Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2009 - 19:58

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Hm...det där lät inget vidare.

//Lorryquai

Postad 23 November 2009 - 21:41

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Om YouTubeFunktionen försvinner blir jag redigt förbannad. Ok den funktionen avgjorde inte mitt köp av spelaren men en trevlig funktion, samt spelaren är försedd med klistermärke som det står YouTube på, det är något man verkligen använt i sin marknadsföring.

Ska bli intressant att se hur det kommer skötas.

Postad 24 November 2009 - 09:24

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Om YouTubeFunktionen försvinner blir jag redigt förbannad. Ok den funktionen avgjorde inte mitt köp av spelaren men en trevlig funktion, samt spelaren är försedd med klistermärke som det står YouTube på, det är något man verkligen använt i sin marknadsföring.

Ska bli intressant att se hur det kommer skötas.

Ja men det kanske inte är LGs fel att dom tar bort.. det funkar ju när du köpte den och var antagligen tänkt att funka forever. Jag har Youtube i Tvn men har aldrig använt det och det kommer inte heller avbryta mit framtida köp av denna spelare iaf, man kan ju youtuba på datorn ju B)

Postad 24 November 2009 - 10:58

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Har idag försökt köra lite hd klipp över USB minnet men den verkar konstant frysa efter en stund, displayen på förstärkaren blinkar om att den tappat ljud signalen och bilden börjar även den att hacka sig fram. Någon som också haft problem med USB porten? Skulle va otroligt segt att behöva skicka tillbaka produkten.

Jag misstänker att ditt USB-minne är slö och har en dålig överföringshastighet... Prova att antingen köra med en hårddisk via usb eller en dong med allt i ett där du kan välja ett minne med highspeed III.

Postad 24 November 2009 - 12:54

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Jag misstänker att ditt USB-minne är slö och har en dålig överföringshastighet... Prova att antingen köra med en hårddisk via usb eller en dong med allt i ett där du kan välja ett minne med highspeed III.

Jag har glömt att skriva i tråden sedan sist ;) Jag lånade hem en extern hdd och då funkade det galant. Skönt och veta att spelaren inte var defekt på något sätt hehe.
Men tack för tipset! Hade varit värdefullt ifall jag inte redan testat.

Postad 24 November 2009 - 14:35

Unregistered2099c85f
  • Unregistered2099c85f
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
BD390 ser ju väldigt intressant ut och nu har jag sökt på längden och bredden utan att finna svaret på följande fråga.
Kan jag koppla både HDMI och Komponent och få ut en uppskalad eller full HD bild på båda?
Inte samtidigt så klart, men jag vill slippa att koppla om och/eller ta ur HDMI kabeln.

Saken är den att jag har en Projektor som jag vill mata med komponent samt ta ljudet vi förstärkaren, och så vill jag köra HDMI med både bild och ljud till TVn.

Projektor; Panasonic PT-AE 500 och TV; LG 42PC1RR.

Om någon har testat och vet, eller kanske bara är bättre på att söka i tråden, så är jag mycket tacksam för svar.

Mvh Lars

Postad 24 November 2009 - 15:33

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

...

Dock har jag problem med att hitta PC:n...

Jag är uppkopplad på nätverket, har bl.a. laddat ned firmwareuppdatering, kikat på Youtube material. Om jag går in via MyMedia, så försöker jag scanna nätverket, men spelaren hittar ingenting. Antar att det är jag som är för dålig på detta.

-WinXP, inget lösenord på usern
-trådlöst hemnätverk
-testat att dela ut en mapp, BD390 hittar inget
-testat att stänga av brandvägg (McAfee), hittar inget
-kör Windows MediaPlayer, men hittar inget särskilt att varken ställa in eller dela ut
-inte installerat Nero prgrm som följde med spelaren eftersom det påstås vara lite buggigt och svårjobbat?)

Nån som kan peka ut någon site med förklaring, alternativt skriva en liten kort beskrivning hur jag kan dela ut mappar på datorn så att de kan ses på spelaren? (Jag har läst KnowledgeBase artikeln som rekommenderas i spelarens instruktionsbok, men den gav inget nytt)

Nu blir jag smått desperat. Har testat att installera Nero prgrm, men inte f-n hjälper det. Jag har testat att starta om apparaterna i olika ordningar, med/utan brandvägg etc, men spelaren vill inte hitta PC:n! Youtube funkar, och nätverksinställningarna ser riktiga ut. Jag kan pinga BD-spelaren och få svar då den är på.

Vad ska jag göra för att få det att funka???

Postad 24 November 2009 - 15:56

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Nu blir jag smått desperat. Har testat att installera Nero prgrm, men inte f-n hjälper det. Jag har testat att starta om apparaterna i olika ordningar, med/utan brandvägg etc, men spelaren vill inte hitta PC:n! Youtube funkar, och nätverksinställningarna ser riktiga ut. Jag kan pinga BD-spelaren och få svar då den är på.

Har du kollat i routern om det finns brandväggsinställningar där?

Postad 24 November 2009 - 16:16

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Har du kollat i routern om det finns brandväggsinställningar där?

Ojdå, kikade i routerns admin sidor nu. Jag ser inget som ser ut som en fire-wall som jag sett tidigare, dvs Windows egna eller McAfee. Däremot står det i prodsuktbladet att routern ska ha en.
Det här är de val jag har (och jag har kollat de uppenbara om Nero eller Ip-adressen är blockad på något sätt, men ser inget. Jag närmar mig raskt utkanterna av mitt kunnande nu. Port-forwarding eller liknande? Varför tillåts BD-spelaren prata med Internet, men inte med min PC?

Setup Wizard

Setup
Basic Settings
Wireless Settings
Content Filtering
Logs
Block Sites
Block Services
Schedule
Maintenance
Router Status
Attached Devices
Backup Settings
Set Password
Router Upgrade
Advanced
Wireless Settings
Port Forwarding / Port Triggering
WAN Setup
LAN IP Setup
Dynamic DNS
Static Routes
Remote Management
UPnP

Edit: ser BD-spelarens IP-adress under attached devices i alla fall...

Redigerat av Unregisterede118cf15, 24 November 2009 - 16:35.

Postad 24 November 2009 - 16:42

Unregistered2099c85f
  • Unregistered2099c85f
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
HansJ:

Jag antar att du har delat ut de mappar du vill kunna komma åt genom att högerklicka, välja säkerhet och delning , och klicka i Dela ut denna mapp, och döpt den till nå´t käckt?

Jag ber om ursäkt ifall det är en dum fråga men jag såg inte beskrivet att du hade gjort det så...

Mvvh Lars

Postad 24 November 2009 - 17:24

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

HansJ:

Jag antar att du har delat ut de mappar du vill kunna komma åt genom att högerklicka, välja säkerhet och delning , och klicka i Dela ut denna mapp, och döpt den till nå´t käckt?

Jag ber om ursäkt ifall det är en dum fråga men jag såg inte beskrivet att du hade gjort det så...

Mvvh Lars

Det är rätt, inga frågor är för dumma.

Precis så har jag gjort, men det verkar som spelaren inte ens ser min dator. Det är helt tomt i listan på spelaren.

Harockså provat att installera Nero MediaHome, men det ger heller ingenting.

Det senaste är att jag laddat hem senaste firmware för routern, och har uppgraderat/bootat om den.

Samma resultat, dvs ingen tillgänglig server. Pinga BD-spelaren går bra, hämta Youtubefilmer till spelaren går också bra...

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  share.JPG   71.31K   2 Antal nerladdningar

Postad 25 November 2009 - 07:24

Micke.su
  • Micke.su
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Windows brandväggen ???

Har ställt till problem med annat.

//Micke

Postad 25 November 2009 - 07:35

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Windows brandväggen ???

Har ställt till problem med annat.

//Micke

Nope, tror inte det. I windows Security Center så står McAfee som min brandvägg, när jag stänger ned den så varnar Security center att jag är oskyddad, och föreslår att jag ska aktivera Windows brandvägg.

Ännu märkligare, jag har en gång fått upp min dator i listan på BD-spelaren, men när jag valde den hände ingenting. Gick ur MyMedia och tillbaka efter ett par minuter, och då fick jag inte upp PC:n längre. Jag flyttade routern lite till ett bättre läge efter det, då jag trodde att det kanske var klen mottagning, men det hjälpte inte heller (och var en långshot, eftersom Youtube funkar utan några problem). Inga övriga ändringar i inställningar, brandvägg sen den "lyckade" listningen. Bor i BR, dator i arbetsrummet bredvid vardagsrummet där BD-spelaren står, inte ens 6 meter bort.

Redigerat av Unregisterede118cf15, 25 November 2009 - 07:36.

Postad 25 November 2009 - 12:29

FabianPK
  • FabianPK
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Nope, tror inte det. I windows Security Center så står McAfee som min brandvägg, när jag stänger ned den så varnar Security center att jag är oskyddad, och föreslår att jag ska aktivera Windows brandvägg.

Ännu märkligare, jag har en gång fått upp min dator i listan på BD-spelaren, men när jag valde den hände ingenting. Gick ur MyMedia och tillbaka efter ett par minuter, och då fick jag inte upp PC:n längre. Jag flyttade routern lite till ett bättre läge efter det, då jag trodde att det kanske var klen mottagning, men det hjälpte inte heller (och var en långshot, eftersom Youtube funkar utan några problem). Inga övriga ändringar i inställningar, brandvägg sen den "lyckade" listningen. Bor i BR, dator i arbetsrummet bredvid vardagsrummet där BD-spelaren står, inte ens 6 meter bort.

Jag hade det omvända problemet, dvs lokal delning fungerade men internet funkade inte. Det löste jag genom att inte ha dynamiskt IP utan välja ett IP i spelaren och i datorn.
Det fungerar inte trådat heller? Port forwarding osv kan du nog glömma då det bara påverkar extern trafik. Vilket trådlöst nätverk kör du i din router? Min kan ha en gästzon som inte tillåter att man kommer åt resten av nätverket, om man inte väljer det aktivt.

/Fabian

Postad 25 November 2009 - 14:02

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Jag hade det omvända problemet, dvs lokal delning fungerade men internet funkade inte. Det löste jag genom att inte ha dynamiskt IP utan välja ett IP i spelaren och i datorn.
Det fungerar inte trådat heller? Port forwarding osv kan du nog glömma då det bara påverkar extern trafik. Vilket trådlöst nätverk kör du i din router? Min kan ha en gästzon som inte tillåter att man kommer åt resten av nätverket, om man inte väljer det aktivt.

/Fabian

Ska ta med kabel från jobbet och testa i kväll, då kan jag väl eventuellt koppla direkt till PC:n direkt också, för att se om det lirar utan routern, eller tänker jag galet här?

Jag kör iofs dynamiskt IP, men får alltiod samma IP-nr.

Vad menar du med "vilket trådlöst"? Har inte kollat om det finns någon gäst-zon, men ska kika i kväll. Jag vet att det finns möjlighet attsätta in fasta MAC-adresser och IP-nr, kanske borde testa det också.

Trots allt, ännu märkligare att jag EN gång lyckats få BD-spelaren att se min "Server", men inte kunde göra något med den, eller att den inte synts någon gång senare trots upprepade scanningar.

Stort tack i alla fall till de som försöker hjälpa mig. Vet inte om frågeställningen ligger i helt rätt forumdel, men än så länge vet jag inte om det är spelar-unikt, eller snarare nåt med mitt nätverk/dator.

Postad 25 November 2009 - 15:02

ogras
  • ogras
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Verkar ju va en kanonspelare. Schysst o kunna köra filerna trådlöst oxå. En fråga ang det. Det är bara filer man kan dela ut till den eller kan man få igenom ljudet från datorn till den?

T ex. köra spotify på datorn o få ljudet till förstärkaren?

Postad 25 November 2009 - 15:22

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

T ex. köra spotify på datorn o få ljudet till förstärkaren?

Nej, det är bara filer du kan dela ut till den. Det är programvaran i BD390:n som hanterar filerna.

Postad 25 November 2009 - 15:32

ogras
  • ogras
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Nej, det är bara filer du kan dela ut till den. Det är programvaran i BD390:n som hanterar filerna.

Tack och bock!

Postad 25 November 2009 - 16:49

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Nu kunde jag inte motstå frestelsen längre, utan beställde en 390:a från CDON för 3199 kr, fraktfritt!

Postad 25 November 2009 - 18:01

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Nu kunde jag inte motstå frestelsen längre, utan beställde en 390:a från CDON för 3199 kr, fraktfritt!

bra val. Du kommer dessutom få din före mig. Beställde den 27 Oktober från mp3-player.de... de skuter upp leveransen ständigt.. skulle skickats idag men vart uppskjutet till den 30:e November istället.. Funderar på att avblåsa den beställningen och ta den från nå svenskt ställe.,,, surt

Nån som avbeställt en beställning från mp3-player.de??? Svara de på engelska mail eller bara tyska? Maine deuscha is nicht sehr gut, eller nått...

Postad 25 November 2009 - 18:06

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

bra val. Du kommer dessutom få din före mig. Beställde den 27 Oktober från mp3-player.de... de skuter upp leveransen ständigt.. skulle skickats idag men vart uppskjutet till den 30:e November istället.. Funderar på att avblåsa den beställningen och ta den från nå svenskt ställe.,,, surt

Nån som avbeställt en beställning från mp3-player.de??? Svara de på engelska mail eller bara tyska? Maine deuscha is nicht sehr gut, eller nått...

Jag avbeställde därifrån utan problem i ett mail på engelska.

Postad 27 November 2009 - 10:04

MrKillBill
  • MrKillBill
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag mejlade på, usel, tyska igår angående byte av leveransadress men fick svar på engelska så det verkar fungera. Jag beställde också den 27 oktober och har med växande irritation sett leveransdatum ändras. På mejl svarar de dock att de skall kunna skeppa spelarna nästa vecka.

Hallo,
zunächst bitten wir die Verspätung zu entschuldigen. Wir haben jetzt einen bestätigten liefertermin
für den LG BD-390 schwarz . Wir rechnen mit dem Versand der Ware für Anfang nächster Woche. Sie erhalten weitere
Informationen, wenn das Gerät verpackt und verschickt wurde.
Mit freundlichen Grüßen
Lutz Fadtke
*Customer Support*[/i]

Spelaren har även stigit i pris med ca 100 SEK pga. kursen på euron så jag hoppas de nu håller löftet eller att kronan stärks mot euron...

Redigerat av MrKillBill, 27 November 2009 - 10:08.

Postad 27 November 2009 - 10:21

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min externa hdd. När jag kopplar in den så visas det i spelaren en ikon med en kabel att hddn är inkopplad och det 3 övre ikonerna lyser upp. Men efter 5 sekunder eller mindre så slocknar dom igen och usb kabel ikonen visas som grå.

Den tappar alltså kontakten mellan maskinerna, hddn är fortfarande igång och snurrar så det är inte att den stänger av sig.

Någon som har ett tips om vad problemet kan vara?

Postad 27 November 2009 - 10:37

Hamilton83
  • Hamilton83
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Beställde också för runt en månad sen. Det senaste mail jag fått var att jag skulle få spelaren den 17:e November. Sedan dess har jag inte hört någonting.
Vill verkligen ha spelaren nu. Var förbi MediaMarkt igår och såg att dom tog 3400kr för den.

Postad 27 November 2009 - 17:33

quattromaniac
  • quattromaniac
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Beställde också för runt en månad sen. Det senaste mail jag fått var att jag skulle få spelaren den 17:e November. Sedan dess har jag inte hört någonting.
Vill verkligen ha spelaren nu. Var förbi MediaMarkt igår och såg att dom tog 3400kr för den.

Ett tips är att cdon säljer den för 2929kr nu!
Beställde en nyss..... Står fortfarande 3199kr på prisjakt :lol:

Postad 27 November 2009 - 20:39

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Å nej! Jag beställde min igår...

Postad 28 November 2009 - 11:35

MrKillBill
  • MrKillBill
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Ett tips är att cdon säljer den för 2929kr nu!
Beställde en nyss..... Står fortfarande 3199kr på prisjakt :lol:

Tack för tipset. Jag har avbeställt från MP3-player och i stället lagt en order hos CD-ON. Särskilt eftersom priset på MP3-player stigit från 2600 kr till 2800 kr pga. eurons förändringar.

Postad 28 November 2009 - 13:57

Unregisteredc11b0b65
  • Unregisteredc11b0b65
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Kanon spelare det här...enda som jag är irriterad över är att den inte klarar av wmv filer.

Nån som vet om det går konvertera wmv till t.ex avi ?

Postad 28 November 2009 - 15:00

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Fortfarande anslutningsproblem...

Jag har med mig en jobb-dator hem, med Vista Ultimate. När jag scannar efter "server" på spelaren, så får jag dels upp routern (har sen igår en ny Belkin Wifi router där man har möjlighet att koppla in en HD via USB, något jag inte gjort ännu) och min jobb-dator.

Min fråga är (eftersom inget händer när jag väljer datorn i listan), hur ska det se ut i listan på spelaren? Jag ser jobb-datorns namn och en ikon som ser ut som en dator+skärm. Väljer jag den och trycker OK på spelaren händer absolut nada. Jobb-datorn är ansluten som hem-nätverk, och jag har delat ut mappar på den, men som sagt, inget händer... Vad ska hända om allt fungerar som det ska, inloggningsruta för att komma åt Shares på jobb-pc, eller

Min stationära hem-PC dyker f.ö. inte upp i listan, trots att jag stängt ned brandvägg och installerat Nero Media Home, men jag avvaktar tills jag fått access med någon PC...

Postad 28 November 2009 - 15:16

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Min fråga är (eftersom inget händer när jag väljer datorn i listan), hur ska det se ut i listan på spelaren?

Datornamnet dyker upp och när man trycker på Enter får man se de utdelade mapparna. När man sedan klickar på någon av mapparna får man skriva in användarnamn och lösenord.

Postad 28 November 2009 - 15:35

Hamilton83
  • Hamilton83
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Finns inte på lager :-(

Postad 28 November 2009 - 15:48

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Kanon spelare det här...enda som jag är irriterad över är att den inte klarar av wmv filer.

Nån som vet om det går konvertera wmv till t.ex avi ?

Det tror jag nog, sök på google. :)

Postad 28 November 2009 - 16:21

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Datornamnet dyker upp och när man trycker på Enter får man se de utdelade mapparna. När man sedan klickar på någon av mapparna får man skriva in användarnamn och lösenord.

Nope, inte hos mig. Däremot så har jag installerat Nero prgrm på jobb-datorn, och den kommer upp i menyn! Via den så lyckas jag bläddra bland filerna som är utdelade. Däremot är det väldig "lag", spelaren hängde sig då jag försökte spela en av Windows exempel-musikfiler. Bläddra bland några av mina bilder var också extremt segt, men spela upp material från Youtbue funkar klockrent.

Jag har McAfee installerat på jobb-datorn också, och där har jag inte stängt ned brandväggen, men det funkar klockers. Hem-PC:n med XP syns öht inte på spelaren. Det känns som mindre problem just nu, jmf bläddring/uppspelnings-lag.

Nätverket är trådlöst mellan BD och router, men kabel mellan jobb-dator och router. Trots detta så laggar det enormt. Routern är en sprillans ny Belkin 802 N, dvs borde vara mkt snabb? Fast IP på BD-spelare. BD-spelaren står i vardagsrummet och routern står i arbetsrummet, max 6 m bort, gipsvägg emellan, så det borde ju vara ok tycker jag?

Postad 29 November 2009 - 17:48

fundament
  • fundament
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har beställt min Lg390 från comtech.de se länk http://www.comtech.d...aa33a4ea0580956.
Men allt är på tyska. Jag betalade med banköverföring men fick även betala motpartens överföringskostnad vilket kostade 125 kr extra. Paypal hade varit billigare men jag orkade inte öppna ett konto. Totalkostnaden blev drygt 2700 kr och leveranstiden blev drygt en vecka utan några problem. Kan vara ett alternativ, och de har sänkt priset en aning sedan jag beställde i början av månaden. Men man får kolla om de fortfarande har i lager.
Jag råkade först skriva ovanstående i en annan tråd som någon tyvärr startatt om LG390.
Är tacksam om info tidigare om regionsfrihet. Hoppas det fungerar även efter firmwareuppgradering.

Postad 30 November 2009 - 09:39

Hamilton83
  • Hamilton83
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Nyheter från MP3-player.de. Jag mailade och krävde svar om leverans och fick svaret nedan.

"Hello,

I have to apologize for the delay.

We expect delivery within the next two business days. So we will clear your order to ship in this week.

Truly yours!

Frank Leube
*Customer Support*

mp3-player.de team"

Postad 30 November 2009 - 10:17

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Finns inte på lager :-(

Jo, CDON har 390:or på lager! Lev-tid 1-3 dagar. Jag får min idag. :)

Postad 30 November 2009 - 10:20

Hamilton83
  • Hamilton83
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jo, CDON har 390:or på lager! Lev-tid 1-3 dagar. Jag får min idag. :)

Det står på hemsidan att dom inte har den i lager. Men du kanske har inside info :-)

Postad 30 November 2009 - 10:37

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Det står på hemsidan att dom inte har den i lager. Men du kanske har inside info :-)

Ojdå! NU är den borta! Måste varit min webläsare som inte var uppdaterad. ;)

Postad 30 November 2009 - 13:51

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Läste att LG BD370 visar bättre detaljer i Bluray än vad PS3 gör, men hanterar inte rörelser lika mjukt som PS3:an gör. Vet någon hur det ligger till med BD390, är den bättre än PS3, som bluray-spelare, på alla punkter?

Redigerat av suffix, 30 November 2009 - 13:52.

Postad 30 November 2009 - 14:30

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
OK, förpestar tråden med ytterligare en fråga. Bläddra bland kataloger/filer, samt musiklyssnande och bild visning över trådlöst 300 Mb/s WiFi, inte ska det vara segt. Det borde väl inte "märkas" ens att det är WiFi? Bara så jag vet om jag slåss mot väderkvarnar eller inte...

Postad 30 November 2009 - 16:43

MrKillBill
  • MrKillBill
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hade beställt på MP3 men avbeställde eftersom leverans aldrig tycktes bli aktuell samtidigt som jag beställde på CD-ON som då hade i lager. Nu meddelar CD-ON att den INTE finns i lager och de har ingen uppgift när de får leveranser igen. Nu avbeställde jag från CD-ON och gjorde en ny beställning från MP3 som nu tycks ha i lager och spelaren skall tydligen skeppas i morgon. Återstår att se om de lever upp till det. En god nyhet är i vart fall att MP3 sänkt priset med ca 4 euro :-)

Postad 30 November 2009 - 18:30

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Nu är min inkopplad och jösses vilken BILDKVALITET det är!!!
Och så SNABB den är!!!

Postad 30 November 2009 - 19:00

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Jag har iaf äntligen fått bekräftat att min spelare är skickad från mp3-player!!

Så hoppas nu på leverans innan helgen!

Julen kommer tidigt i år!!

Postad 30 November 2009 - 19:26

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Nu är min inkopplad och jösses vilken BILDKVALITET det är!!!
Och så SNABB den är!!!

Har du möjligtvis en PS3? ;)

Postad 30 November 2009 - 22:20

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Jepp, en Classic 40 GB. Och bildkvaliteten ÄR bättre på BD390. Både skärpan och färgerna. Samt att den är snabbare. Och levererar bitstream. Saknar bara PS3:ans fjärr som är mkt trevligare. Den har mer distinkta knappar än LG-fjärrens som är rätt svampiga tyvärr... Jag är dessutom chockad över hur bra bildkvalitet det blev med en 4,5 GB MKV 720p. Det var klasskillnad mot TVIX:en!

Postad 30 November 2009 - 22:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Jepp, en Classic 40 GB. Och bildkvaliteten ÄR bättre på BD390. Både skärpan och färgerna. Samt att den är snabbare. Och levererar bitstream. Saknar bara PS3:ans fjärr som är mkt trevligare. Den har mer distinkta knappar än LG-fjärrens som är rätt svampiga tyvärr... Jag är dessutom chockad över hur bra bildkvalitet det blev med en 4,5 GB MKV 720p. Det var klasskillnad mot TVIX:en!

Ps3 och BD90 har identisk bildkvalitet på BD. Om du har olika så har du fel på inställningarna.

Postad 30 November 2009 - 22:54

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Jag kör med grundinställningarna d.v.s. ingen påverkan. Ändå ä det mer "stuns" i alla färgerna samt mindre grynig himmel på BD390.

Postad 01 December 2009 - 00:15

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
"Standard" är inte riktigt standard.

Saxat från avforums' test av BD390:

"...there is usually no appreciable difference in the quality between players, but LG's player makes a small exception: open the remote's flap and you'll find a button labelled “PIC MODE”, which gives the options of “Standard” and “User setting”.

It turns out that the “Standard” mode is processing the video on-the-fly and is altering the appearance of the content stored on the disc. To really find out what was going on, I performed measurements from every BD player I had access to at the time of review (namely a Sony PS3, Oppo BDP-83, and a Sony BDP-S760) against the LG player in both its “Standard” and “User” modes. The results showed that the LG's “Standard” mode was performing a “Dynamic Contrast” trick behind the user's back and clipping the dynamic range of the video in order to produce a superficially "punchier" image (this was borne out in measurements as irregular Gamma tracking and colours with Luminance values which were higher than they should have been).

Fortunately, enabling the “User setting” mode and leaving all of the controls at their default values gave an unadulterated image. In any case, this isn't the sort of player behaviour we like to see – if the player is to alter what's stored on the disc in any way, it should only be with the user's consent."

Postad 01 December 2009 - 00:38

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Ah, där ser man! Men jag gillar "Standard"-inställningen! :P

Postad 01 December 2009 - 13:56

Hamilton83
  • Hamilton83
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Wohoo äntligen ska den skickas. Fick mailet igårkväll. Jag som ska inviga min hemmabio på fredag också. Har byggt i 5 månader. Vilken timing!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.