guide button, navigate left to the games section and choose Achievements. From here choose the game with zero gamerscore you want to remove and press X (Delete Game History.)

9) Press the Xbox 360 button on your controller to see the all new Guide. The team has added more functionality than the old guide, while making it more responsive. It’s a quick way to check your messages, see who is online or start a party.

10) Take a look at Community Games in the Games Marketplace. For the first time in the history of console gaming, thousands of games developed by the creative community will be available to the public.

For those that have the new Xbox Experience, what are your favorite new feature(s)?

Postad 19 November 2008 - 15:03

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
hmm marketplace funkar inte men de ser ut att ha problem man kan inte logga in på xbox hemsida heller knappen har de tat bort helt.

fint med att få installera spelen men finns det inget sätt att se vilka spel som är installerade på hdd?

Redigerat av Duckface21, 19 November 2008 - 15:07.

Postad 19 November 2008 - 15:11

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Vilket skit! Funkar inte längre att streama film från datorn, får bara massa felmedelanden. Jag som är hemma och sjuk från jobbet dessutom. :)

Buhuuuu.

Postad 19 November 2008 - 15:15

toadilicious
  • toadilicious
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Hur får man tag i denna nya upplevelsen? :)

Postad 19 November 2008 - 15:17

coolmalone
  • coolmalone
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
sök i tråden, det står på nån sida innan.
eller så startar du om din box, får du det inte då gå in i inställningarna och välj test connection. That should do the trick!

Redigerat av coolmalone, 19 November 2008 - 15:18.

Postad 19 November 2008 - 15:19

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

fint med att få installera spelen men finns det inget sätt att se vilka spel som är installerade på hdd?

Du kan kolla vad som finns på hårddisken. Där ser du en lista över spel & demon som är installerade. Sitter på jobbet och minns inte exakt hur man kom åt denna bara. Funktionen fanns i gamla dashboarden också.

Annars har jag för mig att det står Lauch från HDD när man startar spelet under My Xbox, förutsatt att man har rätt skiva i då.

Postad 19 November 2008 - 15:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Hur får man tag i denna nya upplevelsen? :)

starta din 360

Du kan kolla vad som finns på hårddisken. Där ser du en lista över spel & demon som är installerade. Sitter på jobbet och minns inte exakt hur man kom åt denna bara. Funktionen fanns i gamla dashboarden också.

Annars har jag för mig att det står Lauch från HDD när man startar spelet under My Xbox, förutsatt att man har rätt skiva i då.

jo de hittar jag men skulle va bra med en specifik lista av spel

Postad 19 November 2008 - 15:22

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Vilket skit! Funkar inte längre att streama film från datorn, får bara massa felmedelanden. Jag som är hemma och sjuk från jobbet dessutom. :)

Buhuuuu.

du får inte upp att du måste tanka hem stödet igen då? det fick nämligen jag, och jag kan se på grejer igen.

Postad 19 November 2008 - 15:30

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Johnnie: Thank you. :)

Postad 19 November 2008 - 15:32

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

du får inte upp att du måste tanka hem stödet igen då? det fick nämligen jag, och jag kan se på grejer igen.

Nu så funkar det, kvällen är räddad! :)

Postad 19 November 2008 - 15:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Inga problem med att ha tjuvat på NXE innan.

Gick online kring 12, fick info om en update, tog ner den sen var allt klart.

Postad 19 November 2008 - 16:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

starta din 360

jo de hittar jag men skulle va bra med en specifik lista av spel

Gå in på My Xbox -> Game Library -> Andra sliden -> Xbox 360 Games. Där är alla 360 spel som du installerat.

Aha, oki. Känner igen det där. Vart lite meckigt med både nedladdningen och DRM transfern när jag bytte 360 för ett tag sen.

Meckigt? Gick bara in på spelens sida på Marketplace så fick jag upp "download again" och sen så var de nere igen. Smidigt, undrar hur många gånger man kan göra det dock.

Marketplace funkar för mig igen.

Postad 19 November 2008 - 17:01

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Gå in på My Xbox -> Game Library -> Andra sliden -> Xbox 360 Games. Där är alla 360 spel som du installerat.

Meckigt? Gick bara in på spelens sida på Marketplace så fick jag upp "download again" och sen så var de nere igen. Smidigt, undrar hur många gånger man kan göra det dock.

Marketplace funkar för mig igen.

Tack presis va jag letade efter.

ganska snopet med 20gig nu dock ska leta eter en beg 120gb

Redigerat av Duckface21, 19 November 2008 - 17:10.

Postad 19 November 2008 - 18:04

Petter Lindgren
  • Petter Lindgren
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Har sett fram emot denna uppgradering ett tag och nu är boxen uppgraderad...

Spontant så känns ju avatarerna alldeles för Wii-inspirerade och gulliga men det visste man ju redan från de recensioner på NXE man har läst så det är väl bara att acceptera.

Annars så är ju möjligheten att installera spel på hårddisken suverän!

Postad 19 November 2008 - 18:09

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Jaha, det här sög ju...
Kommer inte längre åt media jag delat ut via Media Playern. Ser inte ens datorn längre. Tips någon?

Å sedan varför duger det inte med textlistor längre? Sitta och bläddra igenom maffiga "bilder" så det säger swoosh är inte riktigt min stil. Å marketplace funkar ju heller inte just nu.
Enda positiva jag hittat är att det går att installera till HD.

Postad 19 November 2008 - 18:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Jaha, det här sög ju...
Kommer inte längre åt media jag delat ut via Media Playern. Ser inte ens datorn längre. Tips någon?

Å sedan varför duger det inte med textlistor längre? Sitta och bläddra igenom maffiga "bilder" så det säger swoosh är inte riktigt min stil. Å marketplace funkar ju heller inte just nu.

När uppgraderade du? om du gjorde det för 1 timme sen eller så så säger jag ge det en chans. Att inte marketplace funkar beror ju på att nu är ju hela xbox nätet nersollade med pers som testar nya dashen låt det ta ett dygn eller mer o testa ordentligt... Annars jag tycker inte det såg ut som wii en bit från wii Ärligt. nu e det ju så att Nintendo och Microsoft konkurerar och de måste försöka få samma saker och jag kan inte tänka mig nått annat sätt att få awatarer en att kopiera dem eller hur? De måste ju få nya spelare och nu försöker dem slå sig in på wiis marknad deras största konkurent...

Redigerat av Duckface21, 19 November 2008 - 18:48.

Postad 19 November 2008 - 18:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jaha, det här sög ju...

Om det är text du vill ha så tryck på Xbox knappen o du får upp det gamla dashboardet i miniformat. Mer text än så blir det inte, dock är swoosh ljudet kvar (men å andra sidan var det så på det gamla också).

Postad 19 November 2008 - 19:10

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Det blev ju ganska snyggt, klar förbättring av gränssnittet. Principen är ju egentligen samma som PS3ans XMB vilket känns som snabbare och smidigare. Men avatarerna... känns ju väldigt fjantiga... inte så lite Wii-vibbar.

Postad 19 November 2008 - 19:25

jlw
  • jlw
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Bara för mig som Battlefield Bad Company hänger sig, ofta?!?!?! Efter denna uppdatering.

Postad 19 November 2008 - 19:25

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
en polare försöker uppdatera men han får fel meddelanden hela tiden, nu klara han 1a uppdateringen men säger att det är 1 till? Jag fick bara 1 eller är det 2 man ska ha?

Postad 19 November 2008 - 19:37

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
I love it :)

Postad 19 November 2008 - 20:03

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Hoppas att dom fixar så man kan ändra färg på kläderna till avtaren.

Postad 19 November 2008 - 20:06

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

en polare försöker uppdatera men han får fel meddelanden hela tiden, nu klara han 1a uppdateringen men säger att det är 1 till? Jag fick bara 1 eller är det 2 man ska ha?

låter konstigt
se till att koppla 360 direkt till lanet inte nån router eller liknade i mellan om det ######s... det ska bara va 1 update om inget funkar ring MS

Redigerat av Duckface21, 19 November 2008 - 20:06.

Postad 19 November 2008 - 20:08

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Helv..... Min Elite startar inte upp efter uppgradering. Efter en stund så börjar tre röda lampor blinka. Är det RROD eller?

Postad 19 November 2008 - 20:17

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Helv..... Min Elite startar inte upp efter uppgradering. Efter en stund så börjar tre röda lampor blinka. Är det RROD eller?

Nr 1 på felsökningslistan, kolla att alla kontakter sitter i!

Postad 19 November 2008 - 20:20

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Nr 1 på felsökningslistan, kolla att alla kontakter sitter i!

Självklart... F*n vad lack jag blir på skiten.

Postad 19 November 2008 - 20:30

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Självklart... F*n vad lack jag blir på skiten.

Vilka lampor lyser vilken fel kod osv????

Postad 19 November 2008 - 20:35

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Vilka lampor lyser vilken fel kod osv????

Alla lampor runt powerknappen blinkar rött förutom den översta till höger (liggande box).

Redigerat av Karl-Johan, 19 November 2008 - 20:36.

Postad 19 November 2008 - 20:36

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Alla lampor runt powerknappen blinkar rött förutom den översta till höger (liggande box).

ja jo men felkod då?

föreslår du kollar denna sida kan hjälpa avläsa felkod
http://forum.psxcare...ead.php?t=29160

prova även plocka ut HDD och kolla om felet kommer då

Redigerat av Duckface21, 19 November 2008 - 20:41.

Postad 19 November 2008 - 20:38

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

ja jo men felkod då?

Vad ser jag det då. Ingen signal till TV:n.

Postad 19 November 2008 - 20:41

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Det där nya avatar-skiten är fan det töntigaste jag nånsin sett.. Kunde verkligen ha kvittat.. Men alla pubertetspojkar i USA blir väl lyckliga.
Annars ser det väl ganska skapligt ut...

Postad 19 November 2008 - 20:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Vad ser jag det då. Ingen signal till TV:n.

1: Starta din XBOX 360. Om den inte får problem direkt, spela på den tills den hänger sig, starta om ifall du måste osv. När du kommer i läget där du inte får någon bild och det bara blinkar, fortsätt med steg 2.

2: Håll in den lilla "sync" knappen på frontpanelen och HÅLL DEN INTRYCKT!

3: Tryck och släpp EJECT, notera hur dioderna blinkar.

ALLA blinkar toksnabbt = 0:a
En diod är tänd = 1:a
Två dioder är tända = 2:a
Tre dioder är tända = 3:a

4: Upprepa steg tre tills du fått ut totalt FYRA siffror i felkoden.

Vanligast är t.ex. 0001 = trasig nätdel, 0102 = dåligt lödda komponenter på moderkortet,

Postad 19 November 2008 - 20:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Det där nya avatar-skiten är fan det töntigaste jag nånsin sett.. Kunde verkligen ha kvittat.. Men alla pubertetspojkar i USA blir väl lyckliga.
Annars ser det väl ganska skapligt ut...

värst va alla komenterar avatarera haha jag hatar dem men jag bryr mig inte man kan ju använda sina egna bilder om man vill för det

Postad 19 November 2008 - 21:05

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det blev ju ganska snyggt, klar förbättring av gränssnittet. Principen är ju egentligen samma som PS3ans XMB vilket känns som snabbare och smidigare. Men avatarerna... känns ju väldigt fjantiga... inte så lite Wii-vibbar.

Att kunna få principen att vara XMB måste man har ruskigt livlig fantasi.

Sånt är tyvärr i mina ögon skitsnack. Snittet är mer likt gamla dashboardet än XMB. Både Blade systemet och XMB bygger på samma princip, rulla genom huvudmenyerna från höger till vänster och sen innehållet upp och ner. Det är enda likheten alla 3 har sen ingen. NXE är 3D, XMB är 2D, NXE är överlappande, XMB är helt bara sida vid sida. NXE är stora menyer och XMB är pyttesmå osv. Så likheten är mer eller mindre = 0.

Dock är ju Avatar en 100% Wii-rip oavsett vad MS säger eller ej.

Ser gärna att man tar Avatar systemet ett steg längre med mer tema inriktade gubbar. Typ man kan klä sig som karaktärer i Spel, typ Master Cheif - Gordon Freeman osv......lite så som Sony slänger på Sackboy. Hade varit ruskigt kul och dessutom fått bort lite av myspys/tönt stämpeln.

Redigerat av PalmiNio, 19 November 2008 - 21:07.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.