Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 januari 2010 - 19:41

Hultan
  • Hultan
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har precis fått hem en Xtreamer men en USB-antenn. Har ej ngn intern HDD eller USB-HDD i nuläget. Tänkte att jag skulle testa den trådlösa streamingen först. Men får det inte att fungera riktigt. Har under inställningarna i Xtreamern lagt till mitt WEP-nyckel till mitt trådlösa nätverk. Finner min dator och homegroupkatalogerna i win 7. Men katalogerna saknar innehåll när man ansluter till dem via Xtreamern. Vad gör jag för fel?

Ska jag dela ut kataloger på ngt annat sätt?

Postad 04 januari 2010 - 19:55

Hultan
  • Hultan
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hittade svaret i tråden själv, Fr0ggeh hade lösningen, tack för den :)

Har precis fått hem en Xtreamer men en USB-antenn. Har ej ngn intern HDD eller USB-HDD i nuläget. Tänkte att jag skulle testa den trådlösa streamingen först. Men får det inte att fungera riktigt. Har under inställningarna i Xtreamern lagt till mitt WEP-nyckel till mitt trådlösa nätverk. Finner min dator och homegroupkatalogerna i win 7. Men katalogerna saknar innehåll när man ansluter till dem via Xtreamern. Vad gör jag för fel?

Ska jag dela ut kataloger på ngt annat sätt?

Postad 05 januari 2010 - 18:25

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Stämmer detta med bildkvaliten på Xtreamer.

Länk

Postad 05 januari 2010 - 19:31

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
teknikfreaks kanske ser men jag är både halvblinn å döv så jag ser ingen som helst skillnad på bilden mellan WD och Xtreamer och då har jag haft bägge samtidigt, äger dock bara Xtreamern nu då jag tycker den är såååå mycket bättre än WD:n jag hade tidigare....

Postad 05 januari 2010 - 20:57

OsXGBG
  • OsXGBG
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Mina första spontana intryck (jämför med min Popcorn A-100):

+ snabb i menyerna
+ kort buffringstid

- autospelar inte mappar med VIDEO_TS
- fläkt som låter
- kan inte uppdaterna firmware via nätet

Fläkten kan man ju som bekant ersätta med fläns och fixar de autoplay blir det en riktigt trevlig liten pryl.
Använder den i sovrummet med en tjock-tv så att den kan downmixa dts till stereo är bra för mig (A-100 klarar inte detta)

Fick hem min Xtreamer idag och har satt fläkten på högsta och hör inget alls från den.

När jag beställde min X så la jag även en beställning SideWinder kylaren men har insett att den kommer knappast att behövas känns det som.

Kör visserligen utan HDD just nu så fläkten kommer kanske att arbeta hårdare när den får den...?

I övrigt är jag grymt nöjd med min X. Ska som sagt köpa en HDD och sen börjar moddningen! ;)

Postad 05 januari 2010 - 21:17

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Fick hem min Xtreamer idag och har satt fläkten på högsta och hör inget alls från den.

När jag beställde min X så la jag även en beställning SideWinder kylaren men har insett att den kommer knappast att behövas känns det som.

Kör visserligen utan HDD just nu så fläkten kommer kanske att arbeta hårdare när den får den...?

I övrigt är jag grymt nöjd med min X. Ska som sagt köpa en HDD och sen börjar moddningen! ;)

Är du säker på att fläkten snurrar? Har du haft på den ett tag? Jag har fläkten på mellanhastigheten och i början är det tyst men efter en liten stund så ökar ljudet och när jag tittar på film så hör jag den helt klart i tysta partier och den står bredvid TV:en väl ventilerat så att säga.

Postad 06 januari 2010 - 09:15

RalphA
  • RalphA
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

I övrigt är jag grymt nöjd med min X. Ska som sagt köpa en HDD och sen börjar moddningen! .

Jag har samma upplevelse, fläkten lät MYCKET mindre än jag trodde. Det är knappt jag hör den på det lägsta (och de andra lägena är inte heller högljudda).
I och för sig har jag även en Xbox360 och den låter ju som en hårfön.. ;)

Men trots detta så är fläkten på Xtreamern (i alla fall mitt ex) inte speciellt högljudd.
Jag kan också säga att jag är VÄLDIGT känsligt för störande ljud, generellt i livet också :), och mitt rum är en akustisk katastrof som inte dämpar någon ###### frekvens överhuvudtaget.. :P

Med detta sagt så har jag även köpt en Sidewinder kylning, för om man kan få den ljudlös, så gör man det klart... :P

Redigerat av RalphA, 06 januari 2010 - 09:18.

Postad 06 januari 2010 - 10:59

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Som sagt; Ta bort Takluckan där man stoppar in hårddisken, och ta bort den sida där man alltså ska montera på den där nya Kylaren, för där under finns redan en kylare, och med locket av räcker luftväxlingen för att man ska kunna köra utan fläkt ändå.

Det är ju bara att ösa på med en 1080-film och hålla handen på kylplåten för att kolla!

Sen såg jag att någon hade monterat på en 'vanlig' CPU/Grafikfläkt på det där chipet, och det funkar ju det också! Men då står det ju ut en del...

http://forum.xtreame...php?f=15&t=3208

Postad 06 januari 2010 - 13:24

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Stämmer detta med bildkvaliten på Xtreamer.

Länk

Det där vill jag också veta.
Har sökt och läst lite på extreamers forum men inte hittat något.

Postad 06 januari 2010 - 13:52

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Inget fel på bildkvalitén vare sig i 576p, 720p eller 1080i, har testat alla, alltid perfekt bild via HDMI.

OM det man tittar på har digital kvalitét självt alltså, för YouTube på fullskärm är ju inte alltid så vackert... :)

Redigerat av anderswillhelmsson, 06 januari 2010 - 13:52.

Postad 06 januari 2010 - 14:52

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Är det ingen som har problem med att den inte alltid synkar via HDMI?
Den visar alltså upp själva bootbilden men sedan så säger den bara "no signal" på tv'n.
MEN, detta händer alltså inte alltid utan kommer och går.
Har provat med olika HDMIkablar, både billiga noname och dyrare varianter men med samma resultat.

Postad 06 januari 2010 - 15:14

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Är det ingen som har problem med att den inte alltid synkar via HDMI?
Den visar alltså upp själva bootbilden men sedan så säger den bara "no signal" på tv'n.

Men men men, vänta nu... Xtreamer SKA alltså alltid starta på 576p om man har HDMI-sladden inkopplad.
SEN känner den av, och kollar i sina (dina) inställningar i Setupen, om du ställt in den på nåt annat, och kopplar då om till det.
Varpå din Tv känner av den nya signalen, och automatiskt ställer om sig på HDMI-ingången!

Så här SKA det vara för att man alltid ska få bild oavsett hur TVn för tillfället är inställd.

Du kan trycka på knappen 9 på Fjärren, som är märkt (med en SKITtaskig mörkröd färg, borde varit Gul istället!) TvOut, för att ändra upplösningen ut till HDMI/TV. Eller ställ in det i Setupen.

Men tryck inte förrän Xtreamer startat om på 'rätt' upplösning enl. ovan.

Redigerat av anderswillhelmsson, 06 januari 2010 - 15:15.

Postad 06 januari 2010 - 17:39

Unregistered4a909f91
  • Unregistered4a909f91
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej. Jag fick min Xtreamer idag och har hållt på o grejja med den hela dagen.
Jag har satt i en 250 Gb disk och kan lägga in musik och filmer i den så de är inga problem.

Xtreamen är även ansluten till internet då jag kan lyssna på de inlagda radiokanalerna och tv kanalerna trådlöst.

Men jag förstår inte hur man streamar filmer och musik trådlöst?
SKa man ha någon speciellt program på datorn?

Någon snäll själ där ute som skulle vilja skriva ner en guide hur man gör?

Om någon vet så får ni gärna skriva hur man får in egna radio kanaler med, typ bandit rock stockholm.

Tack på förhand!

Postad 06 januari 2010 - 18:53

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Har sökt och läst lite på extreamers forum men inte hittat något.

kanonbild mannen, kanonbild

Redigerat av kaxe, 06 januari 2010 - 18:56.

Postad 06 januari 2010 - 21:42

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Men jag förstår inte hur man streamar filmer och musik trådlöst?
SKa man ha någon speciellt program på datorn?

Menar du kanaler typ Svt Play, så går det inte.
Det du kan streama trådlöst, och tydligen redan gör?, är ju bara de filmer osv du har tillgång till via dina hårddiskar, via USB och eller ditt eget Nätverk.

Sen kan du ju via internet i din Xtreamer titta direkt på t ex filmer från YouTube.

Det är alltså ingen skillnad om du använder en Trådlös antenn, eller om du kopplar ihop allt via nätverkskabel, för du måste ju ändå ha en Router/Switch/NAS för att komma åt din dator och internet.

Streama radio går ju, du måste då ha en textfil med radiostationerna i, åtkomlig nånstans på dina hårddiskar.

Exempelnamn: "[96kbps] Sound Bite Radio.plsx"

Innehåller:

[playlist]
numberofentries=1
File1=http://87.117.200.204:8150
Title1=(#1 - 0/30) Sound Bite Radio
Length1=-1
Version=2

Finns en stoooor fil nånstans på xtreamer.net 's Forum, den är ca. 8Mb, och innehåller tusentals radiostationer.

Men det finns svenska filer med svenska radiostationer här:

[SHIT, verkar ligga nere för tillfället]
Men gå till forum.xtreamer.net, och sen till svenska forumet, och där finns ett inlägg som heter:

"svenska radio kanaler", inte svårt att hitta.

Där finns en fil för nedladdning.

Hänger på en ZIPpad exempelfil du kan lira lite från, bara att klicka på här för att hämta!

Bifogad fil  ExtreamerN_tRadio.zip   282,03K   50 Antal nerladdningar

Redigerat av anderswillhelmsson, 06 januari 2010 - 22:03.

Postad 06 januari 2010 - 22:10

mape82
  • mape82
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
det går att streama från youtube, men inte svtplay, eller?

sen vad gäller hdd till själva spelaren, och till trays, är det några särskilda ni rekomenderar, billigare eller bättre eller både och, eller är det lika bra att köpa direkt från sidan, .nu?

Postad 06 januari 2010 - 22:15

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

det går att streama från youtube, men inte svtplay, eller?

VAD står det i inlägget precis ovan...

sen vad gäller hdd till själva spelaren, och till trays, är det några särskilda ni rekomenderar, billigare eller bättre eller både och, eller är det lika bra att köpa direkt från sidan, .nu?

INTE Samsung, men Western Digital, är vad jag läst mig fram till på rekommendationslistorna över fungerande 2,5" hdd's.

Redigerat av anderswillhelmsson, 06 januari 2010 - 22:15.

Postad 07 januari 2010 - 00:20

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Men men men, vänta nu... Xtreamer SKA alltså alltid starta på 576p om man har HDMI-sladden inkopplad.
SEN känner den av, och kollar i sina (dina) inställningar i Setupen, om du ställt in den på nåt annat, och kopplar då om till det.
Varpå din Tv känner av den nya signalen, och automatiskt ställer om sig på HDMI-ingången!

Så här SKA det vara för att man alltid ska få bild oavsett hur TVn för tillfället är inställd.

Du kan trycka på knappen 9 på Fjärren, som är märkt (med en SKITtaskig mörkröd färg, borde varit Gul istället!) TvOut, för att ändra upplösningen ut till HDMI/TV. Eller ställ in det i Setupen.

Men tryck inte förrän Xtreamer startat om på 'rätt' upplösning enl. ovan.

Jo visst SKA det vara så och precis så fungerar det MEN jag får alltså ingen bild efter att den har kört sin bootsekvens och den initiala bilden på 576P har visats.
Att trycka på Tvout ger inget då den helt enkelt inte synkar ihop HDMI med min tv. Men kör man i komposit så fungerar det och man kan slå över till den upplösning som man vet fungerar, dvs 1080i 50Hz eller 60Hz, men ställer jag den på HDMIauto eller 1080P 50 eller 60Hz så synkar den inte längre.

Så nu fungerar den faktiskt mer ofta än den hänger sig, men bara om jag kör den på 1080i 50 eller 60Hz eller lägre upplösning.
HDMI auto eller 1080P 50/60Hz går ej.
Men det är tydligen fler som har dessa problem om man läser på deras forum. Får väl hoppas på en uppdatering i nästa FW.

Postad 07 januari 2010 - 06:32

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Inget fel på bildkvalitén vare sig i 576p, 720p eller 1080i, har testat alla, alltid perfekt bild via HDMI.

OM det man tittar på har digital kvalitét självt alltså, för YouTube på fullskärm är ju inte alltid så vackert... :)

kanonbild mannen, kanonbild

Hör och läser detta om och om igen och det låter bra.
Men trådarna om problemet och bilderna på det finns fortfarande.
Vad beror det på?

Speciella inställningar?
Komponent?

Postad 07 januari 2010 - 09:14

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Har själv bara en Xtreamer så kan inte jämföra bilden man kan inte säga att jag ser några fel. Visst uppskalning av en DVD blir ju inte lika bra som en MKV-fil men det är ju inte att förvänta heller.

Tyvärr har man läst om de som säger att vissa fan-boys är ute efter att visa att tex WT-TV är bättre än Xtreamer och säkerligen tvärtom ibland. Det gör ju att det vill till att man vet vem som gjort testet och att den inte redan från början vet vad den vill ska vara bättre och ser till att det även blir så...

Ett problem jag ser är att bilder och sådant på jämförelser sällan uppdateras när det kommer nya firmwares som rättar till ev problem. Tex om en tidning eller webbsida testar en Tv eller något så klagar de på tex hur bra den sköter 24p men sedan kommer det ett nytt firmware som fixar det men tidningen uppdateras inte och med stor sannolikhet inte heller artikeln i webbsidan. När man sedan som spekulant funderar på tex TVn så får man för sig att den inte klarar 24p och stryker tvn från sin inköpslista trots att den klarar det som tror inte den gör då de inte uppdaterat informationen.

Rent allmänt tycker jag ofta det är dåligt skrivet med vilka Firmwares de testat apparaterna.

Postad 07 januari 2010 - 16:35

Unregistered3050414e
  • Unregistered3050414e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag undrar hur minnet är på Xtreamern. Om man vill ta paus i en film och se den klart nästa dag!? Jag antar att det klarar spelaren. Men hur många filer/filmer kan den minnas?

Postad 07 januari 2010 - 19:00

mape82
  • mape82
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
jo, jag läste det :blink: men om någon kanske har en förklaring på hur det är möjligt att streama från youtube, men det går inte att streama från svtplay. vad är skillnaden?

sen, om youtube går att använda, hur söker man? med tvdosan?

Postad 07 januari 2010 - 19:37

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
SVT Play hade nåt med flashplayer att göra vilket inte Xtreamern klarar....än......kanske.
Sökning på youtube gör du med fjärren, du får bokstavera med fjärren i en sökruta.

Postad 07 januari 2010 - 20:11

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

jo, jag läste det :blink: men om någon kanske har en förklaring på hur det är möjligt att streama från youtube, men det går inte att streama från svtplay. vad är skillnaden?

sen, om youtube går att använda, hur söker man? med tvdosan?

Vissa siter är förprogrammerade in i menyerna, det är bara de man kan komma åt. Förutom Youtube är det bland annat apple trailers. Det är så de har valt att bygga enheten helt enkelt, på gott och ont.

Man söker genom att välja bokstäver på ett tangentbord på skärmen med den medföljande fjärrkontrollen.

Postad 07 januari 2010 - 21:15

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Jag undrar hur minnet är på Xtreamern. Om man vill ta paus i en film och se den klart nästa dag!? Jag antar att det klarar spelaren. Men hur många filer/filmer kan den minnas?

Japp det klarar den. Som jag förstått så kommer den ihåg 5 filmer. Vid uppstarten av en film du såg tidigare så frågar den om du vill börja från början eller fortsätta där du slutade förra gången.

Postad 07 januari 2010 - 22:49

mape82
  • mape82
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
tack för svaren! men kanske är ngt som skulle kunna komma i någon ny firmware? svtplay prima bjuder ju på ganska bra kvalitet...

Postad 07 januari 2010 - 22:50

Unregistered3050414e
  • Unregistered3050414e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Japp det klarar den. Som jag förstått så kommer den ihåg 5 filmer. Vid uppstarten av en film du såg tidigare så frågar den om du vill börja från början eller fortsätta där du slutade förra gången.

Tack så mycket för svaret! :-) Jag har nyligen köpt en LG 390 men den har överhuvudtaget inget minne + att jag har stora problem med undertexter från mkv-filer. Så nu blir det en Xtreamer som komplement till LG 390. Har för övrigt haft en Western digital media player tidigare, men vill kunna streama film över nätverket.

Postad 08 januari 2010 - 00:47

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

tack för svaren! men kanske är ngt som skulle kunna komma i någon ny firmware? svtplay prima bjuder ju på ganska bra kvalitet...

Synd bara att de inte erbjuder ett lika bra utbud (iaf inte för oss "yngre") :)
Tja, om Xtreamer och de andra skulel klara svt, så blir det ju licenskrav på den med :D
Sen tror jag väl SVT i viss mån vill ha lite koll på vilka som kommer åt deras utbud och ej, men som sagt mest av allt handlar det om spelaren kan hantera det andra formatet (flash) och vad licenskostnaderna skulle bli, samt om intresset finns (bland kunderna).

Postad 08 januari 2010 - 08:14

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Inget är omöjligt, men jag betvivlar att de skulle prioritera något som är på ett annat språk än engelska, speciellt så små språk som Svenska. OM de öht börjar koppla in play-tjänster från olika kanaler tror jag de stora Amerikanska och Brittiska är de som det kommer att satsas på i första hand.

Postad 08 januari 2010 - 09:08

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Tack så mycket för svaret! :-) Jag har nyligen köpt en LG 390 men den har överhuvudtaget inget minne + att jag har stora problem med undertexter från mkv-filer. Så nu blir det en Xtreamer som komplement till LG 390. Har för övrigt haft en Western digital media player tidigare, men vill kunna streama film över nätverket.

En liten brasklapp. Har inte möjlighet att testa just nu men tydligen är det enligt ett inlägg på Xtreamers forum en funktion som slutat fungera så bra sedan de senaste firmwaren. Tidigare kunde man stänga av Xtreamern och sedan sätta på den typ nästa dag och så kom den ihåg vart man var. Men nu mer så tappar den minnet så att säga när man stängt av den.

Jag kan testa ikväll hur det fungerar. Vissa användare har ju problem som inga andra har så kan ju vara värt att testa om du vill.

Samtidigt med tanke på att det har fungerat i tidigare firmware så är det säkert något som fixas i ett kommande firmware så det blir som förut om det nu stämmer att det inte fungerar längre om man haft den avstängd.

Postad 08 januari 2010 - 09:36

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Tycker mig ha konstaterat att det bara är den senaste den minns.
När man väl startat den igen, så får man en fråga om 'Resume Play Yes/No'.

Såg att nån annan skrev att den minns fem, men det kanske beror på vad det är för typ av film man spelat, dvs en VIDEO_TS-folder eller en ren *.AVI eller *.MPG osv.

Om man spelat nåt annat filformat emellan kanske den sen inte minns nåt annat format.

Redigerat av anderswillhelmsson, 08 januari 2010 - 09:41.

Postad 08 januari 2010 - 12:28

RalphA
  • RalphA
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Jag har sett någonstans att man kan få den att spela upp streamat material via TVersity, men jag har inte testat eller satt mig in i det något mer... har inte haft tid helt enkelt... ;)

"tror det var i ett inlägg på Xtreamers eget forum.... men är inte säker"

Redigerat av RalphA, 08 januari 2010 - 12:29.

Postad 08 januari 2010 - 12:58

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Finns det svenska som meny språk ?

Det är ju ganska många som köpt den men bara 2 st bilder i galleriet, så lägg gärna upp lite bilder.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 08 januari 2010 - 13:01.

Postad 08 januari 2010 - 13:03

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Finns det svenska som meny språk ?

Det är ju ganska många som köpt den men bara 2 st bilder i galleriet, så lägg gärna upp lite bilder.

Svenska finns som menyspråk. Dock har jag tyvärr inga bilder på hur det ser ut.

Postad 08 januari 2010 - 14:19

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som tycker att den här tråden borde blir klistrad? Dvs visas bland PCH,WD-Tv och TViX på första sidan? Om så hur gör man för att få den att bli det?

Postad 08 januari 2010 - 16:18

Kasch
  • Kasch
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som tycker att den här tråden borde blir klistrad? Dvs visas bland PCH,WD-Tv och TViX på första sidan? Om så hur gör man för att få den att bli det?

Absolut, det förvånar mig att det inte redan gjorts. Antar att det är moderatorn alternativt admin som gör det. Är själv ny och nöjd ägare till Xtreamer (väntar på eTrayz). För alla (ha!) innehavare av antika TV-apparater kan jag meddela att det går fint att koppla Xtreamer till SCART (eller S-Video) med RCA--->SCART-sladd. (Det känns lite tråkigt att slänga ut en några år gammal 18000 kr(!) tjockis som dessutom ger överlägsen tv-bild vid vanlig gammal lågupplöst utsändning).

Xtreamern gör som den ska än så länge. Det jag har problem med är att streama från mappar i Windows 7. Spelaren frågar efter ID och lösenord, trots att jag skapat gästkonto för mapparna enligt instruktionsboken. Någon som vet vad felet kan vara? Dessutom verkar den ibland tappa IP-adressen mellan påslagningarna (trots automode) - kanske beror det på dålig trådlös täckning i det aktuella rummet.

Redigerat av Kasch, 08 januari 2010 - 16:21.

Postad 08 januari 2010 - 16:31

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Xtreamern gör som den ska än så länge. Det jag har problem med är att streama från mappar i Windows 7. Spelaren frågar efter ID och lösenord, trots att jag skapat gästkonto för mapparna enligt instruktionsboken. Någon som vet vad felet kan vara? Dessutom verkar den ibland tappa IP-adressen mellan påslagningarna (trots automode) - kanske beror det på dålig trådlös täckning i det aktuella rummet.

Det går inte att ställa in i routern då att den alltid ska få samma ip-adress för jag antar att du låter routern dela ut adressen via dhcp?

Postad 08 januari 2010 - 16:53

Kasch
  • Kasch
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ärligt talat har jag ingen aning... ;) Jag är inte helt borta (nätverk är dock definitivt inte min starka sida) men jag förstår att mediastreaming är och förblir entusiastprodukter. Här krävs standarder, automatik och plug´n play utan krångel.

Postad 08 januari 2010 - 23:46

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Vad har du för router? Jag kan alltid kolla i manualen om den finns på nätet och se om det går. Tycker det borde gå.

Postad 09 januari 2010 - 13:02

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

En liten brasklapp. Har inte möjlighet att testa just nu men tydligen är det enligt ett inlägg på Xtreamers forum en funktion som slutat fungera så bra sedan de senaste firmwaren. Tidigare kunde man stänga av Xtreamern och sedan sätta på den typ nästa dag och så kom den ihåg vart man var. Men nu mer så tappar den minnet så att säga när man stängt av den.

Jag har senaste Firmwaren i min och jag har inte ovan nämnda problem. Den kommer ihåg vart man slutade titta i filmer även om man stänger av den.

Postad 09 januari 2010 - 17:05

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Försöker få denna att funka med DVBviewersrecordingservice för att kolla på live-tv via UpNp men funkar ej, Xtreamer "bootar" bara om varje gång jag försöker spela upp en kanal, några ideer?

Inte heller en .pls fil innehållande livetv stream: http://192.168.0.108:3335 funkar :)

Redigerat av 22mc, 09 januari 2010 - 17:09.

Postad 09 januari 2010 - 17:29

OsXGBG
  • OsXGBG
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Är du säker på att fläkten snurrar? Har du haft på den ett tag? Jag har fläkten på mellanhastigheten och i början är det tyst men efter en liten stund så ökar ljudet och när jag tittar på film så hör jag den helt klart i tysta partier och den står bredvid TV:en väl ventilerat så att säga.

Ja, jag är helt säker på att fläkten snurrar, har kollat.

Men satte in en 500 GB HDD i den för ett par dagar sedan och då blev fläktljudet lite högre, men absolut inte störande på något sätt.

Längtar nu efter en ny FW med fungerande MovieJukebox inkluderad.

Redigerat av OsXGBG, 09 januari 2010 - 17:30.

Postad 09 januari 2010 - 22:03

Stranded
  • Stranded
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har googlat som en vilde, men inte hittat något svar (delvis för att jag inte lyckas registrera mig på det officiella Xtreamer-forumet) men: Vad är standard loginnamnet och lösenordet för den inbyggda FTP-servern i Xtreamern?

Tack på förhand

Edit: Det var visst inte svårare än så att man satte sitt eget lösenord via webbläsaren, så gäller det för ftp:n likaså.

En till fråga istället: Hur kommer det sig att jag inte når högre hastigheter än ~1200kb/s (trådlöst nätverk) med filöverföring med FTP:n när jag når ~2200kb/s i hastighet när jag laddar ned filer från internet?

Redigerat av Stranded, 09 januari 2010 - 22:17.

Postad 10 januari 2010 - 10:45

Tåflan
  • Tåflan
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hur skall man göra föra att överföra större filer än 1Gb från datorn till interna hdd på Xtreamern? Under 1Gb går bra att flytta..

Postad 10 januari 2010 - 12:02

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Hur skall man göra föra att överföra större filer än 1Gb från datorn till interna hdd på Xtreamern? Under 1Gb går bra att flytta..

Vad har du för filsystem på xtreamern? Om du har fat32 formatera om till ntfs.

Har nu fixat mina problem med wifi och 2.1.3. Det var hos routern som problemet låg. Har en dlink dir-655 med 1.21eu fw.

1. För att få det att funka med wifi överhuvudtaget så var jag tvungen att ställa in Channel width till 20 hz. Auto 20/40 då vill xtreamern inte alls prata med routern.

2. WPA Mode: WPA2 only. Hade tidigare Auto WPA orWPA2.

3. 802.11 Mode: Mixed n and g. Hade tidigare n, g och b.

Observera att detta gäller endbart 720p. 1080p hackar fortfarande men inte lika mycket som förut. Detta gäller enbart smb. Nfs får jag inte att funka så bra med min dns-323 och senaste beta fw. Edit: Fick igång nfs hjälpligt. 1080p funkar bättre. Nästan så att det flyter på 100%.

Redigerat av discomega, 10 januari 2010 - 17:06.

Postad 10 januari 2010 - 12:32

mape82
  • mape82
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
tycker det är en rolig produkt och är intressrad. men vilka är de stora fördelarna mot för att köpa en bluray spelare som klarar av att strömma trådlöst? är ju inte så mycket mer i pris, men då får man ju samtidigt en blurayspelare också.

Postad 10 januari 2010 - 13:04

Unregistereda434feaf
  • Unregistereda434feaf
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Någon annan som irreterar sig på spolningsfunktionen när man kör .mkv filer?

Finns det något sätt att hoppa ex 15 sek, 1 minut, 5 minuter, 10 minuter eller liknande. Fattar inte varför man inte bygger in så när man kör en .mkv fil ändras spolningsfunktionen på detta sätt, istället för att komma till slutet.

Postad 10 januari 2010 - 13:47

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Någon annan som irreterar sig på spolningsfunktionen när man kör .mkv filer?

Finns det något sätt att hoppa ex 15 sek, 1 minut, 5 minuter, 10 minuter eller liknande. Fattar inte varför man inte bygger in så när man kör en .mkv fil ändras spolningsfunktionen på detta sätt, istället för att komma till slutet.

Jag brukar spola genom att trycka på "pil-tangenterna" på fjärrkontrollen. Jag minns dock inte hur långt den hoppar per tryck, men jag vet att den hoppar olika långt om man trycker på höger-pilen eller uppåt-pilen, höger-pilen hoppar längst tror jag. Om du trycker på nån av dessa så kommer det fram en inforuta högst upp på skärmen där det står precis hur långt den hoppar på de olika pilarna. Man kan även hoppa bakåt på detta sätt (vänster- och nedåtpilen), även om det av nån anledning brukar vara väldigt segt för mig att hoppa bakåt.

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 10 januari 2010 - 13:47.

Postad 10 januari 2010 - 16:08

OsXGBG
  • OsXGBG
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att jag inte når högre hastigheter än ~1200kb/s (trådlöst nätverk) med filöverföring med FTP:n när jag når ~2200kb/s i hastighet när jag laddar ned filer från internet?

Testa att slå av NAS, UPnP mediaserver och webserver när du ska FTP:a. Läste på officiella forumet att vissa fick högre hastigheter vid överföring då. Vet inte om det funkar, men värt att testa iaf. :)

Jag kör med FlashFXP och det funkar hur bra som helst att föra över filer (körde just över en DVD film på ca. 4 GB). Men det funkar dåligt att flytta filer och mappar samt byta namn på dessa.

Postad 10 januari 2010 - 16:43

Boddington
  • Boddington
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Någon som kört en extern DVD från Xtreamern? Startade en dvd på datorn ifrån Xtreamern igår och kom in i Video_TS menyn med mera och fick starta en IFO-fil om jag inte minns fel för att få igång filmen. Går det inte att starta DVD direkt på något sätt och slippa klicka runt bland ifo filer med mera?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.