Dom kommer inte att sälja Hero..Som de ser ut nu iaf
* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 03 August 2009 - 11:46
Dom kommer inte att sälja Hero..Som de ser ut nu iaf
Postad 03 August 2009 - 12:11
Men tror ni ärligt att man märker någon skillnad på ett class 2 och ett class 6 i själva telefonen?
Har nämligen köpt ett 8gb class 2 och tänkte att det kan inte vara så stor skillnad.
Tror nog bara det kommer märkas när man ska föra över filer från datorn.
Vad är det för class på det minneskort som följer med telefonen?
Någon som vet något test på detta?
Redigerat av wigtor, 03 August 2009 - 12:23.
Postad 03 August 2009 - 12:54
snygg recension! hur är det med batteri tid?Snubben, det är ju jag
Ni andra får gärna kolla min recension på http://www.swedroid....dare/#more-3941
Så kanske det löser några frågor.
och det viktigaste finns det nån bra funktion typ som den i SE telefonerna när man skriver in en aktivitet typ ringa eller göra nått på det datumet den tidpunkten. eller gör man allt sånt i kalendern? Är den överskådlig isåfall? och hur är det med anteckningar och ordbehandling?
Postad 03 August 2009 - 13:11
Postad 03 August 2009 - 13:45
Batteritiden är likvärdig med liknande telefoner, kanske något bättre till och med. Använder min rätt flitigt och den räcker 1,5 dag ungefär. Kalendern är riktigt bra, är du inte nöjd finns det 13 på dussinet att ladda ner. Ordbehandlingsprogram finns i form av quickoffice, funderar på att skriva en liten kort resumé av alla program när jag får väldans gott om tid i mitt nya liv utan stress. Nu ska jag dricka kaffe;)
Många kalendrar?, alla jag hittat suger. Länk till nån bra? Inbyggda är inte bra
Redigerat av NisseGurra, 03 August 2009 - 13:46.
Postad 03 August 2009 - 13:47
Postad 03 August 2009 - 13:48
Finns på android market. Inbyggda har åäö via a och oHur är det med frågan om svenskt tangentbord nån som kan/orkar besvara den?
Postad 03 August 2009 - 14:00
Postad 03 August 2009 - 14:02
enkelt svar: JaHar en liten fråga som kanske borde vara i sin egen tråd, men då svaret är telefon-specifikt kan jag lika gärna göra frågan telefon-specifik.. Om jag köper en Hero från tex Komplett, hur kommer den fungera i USA? Är det 3g man mister? Allt annat som 2g, gps osv ska väl fungera lika bra där som här hoppas jag?
Postad 03 August 2009 - 14:17
Är väldigt sugen på att beställa hem en Hero vilken dag som helst nu:)
En sak till, vet ni om någon fysisk butik fått in den så man kan klämma lite på den?
Postad 03 August 2009 - 15:17
Postad 03 August 2009 - 15:39
Tänkte att vi nu borde nämna lite appar som man inte kan vara utan? Om alla nämner sina favoriter så kan vi nog få ihop en bra lista som är bra underlag för många, t.ex mig själv? Hehe.
Postad 03 August 2009 - 16:00
Jag har sett en del reviews på youtube där de visar adaptrar till laddaren. Om jag skulle beställa en från t.ex. handtec.co.uk funkar den laddaren i Sverige då?
Den laddaren som följer med funkar inte, jag har köpt en htc laddare för 139kr på clas ohlsson.
Man kan ju även köpa den sort som följer med men den kostar 400kr då du måste köpa hela laddaren med alla olika delar.
http://www.htcaccess...m.aspx?i=184435
Postad 03 August 2009 - 16:47
http://forum.xda-dev...ad.php?t=532901
Blev då lite fundersam på om man kan installera andra apps på telefonen, hade varit riktigt trevligt om man kunde använda tex Conky för att få lite statistik på en av desktopsen.
Någon som har koll på om det går (helst utan att roota telefonen)
Postad 03 August 2009 - 16:47
Mao ganska nära vad övriga butiker på nätet tar.
http://www.swedroid....amp;postcount=3
Postad 03 August 2009 - 17:12
Den laddaren som följer med funkar inte, jag har köpt en htc laddare för 139kr på clas ohlsson.
Man kan ju även köpa den sort som följer med men den kostar 400kr då du måste köpa hela laddaren med alla olika delar.
http://www.htcaccess...m.aspx?i=184435
Blir nog att beställa från Tyskland. Lite billigare och där har de väl samma laddare som i Sverige?
Postad 03 August 2009 - 17:55
Postad 03 August 2009 - 18:07
Conky finns inte till Android såvitt jag vet, men det finns en bunt olika systemövervakare på Market; System Monitor, Task Manager, System Info, eRay etc. Ingen är förstås lika avancerad som Conky då allting på telefoner tenderar att vara "dumbed down" av utrymmes- och prestandaskäl, men de gör jobbet rätt fint ändå.Såg att man kan ha terminal i telefonen också, sjukt fränt!
http://forum.xda-dev...ad.php?t=532901
Blev då lite fundersam på om man kan installera andra apps på telefonen, hade varit riktigt trevligt om man kunde använda tex Conky för att få lite statistik på en av desktopsen.
Någon som har koll på om det går (helst utan att roota telefonen)
Postad 03 August 2009 - 18:13
Någon som kan säga nåt om hur ljudet är i den? Får man med någon handsfree? Isf hur är den?
Har inte provat handsfreen man fick med för gillar inte den typen av hörlurar men har lyssnat på musik med mina koss hörlurar och det låter mycket bra.
Postad 03 August 2009 - 18:36
Conky finns inte till Android såvitt jag vet, men det finns en bunt olika systemövervakare på Market; System Monitor, Task Manager, System Info, eRay etc. Ingen är förstås lika avancerad som Conky då allting på telefoner tenderar att vara "dumbed down" av utrymmes- och prestandaskäl, men de gör jobbet rätt fint ändå.
Ah okej! Får min telefon imorgon (förhoppningsvis), just nu sitter den fast i Ånge (i vanlig ordning). Tack för tipsen, ska testa så fort jag har fått telefonen.
Postad 03 August 2009 - 18:46
Hoppas att den kommer innan fredag! Ni som är vana vid att beställa från katching, hur lång tid brukar det ta för att få varan levererad? Alltså från beställningen till posten.
Postad 03 August 2009 - 19:07
Jag skriver in mitt lösen i telefonen och sen försöker den koppla upp sig, men längre kommer den inte...
Postad 03 August 2009 - 19:11
Nu har jag också lagt min beställning hos katching. Förlängde inte mitt abonnemang då de inte har det avtalet jag har just nu. (Tel2 Kompis med 29kr i månad ist för 49kr). Lite surt, för annars hade telefonen vart 300kr billigare, dvs. ett 8gb microSD
Hoppas att den kommer innan fredag! Ni som är vana vid att beställa från katching, hur lång tid brukar det ta för att få varan levererad? Alltså från beställningen till posten.
beställer du i hyfsad tid på dagen så kan den komma iväg samma dag.
dom måste får till det med abonemanget innan dom kan skicka den.
Postad 03 August 2009 - 19:47
beställer du i hyfsad tid på dagen så kan den komma iväg samma dag.
dom måste får till det med abonemanget innan dom kan skicka den.
gött, då hinner jag få den innan fredag. aa jag vet, men jag tog inget abonnemang bara telefonen.
Postad 03 August 2009 - 19:50
Har inte provat handsfreen man fick med för gillar inte den typen av hörlurar men har lyssnat på musik med mina koss hörlurar och det låter mycket bra.
Gött! Antar att det inte är in ear hörlurar man får med då?
Postad 03 August 2009 - 19:52
Gött! Antar att det inte är in ear hörlurar man får med då?
Gött!
Postad 03 August 2009 - 20:06
2009-08-03 19:05 Göteborg Sorterad
Redigerat av SkeeZ, 03 August 2009 - 20:07.
Postad 03 August 2009 - 22:51
Postad 03 August 2009 - 23:11
Postad 03 August 2009 - 23:31
Hur bra är "Flash playern" i mobilen? Går de bra att streama flash videos på hemsidor, tex TV-Dome.net eller dylikt? Streama myspace music/videos? Spela spel från hamsterpaj eller jesper.nu?
Det går men de spelar jätte slö så inte värt att se. (och förlåt myspace streaming funkar inte)
P.S Någon annans track ball som inte slutar blinka efter man läst sms ?
Redigerat av Tomzi, 03 August 2009 - 23:43.
Postad 04 August 2009 - 00:28
Det går men de spelar jätte slö så inte värt att se. (och förlåt myspace streaming funkar inte)
Ah..okey.. De var lite tråkigt, men inte helt nödvändigt, och de kommer ju uppdateringar till mobilen så då kanske sådant blir bättre också!, tänk Android 2.0 eller 3.0... De blir kärlek de.... Den 14.onde får jag mobilen om jag vill! Längtar så jag spricker! Ska köpa min från Megastore, då jag brukar handla där och den butiken sviker aldrig mig, men jag funderar på om jag ska vänta ytligare några dagar för den bruna... för jag tycker den är så ###### mycket snyggare.
Postad 04 August 2009 - 00:32
Ah..okey.. De var lite tråkigt, men inte helt nödvändigt, och de kommer ju uppdateringar till mobilen så då kanske sådant blir bättre också!, tänk Android 2.0 eller 3.0... De blir kärlek de.... Den 14.onde får jag mobilen om jag vill! Längtar så jag spricker! Ska köpa min från Megastore, då jag brukar handla där och den butiken sviker aldrig mig, men jag funderar på om jag ska vänta ytligare några dagar för den bruna... för jag tycker den är så ###### mycket snyggare.
ja verkligen de sa själv de skulle fixa de, de har ett samarbete med adobe så
Postad 04 August 2009 - 09:33
Inte så bra priser tycker jag iallafall
Min ligger sorterad på posten nu, grrrr, nu vill jag få ett sms så att jag kan hämta ut den
//Micke
Postad 04 August 2009 - 10:50
ja verkligen de sa själv de skulle fixa de, de har ett samarbete med adobe så
, ja Absolut har känt på båda tycker vita känns plastic fantastic. Vill du inte ha mobilen tidigare ? Expansys får du den för 5500 och dagen efter.
ohhoo! då blir de nog att beställa därifrån! vet att det också är en kick-ass butik! men är de någon skillnad på den HTC hero? eller är alla HTC hero likadana, tänkte på språk och så.
Postad 04 August 2009 - 10:56
nu har telia hero också: https://www.tewss.te...tc/hero.product
Inte så bra priser tycker jag iallafall
Min ligger sorterad på posten nu, grrrr, nu vill jag få ett sms så att jag kan hämta ut den
//Micke
För mig blir den 250:- billigare om jag tar den via telia med abonnemang än via Katshing.
Postad 04 August 2009 - 11:45
ohhoo! då blir de nog att beställa därifrån! vet att det också är en kick-ass butik! men är de någon skillnad på den HTC hero? eller är alla HTC hero likadana, tänkte på språk och så.
De är likadana, default engelska och franska skulle jag tippa, sen tankar man bara hem skandinaviskt tengentbord och ordlista från marketplace.
Postad 04 August 2009 - 11:58
1. googlekonto, mycket förbryllande.. är det gmail eller ett konto på google.se ?
2. går det att synka heron mot mitt nuvarande mailkonto hos hotmail ändå/också ?
Postad 04 August 2009 - 12:24
Postad 04 August 2009 - 12:37
nu ska vi se här, jag måste fråga ett par saker innan det blir definitivt köp.. är till 97% säker nu.
1. googlekonto, mycket förbryllande.. är det gmail eller ett konto på google.se ?
2. går det att synka heron mot mitt nuvarande mailkonto hos hotmail ändå/också ?
1. Det är ett gmail konto.
2. Ja det går
Postad 04 August 2009 - 13:42
FINT ! då är det bara att se sina surt fördärvade slantar förkroppsligas i en grym telefon ;P1. Det är ett gmail konto.
2. Ja det går
var har alla som har köpt och fått en vit hero leverad redan beställt ifrån egentligen?
Postad 04 August 2009 - 13:45
FINT ! då är det bara att se sina surt fördärvade slantar förkroppsligas i en grym telefon ;P
var har alla som har köpt och fått en vit hero leverad redan beställt ifrån egentligen?
www.katshing.se ! En kanon affär!
Postad 04 August 2009 - 15:02
Postad 04 August 2009 - 15:09
katshing! nu är plånboken lite lättare ^^www.katshing.se ! En kanon affär!
Postad 04 August 2009 - 15:27
Har fått min Hero nu och försöker ställa in ditten och datten. I alla promofilmer dock så har dom kört en Facebook widget på samma sätt som twitter, men jag kan inte hitta att dom har den i mobilen nu när den har släppts? Finns det någon bra widget för "fejjan"? Den som dom har filmat såg ju ball ut.
Vart kan man hitta konverteringsprogram för video till HTC luren sen? Någon som har bra tips?
Postad 04 August 2009 - 15:34
Postad 04 August 2009 - 15:47
Vart kan man hitta konverteringsprogram för video till HTC luren sen? Någon som har bra tips?
http://www.swedroid....Konvertera_film
Postad 04 August 2009 - 16:51
Så det finns inget behov att ladda ner svensk ordbok som skrivits tidigare.
Tangentbord då? Nee åÄÖ läggs till automatiskt, precis is som på iphone.
Skriver detta på min hjälte just nu.
Postad 04 August 2009 - 17:08
Jag har advanced taskkiller, fungerar perfekt, jag ser alla apps och kan "döda" hur många som helst på en och samma gång.F*n finns det ingenstans man kan skaffa taskiller full version ? är så sjukt irriterad på at tjag kan endast ignorera 2 program...
Postad 04 August 2009 - 17:24
Så då har jag fått min hjälte. För MIG finns svensk ordbok redan i telefonen ,var bara att hitta i inställningarna.
Så det finns inget behov att ladda ner svensk ordbok som skrivits tidigare.
Tangentbord då? Nee åÄÖ läggs till automatiskt, precis is som på iphone.
Skriver detta på min hjälte just nu.
vart ifrån beställde du? Jag kanske också hade det, jag provade inte ens innan jag installerade den svenska ordlistan.
Jag Ffick välja Svenska vid första uppstart iaf. Eller det stod Select languague "English (Svenska)"
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
182 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?