Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 oktober 2009 - 13:14

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Ajfan, vilken osis du har!

Ringde utlämningsstället och sa att dom skulle behålla det ist för att skicka vidare, åker hellre några mil för att hämta ut den än att vänta över helgen! Så får den ikväll ändå :lol:

Postad 16 oktober 2009 - 13:20

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

...och min verkar vara fast i Örebro sen 2-tiden i natt...

Min är fast där sen i morse 10 i 6. Hade det vart hemma i stockholm känns det som att man hade fått den redan. Men bor ju tillfälligt ute i bushen så får vänta. Men tror att det brukar landa här runt 4 - 5 på eftermiddagen, som det gjort när jag beställt tidigare, så hoppas på det! Postgången ute på landet alltså ;/

Postad 16 oktober 2009 - 13:23

jizzyjazzy
  • jizzyjazzy
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Ringde utlämningsstället och sa att dom skulle behålla det ist för att skicka vidare, åker hellre några mil för att hämta ut den än att vänta över helgen! Så får den ikväll ändå :)

Skönt, då kan du leka med den redan ikväll precis som oss andra lyckliga nyblivna Satio-ägare. :lol:

Postad 16 oktober 2009 - 13:30

Unregistered88042daf
  • Unregistered88042daf
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Men kul att Katshing tog ut 460kr extra för oss som förhandsbokat jämfört med om man skulle köpa den 30h efter att vi hunnit betala! :blink:

mmm drabbades oxå av det...vart int såå nöjd..mailade dom..
dom lova korrigera (betala tillbaks) :lol:
isåfall e ja nöjd igen.. får se när pengarna på konto igen.. :)
/H

Postad 16 oktober 2009 - 13:30

Unregistered781d1224
  • Unregistered781d1224
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Sitter på jobbet nu och ska åka hämta min direkt efter, runt 16:00 snåret !! Ska bli så kul !

Är så ###### rädd bara att man ska bli besviken !!

Man har gått och väntat i flera månader och byggt upp förväntningarna. Så fan vad ledsen jag kommer bli om jag blir besviken !!

Postad 16 oktober 2009 - 13:41

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
hur kommer satio´s OS att vara? Har nästan aldrig kört S60, bara som hastigast. Nu är det ju dessutom touch.

Går den att jämföra med Hero? Ja menar, det är ju trots allt en SE som enligt mig inte lyckats göra en touchmobil hittils. Har haft P1i, G900 och pillat med X1...

Postad 16 oktober 2009 - 13:49

subxero
  • subxero
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Nu sitter men med en SE Satio i handen

Postad 16 oktober 2009 - 13:54

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
jag vill se ett seriöst test med enbart surfning!!! dåligt med sådana tydligen

Postad 16 oktober 2009 - 14:18

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

mmm drabbades oxå av det...vart int såå nöjd..mailade dom..
dom lova korrigera (betala tillbaks) :lol:
isåfall e ja nöjd igen.. får se när pengarna på konto igen.. :)
/H

Har mailat dem nu med :blink:

Vad skrev du i ditt mail?

Postad 16 oktober 2009 - 15:40

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Var och hämtade min tidigare idag på posten, den kom ifrån katshing... Nu ligger den här på laddning så så fort jag har slutat jobba så skall jag hem och testa hurvida man kan vänja sig vid storleken och diplayen =)

Postad 16 oktober 2009 - 15:45

r_mattsson
  • r_mattsson
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Var och hämtade min tidigare idag på posten, den kom ifrån katshing... Nu ligger den här på laddning så så fort jag har slutat jobba så skall jag hem och testa hurvida man kan vänja sig vid storleken och diplayen =)

Kan du testa om det går att köra svt.se/play genom Skyfire??

Postad 16 oktober 2009 - 16:08

Unregistered88042daf
  • Unregistered88042daf
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Har mailat dem nu med :lol:

Vad skrev du i ditt mail?

Skrev bara att de int va så snyggt gjort av dom...sänka pris öve 400 dan efte..

Postad 16 oktober 2009 - 16:22

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Ska bli kul att höra hur ni upplever S60 OSet... jag har haft en N97 i ett par månader nu men har inte lyckats vänja mig efter att ha kört Sony Ericsson i flera år. S60 känns segt, ologiskt och inte alls genomarbetat. Kanske gäller inte samma för Satio trotts att det är samma OS?

Jag tror jag får stå ut med N97an tills början av nästa år, Sony Ericsson "rachel" känns riktigt het :lol:

Postad 16 oktober 2009 - 16:45

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Nån´som vet hur man får animeringen i skärmsläckare att bloppa sådär som den gör i reklam/film? Min skärm är inte animerad som det är nu.

Redigerat av star trek, 16 oktober 2009 - 16:47.

Postad 16 oktober 2009 - 16:59

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Ny fråga.

Finns DLNA?

Berätta gärna hur ni upplever skärmen och hur den svarar på tryckningar och svepningar.

Tackar!

Postad 16 oktober 2009 - 17:08

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Ni som fått hem telefonen och hunnit testa den lite, låt oss höra vad ni tycker! Vi som fortfarande väntar alternativt funderar på att beställa en vill så gärna veta :lol:

Postad 16 oktober 2009 - 17:13

hendrix55
  • hendrix55
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
En fråga!

Hur gör jag för att få ett alternativ om jag vill använda mitt w lan eller mitt telia surfport?
För just nu startar alltid telia surfport upp, Jag har lagt till mitt nätverk i telefonen .

Postad 16 oktober 2009 - 18:08

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Fan. Jag får inte igång wap och mms inställningarna från Comviq. Borde väl gå att ställa in manuellt. Någon som lyckats?

Postad 16 oktober 2009 - 18:28

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Min fungerar perfekt, med inställningar och allt, har dock Telia, så det var ingen överraskning!! Att Katshing sänker priset efter ett par dagar är inget nytt, så har dom alltid gjort!!

Postad 16 oktober 2009 - 18:38

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Har startat upp min och testat surfa. Fungerar faktiskt rätt bra. Surfade visserligen via mitt WLAN så hastigheten var inge bekymmer. Laddade upp Aftonbladet då jag vet att den sidan suger mycket minne och visst, den tog en 15 sek typ men sen gick det fint. Tycker man texten är för liten så går det att zooma.

Touchskärmen är enligt mig helt underbar. Man måste trycka något bestämt när man ska bekräfta men det tycker jag är kanon. Då minimerar man feltryckning. Har faktiskt inte haft en enda feltryckning och det är min första touchmobil!
Är kanonnöjd med detta köp. :)

Kameran fotar kanon. Är något snabbare än tidigare modeller av SE. Visst... Det är trots allt en telefon så att fota livliga barn som inte står still är väl inget att rekommendera. Blixten är underbar.

Det enda som är lite trist är såklart som tidigare nämnts synkningen med kontakter från en äldre SE. Ska sätta mig med PC-Suite nu o se om jag får ordning på det!!

Mitt tips: KÖP!! :lol:

Postad 16 oktober 2009 - 19:06

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

En fråga!

Hur gör jag för att få ett alternativ om jag vill använda mitt w lan eller mitt telia surfport?
För just nu startar alltid telia surfport upp, Jag har lagt till mitt nätverk i telefonen .

När den ska ansluta så kommer senast använda upp men du ska kunna välja Wlan där... Tryck på Välj eller val eller alternativ(minns ej vad där stod...) och välj anslutningsmetod.

Postad 16 oktober 2009 - 19:48

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Har inte hunnit så mycket mer än att installera alla program på datorn och manuellt föra över alla mina kontakter eftersom min comviqbackup inte fungerar i brist på MMS-inställningar verkar det som. Kameran kan jag inte säga något ont om än så länge. Men har bara tagit bilder på folk som stått stilla och ut över rummet än så länge. Det flyter på hur fint som helst när man filmar. Facebook fungerade finfint. Tycker dom kunde klämt i lite högre upplösning men det var ju inget man inte redan visste.

Ska testa föra över lite filmer och se om det finns några schyssta program till luren att tanka ner nu. Några tips?

Nån´som vet hur man får animeringen i skärmsläckare att bloppa sådär som den gör i reklam/film? Min skärm är inte animerad som det är nu.

Samma här. Vi har blivit lurade! ;P

Redigerat av scen, 16 oktober 2009 - 20:00.

Postad 16 oktober 2009 - 20:43

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag är ruskigt sugen på att höra mer om batteritiden, alla recensioner jag har läst har gjort mig extremt tveksam till ett köp... hur tusan kan batterier år 2009 fortfarande vara ett sådant stort problem?

Postad 16 oktober 2009 - 20:47

gixxerpsyco
  • gixxerpsyco
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Godkväll!!!

Har haft min "satio" sen klockan 13:00 idag.
Måste säga att den är HUR UNDERBAR som helst.
Är min första "touch-mobil" ... Dock känns det som att den är väldigt "precis" i skärmen. jag har inga piano fingrar, men lyckas utan några som helst problem skicka sms, leka, pilla, prova det som telefonen har att erbjuda.
Dock stör jag mig på 1 grej. kan inte få med "smilie´s" i smsén... (eller jag hittar i varje fall inte hur/var man gör det)..
Angående "kontakterna"... så valde jag bara att se "sim-kontaker".. så tog det.. hmm.. 2 sekunder??? så var alla kontakter i min Satio...

Ähh, kan bara säga KÖP!!! HUR FET SOM HELST!!!
Väntar ivrigt på flashiga teman!!!

*freD*

Redigerat av gixxerpsyco, 16 oktober 2009 - 20:49.

Postad 16 oktober 2009 - 21:09

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Dock stör jag mig på 1 grej. kan inte få med "smilie´s" i smsén... (eller jag hittar i varje fall inte hur/var man gör det)..

Du får nog klara dig utan gubbarna i smsen :) Kanske finns något program som visar smileys men nu verkar det inte finnas några. Är väl ingen större förlust ändå?

Någon som fått på InvisibleShield eller vad det hette än?
Någon som har hittat ett fodral som endast är som en ficka?
Någon som har tips på andra tillbehör?

Postad 16 oktober 2009 - 21:12

Unregistered23739
  • Unregistered23739
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
någon som har fått igång "trådade" sms?

Postad 16 oktober 2009 - 21:16

gixxerpsyco
  • gixxerpsyco
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
www.ebay.com

där finns ju ett gäng olika "fickor/hållare"..:)

Postad 16 oktober 2009 - 21:40

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Är telefonen snabb?
Svarar den fort när man knappar runt i menyerna skriver sms och så vidare?

Postad 16 oktober 2009 - 22:01

gixxerpsyco
  • gixxerpsyco
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
jag tycker den e snabb...
Men jag märkte skillnad när man ändrade lite i "pek-inställningarna"..(tycker jag)..

Postad 16 oktober 2009 - 22:10

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Oja! Än så länge flyter allt på. Däremot blir jag inte klok på "Media Go" Tar en evighet att föra över ett filmklipp på 10 minuter. Ska man behöva göra sånt över natten kan man ju fråga sig? Dessutom vore det mycket enklare om man bara kunde dra över dom filerna man vill peta in genom det. Men nej nu måste man ha ett bibliotek över alla filer på datorn man kan tänkas vilja föra över med det. Men det är typ sånt man alltid upplever när man skaffar ny lur och dylikt. Programmen som kommer med brukar inte vara speciellt roliga.

Edit.

Media Go listar bara dom filerna i mapparna man lagt till i "Biblioteksmappar". Det visar inga av filerna i eventuella undermappar så dom får man lägga till för sig. Helt värdelöst. Kanske finns någon lösning men det känns inte som det och jag orkar inte kolla.

Edit 2 ;P

Media Go verkar ha fått för sig att vissa undermappar ska det öppna och visa och andra inte? Någon som har en förklaring?

Redigerat av scen, 16 oktober 2009 - 22:16.

Postad 16 oktober 2009 - 22:14

gixxerpsyco
  • gixxerpsyco
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Vad finns det för roliga program att ladda ner???
+ letar TEman.. nån som hittat något bra?!?!?

Postad 16 oktober 2009 - 22:26

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Har suttit o pillat på min nalle nu och den är riktigt skön.. Har dock haft lite problem med PC-suite. För mig så går det inte att synkronisera över blueooth, av någon anledning så går det endast att använda USB för min del. Programmet känner nämligen inte av att jag har bluetooth inbyggt i datorn. Vet inte riktigt varför, men resultatet blir iallafall att bluetooth-överföringen i PC suite inaktiveras. Någon annan som stött på samma problem?

Postad 16 oktober 2009 - 22:31

Unregistered781d1224
  • Unregistered781d1224
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Har suttit och lekt med min sen klockan 17:00 och är jätte nöjd hittills!

Men det är några saker jag försöker lösa.

1. Hur tar jag och byter genvägarna som är längs upp i bilden ?

2, Jag skulle vilja lägga bilder i olika mappar men verkar inte få det att fungera. Utan när jag går in på bilder finns alla bilder där.

Kan man ta bort operatörs loggan ? Den är mitt i bilden som jag har.

Postad 16 oktober 2009 - 22:56

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har också suttit med telefonen nu ett tag, och är riktigt nöjd =) Den har ingen "Ficklampa" som någon frågade, det har däremot Ainon som tjejen köpte idag... Någon som har lite tips på roliga Apps som man kan lägga in?

Postad 16 oktober 2009 - 23:14

Unregistereddb0d049d
  • Unregistereddb0d049d
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Har också suttit med telefonen nu ett tag, och är riktigt nöjd =) Den har ingen "Ficklampa" som någon frågade, det har däremot Ainon som tjejen köpte idag... Någon som har lite tips på roliga Apps som man kan lägga in?

Jo det finns "ficklampa" om du öppmar kameran och växlar över till video. Till vänster under "vertyg" eller vad man kan kalla det så har du lampa där. Lite krångligt men det finns på sation också.

Postad 17 oktober 2009 - 00:56

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Allt fungerar kanon.. Har inte tagit tag i InvisibleSheild-delen ännu. Ser pilligt ut då det är en massa "småark" som ska på.
Angående animerade smileys, så finns det INTE! Lite dåligt tycker jag personligen!!
Tycker skärmen svarar riktigt bra, samt att menyerna är snabba.
Har fotat sonen lite och är kanonnöjd med den delen. Tycker lurarna som följer med är skapliga, men inte mer.

Har inte haft så mycket tid o leka med luren ännu då vi har haft gäster hemma hela kvällen. (typiskt) Men testade lite labyrinth, vilket är ett enkelt men riktigt bra gjort spel.

Återkommer med fler reflektioner längre fram!!

Postad 17 oktober 2009 - 01:17

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Sitter precis o funderar på DLNA-stödet i Sation.. finns det ens? Jag har sett en del videos där personerna säger att den stödjer DLNA men jag hittar ingenting om detta i varken instruktionsbok eller i själva telefonen.. Är det någon som vet hur det ligger till? Lite trist om det inte finns med. Det är ju en funktion som man nästan räknar med now-adays =(.

Postad 17 oktober 2009 - 01:43

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Sitter precis o funderar på DLNA-stödet i Sation.. finns det ens? Jag har sett en del videos där personerna säger att den stödjer DLNA men jag hittar ingenting om detta i varken instruktionsbok eller i själva telefonen.. Är det någon som vet hur det ligger till? Lite trist om det inte finns med. Det är ju en funktion som man nästan räknar med now-adays =(.

Satio har inget DLNA stöd.

Redigerat av what17ever, 17 oktober 2009 - 01:44.

Postad 17 oktober 2009 - 05:08

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Okey, börjar med det negativa.
Högtalaren är liten och skrällig, håller du för springan som släpper ut ljudet kan du muta den totalt(kanske en fördel om man behöver det snabbt). Musikspelaren gör sitt jobb, men är tråkig och blek. Köp till Sonys små högtalare till musiklyssning, de är bättre än man tror, jag lovar. Önskar att de lagt mera krut på den inbyggda högtalaren, men den klarar låga volymer och vid samtal är ljudet mycket klart, så kritiken är relativ. Ska ladda ner nån roligare spelare sen, kanske finns nån med mindre menyer innan man kommer till låtarna.

Första peknallen och visste inte vad man ska vänta sig, men jag upplever den som seg och lite trög. Det som recensenterna klagat över om enkelklick vs dubbelklick stämmer och det finns ingen logik. Hade föredragit enkelklick överallt då man får trycka lite hårdare än jag trott. Testade youtube direkt, över wlan och videos hackar i fullskärmsläget. Fick det bara att flyta i stående läge vilket jag tycker är katastrof, men förmodligen en firmware-sak som jag hoppas de fixar fort. Jag hoppas verkligen det är en bugg..
Jag tyckte att det gick segt med webbläsaren överlag, så jag testade hastigheten via tptest.se och blev förvånad, vi har 4mbit och den tog emot i 3,95 och samma med upload. Så att den är trög måste bero på långsamt minne/slö processor eller nått. Det här är ju relativt såklart, en vanlig nalle kan ju bara drömma om sån här surf.

Så jag går över till det positiva.
Shit va skärmen är asläcker. Första gången man ser ett taget foto i helskärm blir man nästan rörd över kvalitén. Kameran håller vad den lovar, och testbilderna därute trodde jag var fejk, men kameran ÄR så bra. Fotolampan är grym och xenonblixten äger. För första gången är en nalle ikapp kompaktkamerorna på riktigt, och går man från de tidigare cybershot så är skillnaden verkligen värt ett byte till Satio, hela nallens kostnad är värd bara för den sjukt bra kameran. Att filma videos blir riktigt bra, mic:en tar in ljudet lite för lågt bara.
Att surfa är kul, och textstorlek går att göra mindre så mera får plats. Man behöver pennan som följer med när det är så smått, men pennan är bra och snyggt läcker, och underlättar när man vill skriva lite snabbare på tangentbordet med. För mig som hatar T9 är det en dröm att skriva sms på tangentordet i fullskärm. Man får med de fina hörlurarna från walkmanserien, inear-varianten som är mycket bra. Att tanka över låtar går fortare än man är van vid från SE, uppskattningsvis dubbelt så fort. Minneskortet är grymt litet och det är sjukt att den lilla plastbiten håller 8 GB.

För att sammanfatta så är uppgraderingen värd. Bästa kameran, läckraste skärmen. Den har sina små brister, men nu kommer man ALDRIG att nöja sig med nått mindre. Uppgraderar man från tidigare SE, Walkman eller Cybershot, så är köpvärdet 10 av 10. Jag skojar inte! Går man från en iphone eller liknande är det bara för kameran och skärmen och bristerna kanske blir större, men det är inte min huvudvärk och det negativa jag sagt är relativt, förutom youtube i fullskärm och liggande, det måste fixas.

Mitt betyg är helt enkelt "bäst just nu" och jag tror det dröjer länge innan nån ny modell kommer som slår denna på fingrarna såpass att den inte blir köpvärd. Gillar man SE så kommer man älska Satio.

Postad 17 oktober 2009 - 08:17

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Sony Ericsson trogen som man är (eller ja ok HAR varit) så är man ju ruskigt sugen på att sätta tänderna i nya Satio, förutom batteritiden som jag skrev min oro om förut är jag fortfarande inte helt såld på Symbian som operativsystem när det kommer till "touch".

Känslan jag får är att de har tagit ett existerande knappbaserat OS och försökt göra förändringar för att få det att funka bra med touch, inte minst märks detta på missarna med dubbeklick vs enkelklick etc.

I dagsläget kör jag en iPhone 3GS som jag är sjukt nöjd med, förutom kameran som slås ut direkt det blir skymning eller en glödlampa för lite i rummet, vilket kanske skulle vara stora anledningen till att titta på en Satio.

Men batteritiden och operativsystemet gör mig smått oroad, och sen önskar man ju att Spotify snart dyker upp för Sation också...

Postad 17 oktober 2009 - 08:46

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Lade även dit InvisibleSheild igår kväll, fick några små irriterande bubblor men som jag hoppas går bort, Någon som satt dit det innan som vet om bubblorna går ner? Hur blir der föresten om man skulle vilja ta bort den... Blir det helt kass då eller är det lungt? Annars vekrar det vara lagom "glid" i skyddet.

Postad 17 oktober 2009 - 08:47

jizzyjazzy
  • jizzyjazzy
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Nu har man fingrat med den ett tag och överlag måste jag säga att jag är grymt imponerad. Skärmen är stooor, men telefonen känns ändå mindre än vad jag föreställt mig vilket är positivt. Touchfunktionen tycker jag överlag funkar bra, snabb respons och att skriva sms i liggande qwerty-läge funkar som en dröm! Inga problem att träffa rätt tangent, så det går att jobba upp hyfsad hastighet om man är sms-junkie. Nu har jag inte ägt någon touch-telefon tidigare så jag har inget direkt att jämföra med hur bra den är jämförelsevis med andra touch-telefoner. Det är en aning ovant för min del, så det kommer nog ta ett tag innan man fått in vanan och hittar rätt i genvägar osv. Men med tiden lär det nog bli riktigt bra. Det lilla direkt negativa som jag upplevt med touchscreen-funktionen är det som nämnts med dubbelklickandet versus enkel, lite ologiskt upplagt.
Kameran har jag inte testat så hårt ännu, men av det lilla som jag testat kan jag bara hålla med Fredag. Den verkar riktigt vass! Med många inställningsmöjligheter känns det svårt att inte få till hyfsade bilder i de flesta situationer.

Mitt första intryck är med stor övervikt positivt! Återstår en hel del att testa men, so far so good! :)

Postad 17 oktober 2009 - 08:54

gixxerpsyco
  • gixxerpsyco
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
STRUL!!! jag har hållit på hela morgonen att försöka få över musik/videoklipp etc. Men det funkar inte i luren?!?!?!
Filerna ligger i min telefon, men när jag klickar på "play" ikonen, börjar den inte spela upp låten.
Nån som vet varför???

Postad 17 oktober 2009 - 09:00

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Faktum är att jag läste något test (var det på M3:s sida?) där de snackade om DLNA och att det gick busfort att koppla upp sig mot PS3...
Sen när jag kollade handboken så såg jag inget som tydde på det.
Efter en enkel googling hittade jag en sida som presenterade aktuella DLNA-produkter och där fanns Satio med.

Så hur är det nu då? :)

Postad 17 oktober 2009 - 09:18

h0bbe
  • h0bbe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag är också på jakt efter en ficka till telefonen...
Vad det gäller batteritiden så finns det enligt folket på Satio Launch Blog en del man kan göra för att förlänga batteritiden. Någon där väljer t.o.m. SE Satio bl.a. för det bra batteriets skull. Jag har själv inte Sation än men hur som helst ska man kunna få riktigt bra batteritid om man de första 3-4 gångerna laddar ur telefonen helt och laddar den längere än vad telefonen själv säger behövs, typ 12-16 timmar.

Postad 17 oktober 2009 - 11:28

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Var ju tvungen att tanka in lite film, eftersom man fick 60 gratis filmer med på köpet. Inte så stort urval på PlayNowArena, men filmerna gör sig mycket bra i Satio med svensk text!!

Batteriets laddningstid, diskuterades ett tag flitigt på Satio Launch Blog. Personligen tror jag det är skitsnack med laddtiderna, då detta var mer aktuellt på de gamla batterierna som fanns på marknaden, där man var tvungen att ladda ur/ladda upp hela tiden för att hålla batterierna i bra skick, så är det ju inte riktigt längre. Men alla gör väl som dom själva vill.
Jag själv är nöjd om Sation klarar sig med en laddning per dygn vid tungt användande.

Postad 17 oktober 2009 - 11:52

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Nån som kan lägga upp lite egna testbilder i FULL STORLEK?

Gärna både ute / inne, dag / kväll / natt och med / utan blixt?

Min C905 strular som fan och funderar på att häva köpet och byta till Sation...

/Jocce

Postad 17 oktober 2009 - 12:02

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Vilken är den bästa siten för apps till s60? Har ni några tips? Skulle behöva få tag i core player bl.a.

Postad 17 oktober 2009 - 12:41

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Faktum är att jag läste något test (var det på M3:s sida?) där de snackade om DLNA och att det gick busfort att koppla upp sig mot PS3...
Sen när jag kollade handboken så såg jag inget som tydde på det.
Efter en enkel googling hittade jag en sida som presenterade aktuella DLNA-produkter och där fanns Satio med.

Så hur är det nu då? :)

De måste ha testat Aino.
Satio har inte DLNA stöd

Postad 17 oktober 2009 - 12:49

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
idg skriver också att satio supportar dlna, http://www.idg.se/2....-ericsson-satio

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.