* Officiell Tråd - HTC Touch Pro2 *
959 svar till detta ämne
Postad 17 December 2009 - 17:24
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Om du har ett headset med fjärrkontroll till musikspelaren, antingen A2DP såsom Jabra BT3030 eller med sladd som HTC RC-E100 så är proceduren samma: kolla vilken musikspelare som reagerar när man t.ex trycker play, pause etc.
I EnergyROM Standard 20091028 t.ex startar WMP direkt och tar över när man trycker play på fjärren. I övriga ROMar såsom TPC eller Rhodium AF (samt HTC stock ROM) är det Audio Manager i Manila som reagerar på fjärren.
Då jag gärna vill använda Audio Manager eftersom den är utmärkt, framförallt i Manila 2.5 - så föll tyvärr EnergyROM bort - även om den är mycket bra iövrigt. Vad exakt som gör att just EnergyROM inte hanterar fjärr + Audio Manager vet jag inte, troligen är det något i NRGZ28s kök som gör det.
Jag har nu i stort sett börjat bli klar med senaste Rhodium AF så den lär jag inte byta nu på ett tag.
Däremot lägger jag inte in Manila 2.5 Landscape för tillfället. Upplevde att det blev problem med autorotation i HTC Album med den på plats, skärmen vrids fel när man använder TV-utkabeln t.ex.
Har också insett att jag inte kör landscape i Manila utan i andra program - men när det kommer en 1.1 av Landscape lägger jag in den igen.
Postad 17 December 2009 - 17:29
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Förresten angående skärmrespons: Det finns ju en cab kallad TouchResponse man kan testa, provade den på X1-tiden.
Jag har också det intrycket att EnergyROM är skärmkalibrerad från start, övriga ROMar mår bra av en skärmkalibrering.
Upplever inga direkta skillnader i skärmrespons på min nalle som berott på ROMen, jag talar då om responsen efter manuell kalibrering.
Postad 18 December 2009 - 21:38
Triton242
-
Triton242
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Vad trött man blir... Idag fick ja reda på att min tp2 som inte har en repa på sig och vars tochscreen skärm slutat fungera när jag suttit och googlat på den inte kommer att omfattas av garanti... Jag har tydligen tryckt sönder skärmen enligt enevo eller vad skräpet nu hette... lagning kostar 1920kr!!! Detta kan ja självklart inte gå med på eftersom jag är helt säker på att någon tryckskada ifrån min del det inte är frågan om... Problemet som konsument är ju som vanligt dock att man inte har så mycket att sätta emot... Än bättre är för att ja skall få prata med någon riktig tekniker om ärendet måste ja ringa ett betalnummer som kostar 20kr...
Känns riktigt tråkigt besviket...
Postad 19 December 2009 - 09:51
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Nu tror jag att dina bilder som du tog kommer väl till pass. Jag har mycket svårt att tro att det går att "trycka sönder" en skärm utan att den tar synlig skada.
Det låter helt klart som att det krävs en reklamation här - använd bilderna som togs av nallen innan den skickades in som bevis, skriv gärna ut deras EXIF-data också och bifoga.
Du kan även bifoga kopior av bildfilerna.
Förklara att nallen är fotodokumenterad innan den lämnades in, att den hanterats korrekt och att inga synliga skador eller annat fanns vid inlämnandet. Har skärmen "tryckts sönder" har det i.s.f inträffat hos Anovo eller vid transporten dit.
Man bör självfallet kunna kräva att Anovo kan bevisa hur "skärmen tryckts sönder" - det vore även bra om de förklarade vilket tryck man skall ha mot den för att den skall "tryckas sönder".
Har haft pekskärmar av och till sedan 2000 och har inte ens hört talas om "söndertryckta skärmar" i den meningen att de visar perfekt bild men inte reagerar på tryck p.g.a "söndertryckning".
Postad 21 December 2009 - 09:58
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Sådär, testade nya Rhodium AF och den är bra, men testversionen av Manila är inte kompatibel med de bakgrundsmoddar som finns. Så därför är det tillbaka till senaste stabila Manilan, föregående version av Rhodium AF således.
Däremot gillar jag dokumenttabben i testversionen Leo 2.01. Kan man bara styra över den till minneskortet och My Documents där blir det riktigt, riktigt bra.
Postad 21 December 2009 - 11:42
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Håller på o flashar den nu, men är det HDWalls bakgrunder etc som du menar då eller? Annars verkar den vara ganska så vettig. Ska prova får vi se. Noterat att ROMen även bara blir större o större :-(
Postad 21 December 2009 - 12:23
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Problemet är att HDWalls bakgrunder med Manila 2.5-patchen från Cookiemonster inte är helt kompatibla. Problemet yttrar sig i att vädret och location-infon hamnar bakom och under klockan, inte nedanför som det skall vara.
Jag tror att det kommer att lösas men då jag inte kommer att ha möjlighet att flasha nallen på ett tag framöver så kör jag nu med föregående version.
Har också konstaterat att Manila 2.5 tar upp mycket utrymme, installerar därför större program på minneskortet för att kompensera.
Postad 25 December 2009 - 00:09
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
En liten undran...via t.ex. XDA så kan man ju på Touch Pro 2 byta till en ROM som väl utseende och funktionsmässigt motsvarar det man får på HD2:an....hur representativt ska man tycka att det är jämfört med att faktiskt köra på en HD2:a? Frågan kan väl eg summeras till, hur stor skillnad gör faktiskt hårdvaran för upplevelsen/användbarheten i HD2:an jämfört med att köra samma mjukvara på en Touch Pro 2?
Postad 27 December 2009 - 10:27
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
ark_666 har nu släppt sin Manila 2.5 Landscape version! Verkar väldigt lovande! Återkommer efter flash.
Postad 27 December 2009 - 15:09
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
ark_666 har nu släppt sin Manila 2.5 Landscape version! Verkar väldigt lovande! Återkommer efter flash.
Låter lovande, måste omedelbart ladda ner och testa själv!
Postad 27 December 2009 - 15:30
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har nu flashat den senaste versionen från Ark_666 och den är riktigt snabb! Det som gör att jag förmodligen kommer att byta är att fler programval samt MaxManila inte fungerar på denna version. Har tidigare provat DeepShining v7 och den fungerade bra så det blir nog att återgå till den. Standard har den 15 pagepool så jag tänkte jag ska prova o höja det lite till 18 för att se om det kommer att bli någon skillnad. DeepShining har även han släppt en .cab om man vill ha landscape.
EDIT: Är det någon som provat någon annan trevlig ROM så de rekommenderar?
Redigerat av kewe, 27 December 2009 - 15:33.
Postad 27 December 2009 - 15:40
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Har nu flashat den senaste versionen från Ark_666 och den är riktigt snabb! Det som gör att jag förmodligen kommer att byta är att fler programval samt MaxManila inte fungerar på denna version. Har tidigare provat DeepShining v7 och den fungerade bra så det blir nog att återgå till den. Standard har den 15 pagepool så jag tänkte jag ska prova o höja det lite till 18 för att se om det kommer att bli någon skillnad. DeepShining har även han släppt en .cab om man vill ha landscape. EDIT: Är det någon som provat någon annan trevlig ROM så de rekommenderar?
Har precis lagt på den själv, får återkomma med åsikter om den men jag kan redan nu säga att Manilla helt klart verkar fungera i landscape vilket är glädjande och att den spontana känslan är att detta är den bästa ROM jag haft på Touch Pro 2:an. Vad är eg detta MaxManilla (och Dusk)?
Redigerat av Unregistered1413, 27 December 2009 - 15:49.
Postad 27 December 2009 - 15:52
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Detta är MaxManila: http://forum.xda-dev...ad.php?t=551489Dusk tycker jag inte om då jag inte är en fantast utav när allt är svart... EDIT: Ark_666 har precis laddat upp en fixad version! Synd när du precis flashat
Redigerat av kewe, 27 December 2009 - 15:53.
Postad 28 December 2009 - 21:27
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har precis lagt in nya Agent_47´s ROM v 5.4 och de va riktigt snabb! Minneshanteringen verkar än så länge ligga på en ganska så rimligt nivå (55%). Det enda som jag har haft lite svårt för är hans val av ikoner men man får väl sätta sig o ändra dessa tills ens egna.
Postad 30 December 2009 - 12:23
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag har nu kört med Rhodium AF 16 dec en längre tid, är nu nere i Prag och TP2an gör excellent tjänst som den laptop replacement det är. Har inte saknat dator hittills, den sköter sig klart bättre än E90 gjorde under motsvarande förhållanden. Detta tack vare kraften i WM.
Rhodium AF är tveklöst den bästa ROMen jag provat hittills. Den är stabil, snabb och minnesförbrukningen är anständig. Trots full konfiguration med Panel Manager etc ligger den på 55-60% nystartad. Har Valkyrie 5.4 en minnesförbrukning på 55% före konfiguration är det inte bra som jag ser det.
Min uppfattning är att en Manila 2.5-ROM med avstängd Push Internet inte skall behöva ligga över 45-50% nystartad, före konfigurering.
Jag kan förövrigt rekommendera X2s Task Manager. Den fungerar perfekt och ger bättre minnesinfo m.m än HTCs Task Manager. Grafiskt liknar den SwissManager/Pro på UIQ3 - ett av de absolut bästa integrerade verktygs/task management/filhanteraren jag använt. Tyvärr saknar versionen för S60v5 den elegans som UIQ3-versionen har. Gränsnittet är för dumt.
När det gäller Manila 2.5 i de senaste Rhodium AF är läget följande: det är en ny version med dokumenttab och den kräver att t.ex MaxManila uppdateras. Jag har helt klart uppfattningen att det är bättre att uppdatera programmen och släppa ROMar med nya Manila 2.5.1941 som jag vill minnas att den heter. Jag kommer att lägga in den efter hemkomst.
Tjeckien är mer utvecklat än Sverige på mobilfronten, något som bla syns på det faktum att alla mobilaffärer har HTC Touch2, Touch Pro 2 och HD2 samt Samsung Omnia Pro bl.a för leverans. Inte som i Sverige där det är rena misären då man söker en kapabel modell. Ta Telias sortiment som ett skrämmande exempel. Enda WM-luren har varit X1 eller X2....
HTC HD2 är helt klart en bra modell, smidig och är mycket tunn i förhållande till innehållet. Skärmen är imponerande. Dock är avsaknaden av tangentbord en dealbreaker för min del. Likaså gillar jag inte att den saknar stylus vilk
Redigerat av Unregistered43b822d3, 30 December 2009 - 12:58.
Postad 30 December 2009 - 13:01
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
l. Likaså gillar jag inte att den saknar stylus vilket är en nackdel för precision i t.ex dokument.
HD2 har annars mycket trevlig hårdvara och Manila 2.5 flyter i vissa lägen bättre än hos TP2 tack vare den kraftfulla CPUn.
Men jag ser ingen anledning att byta. Manila 2.5 flyter bra på TP2 - sedan ser jag att HTC Superstar är en mer logisk ersättare till TP2. Superstar är en HD2 med tangentbord, trolig lansering är våren 2010 för att inte skada försäljningen av HD2. HTC gör samma sak som med Touch HD vs TP2.
Superstar, troligen TP3, känns som den enda logiska fortsättningen på TP2. Troligen får den också HTCs kapacitiva stylus som standard. Jag gissar även på 720p videoinspelning.
Den roadmap som läckt ut visar enligt uppgift modeller avsedda för AT&T och/eller T-Mobile. Således inget som rakt av visar nästa års lanseringar.
Superstar kan man räkna med Q2 2010.
Postad 30 December 2009 - 22:29
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Jag snackar efter en stunds användande o alla program installerade. Jag upplever att alla ROMar vid uppstart håller en ganska så låg nivå men har en tendens att "klättra" efter 1 dag eller 2. Har nu kört med Valkyrie 5.4 i 2 dgr med allt installerat som jag använder och minneshanteringen ligger på 55-60. Däremot är saknaden efter mer programval på todayscreen (även utseendemässigt) stor vilken gör att jag förmodligen kommer att flasha tillbaka till en tidigare version utav Manila där detta stöds.
Postad 31 December 2009 - 14:19
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Goda nyheter: HTC har introducerat nya Manila 2.5.1922 som stödjer Landscape. Det är alltså officiell, äkta landscape. DeepShining V8 kommer att erbjuda dettta. Jag tror mig veta vad nästa ROM blir men jag kommer inte att flasha än på ett tag.
Min teori är att denna nya Manila är en förberedelse inför Superstar.
Postad 01 January 2010 - 12:03
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
God fortsättning alla på det nya året!
Äntligen har Rhodium_AF (Ark666) släppt en version utan Digital Compass, Navipanel och Copilot. Nu blev den i mina ögon komplett!
Postad 09 January 2010 - 21:06
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har nu bestämt mig för att prova Rhodium_AF nya 23518. Flashar just nu så det ska bli spännande att se. Har tidigare inte varit ett stort fan utav de nya softkey längst ner men men får väl prova o se
Postad 12 January 2010 - 17:52
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Då är jag tillbaka på hemmaplan igen. TP2 har skött sig helt perfekt under semestern och Rhodium AF är helt enkelt mycket driftsäker.
Nu kommer då frågan hur jag skall flasha nästa gång. Efter att ha kollat igenom trådarna verkar läget för bakgrundsbilder i Manila 2.5.1922/Leo 2.02 fortfarande inte riktigt löst. Jag talar om Cookiemonsters HQ-patch för bakgrundsbilder samt HDWalls vilket är de verktyg jag använder.
Ingen av dem har uppdaterats för Manila 2.5.1922 och jag är inte så sugen på att uppgradera till standardbakgrunder.
Generellt står jag nu och väger mellan DeepShining v9 respektive Rhodium AF. Den sistnämnda är en suverän ROM - speciellt nu när jag hårdkört den de senaste veckorna.
Upplever både DeepShining och Rhodium AF som flaggskeppen för Manila 2.5-baserade ROMar så valet är inte helt enkelt...
Det rapporteras dock om vissa buggar i Manila 2.5.1922 - buggar som beror på att det är landscape-version 1. En version 1923/Leo 2.03 bör åtgärda det.
Flytet i Manila 2.5 upplever jag som riktigt bra, lägger man in det faktum att det är avsett för en 1 Ghz Snapdragon rullar det exceptionellt bra på en 528 Mhz CPU.
Postad 12 January 2010 - 19:19
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Vilken funderar du på isåfall på Rhodium_AF, 21889 eller 23518?
Postad 12 January 2010 - 19:36
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag håller mig till 6.5 - 6.5.x behöver släppas officiellt och programmen uppdateras enligt ny style guide för att det skall bli användbart som jag ser på saken.
WM 6.5 standardversion fungerar bäst som jag ser det efter mitt testande av 6.5.x vid olika tillfällen (beskrivet i tråden).
Postad 12 January 2010 - 21:29
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Då får det isåfall bli Rhodium_AF. För Deepshining v9 kör 23518. Kör just nu Rhodium_AF 21889 o den är kanon. Inga buggar vad jag har märkt hittills under de 2 dgr jag kört den.
Postad 13 January 2010 - 10:05
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Har du lyckats få in en egen bakgrund i Manila 2.5.1922?
Eller kör du med en standardvariant?
Jag uppgraderar så fort bakgrundsfrågan är löst, ser även fram emot HDWalls i uppdaterad version eftersom separat landscapebakgrund var mycket bra i Manila 2.1. Så får man motiv som är optimerade efter skärmens lägen.
Postad 13 January 2010 - 10:37
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har du lyckats få in en egen bakgrund i Manila 2.5.1922?
Eller kör du med en standardvariant?
Jag uppgraderar så fort bakgrundsfrågan är löst, ser även fram emot HDWalls i uppdaterad version eftersom separat landscapebakgrund var mycket bra i Manila 2.1. Så får man motiv som är optimerade efter skärmens lägen.
Jag använder den senaste MaxManila där jag kan styra olika bakgrunder etc. Men såg på Sergio´s nya sida att det fanns bakgrundsalternativ fast har inte testat så jag vet inte om de fungerar. http://forum.xda-dev...ad.php?t=617142 (post 4)
Postad 13 January 2010 - 19:30
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har noterat under de senaste ROM flashningarna att om man lägger till en kalenderpost så larmar den inte om den vid senare tillfälle. Det är a & o för mig då jag använder kalendern väldigt mycket i jobbet så det blir att fundera på vilken äldre version man vill köra o se om det fungerar bättre där eller om man bara har haft otur. Tror inte det då jag har provat detta vid flertalet olika tillfällen.
EDIT: Detta gäller alltså om posten läggs in i telefon och inte outlook som jag använder som kalenderprogram.
Redigerat av kewe, 13 January 2010 - 19:32.
Postad 14 January 2010 - 12:12
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Det finns buggar i Leo 2.02 eftersom det trots allt är den första landscape-Manilan.
Har även sett andra buggar beskrivas i de ROM som kör den nya versionen. Jag är tämligen övertygad om att det blir bra först med Leo 2.03 så frågan är om jag inte avvaktar ytterligare ett tag. Har inte flashat än utan väntar in bekräftelse på stabilitet. Nallen fungerar utmärkt med Rhodium AF 16 december.
Postad 16 January 2010 - 11:25
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag börjar mer och mer känna mig redo för flash. DeepShining håller på att uppdateras och verkar lovande. HTCs SMS-fix skall enligt användarna ge rejäla prestandalyft, tydligen verkar en del även anse att Manila 2.5 generellt trimmas upp med den.
Det finns även info som tyder på att WM 6.5 build 21889 är förbättrad prestandamässigt mot äldre builds - således fördel att välja en ROM som kör den.
MaxManila har jag bestämt mig för att testa, det verkar riktigt intressant nu med Manila 2.5.1922-stöd.
Postad 17 January 2010 - 21:30
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Då jag är väldigt svag för Energy´s ROM var det bara ett måste att flasha den senaste han släppte 14/1-10. WOW! Det är nog en utav den bästa ROM jag har provat!!! Snabb, stabil och fantastisk batteritid! Flashade med en gång den va släppt den 14/1 och hade taskigt med batteri så jag la telefonen på laddning och har gjort en del samtal/sms under helgen o har fortfarande 80% av batteritiden kvar! Rekommenderas starkt!
Postad 17 January 2010 - 22:37
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag lutar åt att flasha Rhodium AF eller DeepShining imorgon.
Kanske testar jag EnergyROM men jag vill ha lite info om minneshantering och den eviga frågan om fjärrkontroll som styr Audio Manager först.
Som läget är just nu ligger Rhodium AF mycket bra till.
Postad 18 January 2010 - 09:48
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Jag lutar åt att flasha Rhodium AF eller DeepShining imorgon.
Kanske testar jag EnergyROM men jag vill ha lite info om minneshantering och den eviga frågan om fjärrkontroll som styr Audio Manager först.
Som läget är just nu ligger Rhodium AF mycket bra till.
Minneshanteringen ligger väldigt högt på Energy (ca 70-75%) men jag hade samma siffror på Rhodium_AF och kan ärligt säga att jag inte har märkt någon skillnad mellan dessa med hög minneshantering och de med lägre utan de flyter på bra. En tips är att sänka pp till ca 16 iaf på Energy ROM EDIT: Funderar på att prova Rhodium_AF då jag såg att Fards hade lagt sina magiska fingrar på ROMen också för prestandan så det verkar lovande
Redigerat av kewe, 18 January 2010 - 10:12.
Postad 18 January 2010 - 15:40
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag ligger på runt 55-60% normal drift med Rhodium AF.
Så hög minnesförbrukning som du nämner för EnergyROM har jag inte haft någon gång med andra ROMar - undantaget är då man haft nallen igång under lång tid utan omstart och kört ett flertal program.
På något vis känner jag att Rhodium AF är flaggskeppet bland Manila 2.5-ROMar med DeepShining som tvåa. Dock upplever jag att DeepShining verkar ha vissa smärre buggar som inte finns i Rhodium AF, åtminstone då man läser trådarna.
Postad 18 January 2010 - 16:19
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Jag ligger på runt 55-60% normal drift med Rhodium AF.
Så hög minnesförbrukning som du nämner för EnergyROM har jag inte haft någon gång med andra ROMar - undantaget är då man haft nallen igång under lång tid utan omstart och kört ett flertal program.
På något vis känner jag att Rhodium AF är flaggskeppet bland Manila 2.5-ROMar med DeepShining som tvåa. Dock upplever jag att DeepShining verkar ha vissa smärre buggar som inte finns i Rhodium AF, åtminstone då man läser trådarna.
Ja det är konstigt för jag har provat istort sett alla Rhodium_AF och de har alla legat runt 65-70 o ibland upp mot 75. Men som jag skrev tidigare har jag samtidigt inte märkt några problem med den höga minneshanteringen så det stör mig inte så mycket. Ändrade pp till 16 på Energy ROM o ligger nu på färdigtkonfiguerat på ca 52% och hastigheten o stabiliteten är likadan som när jag låg på 70-75%
Postad 19 January 2010 - 10:09
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag kör med pagepool 15, uppenbarligen är det hemligheten bakom stabil minneshantering.
Dock har jag inte flashat nallen än, det rapporteras fortfarande in en del buggar med Rhodium AF, troligen är det en del en program som kokats in i ROMen som ställer till det. En rapport talar bl.a om volymkontrollsproblem orsakade av SmartLock m.m.
Eftersom Rhodium AF 16 dec fungerar helt perfekt är jag lite kinkig denna gång innan jag flashar. Vill inte ha för mycket buggar utan minst lika stabil drift som nu.
Edit: DeepShining v10 får positiva omdömen ser jag, det får bli den.
Edit 2: Jag laddar nu ner DeepShining till min Windowspartition. Flash får bli under eftermiddagen. Återkommer med omdömen då det är klart.
Redan idag känns det bra med "Make my Rhodium a Leo" och jag är fortfarande imponerad över att Manila 2.5 fungerar så bra som det gör. Helt klart gör nallen ett bra jobb som Manila 2.5-plattform tills Superstar är här.
Har känt på HD2 nere i Prag, tyvärr dummies dock. En mycket trevlig nalle - men jag anser att fysiskt tangentbord är av nöden, inte minst för komforten men också att skärmen kan visa information istället för att den döljs av skärmtangentbordet.
Därför är det bra att Manila 2.5 flyter på i väntan på en Superstar, även i vissa kretsar kallad "HD2 Pro" (jag gissar att namnet blir Touch Pro 3 eller Touch Pro HD).
Redigerat av Unregistered43b822d3, 19 January 2010 - 10:38.
Postad 19 January 2010 - 12:38
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har inte provat Deepshining men har däremot flashat Rhodium_AF senaste o nej det blir inte att ha kvar den. Faktiskt segare än tidigare ROMar. Så det blir kanske att testa Deepshining annars återgå till Energy som fungerar kanonbra!
EDIT: AVR4000 meddela gärna snarast du flashat om vad du tycker om Deepshining.
Redigerat av kewe, 19 January 2010 - 12:43.
Postad 19 January 2010 - 14:15
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag kommer att starta om i Windows snart och flasha. Jag kör Mac OS X som primär-OS och använder Windows XP för allt som rör nallen. Vad man absolut bör göra är att först flasha stock ROM med microSD-metoden eftersom det rensar ut allt. Därefter in med nya ROMen och senaste radion. Har helt klart intrycket att det hjälper upp pålitligheten. Vad hände med Rhodium AF i ditt fall? Edit: Håller på att köra lite backup med My Phone, sedan börjar jag flasha när det är klart. Edit 2: Följande citat är ju onekligen lovande: v10 is one awesome ROM, sir. Usually after a day or two the ROMs I've tried tend to slow down. This one's still going like I just flashed it. Very impressed. I couldn´t agree more, v10 Rom is smooth and stable with an unbeliveble perfomance.
Why can a single chef make our Rhodium better than the HTC team? I mean the HTC stock Rom sucks. My TP2 does not have a snapdragon processor but with v10 it seems that I bought a Leo.
Thanks so much
EDIT: And video call works very well. It will not work only if you install Leo Phonecanvas. Leo Dialer does not have video call.Edit 3: Har precis börjat att flasha stock-ROM nu innan jag lägger in DeepShining. Återkommer med edit 4 när den är på plats.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 19 January 2010 - 14:51.
Postad 19 January 2010 - 14:53
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
AVR4000: Jag vet inte vad som hände med den sista?? Det är faktiskt några andra i Rhodium_AF tråden som upplevt samma som att den andra utav hans ROMar har varit snabbare trots att benchmark etc visas annorlunda. Jag håller helt klart med dig ang Rhodium_AF är en utav de bästa vad det gäller Manila 2.5 fast mitt första val idag är Energy ROM där jag upplever ingen har den prestandan han har på sina ROMar. Däremot är jag nyfiken på ditt omdöme av DeepShining för den har jag tittat på en del men ännu inte provat. Så återkom gärna så snart du flashat.
Jag flashar alltid med StockROM innan jag installerar en annan ROM, just för att vara på säkra sidan så man inte får badflash
Postad 19 January 2010 - 15:28
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Har precis börjat flasha DeepShining nu.
När det gäller EnergyROM är min uppfattning mycket enkel: fungerar bara fjärrkontrollen ihop med Audio Manager så har jag inga som helst invändningar.
Det som fick mig att byta ROM var framförallt det störande faktum att AVRCP samt RC-E100 enbart styr WMP. Men får jag en bekräftelse på att Audio Manager styrs i EnergyROM Leo finns det inget hinder för mig att testa igen.
DeepShining valde jag p.g.a larmen om buggar i Rhodium AF samtidigt som det rapporterats om prestandalyft för build 21889 - EnergyROM Leo har 21885.
Edit: DeepShining håller nu på att konfigureras.
Edit 2: DeepShining har nu startat upp. Första intrycket verkar bra, dock gäller det att jag åtminstone kan köra en del av mina utseendemässiga tweaks. Men som det ser ut nu verkar läget lugnt och stabilt.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 19 January 2010 - 15:36.
Postad 19 January 2010 - 15:35
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har nu flashat tillbaka till Stock och väntar på din uppfattning då ang DeepShining för att se om man går tillbaka till Energy eller inte.
Edit: Tack för info. Vore tacksam om du hade möjlighet att göra lite screenshots innan tweaks bara för att se hur den ser ut i meny etc
Redigerat av kewe, 19 January 2010 - 15:39.
Postad 19 January 2010 - 15:43
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Den ser ut som stock ROM skulle jag säga. Startmenyn har honeycomb och ikonerna är standard. Personligen får jag säga att jag tycker det ger ett bättre första intryck än knappikoner.
Således: stock ROM-utseende. Startmenyn visar 4 ikonrader. SmartLock är installerat men jag kopplade bort det, tål inte automatiskt knapplås vilket är påslaget som standard. Men det kopplas snabbt och enkelt bort.
Manila ser ut som stock ROM också, inga utseendemässiga tweaks.
Edit: Den tar tid på sig att fixa mitt musikbibliotek men jag kan förstå den stackaren. Har om jag inte minns fel ungefär 6 GB musik rippade med 160 kbit/s MP3.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 19 January 2010 - 15:45.
Postad 19 January 2010 - 15:48
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Tack! Haha jag då förstår jag att det tar tid. Hmm jag tror jag funderar lite till innan jag bestämmer mig för vilken jag vill köra. En fråga? Hur ser det ut vid - Settings - Today där man har lite valmöjligheter. Både Energy och Rhodium har haft grafiska fel där så bara en nyfiken fråga
Postad 19 January 2010 - 15:58
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Det ser normalt ut i Settings, Today. Däremot är Settingsikonen kopplad till Sense på samma vis som stock ROM, d.v.s klickar man på Settings i Startmenyn hamnar man i settings-taben i Sense - för att nå WMs variant får man välja All Settings.
Postad 19 January 2010 - 17:07
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag råkade tappa nallen innan idag, den klarade sig men det verkar ha blivit något underligt med minneskortet. Plötsligt totalvägrar Audio Manager att bygga upp musikbiblioteket. Bilder m.m visas som det skall men jag har som led i felsökningen lagt in stock ROM igen och den bara tuggar.
Får väl säkerhetskopiera minneskortet och sedan formatera om det.
Postad 19 January 2010 - 17:16
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Jag la in DeepShining ROM och den fungerar hittills väldigt bra, MEN jag måste säga att vare sig Rhodium_AF och DeepShining är inte riktigt i den klass som Energy 100114 ROMen är tyvärr. Men jag kommer att köra DeepShining tills Energy uppdaterar till 21889.
EDIT: Tråkigt AVR4000 men jag vet hur det känns. Tappade min endast 6 dgr gammal men allt har fungerat efter det som tur är.......
EDIT 2: Oj vad seg den är efter en omstart tar jättelång tid innan manila är igång. Hoppas NRGZ28 snart släpper sin 21889
EDIT3: Nä det va för mycket buggar för att jag tyckte den skulle få stanna kvar så länge så det kommer att bli Energy framöver tills jag vet att de andra fungerar bra
Redigerat av kewe, 19 January 2010 - 17:48.
Postad 19 January 2010 - 18:01
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag får väl kolla EnergyROM, han har ju uppdaterat EnergyROM med Manila 2.1 så en nyare Leo är väl i faggorna. Lär väl flasha nuvarande Leo på prov och se hur fjärrkontrollen fungerar.
Nallen har annars hälsan, nu har stock ROM faktiskt hittat musiken så då borde det fungera.
Edit: Jag håller på att ladda ner EnergyROM Leo 20100114 nu. Allt hänger på fjärren - styr den Audio Manager kommer jag att bli EnergyROM-fantast igen. Men styr den WMP måste jag tyvärr trampa på bromsen.
Fungerar EnergyROM som den skall får den rulla sålänge tills 21889 är ute.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 19 January 2010 - 18:07.
Postad 19 January 2010 - 19:57
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Bra att det löste sig för dig! Har nu flashat senaste Energy och måste säga att det känns verkligen att man är "hemma" med hans ROM. Denna flyter verkligen på bra och i pp 15 har jag i startläget av Manila 49% vilket är helt ok.
Postad 19 January 2010 - 20:19
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag håller på att kopiera över data från minneskortet, det behöver helt klart formateras. Uppenbarligen har något program skrivit data då nallen åkte i golvet och FAT-tabellen är inte riktigt frisk. Det har tagit tid på sig att mounta i Total Commander och då jag satte det i E90 kraschade den nallen.
Lika bra att formatera hela rasket - däremot är kortet i sig friskt eftersom ROM-flashning skett problemfritt.
EnergyROM verkar flyta på bra men p.g.a strulet med minneskortet har jag inte kunnat testa Audio Manager än.
Postad 20 January 2010 - 09:44
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Valkyrie kommer att släppa en intressant version idag enligt spec. Är det någon som provat hans senaste ROMar och isåfall hur fungerar de?
Postad 20 January 2010 - 10:33
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag formaterade om minneskortet med Panasonics SD-Formatter - utmärkt program och bra att ha i Windows om ett minneskort strular och kräver formatering enligt korrekt SD-specifikation.
Jag lade in DeepShining igen, på något vis gillade jag stilen på den ROMen. Såg sedan rapporter om krascher då tangentbordet drogs ut i Messaging-klienten, testade själv - men ingen krasch. Troligen är en del problem orsakade av s.k bad flash och inte av ROMen i sig själv.
Valkyrie kollade jag, dock avvaktar jag build 23518. Föredrar att använda 218xx-builds tills 6.5.x är officiellt lanserat och ett antal program uppdaterats för det nya upplägget.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|