Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Vivaz *

708 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson Vivaz 256MB RAM (Mobiltelefoner) 6 6.880952 (41) Inga priser
Sony Ericsson Vivaz Pro (Mobiltelefoner) 3 5.499998 (13) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 03 July 2010 - 22:01

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Har ett jätte problem med S60v5 på Vivazen. Saknar ett ordbehandlings eller antecknings program som kan öppna och redigera (främst kopiera ord) .txt dokument.
De som finns på Vivaz funkar inte det på.

Försökte installera gratis program från SE Play Now men det funkar inte alls (kan kanske förlåta men kommer inte glömma det Sony-Ericsson)
Är det någon som fått de tre gratis programmen från Play Now att funka på Vivaz

Postad 03 July 2010 - 22:58

OvE_mw
  • OvE_mw
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

http://www.pcguiden.org

Tack för länken och appen. Och jag måste ju passa på att gratta till bröllops dagen som var för ett tag sen. Verkade som ni hade en skön dag på Selma spa i Sunne :D

Postad 04 July 2010 - 06:35

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Tack för länken och appen. Och jag måste ju passa på att gratta till bröllops dagen som var för ett tag sen. Verkade som ni hade en skön dag på Selma spa i Sunne :D

Det var skönt kan jag lova
Sprid gärna sidan till dom du känner

Postad 04 July 2010 - 09:33

OvE_mw
  • OvE_mw
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Det var skönt kan jag lova
Sprid gärna sidan till dom du känner

Will do so :D

Postad 04 July 2010 - 10:31

marw77
  • marw77
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Ingen aning finns dock en app på ovi för detta som heter night stand touch den visar klockan i viloläge. men vivaz kan ju inte installera detta fixa cer och key så får ni signera filen sen . Och det finns ju faktiskt stöd för skärmsläckare i symbian varför dom tagit bort detta ur menyn vet ja inte.

Tackar för tipset men jag är ute efter ett ett program som är mer som en skärmsläckare. finns ett flertal till symbian s60 v3 typ http://www.symbian-f...creensaver.html.

/M

Postad 04 July 2010 - 11:35

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Tackar för tipset men jag är ute efter ett ett program som är mer som en skärmsläckare. finns ett flertal till symbian s60 v3 typ http://www.symbian-f...creensaver.html.

/M

Här kanske du finner vad du söker:
http://www.noeman.org

s60v3 är inte så bra att köra v5 skall det vara

Postad 04 July 2010 - 12:52

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
sorry killar för segheten men Kom finally på en crack(ett sorts programglitch) så här är den
SPB Mobile Shell Symbian version

Postad 04 July 2010 - 19:43

megustavivaz
  • megustavivaz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Fick min vivaz igår, är än så länge jättenöjd. Inga buggar eller något, superb! En konstig grej har jag hittat, och det är att när telefonen är låst, kan man ändå starta kameran och ta bilder/filma? Upptäckte detta när jag öppnade "bakluckan". Ska det vara så så man snabbt kan fånga ögonblicket?

Och så undrar jag, om man googlar Sony Ericsson vivaz themes, kommer det upp teman som visas på nokiatelefoner, men det står att dom funkar till vivaz. Ändrar dom något på telefonen??

Tacksam för svar :D

Postad 04 July 2010 - 20:01

megustavivaz
  • megustavivaz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
och hur installerar man teman? Vet ni några hemsidor som ni har installerat teman från?

Postad 04 July 2010 - 20:44

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

och hur installerar man teman? Vet ni några hemsidor som ni har installerat teman från?

Kolla om du hittar något passande på min hemsida: http://www.pcguiden.org

Postad 04 July 2010 - 20:54

megustavivaz
  • megustavivaz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Kolla om du hittar något passande på min hemsida: http://www.pcguiden.org

tack :D

förresten så finns vivaz i SE theme creator nu :) Har lyckats göra ett eget, woho xD

Postad 04 July 2010 - 22:07

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Jag har varit med om 2 st hängningar, dock har den inte hängt sig hel och hållet utan bara att de fysiska knapparna slutar fungera. Enda som hjälpt är plocka batteriet då jag inte kommit på hur/om man kan stänga av mobilen endast med skärmen...? Har fått för mig att det är mitt knapplås nUnLock som spökar eftersom det aldrig hänt utan det.

Appropå teman så hittade jag ett som påminner om x10´s tema. Heter något med x10 och ser riktigt cleant ut. Kommer inte ihåg var det fanns men har för mig att det var zedge...

Postad 05 July 2010 - 08:54

marw77
  • marw77
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Här kanske du finner vad du söker:
http://www.noeman.org

s60v3 är inte så bra att köra v5 skall det vara

Jag vet. jag menade att det finns många till v3 men jag hittar inga till v5.
Det enda jag hittar är info om att nokia har tagit bort den funktionen i v5 versionen för att spara på ström.
Hoppas att dom ändrar det i n¨ågon uppdatering.
/M

Postad 05 July 2010 - 12:28

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
dock vet jag hur man får fram skärmsläckar inställningar i menyn men får inte igång det men har kört preview på dom o dom är ju inget o ha :) dock vet ja en till grej om ni vill ha bildspel som bakgrund

Postad 05 July 2010 - 15:01

megustavivaz
  • megustavivaz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man ändrar ikonerna i theme creator?

Postad 06 July 2010 - 22:34

megustavivaz
  • megustavivaz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har en blinkande ikon brevid batteriet typ, det står simminnet är fullt, och ikonen ser ut som ett kuvert? Vad är det?

Postad 07 July 2010 - 06:23

herrober82
  • herrober82
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag har en blinkande ikon brevid batteriet typ, det står simminnet är fullt, och ikonen ser ut som ett kuvert? Vad är det?

Du sparar alla meddelande direkt till simkortet. Eller också har du gjort det tidigare i en annan mobil. Budget mobiler har ibland ingen telefon minne vilket innebär att när man fått in SMS har det sparats direkt till simkortet.
Gå in på meddelande och inställningar, och ändra så att du sparar till minneskortet istället...

Om det redan gör det. Gå in och ändra till simkortet istället, och gå till inboxen. Deleta alla meddelande på simkortet så är problemet löst.

Postad 07 July 2010 - 07:39

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
För er som tycker att hemskärmarna har för dåligt med inställningsmöjligheter.

Kolla in min hemsida: Hemskärmen tips

Redigerat av PCGuiden, 07 July 2010 - 07:41.

Postad 07 July 2010 - 08:27

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
har haft orange tsunami home screen ett bra tag och vill bara säga eftersom du länka den där uppe att "modda" hemskärmen med den kan ta bort inställningarna för anslutningar bricka din hs så du vet

Postad 07 July 2010 - 08:30

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

har haft orange tsunami home screen ett bra tag och vill bara säga eftersom du länka den där uppe att "modda" hemskärmen med den kan ta bort inställningarna för anslutningar bricka din hs så du vet

Du lägger ju bara till en extra hemskärm ju

Postad 07 July 2010 - 08:36

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
hehe ja men när du lägger ut widgets på hemmaskärmen sen och vill kika typ appstore och alla andra orange apps så försvinner inställningarna pga att det är orange hs :) ganska sunkigt faktiskt :D

Postad 07 July 2010 - 09:14

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

hehe ja men när du lägger ut widgets på hemmaskärmen sen och vill kika typ appstore och alla andra orange apps så försvinner inställningarna pga att det är orange hs :) ganska sunkigt faktiskt :D

Man behöver ju inte lägga ut den appen då, om det nu är det som är problemet.

Lägger till ett förklarande på sidan

Redigerat av PCGuiden, 07 July 2010 - 09:19.

Postad 07 July 2010 - 09:19

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
det är ju sant men inställningarna försvinner likaväl om man lägger ut andra widgets o startar dom :D har du testat vodafone hs ? Lite simplare o inte samma problem med den

Postad 07 July 2010 - 10:18

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

sorry killar för segheten men Kom finally på en crack(ett sorts programglitch) så här är den
SPB Mobile Shell Symbian version

Försökte installera denna nu, men det stod bara certifikatfel typ.. :D

Postad 07 July 2010 - 11:26

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

det är ju sant men inställningarna försvinner likaväl om man lägger ut andra widgets o startar dom :) har du testat vodafone hs ? Lite simplare o inte samma problem med den

Får inte dom problemen som du beskriver....

Försökte installera denna nu, men det stod bara certifikatfel typ.. :D

Det får du för att du inte har signerat sisfilen med ditt IMEI nummer

Postad 07 July 2010 - 11:34

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Det får du för att du inte har signerat sisfilen med ditt IMEI nummer

Är det samma procedur som du har beskriven på din sida? den med cert-programmet, och den där hemsidan där?

Postad 07 July 2010 - 12:56

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Är det samma procedur som du har beskriven på din sida? den med cert-programmet, och den där hemsidan där?

jepp riktigt

Postad 07 July 2010 - 18:06

megustavivaz
  • megustavivaz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Du sparar alla meddelande direkt till simkortet. Eller också har du gjort det tidigare i en annan mobil. Budget mobiler har ibland ingen telefon minne vilket innebär att när man fått in SMS har det sparats direkt till simkortet.
Gå in på meddelande och inställningar, och ändra så att du sparar till minneskortet istället...

Om det redan gör det. Gå in och ändra till simkortet istället, och gå till inboxen. Deleta alla meddelande på simkortet så är problemet löst.

Det funkar inte :D Minnena jag kan välja mellan är telefonminnet och minneskortet.. Jag deletade alla meddelanden på telefonminnet, och alla på minneskortet, men lampan är kvar?

Edit: Telefonen krashade(misstänker att jag hade lite för många program öppna...), sen när jag startade den så var ikonen borta :)

Redigerat av megustavivaz, 08 July 2010 - 19:29.

Postad 07 July 2010 - 18:45

marw77
  • marw77
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

För er som tycker att hemskärmarna har för dåligt med inställningsmöjligheter.

Kolla in min hemsida: Hemskärmen tips

Har testat Tsunami - SemiT Full Icons och den ser ju riktigt lovande ut men jag har en fråga. Är alla på din sida samma eller är det någon skillnad mellan dom.
Någon som vet om man kan få en widget som visar kommande kalenderposter.

/M

Postad 07 July 2010 - 21:35

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Har testat Tsunami - SemiT Full Icons och den ser ju riktigt lovande ut men jag har en fråga. Är alla på din sida samma eller är det någon skillnad mellan dom.
Någon som vet om man kan få en widget som visar kommande kalenderposter.

/M

Det är inte jättestor skillnad men en viss skillnad finns det i alla dom fyra jag har på min sida
Har du en kommande post såsom en födelsedag så bör den komma upp om du har just det läget i kalenderfunktionen
Skall testa att ta bort vissa saker i koderna för att få det bättre till veckan

Postad 07 July 2010 - 22:42

megustavivaz
  • megustavivaz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hur gör man screenshot på vivazen?

Postad 08 July 2010 - 07:24

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Hur gör man screenshot på vivazen?

http://www.pcguiden.org/?page_id=748 Applikationen näst längst ner: Screen Snaps 60v5
Är den bästa jag testat

Postad 08 July 2010 - 09:39

megustavivaz
  • megustavivaz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

http://www.pcguiden.org/?page_id=748 Applikationen näst längst ner: Screen Snaps 60v5
Är den bästa jag testat

tack :lol:

Postad 08 July 2010 - 18:22

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
rekommendation ifrån mig testa widgetizer ifrån pnht.org är ett program som addar widgets till hs . Signera filen bara

Postad 08 July 2010 - 19:17

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

rekommendation ifrån mig testa widgetizer ifrån pnht.org är ett program som addar widgets till hs . Signera filen bara

Vad gör den egentligen

Postad 08 July 2010 - 20:05

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Vad gör den egentligen

Istället för byta ut hs så öppnar du bara programmet släpper ut en widget så har du den på hemmaskärmen sen :lol: den är ett av dom större stegen ifrån s^1 till s^3

Postad 09 July 2010 - 08:51

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Istället för byta ut hs så öppnar du bara programmet släpper ut en widget så har du den på hemmaskärmen sen :) den är ett av dom större stegen ifrån s^1 till s^3

Kan vara bra om iconerna finns men ogiltig icon står det på alla mina appar som typ skype spotify..

Skall man ladda ner dom separat?

Postad 09 July 2010 - 09:52

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Försökte installera denna nu, men det stod bara certifikatfel typ.. :)

Sorry för inte förklara helt Prova Certifiera om men du kan följa pcguidens guide om du inte vet hur man gör det
Länk

Postad 09 July 2010 - 10:01

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Kan vara bra om iconerna finns men ogiltig icon står det på alla mina appar som typ skype spotify..

Skall man ladda ner dom separat?

Det är bara trycka på add shortcut för den addar original ikonen . Testa den här symbian ^2 filhanteraren http://www.4shared.c...ilebrowser.html lägg gärna upp den på din sida med

Postad 09 July 2010 - 12:34

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Det är bara trycka på add shortcut för den addar original ikonen . Testa den här symbian ^2 filhanteraren http://www.4shared.c...ilebrowser.html lägg gärna upp den på din sida med

Det kan jag göra men jag vill veta lite mer om den innan jag lägger upp den, vart finns det mer information om detta

Postad 09 July 2010 - 12:38

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

den addar inte alls orginal iconen den blir blank på alla mina appar ju

Den anger orginaliconen för dom förinstallerade delarna inte för appar som du själv lägger in

Postad 09 July 2010 - 14:46

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
asså funkar ju galant för mig :) kolla youtube när dom mixtrar med det får du se

Postad 09 July 2010 - 15:18

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

asså funkar ju galant för mig :) kolla youtube när dom mixtrar med det får du se

vilken hemskärm har du för att det skall fungera då?

Postad 09 July 2010 - 21:25

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

vilken hemskärm har du för att det skall fungera då?

Funkar på alla i båda mina telefoner :)

Postad 09 July 2010 - 22:31

PiaPoff
  • PiaPoff
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har ni problem med att telefonen startar fruktansvärt långsamt? För mig tar det kanske fem minuter för pinkodsskärmen att komma upp, så jag avstår helst från att starta om den..

Installerade också precis SPB-shellet, och det verkar bra, om jag bara får det att se ut som jag vill. Men det kanske man kan ändra med något annat tema? Lite jobbigt dock att det typ ligger "över" det tidigare.

Och så undrar jag till sist, kan mobilen gå sönder för att man håller på att göra saker, så att det inte räcker med att återställa den? Har inte riktigt förstått hur farligt en del saker är.

Hoppas ni har svar på mina små frågor :)

Edit: Och nu har telefonen låst sig flera gånger, är det shellets fel måntro? Här ska det avinstalleras!

Redigerat av PiaPoff, 09 July 2010 - 22:37.

Postad 09 July 2010 - 22:42

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Har ni problem med att telefonen startar fruktansvärt långsamt? För mig tar det kanske fem minuter för pinkodsskärmen att komma upp, så jag avstår helst från att starta om den..

Installerade också precis SPB-shellet, och det verkar bra, om jag bara får det att se ut som jag vill. Men det kanske man kan ändra med något annat tema? Lite jobbigt dock att det typ ligger "över" det tidigare.

Och så undrar jag till sist, kan mobilen gå sönder för att man håller på att göra saker, så att det inte räcker med att återställa den? Har inte riktigt förstått hur farligt en del saker är.

Hoppas ni har svar på mina små frågor :)

Edit: Och nu har telefonen låst sig flera gånger, är det shellets fel måntro? Här ska det avinstalleras!

Nej mobilen kan inte gå sönder bara om du håller på med c2z patching rom modifierande . Använder du senaste versionen av mobile shell ? Om inte ladda ner den. Den äter inte lika mycket av minnet som förra versionen kolla efter 3.5.5 . Om din mobil är seg kör en hardreset ta ut minneskortet innan bara *#7370* trycker du bara in låskoden är 0 tills det inte går trycka mer. Föreslår att du gör en backup på teleminnet innan detta tar nämligen bort alla apps mvh

Redigerat av i8910user, 09 July 2010 - 22:51.

Postad 09 July 2010 - 23:19

PiaPoff
  • PiaPoff
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Nej mobilen kan inte gå sönder bara om du håller på med c2z patching rom modifierande . Använder du senaste versionen av mobile shell ? Om inte ladda ner den. Den äter inte lika mycket av minnet som förra versionen kolla efter 3.5.5 . Om din mobil är seg kör en hardreset ta ut minneskortet innan bara *#7370* trycker du bara in låskoden är 0 tills det inte går trycka mer. Föreslår att du gör en backup på teleminnet innan detta tar nämligen bort alla apps mvh

Det var 3.5.5 som jag installerade, den som hade en provperiod på 15 dagar. Hur gör man en backup på teleminnet då? Jag gjorde en med sonypcsuite, men det kanske inte är så?

Edit: Kanske ska tillägga att jag bara har haft den i en månad..

Redigerat av PiaPoff, 09 July 2010 - 23:21.

Postad 09 July 2010 - 23:30

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Det var 3.5.5 som jag installerade, den som hade en provperiod på 15 dagar. Hur gör man en backup på teleminnet då? Jag gjorde en med sonypcsuite, men det kanske inte är så?

Edit: Kanske ska tillägga att jag bara har haft den i en månad..

Jo du gjorde helt rätt med backupen . Du kan ju göra antingen en hardreset eller en softreset dock rekommenderar ja hard reset men då måste du ha gjort backup :) sen det med mobile shell tror inte du ska köra på den senare för den är inte gjord för vivaz än

Postad 09 July 2010 - 23:46

PiaPoff
  • PiaPoff
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jo du gjorde helt rätt med backupen . Du kan ju göra antingen en hardreset eller en softreset dock rekommenderar ja hard reset men då måste du ha gjort backup :) sen det med mobile shell tror inte du ska köra på den senare för den är inte gjord för vivaz än

Sist gjorde jag en backup innan jag uppdaterade telefonen, och då försvann alla inställningar och sånt, och när jag återställde telefonen kom inte apparna med, så jag var tvungen att leta upp dem och installera igen.
Felet med det shellet förklarades ju lätt där då, får se om jag orkar ta tag i det igen.
Ärligt talat så känner jag att man kanske skulle ha köpt en annan telefon, men nu får jag väl dras med den här ett tag.

Tack för hjälpen :D

Postad 09 July 2010 - 23:52

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Sist gjorde jag en backup innan jag uppdaterade telefonen, och då försvann alla inställningar och sånt, och när jag återställde telefonen kom inte apparna med, så jag var tvungen att leta upp dem och installera igen.
Felet med det shellet förklarades ju lätt där då, får se om jag orkar ta tag i det igen.
Ärligt talat så känner jag att man kanske skulle ha köpt en annan telefon, men nu får jag väl dras med den här ett tag.

Tack för hjälpen :)

Ang Spb skalet så gör det inget att du kör det. Framförallt inte den nya versionen.
Jag har den på min Vivaz och den fungerar hur bra som. Om man nu ska dras med telefonen ett tag, så gör man rätt i att lägga 300kr på att skaffa skalet så man kommer från den trista vanliga Vivaz menyn..
Leta upp lite appar och gå in på http://sonyericsson-...z.blogspot.com/ där har han/hon lagt upp hur man bland annat signar ett program etc. Väldigt enkelt för mig som inte fattar så mycket om jailbraiking hit och flashing dit..
För övrigt så kan jag rekommendera screenlocker 1.03. Om man nu framförallt saknar att se klockan i standbye läge..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.