Microsoft Kinect (Xbox 360)
(Övriga speltillbehör)
|
4
|
(42)
|
Inga priser |
Placering av Kinect sensor (6 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 28 October 2010 - 18:48
Och det tror jag åtminstone hemma hos mig, kan knappt vänta på att se kidsens reaktioner när de slipper använda nån handkontroller för att kunna spela
Postad 29 October 2010 - 13:19
359:-/st för kinectspel som kostar 399:- och gratis frakt på det
Postad 29 October 2010 - 14:17
Ska bli spännande att se vilka spel vi sitter med om ett år från släppet i november räknat.
Postad 29 October 2010 - 14:42
Ska bli spännande att se vilka spel vi sitter med om ett år från släppet i november räknat.
Jag gissar på Modern Warfare 3...
Edit: Och nu har den hittat till en annan amerikansk TV-show inriktad till kvinnor.
Redigerat av Unregistered6810b893, 29 October 2010 - 15:03.
Postad 29 October 2010 - 18:01
Nån som råkar få tag på nåt ex av kinect spel i förtid och tycker att man är smart å listig och försöker boota igång den i xboxen: gör inte det, Xboxen blir Xbox Live blockerad ända tills uppdateringen sker, åtminstone i amerika till den 4 november, för eu gäller den 10 november.
Postad 29 October 2010 - 19:02
14 miljoner Kinect beställda
De flesta stora återförsöljare av Kinect i både Storbritannien och USA rapporterar att de sålt slut på kameran, och det verkar kunna bli svårt att få tag på ett exemplar före jul. Nu rapporterar dock tekniksajten Digitimes att Microsoft beställt hela 14 miljoner enheter, allt enligt taiwanesiska Newmax Technology som tillverkar Kinect.
Något som tyder på att det lär kunna gå få tag på Kinect ändå innan jul, samt att Microsoft verkligen har skyhöga förväntningar på prylen. Digitimes skriver även att Microsoft ökat på beställningarna efter det stora intresset den senaste tiden.
Gamerecator?
Postad 29 October 2010 - 19:10
Postad 29 October 2010 - 19:22
Kinect can't meet UK demand - MS
Day-one Kinect stock for the UK is all gone, but more will be supplied for the device's first week on sale, says Xbox UK GM, Neil Thompson.
Speaking to trade mag MCV, Thompson promised a 'healthy' amount of Kinect stock for week one in the UK, with 'hundreds and hundreds of thousands' by the year's end.
"In terms of allocation I can't meet the demand every single retailer has of me for day one," he said. "But I do think we have what I would call a healthy launch volume for week one.
"And more importantly, as we go through the Christmas season as a whole I feel very confident that all retailers will enjoy the sales opportunity that Kinect will bring.
"We are going to see hundreds and hundreds of thousands of Kinect in families' hands this Christmas and retail will have a really good season on the platform."
CVG reported last month that Kinect pre-order stock allocation was running low in GAME stores.
Since then Amazon's reportedly sold out of day-one stock, while Play.com is still offering pre-orders - but can't guarantee that it will be able to deliver them on Kinect's November 10 release date.
"We are seeing phenomenal consumer demand and are really excited about the reaction," commented Thompson. "The pre-orders retailers have reported have shown that we have captured people's imagination.
"When we launch new products people always ask 'are you going to have enough product?' but in some ways, you hope not - because if we haven't got the consumer demand you clearly aren't being successful.
"The important thing to focus on is: are going to satisfy consumers over the Christmas period? And the answer is that we are doing everything in our power to ensure our supply chain can do it. We are working night and day to push the supply and make sure consumers can take advantage of what Kinect offers.
"Kinect will be the best selling product this Christmas."
Postad 29 October 2010 - 19:53
Postad 31 October 2010 - 17:26
[x] Joy Ride, Kinectimals och Dance Central bokat och betalt hos elgiganten.se
Postad 31 October 2010 - 20:03
Dance Central och Your fitness blir det för mig.
Postad 31 October 2010 - 20:35
Motion sports (bara för paintball)
Kinect Sport
Your Fitness Shape
Senare när den släpps Island Sport eller vad det nu heter
Snacka om att det finns få spel man vill ha
Undra om Party Spelet till Kinect är bra?
Postad 01 November 2010 - 10:02
Kinectimals, hur kommer det gå när dialogen avstängd ?
Teckensnitt
Postad 01 November 2010 - 10:09
Sen är det väl upp till varje spel om de vill implementera något sånt?
Postad 01 November 2010 - 10:21
Om Kinect har' legs' lär vi veta först efter årskiftet.
Apropå kinectimals mina ungar kan inte engelska och är beroende av svensk dialog, har lite svårt och tro att spelet blir en framgång utan svenska hos dem
Postad 01 November 2010 - 10:29
IDC förutspår att till årskiftet kommer 2.5 - 3 miljoner amerikaner ha skaffat Kinect.
Om Kinect har' legs' lär vi veta först efter årskiftet.
Apropå kinectimals mina ungar kan inte engelska och är beroende av svensk dialog, har lite svårt och tro att spelet blir en framgång utan svenska hos dem
Spelar det någon roll, ungar gillar ju tidningar utan att kunna läsa också, genom att titta bilder.
Tror inte Kinectemals har sådan våldsamt svår dialog att inte kids snappar upp vad som händer.
De tar ju även upp språkkunskaper som en svamp.
Postad 01 November 2010 - 10:33
Kinectimals, hur kommer det gå när dialogen avstängd ?
dialogen är väl inte avstängd, bara det att det inte finns svenska som val. engelska fungerar iallafall för mig (offline visserligen men ändå).
Postad 01 November 2010 - 10:35
Postad 01 November 2010 - 10:59
Postad 01 November 2010 - 11:35
De tar ju även upp språkkunskaper som en svamp.
Japps. Tror nog att detta kan bli en hit hemma, om det fungerar.
Postad 01 November 2010 - 11:40
Vars testade du om man får fråga?
Hos en bekant som är med i Beta programmet, testade Kinect sports mest dock, men Kinect fitness verkade intressant också, blir nog en bättre workout med denna än med Wii fitness då man inte måste balansera på en bräda.
Postad 01 November 2010 - 12:00
blir nog en bättre workout med denna än med Wii fitness då man inte måste balansera på en bräda.
Framför allt kan den kolla hur du gör övningarna. Typ varna om man inte är rak i ryggen, osv.
Implementerar de det ordentligt kan det bli riktigt bra.
Postad 01 November 2010 - 13:24
Det är ju alltid kul att se hur ungrarna tycker om spelNå väl, ska nog skaffa spelet (kinectimals) i alla fall då intressant att se hur ungrarna hanterar det sen
Själv vet jag inte vilket spel jag ska köpa till i början, blir nog ett sportspel sen får resten i familjen skaffa det dom vill ha, dance central eller zumba pratas det om.
Postad 01 November 2010 - 13:32
Postad 01 November 2010 - 13:58
Det är ju alltid kul att se hur ungrarna tycker om spel
(släpps säkert i Ungern också)
Nä spelen lär aldrig få svensk dialog, så dessa 'ungar' får anpassa sig efter engelskan fortare än kvickt.
Postad 01 November 2010 - 15:49
Det finns ju sjukt många fitnesspel bara till launchen också. Fitness, sport och dans är de stora hittarna.
Fast det är väl bara Your Fitness som är Kinect specifik? De andra är väl multiplattform och därmed missar man bonusen med att den trackar kroppen. Personligen prioriterar jag en personlig tränare som berättar för mig hur jag borde stå / röra mig framför en pulsmätare.
Förutsatt att det fungerar som det ska, alltså.
Nä spelen lär aldrig få svensk dialog, så dessa 'ungar' får anpassa sig efter engelskan fortare än kvickt.
Själv lärde man sig den mesta engelskan genom Valhalla och Infocom spel.
Postad 01 November 2010 - 15:52
Postad 01 November 2010 - 19:42
Inte kollat upp det så noga, det är väl en 4-5 fitnessspel under Kinectmärket, kanske kommer de till andra också men borde väl fungera annorlunda på Kinect ändå?Fast det är väl bara Your Fitness som är Kinect specifik? De andra är väl multiplattform och därmed missar man bonusen med att den trackar kroppen. Personligen prioriterar jag en personlig tränare som berättar för mig hur jag borde stå / röra mig framför en pulsmätare.
Förutsatt att det fungerar som det ska, alltså.
Postad 01 November 2010 - 19:52
Postad 01 November 2010 - 21:32
Jag testade också Kinect förra veckan (den 28:e) när turnén var i Centralstationen här i Göteborg. Måste säga att det var riktigt imponerande och verkade funka väldigt bra!!Har testat Kinect och jag blev faktiskt lite sugen på den nu, har inte varit så intresserad tidigare och jag hoppas det kommer lite mer kvalitetsspel till den senare. Det känns verkligen som Virtual Reality är på väg in i hemmet. Blir nog ett köp lite senare
Så det får bli till att byta ut nuvarande Xbox 360 Elite 120GB mot en ny S Elite 250GB + Kinect bundle!
Undrar hur spelet Fighters Uncaged blir... Fightingspel har ju extrem potential med Kinect! Någon som hittat en preview av det?
Redigerat av Cthugha, 01 November 2010 - 21:33.
Postad 01 November 2010 - 23:20
Smart idéJag ska väga mig dagen innan Kinect släppet i sverige och efter en vecka igen för att kolla "Kinect Effekten"
Postad 02 November 2010 - 07:46
Postad 02 November 2010 - 10:42
Postad 02 November 2010 - 11:12
bu har ett test kommit upp
http://www.ign.com/v...ct-video-review
Helt OK betyg ändå, rent utav strålande för ett Sonic spel. Blev sugen att testa.
Postad 02 November 2010 - 11:47
Postad 02 November 2010 - 12:43
Hoppas sån skit går att stänga av...
Postad 02 November 2010 - 12:43
Funkar det på en bannad xbox 360? Tänkte om man behöver någon uppdatering från xbox live eller liknande?
1/11 gjordesc en obligatorisk uppdatering av xboxen vid uppstart
Postad 03 November 2010 - 07:15
Overview – A busy week with six games in their final week before launch. Kinect the controller free gaming comes out on November 4, as pre-orders for Kinect games are on the rise in their final week before launch. 17 games in the top 30 added 10,000 new pre-orders this week. The top 10 games all have 100,000 or more pre-orders.
Games in final week before release – Six games are in their final week before launch with three of them in the top 15.
Kinect Adventures! (X360) is this week’s top game in its last week before release. After a decrease in the weekly change last week, pre-orders jump this week to 31,000, bringing the total to 212,000. With the game bundled with Kinect expect first week sales in America in the 400,000 to 500,000 range.
Kinect Sports (X360) currently the second most pre-ordered Kinect game in America adds 8,000 pre-orders this week for a total of 57,000. Expect first week sales in America to be in the 75,000 to 125,000 range.
Dance Central (X360) another Kinect game adds 6,000 pre-orders this week for a total of 40,000. Expect first week sales in America to be in the 75,000 to 100,000 range.
Kinectimals (X360) the last Kinect game in the top 30 to be released on November 4. The game added 6,000 pre-orders this week for a total of 37,000. Expect first week sales in America to be in the 50,000 to 75,000 range.
Adventures har en bit upp till 1# black ops med 2 miljoner
Postad 03 November 2010 - 11:41
Kinect utnyttjar nån procent av processor kraften i Xbox 360, lite skillnad mot tidigare 10-15 %, man kan nog lugnt säga att det bör gå smärtfritt att spela därefter.
Postad 03 November 2010 - 16:34
Postad 03 November 2010 - 17:14
Vi lär ju få ett pressmeddelande frå MS som lyder något i stil med "Best sellling bla bla ever rekord bla bla" som vanligt. (Ett PR som skrevs i somras någongång)På fredag har vi nog lite siffror om hur bra Kinect sålt i USA, ska vi ha en gissningslek?
Postad 03 November 2010 - 17:16
Gissning #1: 1.000.000 sålda sensorer @ 24 h
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Placering av Kinect sensor
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler