Mass Effect 2
1119 svar till detta ämne
Postad 02 February 2010 - 12:36
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Man får ju åtminstone 1 ny outfit per medlem, när man gör "deras" uppdrag. Men jo...det var roligare att pyssla i 1:an.
Planetscanningen blev snabbt ett ofog, speciellt som jag inte upptäckte förrän efter planet nr 15 att man kunde använda höger styrspak också...
I övrigt ett riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt suveränt spel.
Problemen med minispel är ju alltid det samma. Både planetscanningen o hackning är ju trevligt i början i spelet men sen blir det mest ett irriterande moment. Har nog aldrig sett ett spel där minigames är tillräckligt varierande genom hela spelet för att aldrig bli irriterande. Tyvärr är det en fråga om hur många varianter, hur ofta och hur svåra. ME2 är de för ofta, dock ej ofta tvingande, för få varianter och inte svåra. Hade tyckt planetscanning hade varit roligare om man hade lagt in lite RTS segment. Typ att du skickar probs som tickar in resurser till dig, typ ett visst antal per minut. Dessa kan man se uppgradera osv. Hade varit ett småkul inslag, typ ha en skärm på Normandy där du sen har koll på dina tillgångar.
Postad 02 February 2010 - 12:40
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Så här gjorde jag (slutet på första Collector-battlet): Planetscanningen blev snabbt ett ofog, speciellt som jag inte upptäckte förrän efter planet nr 15 att man kunde använda höger styrspak också... 
Wtf? Vad gör höger styrspak?
Redigerat av Unregistered6810b893, 02 February 2010 - 12:40.
Postad 02 February 2010 - 12:45
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
Wtf? Vad gör höger styrspak? 
Typ snurrar planeten
Postad 02 February 2010 - 13:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Man måste ju ha något sätt för att skaffa resurser ändå. Det kan ju knappast vara gratis.
Jag själv blev inte nämnvärt störd av det som jag skrev men man måste ta med det som minus ändå eftersom många kommer störa sig på det (och ju uppenbarligen gör det). Däremot tycker jag inte man ska blanda in RTS-inslag, fick nog av det i Brutal Legend Mycket bra skrivet och jag håller med. Dock kan jag tycka att man faktiskt kan modifiera sin rustning genom att köpa/hitta upgrades och sedan i klädskåpet välja dessa som en del av rustningen. Inte bara ändra färg och mönster.
Tack  .Jo det var ju lite som jag skrev som sagt. Fast det är ju iofs dåligt med upgrades där också och de påverkar inte så mycket (5% health.. spela roll). OMG spoil! Herregud va sugen jag blir på att spela...
Ja du är ju lite efter derpious men vi gillar dig ändå Är det så många som har problem med svårighetsgraden? Adept + Heavy Warp x 2 tar ut scions relativt fort. Collector Beam är väldigt effektiv. Eller kör ni insane? Tyckte annars det var bra mycket lättare än Mass Effect. Och då körde jag ändå på en svårighetsgrad högre.
Postad 02 February 2010 - 13:54
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Har spelat en hel del ME2 nu och måste säga att jag inte riktigt tycker om "fördumningen" av
rollspels-elementen i spelet. Jag gillar ju att sitta och peta i inventoryt och testa fram olika
kombinationer osv. Sen känns det som att en del blivit lite för mycket automatiserat, tex när
man är i slutet av ett uppdrag på en planet så helt plötsligt dyker det upp "Mission complete"
och man auto-transporteras tillbaka till Normandy, även fast det kanske fanns fler grejer jag
ville utforska där..
En gång blev jag ganska så irriterad, jag hade planerat för mig själv att bara traska runt på Normandy
och softa och prata med crew och sådant när Kelly(hon som säger att man har nya messages etc.) säger
att den Illusiva Mannen vill prata med mig i briefing room. "Jaha" tänker jag och traskar dit och direkt
när jag kommer in så startar en låång cutscene där jag först pratar med honom och sen åker iväg och
landar på en planet vid namn Horizon för ett stort Mission, och väl där nere så får jag börja spela själv igen.
Jaha, det var det lixom..
Jag gillar frihet och att pyssla själv, det saknar jag massor från ettan.
Sen tycker jag Citadellet kändes mycket större i ettan oxå..
Förutom detta så är spelet fortfarande riktigt bra, dock tycker jag inte det kommer upp i samma
klass som Dragon Age alls, grafiken undantaget.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 02 February 2010 - 13:57.
Postad 02 February 2010 - 14:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
En gång blev jag ganska så irriterad, jag hade planerat för mig själv att bara traska runt på Normandy och softa och prata med crew och sådant när Kelly(hon som säger att man har nya messages etc.) säger att den Illusiva Mannen vill prata med mig i briefing room. "Jaha" tänker jag och traskar dit och direkt när jag kommer in så startar en låång cutscene där jag först pratar med honom och sen åker iväg och landar på en planet vid namn Horizon för ett stort Mission, och väl där nere så får jag börja spela själv igen. Jaha, det var det lixom..
Kan man spara när som helst på Xbox 360? Brukar alltid spara direkt efter jag klarat ett uppdrag och står vid bryggan. Så slipper man sånt.
Postad 02 February 2010 - 14:33
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Man kan spara när som helst på 360. Sparade över 150 ggr första rundan
Citadel är mindre, ja. Nu har man ju däremot även Omega och Illium att åka till för att handla och så.
Redigerat av bananplanta, 02 February 2010 - 14:35.
Postad 02 February 2010 - 15:33
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Ja du är ju lite efter derpious men vi gillar dig ändå 
Jag är inte efter, det är ett medvetet val att spela om ettan igen först!  Jag borde dock inte läsa i den här tråden men jag tycker det är spännande, men den svarta rutorna undviker jag än så länge.
Postad 02 February 2010 - 15:39
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja de ska du inte läsa
Min recension däremot är totalt SPOILERFRI
Postad 02 February 2010 - 17:56
lenko
-
lenko
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Fy vilken beslutsångest jag har, det måste vara dagens i-landsproblem
Har inget att spela här hemma längre och har nu suttit i flera dagar och kollat på gameplay-videos och läst recensioner men kan inte bestämma mig om ME2 kommer vara ett bra köp!!!
Är rädd för att handlingen inte kommer att vara motiverande när jag inte kört ME1, och att köpa ME1 och köra igenom är jag inte sugen på, verkar så långt, och så vill man ju köra det senaste!
Har försökt läsa igenom handlingen och storylinen i ME1, men det tänds verkligen inte någon gnista som får mig att slänga mig på KÖP-knappen! Man måste nog uppleva handligen för att få den att kännas inspirerande.
Någon som hoppat rakt in i ME2 utan att ha kört ME1? Fick ni ut något av det?
Vad jag förstått får man sig i början en liten flashback från första spelet, men räcker det?
Postad 02 February 2010 - 18:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tänk så här istället. Du är John Shepard nu lenko. Om två år släpps Mass Effect 3 som också kommer få toppbetyg överallt. Vilken situation du kommer vara i då beror på hur du agerar nu. Du har två alternativ just nu. Köp Mass Effect 2 (paragon)Om två år kommer du sitta och snacka med alla här om hur spännande ME3 kommer bli och när du sedan får spela det så är du med i storyn. Eller alternativ 2 (förloraralternativet) Köp inte Mass Effect 2 (renegade)Om två år kommer du gå in i ME3-tråden och fråga om man måste ha spelat tvåan för att hänga med i handlingen. Du kommer ha ångest över att ha missat världens bästa rymdtrilogi i spelform. Vad väljer du? Dina val påverkar din värld.
Postad 02 February 2010 - 18:16
lenko
-
lenko
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Haha, men kommer jag känna mig delaktig i Shephard även fast jag inte var med han i ettan?
Ja men isånnafall får jag väl köpa ME2 så jag inte går miste om världens bästa duologi (eller vad det heter) som det kommer bli för mig då!
Postad 02 February 2010 - 18:21
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Haha, lysande svar Zoiler.
Nu har ju jag spelat Mass Effect, men efter att ha spelat en ansenlig del av tvåan så kan jag säga att referenserna till ettan är rätt många. Och nu har du ju spoilat vad som händer i ettan genom att läsa handlingen, så du är väl som sagt inte så sugen på att spela det.
Annars kan du komma igenom ettan på 10-15 timmar utan att stressa alltför mycket om du inte gör så många av sidouppdragen. Om det är för mycket är väl upp till dig att avgöra.
Jag ska väl vänta med mitt fullständiga omdöme om tvåan tills jag är klar, men Mass Effect 2 är ett lysande spel. Engagerande story och karaktärer i kombination med att vara en riktigt bra shooter. Det är ett av de bästa spel jag spelat.
Postad 02 February 2010 - 22:02
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Lite störande att man måste byta skiva efter ett tag i spelet. Skulle vara bättre om bara ena skivan kunde användas för att spela och den andra installerades på HDD. Men de har väl kanske gjort så här för att man itne ska vara tvungen installera nåt, vad vet jag.
Postad 02 February 2010 - 22:39
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5020 inlägg
Jag tycker spelet skjuter sig själv i huvvet när dom gör det så styrt.
Ex:
Och inte nog med det, när man väl
Nä, jag gillade ettan bättre, detta förstör hela spelet för mig.
Det är inte längre ett rollspel utan ett actionspel.
Postad 03 February 2010 - 00:03
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Mjo, jag känner igen det där. mot min vilja. Hoppas jag får en chans igen senare, annars får jag ta det på min andra genomspelning...
Postad 03 February 2010 - 08:57
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Postad 03 February 2010 - 09:04
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Och sist en vapenfråga:
Man måste ha minst 100% "ammo". När man väl har det så är det ett grymt häftigt vapen. Närmast en erotisk upplevelse
Redigerat av bananplanta, 03 February 2010 - 09:27.
Postad 03 February 2010 - 09:42
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Jag är sjukt sugen på att lira om 1a nu  ska nog göra det när jag e klar hihi.
Postad 03 February 2010 - 09:44
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Ja, om jag någonsin skall spela om ettan så blir det att spela på ett sätt som ger så mycket genklang som möjligt i tvåan. Nu blir det nog inte så utan jag lär sitta med ME2 under 2010. Precis som jag spelade igenom Fallout 3 minst 3 gånger under 2009...
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 03 February 2010 - 09:45.
Postad 03 February 2010 - 10:40
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Postad 03 February 2010 - 10:55
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
 Rymdspam
Och Kelly är snyggare i... verkligheten.
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 03 February 2010 - 10:56.
Postad 03 February 2010 - 12:27
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
En fråga om Advanced Training under andra rundan:
Postad 03 February 2010 - 14:01
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
En fråga om Advanced Training under andra rundan:
Det är samma sak. Fast gratis. Och en liten grej jag ville lägga till bara:
sany1937.jpg 2.33MB
0 Antal nerladdningar Nu är det bara trean kvar i CE!
Postad 03 February 2010 - 14:35
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1307 inlägg
Bra recension. Funderar fortfarande på om jag ska spela det eller inte, och om man isåfall ska köra igenom ettan först.
Låter som det är ett än mindre RPG än vad ettan var, i och med att de har slopat inventoryt. Hur fungerar striderna? Alltså är det mest sikta och skjuta eller är det mer RPG betonat, typ turbaserat som i KOTOR där man kan välja vad varje karaktär ska göra och använda olika taktiker? Blev lite avskräckt när jag läste att man för det mesta håller sig bakom skydd i striderna, Gears of War var helt ointressant på grund av det.
Det som lockar mig mest är storydelen, den verkar välgjord och hålla riktig RPG-klass. Speciellt när jag läste att Zoiler för första gången läste journalerna i ett spel... han verkar ju inte gilla att läsa bakgrundsinformation och annat 'överflödigt' i spel, vad jag förstått... : -)
Postad 03 February 2010 - 14:40
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Tvåan är lite av en blandning av bra story och action. Det är som Gears of War med bra story. Jag gillar det men alla kanske inte gör det. Visst saknar jag en massa RPG-element från ettan men det är mycket mer strömlinjeformat också. Spela det för storyn om inte annat!
Postad 03 February 2010 - 14:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Eheh, personliga meddelanden vet jag inte vad de pratar om. Man läser väl dem direkt, hade som mest tre i inboxen.
Postad 03 February 2010 - 14:59
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Eheh, personliga meddelanden vet jag inte vad de pratar om. Man läser väl dem direkt, hade som mest tre i inboxen.
Yes. Samma här faktiskt. Men vi är kanske undantaget till regeln?
Postad 03 February 2010 - 15:07
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
###### rövballe!
Här har man fan väntat på att hämta ut spelet @ gamestop för att plocka CE i morgon.
Ringde nu till butiken för att höra hur många exemplar de fått in och hur många personalen skulle ha.
Fick till svar att de fått in ett exemplar och det ska butikschefen ha
Postad 03 February 2010 - 16:45
Alex81
-
Alex81
-
Användare
-
-
200 inlägg
Ett tips är att åka till planeten uranus och proba den. Då får man ett par trevliga kommentarer av EDI
Postad 03 February 2010 - 17:22
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Ett tips är att åka till planeten uranus och proba den. Då får man ett par trevliga kommentarer av EDI 
Du var tvungen att lägga till "planeten" före uranus va?
Postad 03 February 2010 - 17:59
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Ni menar Urectum, va?
Edit: Heh, nä. Det kan ni ju inte. Det var ju först 400 år senare de bytte nam på planeten.
Redigerat av Unregistered6810b893, 03 February 2010 - 18:00.
Postad 03 February 2010 - 18:12
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Postad 03 February 2010 - 18:17
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Lade precis märke till att det finns 1015 GS i det här spelet... Vart kommer de sista 15 GS ifrån?
Postad 03 February 2010 - 18:58
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Lade precis märke till att det finns 1015 GS i det här spelet... Vart kommer de sista 15 GS ifrån?
Det är väl för Zaeeds lojalitet, man laddar ju ner honom. Revenge! 15G Gain the loyalty of the mercenary
Redigerat av bananplanta, 03 February 2010 - 19:00.
Postad 03 February 2010 - 19:11
Alex81
-
Alex81
-
Användare
-
-
200 inlägg
Tänkte det skulle se lite finare ut än att säga probe uranus rakt ut
Edit: Btw, ingen som har åkt till Uranus i "Local Cluster"??
Edit 2: Bäddsoffan Robert
Redigerat av Alex81, 03 February 2010 - 19:17.
Postad 03 February 2010 - 19:51
pappersorm
-
pappersorm
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Ni menar Urectum, va?
Edit: Heh, nä. Det kan ni ju inte. Det var ju först 400 år senare de bytte nam på planeten.
Futurama! On topic: Är det nån annan som retar sig på att samma knapp som används för att bläddra förbi dialoger också används för att välja ett svar. Detta innebär att man när man bläddrar förbi ofta råkar trycka på något alternativ man inte alls tänkt sig. Speciellt nu när man spelar igenom det för andra gången och redan kan allt... Annars ett grymt bra spel. Ett av de bästa nånsin faktiskt.
Postad 03 February 2010 - 20:10
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Jäpp, det stör jag mig på.
Postad 03 February 2010 - 22:48
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Samma problem i ettan, konstigt att dom inte såg till problemet till tvåan då många borde ha påpekat det negativa med detta redan i ettan.
Redigerat av derpious, 03 February 2010 - 22:50.
Postad 03 February 2010 - 23:28
Upp_o_ner
-
Upp_o_ner
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
###### rövballe! 
Här har man fan väntat på att hämta ut spelet @ gamestop för att plocka CE i morgon. Ringde nu till butiken för att höra hur många exemplar de fått in och hur många personalen skulle ha.
Fick till svar att de fått in ett exemplar och det ska butikschefen ha 
Min närmaste butik fick 4st på 50 förbokningar(!), begränsat var ordet  så jag struntade i CE och hämtade vanlig version release-dagen. Har börjat spela igenom hardcore med en engineer, att använda vapnet blir det inte mycket av och 90% av alla fiender har skydd. Prövade lite hardcore med adept men verkar hur svårt som helst, har bara en skill som tar bort skydd och inte ens singularity + gjorde mycket skada.
Postad 04 February 2010 - 01:41
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Samma problem i ettan, konstigt att dom inte såg till problemet till tvåan då många borde ha påpekat det negativa med detta redan i ettan.
Yes, det är riktigt irriterande i båda spelen. Men nu känns det som att jag kan dialogerna så bra i de båda att jag inte missar så mycket.  Min närmaste butik fick 4st på 50 förbokningar(!), begränsat var ordet så jag struntade i CE och hämtade vanlig version release-dagen.
Har börjat spela igenom hardcore med en engineer, att använda vapnet blir det inte mycket av och 90% av alla fiender har skydd. Prövade lite hardcore med adept men verkar hur svårt som helst, har bara en skill som tar bort skydd och inte ens singularity + gjorde mycket skada.
Tja, inte för att vara sån men det är därför jag beställer från internet. Då vet man i förväg om man inte får ett ex.  Ah. Är det lättare med engineer på hardcore? Klart man måste klara spelet på insanity så det är därför jag undrar! Spelet känns massivt mycket svårare än ettan med tanke på att i princip bara shockwave och warp funkar på fiender som har mer än röd health bar. Det är lite smådrygt.
Postad 04 February 2010 - 12:13
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Yes, det är riktigt irriterande i båda spelen. Men nu känns det som att jag kan dialogerna så bra i de båda att jag inte missar så mycket. 
Tja, inte för att vara sån men det är därför jag beställer från internet. Då vet man i förväg om man inte får ett ex. 
Ah. Är det lättare med engineer på hardcore? Klart man måste klara spelet på insanity så det är därför jag undrar! Spelet känns massivt mycket svårare än ettan med tanke på att i princip bara shockwave och warp funkar på fiender som har mer än röd health bar. Det är lite smådrygt.
Jag har börjat en runda hardcore med en adept. Tycker det funkar rätt bra, men har inte kommit så långt än. Warp är ju förstås guld, men jag har även nytta av pull och thow. Throw har varit väldigt nyttig att slänga bort fiender som kommer nära (under förutsättning att jag lyckats få bort armour/shield förstås) Funderar på soldier eller sentinel till insanity-rundan... om jag nu kommer igenom en sån, man vet aldrig. Tycker det är rätt svårt som det är faktiskt.
Postad 04 February 2010 - 12:32
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Kör infiltrator på min första runda och till skillnad från ettan så använder jag min sniper konstant nu vilket är riktigt nice!
Postad 04 February 2010 - 12:49
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Snipergeväret är klart funktionellt i detta spel jämför med ettan.
En liten spoiler om en rolig händelse jag var ute för igår:
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 04 February 2010 - 12:50.
Postad 04 February 2010 - 13:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Postad 04 February 2010 - 13:01
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Kör infiltrator på min första runda och till skillnad från ettan så använder jag min sniper konstant nu vilket är riktigt nice!
Körde också infiltrator först och tyckte också det var riktigt kul med sniper rifle. På det hela taget så måste jag säga att striderna i tvåan är mycket roligare än i ettan. Inte bara för att de rent generellt förbättrat den delen kopiöst, men även för att jag tycker det är mer skillnad mellan klasserna nu. Alla klasser har sin specialförmåga att leka med, till skillnad från ettan där alla mixade klasser bara var sammansatta av några förmågor från de rena klasserna. Till exempel var ju tactical cloak en vinnare för infiltratorn.  Liten gameplay-spoiler:
Redigerat av jayreso, 04 February 2010 - 13:02.
Postad 04 February 2010 - 13:20
Ghorun
-
Ghorun
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Körde mycket sniper i första spelet också, bara man petat nog med poäng i det så att Shepard slutar sikta som Solid Snake utan lugnande medel (MGS1) och man har ett gevär som låter en skjuta två skott iaf innan överhettning fungerade det fint.
Det är dock roligare i tvåan, och framför allt de långsamma gevären (alltså inte Vipern) har ett härligt ljud som hjälper till i upplevelsen av att de är kraftfulla. Plus att Sniper Time med Infiltrator är guld.
Postad 04 February 2010 - 15:08
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Japp, kör också rejält med snipern. Fast jag har den som drar iväg tre stycken skott på raken så man har knappt nån sniper 'ammo' kvar.
Postad 04 February 2010 - 20:09
Upp_o_ner
-
Upp_o_ner
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Postad 04 February 2010 - 20:24
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|