Ni som har TB X4, hör ni er själva när ni pratar? Jag gör inte det och har aldrig gjort det heller sen den köptes, är det nån inställning som måste ställas in?
Redigerat av Lias08, 04 januari 2010 - 12:05.
2 relaterade trådar
Postad 03 januari 2010 - 20:41 Ni som har TB X4, hör ni er själva när ni pratar? Jag gör inte det och har aldrig gjort det heller sen den köptes, är det nån inställning som måste ställas in? Redigerat av Lias08, 04 januari 2010 - 12:05. Postad 03 januari 2010 - 21:11 Det där har jag inte märkt av alls faktiskt. Men så är jag ganska försiktig med såna här saker och dessutom har jag det inkopplat hela tiden (inga småbarn eller husdjur att ta hänsyn till). Postad 04 januari 2010 - 13:40
Jag har TB X4 och jag hör mig själv när jag pratar. Vet dock inte om det är nån inställning för det, då det har varit så sen jag köpte dom!! Redigerat av Z-man75, 04 januari 2010 - 13:41. Postad 04 januari 2010 - 13:47
Då är det nåt fel på mina, googlade runt men hittade inget om nån inställning heller. Kanske dags att sälja den och beställa X41 istället. Edit: skickade precis ett mail till supporten, ska se vad och när de svarar.. Edit 2: hittade en artikel på deras sajt om mic ljudet men lyckades inte justera ett sk*t!
Redigerat av Lias08, 04 januari 2010 - 16:47. Postad 04 januari 2010 - 20:11 Om jag kör lurar, så kör jag Sennheiser HD25. Redigerat av ljud, 04 januari 2010 - 20:12. Postad 05 januari 2010 - 00:38 Just nu har jag en Onkyo 607 reciever, 4st högtalare, en sub och ett SteelSeries Siberia V2 Svart headset. Xboxen är kopplad till min Onkyo med en optisk kabel. Tycker inte att man hör detaljer tillräckligt bra med högtalarna (som många har nämnt tidigare) och funderar nu på att börja köra med headset istället. Duger mitt headset till något eller skall jag införskaffa ett nytt ? Om jag skall köpa ett nytt, vilket kan ni då rekommendera för en go upplevelse i MW2? SKulle inte vilja lägga över 1500kr. Skulle även vilja veta vilket "mode" jag skall köra på min Onkyo när jag lirar med högtalare eller headset i MW2. Just nu kör jag "Game - Direct" men det finns så många andra. Game Direct *** Game dolby digital Game Neo:6 Game Dolby D EX Game-RPG Game-action Game-Rock Game-Sports Game all Ch St Game Full Mono *** Game Theater Dimensional Game Surr Sens Game Pure audio *** Game Stereo *** De som har 3 st stjärnor (***) kan man välja när man har headset ikopplat. Tack på förhand Postad 05 januari 2010 - 14:06 Det är så att jag planerar att köpa tb x31 eller tb x41. Jag skulle vilja veta om tb fungerar till gammal tjock tv. [tex en sådan som finns på google: http://www.fyndtorge...mages/58522.jpg [jag har dock en 50 tums plasma tv för 20 000, dock inte så bra att spela på.] Skulle också vilja veta någon/några bra sidor att beställa ifrån då jag inte hittar några sidor som har turtle beach inom europa eller som har turtle beach i lager. Jag skulle vilja veta också om det är värt att lägga ut de extra hundralapparna från x31 till x41 när jag som mest lirar klan matcher på call of duty modern warfare 2. Jag vill kunna höra fotstegen bättre så jag kan bli bättre spelare. Lägg gärna fram egna synpunkter och fakta på skillnaden mellan x31 och x41. Och förresten, Gott Nytt År ! Postad 05 januari 2010 - 14:22
Välkommen till forumet ![]() TB X4 och X41 kopplas direkt till boxen med optisk kabel som medföljer så det spelar ingen roll vad du har för tv. själv har jag haft/har en TB X4 i några månader som är riktigt nöjd med, bra ljud och uppfyller mina krav. Du kan beställa TB från många ställe som game UK, amazon eller Lime. Beställ aldrig från USA för då måste du betala tullavgift m.m. Edit: mer info. Redigerat av Lias08, 05 januari 2010 - 14:41. Postad 05 januari 2010 - 14:37 ![]() Postad 05 januari 2010 - 14:40
haha..nej du har rätt humming ![]() Va fick jag det ifrån? ![]() Postad 05 januari 2010 - 14:43 ![]() Nu återstår frågan om jag ska lägga ut pengar på en x31 eller x41 ![]() Edit: Hittade precis en dansk sida som verkar sisådär seriös.. http://ugx.dk/ De verkar mest inriktade på headsets, tror ni att det är något att i fortsättningen köpa ifrån? Det är knappt något i lager just nu men det verkar ju inte som att det finns på andra ställen heller pga popularitet på just turtle beach numera. Tack ! ![]() Redigerat av aTgamer, 05 januari 2010 - 14:47. Postad 05 januari 2010 - 14:56 Frågan är hur mycket pengar du vill lägga på ett par hörlurar. många härinne som har TB X4/X41 är pga barn/frugan som sover dåligt om nätterna ![]() Har du 1700kr över köp X41 och ett par laddningsbara batterier till lurarna. Jag testade min polares X41:or och det är stor skillnad ljudmässigt mellan X4 och X41, kan tyvärr inte uttala mig om x31 eftersom jag har aldrig haft den modellen. Läs tråden, det finns en massa tips och info om andra modeller också. Postad 05 januari 2010 - 15:09 ![]() Shipping address *** ******** ************** ***** **** *****, ******** Spain Jag vet inte hur jag ska ångra köpet, detta var via paybal med mastercard kreditkort. edit: om jag lyckas ångra köpet, ska jag beställa från denna sida då? jag tror denna har x31 i lager.. http://www.computeru...rce-headset.asp vad tror ni? Redigerat av aTgamer, 05 januari 2010 - 15:24. Postad 05 januari 2010 - 15:27
Konstigt.. Kolla ditt Paypal konto och kontrollera din adress där om det är rätt sen skicka mail till företaget och ge de ditt riktiga adress. skriv ditt odernummer i mailet så de ser att det är verkligen du. Postad 05 januari 2010 - 15:51 ![]() Jag ska nu inte beställa från den sidan mer utan jag vänder mig till http://www.computeru.....h/default.asp, Ledsen för lång länk! Det står att x31 kommer ut " 2010 february " det måste vara något fel? Eller är det att det inte finns i lager.. vad tror ni? Postad 05 januari 2010 - 16:43
Inget att tacka för. Jag brukar beställa grejer från kända sajter som vänner/bekanta brukar rekommendera annars är det lätt att man blir blåst, det finns många skojare på nätet. X31 verkar vara slut överallt precis som X41 och X4. Nya leveranser är i januari på Lima och Game UK så du får vänta helt enkelt eller beställ från ebay då får du räkna med tullavgift till farbror staten. Jag fick betala 1650kr för en fabrikolåst iPhone 3GS 16GB som beställdes från Australien. Postad 05 januari 2010 - 17:16 Bara av ren nyfikenhet. Varför är Plasman dålig att spela på? Vilken TV är det och vad spelar du på (PC, 360, PS3?)? Du får ju enormt mycket bättre bild på en plasma än en crt-TV. En crt-skärm kan du ju ha hög upplösning på, däremot, men det var inte en sån du länkade till. Postad 05 januari 2010 - 18:48 ![]() SC Zap: XBOX360 är det och jagtycker att plasma går lite efter och är inte lika snabb som en tjock/lcd tv är. Plasma tv:n som jag har heter Tx-p50v10e och har grymt fin bild. Dock har jag hört att det är farligt att spela för mycket på plasma så jag vågar inte ta risken. Därför spelar jag på gammal tjock-tv. Postad 05 januari 2010 - 19:40 ![]() Postad 05 januari 2010 - 21:11
Jag orkade inte vänta på att några skulle komma i lager så jag beställde Tritton Ax Pro från cdon ![]() ![]() Postad 05 januari 2010 - 21:38
Dem blir säkert bra ![]() ![]() Postad 05 januari 2010 - 21:49 Postad 06 januari 2010 - 02:11 Tror inte att du kan jämföra Tritton med X31. Lite som att jämföra Ferrari med Honda. Spuute: Det ska inte vara några problem att spela på din TV (du har en av de allra bästa att spela på) och du kommer att få så oerhört mycket bättre bild på den än på din crt-TV. Detta eftersom det är så enorm skillnad på upplösning och de signaler apparaterna kan ta emot. Känns som slöseri att INTE spela på din v10. Postad 06 januari 2010 - 07:04
Jo, Ferrari med Honda var väl en bra liknelse tycker jag, jag är verkligen ingen expert inom området, men att han sa att tritton å x31 spelar i samma klass tycker jag låter lite knepigt ![]() Och sen är det inte jag som har problem med tvn, så Du får nog ringa den andra kommentaren till någon annan ![]() Postad 06 januari 2010 - 13:52 Märkligt val i alla fall. Grafiken ser ju ut som skit på en crt jämfört med en full-HD-skärm och V10 ska inte ha mycket inputlag om jag förstått det rätt. Postad 06 januari 2010 - 16:21 Normalt ska man köra i Game-läge, om sådant finns. Stäng av allt vad bildförbättringsåtgärder heter. Och koppla för allt i världen inte med scart eller kompositkabel. Postad 08 januari 2010 - 12:18 Skulle föredragit att köpa lurarna här i sverige nämligen. Vad har man för betal alternativ från Lime? Postad 08 januari 2010 - 16:54 EDIT: Ej heller X31 är surround. Redigerat av RealDaBratt, 08 januari 2010 - 16:55. Postad 08 januari 2010 - 17:56
så ingen av dem ens simulerar surround? Det var ju tråkigt. ![]() Så då finns ju i så fall endast Tritton AxPro lurarna som går på 2300kr :S Är det någon här som har handlat på Brc.se? Såg just att Tritton AX720 verkar simulera surround ljud för 600kr billigare än AxPro lurarna. Tack på förhand // Mattias Postad 08 januari 2010 - 18:23
Fråga RealDaBratt, han har ax720. Postad 08 januari 2010 - 18:39 Tycker de har ett ganska distinkt ljudåtergivning, man hör tex vart stegen kommer ifrån i MW2 om någon är nära dig vilket ger dig lite försprång i MP läge. Det enda jag kan tycka är att de är lite tunna i basen men inte så att det stör. Jag är iaf nöjd och kommer att behålla dem. Postad 08 januari 2010 - 18:43
Låter bra. Bas är inte så viktigt för mig när jag lirar COD, visst är det kul när explosioner låter bra men då kan jag lria på högtalarna om jag vill höra de. Tydliga fotsteg är vad jag saknar nu. ![]() Kanske blir ett par AX720 då. Ingen har dem i lager dock ![]() Postad 08 januari 2010 - 18:58 ![]() Sen sitter de jäkligt skönt runt öronen och de är inte speciellt tunga vilket gör att man kan ha dem ett tag utan att man får brottarnacke. Ljudet utanför isoleras bra, lite väl bra, så pass att man inte hör när regeringen skriker på en ![]() Det har ju precis varit jul så jag förstår att de inte finns i lager men släng iväg ett mail till Lime och fråga status, de borde ju få in dem snart. Jag föreslår att du läser tråden för det finns ju andra kompetenta lurar, det beror ju lite på vad du vill ha. Vissa föredrar trådlöst och då är AX720 inte aktuellt, de har sladdar. Redigerat av Ebola, 08 januari 2010 - 19:01. Postad 08 januari 2010 - 20:59 Annars har Game X41 i lager... Jag beställde därifrån. Postad 10 januari 2010 - 02:57 Det blir special gjorda för xb 360. Postad 10 januari 2010 - 12:54
Såg rätt grymma ut. Bra pris för ett surround headset. Någon aning om hur snart "snart" är? ![]() Postad 11 januari 2010 - 22:04
Citera mig själv, Skickade ett mail till TB support för vecka sen: I bought a pair of Turtle Beach X4 to my Xbox 360 a few months ago and have a little problem with headphones. I can´t hear my own voice when I talk on the mic, I've never done it since it was purchased. I checked on your website for help but unfortunately found nothing about this. I have linked the product with my Xbox 360 in accordance with your recommendations. Idag fick jag svar: This sounds like the microphone boom is defective and is not picking up the sound of your voice. Please send us your full name and shipping address, along with where (name of store) and when (month/day/year) you purchased your Turtle Beach product. We'll do our best to help. Skickade precis uppgifterna de ville ha, kommer jag nu att få nya lurar eller? ![]() Hoppas att de skickar ett par X41 ![]() Postad 11 januari 2010 - 22:23 Men jag tippar på att du får en ny mic-boom. Postad 11 januari 2010 - 22:29
Jag tror också att de skickar bara en mic-boom men bara det funkar då är jag mer än nöjd. Postad 11 januari 2010 - 23:29 Redigerat av Unregisterede32cf070, 11 januari 2010 - 23:29. Postad 11 januari 2010 - 23:39
Det kan vara fel på micen för på min polares lurar hör man riktigt bra även på lågvolym. Skicka ett mail till supporten Postad 12 januari 2010 - 07:18 ![]() Postad 12 januari 2010 - 07:48 Det kan det ju vara men meningen är ju att det ska vara väldigt låg volym. Knappt så det hörs om man inte verkligen stoppar micken i käften och verkligen testar ljudet liksom. Det är inte meningen att man ska "höra" det. Det ska bara finnas där i bakgrunden. Postad 12 januari 2010 - 12:39 Postad 12 januari 2010 - 12:45
Saknade detta rejält på Tritton lurarna. Viss medhörning behövs, inte bara för att man ibland inte lyckas prega in boom-micen ordentligt så ingen hör en utan även för att man ska få en uppfattning om hur högt man pratar. Postad 12 januari 2010 - 12:48
Såhär skriver TB om funktionen:
Postad 12 januari 2010 - 12:52 Poss Postad 12 januari 2010 - 13:26 Det ska du inte köpa ![]() Postad 12 januari 2010 - 14:33
På mina X41-or är det fullt tillräcklig micvolym även om jag inte har den salivnära. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |