Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD370 *

673 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 January 2010 - 22:06

Swedeman
  • Swedeman
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har du nångång provat skicka ett mail till ett stort företag?

Yep, jag har skrivit mejl till LG två gånger och fått hyfsade svar båda gångerna. Anledninen till att jag skrev så är att jag precis outdoor_miner tror att det bara är LG kan svara på den frågan...

Postad 10 January 2010 - 10:07

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Har du nångång provat skicka ett mail till ett stort företag?
Man får verkligen ALDRIG ett vettigt svar utan nån svarsmall dom går efter.
Därför frågar jag nån som är lite kunnig inom området om de finns en möjlighet att de bara funkar med en uppdatering eller om de krävs mer än så.

Yep, jag har skrivit mejl till LG två gånger och fått hyfsade svar båda gångerna. Anledninen till att jag skrev så är att jag precis outdoor_miner tror att det bara är LG kan svara på den frågan...

Kan bara hålla med swedeman. Jag har oxå skickat frågor till LG. Både snabba och bra svar.

Postad 10 January 2010 - 18:16

Mike50
  • Mike50
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte min nya BD370 i måndags. Tog hem den, ställde den ovanpå min RH398 DVD-HDD.
Blev då mycket besviken då jag tryckte på "Power" på fjärren och bägge startade. "Eject" och bägge slädarna åkte ut. Kontaktade Support och dom sade att det inte gick att göra något åt, dom ligger på samma frekvens.
Ok man får väl leva med obehaget.
Försökte sedan spela en blueray film men spelaren hoppade bara till Menyn. Samma sak hände med en DVD.
Tog hem och uppdaterade firmware, ingen skillnad.
Tänkte att det måste vara nåt fel på spelaren så idag for jag tillbaka till inköpsstället. Dom kopplade upp den och den fungerade perfekt(lång näsa) man kände sig som en komplett idiot.

Nån som upptäckt om den är störningskänslig för hemma står den ju staplad under tv'n på det här viset.
1. Yamaha RXV-465
2. LG RH398
3. LG BD370
4. Viasat satellitmottagare

Undrar om det är någon av dom andra som kan störa så att det inte går att se filmerna.

Edit. Har fått svar från LG att dom föreslår att jag ska slå ifrån SIMPLINK på tv'n, ska testa det till helgen.
Tror inte mycket på det för hur kan dom veta att jag har en LG-tv med simplink.

Redigerat av Mike50, 11 January 2010 - 20:54.

Postad 10 January 2010 - 20:04

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Köpte min nya BD370 i måndags. Tog hem den, ställde den ovanpå min RH398 DVD-HDD.
Blev då mycket besviken då jag tryckte på "Power" på fjärren och bägge startade. "Eject" och bägge slädarna åkte ut. Kontaktade Support och dom sade att det inte gick att göra något åt, dom ligger på samma frekvens.
Ok man får väl leva med obehaget.
Försökte sedan spela en blueray film men spelaren hoppade bara till Menyn. Samma sak hände med en DVD.
Tog hem och uppdaterade firmware, ingen skillnad.
Tänkte att det måste vara nåt fel på spelaren så idag for jag tillbaka till inköpsstället. Dom kopplade upp den och den fungerade perfekt(lång näsa) man kände sig som en komplett idiot.

Nån som upptäckt om den är störningskänslig för hemma står den ju staplad under tv'n på det här viset.
1. Yamaha RXV-465
2. LG RH398
3. LG BD370
4. Viasat satellitmottagare

Undrar om det är någon av dom andra som kan störa så att det inte går att se filmerna.

Min fjärrkontroll krockar med min philps DVD/VHS kombo, fast använder jag powerknappen på apparaten så är det inga problem sedan men jag kan inte använda eject knappen på kontrollen för då går philipsen igång oxo... i övrigt har jag inte haft några problem med den, vare sig på DVD eller Blu-ray

Postad 10 January 2010 - 20:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Kalibrera polarens Panna G10 resp LG370 idag. I kalibreringen ingår lite undersökningar som jag skrev om här.

Deinterlacern imponera må jag säga mao.

Hade som sagt ont om tid, nån här som hajjat 1080p inställningarna (24 resp 50 Hz)?????

Postad 13 January 2010 - 17:59

Guns-N-Roses
  • Guns-N-Roses
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Någon som kan spela sin svenska snövit Dinsy blu-ray på sin LG BD-370?
Jag köpte snövit blu-ray min idag och min spelare laddar den men kommer bara tillbaka till LG´s home menu...

Som tur var fanns det en dvd med som fungerade så lilltjejen kunde se den men det är irriterande när det inte fungerar.

Uppdaterade firmware för 1 månad sedan och kan inte se att det finns en nyare än den jag har på LG hemsida.
(Kan inte förstå att man gjort den firmware download sidan så d###### otydlig...)

Hej. Ja det e riktigt tråkigt. Har samma problem med AVP 2.
Först köpte jag filmerna separat vid olika tillfällen. Bara 1:an som gick 2:an stoppa precis som snövit.
Tänkte jag provar med 2:an collector's edition. Men nog F** är det samma skiva i den utgåvan!

Har aldrig uppdaterat eller nått så, men tror du det kan funka?
Jag menar den ska väl spela upp en vanlig BD skiva som alltid.

Lycka till o hör gärna av dig om du får nått vettigare svar än mitt :)
MvH Kenny

Postad 13 January 2010 - 18:22

Guns-N-Roses
  • Guns-N-Roses
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Du har missat att man kan skicka digital via HDMI antingen via bitstream eller LPCM.
LPCM är det uppackade ljudet. Det är alltså helt vanligt okomprimerat ljud som din förstärkare inte behöver de nya ljudformaten för att sköta.

För att få ljud från en skiva görs följande.
1. Ljudspåret på skivan (bitstream - t.ex. DTS-HDMA eller DOlby Digital eller i vissa fall PCM) avkodas till multi-ch LPCM (okomprimerat ljud digitalt ljud)
2. Detta omvandlas sedan till analogt ljud i en DA-omvandlare
3. Och till sist så förstärks det i en effektförstärkare och skickas till högtalarna.

NÅja det kanske är mer avancerat än så, men i stora drag.

HDMI klarar som sagt både bitstream och LPCM.
Om du har en förstärkare som stödjer alla de nya formaten så kan steg 1-3 göras i förstärkaren.
OM den inte klarar det utan bara LPCM (ska alla klara) så gör du steg 1 i blu-ray och 2-3 i förstärkaren. Detta stöds inte av alla spelare, men BD370 ska klara det.
Om du har en förstärkare som inte tar HDMI alls så kan du ha 1-2 i blu-ray spelaren och bara 3 i förstärkaren, men det är ganska ovanligt med spelare som har analog ut och förstärkare med multikanal analog in. Dessutom förstörsljudet på vägen då det överförs analogt. Detta finns bara på 390

Hoppas det klarnade lite

Hejsan! Du verkar kunna en del om det jag inte kann trots mitt filmintresse.
Jag har nyligen uppgraderat från Harman kardon AVR 155 -> 255 som har HDMI för ljud och
stöder de nya formaten True o DTS-HD osv.

På stärkarens display står det Multi-CH PCM oavsett om jag spelar upp BD-DTS-HD, el. BD-True och t.o.m om jag spelar upp BD-Dolby 5.1. Det som oroar mig är om jag verkligen får ut HD-ljuset då det inte tydlig görs med då t ex, DTS-HD. Spelar jag DVD, står det antingen Multi-CH PCM eller 2.0 stereo.

155:an visade antingen stereo, Dolby...... el. DTS.
Jag kör HDMI mellan BD-Stärkare och sen HDMI till TV.

Tack på förhand, om du vet något.
Mvh Kenny

Postad 13 January 2010 - 23:55

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Välj "passthru" i audiooptions, så tar din stärkare hand om ljudformaten (även DTS HD MA som bdspelaren tydligen inte klarar själv).

Postad 14 January 2010 - 15:30

skaas
  • skaas
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Har bara positivt att säga om BD370 än så länge. Idag ska jag koppla in den till routern för firemware uppgradering bl.a.
Har även kört mkv filer via usb stickan och det gick igång direkt.
Kör min BD370 till en 47SL9000. Fy va bra bild, känns som att filmen tas klivet in i vardagsrummet, typ 3D-light. Så bra bild är det från BluRay filmer till en LED TV... Den får vara igång många timmar per dag nu!

Kan man kontrollera vilken version man har på sin BD370?

Postad 14 January 2010 - 15:46

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Har bara positivt att säga om BD370 än så länge. Idag ska jag koppla in den till routern för firemware uppgradering bl.a.
Har även kört mkv filer via usb stickan och det gick igång direkt.
Kör min BD370 till en 47SL9000. Fy va bra bild, känns som att filmen tas klivet in i vardagsrummet, typ 3D-light. Så bra bild är det från BluRay filmer till en LED TV... Den får vara igång många timmar per dag nu!

Kan man kontrollera vilken version man har på sin BD370?

Har för mig att det står vid uppdatering vilken version man har och vilken man uppdaterar till, innan man lixom godkänner och klickar OK.

Postad 15 January 2010 - 07:23

skaas
  • skaas
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Har för mig att det står vid uppdatering vilken version man har och vilken man uppdaterar till, innan man lixom godkänner och klickar OK.

Visst var det så...

Postad 17 January 2010 - 13:04

Pållen
  • Pållen
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hej på er,
Jag har BD370 sedan en månad tillbaks. Märkte efter ett tag att några MKV filmer blev pixliga och gick då såklart ut på detta forum och hittade att detta var ett problem. Synd att jag inte visste det tidigare bara. Hade sett problemet med NTFS men inte att vissa MKV renderades fel.
Att splitta filmerna i 3,9GB delar ser jag inte som någon större sak. Det tar några minuter / film. Men det andra problemet? Hur kommer man förbi det om man fortfarande vill köra högupplöst? Har kikat i tråden men inte hittat någon 1,2,3 guide..

Och hur vet man i förväg att den film man laddar inte kommer funka? Finns det någon parameter i MKVfilen som skvallrar om detta?

Tacksam för "guide" och svar :)

PS. Annars är jag faktiskt grymt nöjd med min BD370. Vill bara att detta med filstödet skall funka så slipper jag investera i fler apparater.

Postad 17 January 2010 - 13:28

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Hur kommer man förbi det om man fortfarande vill köra högupplöst? Har kikat i tråden men inte hittat någon 1,2,3 guide..

Och hur vet man i förväg att den film man laddar inte kommer funka? Finns det någon parameter i MKVfilen som skvallrar om detta?

Enklast är väl att köpa filmerna på Bluray istället, det är ju trots allt huvudsyftet med spelaren. Jag skulle säga att mkv-stödet är en bonus men med tanke på att det inte finns någon sätt standard för exakt alla parametrar vid konverteringen till mkv så är det väl svårt att göra en hårdvaruspelare som fixar precis alla varianter.
Antagligen räcker det med en uppdatering, men sen ska ju LG välja att jobba på det också.
När det gäller parametrarna som inte LG spelaren klarar vet jag inte, men prova att jämföra olika mkver i tex mediainfo och se om du hittar något.
Vill du kunna spela upp alla fulrippar i dagsläget så är det nog bara fler apparater som gäller, eller en välbyggd HTPC där man enklare uppdatera mjukvaran.
Du får ta lite av pengarna du sparat på alla filmer :)

Postad 17 January 2010 - 16:41

Robocrap
  • Robocrap
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hej på er,
Jag har BD370 sedan en månad tillbaks. Märkte efter ett tag att några MKV filmer blev pixliga och gick då såklart ut på detta forum och hittade att detta var ett problem. Synd att jag inte visste det tidigare bara. Hade sett problemet med NTFS men inte att vissa MKV renderades fel.
Att splitta filmerna i 3,9GB delar ser jag inte som någon större sak. Det tar några minuter / film. Men det andra problemet? Hur kommer man förbi det om man fortfarande vill köra högupplöst? Har kikat i tråden men inte hittat någon 1,2,3 guide..

Tacksam för "guide" och svar :)

PS. Annars är jag faktiskt grymt nöjd med min BD370. Vill bara att detta med filstödet skall funka så slipper jag investera i fler apparater.

Saxar detta från AVForum. Använder mig själv av samma metod.

Använd Ripbot264.

"Just read what I have written: if using Ripbot, just pick [email protected] profile, then click on ellipsis near the combo box to edit the profile, MAKE SURE to disable "Weighten P-prediction" and that's all. Of course, set appropriate bitrate or file size etc."

Eftersom jag bränner de flesta filer på antingen DVD5 eller DVD9 så ställer jag in 2-pass och sedan option lock bitrate to DVD5 eller DVD9.

Sen är det bara att köra. Tar en jäkla tid bara. Det är detn största nackdelen..

:)

Postad 17 January 2010 - 17:07

Mike50
  • Mike50
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej. Ja det e riktigt tråkigt. Har samma problem med AVP 2.
Först köpte jag filmerna separat vid olika tillfällen. Bara 1:an som gick 2:an stoppa precis som snövit.
Tänkte jag provar med 2:an collector's edition. Men nog F** är det samma skiva i den utgåvan!

Har aldrig uppdaterat eller nått så, men tror du det kan funka?
Jag menar den ska väl spela upp en vanlig BD skiva som alltid.

Lycka till o hör gärna av dig om du får nått vettigare svar än mitt :)
MvH Kenny

Kan ju vara samma fel som jag hade, den hoppade hela tiden till "Home" menyn.
Hittade felet i helgen. Om jag har spelaren ovanpå min gamla dvd-hdd är det hopplöst att spela en film, men om jag placerar spelaren under dvd'n så funkar den som den ska.
Nu har jag bara fjärrkontroll problemet kvar, mycket irriterande att blue-ray'en och dvd'n har samma frekvens på fjärren.

Postad 17 January 2010 - 18:04

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Saxar detta från AVForum. Använder mig själv av samma metod.

Använd Ripbot264.

Tar en jäkla tid bara. Det är detn största nackdelen..

:)

Amen på det... testade nyss, skulle ta 2 timmar att göra om en fil som är ca 42 min....

Men har man som jag en ps3 så finns ju alltid mkv2vob, där tar det mig ca 7 sek att omvandla samma fil...

Postad 20 January 2010 - 23:38

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Amen på det... testade nyss, skulle ta 2 timmar att göra om en fil som är ca 42 min....

Men har man som jag en ps3 så finns ju alltid mkv2vob, där tar det mig ca 7 sek att omvandla samma fil...

Du blandar ihop remux och transcode. Remux (packa om den från mkw container till VOB som PS3an gillar) går fort och påverkar inte bilden (varken kodningen eller kvaliten). Men för att fixa LG problemet måste du transcoda (koda om) hela filmen vilket tar nån timme. Du kan göra det jobbet i mkv2vob också (eller varför inte txmuxer).
Oavsett så tar det lika lång tid. Dessa program är bara skal som i slutändan anropar en generell X264 decode/encode

Postad 22 January 2010 - 23:23

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
En helt annan fråga:
Hur "bra" hanterar den CD-skivor, går det att jämföra någorlunda med en dedikerad CD-spelare eller är den lika kass som en billig DVD-spelare?

Hade´

Postad 23 January 2010 - 10:19

PlayTheGame
  • PlayTheGame
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej alla elektronik fantaster.
Jag är helt ny här på forumet och går i tankarna på att köpa en BD370.
Jag har läst ngn stans att det inte är några problem att använda ett USB-minne på 16 Gb ( FAT formaterad) tillsammans med BD370. (så länge filerna inte överstiger 4 Gb/st)
LG's kundtjänst hävdar att " Det nog inte går att köra ett så stort USB-minne då det drar för mkt ström".
De vet helt enkelt inte om det fungerar eller inte. De hänvisade mig till att köpa en hårddisk med egen strömförsörjning men det är i dagsläget inte aktuellt.
Är det någon vänlig själ som kan bekräfta att det går eller inte går att köra ett 16 Gb USB på BD370?
Köpet står och faller på den informationen!
Tacksam för era kunskaper!
Mvh/PTG.

Postad 23 January 2010 - 10:32

antec42
  • antec42
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
PlayTheGame:
Jag har använt ett Kingston Datatraveler G2 16GB minne utan problem... Det är dock ruskigt irriterande att BD370 inte stöder ngt filsystem som kan lagra filer över 4GB imo! (Funderar på att köpa BD390 istället och sälja min 370...)

/Marcus

Postad 23 January 2010 - 10:42

PlayTheGame
  • PlayTheGame
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack Marcus!
Då är det avgjort, det blir en LG.
Nu återstår bara dagens i-lands problem och bestämma om jag skall köpa en BD370 eller BD390!
/PTG.

Postad 26 January 2010 - 23:44

grisnylle
  • grisnylle
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ett hopp i mörkret !! tagit från ett annat forum.
I talked to LG a few days ago explaining that BD370 is not longer playing mkv's with h.264 codec. The guy I talked to agreed that the player should support mkv's with this codec and said he would check it out.

LG Tech support nordic called back today and said they will fix it on next firmware update (!)

Väntar och håller tummarna :)

Postad 27 January 2010 - 20:21

NiCKE^
  • NiCKE^
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hoppas firmware fixen kommer snart! Är det någon som vet hur man fixar att åäö fungerar? Som det är nu gör spelaren om alla åäö till konstiga tecken och ibland e. Letat efter lösning men finner ingen.

Postad 27 January 2010 - 21:18

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Hoppas firmware fixen kommer snart! Är det någon som vet hur man fixar att åäö fungerar? Som det är nu gör spelaren om alla åäö till konstiga tecken och ibland e. Letat efter lösning men finner ingen.

Håll inne subtitles-knappen så får du upp ett val hur du vill koda subben, tror det finns tre olika, ett av dom funkade fint för mig i allafall.

Postad 30 January 2010 - 12:02

hertil
  • hertil
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

PlayTheGame:
Jag har använt ett Kingston Datatraveler G2 16GB minne utan problem... Det är dock ruskigt irriterande att BD370 inte stöder ngt filsystem som kan lagra filer över 4GB imo! (Funderar på att köpa BD390 istället och sälja min 370...)

/Marcus

Har också kört 16 GB och det funkar galant så var inte orolig. Går dock i samma tankar, att köpa den lite dyrare varianten så jag kan koppla in hårddisk och köra videofiler utan massa meck.

Postad 01 February 2010 - 00:35

passi0nmasteR
  • passi0nmasteR
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag vill göra regionfree, hur gör jag? Google hade bara massa gamla foruminlägg som tydligen inte funkar på senaste firmware...

Postad 01 February 2010 - 07:27

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Jag vill göra regionfree, hur gör jag? Google hade bara massa gamla foruminlägg som tydligen inte funkar på senaste firmware...

Tror de står ett gäng gånger i tråden.
Ladda ner denna.
Packa upp.
Bränn mappen RMTM0000, men inte textfilen.
Döp skivan till RMTM0000
Se till att stänga skivan.
Om de går så brän med ISO 9660 och inte Joliet.
Stoppa den i spelaren de dyker upp en meny.
Tryck 0
Tryck Paus
Klart!

Postad 01 February 2010 - 13:58

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Ne nu får dem se till att komma med ny firmware så man kan börja titta på nyare MKV. filer :)

Postad 01 February 2010 - 17:56

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Funkar dock bara att göra regionsfri på dvd vad jag vet. Så om du vill ha regionsfri på BD så är det i nuläget bara att skaffa en annan spelare :)

Postad 03 February 2010 - 19:17

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Försökte få igång Ripbot men vad jag än försöker mata den med så klagar den på DirectShowSource - klassen kan inte hittas på rad2 i avisynthscriptet.
Edit - Löst. INstallerade om haalispliter

Redigerat av e3henri, 03 February 2010 - 20:21.

Postad 04 February 2010 - 23:03

hertil
  • hertil
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Halloj

Skulle just se på en matroska, vilket har fungerat förrut. Testat matroskan på datorn och allt funkar fint. Spelade upp den i spelaren och ljud och bild kör som det ska MEN massa distortionsfyrkanter dyker upp här och var i bilden. Uppdaterade, vilket inte hjälpte. Någon som vet vad felet är?

Postad 05 February 2010 - 06:20

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Halloj

Skulle just se på en matroska, vilket har fungerat förrut. Testat matroskan på datorn och allt funkar fint. Spelade upp den i spelaren och ljud och bild kör som det ska MEN massa distortionsfyrkanter dyker upp här och var i bilden. Uppdaterade, vilket inte hjälpte. Någon som vet vad felet är?

Ja.. Större delen av tråden handlar om just detta...
MKV filerna har ändrat sin kodning och LG har inte hängt med, typ!

Postad 05 February 2010 - 09:55

hertil
  • hertil
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Jo, jag har läst tråden, var inte säker på om det handlade om att filerna inte kunde spelas alls eller om det var något annat problem. Men det betyder att jag har samma problem alltså. Får väl gå och köpa en BD390, den kanske funkar.

Redigerat av hertil, 05 February 2010 - 09:55.

Postad 05 February 2010 - 23:18

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jo, jag har läst tråden, var inte säker på om det handlade om att filerna inte kunde spelas alls eller om det var något annat problem. Men det betyder att jag har samma problem alltså. Får väl gå och köpa en BD390, den kanske funkar.

Det ryktas om en fix i nästa firmware release - när den nu är....

Postad 05 February 2010 - 23:19

hertil
  • hertil
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Märkte nu att det inte var alla matroska som hade problem, men ett fix vore ju mysigt.

Postad 06 February 2010 - 06:48

grisnylle
  • grisnylle
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Nu har dom äntligen släppt en ny firmware .. har inte provat än men hoppas den fixar det irriterande mkv felet.

Bah har nu provat och felet är kvar fan va irriterande.
#.It was improvement of performance;
Improved BD playability on some Titles.
[BDJ]JTD100 V1.0 BDJ-security.permfile-210 - from LGE
[BDAV] BDMV BD-R disc maden by JVC - from JVC

#. Firmware Version :V7.163.00.24

Redigerat av grisnylle, 06 February 2010 - 16:08.

Postad 06 February 2010 - 16:24

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Nu har dom äntligen släppt en ny firmware .. har inte provat än men hoppas den fixar det irriterande mkv felet.

Bah har nu provat och felet är kvar fan va irriterande.
#.It was improvement of performance;
Improved BD playability on some Titles.
[BDJ]JTD100 V1.0 BDJ-security.permfile-210 - from LGE
[BDAV] BDMV BD-R disc maden by JVC - from JVC

#. Firmware Version :V7.163.00.24

Suck! ;)

Postad 09 February 2010 - 11:11

blacknblue
  • blacknblue
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Mycket konstigt att de inte kan fixa en firmware som klarar mkv på BD370
Har en LG 50PS8000 plasma som har inbyggd mediaspelare och den klarar utan problem att spela MKV filer och andra format än fat32 samt stora filer, men tyvärr kan den inte avkoda DTS :(

Orkar inte vänta längre så nu är en Xtreamer beställd ;) så får 370´n endast spela skivor!

Redigerat av blacknblue, 09 February 2010 - 11:12.

Postad 10 February 2010 - 19:36

victor_astrom
  • victor_astrom
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ni som är missnöjda med mkv-uppspelningen: ingen som vill kränga sin BD370? Är intresserad köpare i så fall... :D

/Victor

Postad 12 February 2010 - 14:25

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Skickade idag en fråga igen angående problemet med mkv. till lg support sverige. Kanske ni också skulle göra för att verkligen sätta press på dom?

Postad 13 February 2010 - 12:36

YuKE
  • YuKE
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har med skickat. Skickade första för några veckor sedan, och ett till nu när det inte blev bättre utav den senaste uppdateringen.

Postad 14 February 2010 - 17:49

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Har med skickat. Skickade första för några veckor sedan, och ett till nu när det inte blev bättre utav den senaste uppdateringen.

Det är ju kanon. Hoppas fler av er kan göra det. postar en länk som ni kan klicka på för att komam direkt till supportsidan/kontaktsidan. Nu jagar vi dom=)

http://www.lge.com/s...ort-message.jsp

Postad 14 February 2010 - 20:17

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0
Första problemet med mina spelare har dykt upp nu.
Problemet är inte stort, men störande.
Va sugen på filmen Upp, så ville se först hur den verkade så jag "lånade" en bd variant av den på "avloppsnätet" och bilden liksom fastnar och släpar efter allt som rör sig.
Är detta problemet som alla pratar om att LG lär fixa eller är detta något annat?

Jag vet att de löser sig om jag köper filmen, men undrade bara om detta är problemet alla gnäller om?

Postad 15 February 2010 - 14:52

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Hej Alexander

Vi håller på och arbetar på en eventuell mjukvaruuppdatering. Dock har jag ej någon information angående tidsplan för denna.

MvH
LG Support

Jaha.. EVENTUELLT?! :(

Postad 15 February 2010 - 19:14

omnodeth
  • omnodeth
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om LG BD390 har samma problem med mkv filerna?

Postad 19 February 2010 - 13:50

homer_99
  • homer_99
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Har denna spelare funktion för lip sync? Hittar inte info om detta.

Postad 24 February 2010 - 20:19

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Om folk lät bli att citera så mkt så skulle denna tråd vara hälften så lång. Då kanske man faktiskt orkade läsa den!

Postad 26 February 2010 - 19:52

hertil
  • hertil
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Om folk lät bli att citera så mkt så skulle denna tråd vara hälften så lång. Då kanske man faktiskt orkade läsa den!

Menar du att folk citerar utan att lägga till någonting? :)

Tråden blir ju lång (många sidor) p g a antal inlägg och inte längd.

Redigerat av hertil, 26 February 2010 - 19:53.

Postad 03 March 2010 - 18:20

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Saxat från annat forum:

Well, after almost one month of correspondence with LG customer support, things are hopefully coming to an end. If the LG staff isn't ********ing me, I should get an answer soon. I keep my fingers crossed they can fix it.
Otherwise my BD370 goes bye bye Kansas.
Here are last two posts from them.

No.1

I just want you to inform that the engineers from our HQ are working on this issue. As soon as I receive any reply I will let you know.
No.2

I’m contacting you as I promised yesterday.
I’ve received a reply from our HQ that they will check the samples that you’ve made, and that they should provide me with the new SW during the next week. As soon as I receive this reply I will let you know.

Så snart så mina vänner får man ju hoppas!

Postad 04 March 2010 - 18:45

TODA
  • TODA
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Ni som kontaktat LG support angående MKV uppspelningen skall ha cred. men att det skall ta sådan lång tid e ju katastrof.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.