Windows Phone
620 svar till detta ämne
Postad 09 september 2009 - 02:52
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Nån som har nån koll på om/när Spotify kan tänkas komma till Windows mobiler?
Spotify har bara gått ut med att applikationen kommer till fler plattformar och att en symbianversion är på väg. Förhoppningsvis så håller de också på med en anpassning till Windows Phone och att Spotify ännu inte finns till WM kan också bero på att WM 6.5 ska kunna köra programmet helt smärtfritt. Att det kommer till Windows Phone förr eller senare är jag säker på. Några av de allra största mobiltelefon tillverkarna i världen: Samsung och LG har många Windows Mobiler på gång det närmaste året. Fast HTC breddar sitt sortiment med Android lurar så kommer dom också som vanligt släppa ett gäng WinMo telefoner.
Redigerat av crest, 09 september 2009 - 02:53.
Postad 11 september 2009 - 19:54
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
 Den 6 oktober lanseras Windows Phone™ och Windows Marketplace for Mobile™ - Microsofts globala handelsplats för mobila applikationer och tjänster som finns tillgänglig i alla Windows-telefoner världen över. För att stimulera lokala svenska utvecklare utlyser Microsoft med start 1 september en utvecklartävling. Syftet med tävlingen är att belöna de applikationer och tjänster med högst kvalitet som dels bedöms av en jury och dels av antalet nedladdade applikationer under en specificerad nedladdningsperiod. Tävlingsdatum Tävlingen startar den 1 september och avslutas den 31 december 2009. Nedladdningsperioden startar 6 oktober och avslutas den 31 december 2009.Tävlingsregler och vem får delta? Du som är utvecklare eller ISV (Independent Software Vendor) registrerad i Sverige samt är registrerad och godkänd i Windows Marketplace for Mobile och uppfyller samtliga dessa krav: * är över 18 år * inte jobbar på Microsoft * inte är involverad i administrationen av denna tävling * inte är släkt eller på annat sätt nära lierad med en anställd på Microsoft eller någon som är involverad i administrationen av denna tävling. Tävlingskategorier Tävlingen går i tre olika klasser där vinnaren/vinnande applikation i respektive klass belönas med 25 000 kronor.
* Mest nedladdade gratisapplikation (beräknas på flest nedladdade applikationer under nedladdningsperioden). * Mest framgångsrika betalapplikation (beräknas på antal nedladdade applikationer X applikationens pris under nedladdningsperioden). * Mest innovativa applikation – Juryns pris (beslutas slutligt av en av Microsoft utsedd jury bestående av Peter Wissinger, affärsområdeschef Mobile Communications business samt Microsofts Utvecklingsteam (DPE)).Tävlingsapplikationen måste vara godkänd enligt de kriteria som gäller för Windows Marketplace for Mobile, samt vidare uppfylla följande kriterier: * Ditt tävlingsbidrag måste vara ditt originalverk (dvs. du måste inneha rättigheterna) och * bidraget får inte tidigare ha vunnit i någon annan tävling och * alla rättigheter och tillstånd i förhållande till annan person eller företag måste vara på plats, inklusive logotyper, varumärken, musik och bilder samt * måste vara i linje med Marketplace Application Submission Guidelines (pdf-dokument).  Mer information hur du registrerar dig med mera hittar du här!
Redigerat av crest, 11 september 2009 - 19:54.
Postad 13 september 2009 - 14:46
chrome5
-
chrome5
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Har lite problem med att hitta och ansluta till nätverk med min HTC Touch pro2. Det tar tid och den har svårt att "hålla" kvar kontakten. Min Nokia E71 har inga problem.
Finns det något bra och enkelt program att använda sig av istället på HTC:n?
Söker också ett bättre väderprogram, än det som finns som orginal på Touch Pro:n.
Någon som har tips?
Postad 19 september 2009 - 14:35
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har tidigare (i TP2-tråden) skrivit om reviderade ikoner för Windows Phone 6.5.1 - alltså mer diskret utförande jämfört med de "bubblor" som synts. Här finns en ROM inkl skärmdumpar som visar det diskretare utförandet.Min uppfattning är att det blir något sådant i den färdiga versionen. D.v.s ikoner rakt av mot bakgrunden, inga grå ringar/bubblor runt om.
Postad 23 september 2009 - 22:09
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Jag måste bara se vad andra har för erfarenheter....testade att surfa lite på polarens nya iPhone 3GS och skillnaden mot att surfa på t.ex. en TP2 kändes rejält påtaglig. Där TP2an känns som den även i en optimerad ROM med Opera känns som den får kämpa för att rendera sidorna vid scrollning så kändes iPhonen nästan som att surfa på en vanlig dator, om man ser till hastigheten på skärmuppdateringar osv. Ska det verkligen vara så stor skillnad? Jag provade inte någon längre stund så jag ska inte påstå att det är några direkta vetenskapliga tester.....
Postad 24 september 2009 - 08:28
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har inte provat en iPhone för just surf men tidigare mätningar jag sett för den har visat i stort sett samma renderingstider som för andra webbläsare (Opera t.ex) som renderar sidorna rakt av. För riktigt snabb mobilsurf är det fortfarande lämpligt med en lösning i stil med Opera Mini då processorkraften i mobilerna fortfarande är klen i förhållande till datorer.
Någon datorkänsla ser jag däremot inte att man får på en lågupplöst skärm som iPhone har. En skarp WVGA (eller i varje fall VGA) är nödvändigt för att resultatet skall bli riktigt lyckat.
När det gäller scroll i Opera hade jag gärna sett MiniMap-funktionen som Nokia har i sin webbläsare. Där är scrollandet smidigare om man menar att sidan syns hela tiden (inte uppdateras som i Opera).
Annars har iPhone en vettig webbläsare men Apple skulle tjäna oerhört mycket på en MacPocket (iPhone Pro) med WVGA-skärm, PDA-gränsnitt och fullt tangentbord. En enhet i samma formfaktor som en Touch Pro 2.
Postad 29 september 2009 - 08:53
Aldabal
-
Aldabal
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Jag har en liten fråga. Har dom tagit bort det otroligt irriterande internminnet till windows phone? Har ju en omnia och det är 70 mb internminne och jag får rensa skiten hela tiden då det finns väldigt minne kvar. Mycket irriterande.
Postad 05 oktober 2009 - 09:05
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Såg nu i morse att man kan komma åt Marketplace. Väldigt tunt med applikationer ännu men man får hoppas att det byggs på. Blir det bara hälften så bra som iPhonen´s variant så får man vara nöjd. Mest av allt hoppas jag att Blocket gör en lika bra app till WinMo som till iPhone.
Postad 06 oktober 2009 - 13:37
Pelleponken
-
Pelleponken
-
Amatör
-
-
72 inlägg
X2 skall släppas runt v46 enligt SEs support och några siter har listat den som inkommande under november.
Jag letar ny jobbtelefon och det lutar helt klart åt denna.
Postad 07 oktober 2009 - 14:41
riviera69
-
riviera69
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! har precis köpt en hp voice messenger. Har försökt att hitta kul program till den men det verkar som alla är gjorda för pekskärm. Jag har laddat ner en massa gps program men får inga att funka. vill ha ett program där ja kan ha kartorna på minneskortet så man slipper o ladda ner dom varje gång. Så är det någon som kan hjälpa mej med att hitta något bra gps program o även andra bra program som passar min telefon som inte har pekskärm.
MVH Bengt
Postad 07 oktober 2009 - 15:36
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hej! har precis köpt en hp voice messenger. Har försökt att hitta kul program till den men det verkar som alla är gjorda för pekskärm.
Gå in på Handango och välj sedan din telefon modell: HP Voice Messenger, så kommer du finna program som ska passa till din telefon. Övrigt: När du söker efter program på nätet så brukar det stå: Pocket PC och Professional. Dessa kan du hoppa över eftersom de kräver pekskärm. Det du ska titta efter är program som står listade som Windows Smartphone / Windows Standard. De programmen är gjorde för modeller utan pekskärm.
Redigerat av crest, 07 oktober 2009 - 15:43.
Postad 10 oktober 2009 - 11:48
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
När man använder nya Market Place (Microsofts programbutik) så är man tvingad att installera programmen på telefonens internminne och det är ju inte alltid man vill det. Nu har XDA kommit med en lösning: Genom att installera en .cab fil så får man i fortsättningen upp frågan var man vill installera appen och då är det bara att välja minneskortet. Filen plockar bort tvånget med att bara använda internminnet. .cab filen hittar du här!Edit: Ska tilläggas att program som kommer från XDA är anpassade för mobiler som är tillverkade av HTC.
Redigerat av crest, 10 oktober 2009 - 11:56.
Postad 10 oktober 2009 - 13:22
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag lägger in ett tips för tangentbordskontroll (remapping): Keys Remapper RhodiumProgrammet är avsett för HTC Rhodium (Touch Pro 2) och det fungerar stabilt och bra för att ställa in knapparna. Har tidigare kört med AE Button Plus men märkte att den inte reagerar som avsett alla gånger. D.v.s i vissa fall sker önskad sak då man trycker på knappen men ibland inget alls. Keys Remapper är säkrare eftersom den sparar en konfigurationsfil och inte "sniffar" efter knapptryckningarna.
Postad 10 oktober 2009 - 13:35
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
När man använder nya Market Place (Microsofts programbutik) så är man tvingad att installera programmen på telefonens internminne och det är ju inte alltid man vill det.
Nu har XDA kommit med en lösning: Genom att installera en .cab fil så får man i fortsättningen upp frågan var man vill installera appen och då är det bara att välja minneskortet. Filen plockar bort tvånget med att bara använda internminnet.
.cab filen hittar du här!
Edit: Ska tilläggas att program som kommer från XDA är anpassade för mobiler som är tillverkade av HTC.
Du har ingen länk till microsofts market place?? /P
Postad 10 oktober 2009 - 14:03
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Marketplace nås ju genom den bifogade .caben. Det är helt enkelt ett program som sköter nedladdning och köp av andra program.
Personligen anser jag att lösningar som UC, Sashimi eller Silent UC + manuell nedladdning till datorn är smidigare än dessa programbutiker (Marketplace, App Store etc).
Postad 10 oktober 2009 - 14:04
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Du har ingen länk till microsofts market place??
/P Windows MarketplaceTelefonerna som säljs med WM 6.5 har en ikon som tar en direkt till Marketplace. Telefoner med WM 6.1 sägs få det lite senare.
Postad 11 oktober 2009 - 11:55
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Dags för ett programtips för alla som vill göra eleganta bakgrunder till Manilla 2.x och även snygga till övre och nedre statusraderna i WM 6.5. HDWalls från XDA  Programmet körs i stationära Windows och det är enkelt och smidigt att skapa installerbara .cab-filer med teman. Anledningen till att denna procedur krävs är att Manilla 2.x är lite kinkigt med bildformat på skrivbordet, det behövs optimering för att bilderna skall visas i hög kvalitet. Edit: Jag lägger in hur det ser ut hos mig med bakgrund som optimerats med HDWalls. Jag kör Manilla 2.1 med EnergyROM Photon 20091007 på en HTC Rhodium.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 11 oktober 2009 - 11:58.
Postad 11 oktober 2009 - 12:15
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Tack AVR4000.
Jag har lagt in ditt tips i det första inlägget - under rubriken - "Themes" "TouchFLO 3D"
Postad 16 oktober 2009 - 23:21
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Grooveshark/Groovefish Nu finns det en ny musik klient som strömmar musik till din Windows Mobile (6.x) Siten som heter Grooveshark fungerar som en sökmaskin för musik online som streamar musik. Du kan signa upp dig på deras webbsida.  Programmet som gör att du kan använda tjänsten på din Windows telefon heter Groovefish och befinner sig i ett beta-stadie än så länge. Mer info och nedladdning av Groovefish hittar du på xda.Webbsiten Grooveshark hittar du här.Programmet är till för WM telefoner med pekskärmar och stöder än så länge inte den lägre upplösningen qvga fullt ut. VGA/WVGA skärmar ska den dock fungera på. Se till att ha .NET CF 3.5 installerad i din telefon. Har själv inte hunnit testa programmet ännu, så skriv gärna en rad och berätta hur ni tycker att det funkar i dagsläget. Som vanligt när det gäller beta så är den lite ostabil när man läser forumet på xda, men den kan bli lovande.
Redigerat av crest, 16 oktober 2009 - 23:32.
Postad 21 oktober 2009 - 18:45
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Måste lägga in ett tips: 65% rea på SoftMaker OfficeDetta är den överlägset bästa mobile Office-sviten för någon mobil plattform. Kan enbart rekommenderas å det varmaste. Den säljs nu med 65% rabatt t.o.m den 11 november. Har man tänkt använda sin nalle till dokumenthantering är det bara att köpa utan att blinka.
Postad 24 oktober 2009 - 10:06
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Hej,
Har flera gånger efterlyst möjligheten att lägga in en länk direkt till en websida på startsidan. Har ett pgm som ger mig möjlighet att inom ett par sekunder välja vilken webläsare jag vill använda (vid start av länk i ett mail eller en länk i t.ex RSS). Detta istället för att lägga upp samma länkar i flera olika webläsare. Finns det någon som känner till ett sådant pgm eller någon som vill göra ett?
Postad 24 oktober 2009 - 12:05
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har uppdaterat den nedre delen av trådens första inlägg med länkar till bra webbsajter som handlar om Windows Mobile/Phone.
Har du någon favoritsida som handlar om WM?
Tipsa oss genom att posta länken här så lägger jag till sajten i det första inlägget.
Postad 24 oktober 2009 - 12:13
MapleDouglas
-
MapleDouglas
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Tips: en av nätets mest omfattande guider till Windows Mobile: Guide to Windows MobileKan förhoppnings vara värd att spana in för folk med Windowsnalle
Postad 24 oktober 2009 - 12:18
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Tips: en av nätets mest omfattande guider till Windows Mobile: Guide to Windows Mobile
Kan förhoppnings vara värd att spana in för folk med Windowsnalle 
Tack för tipset. Länken finns nu i det första inlägget under "Webbsajter".
Postad 25 oktober 2009 - 07:56
Sabbanahou
-
Sabbanahou
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej! Jag har införskaffad en mobil med Mobile 6.5 Professional. Detta är min första telefon med detta operativsystem. Mitt problem är att jag inte kan få MMS och internetuppkoppling (ej WiFi) att fungera. Jag har Halebop och de har inga automatiska inställningar för min telefon utan uppger att det krävs manuell inställning. Jag har försökt med att skapa en ny anslutning men inget fungerar oavsett vilka varianter jag försöker. Jag hittar ingenstans heller där det går att lägga in all den information (se nedan) som enligt Halebop behövs. Inställningar för GPRS: IP-adress: 010.254.254.254 Port: 9201 alternativt 8080 Bärare: GPRS APN: halebop.telia.se Startsida: wap.halebop.se Inställningar för WAP via GSM: IP-adress:010.254.254.254 Tel nummer: +46 705960301 Startsida: wap.halebop.se Samtalstyp: ISDN (Analog om du är utomlands) Inställningar för MMS: Meddelandeserver adress: http://mmss/Proxy/IP-adress: 193.209.134.132 Port: 8080 APN: mms.telia.se Användarnamn: mms Lösenord: telia
Postad 25 oktober 2009 - 10:42
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hej! Jag hittar ingenstans heller där det går att lägga in all den information (se nedan) som enligt Halebop behövs.
Jag har skickat ett PM till dig.
Postad 03 november 2009 - 12:01
ToddeSwe
-
ToddeSwe
-
Rookie
-
6 inlägg
Varför finns det ingen prisjakt-app för windows telefoner?
Det MÅSTE vi ju ha bara
Kan ingen fixa det?
Torbjörn
Postad 03 november 2009 - 12:05
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Varför finns det ingen prisjakt-app för windows telefoner?
Det MÅSTE vi ju ha bara 
Kan ingen fixa det?
Torbjörn
Hade inte skadat men mobil versionen av prisjakt funkar fint med.
Postad 03 november 2009 - 13:26
ToddeSwe
-
ToddeSwe
-
Rookie
-
6 inlägg
Hade inte skadat men mobil versionen av prisjakt funkar fint med.
Men på iPhone så kan man scanna av koden i butiken och få upp priser på närliggande affärer med priser o allt. iPhone användarna har så många BRA användbara apps som jag inte sett till på WM enheter.  ToddeSwe
Postad 03 november 2009 - 15:11
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Men på iPhone så kan man scanna av koden i butiken och få upp priser på närliggande affärer med priser o allt. iPhone användarna har så många BRA användbara apps som jag inte sett till på WM enheter. 
ToddeSwe
Lite exempel på sådana program vore bra. Streckkodsläsare finns det ett antal av till WM. Testa att sök på "barcode reader".
Postad 03 november 2009 - 17:16
ToddeSwe
-
ToddeSwe
-
Rookie
-
6 inlägg
Lite exempel på sådana program vore bra.
Streckkodsläsare finns det ett antal av till WM. Testa att sök på "barcode reader".
Tja... vi har ju Prisjakt då sen har dom Mafia Wars, Reccept-program där man får fram en shoppinglista på vad som behövs. Mins inte alla roliga apps min brorsa visade för det var så många, det var mest dessa tre som fastnade i min skalle.  Och en barcode läsare utan att den är kopplad till prisjakt vet jag inte vad jag ska göra med... Todde
Postad 03 november 2009 - 19:26
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Man kan konstatera att hypen kring iPhone i vissa fall resulterar att det släpps program/widgets till den som är till för att visa hur offensiv man är. Istället för att då släppa en lösning till alla mobila plattformar väljer man då att enbart följa med strömmen och satsa på Apples plattform.
När det gäller receptprogram finns sådana i stora mängder till WM. Dock är det naturligtvis så att mycket av det som finns till plattformen är inriktat mot internationell marknad. Söker man specifikt efter svenska program blir det problem. Att iPhone får sådana program beror som sagt på hypen och att det ger god PR i media att erbjuda det.
Tekniskt finns det inga hinder mot versioner för WM, Android eller Symbian.
Känner man att man behöver dessa program får man vackert köpa en iPhone (om man behöver nätkoppling) eller en iPod Touch som komplement.
På spelfronten ligger Apple bra till eftersom de positionerat iPhone som en mediaspelare/spelkonsol/telefon och sett till att den blivit en bra plattform för spelutvecklare. Är man därmed ute efter en spelmaskin är det ett bra val, återigen som ett komplement.
Postad 06 november 2009 - 12:56
Aldabal
-
Aldabal
-
Amatör
-
-
88 inlägg
OJOJ Nu har spotify kommit till windows mobile http://forum.xda-dev...ad.php?t=580208
Postad 06 november 2009 - 13:37
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
OJOJ
Nu har spotify kommit till windows mobile
http://forum.xda-dev...ad.php?t=580208
Läste lite i tråden på xda... Någon av er som hunnit provat mySpot i era WM lurar ännu och vet om streaming fungerar via 3G nätet eller bara via wifi? Har inte med mig min Touch HD till jobbet idag.
Postad 07 november 2009 - 01:48
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
En av de främsta skälen att köpa en Nokiatelefon tycker jag faktiskt är Nokia PC Suite, som helt enkelt sopar banan med allt motsvarande jag prövat gällande Windows Mobile. T.ex. möjligheten att på ett smidigt fungerande sätt kunna synca mellan outlook och telefonen via blåtand enligt ett visst schema, möjligheten att skriva och läsa SMS etc från datorn med mera, med mera, med mera. Finns det något som ens är i närheten för Windows Mobile? Och då menar jag inte en miljon små program som man måste installera och kämpa med, utan max 1-2 program som täcker upp samma sak, och som faktiskt fungerar utan en ständig kamp...
Postad 07 november 2009 - 08:51
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Lite snabb sökning hittar i.a.f två olika PC Suite-program för WM. PC Suite program 1PC Suite program 2När det gäller Nokia PC Suite håller jag med om att det är funktionellt, men det kan samtidigt leva sitt eget liv och för min del får jag väl erkänna att jag ser ActiveSync som mer integrerat, i.a.f med Outlook. Dock borde Microsoft ta fram en Windows Mobile PC Suite för de som vill ha fler funktioner. Angående att köpa en S60-modell istället för en med WM p.g.a Nokia PC Suite: behovsanalys får göras. För min del skulle jag inte vilja gå tillbaka till E90 som primär modell och ominstallera PC Suite på burken. Den är för "dum" mjukvarumässigt och det uppvägs tyvärr inte. PC Suite har också den nackdelen att den gärna vill autouppdateras på ett tvångsmässigt sätt. Det ställer till ett elände för vissa verktyg, bl.a Nemesis Service Suite som är bra att ha för att byta produktkod. Det i sin tur innebär att en brandad Nokia kan förses med originalprogramvara (obrandad). Jag har bl.a unbrandat hushållets N95 8 GB den vägen vilket gick bra, men kort därefter skickade Nokia ut en uppdaterad PC Suite som blockerade NSS. Så var det slut på produktkodsbytena.  Således: PC Suite är bra men inte perfekt och det har sina egenheter som är mindre bra. Nokia har också en del underliga idéer som separata PC Suite beroende på om nallen ingår i E-serien eller N-serien. Andra idiotiska saker är t.ex Nokia Music Manager. Om du ansluter en E-seriemodell vägrar programmet att hämta albuminformation från Gracenote. Den funktionen stöds inte (!!!) med en E-serie. För att det skall fungera måste man först ansluta en N-seriemodell för att "aktivera" Gracenote. När det är gjort kan även en E-seriemodell anslutas och infon hämtas. Sedan klarar Nokia Music Manager inte av att lägga till album art på ett sätt som musikspelaren (E90, N95, N95 8 GB har jag bl.a kört med) kan visa. Vill man ha det får man antingen ta iTunes eller Easy CD-DA Extractor (det programmet är suveränt). Då fungerar det. Så nja, PC Suite hyllar jag inte förbehållslöst. Kan inte säga att jag direkt saknar det idag, just p.g.a att jag märkt att andra program helt enkelt fungerat bättre än PC Suite-delarna. Kalender, kontakt och SMS-synken är dock mycket bra, en Nokia Phone Suite med enbart de delarna vore trevligt. Nokia har också bra verktyg på E-seriefronten för konfigurering. Edit: Ytterligare en sak att lägga i vågskålen när det gäller Nokia är generellt detta med E/N-serien. En viktig anledning för mig att hoppa av Nokia (som annars är bra i vissa produktkategorier) har varit detta med program och tjänster som BARA fungerar på t.ex N-serien. Nokia Lifeblog är ett exempel, fungerar inte med E90 med stor skärm och qwerty. Fungerar däremot på N95.... Har man som jag kört Nokia sedan N-serien introducerades och sett denna förvirring och diskriminering av dessa serier (där framförallt mycket saker fungerat på N men inte E) känner man stor tveksamhet att gå in på den vägen igen jämfört med att ha en nalle, en plattform, bara att köra det man vill.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 07 november 2009 - 08:56.
Postad 07 november 2009 - 12:46
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Lite snabb sökning hittar i.a.f två olika PC Suite-program för WM.
PC Suite program 1
PC Suite program 2
Nja, det är faktiskt exakt samma program i båda fallen  Det verkar lovande, dock verkar det vara från en kinesisk tillverkare och inte helt anpassat till engelska, vilket man märker redan när man försöker installera det. Tydlligen ska det även inne i programmet vara på "Eng-iska". Så, även om jag kanske provar det så känns det redan nu inte som ett riktigt seriöst, iaf färdigt, alternativ till Nokia PC Suite. Använder du själv ovanstående program och har några egna erfarenheter kring det? I övrigt håller jag med dig om att Nokia PC Suite inte på något sätt är perfekt, men tycker att många av de punkter du listar mot programmet är mer specialfall som åtminstone för mig mest har marginell påverkan i praktiken, men det skiljer så klart från person till person.
Postad 07 november 2009 - 13:11
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har enbart kört ActiveSync ihop med WM. Har helt enkelt inte sett något behov av en PC Suite-liknande lösning. Detta då den information jag behöver finns i Outlook och synkas till nallen av AS.
Min erfarenhet efter långvarigt PC Suite-användande är att programmet måste "översätta" information mellan Outlook och nallen, jag upplever integrationen mellan Windows, Windows Mobile och Outlook som mer diskret och integrerad. Med PC Suite känner jag att informationen är mer proprietärt hanterad - nallen kontra Windows och Outlook.
Andra problem med PC Suite är att det inte stödjer all funktionalitet som Nokia har i sin telefonbok. Anpassar man den med t.ex egna etiketter (bra funktion i S60s telefonbok) försvinner det vid synk. Då behöver man använda andra program för att behålla sådan information.
När det gäller PC Suites mediafunktioner är t.ex videokonverteringen ren katastrof ifråga om kvalitet jämfört med tredjepartsprogram såsom HandBrake eller Super (som jag använder i Mac OS X respektive Windows).
Musikdelen har jag redan avhandlat...
Min erfarenhet av PC Suite har helt enkelt blivit att jag begränsat den till ren synk av kontakter och sedan låtit andra program ta hand om resten. Då jag sedan övergick till WM har jag sedan inte upplevt några problem med synkfunktionerna i ActiveSync även om vissa ROMar (Valkyrie på X1-tiden) haft en del problem.
PC Suite är ett bra koncept men i Nokias implentation visar det sig snabbt att tredjepartsprogram specialiserade på olika ändamål är bättre. Sak samma med WM, där är dock skillnaden att ActiveSync är en synkprogramvara och inget mer. PC Suite försöker vara mycket mer men lyckas inte. Har haft många slitsamma stunder med PC Suite....
Postad 07 november 2009 - 14:58
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Jag har enbart kört ActiveSync ihop med WM. Har helt enkelt inte sett något behov av en PC Suite-liknande lösning. Detta då den information jag behöver finns i Outlook och synkas till nallen av AS.
Ok, bra, men hur får man då ActiveSync (Windows Mobile Device Center) att ihop med en WM telefon klara av att på ett bra sätt synca kontakter, kalnder osv med periodiska mellanrum via blåtand? Man kan ju dra igång Blåtandssync på WM telefonen, men det verkar krävas att det görs manuellt, eller att det ständigt är på, men erfarenheterna är att det fungerar dåligt och ibland inte alls. Det som lockar med Nokia PC Suite + Nokiatelefoner är att det inte behöver vara en sån jäkla kamp hela tiden att få till saker och ting, på WM går det ofta men det kräver en massa olika program som långt ifrån alltid fungerar ihop. Har man då en del annat att ordna i livet överger entusiasmen över möjligheterna snabbt i en frustration över problemen, iaf för egen del...
Postad 07 november 2009 - 15:32
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har inte forskat i BT-synk när det gäller ActiveSync. Synkar via USB. Lite sökning hittade en del. Konfigurera AS via BTBTAutoSync hos XDA-DevelopersDen nedre länken går till ett program som ger autosynk via BT. Ytterligare sökning har visat att anledningen till att automatisk BT-synk inte är standard beror på batteritid. Detta då nallen annars skulle behöva ligga och göra aktiva sökningar för att se om det är synkdags eller ej (nära värden). När det gäller "kampen" med WM-plattformen är min erfarenhet att man testar sig fram till en lämplig konfiguration, när det är klart behöver man inte leta längre för då har man verktygen på plats. Min nalle fungerar bra nu, utan problem. Dock har HTC Sense inneburit en del pyssel innan de verktyg och tweaks jag vill ha uppdaterats. Men då det är klart så flyter det på. Jämfört med tidigare beskrivna problem och idiotiska lösningar som Nokia PC Suite har för sig (dessutom är det en bloatware utan dess like, det märkte jag vid avinstallationen) upplever jag att min TP2 inkl synk rullar på lika stabilt som min E90 gör (när den är konfigurerad). Några kampmoment är det inte längre utan nu har jag en uppsättning och konfiguration som jag trivs med. Vilka brister har din TP2 för tillfället som gör att du har en "kamp" med den? Jämför jag med E90 så känner jag att jag fått mitt exemplar att nu uppträda som jag vill och även enhandsbiten fungerar, undantaget att T9-knappsatsen på E90s skaltelefon är behagligare än att trycka på den "stumma skärmen" på TP2.  Trots min skepsis och att jag klamrat mig fast vid E90 i vissa fall av vaneskäl känner jag att TP2an ger samma handhavandekomfort nu - i sådan hög grad att jag inte ens känner att "påsprångtelefonin" är ett problem.
Postad 07 november 2009 - 17:40
ToddeSwe
-
ToddeSwe
-
Rookie
-
6 inlägg
OJOJ
Nu har spotify kommit till windows mobile
http://forum.xda-dev...ad.php?t=580208
Synd att man måste ha ett premium konto för att den ska funka!  ToddeSwe
Postad 08 november 2009 - 18:25
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Har testat både det föreslagna PC Suite programmet och det som ska kunna hantera Autosync via Blåtand. PC Suite programmet är lovande, men instabilt med delar av programmet är på kinesiska så det känns inte direkt som ett alternativ. Programmet, eller snarare tjänsten, som ska hantera autosynkning via blåtand kraschar direkt varje gång jag försöker starta det.
Så, oavsett de tillkortakommande som Nokia PC Suite har (och jag håller med om att dom finns) så känns det fortfarande inte som jag hittat något alternativt till det för Windows Mobile. Mina rätt tuffa grundkrav är att programmet åtminstone ska gå att starta och att det inte ska kräva språkkunskaper bortom svenska och engelska
Några fler förslag?
Postad 08 november 2009 - 19:14
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Först behöver en sak utredas: Vilka funktioner klarar Nokia PC Suite som det program du söker måste kunna hantera?Det enda jag på rak arm kan komma på som Nokia PC Suite kan som inte finns med ActiveSync-Outlook är SMS-hantering. D.v.s vare sig överföring av SMS eller säkerhetskopiering av dito finns. När det gäller kontakter, kalender och e-post ser jag inga fördelar med PC Suite, tvärtom (PC Suite hanterar ju inte funktioner som telefonboken hos en S60-lur). Det som också finns i PC Suite är backup men jag ser ingen fördel med det framför SPB Backup eller PPCPIMBackup. Detta då backuper även på S60-plattformen (om man ger sig på inställningar, program o.dyl) kan resultera i olika sorters problem efter en uppgradering. Har sett flera personer som tvingats nödåterställa sin E90 t.ex eftersom de kört backup med PC Suite, återställt den och fått en fint konfigurerad strulnalle.  Jag skall inte på något vis göra ned Nokia, de modeller jag äger av det märket (N70, N95 8 GB, E90, 9300i) fungerar helt perfekt. Däremot har jag missat storheten i PC Suite, åtminstone om man med PC Suite börjar diskutera andra funktioner än ren synkronisering av nallen med datorn. Detta då dessa funktioner som jag skrivit har en tendens att vara klumpigt implenterade - en god tanke men inte helt bra i praktiken. Därmed inte sagt att ActiveSync är perfekt alla gånger, ibland kallar jag det "PassiveSync" men jag får ju erkänna att om jag jämför Nokia PC Suite och Nokia Update Service med ActiveSync och microSD-flashning t.ex så har de två sistnämnda fungerat klart bättre. Däremot kan jag ibland uppleva att det blir lite väl mycket lovsånger till Nokias ära, även inom områden där de inte riktigt gjort sig förtjänta av det. Nokia har många bra koncept i rätt segment men just PC Suite hör inte riktigt dit.
Postad 08 november 2009 - 19:36
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Ok, bra, så hur gör jag då för att ställa in så att min Windows Mobile och min Windows PC automatiskt osynkar kontakter, kalender etc. via blåtand t.ex. var 15:e minut. Det ska alltså vara något stabilt och bra sätt och alltså inte nåt som fungerar ibland eller en gång typ, och det ska så klart vara en inställning som överlever en omstart av telefonen/datorn. Kan man sen dessutom både läsa och skriva SMS via datorn blir det bonuspoäng.
Det är möjligt att man kan få till ovanstående redan med de program jag har, bara att jag inte vet hur! Men till dess ovanstående är löst så tycker jag det för egen del känns rätt meningslöst att jämföra i detalj mot Nokia PC Suite iom att utgången alltid är given med bara en tävlande, hur dålig denna än må vara
Det är ju inte så att jag är någon Windows Mobile hatare direkt, isf skulle jag inte köpt 1-2 st sådanna telefoner om året, snarare känner jag mig helt objektiv i detta och kan se saker för vad de är, och inte hur det borde vara. Och sanningen är att jag fortfarande inte lyckats hitta något vettigt alternativ till Nokia PC suite för Windows Mobile, och heller inte någon bra lösning för att få till fungerande T9. Finns en massa lösningar på båda som fungera halvbra och ibland, men det räcker liksom inte för mig, och jag är inte beredd att viga mitt liv åt det heller. Sen kan det så klart vara att det är mina egna kunskaper som inte räcker till, och det är därför jag ställer frågorna här, men än så länge känner jag inte att jag fått något svar som påvisar att det faktiskt är mina kunskaper som är för dåliga, men jag har GÄRNA fel här!
Redigerat av Unregistered1413, 08 november 2009 - 19:47.
Postad 08 november 2009 - 19:58
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Då jag inte kör BT-synkning var 15 minut så blir det till att rekommendera en tråd på XDA-Developers om det. Varför inte rapportera in att programmet jag länkat in kraschar? Eller är PC Suites räddning att den BT-synkar var 15 minut? D.v.s den stora anledningen att Nokia PC Suite är överlägset konkurrenterna är att den synkar Nokia-telefonen var 15 minut via BT. För min del kör jag i.a.f kabel och ActiveSync synkar med bestämt intervall den vägen. Förlåt men trots att jag synkat länge med datorn (och kört BT mellan Nokia och den) har jag tyvärr missat denna finess. Om vi nu undantar denna "15 minters automatisk synk via BT"-funktion, är det några fler punkter där PC Suite vinner? Utan att vara kritisk - men för min del då jag bedömer funktionalitet kommer frågan: "Om nu inte BT-autosynk fungerar - finns det då andra alternativ såsom kabel?" Sedan kunde det kanske vara intressant att veta i vilka lägen denna funktion är så användbar? Det scenario jag kan komma på är om man matar in uppgifter i Outlooks kalender konstant och sedan riskerar att "glömma" att synka dessa till nallen. Men har man sin nalle kopplad till datorn och ställer in synkintervall får man ju både laddning av den samt synkronisering så jag ser inte riktigt finessen i att sitta vid datorn och köra BT konstant. Jag hade förstått allvaret om inga andra alternativ fanns (t.ex att datorn saknar USB-portar eller nallen konstruerats med proprietär kontakt och inte går att synka med kabel utan enbart BT). Edit: Jag förstår periodisk synkning men inte varför den måste ske via just BT till varje pris. Det finns annars ett program till datorn som kan vara intressant, men det förutsätter att man kör Mac OS X: Missing Sync för WM och Mac OS XDet är mig veterligen det mest ambitiösa synkprogrammet till WM som jag kommer på såhär på rak arm.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 08 november 2009 - 20:00.
Postad 08 november 2009 - 20:19
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Förövrigt angående T9. Min TP2 har T9 (EnergyROM Standard 20091103). Svensk T9 fungerar och det går att välja "phone keypad" med svenskt språk alltså. Regional Settings står på UK. Jag kör med brittiskt eftersom vissa program haft den fula ovanan att ställas om till svenskt språk utifrån dessa inställningar. Kontentan är i.a.f att det nu finns T9/XT9 installerat, däremot är det en svensk ordlista som måste till. På XDA-Developers finns en tråd för Ezinput 2.1 som sköter detta. Ezinput 2.1 Development I vissa lägen påminner detta mig om att jag skall köpa ett fordon som gör 200 km/h. Först köper jag en A25 av Stockholms Spårvägar och ger järnet. 75 km/h. Får springa till Bombardier och köpa en Regina. Sedan köper jag en F2 från Helsingborg Stads Spårvägar. 70 km/h. Köpa Regina igen. Efter att ha fortsatt i den stilen utropar jag att spårvagnar är helt usla eftersom ingen av dem når 200 km/h och lovprisar motorvagnståg i alla lägen, d.v.s även om man skall köra i stadstrafik....  Alltså, WM Pro är en handdator och ingen modell med pekskärm kommer någonsin slå en T9-försedd sak med fysisk knappsats om man vill ha högsta enhandskomfort. Det lönar sig inte att köpa handdator på handdator och sedan komma fram till att en T9-försedd modell alltid är mycket bättre då man vill mata in ett SMS samtidigt som man har andra handen upptagen. Jag har aldrig stött på en pekskärmsmodell som är bättre på T9-inmatning än en modell med fysiska knappar av god kvalitet. Lika lite som jag sett en spårvagn som gör 200 km/h.  Edit: Enligt Smaberg ger denna cab svenskt XT9-tangentbord. Klassiska cabenEdit 2: Klassiska caben fungerar perfekt. Kör svenskt T9 utan problem. Edit 3: WinMobile.se rekommenderar ytterligare ett synkprogram
Redigerat av Unregistered43b822d3, 08 november 2009 - 20:43.
Postad 09 november 2009 - 01:36
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Då jag inte kör BT-synkning var 15 minut så blir det till att rekommendera en tråd på XDA-Developers om det. Varför inte rapportera in att programmet jag länkat in kraschar?
Eller är PC Suites räddning att den BT-synkar var 15 minut?
D.v.s den stora anledningen att Nokia PC Suite är överlägset konkurrenterna är att den synkar Nokia-telefonen var 15 minut via BT.
För min del kör jag i.a.f kabel och ActiveSync synkar med bestämt intervall den vägen.
Förlåt men trots att jag synkat länge med datorn (och kört BT mellan Nokia och den) har jag tyvärr missat denna finess.
Om vi nu undantar denna "15 minters automatisk synk via BT"-funktion, är det några fler punkter där PC Suite vinner?
Utan att vara kritisk - men för min del då jag bedömer funktionalitet kommer frågan: "Om nu inte BT-autosynk fungerar - finns det då andra alternativ såsom kabel?"
Sedan kunde det kanske vara intressant att veta i vilka lägen denna funktion är så användbar?
Ärligt talat måste jag erkänna att jag inte direkt känner att jag behöver försvara mig in denna fråga, jag bara vill ha det helt enkelt  Men skälet är väldigt enkelt, när synkningen går helt automatiskt så vet jag att den blir av och att telefon och dator alltid är helt uppdaterade med varandra. För mig som har ett dynamiskt jobb med en mängd olika möten, arbete hos olika kunder osv. så märker jag gång på gång att "sykning via kabel" helt enkelt inte blir av mer än då och då, och det räcker helt enkelt inte. För mig är eg bara denna funktion i sig värd att köpa en Nokiatelefon (eller någon annan som klarar av detta, bryr mig faktiskt inte ett smack om ifall det är en Nokia eller inte, men jag vet att det där helt enkelt fungerar). Sen upplever jag att du argumenterar med dig själv för och emot Nokia PC Suite, jag har aldrig påstått att det är nåt superprogram, bland annat för att jag inte tycker det, utan bara att det finns och fungerar och redan där har åtminstone jag fått slut på alternativ att jämföra det med. Att programmet du länkade till har problem med stabiliteten och dessutom kräver språkkunskaper som överstiger mina är redan diskuterat på deras forum, så det är knappast något större ide med att jag påtalar det också. Annars gäller överlag att jag tyvärr inte känner att jag har den tid eller ork som verkar krävas för att få till en Windows Mobil så som jag vill ha de, och att det tyvärr verkar svårt att hitta kommersiella programvaror som löser problemen åt mig. Dvs där någon programvaruutvecklare sett och löst dessa problem, och att jag genom att som kund spendera pengar slipper lösa dem själv. Och då är jag ändå en "IT-person", dom flesta jag känner skulle gett upp för länge sedan (och i flera fall har gjort det och övergett WM mobilerna för främst iPhone).
Postad 09 november 2009 - 01:44
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
I vissa lägen påminner detta mig om att jag skall köpa ett fordon som gör 200 km/h. Först köper jag en A25 av Stockholms Spårvägar och ger järnet. 75 km/h. Får springa till Bombardier och köpa en Regina. Sedan köper jag en F2 från Helsingborg Stads Spårvägar. 70 km/h. Köpa Regina igen. Efter att ha fortsatt i den stilen utropar jag att spårvagnar är helt usla eftersom ingen av dem når 200 km/h och lovprisar motorvagnståg i alla lägen, d.v.s även om man skall köra i stadstrafik....
Alltså, WM Pro är en handdator och ingen modell med pekskärm kommer någonsin slå en T9-försedd sak med fysisk knappsats om man vill ha högsta enhandskomfort. Det lönar sig inte att köpa handdator på handdator och sedan komma fram till att en T9-försedd modell alltid är mycket bättre då man vill mata in ett SMS samtidigt som man har andra handen upptagen.
Jag har aldrig stött på en pekskärmsmodell som är bättre på T9-inmatning än en modell med fysiska knappar av god kvalitet. Lika lite som jag sett en spårvagn som gör 200 km/h.
Känner att mina kunskaper om för spårvagnar är för liten för att gå in i en argumentation där, men om du påstår att jag tycker Windows Mobiler är usla så har du fel, för det tycker jag inte. Däremot försöker jag vara ärlig med vad dom är bra och och vad dom inte är bra på, samt försöker se saker för vad dom är, och då är det helt uppenbart att det saknas en del saker fortfarande på Windows telefoner, på samma sätt som det saknas en hel del på många andra telefoner. Detta är i sig inget onormalt, men jag kan inte skaka av mig känslan av att utveckligen numera kring Windows telefoner står nästan still jämfört med hos konkurrenterna, det ser ut och fungerar idag ung som det gjort de senaste 3 åren, och de skillnader som finns ska man främst tacka HTC m.fl. för. Helt ok om man bara vill göra specialprodukter för en nischmarknad, men jag får känslan av marknadsföringen att man eg har högre ambitioner än så från Microsofts sida. Ska inte påstå att jag har någon totalkoll på marknaden, men åtminstone från ett svenskt perspektiv får jag känslan av att HTC nästan är viktigare än Microsoft när det gäller Windows Mobiler, och att dom mer och mer nu verkar satsa på Andorid, och då undrar jag hur det eg går med Windows som OS på "telefoner" i framtiden...
Redigerat av Unregistered1413, 09 november 2009 - 01:52.
Postad 09 november 2009 - 08:53
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
HTC är ända sedan de första Windows-telefonerna släpptes i stort sett den viktigaste partnern för Microsoft. När det gäller detta partnerskap finns inga tecken på att det håller på att spricka. Tvärtom. HTC video 1HTC har även sagt (fast nu hittar jag inte videon) att den nya HD2 (Leo) inte kommer att släppas i Android-version utan den är avsedd som flaggskepp för WM. Android hos HTC är expansion, inte att man inkräktar på WM-delen. En modell som HTC Hero spelar ju inte ens i samma division. När det gäller WM och olika gränsnitt ingår det i Microsofts strategi - nämligen att de som utvecklar WM-modeller kan ge kunden en "upplevelse" med sitt eget gränsnitt. Detta är inget märkligare än att Javatelefoner från Nokia kör S40 och dito från Sony Ericsson kör OSE. Skillnaden är att Windows Mobile är en smartphone-plattform som tillverkarna anpassar. HTC har ju förövrigt Sense som stora grejen med Hero. Med resonemanget att WM är sämre p.g.a att det finns olika gränsnitt borde även Android vara en dålig plattform nu när HTC har Sense och Sony Ericsson lagt sitt UX ovanpå (Xperia X10). Stillastående vet jag inte heller om WM är, Microsoft jobbar på med såväl 6.5.1 och WM 7...  Det som kan vara ett problem med WM är att det är en handdator. Väntar man sig inte en handdator utan en *smartphone* à la S60v3.x i t.ex E51 så är risken stor att man köper fel produkt. Det gör dock inte WM "sämre" än S60 - däremot riktar det sig till en annan användarkategori. Köper man WM Pro och väntar sig ett enhandsmanövrerat UI i alla lägen som konkurrerar med S60 i softkeyversion (S60v3.x) så blir man besviken. Självklart. Detta då riktigt bra enhandskomfort kräver ett styrkors och T9-knappsats. En Nokia E51 t.ex har detta men den blir ju inte *bättre* än WM som produkt, däremot *bättre för den användarkategori* den riktar sig till. När jag gick över till WM Pro väntade jag mig en handdator som kan anpassas och även inom rimliga gränser går att enhandsnavigera (det är inte prio 1 för mig då jag fokuserar på handdatorn). Det har jag fått med marginal hos TP2. Jag får säga att jag inte riktigt förstår hur TP2 kan gå från en enhet som ger ett "leende på läpparna" (citat från TP2-tråden) till att hamna på hyllan. Skriver du ner en konkret lista på brister så kan jag i.a.f göra ett försök att föreslå en konfiguration. Den jag kör själv idag fungerar utmärkt och jag anser att även enhandsdelen är användbar idag. Edit: När jag jämförde med spårvagnarna syftade jag på följande: *Jag vill ha en enhandsmanövrerad modell med T9-knappsats. Den skall gå att hantera med en hand utan några som helst problem i trängda lägen (med en väska i handen, i ett fullsatt metrotåg, i en fullsatt vagn etc). *För att få det köper jag en handdator som kör WM Pro och har pekskärm. *Enhandsläget är då sämre än Nokia E51. *Köper en E51 och lägger WM-modellen på hyllan. *Köper senare en ny handdator med WM Pro. *Den slår fortfarande inte E51 inom enhandsnavigering. *Köper en ny Exx någonting.... Slutsats: vill man ha enhandsnavigering i första hand - med fysiska knappar och styrkors - då är det en T9-försedd modell som gäller. Det går inte att få högsta enhandskomfort med enbart pekskärm. Inget mjukvarutangentbord - hur bra det än är och fingervänliga gränsnitt är lika bekväma att hantera med en hand som t.ex en Nokia E51 med bra knappar och distinkt styrkors. Varför kör jag då WM trots detta? Jo, för att jag ofta använder nallen mer stillasittande och föredrar handdatorns möjligheter och är beredd att gå ner i enhandskomfort för att få bättre tvåhandsläge s.a.s. TP2 går att enhandsnavigera tillräckligt bra för mina behov, d.v.s kompromissen är acceptabel. Tyvärr saknas hybrider på marknaden, E90 och andra Communicators är unik i det avseendet. Därför får man kompromissa och "kommunikationsdelen" (som Nokia kallar interna skärmen och tangentbordet i 9300is handbok) går före "skaltelefonen" i mitt fall. Med TP2 får jag bättre "kommunikationsdel" men inte lika bra "skaltelefon" i komfort som E90.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 09 november 2009 - 09:02.
Postad 09 november 2009 - 09:24
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag har förövrigt eftersom jag inte längre kokar ROMar sedan länge, börjat överväga att plocka ihop alla cabar jag brukar använda och släppa ett s.k modpack.
Så blir det enklare att modifiera nallen om man t.ex vill ha transparenta sliders, profiler o.dyl saker.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|