Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken är den sämsta film ni sett...?

652 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 March 2014 - 07:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 1
Nu minns jag, Splice. Vilken jävla skräprulle. http://www.imdb.com/title/tt1017460/
Jag hade väldigt höga förhoppningar om denna men den är bara dålig. Speciellt slutet.

http://www.youtube.c...h?v=wQsq-A-E0iQ

Redigerat av MrSpokk, 04 March 2014 - 07:49.

Postad 05 March 2014 - 17:50

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 3
Jag ser sällan dåliga filmer men när jag var liten så sa en släkting till mig att kolla på myrornas krig som börjar kl 24 på tv 1, det vart en stor besvikelse och var den sämsta film jag sett. ;)

Postad 05 March 2014 - 18:35

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
har en ny kandidat:

The Bag Man med John Cusack och Robert De Niro

http://www.imdb.com/...8/?ref_=nv_sr_1

hur den fått 5.7 på IMdB är fan ett under

Postad 06 March 2014 - 00:36

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 3

Jag ser sällan dåliga filmer men när jag var liten så sa en släkting till mig att kolla på myrornas krig som börjar kl 24 på tv 1, det vart en stor besvikelse och var den sämsta film jag sett. ;)

Vissa förstår sig tydligen inte på konstnärliga filmer... :rolleyes: ;)

Postad 06 March 2014 - 00:49

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Vissa förstår sig tydligen inte på konstnärliga filmer... :rolleyes: ;)

;)

Postad 06 March 2014 - 05:47

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 1
Man måste välja sin favoritmyra och följa just den för att förstå filmens storhet

Postad 06 March 2014 - 05:54

Unregisteredf53b87a5
  • Unregisteredf53b87a5
  • Användare

• 139 inlägg
  • 2

Jag skulle nog vilja påstå att "Solaris" är tidernas sämsta film. En kompis lånade ut den till mig, och efter jag sett den så stod han bara o skrattade högt, o sa att han inte ville ha tillbaka den, så den åkte i sopen.

Hahaha! Tidernas bästa bus!

Postad 06 March 2014 - 14:22

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
Dead Walkers: Rise of the 4th Reich .. klarade av 5 min

Postad 07 March 2014 - 18:11

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Ytterligare en dålig film jag kom att tänka på är Idiocracy av Mike Judge.

Den är kitschig, smaklös, fånig, tramsig, deprimerande och blir mer och mer realistisk för varje år som går. Bara sju år efter att den släpptes har den börjat ändra genre från kissochbajs-komedi till diskbänksrealism.

Dock är den sevärd om man känner sig alldeles för lycklig och vill deppa ned sig lite grann.

Kultfakta: Microsofts "Modern UI" och Windows 8 är nästan exakta plagiat av hur framtidens tv-idiotslackergränssnitt framställs i filmen.

Postad 07 March 2014 - 20:09

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Ytterligare en dålig film jag kom att tänka på är Idiocracy av Mike Judge.

Den är kitschig, smaklös, fånig, tramsig, deprimerande och blir mer och mer realistisk för varje år som går. Bara sju år efter att den släpptes har den börjat ändra genre från kissochbajs-komedi till diskbänksrealism.

Dock är den sevärd om man känner sig alldeles för lycklig och vill deppa ned sig lite grann.

Kultfakta: Microsofts "Modern UI" och Windows 8 är nästan exakta plagiat av hur framtidens tv-idiotslackergränssnitt framställs i filmen.

Ja någon kvalitetsfilm är det inte men konceptet tycker jag var intressant.

Postad 08 March 2014 - 00:19

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Ja någon kvalitetsfilm är det inte men konceptet tycker jag var intressant.

Den sämsta filmen kanske är filmen *i* den filmen... "Ass"... om en rumpa som pruttar.

Men, Idiocracy kan ju i och för sig inte hjälpa att framtiden lär se ut som den lär se ut. Den borde visas i skolorna.

Postad 08 March 2014 - 09:40

Unregistered49e83b02
  • Unregistered49e83b02
  • Forumräv

• 544 inlägg
  • 0

Nu minns jag, Splice. Vilken jävla skräprulle. http://www.imdb.com/title/tt1017460/
Jag hade väldigt höga förhoppningar om denna men den är bara dålig. Speciellt slutet.

http://www.youtube.c...h?v=wQsq-A-E0iQ

Den var ändå intressant tycker jag

Postad 08 March 2014 - 19:53

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Råkade zappa förbi den senaste av de nya Star Wars-filmerna när den gick på 6an härom kvällen, och det var nog faktiskt det sämsta jag sett. Som att sitta och titta på en en timme lång filmsekvens ur ett datorspel (ja jag orkade inte mer än timme, så dåligt var det). Riktigt ostig dialog emellanåt, många kända skådisar som jag inte kan förstå hur de kunde ställa upp på det där och han som spelade Anakin var träigare än en två tum fyra. Den har fått 7,7 på IMDB vilket är precis lika obegripligt som Zartoks aversion mot Gravity :D

Postad 08 March 2014 - 23:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ay! Star wars-filmerna är bra! Så länge man slipper phantom menace så är jag nöjd. Trean är tom bra och välgjord. Suget efter sjuan är högt :)

Postad 09 March 2014 - 00:54

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

...han som spelade Anakin var träigare än en två tum fyra.

:lol:

Postad 09 March 2014 - 01:39

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Ja, dom nya Star Wars-filmerna är inget att hänga i granen direkt. Visst, trean är något bättre men jag tycker fortfarande inte att det är någon bra film. Främst Hayden Christensen gör en kass rollprestation.

Postad 10 March 2014 - 01:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Lätt ot, men serier spartacus, säsong ett avsnitt ett. Jag och tanten stängde av efter typ 15 minuter, världarnas absolut sämsta skådespeleri från en serie som har dataanimering i sig. Jösses och kors i taket vilka hemska skådespelarinsatser!

Postad 10 March 2014 - 07:41

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 1
Spartacus är den ända serie jag kunnat fullfölja! Grymt bra!

Postad 10 March 2014 - 08:45

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 1
Zartok, håller helt med.
Men den blir bättre, jag gillar serien mycket.

Postad 10 March 2014 - 09:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Gick över till rome istället :)

Postad 10 March 2014 - 17:29

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Måste säga att jag för en gångsskull inte håller med zartok ;-)

Såg nyligen alla säsongerna av spartacus med sambon och vi båda tycker det var/är skit bra!

Började se några avsnitt Rome för något år sedan dock och snacka om sömnpiller :-(

Postad 11 March 2014 - 02:00

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Första säsongerna av Spartacus var riktigt bra men jag tappade suget när Vesuvius-fokuset kom in och ersättaren till den framlidne Spartacusskådespelaren dog, den tappade något då kändes det som.

Postad 11 March 2014 - 06:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Bur stog ni ut med skådespeleriet ich alla yargh den första kvarten? :D för att inte tala om rösterna. Harkla sig fram för att låta macho...

Postad 11 March 2014 - 12:51

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Bur stog ni ut med skådespeleriet ich alla yargh den första kvarten? :D för att inte tala om rösterna. Harkla sig fram för att låta macho...

Barnförbjudet på bästa sändningstid ;)

Postad 11 March 2014 - 15:22

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Främst Hayden Christensen gör en kass rollprestation.

s*tan vad han är kass :)
Tycker faktiskt "1'an" i efterhand är helt ok för Heyden är inte med i den.
Han fixade en facepalm i dåligt skådespeleri innan fem minuter hade gått av andra filmen.

Postad 11 March 2014 - 15:53

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 1
På sätt och vis, Gravity!

Ja, jag vet att många fetgillar den, och det kan jag respektera. Och det är inte den sämsta film jag sett i sig.

Men.... OM man ser til att det är en välgjord film (för det är det) och att den bör vara bra, så tycker jag, precis som vissa här, att den var en besvikelse. Mer "sämst" utifrån förväntan än utifrån att vara dålig i sig.

jag menar, ser jag en typisk kalkonrulle så förväntar jag mig en kalkonrulle. Tittar jag på Benny Hill så färväntar jag mig töntig slapstick humor. Här förväntade jag mig storverk och fick nåt jag personligen inte gillade. ett snyggt paketerat ingenting, inte ens intressanta existensiella problem, bara glida runt i tyngdlöshet.

Så på ett sätt är det den sämsta film jag sett....

(Ja jag vet att många kommer att säga emot, men alla har rätt till sin åsikt, och peace till alla som har en annorlunda sådan!)

Postad 11 March 2014 - 16:12

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 1
Gravity är visuellt en riktigt snygg film, har inte sett den i 3D men har hört att den var imponerande bra där.

Sen filmen i sig är ju katastrof, handlingen är ju riktigt ologisk och full med hål.
Hade dom gjort den mer verklighetstrogen och valt några up and coming skådisar istället för Bullock och Clooney så tror jag man kunde gjort den betydligt bättre.

Postad 11 March 2014 - 16:26

henkess
  • henkess
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Gravity i 3d är otroligt bra gjord. Sånt tycker jag också borde tas med i beräkningen. Så folk som säger det är den sämsta film ni sett, ni har inte sett mycket filmer. Kolla in alla shark vs filmerna eller Titanic 2,anaconda 3,snapphanarna,signs tex.

Postad 11 March 2014 - 18:06

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Gravity gillade jag för närvarokänslan, men när det kommer till handlingen kändes den som en nyinspelning av Space Camp. Den var rätt ytlig.

I samma veva som jag hakar på Zero Gravity-tåget (varken positivt eller negativt inställd) vill jag skälla på Avatar. Det var också en välgjord film, men irriterande med alla puckade karaktärer.

Den var som en j***a bussresa med en massa skrikiga turister som bara skockas vart man än vänder sig. Här åker jag på semester till Pandora och ser fram emot att få koppla av, men så kommer alla Jan Banan-lirare och förstör alltihop för att leta Raritanium (Pandoras motsvarighet till Pepes Bodega, typ).

Jag vill se en Pandoraqatsi.

Postad 11 March 2014 - 18:28

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Personligen tyckte jag gravity var som att åka karusell fullständigt hisnande och jag var helt slut efteråt. Detta var på bio i 3d. Hemma på projen i 2d så var den faktiskt nästa lika bra. Snacka om att man kan tycka olika. :)

Postad 11 March 2014 - 23:11

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
En film som passar i tråden:

http://www.youtube.c...h?v=is-u6f1N02Q

Postad 11 March 2014 - 23:27

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Den var som en j***a bussresa med en massa skrikiga turister som bara skockas vart man än vänder sig. Här åker jag på semester till Pandora och ser fram emot att få koppla av, men så kommer alla Jan Banan-lirare och förstör alltihop för att leta Raritanium (Pandoras motsvarighet till Pepes Bodega, typ).

Sjukt bra beskrivelse av filmen, men hette inte mineralen på tal om löjliga premisser, karaktärer och namn Unobtanium? :D Unobtanium! Så fruktansvärt lat cop-out och maken till tråkigt namn!

Redigerat av Filip_M, 11 March 2014 - 23:28.

Postad 11 March 2014 - 23:36

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Sjukt bra beskrivelse av filmen, men hette inte mineralen på tal om löjliga premisser, karaktärer och namn Unobtanium? :D Unobtanium! Så fruktansvärt lat cop-out och maken till tråkigt namn!

Du har helt rätt, visst hette det så. Jag skrattade högt när det först nämndes i filmen. :D

Postad 12 March 2014 - 00:04

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Du har helt rätt, visst hette det så. Jag skrattade högt när det först nämndes i filmen. :D

http://en.wikipedia....iki/Unobtainium

Postad 12 March 2014 - 05:36

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

http://en.wikipedia.org/wiki/Unobtainium

Jag förlåter Star Trek IV för sitt genomskinliga aluminium... :D

Postad 27 March 2014 - 22:23

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Nu har jag sett om Idiocracy, plus en intervju med Mike Judge där han bad om ursäkt för att ha överskattat tidsrymden.

Jag förlåter Idiocracy för att den har åldrats så mycket, det var nog svårt att förutspå hur snabbt förloppet skulle gå i verkligheten.

Postad 05 April 2014 - 12:28

iRichard
  • iRichard
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Personligen så älskar jag Star Wars prequel-filmerna och håller dem lika kärt som den klassiska trilogin. Håller inte med om att Hayden gjorde ett dåligt jobb, utan tvärtom, han gjorde sin del perfekt med tanke på den karaktär han spelade. Men sån kritik tar jag inte på riktigt allvar. Finns folk som inte ens fattar varför Episode I heter "The Phantom Menace"... "Vad eller vem är The Phantom Menace??? DÅLIG TITEL!!"... vissa människor. *facepalm*

Aja, sämsta film jag sett var nog: Get him to the greek.

Postad 05 April 2014 - 15:48

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 1
Sean banans jädra smörja tar nog priset för egen del..

Postad 05 April 2014 - 16:35

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Personligen så älskar jag Star Wars prequel-filmerna och håller dem lika kärt som den klassiska trilogin. Håller inte med om att Hayden gjorde ett dåligt jobb, utan tvärtom, han gjorde sin del perfekt med tanke på den karaktär han spelade. Men sån kritik tar jag inte på riktigt allvar. Finns folk som inte ens fattar varför Episode I heter "The Phantom Menace"... "Vad eller vem är The Phantom Menace??? DÅLIG TITEL!!"... vissa människor. *facepalm*

Har flera gånger tidigare hänvisat till olika reviews för att visa att SW prequals är ren skit och man ska nog se över sitt intag av droger om man tycker dessa är bra.

Men jag gör det igen men denna som är sevärd:

https://www.youtube....h?v=6DHzDWIAlxA

http://youtu.be/6DHzDWIAlxA

Postad 05 April 2014 - 20:57

iRichard
  • iRichard
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Har flera gånger tidigare hänvisat till olika reviews för att visa att SW prequals är ren skit och man ska nog se över sitt intag av droger om man tycker dessa är bra.

Men jag gör det igen men denna som är sevärd:

Måste bara säga, vilken smörja.. gud vad patetiska vissa människor är, hahaha. Sån överkritisk negativitet... de tar sig själva på lite för mycket allvar stackarna. Det är ju bara filmer! Har själv sett de flesta negativa video-recensionerna av Star Wars filmerna, bara för att försöka förstå vad människor har för problem med filmerna... men kan tyvärr inte hålla med deras åsikter. Inte heller med människor som tycker den klassiska trilogin är skräp, ja de finns. Finns människor med alla typers åsikter.. vissa är bara lite mer högljudda, som de som hatar prequel-trilogin. Ju mer jag hör hatarnas åsikt desto mer så blir det klart för mig att problemet inte ligger hos filmerna, utan med dessa individer.

Postad 05 April 2014 - 22:15

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 1
Breaking Bad och Game of Thrones, makalöst överhypade serier som knappt ens når upp till väldigt dåligt.
Överspelat av skådisarna, töntiga karaktärer, manus tunnare än ett hårstrå och sex sex sex..

Postad 06 April 2014 - 15:03

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 1
iRichard: Håller med dig fullständigt. Har man ett sånt sinne när man ser filmer då är det ju bara att mer eller mindre glömma att se stora Hollywood produktioner. När jag kollar på film så gör jag det för att bli underhållen. Jag har väldigt lätt att hitta underhållningsvärde när jag kollar film. Det är för mig en av definitionerna på filmälskare, Attack of The Clones recensionen är enligt mig gjord av en filmhatare. Eller så gillar han att trolla.

Postad 06 April 2014 - 22:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Alltså, jag håller inte heller med om att star wars prequelsarna är dynga. Första, men lillkillens rollprestation, den var hemsk. Fy fikus så dålig den var. Den andra var rätt ok. Tredje filmen tror jag att jag gav en fyra av fem åt, minns den som mycket bra, och väldigt snyggt ihopknuten säck. Den gillade jag skarpt. Tycker den var bättre än fyran tom. Sen var femman bäst och sexan näst bäst imo.

Postad 07 April 2014 - 07:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Breaking Bad och Game of Thrones, makalöst överhypade serier som knappt ens når upp till väldigt dåligt.
Överspelat av skådisarna, töntiga karaktärer, manus tunnare än ett hårstrå och sex sex sex..

Håller med om att det är mycket fokus på sex i GoT. Dock är det lika mycket eller mer sex i böckerna. Skillnaden är att det är ännu mer och råare våld i böckerna. Det skulle censuren huggit på direkt så därför framstår TV-versionen som att det är mycket sex när det saknar samma motvikt i våld som böckerna har.

Postad 07 April 2014 - 11:23

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Har du sett 1 avsnitt av vardera serie eller?..

Såklart har man olika åsikter, men av en halv miljon röster på IMDB så är det samlade betyget 9.5/10.
Gillar man inte sex och våld så är GOT kanske inte bästa serien såklart.

Postad 07 April 2014 - 11:35

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0

Har du sett 1 avsnitt av vardera serie eller?..

Såklart har man olika åsikter, men av en halv miljon röster på IMDB så är det samlade betyget 9.5/10.
Gillar man inte sex och våld så är GOT kanske inte bästa serien såklart.

Nej, jag har sett ett gäng avsnitt av GoT och flera säsonger av BB.
Har inget emot sex eller våld, men det är för mycket och är nästan det enda och det tyder på mycket svagt manus och story.

Postad 07 April 2014 - 14:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Nej, jag har sett ett gäng avsnitt av GoT och flera säsonger av BB.
Har inget emot sex eller våld, men det är för mycket och är nästan det enda och det tyder på mycket svagt manus och story.

Bestämd dig vilken serie kommentarerna gäller. Det är ju 2 helt olika kategorier av serier och att säga att båda dessa prisbelönta serier skulle ha svagt story och manus verkar märkligt. Game of Thrones baseras på 5000 sidor böcker så att storyn är svag? Se dem i så fall på Blu Ray där det finns mycket extramaterial och kortfilmer som belyser allt som inte går att få med i en TV-serie.

Postad 07 April 2014 - 14:44

Wessmen
  • Wessmen
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 2

Älskade verkligen Breaking Bad, bästa serien någonsin. Tyckte inte någonting var överdrivet eller överspelat.

Manus tunnare? Sex?

Har vi ens sett samma serie undrar jag. Haha

Postad 07 April 2014 - 15:47

iRichard
  • iRichard
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Breaking Bad och GoT är en av de bästa serier jag sett. Men kan verkligen hålla med om att sexet i GoT är onödigt och överdrivet.. helt pointless. Stör inte mig, så länge de inte visar sex och våld blandat.. då är det bara stört enligt min mening, som A Clockwork Orange, blääh.. men jag tycker det är lite slöseri med tid då de kunde använt tiden till något mer intressant, story-mässigt, med tanke på att det bara är 10 timmar totalt per säsong. Tror sexet och nakna brudar är där mest för att få mer tittarsiffror? Såg inte så mycket sex i Breaking Bad.. kanske 3 sexscener och den där överdrivet långa strippklubbs scenen.. men utöver det var det ju inte mycket alls som GoT.

Postad 07 April 2014 - 19:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Vi ska ju nog komma ihåg att Sinnes verkar tycka om att uttrycka världen i svartvitt också...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.