Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

UFC 2009 Undisputed

531 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
UFC Undisputed 2009 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7.857142 (6) 134:-

Postad 24 June 2009 - 08:04

spinout
  • spinout
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Jo jag köpte sk*ten - och har spelat lite på carrier-läget. Testade online lite igår - det var bara en match som laggade (och det rejält) annars flöt det faktiskt på. och så testade jag min 50%s gubbe online VA??? jag vann!!! unbelivable men förstås kul. Det är en fet boxare som knappt kan nån grappling alls, jaha jag bara kröp inpå och sluggade ned motståndaren!

Postad 25 June 2009 - 18:32

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Inte lika aktivt här längre :) när man kör en BJJ kille och man precis blivit nertagen av en double leg takedown. Hur börjar man klättra med benen på motståndarens rygg så man kan göra en reversal eller göra en choke med benen? Alla bra kan den men inte jag (säger inte att jag är bra)

Postad 25 June 2009 - 20:30

soundside
  • soundside
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Gillar verkligen det här spelet, är tyvärr rätt kass än så länge.. Men iaf! 2 frågor bara.

Kan man låsa upp andra fighters, isf hur?
Och kan man sätta ihop någon slags turnering i spelet, som i fifa om man tex har ett gäng polare hemma som lirar?

/V

Postad 25 June 2009 - 22:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Inte lika aktivt här längre ;) när man kör en BJJ kille och man precis blivit nertagen av en double leg takedown. Hur börjar man klättra med benen på motståndarens rygg så man kan göra en reversal eller göra en choke med benen? Alla bra kan den men inte jag (säger inte att jag är bra)

håll in L1 och gör en halvcirkel uppifrån och till vänster,, dock tror jag du måste göra det två gånger,, första gången "tar" han greppet tror jag och andra gången snurrar han runt (om jag inte minns fel) ganska bra eftersom inte många vet om den tydligen så dom är alsrig beredda på den så dom hinner försvara sig mot den :)

har inte spelat på ett tag nu, va 1 vecka eller så eftersom jag har tröttnat på allt lagg.. spelar enbart med polare i soffan på förfester och så,, och då är det grymt kul eftersom vi som spelar är i stort sett lika duktiga

Postad 26 June 2009 - 08:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm...Verkligen synd att dom inte kommit med nån uppdatering..Lagget förstör verkligen allt...
Ibland tycker man inte att det är så farligt,tills man kör en match mot datorn :)

Illa då man ser motståndaren ladda en spark..Jag trycker på blocka och sparken hinner träffa mig innan gubben fått upp händerna..Oftast slutar det med att man bara pepprar på knapparna och försöker hålla sig från att hoppa sönder hela playan i vrede

Postad 26 June 2009 - 08:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Mm...Verkligen synd att dom inte kommit med nån uppdatering..Lagget förstör verkligen allt...
Ibland tycker man inte att det är så farligt,tills man kör en match mot datorn :)

Illa då man ser motståndaren ladda en spark..Jag trycker på blocka och sparken hinner träffa mig innan gubben fått upp händerna..Oftast slutar det med att man bara pepprar på knapparna och försöker hålla sig från att hoppa sönder hela playan i vrede

förstår inte varför dom inte har fixat lagget,, vi kan ju inte va dom enda i världen som har problem med lagg?

när man hamnar i en match där det laggar som fan,, det betyder inte att det måste laggar hos motståndaren ockå eller?

Postad 26 June 2009 - 09:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Inte säker på hur det funkar faktiskt

Postad 26 June 2009 - 09:40

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Lagget förstör men jag tycker det har blivit bättre än va det va för någon vecka sedan. Tycker även det blivit färre quiters, fast jag kör inga matcher mot folk som har "overkligt" bra rekord som 100 vinster och 5 förluster.
Igår va det värsta lagget jag varit med om, skulle chansa på att det va ca 1 fps så jag drog ut nätverkskabeln rätt så tidigt i matchen då det va helt ospelbart

Postad 26 June 2009 - 09:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Lagget förstör men jag tycker det har blivit bättre än va det va för någon vecka sedan. Tycker även det blivit färre quiters, fast jag kör inga matcher mot folk som har "overkligt" bra rekord som 100 vinster och 5 förluster.
Igår va det värsta lagget jag varit med om, skulle chansa på att det va ca 1 fps så jag drog ut nätverkskabeln rätt så tidigt i matchen då det va helt ospelbart

haha du är ju en "quiter" du med.. fegis :)

Postad 26 June 2009 - 10:00

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
I den matchen va jag det :) I vanliga fall behöver jag inte quita och du kan nog räkna ut varför ;) blev 13 raka vinster igår med 2 quiters så 15 vinster

Redigerat av Kocho, 26 June 2009 - 10:01.

Postad 26 June 2009 - 18:28

daswede
  • daswede
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Hur fan tar man sig up on top från underläge?Vissa man möter o lägger ner så tar det 1 sec så är dom över en.Kört igenom träningen hittar inte greppet tips tack

Postad 28 June 2009 - 12:09

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
för att blockera en transition så håller du in högerspaken åt höger eller vänster. För att göra en reversal så ska du flicka spaken höger eller vänster när han påbörjar en transition.

12 raka vinster på mitt vanliga konto, 13 raka på mitt US konto och 20-2 i stats hemma hos en kompis :) det går bra nu (alltså 45-2 de senaste matcherna)

EDIT: och då bör nämnas att 4 st dragit kabeln varav 2 var över lvl 80

Edit2: Hur gör motståndaren för att komma i överläge på marken när man inte slår eller gör en transition? Det borde du veta andreas.

Förlorade 5 av 10 matcher igår ;) skyller på att jag var bakfull. Nya favoriten som har fått många att dra nätverkskabeln är att köra en judo kille (helst boxning/judo) och slå dem hårt ståendes så de clinchar och då är det bara att ta ner honom då man kan ta ner dom från vilken clinch som helst när man kör judo. Judo är även grymma i underläge på marken då de kan göra en reversal ifall motståndaren tar ner en med en double leg takedown utan att moståndaren försöker göra en transition. Är man mountad kan man lyfta upp benet i ansiktet och sparka bort honom så man kommer ståendes igen.
Hade dock väldigt otur och fick 3 submission försök mot mig i samma match då jag försökte göra en takedown från clinchen. Antar att han hade väldigt tur då han har 25% chans att få in en submission beroende på om han flickar högerspaken i andra riktningen(om det inte är annat för judo)

Redigerat av Kocho, 29 June 2009 - 15:47.

Postad 30 June 2009 - 23:14

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Jag har grymt svårt att välja fight techniques. speciellt när det gäller teknik på mattan. Vet att judo killar har lättate att få ner folk på mattan med sina kast. Men kan dem alla gör samma sak när dem väl ligger o kramas? Sedan enligt mig tycker jag att boxningen är extremt bra med dessa super slam, när dem flyger mer lr mindre fram o slår till en på näsan.

Postad 01 July 2009 - 14:13

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
De olika stilarna gör olika saker på mattan. Bjj kan du ta ner motståndaren så att du själv ligger på rygg sedan dra upp ditt ena ben på motståndarens rygg och antingen göra en reversal eller en submission. Judo är jävligt bra både på att ta ner folk och få övertag på marken. Du håller inne L1 och gör en major transition (funkar bara ifrån vissa positioner, prova dig fram i practice). Wrestling är kass när de ligger på ryggen(precis som på riktigt) man även de kan komma ut om man inte är allt för kass på marken. T.ex tima en reversal på en transition för att sedan ställa sig upp eller ligga överst. De kan också komma ut från någon position med L1 och major transition.

Själv föredrar jag att köra boxning/judo mot folk som inte är allt för bra. Då är det bara att springa mot dom direkt och slå några slag och ta ner dom på marken, mounta och sedan slå ut dom efter dryga minuten. Denna taktik funkar dock inte så bra mot folk som är bra, då är det lättare att antingen försöka kontra moståndarens slag och undvika takedowns eller när man väl ligger nere ta det väldigt lugnt så man inte tröttar ut sig och blir tagen av en submission. (orkade inte läsa igenom det jag skrivit så är det något du inte förstår kan du fråga på)

Postad 01 July 2009 - 20:24

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Idag va jag med om en ny variant. Mötte en kille med rätt så bra rekord och ca lvl 45(lägre än mig). Han hade ingen chans i matchen och jag hade honom full mountad 2 gånger och fick väl in totalt runt 30 slag som inte blockades totalt i bröstet och magen. Hans mätare låg på runt 35% och jag sprang fram och slog några slag, clinchade och skulle ta ner honom(körde Karo Parisyan som är boxning/judo) så fick han in en submission i mitt nertagningsförsök och så var det över. Efter att han hade vunnit drog han ut kabeln då han tyckte att han inte hade vunnit rättvist :)

Tror iofs att jag har förstört mina högerspakar på mina två kontroller av allt snurrande då jag brukar förlora ganska enkelt på submission trots hög stamina

Postad 12 July 2009 - 19:02

daswede
  • daswede
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Om man gör sig en egen gubbe och delar ut poäng till den.Kan man andvända den i carrer mode ock få mer poäng till statsen?.När jag testade så har jag mina poäng jag delat ut till den när jag kör online men väljer jag gubben i carrer mode så har han typ 0 i stats?

Postad 12 July 2009 - 23:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Idag va jag med om en ny variant. Mötte en kille med rätt så bra rekord och ca lvl 45(lägre än mig). Han hade ingen chans i matchen och jag hade honom full mountad 2 gånger och fick väl in totalt runt 30 slag som inte blockades totalt i bröstet och magen. Hans mätare låg på runt 35% och jag sprang fram och slog några slag, clinchade och skulle ta ner honom(körde Karo Parisyan som är boxning/judo) så fick han in en submission i mitt nertagningsförsök och så var det över. Efter att han hade vunnit drog han ut kabeln då han tyckte att han inte hade vunnit rättvist :)

Tror iofs att jag har förstört mina högerspakar på mina två kontroller av allt snurrande då jag brukar förlora ganska enkelt på submission trots hög stamina

sluta använd högerspaken och tryck på fyrkant knappen så fort du orkar istället när det gäller submissions.. funkar mycket bättre

Postad 15 July 2009 - 18:06

daswede
  • daswede
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Som jag frågade tidigare.Har gjort en egen gubbe och satt ut poäng på han.Kör han online funkar bra.Min fråga är om jag kan andvända min egna gubbe o få mer poäng att sätta ut på hans skills i typ carrer mode?.Provade och andvände min gubbe i carrer mode men tycker att han har 0 poäng då i skills?

Postad 30 July 2009 - 16:39

daswede
  • daswede
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Uppdatering på 121mb har kommit i dag

Postad 30 July 2009 - 21:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Uppdatering på 121mb har kommit i dag

gött, hoppas dom har fixat lagget och fixat chaten så man kan prata med er,, längesen ja spelade nu, har nog glömt bort hur man gör :)

Postad 07 August 2009 - 13:13

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

gött, hoppas dom har fixat lagget och fixat chaten så man kan prata med er,, längesen ja spelade nu, har nog glömt bort hur man gör ;)

Uppdateringen var som ett svar på mina böner.
Tidigare kunde man bryta uppkopplingen (lärde jag mig online ganska omgående när snorungarna fick smaka;) direkt efter förlust och på så sätt göra matchen ogiltig. Har väl en 15-20 vinster som inte räknats pga det.
Iom nya uppdateringen räknas varje disconnect som en förlust och du kan dessutom se hur många gånger en spelare lämnat matcher i antal och procent i presentationen innan varje match, klockrent. Nu kan man mao välja bort fighter mot spelare som sätter sånt där i system.

Postad 07 August 2009 - 17:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Uppdateringen var som ett svar på mina böner.
Tidigare kunde man bryta uppkopplingen (lärde jag mig online ganska omgående när snorungarna fick smaka;) direkt efter förlust och på så sätt göra matchen ogiltig. Har väl en 15-20 vinster som inte räknats pga det.
Iom nya uppdateringen räknas varje disconnect som en förlust och du kan dessutom se hur många gånger en spelare lämnat matcher i antal och procent i presentationen innan varje match, klockrent. Nu kan man mao välja bort fighter mot spelare som sätter sånt där i system.

de va ju riktigt bra att dom har fixat det,, otroligt störande.. hur är det med lagget nu, bättre eller?

Postad 08 August 2009 - 15:09

daswede
  • daswede
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Har spelat lite efter patchen tycker nog att det laggar lite än även om jag inte har nogra stora problem flesta matcherna är laggfria.
Men ett nytt problem jag fått efter patchen är att spelet låser sig i bland efter en match när man ska söka efter ny match.
Det hände aldrig mig innan patchen alla fall.Sen är det ju bra att man kan se om folk har hoppat av mitt i en match men tror inte det funkar 100%.På mig står det att jag har hoppat ur en match 2 gånger men aldrig hoppat hur en match med flit.

Postad 24 August 2009 - 13:15

Unregistereded6ea81d
  • Unregistereded6ea81d
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Skummat igenom tråden men hittar ingen länk till en sida med bra priser på spelet. Enda jag hittat är iof http://www.cdwow.se/...ct/view/9839585 och det är kanske bästa priset?
För ingen som har ett begagnat?

Postad 24 August 2009 - 14:43

StoraKrokodilen
  • StoraKrokodilen
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Om du vill köpa utanför sveriges gränser så får du den för 375:- hem till brevlådan. Leveranserna brukar vara snabba enligt min erfarenhet.

Skummat igenom tråden men hittar ingen länk till en sida med bra priser på spelet. Enda jag hittat är iof http://www.cdwow.se/...ct/view/9839585 och det är kanske bästa priset?
För ingen som har ett begagnat?

Postad 27 August 2009 - 05:48

meneon
  • meneon
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag kan bara säga att jag är grymt besviken på onlineläget! För det mesta hittar servern ingen motståndare och det kan ju knappast vara troligt om man tänker på hur många som spelar detta spel världen över. Tycker att de borde fixa onlinefunktionen så den blir mer lik t.ex fifa där man kan se ifall det finns en motståndare. Nu ser man ju bara det där förbannade strecket som hackar sig upp längst med skärmen. Och har man tur står där en motståndare och fular sig och vill åka på stryk. Men för det mesta står det att ingen motståndare hittades, arö! Näe en riktigt dålig onlinefunktion är det.

O har ni hört att EA ger sig in i MMA genren. De ska släppa ett MMA-lir nästa år. Kommer nog att bli en bra onlinefunktion i alla fall. Men annars blir det nog svårt att överträffa Undisputed. Hoppas för deras egen skull att de skippar life-mätaren.

Redigerat av meneon, 27 August 2009 - 05:49.

Postad 27 August 2009 - 11:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tycker UFC Undisputed är för stelt och att det är för dåligt gjort när man är på mattan ..
Kan ju dock va jag som är för kass :(

Hoppas EA spelet blir bättre..

Online läget är ju värdelöst..

Varför inte kunna starta turneringar med vänner.
Alla i turneringen som inte spelar kan "sitta" vid Octagon och se på när de andra kör sina fighter..
Kunna se filmsnuttar från de som ligger topp 10 när dom slåss..

Alla länder har en egen turnering och de bästa från varje land möts för att utse vem som är Nr1 ,,,
Och samma där att man kan se när dom slåss..

Kanske till å med ha vinstpengar..

Finns hur mycket som helst som dom skulle ha kunnat göra..Rätt enkelt

Postad 31 August 2009 - 08:17

meneon
  • meneon
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Ja håller med moparman om att det vore grymt häftigt att kunna sitta o titta på som åskådare medan man vänta på sin egen tur i ringen. Skulle ta spelet till en helt annan nivå.

Redigerat av meneon, 31 August 2009 - 08:18.

Postad 05 February 2010 - 19:10

shogun1
  • shogun1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Fan vad det suger att man bara får spela i ett år det är ju då gubben blir halv bra!
Någon som sammtycker?

Postad 06 February 2010 - 15:27

StoraKrokodilen
  • StoraKrokodilen
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Fan vad det suger att man bara får spela i ett år det är ju då gubben blir halv bra!
Någon som sammtycker?

Håller med, en av anledningarna till att jag tröttnade så snabbt på detta spel. hoppas karriärläget i 2010 är bättre.

Postad 06 February 2010 - 16:34

urume
  • urume
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Blev ganska besviken på detta spel då man inte kan gör ett skit så länge man blir slagen.. Hello??
Spelet är ganska dåligt gjort på mattan också.
Tror att MMA spelet som EA släpper kommer bli sjukt mycket bättre! ;)

Postad 06 February 2010 - 17:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Blev ganska besviken på detta spel då man inte kan gör ett skit så länge man blir slagen.. Hello??
Spelet är ganska dåligt gjort på mattan också.
Tror att MMA spelet som EA släpper kommer bli sjukt mycket bättre! ;)

har du missat att man kan blockera med högerspaken när någon slår på dig eller? timing är myckeln i detta spel
dock tröttnade jag själv ganska snabbt på spelet men det var pga onlinedelen. laggigt som fan och inget direkt smidigt system. men det är ett väldigt roligt partyspel när man sitter några polare framför tv:n hemma

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.