Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 januari 2009 - 15:30

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Inflytandet vi har över nästa FW är avsforumet där WD läser vad "vi" skriver och önskar ska fixas med denna spelare. Det var så dom fixade första uppdateringen. Januari eller februari är det sagt att nästa FW ska komma, men vi får se helt enkelt, jag blir bara glad om det kommer en som fixar alla små problem som DTS dropout eller vad jag ska kalla det, jag har det väldigt mycket fast det är ju bara en tredjedel av en sekund men det är lite störande och jag orkar inte konvertera om till m2ts (där det oxå förekommer men inte alls lika vanligt) utan väntar på nästa FW där det förmodligen är fixat.

Redigerat av wilhelmrama, 02 januari 2009 - 15:31.

Postad 02 januari 2009 - 15:40

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Inflytandet vi har över nästa FW är avsforumet där WD läser vad "vi" skriver och önskar ska fixas med denna spelare.

Tyvärr så är det mycket snack och många yra människor där.
ScottWD har inte gjort en kommentar där på mycket länge... han är nog inlagd på dårhuset nu om han inte har slutat läsa allas konstiga önskningar. Inget speciellt om iso-problemen dock.

Postad 02 januari 2009 - 17:21

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0

Fast kan vara att även han haft lite ledigt över de sista veckorna ;-)

Jag tror och hoppas att de håller koll på en del av allt vad som sägs där även om jag bara tror en bråkdel är lösbart...

Men som sagt de visade att de verkligen tog en del saker på allvar med den första Firmwaren som nästan kom direkt...

Jag håller tummarna på att de fortsätter uppdatera...

Postad 02 januari 2009 - 19:37

honky
  • honky
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
verkar som det är någon ifrån wd som kommenterar angående fjärrkontrollproblem i det här klippet :
http://se.youtube.co...h?v=u5T43U85PMM

Micke

Postad 02 januari 2009 - 22:39

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Tyvärr så är det mycket snack och många yra människor där.
ScottWD har inte gjort en kommentar där på mycket länge... han är nog inlagd på dårhuset nu om han inte har slutat läsa allas konstiga önskningar. Inget speciellt om iso-problemen dock.

Nånstans måste dom lyssna på konsumenterna annars händer ingenting.

Postad 03 januari 2009 - 02:27

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Nånstans måste dom lyssna på konsumenterna annars händer ingenting.

Det är klart, men om 300 medlemmar har helt olika önskningar och "måste fixas" när de har testat på felaktigt sätt eller med felaktiga filer/inställningar... då kan man tänka sig att det slår till några dövöron då och då.
Hade varit bättre med en mindre grupp betatestare som testar efter en viss mall istället.

Postad 03 januari 2009 - 13:09

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Det är klart, men om 300 medlemmar har helt olika önskningar och "måste fixas" när de har testat på felaktigt sätt eller med felaktiga filer/inställningar... då kan man tänka sig att det slår till några dövöron då och då.
Hade varit bättre med en mindre grupp betatestare som testar efter en viss mall istället.

Ja självklart hade det varit bättre. Jag är helt övertygad om att WD kan fixa väldigt många saker, dom flesta kanske t.o.m. det finns en tråd som heter Western Digital - WD TV HD Media Player - BUG LIST & FEATURE REQUEST thread och där står det många bra saker som dom borde kunna fixa, men vi får vänta och se helt enkelt.:)

Redigerat av wilhelmrama, 03 januari 2009 - 13:09.

Postad 03 januari 2009 - 13:41

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Ja självklart hade det varit bättre. Jag är helt övertygad om att WD kan fixa väldigt många saker, dom flesta kanske t.o.m. det finns en tråd som heter Western Digital - WD TV HD Media Player - BUG LIST & FEATURE REQUEST thread och där står det många bra saker som dom borde kunna fixa, men vi får vänta och se helt enkelt.:)

Det beror helt klart mycket på hans genuina intresse och ifall han har bra hjälp med att återskapa de fel som användarna i den tråden rapporterar. Jag är optimistisk över lag. ;)

Mitt negativa resonemang:
Om du någon gång har mailat en support med fyra olika frågor, så brukar man få ett helt obegripligt svar på en av frågorna. Har lärt mig att försöka ställa en fråga i taget för att inte överbelasta deras kloka hjärnor.

Lite konstigt att ingen i AVSForum uttryckligen har sagt något om iso-stödet?
Visst är det en HD-spelare, men nog verkar det vara många som kör backups på ungarnas DVD bl.a.

Postad 03 januari 2009 - 13:54

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Mitt negativa resonemang:
Om du någon gång har mailat en support med fyra olika frågor, så brukar man få ett helt obegripligt svar på en av frågorna. Har lärt mig att försöka ställa en fråga i taget för att inte överbelasta deras kloka hjärnor.

Lite konstigt att ingen i AVSForum uttryckligen har sagt något om iso-stödet?
Visst är det en HD-spelare, men nog verkar det vara många som kör backups på ungarnas DVD bl.a.

Då får väl några kloka svenskar skriva till WD om .iso problemen, så alla ni som läser denna tråd och vill att dom skall fixa detta, SKRIV till WD och hoppas på det bästa.

Postad 03 januari 2009 - 17:08

a48929
  • a48929
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Då får väl några kloka svenskar skriva till WD om .iso problemen, så alla ni som läser denna tråd och vill att dom skall fixa detta, SKRIV till WD och hoppas på det bästa.

Det är redan gjort men har ej fått något svar.

Postad 03 januari 2009 - 17:10

Unregistered563305e0
  • Unregistered563305e0
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hello! Errka här igen!

Lite mer om min "svaga" fjärrkontroll:

Jag har tittat runt lite i både WD-spelaren & i fjärren, utan något misstänkt felplacering av IR-utrustningen skulle vara orsaken till den "dryga" fjärren...
Jag bytte originalbatterierna mot nya och då blev det faktiskt lite bättre, om än långt i från perfekt...

Vad det anbelangar "funktioner" på knapparna på WD-fjärren tycker jag nog att WD-teamet har långt ifrån utnyttjat möjligheterna. Pilknapparna används ju knappast alls i uppspelningsläge. När man tittar på film eller spelar musik så skulle dom ju kunna användas till mer omfattande navigering i filerna, eller hur?

Annars är jag grymt nöjd med denna spelare om man lär sig använda den rätt). Äldre AVI-filer hackar/laggar ju ofta, men då ställer jag ner spelaren manuellt i 576P/50HZ, och då flyter det kanonfint.

En liten fråga? Jag har många köpta DVD-konserter (livemusik) och skulle gärna vilja lägga dom på min WD Passport USB-disk (för lätt & snabb åtkomlighet i soffhörnet). Vilka program är det som gäller idag vid komprimering? Vill inte nagga på annat är filstorleken. Om man tittar på MKV-filer runt 8 GB högupplöst så är dom ju otroligt fina trots ganska hård kompression jämfört med original HDDVD eller Blurray. Kan man komprimera en DVD till runt 4 GB med full bild & ljudkvalité med MKV (MP4/AAC)? Och, vilken programkombination skall användas?
tackar på förhand tiller på detta trevliga forum!

/Errka

Postad 03 januari 2009 - 17:31

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Man behöver inte få svar, dom får så många mail, det räcker med att dom ser och förhoppningsvis läst.

Postad 03 januari 2009 - 18:12

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Svaret är inte det viktiga i första läget.
Huvudsaken är att de kanske tar sig tid att kolla upp hur det fungerar med mer än sin egen(egna?) testfiler.
Det krävs säkert att vi är många som mailar dem så det tas på allvar.

Postad 03 januari 2009 - 19:02

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Sådärja, då har man beställt en WD TV HD från CDON. Någon som vet när de får in nya apparater på lager?

Postad 03 januari 2009 - 19:08

Unregistered563305e0
  • Unregistered563305e0
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Sådärja, då har man beställt en WD TV HD från CDON. Någon som vet när de får in nya apparater på lager?

Tro mig, du kommer inte bli besviken!
Kommentera gärna din upplevelse om fjärrkontrollens uppträdande när du fått din WD-maskin...

/Errka

Postad 03 januari 2009 - 19:12

Perperper
  • Perperper
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har en WD TV HD,har testat några .mkv filmer och vissa funkar fint de har alla AC3 ljud men med DTS får jag inte ut nått ljud.
Nån som vet hur man löser detta?

Postad 03 januari 2009 - 19:29

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Perperper,

Har du läst tråden?
Gör det, finns mycket nyttig info i den.
Men jag ska svara på din fråga, för att få "DTS-ljud" måste du koppla WD TVHD till en förstärkare som kan avkoda DTS.

Lycka till och välkommen till forumet!

Redigerat av Thomas S, 03 januari 2009 - 19:30.

Postad 03 januari 2009 - 19:46

Perperper
  • Perperper
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ah ok jo jag har skummat igenom men det mesta handlade om bild,hittade nästan inget om ljud...men jag ska ta en runda till.....inget förslag på förstärkare?

Postad 03 januari 2009 - 19:59

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Ah ok jo jag har skummat igenom men det mesta handlade om bild,hittade nästan inget om ljud...men jag ska ta en runda till.....inget förslag på förstärkare?

Det har som sagt varit uppe många gånger redan.
En sökning i tråden längst ned till vänster på "inget ljud DTS" ger en massa info.
Behöver inte läsa hela tråden om man är ointresserad...

Förstärkare som är bra och populära är Onkyo i olika prisklasser.
Pioneer kan ljud som andra inte kan fixa t.ex.
Mest är det plånboken som bromsar och måste du dessutom köpa flera högtalare så blir det dyrt om du inte satsar
på ett färdigt kit.

Postad 03 januari 2009 - 20:41

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Kommentera gärna din upplevelse om fjärrkontrollens uppträdande när du fått din WD-maskin...
/Errka

Jag kan ju kommentera min upplevelse om fjärrens uppträdande.
Funkar i alla lägen, jag kan rikta den åt motsatt håll och den fungerar.

Postad 03 januari 2009 - 21:09

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag kan ju kommentera min upplevelse om fjärrens uppträdande.
Funkar i alla lägen, jag kan rikta den åt motsatt håll och den fungerar.

Min fjärr funkar oxå åt flera håll och har heller inga problem med att den skulle vara seg.

Postad 03 januari 2009 - 21:18

Unregistered3454eef7
  • Unregistered3454eef7
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej en liten fundering tydligen stöder den inte iso filer men det står på deras hemsida att den stöder TS så om man använder demon tools och packar upp iso filen till en video ts fil funkar det att spela den med subtitel och allt då ?

Mvh Saabish

Redigerat av Unregistered3454eef7, 03 januari 2009 - 21:19.

Postad 03 januari 2009 - 21:39

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Hej en liten fundering tydligen stöder den inte iso filer men det står på deras hemsida att den stöder TS så om man använder demon tools och packar upp iso filen till en video ts fil funkar det att spela den med subtitel och allt då ?

Mvh Saabish

Den stöder .iso

Postad 03 januari 2009 - 21:40

Snorresprätt
  • Snorresprätt
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det ngn mer än jag som har hackande DTS ljud på vissa .mkv filer? enormt störande...

Postad 03 januari 2009 - 21:54

Snorresprätt
  • Snorresprätt
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
AHapp. s.k. DTS-dropouts.... kommer det kunna försvinna eller skall man helt enkelt gå in i väggen?
hjälp kära kamrater--.

Postad 03 januari 2009 - 22:14

Unregistered3454eef7
  • Unregistered3454eef7
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Den stöder .iso

Hej men tydligen är det många som har problem med att spela iso och har problem med subtiteln
eller är det ätgärdat med nya uppdateringen.

Mvh Saabish

Postad 03 januari 2009 - 22:21

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
DTS dropout finns både via optisk och hdmi kabeln men blir förhoppningsvis fixat i nästa FW, .iso stödet kan vi bara hoppas på och undertext problemet kommer säkert att bli fixat.

Postad 04 januari 2009 - 00:19

Snorresprätt
  • Snorresprätt
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
hur vet du att det kommer fixa dts dropout? :) hoppas hoppas ;D borde inte vi här göra en lista för att ge till de på AVSforum? ;P

Postad 04 januari 2009 - 00:25

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

hur vet du att det kommer fixa dts dropout? :) hoppas hoppas ;D borde inte vi här göra en lista för att ge till de på AVSforum? ;P

Jag vet inte det, men går det så kommer dom antagligen att göra det. Det finns en rejäl lista redan på avs forum.

Redigerat av wilhelmrama, 04 januari 2009 - 00:27.

Postad 04 januari 2009 - 00:32

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Länk till tråden...
http://www.avsforum....d.php?t=1100499
vi kan väl skicka en varsin sådan:)

Redigerat av wilhelmrama, 04 januari 2009 - 00:35.

Postad 04 januari 2009 - 09:09

a48929
  • a48929
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Den stöder .iso

Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support.

ISO files are not meant to be used with this device. We recommend re-encoding the files to one of the supported formats. Please review the following article for details as to which file types are supported:

http://www.wdc.com/e...amp;language=en

Sincerely,
Johnny H.
Western Digital Service and Support
http://support.wdc.com

Här år svaret jag fått av WD angående ISO problemet.

Postad 04 januari 2009 - 10:47

b00sman
  • b00sman
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag fick skicka tillbaka min box då fjärren nästan aldrig fungerade. Men som sagt när den väl fungerade så kunde man rikta den precis hur som helst. Lite tråkigt att det verkar vara ett problem för ett flertal med fjärrkontrollen, man kunde ju ha hoppats att en sån enkel sak som en fjärrkontroll av denna typ vore det sista det skulle vara problem med. Har inget minne av att det var några liknande problem med t ex Popcornen när den kom, men rätta mig gärna om jag har fel.

Hoppas att få njuta av boxen när det kommer en ny dock.

/H

Postad 04 januari 2009 - 10:55

Ebbot
  • Ebbot
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Samma här...bytte oxå ut min WD eftersom fjärren inte funkade alls. Den nya fungerar perfekt dock.

Postad 04 januari 2009 - 11:53

Snorresprätt
  • Snorresprätt
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
ANg. min besvikelse då DTS ljudet hackar på vissa MKV filer har de iaf lagt upp en request på AVSforum -->

Skipping/stuttering DTS audio issue through digital optical out about every 10 seconds in many .MKV container video files. (remuxing to .M2TS container temporary solves the issue)

Så i Januari någongång kommer den nya FW. Håll tummen på att det blir bra.
Blir er spelare varm även då den är OFF?

/ snorren

Postad 04 januari 2009 - 12:54

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support.

ISO files are not meant to be used with this device. We recommend re-encoding the files to one of the supported formats. Please review the following article for details as to which file types are supported:

http://www.wdc.com/e...amp;language=en

Sincerely,
Johnny H.
Western Digital Service and Support
http://support.wdc.com

Här år svaret jag fått av WD angående ISO problemet.

Din fråga hade varit minst lika intressant i sammanhanget (den exakta frågeställningen alltså).

Hur konstigt det än låter... du kan helt enkelt inte lita på svaren du får i en support.
Det finns iso-filer till Blu-ray också och dessa stöds ej.
"Dear Johnny" har rökt på eller missuppfattat dig och svarat angående BD-iso.
Förvånar mig att han inte frågade ifall du har provat ominstallera Windows...

ANg. min besvikelse då DTS ljudet hackar på vissa MKV filer har de iaf lagt upp en request på AVSforum -->

Skipping/stuttering DTS audio issue through digital optical out about every 10 seconds in many .MKV container video files. (remuxing to .M2TS container temporary solves the issue)

Så i Januari någongång kommer den nya FW. Håll tummen på att det blir bra.
Blir er spelare varm även då den är OFF?

/ snorren

Alla våra buggar och önskningar finns med på AVSForum förutom att den misslyckas med iso-DVD som fungerar med andra mediaspelare.

Jo... det verkar som att den blir nästan lika varm som när den är i drift.

Postad 04 januari 2009 - 15:27

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Så nu har man uppdaterat firmwaren.

Mina åsikter:
+Kul med .ts stöd.
+Subtitles i mkv funkar(dock har det kommit med konstiga taggar, typ <li>texten<li>
+Hoppa fram i filmen 10 minuter, well scene selection sklle va o föredra, men detta duger väl.

- De skriver att de förbrättrat Power management?? Min disk stängs fortfarande inte av när jag stänger av boxen.... Har en WD Passport 1TB.(STORT minus IMO, jobbigt o behöva rycka ut strömkabeln när man är klar... DÅLIGT!

Övrigt:
Nu funkade Killasampla(den tunga fågel scenen) dock pixlade sig hela bilden.
Popcorn hour klarade iaf att visa den någolunda.
Inte samma chip i WD som i PCH?

// Cineoholic

Redigerat av Unregistered6675e297, 04 januari 2009 - 15:28.

Postad 04 januari 2009 - 15:50

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Så nu har man uppdaterat firmwaren.

Mina åsikter:
+Kul med .ts stöd.
+Subtitles i mkv funkar(dock har det kommit med konstiga taggar, typ <li>texten<li>
+Hoppa fram i filmen 10 minuter, well scene selection sklle va o föredra, men detta duger väl.

- De skriver att de förbrättrat Power management?? Min disk stängs fortfarande inte av när jag stänger av boxen.... Har en WD Passport 1TB.(STORT minus IMO, jobbigt o behöva rycka ut strömkabeln när man är klar... DÅLIGT!

Övrigt:

// Cineoholic

<li>texten<li> ska vara kursiv text egentligen utan taggarna då såklart,blir säkert fixat nån gång. Fågelscenen??
menar du i planet earth??? Jag har testat flera "tunga" scener och har inte sett nånting dåligt överhuvudtaget, jag har granskat väldigt noga.

Redigerat av wilhelmrama, 04 januari 2009 - 15:51.

Postad 04 januari 2009 - 17:08

Unregistered3454eef7
  • Unregistered3454eef7
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej någon som har en spelare och kan svara på om den klarar av att spela upp video ts filer och om subtitels fungerar som dom ska med åäö osv.

Funderar på att köpa en spelare imorgon men då måste den klara det.

Postad 04 januari 2009 - 17:12

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0

Hej någon som har en spelare och kan svara på om den klarar av att spela upp video ts filer och om subtitels fungerar som dom ska med åäö osv.

Funderar på att köpa en spelare imorgon men då måste den klara det.

Hehe, hade du läst 2 inlägg upp så hade du fått svar på en av frågorna.
Stöd för subtitles med åäö finns nu..

Allt står nu också på western digitals hemsida under dennes produktinfo.

//Cineoholic

Postad 04 januari 2009 - 18:04

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

// Cineoholic

De har tvingat ut en ny firmware innan jul och den var nog inte tänkt förrän in i Januari.
Om du har testat den filen som heter "killer_sample.mkv" så är den gjord på ett omöjligt sätt.
Den är gjord med fel profil ([email protected]) och med hög bitrate (35Mbps) för att ligga i en .mkv-fil, då Matroska är speciellt tungt att hantera av processorn
Finns andra utgåvor av samma scen som är rippade med rätt profil och ser kanonbra ut.

Processorn är den samma... har du sett Popcorn hour in action när den var ny? Inte mycket som spelades upp på rätt sätt då inte. Tar lite tid att få ordning på allt. Skit i fågelscenen och kolla film istället!

Postad 04 januari 2009 - 18:29

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0

De har tvingat ut en ny firmware innan jul och den var nog inte tänkt förrän in i Januari.
Om du har testat den filen som heter "killer_sample.mkv" så är den gjord på ett omöjligt sätt.
Den är gjord med fel profil ([email protected]) och med hög bitrate (35Mbps) för att ligga i en .mkv-fil, då Matroska är speciellt tungt att hantera av processorn
Finns andra utgåvor av samma scen som är rippade med rätt profil och ser kanonbra ut.

Processorn är den samma... har du sett Popcorn hour in action när den var ny? Inte mycket som spelades upp på rätt sätt då inte. Tar lite tid att få ordning på allt. Skit i fågelscenen och kolla film istället!

Mest en kul jämförelse, men det skulle inte förvåna mig om det finns olika utgåvor av den där lilla scenen, därav att det kanske funkade på PCH.

// Cineoholic

Postad 04 januari 2009 - 18:58

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Mest en kul jämförelse, men det skulle inte förvåna mig om det finns olika utgåvor av den där lilla scenen, därav att det kanske funkade på PCH.

// Cineoholic

Nja, PCH är nog vassare på avkodning just nu, men de har ju också gjort detta ett tag.
Tyvärr så har inte WD någon som helst nytta av andras misstag p.g.a. att ingen delar med sig till konkurrenterna och WD gör i stort sett alla misstag som de andra.

Postad 04 januari 2009 - 19:40

thedon
  • thedon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tja!
Undrar ifall någon har köpt denna apparat på CDON under de senaste dagarna. Har tänkt köpa därifrån men de har inte fått den i lager än, det har stått så ganska länge. Nån som vet när dom får in den?
Tacksam för svar.

Postad 04 januari 2009 - 19:50

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Tja!
Undrar ifall någon har köpt denna apparat på CDON under de senaste dagarna. Har tänkt köpa därifrån men de har inte fått den i lager än, det har stått så ganska länge. Nån som vet när dom får in den?
Tacksam för svar.

De flesta har angivit 4/1 som den datum de får in dem på (Komplett bl.a.) och oftast får ju alla butiker dem samtidigt.
Du lär märka det imorgon eller på onsdag.

Postad 04 januari 2009 - 19:55

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Skit i fågelscenen och kolla film istället!

Ha ha ha:D

Postad 04 januari 2009 - 23:36

thedon
  • thedon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

De flesta har angivit 4/1 som den datum de får in dem på (Komplett bl.a.) och oftast får ju alla butiker dem samtidigt.
Du lär märka det imorgon eller på onsdag.

Ok tack för svaret:D

Postad 05 januari 2009 - 11:35

Mraz
  • Mraz
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Här kommer mitt första inlägg på forumet någonsin:)

Har haft problem med fjärrkontrollen som flera andra här på forumet.

Jag har en samsung tv (le-40m87) och när jag använt mig av bildäge "film" eller "normal" så fungerade inte fjärren till mediaspelaren, varken den medföljande kontrollen eller min hamony. Båda kontrollerna fungerade dock klanderfritt när jag använde mig av biläge "dynamisk" på tv´n. Verkade inte bättre än att tvn´s bildsignaler (vid vissa bildinställnigar) störde ut ir-signalerna till spelaren...

Efter FW uppdateringen så verkar dock detta problem ha försvunnit:)

Postad 05 januari 2009 - 11:44

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
jag har sätt på ca 20 filmer på min western digital nu, alla filmer har flytit på bra, wall-e hade lite hackiga panoreringar tyckte jag, men inget jag störde mig på, har 1080p 50hz, kan det blir bättre vid andra inställningar?
sen har jag märkt att jag måste uppdatera skärmen för att få helt full bild på filmerna första gången.
annars är jag grymt nöjd med denna spelare! jag gillar att den är så snabb också!

EDIT: jag ändrade till 1080p 26hz och det hackade mer men 60hz så flöt allt bättre! har en panna pz70

Redigerat av Wiberg_D, 05 januari 2009 - 11:50.

Postad 05 januari 2009 - 11:50

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Här kommer mitt första inlägg på forumet någonsin:)

Har haft problem med fjärrkontrollen som flera andra här på forumet.

Jag har en samsung tv (le-40m87) och när jag använt mig av bildäge "film" eller "normal" så fungerade inte fjärren till mediaspelaren, varken den medföljande kontrollen eller min hamony. Båda kontrollerna fungerade dock klanderfritt när jag använde mig av biläge "dynamisk" på tv´n. Verkade inte bättre än att tvn´s bildsignaler (vid vissa bildinställnigar) störde ut ir-signalerna till spelaren...

Efter FW uppdateringen så verkar dock detta problem ha försvunnit:)

Välkommen till forumet rent "fysiskt" också och inte bara som smygtittare!

Måste vara ett av de mest intressanta och kontroversiella 1:a inlägg jag har läst.
Skulle vara kul och höra om någon med fjärrkontrollproblem kunde flytta på sin mediaspelare för att se ifall den fungerar bättre då. Eller rent av leker lite med inställningarna på TV'n.
Har visserligen förstått det som att felet har funnits kvar efter uppgradering.
Det är ju ljus vi pratar om så jag är öppen för att det kan ha betydelse, men är ganska skeptisk till att det verkligen är problemet för de flesta. Några har ju bytt sina enheter och fått bort problemen.

jag har sätt på ca 20 filmer på min western digital nu, alla filmer har flytit på bra, wall-e hade lite hackiga panoreringar tyckte jag, men inget jag störde mig på, har 1080p 50hz, kan det blir bättre vid andra inställningar?
sen har jag märkt att jag måste uppdatera skärmen för att få helt full bild på filmerna första gången.
annars är jag grymt nöjd med denna spelare! jag gillar att den är så snabb också!

Du måste vara ganska okänslig för judder om det ser bra ut med 50Hz.
Nu skrev du inte vad det var för typ av film (DVD, MKV osv.), men om det är HD-film i .mkv-format så lär 60Hz bli ett rejält lyft i panoreringarna. "Fullbildsproblemet" som du beskriver det, ska ha blivit bättre efter firmwareuppgraderingen... har du inte gjort den?

Postad 05 januari 2009 - 12:03

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag uppgraderade till 1.0.1.02 och nu fungerar inga filmer alls fatttar inte vad som hänt innan fungerade de men samma film fungerar ej längre.

Vad kan man göra åt detta?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.