* Officiell Tråd - HTC Touch HD *
2075 svar till detta ämne
Postad 04 december 2008 - 14:54
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Någon som vet vart man hittar schyssta/orginal displayskydd till denna?
Skärmen är tyvärr lättrepig! Har själv fått erfara nåt som ser ut som ett stenkast samt en repa på 4 cm, och det under tre dagar.
Jag beställde ett skydd från Brando igår. De ska tydligen vara de bästa på marknaden enligt många. Det lär dröja ett tag innan det kommer fram, så fram till dess får man väl köra med det medföljande skyddet. Titta på Brando
Postad 04 december 2008 - 14:58
Unregistered474c50b4
-
Unregistered474c50b4
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag beställde ett skydd från Brando igår. De ska tydligen vara de bästa på marknaden enligt många. Det lär dröja ett tag innan det kommer fram, så fram till dess får man väl köra med det medföljande skyddet. Titta på Brando
Tack! Berätta själv hur det fungerade. Ja, inget fel med det medföljande förutom att det även följde med en massa damm, så nu är det en hel del bubblor under.. ----------- Update för att fixa fryslagget på mobilen här:http://www.htc.com/w...p...0&dl_id=448 Yess!!
Postad 04 december 2008 - 15:01
Unregistered4d1cbd01
-
Unregistered4d1cbd01
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
OK, here we go  Tänkte dela med mig av mina första intryck, fick HD'n igår vid lunch.
Först vill jag säga att jag aldrig ägt en Windows Mobile-baserad telefon förut och att jag är en 100% nybörjare - skulle dock tro att det är flera som funderar på denna mobil som är i samma sits.
Jag bytte från en SonyEricsson W880i som har fungerat bra, men det är ju en heeeeelt annan grej med HD'n.
Många av de negativa synpunkterna nedan är garanterat relaterade till ovana och okunskap och jag kanske ändrar mig när jag väl lärt mig / förstått hur man ska göra.
-------------------------
Störande grejjer:
* Tangentbordet är rikigt pilligt och svårt att använda.Ska tydligen finnas andra tgtbord som är bättre, men standardbordet är näst intill kass. Omöjligt , mer eller mindre, att använda utan pekpinne.
* Seeeeegt att surfa. Det här måste vara nåt annat än telefonens fel? Jag kör Opera (inbyggd webläsare) Tele2 och Turbo3G, men har inte verifierat hastigheten jag fått. Kan bara konstatera att det tar en evighet att ladda tex aftonbladet.se eööer dn.se. Även om man kör med Wifi faktiskt. Det är ointuitivt att navigera omkring på sidan tycker jag, och en så enkel sak som att klicka på länkar fungerar inte som jag hade trott. Sidan zoomas in och har sig. Här måste jag varna för min okunskap, men jag tycker iofs att man inte ska behöva läsa en manual för att kunna surfa enjelt på dn.se edyl.
Mindre bra grejjer:
* Att man inte kan spela XVid/DivX med Mediaspelaren. (Gick direkt till coreplayer.com och köpte ett ex. Fungerar kanon att kolla TV-serier utan konvertering IMO.)
Bra grejjer:
* Radion. Bra ljud & snyggt gränssnitt. Om jag lyssnar på radion och bestämmer mig för att ringa tystnar radion, när jag därefter lägger på luren går radion igång igen. Som man vill att det ska fungera.
* Kameran. Ingen superkamera, men tar helt OK bilder IMO.
Grymt bra grejjer:
* Skärmen. Ojojoj. Alla säger samma sak. Det första man hör när fru, kollegor och barn ser den.
* Snygg som f-n IMO  Och kvalitetskänslan är hög.
* Fungerar kanon att kolla TV-serier utan konvertering med Coreplayer (köpte ett ex på coreplayer.com)
* GPS'en. Inte testat så ycket, men damn va najs den verkar. Hittar satelliter (8-10 st i mitt fall) på ca 10 sekunder. (Första gången tog det längre tid, typ 1 minut)
Inte relaterat till telefonen, men ändå:
* Jag kör med Tele2 och kunde inte få automatisk installation av 3G/MMS. Hittade manuella inställningar på tele2.se och fick igån 3Gn, men kan inte t aemot MMS direkt, jag får SMS med "du kan kolla ditt MMS på webben bla bla". Kass. Skicka MMS går bra dock. Några tips ngn?
* Verkar inte finnas Adobe Flash Player till WM6.1?? Försämrar surfupplevelsedn på flertal sajter.
Sammantaget så här långt:
Väldigt nöjd från start, och mer allt eftersom. Det tar ett tag att lära sig hur man hanterar gränssnittet, och att hitta/installera de program man kan tänkas vilja ha. Men, det är en grymt cool pryl som har det mesta man kan tänka sig.
Postad 04 december 2008 - 15:07
Unregistered4d1cbd01
-
Unregistered4d1cbd01
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Update för att fixa fryslagget på mobilen här:
Tack! De säger "This hot fix can only be installed in ROM version less than 1.19.xxx.x." och jag noterar att min version är 1.14.413.0 (24011) SVE Vad har ni för version? Antar/hoppas att jag har den senaste versionen...
Postad 04 december 2008 - 15:13
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Less = mindre än så det e inga problem så ladda ner hotfixen
Postad 04 december 2008 - 15:21
Unregistered4d1cbd01
-
Unregistered4d1cbd01
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Less = mindre än så det e inga problem så ladda ner hotfixen 
Jodå, jag läste less och har installerat den redan. Verkar faktiskt gå lite smidigare/snabbare, men kanske bara inbillning. Men jag undrar fortfarande om det finns andra som har en senare ROM och isf var man kan hitta den.
Postad 04 december 2008 - 15:33
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Cpun på min gick ner i procent efter hotfixen med en tia ca
Postad 04 december 2008 - 15:52
maverick761
-
maverick761
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Sitter på jobbet och kan inte ladda ner hotfixen. Får vänta tills jag kommer hem. Från vad sjönk procenten och till hur mycket? Min ligger just nu på 60% och jag har inget program öppet (förutom active sync som alltid verkar vara igång?)
Postad 04 december 2008 - 15:57
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Sitter på jobbet och kan inte ladda ner hotfixen. Får vänta tills jag kommer hem. Från vad sjönk procenten och till hur mycket?
Min ligger just nu på 60% och jag har inget program öppet (förutom active sync som alltid verkar vara igång?)
Från 50 till 36%
Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 04 december 2008 - 15:58.
Postad 04 december 2008 - 16:02
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
...vilket troligen leder till ännu bättre batteritid...?
Postad 04 december 2008 - 16:42
Dj_Aleks
-
Dj_Aleks
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Gaah..ja kan ju verkligen inte bestämma mig om man ska spara mer till en HD eller köpa en Diamond för avsevärt billigare pengar..de e ju mer eller mindre samma tele med större skärm?
Är det verkligen värt dom pengarna?
Postad 04 december 2008 - 16:43
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Senast menar du väl? Du kan ju hämta ut den så fårt du ser på posten.se att den kommit till utlämningstället 
Rätt...senast...
Postad 04 december 2008 - 16:53
MrMagic
-
MrMagic
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Skärmen är tyvärr lättrepig! Har själv fått erfara nåt som ser ut som ett stenkast samt en repa på 4 cm, och det under tre dagar.
Jag rekommenderar Martin Fields Overlayplus. Har fått mycket bra kritk. Har haft den på min P990i och är supernöjd! Finns här: http://www.overlaypl...rod_type=screenRecensioner: http://www.overlaypl...ew.asp?keyword=
Postad 04 december 2008 - 16:57
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Beställde direkt ett skärmskydd när jag beställde mobben igår. Skickades iväg idag..leveranstid 3 - 8 dagar från tyskland och tog nått på 1£ i frakt. http://www.durasec.c...tor-p-5038.html
Postad 04 december 2008 - 17:44
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Gaah..ja kan ju verkligen inte bestämma mig om man ska spara mer till en HD eller köpa en Diamond för avsevärt billigare pengar..de e ju mer eller mindre samma tele med större skärm? Är det verkligen värt dom pengarna?
Jag har även Diamond och skulle rekommendera Touch HD om man kan tänka sig en större telefon. Användarupplevelsen när man ser på film och surfar är så mycket bättre tack vare den stora skärmen och dess upplösning.
Postad 04 december 2008 - 18:29
najen
-
najen
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Är det bara jag som stör mig på det riktigt usla "knapplåset"? Man trycker in powerknappen och skärmen släcks, men när jag har mobilen i fickan trycks knappen in hur lätt som helst och jag har säkert ringt upp 20 personer idag utan att veta om det. T o m när jag stänger av telefonen helt sätts den på av den ###### knappen. Jag har fått avaktivera touchflo och ha windows mobile som startskärm så jag kan ha "enhetslås" på startsidan och därigenom låsa mobilen digitalt. Någon som vet en bättre lösning? För det känns trist att inte kunna använda touchflo'n som är jävligt smidig och snygg.
Postad 04 december 2008 - 18:37
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Är det bara jag som stör mig på det riktigt usla "knapplåset"? Man trycker in powerknappen och skärmen släcks, men när jag har mobilen i fickan trycks knappen in hur lätt som helst och jag har säkert ringt upp 20 personer idag utan att veta om det. T o m när jag stänger av telefonen helt sätts den på av den ###### knappen. Jag har fått avaktivera touchflo och ha windows mobile som startskärm så jag kan ha "enhetslås" på startsidan och därigenom låsa mobilen digitalt. Någon som vet en bättre lösning? För det känns trist att inte kunna använda touchflo'n som är jävligt smidig och snygg.
Håll ner "Lägg på luren" knappen längst ut till höger under ett par sekunder. För att låsa upp måste du trycka "lås upp" som dyker upp i det nedre vänstra hörnet och sedan trycka "lås upp" igen som då är placerad högre upp på skärmen.
Redigerat av crest, 04 december 2008 - 18:39.
Postad 04 december 2008 - 19:13
Unregistered474c50b4
-
Unregistered474c50b4
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Tack så mycket för displayskyddslänkarna! Tror det blir DuraSec skyddet som var halva priset på jämfört mot MFs. Cpun på min gick ner i procent efter hotfixen med en tia ca
Det är tyvärr inte CPUn som visas uppe till höger, utan det är minne. Och den är alltid mycket lägre efter omstart trots att du har lika mycket program igång. Tror att den lagrar en del av TouchFlo m.m. som cache och därför ökar den under tiden man använder den trots inga aktiva program. Tror ej patchen har påverkat minnet tyvärr.
Postad 04 december 2008 - 20:30
Dj_Aleks
-
Dj_Aleks
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Jag har även Diamond och skulle rekommendera Touch HD om man kan tänka sig en större telefon. Användarupplevelsen när man ser på film och surfar är så mycket bättre tack vare den stora skärmen och dess upplösning.
Okey okey, men hur är själva telefonen att använda, nu menar jag Diamond, i jämförelse med HD för vanligt mobilanvändande, dvs sms, samtal mm..
Postad 04 december 2008 - 21:06
najen
-
najen
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Håll ner "Lägg på luren" knappen längst ut till höger under ett par sekunder. För att låsa upp måste du trycka "lås upp" som dyker upp i det nedre vänstra hörnet och sedan trycka "lås upp" igen som då är placerad högre upp på skärmen.
Tusen tack, du har räddat mig!  Det finns inte någon här som råkar veta om man kan lägga till fler saker på startskärmen i touchflo under samtalshistorik och kalender? Jag skulle vilja se mina uppgifter där t.ex
Postad 04 december 2008 - 22:07
speactra
-
speactra
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Har haft min sen i tisdags och är hittills mycket nöjd med den. Har inte fått igång 3G än, men nytt Simkort är på väg som stödjer det. RSS-hub laddar flitigt hem podcasts m.h.a. hemmanätverket, och sedan i bilen så kopplar jag in den med usb i bilstereron och kan lyssna på minneskortets musik samtidigt som den laddar batteriet och kör GPS  Grymt smidig telefon, jag var lite orolig med tanke på att det inte är några hårdvaruknappar. Är van med en gammal Qtek 9100 med fullt tangentbord vilket var ett måste på den relativt "lilla" skärmen. Men mjukvarutangentbordet funkar klockrent, för mig iaf, och jag har storlek stor på fingrar  Slår fel lite då o då, men det gjorde jag på qteken's små knappar också.. Bättrar sig nog ju mer van man blir. Ska tipsa om "HD Tweak" som är en liten kontrollpanel där du kan ställa in bl.a. touch sensitivitet. Man kan också ställa in touch flo's snabbhet vilket påverkar minnesutnyttjandet, men det är det värt, ingenting som påverkar mig ännu.. Blev lite orolig hur sjutton min tumme skulle må om man använder enhandsgrepp på den. Fick lite ont i den efter första kvällens användande men också en vanesak. Funkar bra nu, även fast den kanske är lite stor för en hand. Tur att det finns en back knapp längst ner så man slipper gå upp med tummen till toppen av skärmen varje gång man vill trycka ok.. Batteritiden verkar hyfsad iaf. Verkar som man får ladda den varje natt om man vill vara säker på att den ska rulla hela nästa dag också, men nu knappar man så mycket på den så det visar sig när man börjar använda den som vanligt. Är nog värt att satsa på ett nytt batteri med mer kapacitet. Skärmskyddet som följde med duger bra, fick dock damm under det även fast jag var både snabb och klininsk när jag satte på det. Lite luftbubblor i nedre kanten nu men dom ger sig nog så småning om. Men funderar på att köpa något annat så tipsa på Smart sätt att ta av skärmskyddet igen utan att repa skärmen? Verkar vara lite knussligt. Att surfa är en fröjd! Skärmen är perfekt för det ändamålet  Saknar att-göra listan på hemmaskärmen i touch flo, finns det något sätt att lägga till det?Är det någon som har koll på om det finns något bra röststyrningsprogram? Skulle vilja att det säger namnet på den som ringer i headsetet och känner igen namn även fast jag inte pratat in dom. Farsans Nokia funkar utmärkt med det, och Windows Mobile kan ju inte vara sämre än Nokia. Den läser t.o.m. upp hans sms! Fortsätt tipsa!  O jag måste säga: Satt o jämförde med en iPhone. Vicket skräp jämfört med HD'n
Postad 04 december 2008 - 23:21
10cent
-
10cent
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Har haft min sen i tisdags och är hittills mycket nöjd med den. Har inte fått igång 3G än, men nytt Simkort är på väg som stödjer det. RSS-hub laddar flitigt hem podcasts m.h.a. hemmanätverket, och sedan i bilen så kopplar jag in den med usb i bilstereron och kan lyssna på minneskortets musik samtidigt som den laddar batteriet och kör GPS 
Grymt smidig telefon, jag var lite orolig med tanke på att det inte är några hårdvaruknappar. Är van med en gammal Qtek 9100 med fullt tangentbord vilket var ett måste på den relativt "lilla" skärmen. Men mjukvarutangentbordet funkar klockrent, för mig iaf, och jag har storlek stor på fingrar Slår fel lite då o då, men det gjorde jag på qteken's små knappar också.. Bättrar sig nog ju mer van man blir.
Ska tipsa om "HD Tweak" som är en liten kontrollpanel där du kan ställa in bl.a. touch sensitivitet. Man kan också ställa in touch flo's snabbhet vilket påverkar minnesutnyttjandet, men det är det värt, ingenting som påverkar mig ännu..
Blev lite orolig hur sjutton min tumme skulle må om man använder enhandsgrepp på den. Fick lite ont i den efter första kvällens användande men också en vanesak. Funkar bra nu, även fast den kanske är lite stor för en hand. Tur att det finns en back knapp längst ner så man slipper gå upp med tummen till toppen av skärmen varje gång man vill trycka ok..
Batteritiden verkar hyfsad iaf. Verkar som man får ladda den varje natt om man vill vara säker på att den ska rulla hela nästa dag också, men nu knappar man så mycket på den så det visar sig när man börjar använda den som vanligt. Är nog värt att satsa på ett nytt batteri med mer kapacitet.
Skärmskyddet som följde med duger bra, fick dock damm under det även fast jag var både snabb och klininsk när jag satte på det. Lite luftbubblor i nedre kanten nu men dom ger sig nog så småning om. Men funderar på att köpa något annat så tipsa på Smart sätt att ta av skärmskyddet igen utan att repa skärmen? Verkar vara lite knussligt.
Att surfa är en fröjd! Skärmen är perfekt för det ändamålet 
Saknar att-göra listan på hemmaskärmen i touch flo, finns det något sätt att lägga till det?
Är det någon som har koll på om det finns något bra röststyrningsprogram? Skulle vilja att det säger namnet på den som ringer i headsetet och känner igen namn även fast jag inte pratat in dom. Farsans Nokia funkar utmärkt med det, och Windows Mobile kan ju inte vara sämre än Nokia. Den läser t.o.m. upp hans sms!
Fortsätt tipsa! 
O jag måste säga: Satt o jämförde med en iPhone. Vicket skräp jämfört med HD'n 
Den låter ju riktigt bra... men du skriver att du har jämfört med iphone hur e då själva touch systemet jämfört med iphone? Är det lika smidigt att föröflytta sig i menyerna och hur är den o smsa med?
Postad 05 december 2008 - 00:08
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Okey okey, men hur är själva telefonen att använda, nu menar jag Diamond, i jämförelse med HD för vanligt mobilanvändande, dvs sms, samtal mm..
Som en ägare till Diamond så har du en snygg telefon med bra skärm och använder både fingrar och pekpenna för olika saker. Liten, smidig och lätt att stoppa ner i byxfickan. Som en ägare till Touch HD så har du en läcker telefon med kanonskärm och behöver inte använda pennan lika mycket. Orsaken är att text/menyval m.m är större på T:HD (Touch HD) så din fingrar lättare kan göra valen. Jag har nu tränat mig att inte använda pennan speciellt mycket när jag fyller i text via mjukvarutangentbordet (HTC Full QWERTY) när jag skriver sms. Det tog ett tag att träna och träffa rätt, men allt är en vanesak och när man väl har lärt sig hur man ska trycka på tangentbordet med tumme eller pekfinger så flyter det på allt bättre och bättre... och det största problemet NU är att låta bli pennan och sluta att dra ut den ur pennhålet vid sidan så fort man ska göra något. Jag har även installerat HD Tweak och ställt in vissa skärm egenskaper vilket har underlättat. Skärmen är väldigt känslig för repor på T:HD så jag använder hela tiden det lilla fodralet som följde med. Det är kanske inte det smartaste att pressa ner T:HD i en trång byxficka pga storleken och risk för att nycklar och annat ska förstöra skärmen. Jag har telefonen i min bröstficka eller jackficka istället.
Redigerat av crest, 05 december 2008 - 00:10.
Postad 05 december 2008 - 02:39
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
* Seeeeegt att surfa. Det här måste vara nåt annat än telefonens fel? Jag kör Opera (inbyggd webläsare) Tele2 och Turbo3G, men har inte verifierat hastigheten jag fått. Kan bara konstatera att det tar en evighet att ladda tex aftonbladet.se eööer dn.se. Även om man kör med Wifi faktiskt. Det är ointuitivt att navigera omkring på sidan tycker jag, och en så enkel sak som att klicka på länkar fungerar inte som jag hade trott. Sidan zoomas in och har sig. Här måste jag varna för min okunskap, men jag tycker iofs att man inte ska behöva läsa en manual för att kunna surfa enjelt på dn.se edyl.
Opera i Blackstone till WM är av den gamla typen, dvs utan komprimerande proxyserver. Inte mycket att ha. Då får du inladdningtider på 40-50 s för stora sajter. Det suger lika mycket som att surfa på Safari på iPhone, som jag har sett. Istället får man installera Opera 4.2 Mini för Java. Inte lika bra upplevelse, men den använder hela skärmen som den ska förstås och de stora sajterna är nere i en fjärdedel av inladdningstider, vilket är nödvändigt för att man ska palla. Eller så får du vänta på att Opera för WM ska uppdateras.
Postad 05 december 2008 - 02:43
cmlewan
-
cmlewan
-
Användare
-
-
101 inlägg
För mig verkar Elgiganten funka bra. Jag beställde i tisdags kl 1630. Jag fick mail med besked om att den var skickad igår onsdag kl 18, drygt 24 timmar senare. En timme senare samma dag (alltså igår kväll onsdag) var den på postkontoret i Jönköping "Sorterad". Jag hoppas ha den imorgon torsdag.
Det fick jag. Kl 10 i torsdags förmiddags. Elgiganten fick således fram den till mig på 1.5-2 dygn från beställning, ungefär vad Athe upplevde från dem.
Postad 05 december 2008 - 08:16
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Nån som installerat coreplayern än då? Jag har det. Tycker det är liiite beklämligt att när man spelar upp film på Touch HD så laggar det lite i filmerna. Nån som har installerat nått annat mediaspelarprogram som inte laggar lika mycket?
Postad 05 december 2008 - 08:37
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Nån som installerat coreplayern än då? Jag har det. Tycker det är liiite beklämligt att när man spelar upp film på Touch HD så laggar det lite i filmerna. Nån som har installerat nått annat mediaspelarprogram som inte laggar lika mycket?
Coreplayern är faktiskt den bästa spelaren än så länge. Det kommer ut en ny version snart som heter 1.3, men den innehåller bara buggfixar. Men till version 2.0 som också är på gång så kommer telefonen att kunna hantera filmfilerna mycket mycket bättre. Det du får göra nu är att konvertera filmerna. Själv använder jag programmet Super och konverterar filmerna till 560x304 pixlar. Använder .avi som container och .flv som codec. Kolla i tråden på xda (Blackstone) som handlar om just videouppspelning. Där får du tips och även länkar till Super.
Postad 05 december 2008 - 09:25
XorXaX
-
XorXaX
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag har inte haft några problem alls med att det laggar (utan konverterng), har visserligen bara titta på Xvid och MPEG-2 filmer än så länge... Använder Coreplayer och den är riktigt bra.
Postad 05 december 2008 - 09:42
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Jag har inte haft några problem alls med att det laggar (utan konverterng), har visserligen bara titta på Xvid och MPEG-2 filmer än så länge... Använder Coreplayer och den är riktigt bra.
Vilka filmer har du kollat på då? När jag kollar på typ prison break så när det handlar om snabb handling med snabba klipp så blir det typ lagg. Testa ett sånt avsnitt och se. De är xvidfilmer.
Postad 05 december 2008 - 09:46
XorXaX
-
XorXaX
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Vilka filmer har du kollat på då? När jag kollar på typ prison break så när det handlar om snabb handling med snabba klipp så blir det typ lagg. Testa ett sånt avsnitt och se. De är xvidfilmer.
Jag har testat lite olika TV-serier, dock inte Prson Break. Kan ju ta och göra det...
Postad 05 december 2008 - 11:19
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
Testa att dra fingret uppåt så får du nog tillbaka den stora klockan.
Haha, hittade det  Känner mig lite stupido. I loooove my Blackstone!
Postad 05 december 2008 - 13:50
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
El Giganten höll vad de lovade till slut. Sitter nu med min HD i handen just nu. *nöjd till slut*
Postad 05 december 2008 - 14:00
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Nu ligger den hemma och laddas...... *tror jag slutar tidigt idag*!
Postad 05 december 2008 - 14:00
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
El Giganten höll vad de lovade till slut. Sitter nu med min HD i handen just nu. *nöjd till slut* 
Kul! Då är väl det bara att ladda ner Hotfixen från HTC och installera den. Du ser länken här i tråden. Kolla först bara vilken Rom version som finns i telefonen för att se om du har samma version som vi andra har, eller om du fått en ny version: Start/inställningar/system/enhetsinformation
Redigerat av crest, 05 december 2008 - 14:02.
Postad 05 december 2008 - 14:03
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Kul! Då är väl det bara att ladda ner Hotfixen från HTC och installera den. Du ser länken här i tråden. Kolla först bara vilken Rom version som finns i telefonen för att se om du har samma version som vi andra har, eller om du fått en ny version: Start/inställningar/system/enhetsinformation
Hotfix, here I come!  Försvinner alla kontakter när den installeras?
Postad 05 december 2008 - 14:06
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hotfix, here I come!  Försvinner alla kontakter när den installeras?
Ingenting rörs, så det är bara att installera.
Postad 05 december 2008 - 15:25
Beeos
-
Beeos
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Köpte min precis på NetOnNet i Malmö. Finns fler kvar. Såg minst 4-5st
Postad 05 december 2008 - 15:34
longjohn
-
longjohn
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Livet suger, lyckades äntligen lägga händerna på denna underbara sten men netonnet säljer inte företagsabbonemang. Bara att vänta tills ##### teliabutiken får in den, typ i februari...
Postad 05 december 2008 - 16:28
Amatör
-
-
71 inlägg
Beställde min från NetOnNet igår vid lunch och den kom fram till mig i Stockholm kl 12.59 idag. Snabbt jobbat måste jag säga. Fick fel kollinummer första gången jag ringde och fick på postens hemsida veta att den precis landat i Karlskrona. Arg, besviken.. lång telefonkö... misstaget uppklarat.. Glad man!
Nu får man hoppas att den finns på utlämningsstället när jag kommer dit.
Postad 05 december 2008 - 17:18
XeCutor
-
XeCutor
-
Amatör
-
-
62 inlägg
------------------------- Störande grejjer: -------------------------
Tyvärr måste jag meddela att du, om du inte stoppat inte sim-kortet från ett 3g data abbonemang (och då kan du inte ringa) troligtvis inte kör på Turbo-3g utan helt vanlig UMTS-hastighet dvs. högst 0.384mbit/s. Tele2 är usla på den punkten att de inte ger högre hastighet än så till telefoner, senaste besked jag fick var att det kanske kommer ändringar vid årsskiftet, ju fler som klagar på dem desto bättre. Se här: http://www.tele2.se/...-datapaket.html
Redigerat av XeCutor, 05 december 2008 - 17:19.
Postad 05 december 2008 - 17:39
lisenella
-
lisenella
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Nån som vet var man får tag på en TomTom 7 med hög upplösning? Hittar inget på TomTom hemsida men några av er har installerat sjuan och HTC sverige representant skriver att sjuan är bäst för HD.
En helt annan fråga. Upptäcker ofta då jag tar upp HD.n att den kopplat upp sig mot G och då är oftast active sync också igång. Ibland är även roaming tecknet uppe. Just nu gör inte detta mig så mycket för jag har frisurfabonnemang/Tele2, men ska snart resa utomlands en månad och då kommer sådana oavsiktkiga uppkopplingar kosta skjortan. Det kanske "hämtas något" men tycker at den borde koppla ifrån.
Jag har inte installerat någoting överhuvudtaget förutom konfigurationen av e-post, sms/MMS + drygt tusen låter (på xtra minnet), men jag tycker att huvudminnet lagrings- och programminnet minskar hela tiden
Lagringsminnet nu 292Mb av 318 och programminnet (som minskar mest hela tiden) 75Mb av 195. Har som sagt inte avsiktligt laddat ner något.
Min romversion är 1.14.413.0 (24011) SWE. Någon av er skrev ngt om romverion att ladda ner från HTC. Har jag den senaste eller?
Tacksam för svar o tips.
Postad 05 december 2008 - 18:11
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
GÖTT, nu har man äntligen fått fingrarna ur och och beställt en liten HD. Har sett att priset stigit på den nästan överallt så jag slog till och högg en från Telenor, slut i lager just nu men de kommer in i början på nästa vecka pga någon uppdatering som behövde göras på telefonerna. BIlligt var det iallafall, 6195:- obunden inklusive frakt och ett par hörlurar värda 799:- på köpet, nice!
Angående ovanstående fråga, låter ju skapligt spännande att den kopplar upp sig av sig självt, vad/vilka program är det som kopplar upp sig?
Hur stänger man av det?
Har för mig att jag läste något om att WM-telefoner kopplar upp sig automatiskt vid midnatt för uppdateringer etc, är det sant, hur stänger man av det?
Hade varit schysst om ni som har lite kunskap om detta kunde skriva en liten guide hur man kopplar bort detta då jag inte har frisurf utan bara datapaket för 200mb/månaden, förmodar att man får uppdatera detta till lite mer.
Hur många mb brukar ni göra av med på en månad för lite slösurfande, google maps, youtube etc på en månad?
Postad 05 december 2008 - 18:29
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Någon som fått GRPS och MMS att fungera med Telia? Lustatt posta inställningarna?
Postad 05 december 2008 - 18:56
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
Även jag har problem med Telias inställningar, vore toppen om någon som fått det att fungera kan posta inställningarna.
Postad 05 december 2008 - 19:36
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Nån som vet var man får tag på en TomTom 7 med hög upplösning? Hittar inget på TomTom hemsida men några av er har installerat sjuan och HTC sverige representant skriver att sjuan är bäst för HD.
Kolla någon av dessa, vet om någon av dom fungerar eller vad som är skillnaden på Black och Blue versionen men det är VGA v.7.910.9185 som ska fungera bäst på HD'n enligt XDA, men VGA v.7.450.9028 ska fungera också. Man ska visst inte köra med TTHome, det ska tydligen göra något så att kartor inte installeras på HD'n då support inte finns till HD'n än. Skriv gärna vad som är skillnaden på versionerna och vilken man ska använda qvga eller vga, släng gärna upp en bild om möjligt. Schysst tråd om TTN7 på HD hos XDA här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=432410Redigerad, förbjudet innehåll, my bad, sorry.
Redigerat av TheGun, 06 december 2008 - 00:32.
Postad 05 december 2008 - 20:11
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Någon som fått GRPS och MMS att fungera med Telia? Lustatt posta inställningarna?
Även jag har problem med Telias inställningar, vore toppen om någon som fått det att fungera kan posta inställningarna.
Är det inte bara att gå in här då: http://www.telia.se/...ningar-komigang
Postad 05 december 2008 - 20:38
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Goddammit vilken pryl detta är!!
Postad 05 december 2008 - 20:44
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Är det inte bara att gå in här då:
http://www.telia.se/...ningar-komigang
Även jag undrar... min HTC HD är på g och enligt telias hemsa så finns bara insrällningar för HTC P3470? Is inte bråka i all evighet att få mms när jag väl får HD troligtvis på månda
Postad 05 december 2008 - 21:39
Unregisteredab4c90c5
-
Unregisteredab4c90c5
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Kolla någon av dessa, vet om någon av dom fungerar eller vad som är skillnaden på Black och Blue versionen men det är VGA v.7.910.9185 som ska fungera bäst på HD'n enligt XDA, men VGA v.7.450.9028 ska fungera också. Man ska visst inte köra med TTHome, det ska tydligen göra något så att kartor inte installeras på HD'n då support inte finns till HD'n än. Skriv gärna vad som är skillnaden på versionerna och vilken man ska använda qvga eller vga, släng gärna upp en bild om möjligt.
Finns att hämta hem cab-filer här hos XDA: http://forum.xda-dev...p;postcount=829
ttn7.910.9185_vga_black.cab: http://rs247.rapidsh...5_vga_black.cab
TTN_7.910.9185_Cracked.cab: http://rs95.rapidsha...185_Cracked.cab
Alla länkar funkar inte här men några  http://www.realestni...ad.php?t=740185
Schysst tråd om TTN7 på HD hos XDA här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=432410
Ha det så skoj, skriv gärna några rader om ni lyckas så att jag vet när det är dags för mig!
Kan någon ge en liten snabbkurs i hur Tomtom funkar. Förstår inte vad man ska ha och vad som behövs.... /Ice
Postad 05 december 2008 - 22:47
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
Du behöver programmet, t.ex TomTom.Navigator.v7.450.
Sen behöver du kartor, t.ex TomTom7.Western.and.Central.Europe.v725.1906.Map
Och till sist en Aktivator så du kan "para" ihop kartorna med din HD, t.ex TomTom.Activator.for.v.7and.v8.Maps
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|