Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Magic *

596 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Magic (G2) (Mobiltelefoner) 6 9.054054 (36) Inga priser

Postad 18 July 2009 - 00:03

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

Mr_c, man måste "roota" telefonen och du blir av med garantin när du gör det. Det finns nog en viss risk för att du gör telefonen obrukbar om du inte har koll på vad du gör. Är du säker på att du vill pilla med telefonen på det viset?

Hmm okay =/ ja de är ju rätt trist o bli av med garantin för de, bara haft mobilen i 3dagar ju..

de går inte o få nå snyggare layout utan att man gör det?

Vore ju nice o ha lite mer "flytande" homescreen , typ Touch Flo 3D, med väder o allt sånt som ligger uppe hela tiden typ..

Postad 18 July 2009 - 09:35

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Hmm okay =/ ja de är ju rätt trist o bli av med garantin för de, bara haft mobilen i 3dagar ju..

de går inte o få nå snyggare layout utan att man gör det?

Vore ju nice o ha lite mer "flytande" homescreen , typ Touch Flo 3D, med väder o allt sånt som ligger uppe hela tiden typ..

Väder och så kan du få fram ändå, bara att söka på "widget" på market så hittar du en hel del widgets. I övrigt så vore det kul om alla olika home screen replacement-appar kom hit, de är trevliga. Kolla in t.ex. Sweeter Home. Finns även dxTop, aHome och Open Home om jag minns rätt. Men de verkar inte finnas på svenska Market.

Postad 18 July 2009 - 11:54

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

Väder och så kan du få fram ändå, bara att söka på "widget" på market så hittar du en hel del widgets. I övrigt så vore det kul om alla olika home screen replacement-appar kom hit, de är trevliga. Kolla in t.ex. Sweeter Home. Finns även dxTop, aHome och Open Home om jag minns rätt. Men de verkar inte finnas på svenska Market.

Okej, har tagit hem nån väderapp men verkar inte funka i sverige?

Hmm, okej, men sweeter home etc, kräver dessa att man rootar telefonen för att funka?

Om ja, kommer det att komma nått "lagligt" sätt att ändra de grejjerna på, utan att förstöra garantin?

Postad 18 July 2009 - 17:06

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Okej, har tagit hem nån väderapp men verkar inte funka i sverige?

Hmm, okej, men sweeter home etc, kräver dessa att man rootar telefonen för att funka?

Om ja, kommer det att komma nått "lagligt" sätt att ändra de grejjerna på, utan att förstöra garantin?

Det finns som du nämner diverse Home-alternativ som låter dig få ett modifierat/"skinnat" utseende på vissa element. Exempelvis dxTop (http://dxtop.wikidot.com/) som finns att köpa även utanför Market. Ingen root krävs för dessa.

En bra väderwidget som fungerar även i Sverige är antingen YrVäder som utvecklas av Kaj på Swedroids forum (fortfarande en tidig beta) eller så kan du använda Forecast Widget Free vilket är en internationell väderwidget med stöd för svenskt väder.

YrVäder: http://www.swedroid....hread.php?t=482
Forecast Widget: http://www.cyrket.co...cast_weather.v2

Postad 20 July 2009 - 01:02

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Hur får man in "open-home" i telefonen?

Antar att det är nånting man ska ladda hem o installera, för tog hem några "home-skin" typ, via market i mobilen, men står att ja måste ha det?

Postad 20 July 2009 - 07:29

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Hur får man in "open-home" i telefonen?

Antar att det är nånting man ska ladda hem o installera, för tog hem några "home-skin" typ, via market i mobilen, men står att ja måste ha det?

Open Home finns väl inte tillgänglig via svenska Market? Jag gissar dock, om du vill veta bättre, googla :P

Postad 20 July 2009 - 23:53

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Tjo!

Hur är det med android-market? Kommer man åt alla apps? Eller fortfarande bara free apps?
Pratar förstås om en icke rootad magic köpt i sverige...

Postad 21 July 2009 - 00:02

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Hur är det med android-market? Kommer man åt alla apps? Eller fortfarande bara free apps?
Pratar förstås om en icke rootad magic köpt i sverige...

Har inte hört annat än att det fortfarande skall vara så.

Själv väntar jag på min Tyska Vodafone HTC Magic köpt via eBay för 3000 kr inkl frakt :rolleyes:
Vad jag förstår så kommer jag att komma åt hela Market med den utan trix? Är jäkligt sugen nu, hoppas bara säljaren var OK, han lovade skicka den idag men har inte hört av honom sedan igår. eBay.de har alltid fungerat kalasbra tidigare :ph34r:

Postad 21 July 2009 - 00:06

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Har inte hört annat än att det fortfarande skall vara så.

Själv väntar jag på min Tyska Vodafone HTC Magic köpt via eBay för 3000 kr inkl frakt :rolleyes:
Vad jag förstår så kommer jag att komma åt hela Market med den utan trix? Är jäkligt sugen nu, hoppas bara säljaren var OK, han lovade skicka den idag men har inte hört av honom sedan igår. eBay.de har alltid fungerat kalasbra tidigare :ph34r:

Jasså, tyska telefoner har Google-loggan? Trevligt!
Funderar på om man ska skaffa en Magic i väntan på Samsung I7500...

Postad 21 July 2009 - 00:18

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Jasså, tyska telefoner har Google-loggan? Trevligt!
Funderar på om man ska skaffa en Magic i väntan på Samsung I7500...

Ja de jag sett är Vodafone/Google telefoner, priserna är riktigt bra med. Samsungen finns med på ebay.de nu :ph34r:

Postad 21 July 2009 - 00:26

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Ja de jag sett är Vodafone/Google telefoner, priserna är riktigt bra med. Samsungen finns med på ebay.de nu :ph34r:

Jo jag vet. Men är lite för feg och lat för att köpa därifrån.... :-/

Postad 21 July 2009 - 08:45

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Själv väntar jag på min Tyska Vodafone HTC Magic köpt via eBay för 3000 kr inkl frakt :ph34r:
Vad jag förstår så kommer jag att komma åt hela Market med den utan trix?

Betalapps kommer man inte åt i Sverige utan att roota sin telefon oavsett vartifrån man köper sin androidlur, det är vilken operatör man använder som påverkar detta. Med root kan man köra appen Market Enabler som då fejkar en operatör i ett land där betalapps är tillgängliga och då kan man köpa apps i Market. Telefonen i sig har ingen påverkan i detta.

Tidigare hade dock nordiska Magic en annan nackdel på Market, nämligen att koperingsskyddade apps (oftast betalapps, men finns några fria sådana) inte visades med den telefonen oavsett om man rootat och kört marketenabler eller ej. Det var någon felaktig blockering i Market mot dessa telefoner, detta är sedan några veckor borttaget och nu når man samma apps med HTC Magic oavsett varifrån den är köpt.

Postad 21 July 2009 - 11:32

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Stämmer det att nordiska Magic bara är på engelska? Någon som vet när det kommer någon svensk build av android?
Om man köper en olåst Magic (köpt via Tre) kommer man kunna uppdatara Android i den takt som google släpper nya versioner eller måste man vänta på att HTC (eller ännu sämre Tre) kommer med sina uppdateringar??

Postad 21 July 2009 - 12:08

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Betalapps kommer man inte åt i Sverige utan att roota sin telefon oavsett vartifrån man köper sin androidlur, det är vilken operatör man använder som påverkar detta. Med root kan man köra appen Market Enabler som då fejkar en operatör i ett land där betalapps är tillgängliga och då kan man köpa apps i Market. Telefonen i sig har ingen påverkan i detta.

Ok, bra klarläggande, Roota den var ju något jag räknat med att göra i vilket fall. :)

Har väl varit inne på att hålla mig till Standard-ROMen med, men det återstår ju att se vad man tycker om den och de Widgetar osv som finns tillgängliga. Tänkte försöka vänta ut HTC's släpp av Hero-gränssnittet för Magic som verkar dyka upp inom kort, dock skall inte det finnas för Google-lurarna (32B - vanliga i Tyskland), bara för de HTC-brandade (32A - dessa som säljs i Sverige), men förhoppningsvis hittar någon på XDA en snabb lösning för det med, annars får man väl helt enkelt byta Magic till en 32A :)

Postad 21 July 2009 - 12:11

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Stämmer det att nordiska Magic bara är på engelska? Någon som vet när det kommer någon svensk build av android?
Om man köper en olåst Magic (köpt via Tre) kommer man kunna uppdatara Android i den takt som google släpper nya versioner eller måste man vänta på att HTC (eller ännu sämre Tre) kommer med sina uppdateringar??

Ja, alla telefoner är på Engelska än så länge (finns nog andra språk med, dock ej Svenska). Har inte hört någon om översättningsplaner, någon annan som har?

Den Magic du köper i Sverige är HTC-brandad, dvs den har inte Google-loggan på baksidan. Därför måste man vänta på att HTC släpper uppdateringar till denna. Den med Google-logga på baksidan (som jag importerat från Tyskland) kommer kunna ta emot uppdateringarna direkt OTA (Over The Air) från Google. Tre gör _INGEN_ anpassning av HTC Magic, så Tre behöver du inte vänta in.

Postad 24 July 2009 - 21:30

Kvillen
  • Kvillen
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Någon som vet om de har HTC Magic på Mediamarkt?
och i så fall, kostnad?

Mvh

Postad 24 July 2009 - 22:53

nr1_jag
  • nr1_jag
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

och i så fall, kostnad?

Mvh

Var inne där förra veckan och de har den för visning, iaf i Sundsvall/Birsta, och har för mig att priset var 5500kr eller ngt liknande, kan vara några hundra mer. Blev grymt imponerad över hur mkt mobiler de har uppe för visning, och då är det "riktiga" modeller också, inte bara plastmodeller a´la phonehouse eller Telia.

Postad 24 July 2009 - 22:57

nr1_jag
  • nr1_jag
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Kan ju vara att de sänker priset på den nu i dagarna när HTC Hero'n kommer. Jag kommer iaf avvakta och se vad skillnaden i pris blir, vill dock helst ha Hero, men som sagt - skulle d bli en kraftig sänkning av priset på Magic är den aktuell, gillade den då jag prövade den på Media Markt.

Postad 25 July 2009 - 21:07

Unregistered78820285
  • Unregistered78820285
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

och i så fall, kostnad?

Mvh

På MediaMarkt i Stockholm/Heron city så hade de den, de hade en riktigt igång för visning där som man kunde pilla på och använda. Kommer tyvärr inte ihåg vad den kostade. Jag blev förvånad hur mycket trevligare och mindre den ser ut i verkligheten jämfört med på bild.

Finns ingen android-lur som känns perfekt för mig just nu, men är sugen på att köpa en Magic att ha så länge tills android slår igenom ordentligt om den kommer ner till ett överkomligt pris nu i och med Hero.

Postad 26 July 2009 - 13:35

Kvillen
  • Kvillen
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

På MediaMarkt i Stockholm/Heron city så hade de den, de hade en riktigt igång för visning där som man kunde pilla på och använda. Kommer tyvärr inte ihåg vad den kostade. Jag blev förvånad hur mycket trevligare och mindre den ser ut i verkligheten jämfört med på bild.

Finns ingen android-lur som känns perfekt för mig just nu, men är sugen på att köpa en Magic att ha så länge tills android slår igenom ordentligt om den kommer ner till ett överkomligt pris nu i och med Hero.

Okey, tack för infon!
Ska hem till Växjö imorgon och tänkte springa inom och kolla om de hade den där, klämma lite och så :)

Mvh

Postad 26 July 2009 - 17:07

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Det viktiga är ju att man kan skriva svenska tecken och det finns ju ett gratis svenskt tangenbord att ladda ner. Dessutom har samma kille gjort en svensk ordlista. Funkar kanon! (Dock har jag bara provat på Dream, men det borde väl funka likadant på Magic)

Postad 31 July 2009 - 17:30

Tottetomat
  • Tottetomat
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hejsan!

Sitter och är sugen på en HTC magic, undrar om den har SDHC stöd ?

Någon som vet?

/ Tomas

Postad 31 July 2009 - 20:12

v mill
  • v mill
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Hejsan!

Någon som vet?

/ Tomas

SDHC stöd novis är jag!!!!!!!!!!!

Postad 31 July 2009 - 20:22

JRock
  • JRock
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hejsan!

Någon som vet?

/ Tomas

Jo den stödjer SDHC, har själv en 16 GB kort i min...

Postad 06 August 2009 - 06:01

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Tjena!

Om jag vill ha en så billiga Magic som möjligt ska jag då köpa den på ebay? eller ur någon butik i tyskland?

Vad är för och nackdelar med att inte köpa den nordiska versionen?

tack....

Postad 06 August 2009 - 16:10

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Tjena!

Om jag vill ha en så billiga Magic som möjligt ska jag då köpa den på ebay? eller ur någon butik i tyskland?

Vad är för och nackdelar med att inte köpa den nordiska versionen?

tack....

Fördelar med den nordiska versionen (PVT32A):
+ 96 MB mer ram-minne, vilket gör att vissa saker flyter bättre, framförallt t.ex. om man flashar om telefonen med en Hero-rom.
+ Har vissa tillägg från HTC från början, som t.ex. Exchangestöd och en bättre mailklient överlag, PDF-läsare, Quickoffice
+ Man slipper en vodafone-logo på telefonen (om man nu skulle tycka det är relevant...)
+ Finns eventuellt möjlighet att HTC släpper en officiell uppgradering med Sense UI från Hero till denna, detta lär inte hända med Google-brandade Magic. Skulle dock inte förvänta mig något när det gäller detta.

Nackdelar med den nordiska jämfört med tysk/vodafone-Magic (PVT32B)
- Färre direkt kompatibla roms att flasha telefonen med (om man nu vill göra sånt), dock har man alldeles nyligen hittat ett sätt att få PVT32A-lurar att bli som PVT32B och därmed kunna köra alla PVT32B-roms direkt på den (men fortfarande med 96 MB mer minne då), så detta kanske inte behöver vara en nackdel heller.
- Ej vanilla android, vilket innebär att uppdateringar av Android måste komma från HTC (om man inte rootar och flashar om telefonen själv med moddade roms dvs). Vodafone-Magicen bygger på en ren android och bör således kunna uppdateras direkt med nya roms från Google, dock har uppdateringar till denna hittills bara kommit från Vodafone, så det kanske ändå innebär en omväg.
- Vissa anpassningar i HTCs originalfirmware kan göra att vissa apps etc inte fungerar som de ska. Ett exempel på detta var Scandinavian Keyboard (med åäö), detta fungerade i början inte alls då det kolliderade med HTCs egna tangentbord på nordiska Magic. Detta har dock lösts, men det fungerar fortfarande inte riktigt lika bra som med Vodafone-Magic.
- Kerneln i nordiska Magic har inte stöd för tethering, dvs att dela med sig av mobilens internetuppkoppling till en dator via wifi i mobilen, detta verkar Vodafone-Magic ha. Dock finns det andra sätt att ordna detta, t.ex. PDAnet (ett program som installeras både på datorn och telefonen och som delar ut internetanslutningen via usbkabeln till datorn.)

Hm.. det var nog allt jag kunde komma på just nu, men det finns säkert folk som kan fylla på med mer för/nackdelar. Personligen har jag iaf en nordisk Magic och tycker den fungerar fint överlag, men jag hade säkert varit nöjd med en Vodafone-Magic också.

Postad 06 August 2009 - 19:35

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Okej =)
Men då verkar Vodafone-magic suga :/

hade tänkt köpa denna: http://cgi.ebay.co.u...id=p3286.c0.m14

3394kr inkl frakt tycker jag är ett bra pris. Men känns som man vill ha den nordiska versionen då!

Redigerat av nixxz, 06 August 2009 - 19:36.

Postad 07 August 2009 - 07:33

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Okej =)
Men då verkar Vodafone-magic suga :/

hade tänkt köpa denna: http://cgi.ebay.co.u...id=p3286.c0.m14

3394kr inkl frakt tycker jag är ett bra pris. Men känns som man vill ha den nordiska versionen då!

Skulle nog inte säga att Vodafone-Magic suger, främsta nackdelen där är väl just det lite mindre minnet. Men det märks knappast i standard-Android, bara om man kör in tyngre roms som Hero, men det görs där ganska mycket optimeringar så att de ska flyta skapligt på en PVT32B-telefon också. Och de HTC-apps som finns med från början i nordiska Magic går oftast att få in på ett eller annat sätt på en Vodafone-Magic också.

Om man vill modda sin lur med andra roms osv så är det nog fortfarande lite enklare att göra detta med ett stort utbud av roms på Vodafone-Magic, även om det som sagt verkar ha kommit en lösning för att få in samma roms på nordiska Magic.

Om man inte vill flasha om telefonen (t.ex. för att inte riskera garantin) så är visserligen HTCs egen androidvariant lite mer fullutrustad (med Exchange osv) än vanillaandroid som finns i Vodafone-Magic, men samtidigt får man då förlita sig på att HTC släpper uppdateringar framöver, vilket kanske man inte behöver göra med Vodafone-Magic, t.ex. kanske man får en officiell uppgradering till nästa version av Android (ser ut att bli 1.6 nu) snabbare med en Vodafone-Magic, innan HTC har hunnit fixa till en uppgradering för HTC-brandade/nordiska Magic.

Postad 07 August 2009 - 10:59

Tottetomat
  • Tottetomat
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Halloj...

Sitter å knappar på luren som har varit igång nån timme nu, försäker kopiera kontakter från sim. Det går ju fint men i min Nokia N95 8gb så hade jag flera nummer på samma kontakt men till HTCn så får jag bara med det ena numret?

Någon som haft samma problem och löst det?

Postad 07 August 2009 - 15:55

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Okej, ja jag får se hur jag gör. Men det lutar åt att jag köper den Nordiska versionen.
Kanske kommer ut någon på blocket i närheten där jag bor.

EDIT:

Köpt den Nordiska versionen av Magic nu, så bara att vänta tills jag får den.

Finns det någon bra sida med apps till den? Några program ni anser att är ett måste i eran magic?, vilken/vilka?
Väntar nu med spänning =).

Redigerat av nixxz, 08 August 2009 - 08:00.

Postad 08 August 2009 - 08:24

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Halloj...

Sitter å knappar på luren som har varit igång nån timme nu, försäker kopiera kontakter från sim. Det går ju fint men i min Nokia N95 8gb så hade jag flera nummer på samma kontakt men till HTCn så får jag bara med det ena numret?

Någon som haft samma problem och löst det?

Har för mig att man bara kan lagra ett nummer och ett namn för varje kontakt på simkortet. Alltså en begränsning i simkortet. Pröva att synca din N95a med Google så att du får upp dem på ditt gmailkonto, sedan syncar du ju med din Magic.

Postad 08 August 2009 - 22:07

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
På den Nordiska versionen är det svenskt T-bord/t9 eller vad den använder?

Postad 10 August 2009 - 08:42

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Har för mig att man bara kan lagra ett nummer och ett namn för varje kontakt på simkortet. Alltså en begränsning i simkortet. Pröva att synca din N95a med Google så att du får upp dem på ditt gmailkonto, sedan syncar du ju med din Magic.

Nej det är inte simkortet som har den begränsningen. Man kan i alla fall ha två nummer på varje kontakt på ett simkort. Men det kopieras bara ett till Androidtelefonen tyvärr. Sånt här slipper vi förhoppningsvis när Sony Ericsson släpper sin lur till våren.

Postad 11 August 2009 - 08:57

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Nej det är inte simkortet som har den begränsningen. Man kan i alla fall ha två nummer på varje kontakt på ett simkort.

Detta har jag personlingen aldrig hört talas om. Nu har jag inte haft kontakter på sim-kortet överhuvudtaget på rätt länge, men min erfarenhet är att sim-kort alltid lagrar ett nummer per kontakt. Detta skriver också t.ex. Nokia här.

Observera att antalet kontakter som går att kopiera kan begränsas av SIM-kortet. Varje telefonnummer sparas som en separat kontakt på SIM-kortet.

Sedan finns det förstås en hög olika varianter av sim-kort med olika lagringskapacitet, men jag har inte hört talats om kort som ger möjlighet att lagra flera nummer på en enskild kontakt. Kan förstås ha fel dock. Jag skulle kunna tänka mig att vissa telefontillverkare annars kan ha löst det så att den lagrar nummer som tillhör samma kontakt med någon speciell extrainfo som gör att telefonen vet vilka nummer som hör till en och samma kontakt. Men detta skulle förstås då inte fungera om man kopierar över kontakterna till en telefon som inte beter sig på samma sätt.

Postad 11 August 2009 - 09:05

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

På den Nordiska versionen är det svenskt T-bord/t9 eller vad den använder?

Den har inte riktigt svenskt tangentbord, om du kör med qwerty-layout så finns inte åäö med, men man håller in A och O för att få fram svenska (och några andra) tecken. Svensk ordlista finns dock så att den kan gissa sig till vad du försöker skriva.

T9-layout finns också att välja om man känner för det.

Sedan finns det förstås också alternativa tangentbord att hämta på Market, t.ex. Scaninavian Keyboard som kan ge svensk layout med åäö direkt på tangentbordet. Detta har dock strulat lite tillsammans med nordiska Magic, senaste jag hörde var att ordlistan inte fungerade ihop med det. Personligen tyckte jag dock ändå att HTCs egna tangentbord som följde med kändes skönare att använda, trots omvägen med åäö, så jag har inte riktigt brytt mig om det.

Det virtuella tangentbordet TouchPal har precis kommit till Android också och detta verkar riktigt lovande. Finns ännu ingen svensk variant av det, men det sägs vara på g.

Postad 11 August 2009 - 19:15

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Den har inte riktigt svenskt tangentbord, om du kör med qwerty-layout så finns inte åäö med, men man håller in A och O för att få fram svenska (och några andra) tecken. Svensk ordlista finns dock så att den kan gissa sig till vad du försöker skriva.

T9-layout finns också att välja om man känner för det.

Sedan finns det förstås också alternativa tangentbord att hämta på Market, t.ex. Scaninavian Keyboard som kan ge svensk layout med åäö direkt på tangentbordet. Detta har dock strulat lite tillsammans med nordiska Magic, senaste jag hörde var att ordlistan inte fungerade ihop med det. Personligen tyckte jag dock ändå att HTCs egna tangentbord som följde med kändes skönare att använda, trots omvägen med åäö, så jag har inte riktigt brytt mig om det.

Det virtuella tangentbordet TouchPal har precis kommit till Android också och detta verkar riktigt lovande. Finns ännu ingen svensk variant av det, men det sägs vara på g.

Okej, tack för ditt svar. Men hur går man till väga för att ladda hem program till telefonen? ska man ladda hem vi datorn på Android market eller telefon?

Något program du kan rekomdendera till telefonen?

Postad 11 August 2009 - 19:57

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Okej, tack för ditt svar. Men hur går man till väga för att ladda hem program till telefonen? ska man ladda hem vi datorn på Android market eller telefon?

Något program du kan rekomdendera till telefonen?

Du laddar lämpligen ner och installerar via Market-appen på din telefon. Ursmidigt. Det går att ladda ner och installera apps via datorn också, men det är rent allmänt bara en krånglig omväg, även om det ibland fyller sin funktion.

Redigerat av monodc, 11 August 2009 - 19:57.

Postad 18 August 2009 - 18:19

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Ja då har man fått mobilen! vann den på auktion på tradera. priset blev kanon 3050kr! dock fick jag vänta 11 dagar efter avslutat auktion.
Sedan äntligen så skulle jag få se min Magic, men då så var alla kanter stötta så skalet ser inte så fint ut! Blir galen då jag väntat så länge.

Men telefonen är så jäkla skön! och vill verkligen ha kvar den.
Så någon som vet vart man kan få tag på ett nytt skal?

Postad 19 August 2009 - 11:24

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Köp på Ebay...

Här är en svart tex..

http://cgi.ebay.co.u...801132001r13947

Postad 19 August 2009 - 14:46

EtZiM
  • EtZiM
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Tja!

Jag har ett litet problem med min Magic, den vibrerar inte när jag får sms (eller nån annan notification). Och jag har klickat i inne i ChompSMS att de ska vibrera när jag får meddelande. Och själva vibrationen i telefonen fungerar, för de vibrerar när de ringer och så, när jag skriver och spelar spel osv.

Äre någon inställning eller något som jag har missat?

Postad 22 August 2009 - 10:40

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Köp på Ebay...

Här är en svart tex..

http://cgi.ebay.co.u...801132001r13947

Tack så mycket blir det nog en sån. Ser att den skickas från Hong kong får man betala mycket i tull avgif och sån skit om den fastnar i tullen?

PS. vilken färg är snyggast? VIT eller SVART? DS.

Redigerat av nixxz, 22 August 2009 - 10:42.

Postad 22 August 2009 - 18:16

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Varför kan jag inte ansluta till mitt WLAN? Slår in en av dom WAP keys jag har tex 32DEFFH9DE36C63A35A0553901 på telefonen men kan ej ansluta vad gör jag för fel?

Postad 26 August 2009 - 11:39

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej,
Någon som vet hur man får födelsedagarna på sina kontakter att visa sig (och larma) i kalendern?
/Dante

Postad 29 August 2009 - 00:03

gravestone
  • gravestone
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Dom senaste Hero rom:arna fungerar ju skitbra på HTC magic till och med snabbare än ordinarie Hero:n vad jag kan bedöma från videoklipp, helt klart imponerande.

Postad 16 September 2009 - 23:06

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
nån som har en aning om vad som hänt med min magic?

Hänger sig dagligen, antingen när man använder den typ ska skriva ett sms, eller när man fått ett sms typ o klickar för o låsa upp den, då händer NADA.

Startar även om sig av sig självt om dagarna? Haft den 1½månad typ =(

Postad 22 September 2009 - 00:21

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

nån som har en aning om vad som hänt med min magic?

Hänger sig dagligen, antingen när man använder den typ ska skriva ett sms, eller när man fått ett sms typ o klickar för o låsa upp den, då händer NADA.

Startar även om sig av sig självt om dagarna? Haft den 1½månad typ =(

ingen som vet nå?

Postad 27 September 2009 - 02:10

zonco
  • zonco
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Köpte mig en Magic förra helgen och är TOKnöjd! Nu har man suttit uppe hela natten och pillat in HERO ROM;en också i den och det kan inte bli bättre än såhär... Hur läckert som helst!

Postad 28 September 2009 - 22:17

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

Köpte mig en Magic förra helgen och är TOKnöjd! Nu har man suttit uppe hela natten och pillat in HERO ROM;en också i den och det kan inte bli bättre än såhär... Hur läckert som helst!

Okay? Då skrotade du väl garantin direkt?

Postad 05 October 2009 - 18:41

Skater15
  • Skater15
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Köpte en Magic igår så är helt nybörjare på Android. Nu är jag jäkligt sugen på att installera Hero ROM efter ha sett några videos. Så nu undrar jag om det är någon vänlig som kan hjälpa mig hur jag ska göra? Testade att kolla en tutorial på youtube men det gick inte så bra.

Tack på förhand.

Postad 05 October 2009 - 21:48

zonco
  • zonco
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Okay? Då skrotade du väl garantin direkt?

Nae, varför de? Har en backup på org. ROMen med dess inställningar om jag vill slänga in det igen. Även provat Android 1.6 nu, fungerade ännu bättre än 1.5 (mycket snabbare) men fick ej till APN;s dvs. surf och mms så väntar med det ett tag.. Hero romen är annars roligare än ett rent android dock tappar man lite snabbhet. Multitouch är ju ett måste!

Köpte en Magic igår så är helt nybörjare på Android. Nu är jag jäkligt sugen på att installera Hero ROM efter ha sett några videos. Så nu undrar jag om det är någon vänlig som kan hjälpa mig hur jag ska göra? Testade att kolla en tutorial på youtube men det gick inte så bra.

Tack på förhand.

Du har PM :) Lycka till. Glöm inte Nandroid-backup.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.