Hehe.. editerade lite. Du har rätt, men inte på så många punkter som nästa kommer varaJa, det är den faktiskt.

Sony Alpha DSLR-a450/a500/a550/a580
Startad av
Dennis_hembio
, aug 27 2009 19:17
774 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 05 januari 2010 - 15:50 Hehe.. editerade lite. Du har rätt, men inte på så många punkter som nästa kommer vara ![]() Postad 05 januari 2010 - 15:52
Olympus ser E-3 som Pro segment, och dom har vädertättade pro objektiv. Postad 05 januari 2010 - 15:57 Lite tråkigt att den verkar ha rätt dålig bildkvalitet vidöppen, tydligen sämre än den gamla ljussvagare varianten vid jämförbara bländartal. Kan då tycka att det äldre, billigare och kompaktare objektivet är ett bättre val. Pentax är en tillverkare som alltid sagt att de inte är speciellt intresserade av Pro-segmentet. Åtminstone sen 70-talet då kameratillverkarna på allvar började dela upp systemkamerorna i proffs och amatörsegment. Även Pentax mellanformatkameror har varit riktade mot hobbyfotografer i första hand. Det samma gäller väl Sony än så länge om jag förstått det rätt? Redigerat av Unregistered05a7d42c, 05 januari 2010 - 16:11. Postad 05 januari 2010 - 16:28
Sony var väl utifrån det jag läst klara med en ersättare.. Såsom andra.. Men skillnaden är att Sony skulle aldrig bli förlåtna utav pressen om dom släppt en A7xx där saker "fattas". Eller som "bara" har små förändringar.. Utan Sony måste släppa nått lite i alla fall "extraordinärt" då dom släpper något.. Dessutom har inte Sony samma stöd ifrån pressen via att tysta ner problem mm som andra kameramärken har stort stöd via att få.. Canon är ett bra exempel på sådant stöttande via vara tysta.. På FS togs till och med en "test" bort utav Canon 7D efter rätt massiv kritik från till och med Canonanvändarna då dom ansåg "Testen" väl tyst om kritik samt endast se ut som en solskenshistoria och därmed en mer som flera anmärkte på "reklamtext" än en test.. Och stöd från press....Detta ser man rätt tydligt då dom släppte A230 serierna.. Dom kom högst troligt pga sälja bort gamla sensorer och skärmar mmm.. Exakt som Nikons D3000.. Men Nikon förlåts utan större åthävor. Medans Sony får enbart skit för sitt "drag" att skapa en slags systemkamerakompakt... Jag tror att felet Sony gjort inte var att släppa dessa kameror. Utan felet är och var att dom är för tysta med målgruppen dessa kameror vänder sig emot.. Så många (inklusive jag själv "trodde" ett tag) att det var ersättarna till dom fina startseriekamerorna A200 A300 A350... Vilket vi idag vet inte var så. Utan A450 A500 A550 är dom riktiga ersättarna... Dessa sistnämnda var ju redan långt på väg att vara klara då dom nerskällda Systemkamerakompakterna släpptes givetvis... Så dom tillkom ju inte pga dom där systemkamerakompakterna inte slog väl ut... Utan rätt givet var dessa i linen sedan länge... och jag är glad jag trodde fel om dom först släppta . Så att det nu kom en riktig startserie... För dessa första var snudd så luften gick ur mig ärligt i förtroendefrågan... Så var också ersättaren till A700án.. Men då som sagt Sony insåg den var för lågt specad samt kanske inte innehöll filmande (?) så drogs den (som jag förstått saken) in och fick gå en vända till på konstruktionsbordet... Men man skall nog inte ge sig den på att ersättaren kommer ha filmande... Sony verkar ju lite gå egna vägar då det gäller kameror och inte i allt "följa jonn" med dom andra på spelplanen... Vilket ju är faktiskt lite spännande också. Då kanske inte allt är riktigt lika dant i slutänden.... Mono(loger) är ju rätt trista.. Stereo(loger) är roligare... ![]() Redigerat av mayro, 05 januari 2010 - 16:35. Postad 05 januari 2010 - 16:33 Japp, det gäller även Sony. EDIT: Att Sony redan var klara med en uppföljare är inget annat än ren och skärt rykte. Sony har inte gått ut med något och jag har inte heller hört från några källor som anses "säkra" om att så var fallet. Redigerat av Explorer45, 05 januari 2010 - 16:39. Postad 05 januari 2010 - 16:57 Postad 05 januari 2010 - 17:00 De kunde väl ha döpts till 270/370 eller vad som helst...men icke! ![]() (inget illa menat...bara en spontan iaktagelse) Redigerat av Velodynamic, 05 januari 2010 - 17:01. Postad 05 januari 2010 - 17:00 Postad 05 januari 2010 - 17:16 Man måste nog trissa upp hastigheten ett kliv i FF-arna och samtidigt se till att man har en riktigt avancerad autofokus som verkligen hänger med 10 bilder/s. Jag säger inte att det är omöjligt, men säkert inte heller någonting som man kastar ihop över en kafferast direkt. Postad 05 januari 2010 - 17:41 Postad 05 januari 2010 - 17:47
Canon förlåts fast dom varken har bildhastigheten eller ens fokus-säkerheten i sin 5D mkII.. Sony har bildhastighet och sätter fokus då det är fokus med A900. Ändå räcker detta inte... ![]() Postad 05 januari 2010 - 17:51 Det tror jag inte riktigt på, de flesta seriösa testare bedömer helheten hos kameran. Men det är just i helheten som Sony gjort missar i vissa av sina kameror och får därför kritik för det. Vissa detaljer hos kamerorna håller världsklass, men helheten dras ner av många konstiga beslut i designen av kamerorna. A700 är en av Sonys mest lyckade kameror med väldigt få svagheter. Hade den uppdaterats med Sonys nya 14MP sensor,100% sökare, MF live-view och kanske även enkel filminspelning likt övriga kameror i klassen så hade den fått minst lika bra betyg som övriga kameror. Kan hålla med att fotosidan inte är speciellt seriös som testare av utrustning, men de testar all utrustning på samma sätt (även Sonys). Testerna kan nog mer anses som reklamblad än kritiska tester. Postad 05 januari 2010 - 17:59 Jo det är ju sant. Jag kanske snöar in för mycket i 1D mkIV och Nikon D3s just nu, men det är väl där någonstans konkurrensen ligger i Pro-klassen? Så dessa 'nya' instegare har alltså CMOS sensorer...är det spiken i kistan för CCD-teknologin i DSLR'er nu då? ![]() Redigerat av Velodynamic, 05 januari 2010 - 18:00. Postad 05 januari 2010 - 17:59 1. Egen designad hotshoe 2. Egen designad USB port Men det kan man förlåta dem för när de gör underbara kameror som A700 och A900. Och för att inte tala om de underbara Zeiss objektiven ![]() Postad 05 januari 2010 - 18:02 Verkar så. Kanske "överskottslagret" av planlöst producerade 10Mp CCD äntligen är slut ![]() Postad 05 januari 2010 - 18:08 Det är inte främst på prestandan i utrustningen det hänger om man vill göra en pro-satsning. Det svåra är att bygga upp en organisation som kan uppfylla proffsens krav på service och support. Krånglar utrustningen ska de ha det fixat inom 1-2 dag. Och få låneutrustning under tiden om det är en garantireparation. Postad 05 januari 2010 - 18:10 Oh no he didn't! ![]() Postad 05 januari 2010 - 18:49 ![]() Postad 05 januari 2010 - 19:36
lol
Jag vet nte om du är full men EOS 1d mk4 har en sensor på 16mp och skjuter 10fps. Postad 05 januari 2010 - 20:25 EDIT: Kom precis på att vi har kommit ruskigt OT.. Redigerat av Explorer45, 05 januari 2010 - 20:28. Postad 05 januari 2010 - 20:48 A550 bådar gott inför framtida Sonykameror....!! Oavsett typ eller nivå... men jag hoppas snabbt en firmware kommer som gör det möjligt att slå av den där förbaskade brusreduseringen även i Jpeg totalt .. Samt som halverar reduseringens kraft i normal-läget... Samt en möjlighet att ställa in autoiso till 400 - 800 - 1600.. Iofs spelar den saken mindre roll då Iso 1600 fungerar.. men kameran väljer just höga val lite väl tidigt.. Så begränsa det vore inte dumt om man kunde göra... Annars får man väl vänja sig med att själv välja vilket iso man vill ha .. Värre är det ju inte.. Men aningen obekvämt men inser också att detta kommer man inte få serverat inom en snar framtid inte.. Dom är oerhört restriktiva på gott och ont med firmware dessa Sonysar... I detta fallet är det ont... Så har klagomål nu kommit och inte bara solsidor... Postad 05 januari 2010 - 21:40 När jag nu , utav ren nyfikenhet, har kikat lite förstrött på diverse tester utav Sony A550 så har det hänt att testaren försökt göra saker i LiveView-läget som inte kamerans "konstruktion" tillåter och med den följden att det dykt up text-dumpar eller "tillrätta visningar" på skärmen om hur fotografen "bör" göra istället, för att kunna få en bra bild i slutändan givetvis. Detta störde sig t.ex. dpreview's testare (mer eller mindre ogrundat) på. Men jag såg även på cameralabs videosnutt om kameran att det någon gång under LiveView-demonstrationen ibland dök upp stora, svarta textmeddelanden om "tips" vad man kunde göra. Men jag menar...visst går det väl att stänga av en sådan funktion? Va?? ![]() Nu tänkte jag mest ifall det finns någon A550 spekulant där ute som undrar samma sak, eller är det bara jag? Jag skulle ju bli fullkomligt skogsTOKIG om detta dök upp på min kameras LCD-skärm stup i ett... Canon kör ju mera med, "antingen funkar det eller också händer ingenting, eller i värsta fall en misslyckad bild". Sedan får man vackert lov att gräva själv i vad man gjorde för fel och lära sig att inte göra samma tavla en gång till. Visst, i Canons fall har ju även hänt att dessa beryktade "error99" meddelandena har dykt upp "bara i vissa fall" vilket berott på ett givet fabrikationsfel som till stor del avhjälpts via nya firmwares, men det är inte samma sak. Nikon D60 bl.a. har väl en del "demonstrationer" för sig i skärmen om vad som händer när man ändrar titten och datten, till hjälp för nybörjaren, men till förtret åt en sån som mig. Postad 05 januari 2010 - 21:51 ![]() Dom måste ha gjort nått redigt generalfel därmed... men varför förvånas... Stod det nått om hur man grejar så man får fram sådana saker?? kamerans tips hjälpsystem går ju stänga av.. mitt är ju avstängt.. kanske därför jag aldrig sett sådant iofs dom klagar på... ![]() Redigerat av mayro, 05 januari 2010 - 21:54. Postad 05 januari 2010 - 22:00 ![]() Redigerat av Velodynamic, 05 januari 2010 - 22:00. Postad 05 januari 2010 - 23:45
Det var säkert för svårt detta för kompetenta intreserade ![]() ![]() Postad 06 januari 2010 - 00:05 Bra att vi är tillbaka on topic... varför inte skapa en generell Alphatråd där vi kan diskutera allt mellan himmel och jord beträffande Sonys satsningar inom systemkamerasfären? Är det troligt att man får se en FW snart eller brukar det dröja väldigt lång tid innan tillverkaren satsar på att släppa en sådan? En sak jag stör mig på med A550:an är att man i exempelvis A, S eller M.läge råkar ut för att man hamnar i playläge av tagna bilder när man tagit en bild och sedan avser göra en justering med ratten i framkant av greppet. Jag menar; vill jag ta en ny bild men önskar ändra bländare inför nästa skjutning så vill jag ju inte hamna i bläddringsläge av de redan tagna? Detta scenario blir det samma även om jag provar på A350 eller A100 vill jag minnas... Vad gör jag för fel? Redigerat av TMC, 06 januari 2010 - 00:07. Postad 06 januari 2010 - 01:23 ![]() FW lär du inte få se än på länge. Till förra årets instegare kom den inte alls. Men man vet ju aldrig, du får hålla på hoppet om det är något du väldigt gärna skulle vela ha via FW updatering. ![]() Det som händer är att när du vrider på ratten tror kameran att du vill kolla andra bilder. Det du kan göra för att undvika detta är att antingen trycka till avtryckaren lite lätt för att få bort den visade bilden innan du börjar vrida på ratten, alt. vänta tills bilden försvinner innan du börjar vrida. Postad 06 januari 2010 - 01:24 ![]() Hjulet är ju snabbknappen för bläddra fort då du har bildvisningen på... tar man bort detta lär det bli ramaskri på folk som vill kunna snabbscana av bilder.... "Felet" du gör är,, 1 att du inte fattat det är för snabbscanna.. 2 att du inte fått in snitsen att dirakt peta till på avtryckarknappen så är du raskt borta från bildvisningaen och är klar att ställa om kameran... ![]() ![]() Edit Du var snabbare än jag Explorer Redigerat av mayro, 06 januari 2010 - 01:25. Postad 06 januari 2010 - 01:36 Redigerat av Velodynamic, 06 januari 2010 - 01:36. Postad 06 januari 2010 - 11:15 Postad 06 januari 2010 - 15:33 ![]() Men just nu väntar de flesta invigda på nya 7an, hoppas att den lever upp till förväntningarna (MINST.. jag upprepar MINST 1080p@60Mbit/s, CineAlta kvalitet, annars jevlar! *huttar med näven*) Postad 06 januari 2010 - 15:39 Postad 06 januari 2010 - 15:48 ![]() ![]() ![]() Pressrelease 5 januari 2010 Bättre bilder helt enkelt Nya α450 – en mångsidig DSLR • Exmor™ CMOS-sensor (14,2 megapixel) • Upp till sju bilder per sekund • Förhandsgranska högupplösta bilder • Autofunktion för HDR-bilder • 1 050 bilder på en laddning (CIPA-mätning) Det senaste tillskottet i Alpha-familjen heter α450. En mångsidig systemkamera med flera underhållande egenskaper. Användarvänligt kraftpaket DSLR-A450 är enkel att använda samtidigt som den erbjuder de senaste funktionerna. En allroundkamera som passar i alla fotosituationer, från porträttbilder till rörliga motiv. Inuti huset gömmer sig en Exmor™ CMOS-sensor (ca 14,2 megapixel). Samspelet mellan sensorn och BIONZ-processorn gör α450 till en kamera som levererar bilder med knivskarpa detaljer och minimalt bildbrus. Känsligheten når ISO 12800 vilket gör att du kan ta vackra och naturtrogna bilder i svagt ljus utan blixt. Smidig förhandsgranskning Den ljusa och klara genomsiktssökaren har en täckning på hela 95 procent. Som en extra hjälp finns funktionen Manual Focus Check Live View som gör att du kan förhandsgranska högupplösta bilder på den 2,7 tum stora LCD-skärmen. Välj mellan 7x/14x förstoring för att säkerställa knivskarpt fokus. Sju bilder per sekund Bildprocessorn BIONZ möjliggör sekvensbildtagning på upp till fem bilder per sekund. I läget Speed Priority (med AF och AE låst vid början av seriebildtagningen) ökar antalet upp till hela sju bilder per sekund (värdena ovan anger maxvärden – verklig hastighet varierar beroende på fotograferingsförhållanden och typ av minneskort). Detaljrika HDR-bilder De kreativa möjligheterna har breddats i och med Auto HDR (High Dynamic Range), en funktion som automatiskt flätar samman detaljer från två bilder med olika exponeringsvärden, till en och samma bild. Resultatet blir mycket detaljrika HDR-bilder som inte behöver redigeras i efterhand. Det går även att ställa in exponeringen manuellt, upp till tre exponeringssteg. Samtliga DSLR-modeller från Sony har utrustats med SteadyShot INSIDE™, så även α450. Funktionen minskar skakningar i fyra olika steg, oavsett om du använder något av α-objektiven eller kompatibel optik från Konica-Minolta. Bäst batteritid hittills Denna modell har den längsta batteritiden av alla DSLR-modeller från Sony idag. Ta upp till 1 050 bilder på en enda laddning*. Som tillval finns både Memory Stick PRO-HG Duo och SD/SDHC-minneskort. Bildspel på din tv Genom att koppla α450 till en tv som är HD Ready kan du se på dina bilder i ett större format. Funktionen PhotoTV HD optimerar bilderna på kompatibla BRAVIA-modeller, medan BRAVIA™ Sync gör att du kan styra bildvisningen med din fjärrkontroll till tv:n. Praktiska tillbehör Programvarorna Image Data Converter SR, Image Data Lightbox SR och PMB (Picture Motion Browser) medföljer och underlättar bildhantering. Det finns även ett flertal tillbehör till α450 som blixtar, väskor, batterier, batteriladdare och GPS. * När du använder sökaren (CIPA-mätning). Tillgänglighet och cirkapriser DSLR-A450 finns i handeln från och med februari 2010. Cirkapris inklusive moms: från 8 000 kr Postad 06 januari 2010 - 17:20 En spontant undran jag har när jag nu kikar på de olika modellerna vi diskuterar här är ifall A500 verkligen har en berättigad plats? Jag menar ifall nu A450 är en avskalad A550 i mångt och mycket och det inte skiljer mer i pris mellan A500 och A550, vem köper då A500? De jag stött på har ju hittills alla valt A550... Jag läste om rykten om både 6xx och 7xx, tror ni verkligen dom knôr in två modeller mellan A550 och A850? Det enda som talar för det är att Sony verkar vilja ha fler modeller i alla segment utan egentligt skäl än sina konkurrenter... Postad 06 januari 2010 - 18:06 I så fall har man nog en del kundundersökning kvar att ta itu med i Sonytältet...vad som säljer bäst och var kundgrupperna ligger främst. Men 'rykten' är ju och förblir alltid just 'rykten'... ![]() Redigerat av Velodynamic, 06 januari 2010 - 18:07. Postad 06 januari 2010 - 18:27 Postad 06 januari 2010 - 19:28
Detta skulle klart kunna stämma det OM man utgår från att Sony hade klart en ersättare till A700.. Stoppade den.. Satte igång att sätta in fler funktioner i den.. Och vips fick en A7xx light och sedan en A7xx heavy... Så absolut ja om storyn stämmer att en ersättare var snudd klar för sjösättas men stoppades i sista stund... Därmed skulle Sony i segment Startseriekameror ha tre alternativ.. Segment Semi ha två alternativ Segment Semi/pro ha två alternativ... Samt möjlighet att fånga kunder med i stort stadardiserade system där sakerna bara har olika programvaror oftast som skillnader.. Eller skärm / sensorer osv osv osv.. grundkamerorna är ju bara tre egentligen i så fall.. A450 A7XX A900.. resten är ju bara vinklingar utifrån samma standard Makalöst pengasparande samt makalöst skickligt genomfört uppbygge detta... Om nu det kommer två semikameror vill säga... men kommer två semikameror så börjar jag snart tro att snackat om tillbakadragen kamera endast är ett rykte dom släppt för hålla igång surret då det började klagas en del här o var i leden.. Samt många såsom även jag funderat på vart ersättaren bidde av... Postad 06 januari 2010 - 20:11 En bra lineup vore i mina ögon: A3xx (EVIL kamera) 4000:- inkl. kitglugg A4xx (insteg) 4500:- inkl. kitglugg A5xx (avancerad insteg) 7000:- inkl. kitglugg A7xx (semipro APS-C) 15 000:- hus A8xx (semipro FF) 17 000:- hus A9xx (billigare proffs) 30-35 000:- hus A1000 (fullfjädrad proffskamera) 40-50 000:- hus Bara min åsikt.. Redigerat av Explorer45, 06 januari 2010 - 20:14. Postad 06 januari 2010 - 21:52
Explorer.. Läs gärna om du har tid och lust igen vad jag skrev och fundera på vad jag skrev.... 3 urmodeller som i sin tur med endast småsaker skapar 3 startseriekameror. -- ur en grundkamera.. 2 Semikameror utifrån en grundkamera om nu det blir så... Och två FF kameror utifrån samma 1 st grundkamera.. Dvs tre standardiserade grundkameror endast........Som sedan ger med bara småändringar 7 st olika modeller..ifrån 3 grundkameror.. Allihopa med priser som skiljer sig så beronde på plånbok kan man rätt exakt finna en kamera man söker .. Snillrikt så det förslår...och sådant spar pengar.. tro mig.. Sådant spar peng... A230 A330 A380 .. Dom vänder sig mot en annan kundgrupp både anser samt tror jag.. Det är systemkamerakompakter helt enkelt....Inte startseriekameror... och dom kommer försvinna eller ytterligare byta skepnad till än mer systemkamerakompakter... Hoppas bara Sony/Fokus tradig också fattar att marknadsföra dom såsom just nått sådant också.. Inte bara sitta knäpptysta... A450 A500 A550 är utan tvekan sonys startseriekameror som ersätter dom gamla A200 A300 A350... Jag tror nog dom flesta kan vara enikga om att det är så... Och misstaget Sony gjort högst troligt skrev jag också om ovan...Dom har inte utalat placerat sina kameror då dom släppte dessa första systemkamerakompakter.. Utan dom lät folk tro det var ersättarna till den gamla fina startkameraserien... jaja.. Så tycker tänker tror anser jag i alla fall.. och skulle faktiskt snudd kunna tänka mig en tex A330 A380 som "ha med kamera"... och hade jag haft en A850 A900 med fina objektiv vore nog garanterat en A380 inköpt också för min del som resekamera eller ha med "alltid med kamera"... Smidig.. Finfin att fota med live view dolt då man vill ha naturliga bilder utan folk ser man har en kamera i ansiktet.. gatufoto eller resebilder... osv... Hur som helst så tror jag denna nya A450 kan bli en riktigt kompetent säljande kamera.. En A550 light... Ser ni sökaren sitter anorlunda på den föresten än A550? Ögonkännaren sitter upptill på A450... Postad 06 januari 2010 - 21:58 Det håller nog alla som varit nära att läsa en ekonomikurs med om. ![]() Postad 06 januari 2010 - 22:34 Postad 06 januari 2010 - 22:46
Nja Explorer45; att ha mer än dubbelt upp mellan dessa i en lineup blir ett väl stort steg - då borde det definitivt vara utrymme för en "650" i så fall, hehe Om A5xx skall vara avancerad insteg så kan vi nog inte kalla A7xx för semipro - det måste finnas någonting vad man kallar (avanc) insteg och semipro och i annat fall får A8xx vara vikt för semiprokunderna. Redigerat av TMC, 06 januari 2010 - 22:50. Postad 06 januari 2010 - 23:35 ![]() Varför kan man inte kalla A7xx för semipro bara för att man kallar A5xx för avancerad insteg menar du? Glöm nu inte att det bara är lösa namn som är väldigt svårdefinierade. Postad 06 januari 2010 - 23:51
Tror du missar en rätt viktig sak.. Läs A450 A500 A550 specarna. Se hur Sony lagt upp skillnaderna mellan dom.. Och se priser sedan. Då ser man en klar syn av tre valbara kameror där olika prio slår in och olika plånböcker kan välja ut det man anser viktigast och har råd med... och inte missa en eller två kunder därför enbart ett alternativ annars inte funkat... och alla är sprungna ur en enhets stadard i stora drag.. Billigt... Och sådant har jag rätt bra koll på sedan min tid som marknadsansvarig samt delägare i ett påbyggarföretag tex .. DVS att använda standard och bara vinkla den ur samma utgångsläge lite olika och sedan kunna tillfredställa rätt stor mängd olika kundkrav.. Samt olika nivåer.. A7xx light och A7xx heavy om det blir sådana två st... Samma sak som ovan fast två kameror... Och två prisgrupper .. Med två möjliga köpare på "samma sak" ur stadardsynpunkt i tillverkning.. Pengar i banken... A850 A900.. Ja samma sak igen.. Standard likadant.. Men lite annan spec och två olika kunder fångas där man med ett alternativ missat den ena eller den andre berode av ekobomi att inte ha råd med den dyra. Men nöja sig med den lite mindre specade samma kameran som A850 är... Och utan den uppspecade A900 kan den kunden som inte säger ok till 3 bilder sek ha missats... Standard och två kunder och två kameror ur en o samma standard... Jag kan absolut enbart säga att där har absolut Sony gjort rätt i mina ögon sett.... Om det nu blir två semimodeller med lite skillnad och två priser... men men. Nu får marknadsstrategier va... Därför det spelar ingen roll. Sony vet nog vad dom pysslar med fast vi pysslingar här anser oss kunna detta bättre... ![]() I min värld har min A550 en klar plats som förbaskat god kamera för rätt billiga pengar... Och en A450 var för min vy av mitt märke en perfekt kamera som fyller det där hålet efter A200... Redigerat av mayro, 06 januari 2010 - 23:53. Postad 07 januari 2010 - 00:33
Jag det är de sannerligen. Vad jag menar är att det inte blir mindre diffust ifall man först använder insteg just på de enklaste/billigaste modellerna i en lineup och sedan insteg igen med olika tillägg av ord. Generellt kan jag tycka att man ha EN instegskamera och sedan fyller man på uppåt tills man kommer till en viss nivå, låt oss kalla den semipro och sedan upp till nästa nivå som är ren pro. Annars tenderar vi till slut att hamna på instegs-semipro etc etc. Mayro trycker på en ganska viktigt punkt; Sony har liksom sina konkurrenter troligen "ganska" mycket mer noggrant definierade strategier över sina modellprogram och utvecklingsfokus än vad vi kan diskutera oss fram till... men visst; utan glada tillrop och fantastiska idéer/kommentarer i trådarna vore det inte mycket till forum ![]() Postad 07 januari 2010 - 11:45 Postad 07 januari 2010 - 14:57
Ahaa..Då förstår jag hur du menar...... Ja där har du ju också en poäng om man ser det så..... ![]() Postad 07 januari 2010 - 22:25 Var ute och provade HDR-funktionen lite idag, riktigt kul faktiskt, ser inte alls dumt ut (la upp en bild i naturmotivtråden). Postad 08 januari 2010 - 07:24 För mig är dessa kameror Sonys instegare och den märkliga a230-330-380 serien fattar jag inte alls. Dom har ju dessutom ett helt annat hus med för mina händer ett helt värdelöst grepp. Dock är dom enligt en vännina till min särbo väldigt lätta att komma igång och fota med. Alltså som kompakter. Det går dessutom att producera såpass lika kameror som a450-500-550 mycket effektivt ändå pga alla likheter och det är ju bra om vi som konsumenter kan välja bättre sökare eller utvikbar LV eller hur vi nu vill välja ![]() Nu väntar vi på a7XX.....eller a6XX... ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |