tack för svaret Vilo!
* Officiell tråd - Mede8er MED500X/MED400X Mini *
Mede8er MED500X
(Mediaspelare)
|
6
|
(17)
|
Inga priser | |
Mede8er MED400X
(Mediaspelare)
|
4
|
(5)
|
Inga priser | |
Mede8er MED500X 1TB
(Mediaspelare)
|
6
|
(0)
|
Inga priser | |
Mede8er MED500X 2TB
(Mediaspelare)
|
6
|
(0)
|
Inga priser | |
Mede8er MED500X2
(Mediaspelare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Mede8er MED400X2
(Mediaspelare)
|
2
|
(4)
|
Inga priser | |
Mede8er MED1000X3D
(Mediaspelare)
|
6
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 24 April 2012 - 19:28
Finns en del att välja mellan.
http://www.mede8erfo...pic,8363.0.html
Förlåt...Jag hittade det själv efter en stund...glömde bort att jag frågat...
Tack igen Vilo!
Postad 25 April 2012 - 17:20
Förlåt...Jag hittade det själv efter en stund...glömde bort att jag frågat...
Tack igen Vilo!
Inga problem, bara fråga på.
Postad 05 May 2012 - 19:09
Jag antar att alla mediaextenders fixar det, men jag är ju inte säker.....:-)
Postad 05 May 2012 - 23:01
En riktig newbie-fråga: Visst fixar MED400XMini att skala upp dvd-iso från dvd-upplösning till 720p eller 1080i?
Jag antar att alla mediaextenders fixar det, men jag är ju inte säker.....:-)
Japp, den gör en bra jobb med uppkalningen från SD till HD/Full HD. Inga probelm
Postad 20 May 2012 - 22:59
När svenska undertexter används så visas åäö som kinesiska tecken. Gissar att det har nåt med textkodningen att göra men har inte hittat nån inställning som fixar det...
Tips?
Postad 21 May 2012 - 22:55
• USB - 3.0 SLAVE port
• 2.5" Internal Hard Drive Bay up to 1TB
Redigerat av _jAW_, 21 May 2012 - 22:58.
Postad 23 May 2012 - 19:00
Om jag har förstått det hela rätt så är det bara möjligheten till intern 2.5" disk och en uppdatering till USB 3.0 på slavporten som skiljer mot 400X2, inga nya funktioner i övrigt utöver att den är aningen mindre.
Hittade ett par funktioner som skiljer samt medföljande saker i en diskussion om prisskillnaden mellan 400X2 och 450X2.
The MED450X2 uses a completely different PCB and the Input Voltage is 12v 2A vs 5v 2.4 AMP on the MED400X2. The MED450X2 can take the PCIe WiFi Kit and the MED400X2 uses the USB WiFi Dongle. As Hi-Jack already pointed out you need to consider the additional costs of the additional internal components for the HDD and the USB3.0 chipset and the USB3.0 cable. Additionally the MED450X2 comes standard with a high quality HDMI Cable and a Neoprene carry bag (MED400X2 not).
Postad 29 May 2012 - 11:33
Har sökt igenom hela tråden men inte hittat nåt om det här problemet...
När svenska undertexter används så visas åäö som kinesiska tecken. Gissar att det har nåt med textkodningen att göra men har inte hittat nån inställning som fixar det...
Tips?
Jag hade samma problem som du Hamilton.
Om du går in under Setup och stänger av "auto detect encoding" och sedan väljer "text encoding" manuellt istället så ska det fungera fint sedan. =)
Redigerat av tjobben, 29 May 2012 - 11:34.
Postad 31 May 2012 - 19:28
Jag hade samma problem som du Hamilton. Om du går in under Setup och stänger av "auto detect encoding" och sedan väljer "text encoding" manuellt istället så ska det fungera fint sedan. =)
Tackar!! Funkade perfekt efter jag hade stängt av det!
Postad 07 June 2012 - 22:08
Hur kan man se vilken firmware apparaten har f.n.
Såg på hemsidan att det finns två stycken uppdateringar vad skiljer dessa åt?
MED400X
http://www.mede8er.org/beta/Firmware_Final/MED400X/MED400X_V4.0.5_INC_HDaudio.rar
http://www.mede8er.org/beta/Firmware_Final/MED400X/MED400X_V4.0.5_NO_HDaudio.rar
Vilken skall man ladda ner?
Är dessa uppdateringar avsedda för en enhet som inköpts nu i början av juni i år?
Postad 20 June 2012 - 15:50
Har just inköpt en MED 400X2 till min dotter, frågan är om det finns uppdateringar för enheten.
Hur kan man se vilken firmware apparaten har f.n.
Såg på hemsidan att det finns två stycken uppdateringar vad skiljer dessa åt?
MED400X
http://www.mede8er.org/beta/Firmware_Final/MED400X/MED400X_V4.0.5_INC_HDaudio.rar
http://www.mede8er.org/beta/Firmware_Final/MED400X/MED400X_V4.0.5_NO_HDaudio.rar
Vilken skall man ladda ner?
Är dessa uppdateringar avsedda för en enhet som inköpts nu i början av juni i år?
Om det är en 400X2 du har ska du INTE lägga in fw för en 400X. Då är det denna du ska använda V2.0.7.
http://www.mede8erfo...pic,8464.0.html
Om du går in i "setup" och sen "misc" så hittar du all info.
Redigerat av Vilo, 20 June 2012 - 15:52.
Postad 09 September 2012 - 14:12
Funderar på att investera i denna, fungerar fjärren genom tex dörr om jag har den står i tv-bänk med dörr? (tex som Boxee).
Postad 09 September 2012 - 20:27
Nix, går inte. De flesta har IR-fjärrar (Infraröd, kräver att du har "fri lejd" mellan fjärr o maskin). För att det ska funka krävs RF fjärr (fjärren sänder via Radio istället), då blir det okänsligt. De ända som har RF fjärr är Boxee Box o det finns även en RF fjärr till vissa Popcorn Hour. En variant är att du köper en "Remote control extender", dvs en IR-mottagare som sänder vidare signalen, man sätter sedan mottagaren på valfri plats där den får skicka IR till tex en Mediaspelare. Den kan du ha i andra rum osv. Jag har en sådan sen många år, funkar utmärkt, ligger på ca 3-600kr skulle jag tro.
Postad 28 November 2012 - 12:57
Är det nån mer som haft problem med 1080p. När jag fick den hackade både ljud och bild sen med varje uppdatering har det blivit lite bättre men inte helt bra. Hackar även fastfilen ej är stor.
Kopplade in den på årets samsung smart tv då säger den att formatet/upplösningen ej stöds (1080p) På tv boxen fungerar det och även på en dator. Supporten undviker att svara på alla frågor jag ställer och skyller på tv men då både dator och tv box fungerar och på tv boxen kan man ändra hdmi black settings ej på mede8er fast datorn går det ej på heller. Så det kanske inte är relevant.
Vad tror ni måndagsex eller att dom sparat in på produktionen? Har även sett att fler säger att mede8er hackar runt 50 mbit stream. Även en som recenserade 1000 modellen är detta nya xtreamer eller bara oturs måndagsex?
Redigerat av Unregisteredb816ee0a, 28 November 2012 - 13:14.
Postad 29 November 2012 - 11:40
Har du senaste Firmware? 2.1.0 från 2nov? Det är en öppen beta.
Min erfarenhet är att Mede8er är seriösa o går att lita på. För att bli säkra på var felet finns nånstans så måste man kolla vissa saker.
- Senaste firmware
- Har du testat tex Mediainfo (för att se hur filerna är kodade)?? Ibland är de "för högt specade" (högre än BD-standard...= helt onödigt). Du kan här "ringa in" de filer som inte lirar, vad har de gemensamt osv...
- Har du kollat in dina videoinställningar tex 23.967 osv, det är en vanlig felkälla. Testat olika 1080p lägen? osv
Att jämföra att "det funkar på PC" går inte, det är som att jämföra en Ferrari o en Fiat. Du har mycket mer datorkraft i alla datorer vilket gör att dom klarar "överspecade kodningar". En Mediaspelare är alltid en kompromiss... Samtliga spelare bygger på ett chip i Mede8er heter det Realtek, det hanterar "allt", från video-decodning till nätverket osv. Mediaspelarna handlar om att det ska vara enkelt, trubblet är att tar du en MKV fil så är det en sk "Container", det innebär att den kan innehålla "vad som helst", du kan slänga in alla typer av videofiler med lika många varianter på ljud-decodning... så vi snackar om vääääldigt många kombinationer. Därför är det viktigt att checka dina problematiska videofiler med tex Mediainfo, då kommer du antagligen hitta vad som strular!
Ledsen att det blev ett lite joxigt svar, men det går inte att förklara så mycket enklare! Återkom om du har fler frågor!!
-
Postad 30 November 2012 - 02:08
Dator och tv box fungerar i 1080p. Hdmi.
Mede8er support undviker att svara mina frågor och dom har ej nämt någon firmware. Från maj till nu är lite väl lång tid för en beta.
Dom säger att min tv har fel fast jag förklarat att tv box fungerar i 1080p.så det känns som att dom undviker mina frågor för att dom döljer något. För tv boxen kan jag ställa in hdmi svärta, på mede8er är det grått. Det är ju också lustigt tycker jag eftersom båda är hdmi. Men det kanske finns en logisk förklaring. Dock kan det vara så att det ej är riktig hdmi standard eller något eftersom många säger att mede8er hackar på fullhd filmer även nya 1000 modellen. Eller för snål cpu som inte klarar det.
Jag kan bara säga att mitt ev måndagsex gör att jag inte känner att detta är en 100% spelare. Men jag kanske bara haft otur. Men visst 720p fungerar men då den ska klara 1080p tycker man att den ska göra det, hade den kostat 500kr hade jag accepterat detta problem. För 500kr hade denvart överlägset bra.
På lg tv jag hade kunde man ha 1080p men till och med rasmus på luffen och andra barnfilmer hackade till och från och xtreamer sidewinder 1a modellen med kylflänsar hade inte detta problem. Den fungerade bättre men var seg och frös oftare än mede8er. Men att hacka på barnfilmer som fungerade ypperligt på xtreamer tolkar jag som ett fel nånstans samt att 1080p ej fungerat ordentligt för att säga inte alls på nya samsung teven.
Har ej installerat beta då jag reklamerade den, när den var ny hackade både filmer och ljudet svajade från mp3 så uppenbarligen är det nåt fel. Har sett fler som klagar på att det hackar. Det var därför jag undrade om det var måndagsex eller inte.
Om youtube fryser är det bara att starta om så det slutar med att man blir tvungen att ladda ner för att det ska fungera.
Känns lite 90tal och sattelitbox. På Samsung tv kan man spola på youtube , kanske bäst att häva köpet och använda tv istället den fungerar om än inte perfekt.
Redigerat av Unregisteredb816ee0a, 30 November 2012 - 02:38.
Postad 02 December 2012 - 21:42
Klart att en "vanlig" 1080p film inte ska hacka på en Mede8er X2.
Har du filmerna liggande på nätverket?
Lägg en av filmerna på ett usb-minne eller intern/extern hårddisk kopplad direkt till X2:an och prova att spela upp den.
/V-man
Postad 04 December 2012 - 11:27
nas-router-router-mede8er = hack
nas-router-mede8er = inget hack
Postad 10 December 2012 - 13:22
Mede8er med500x2 vs Boxee box
Jag köpte en Boxee box för ett par månader sen, innan jag köpte den funderade jag länge på en Mede8er med500x2. Nu är jag i behov av en till mediaspelare, så har lite frågor om Mede8ern.
- Vid uppdatering av Boxee så säger den till när ny programvara finns att ladda ner, eller så trycker man bara sök efter nya uppdateringar och sen installeras de automatiskt. Vad jag läser här verkar det betydligt krångligare med Mede8ern då man själv måste gå ut på nätet och hitta uppdateringar och sen installera manuellt, är det lättare än det verkar?
- Att få riktiga filmfodral till Boxee är enkelt, är en filmfil inte identifierad så kan man enkelt söka upp den via Imdb och sen få rätt fodral (svenska filmer går sådär). I Mede8ern så verkar det som man behöver lägga alla filmer i en separat mapp och i den mappen lägga in filminfo manuellt på nått sätt, stämmer det?
Postad 11 December 2012 - 01:07
Säkert ett måndagsex läste att en som recenserade nya 1000 sa att den hackade på vissa filmer. Om dom häver köpet kommer jag ej köpa nymede8er supporten är hjälpsamma till en början men undviker att svara på frågor och skyllde på tv fast det är 2012 års modell och andra sakerna fungerar i 1080p. Sista mailet frågade jag om jag kan lämna in för garanti och jag väntar på svar fortfarande. Paradoxalt nog såg jag att det står 5 års garanti på kartongen då jag reklamerade den. Tror det är väldigt svårt att få nån garanti av dom med tanke på hur dom skött sig hittils.
Redigerat av Unregisteredb816ee0a, 11 December 2012 - 01:13.
Postad 11 December 2012 - 10:41
Västman hackade på usb och även om man satte in hdd i den.
Då är tyvärr mina felsökningskunskaper uttömda.
Kan du inte prova spelaren på en annan TV?
/ V-man
Postad 11 December 2012 - 22:44
Kanske det är ett måndagsex eller så har dom snålat in på komponenterna. Men då ni verkar ha fungerade maskiner kanske det bara är ett måndagsex.
Redigerat av Unregisteredb816ee0a, 11 December 2012 - 22:47.
Postad 12 December 2012 - 10:37
Har du köpt den från Mede8ers internationella sida eller var? Släng iväg ett mejl till Tekmata som är den svenska agenten för Mede8er. Han kanske har tips eller kan hjälpa dig på något sätt! [email protected]
Postad 13 December 2012 - 18:18
Postad 15 December 2012 - 13:12
Butikens erbjöd sig att betala tillbaka hela beloppet. Det är schysst när dom är ärliga och inte erbjuder annan vara istället. Vissa brukar ju säga att man får presentkort eller ta en annan vara fast man har rätt till pengar vid en kreditering- pluspoäng till 128bit.se.
Ingen mer mede8er blir det iallfall. Så tills vida att dom inte har 50% rea då kanske jag omvärderar det hela.
Postad 03 January 2013 - 10:30
Postad 04 January 2013 - 23:18
Inga problem. I princip alla spelare som har Ethernet anslutning klarar det. Man brukar enklast stream över Samba (SMB, windows standard) eller NFS. Mede8er MED400x2 kommer funka utmärkt!
Postad 23 March 2013 - 11:58
Anledningen att jag frågar är att jag själv har en AC Ryan PlayOn mini i vardagsrummet. Den är väl ingen drömapparat men den duger till det lilla jag använder den. Dock får den problem med 1080p filer när bitraten stiger. Jag har nog bara märkt det enstaka gånger på spelfilmer, däremot om jag kör Planet Earth eller Life från BBC så hackar det ofta flera gånger per avsnitt (ofta då det är slow motion scener).
Har all media liggande på en NAS, kör trådat. Får inga hack när jag spelar upp det på HTPCn i biorummet, så det bör ju vara mediaspelaren som krånglar och inget i själva nätverket.
Nån som vet om Mede8ern fixar detta?
Denna samt Xtreamer Sidewinder 3 finns för 799:- på netonnet och så mycket mer är jag inte sugen på att lägga då jag i ärlighetens namn inte använder mediespelaren så väldigt mycket...
Postad 15 April 2013 - 17:20
Ni som har en MED400X2S, hur klarar den av lite tyngre 1080p MKVs?
Anledningen att jag frågar är att jag själv har en AC Ryan PlayOn mini i vardagsrummet. Den är väl ingen drömapparat men den duger till det lilla jag använder den. Dock får den problem med 1080p filer när bitraten stiger. Jag har nog bara märkt det enstaka gånger på spelfilmer, däremot om jag kör Planet Earth eller Life från BBC så hackar det ofta flera gånger per avsnitt (ofta då det är slow motion scener).
Har all media liggande på en NAS, kör trådat. Får inga hack när jag spelar upp det på HTPCn i biorummet, så det bör ju vara mediaspelaren som krånglar och inget i själva nätverket.
Nån som vet om Mede8ern fixar detta?
Denna samt Xtreamer Sidewinder 3 finns för 799:- på netonnet och så mycket mer är jag inte sugen på att lägga då jag i ärlighetens namn inte använder mediespelaren så väldigt mycket...
Redigerat av osvanberg, 15 April 2013 - 17:20.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Ersätta Mede8er 500x2 med ?
5 filmer
14 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?