Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Legend *

920 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC RC E100 (Hörlurar) 1 6 (1) Inga priser
HTC HS U350 (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
HTC Legend (Mobiltelefoner) 9 8,48 (106) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 12 april 2010 - 00:26

9018
  • 9018
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hur kan man lägga in egna wallpapers i mappen wallpapers? Kan bara lägga in wallpapers i fotomappen.. hittar ingen annan mapp när jag ansluter mobilen till datorn.. hittar inte heller i astro file manager.

Postad 12 april 2010 - 08:14

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Mobilen har sjunkit i pris med nästan 1000kr på 2-3 veckor. Galet

Postad 12 april 2010 - 10:19

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Mobilen har sjunkit i pris med nästan 1000kr på 2-3 veckor. Galet

Kostade väl runt 4700 när den släpptes och runt 4300 nu.

Grattis!

Postad 13 april 2010 - 09:32

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0
Nån som vet vart man kan hitta Compassen?

Postad 13 april 2010 - 18:11

jmkhenka
  • jmkhenka
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Nån som vet vart man kan hitta Compassen?

finns inget kompassprogram som standard med telefonen, dock använder google maps denna.

Om du vill ha en kompass att titta på så kan du ladda ner "compass" på market.
Du kan också ta ner metal detector om du vill ha lite extra skoj :)

O för att svara på en ovanför, prestandan när man har igång flera program är lika bra som när man har igång ett, dvs helt klanderfritt. Grejjen är att om program är igång och du trycker på home så blir dom idle och ska inte ta cpu såvida det inte är tex ett IM program. Dock rekomenderas att du använder pil-bak knappen, denna gör att programmet får ett ordentligt stop-kommando - så för er som inte viste det, homeknappen stänger inte ned program utan låter dom vara kvar medans pil bak stänger ned dom. Annars hanterar android minnet bra och stänger ned saker vid OOM. Värt o betänka att den har 384mb ram, dvs 128 mb mer än 3gs och 256 (!) mer än iphone 3g!

O task killers avråder jag HELT från, dom ställer bara till det o får telefonen att tjorva, android hantering av processer är vida överlägsen tex winmos.

Postad 13 april 2010 - 18:37

venuspassagen76
  • venuspassagen76
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Kostade väl runt 4700 när den släpptes och runt 4300 nu.

Grattis!

Kostade 3990 på Elgiganten i helgen, 700 mindre iallafall!

Postad 13 april 2010 - 23:18

devastator
  • devastator
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Kostade 3990 på Elgiganten i helgen, 700 mindre iallafall!

Det har jag osckså märkt. I helgen flera butiker hade priset på 3900-4100.
Jag kommer vänta tills priset sjunker till 3800kr

Postad 14 april 2010 - 09:40

Unregistered76ac207c
  • Unregistered76ac207c
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
ny användare här men har läst alla sidor i den här tråden iaf =)

Jag har en fråga som jag inte hittat nåt svar på än så länge.

När jag svara på mail på min legend (i gmail-appen) så lägger telefonen till "Ang" i ämnesraden istället för standard "Re:". Detta gör att gmail tolkar mailet som en ny mailkonversation och tar därför bort hela trådade konversations-biten.

Har testat att ändra telefonens språk till engelska och vips så börjar det fungera med effekten att tangentbordet blir på engelska. Nån som har en bra idé på hur man kan lösa detta?

MVH,
ptrk

Postad 15 april 2010 - 11:15

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Funderar på Legend, men är lite orolig för att chassit dämpar 3G/GSM mottagningen, någon som jämfört med andra telefoner om det kan var sämre signalstyrka? Tidningen mobil hade den som test i detta nummer och de hade det som ett ? de hade också noterat sämre blåtand (troligen pga chassit) som också varit uppe i denna tråd tidigare.

Om jag vill ha nedladdade kartor i telefonen, i alla fall som täcker Europa, vad är bästa program att använda då? pris?

Postad 15 april 2010 - 12:21

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Det har jag osckså märkt. I helgen flera butiker hade priset på 3900-4100.
Jag kommer vänta tills priset sjunker till 3800kr

Varför just 3800 kr? Varför inte köpa nu? 100 kr till är två öl. Eller, en och en halv lunch inklusive dricka och sallad. :)

Postad 15 april 2010 - 15:13

Unregisteredf1b6a47e
  • Unregisteredf1b6a47e
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att få ett liggande tangentbord, som t ex på Iphone, då man tippar den??

Postad 15 april 2010 - 16:42

Unregistered6ea20e5d
  • Unregistered6ea20e5d
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att få ett liggande tangentbord, som t ex på Iphone, då man tippar den??

Yes, det ska funka! Dom har den med liggande t-bord i den här iaf:

http://www.youtube.c...h?v=TCNnqIShuIU

Postad 15 april 2010 - 16:48

devastator
  • devastator
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Varför just 3800 kr? Varför inte köpa nu? 100 kr till är två öl. Eller, en och en halv lunch inklusive dricka och sallad. :)

Jag tänkte beställa när den kostade 3900kr, men hade inga pengar :)
Just nu har jag fått $$$, men telefonen kostar 4398kr med frakt :S

Du får kalla mig snål jä*** B)

Postad 15 april 2010 - 17:00

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Om jag vill ha nedladdade kartor i telefonen, i alla fall som täcker Europa, vad är bästa program att använda då? pris?

Bara kartor = google maps. GPS med kartor = CoPilot, se inlägg 481 här ovan. Norden ca 300kr, Europa ca 750kr.

Om man "tippar", vrider telefonen anpassar sig skärmbilden till liggande, även tangentbordet.

Postad 15 april 2010 - 17:07

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Bara kartor = google maps. GPS med kartor = CoPilot, se inlägg 481 här ovan. Norden ca 300kr, Europa ca 750kr.

Några följdfrågor
- Google maps, dessa går väl inte att hämta ner och lagra på telefonen i "förtur", eller?
- om man struntar i navigering utan enbart position och POI, är det då CoPilot eller känner du till några likvärda alternativ?

Postad 15 april 2010 - 20:51

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man tar bort en app? När jag håller och släpar till "ta bort" så försvinner den ändå inte.

Vad är det för skillnad på kartorna man kan ladda hem och den som ingår från början?

Nån som vet varför min "location" är flera kvarter ifrån där jag befinner mig?

Postad 15 april 2010 - 22:34

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Några följdfrågor
- Google maps, dessa går väl inte att hämta ner och lagra på telefonen i "förtur", eller?
- om man struntar i navigering utan enbart position och POI, är det då CoPilot eller känner du till några likvärda alternativ?

Tror inte att Goggle maps går att lagra.

När det gäller position och POI är jag tyvärr helt lost. Footprints?

Postad 15 april 2010 - 22:45

gbg_mattias
  • gbg_mattias
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag är jäkligt sugen på legend. Det enda som gör mig tveksam är formen. Den är ju böjd längst ner vilket känns helt meningslöst. Hur bekväm är den att ha i byxfickan? Hade det inte varit för att Desire eller X10 är större hade jag valt dom just på grund av formen

Postad 15 april 2010 - 22:54

Raketostkostym
  • Raketostkostym
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag är jäkligt sugen på legend. Det enda som gör mig tveksam är formen. Den är ju böjd längst ner vilket känns helt meningslöst. Hur bekväm är den att ha i byxfickan? Hade det inte varit för att Desire eller X10 är större hade jag valt dom just på grund av formen

Det är inte meningslöst, skyddar skärmen om man lägger den på ett bord exempelvis. Böjen gör att den ligger skönt i handen också. Oroa dig inte för att böjen ska vara obekväm i fickan, den glider ner så smidigt så i fickan på mina tighta jeans. :)

Postad 16 april 2010 - 06:09

Unregisteredab743637
  • Unregisteredab743637
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man tar bort en app? När jag håller och släpar till "ta bort" så försvinner den ändå inte.

Vad är det för skillnad på kartorna man kan ladda hem och den som ingår från början?

Nån som vet varför min "location" är flera kvarter ifrån där jag befinner mig?

Om det är en app som du har hämtat på Market, kan man avinstallera det därifrån genom att gå in i fliken Hämtningar. Man kan även gå via Inställningar->Program->Hantera program, där man kan sortera och filtrera lite bättre om man trycker på menu. Sen finns det säkert program som kan hjälpa dig ta bort andra program.

Att din "location" är ett par kvarter bort beror förmodligen på att den har använt sig av triangulering via mobilmasterna, och inte via GPS-satelliterna, för att positionera dig.

Postad 16 april 2010 - 13:44

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0

Om det är en app som du har hämtat på Market, kan man avinstallera det därifrån genom att gå in i fliken Hämtningar. Man kan även gå via Inställningar->Program->Hantera program, där man kan sortera och filtrera lite bättre om man trycker på menu. Sen finns det säkert program som kan hjälpa dig ta bort andra program.

Att din "location" är ett par kvarter bort beror förmodligen på att den har använt sig av triangulering via mobilmasterna, och inte via GPS-satelliterna, för att positionera dig.

Ah tack för hjälpen, känner mig som en riktig novis med min Legend, känns som inget är logiskt :blink:

Postad 16 april 2010 - 19:13

Catamenia
  • Catamenia
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte en Legend idag, är hittills grymt nöjd och kommer nog inte hinna sova inatt för jag måste pilla på den.

Dock tre grejer jag inte får till på något sätt, hoppas någon här är smartare än mig och kan hjälpa mig.

Kontakter:
Jag har valt att enbart visa "telefonkontakter" och väljer jag "kontakter", syns bara dem. MEN, väljer jag "telefon" på startsidan så får jag upp dubbletter ändå ovanför sifforna. Likadant när jag ska skicka sms/mms, då får jag upp dubbletter när jag ska välja vem jag ska skicka till, får inte till det alls och just det är ganska irriterande.

Meddelanden: När jag har skickat tex fyra meddelanden till samma person så ligger i inte i kronologisk ordning i inkorgen?! Det första smset någon av oss skickade kan ligga som nummer tre och det senaste som nummer ett (alltså det logiskt sett först skickade) and so on.

Och tangentbordet. Har installerat nordiskt tangentbord, så det ska finnas å ä ö, men jag får inte till så det syns någonstans. Har efter mycket om och men fått till den svenska ordlistan men tangentbordet är fortfarande åäö-löst.

Antingen så är jag sjuuukt oteknisk, brukar alltid få till saker om jag pillar en stund, men nu går det bara inte, eller så har de gjort onödigt krångliga funktioner på det där.

I övrigt är jag nästan kär i min Legend.

Redigerat av Catamenia, 16 april 2010 - 19:14.

Postad 16 april 2010 - 20:47

Raketostkostym
  • Raketostkostym
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Och tangentbordet. Har installerat nordiskt tangentbord, så det ska finnas å ä ö, men jag får inte till så det syns någonstans. Har efter mycket om och men fått till den svenska ordlistan men tangentbordet är fortfarande åäö-löst.

Gå in i exempelvis SMS-appen -> nytt meddelande -> "long press" på skrivfältet -> indatametod -> skandinaviskt tangentbord

Sen för att just få de svenska tecknena är det nog någon inställning i applikationens inställningar. :blink:

Postad 16 april 2010 - 21:02

Catamenia
  • Catamenia
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Gå in i exempelvis SMS-appen -> nytt meddelande -> "long press" på skrivfältet -> indatametod -> skandinaviskt tangentbord

Sen för att just få de svenska tecknena är det nog någon inställning i applikationens inställningar. :blink:

Åh!! Tack! Det fungerade ypperligt!
Har tryckt på alla andra knappar och ställen länge utom just där. :D

Redigerat av Catamenia, 16 april 2010 - 21:03.

Postad 16 april 2010 - 21:26

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1 253 inlägg
  • 0
Har funderat på http://www.netonnet....00/122465.4530/ bara för att kunna styra Spotify o spelalren så man ej behöver köra Ipoden med. Men verkar ej funka till Legend som har mindre USB än Hero :/....Varför byter de kontakter hela tiden och finns det alternativ till Legend?

Postad 17 april 2010 - 11:46

Raketostkostym
  • Raketostkostym
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har funderat på http://www.netonnet....00/122465.4530/ bara för att kunna styra Spotify o spelalren så man ej behöver köra Ipoden med. Men verkar ej funka till Legend som har mindre USB än Hero :/....Varför byter de kontakter hela tiden och finns det alternativ till Legend?

MicroUSB som Legend har är den nya standarden som alla tillverkare kommit överrens om. ;)

Postad 17 april 2010 - 12:37

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Finns adaptrar för microUSB - miniUSB för några tior. Kan dock inte garantera att den fungerar tillsammans med headsetet men tycker att det bör göra det.

Postad 19 april 2010 - 08:46

gbg_mattias
  • gbg_mattias
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
De hörlurar man får med är det av den nya typen "in-ear" där en mjuk gummiplugg förs in en bit i örat med eller är det den äldre varianten. Finns det "in-ear"-lurar att köpa till som man kan använda som hands-free?

/Mattias

Postad 19 april 2010 - 21:30

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

De hörlurar man får med är det av den nya typen "in-ear" där en mjuk gummiplugg förs in en bit i örat med eller är det den äldre varianten. Finns det "in-ear"-lurar att köpa till som man kan använda som hands-free?

/Mattias

nope... det är en riktig skräplur. såndär me ludd som sitter utanför hörselgången.

Postad 20 april 2010 - 12:13

jmkhenka
  • jmkhenka
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

nope... det är en riktig skräplur. såndär me ludd som sitter utanför hörselgången.

Du kan köpa en sladd som ger dig möjlighet att använda dina egna lurar som handsfree, den är en vanlig 3.5mm till mic som i sin tur är en 3.5mm, en skarv typ.

Sen tror jag nog att handsfree som är 3.5 med mic o hörlurar fungerar till legend, tex dom som finns till iphone eller andra telefoner som har sån där 3.5mm kontakt med headsetfuntkion. Citera dock inte mig utan du får nog googla.

- edit

det verkar som en del av headsetsen till iphone fungerar, men inte alla. Det har nog att göra med knapparna o sånt som brukar sitta på micen. Denna fick då som orginaltillbehör för legend (och andra htclurar med 3.5mm): http://www.htcaccess...m.aspx?i=196341

Det borde finnas billigare varianter av dessa, typ nokia och sånna telefoner har också headset på 3.5mm (dvs inte en egen kontakt).

Redigerat av jmkhenka, 20 april 2010 - 12:17.

Postad 20 april 2010 - 16:07

gbg_mattias
  • gbg_mattias
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Du kan köpa en sladd som ger dig möjlighet att använda dina egna lurar som handsfree, den är en vanlig 3.5mm till mic som i sin tur är en 3.5mm, en skarv typ.

Så den man får med går det inte att byta lurdelen på?

Redigerat av gbg_mattias, 20 april 2010 - 16:09.

Postad 21 april 2010 - 05:34

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0

Så den man får med går det inte att byta lurdelen på?

Nej det kan du inte men du kan köpa en Blåtand-handsfree som man kan plugga i vilka lurar man vill.

Postad 21 april 2010 - 14:10

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1 883 inlägg
  • 0

Några följdfrågor

Prova Navigon!
http://www.navigon.c...or_android.html

Redigerat av RedMarathon, 21 april 2010 - 14:12.

Postad 21 april 2010 - 14:19

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
En liten enkel fråga som jag inte hittat svar på i tråden efter sökning:

Är Legend bra på att hålla damm ute från display och kameralins? Alltså så det inte kommer in damm under glaset så att man måste ta isär den för få bort det?
Har en kompis som är snickare som undrar. Det är ju ganska dammigt på ett snickeri... :-)
Läste att Desire verkar få in damm under glas/lins lätt så därför undrar vi om Legenden är bättre.
Hur har det funkat för er som har den osv?

Postad 21 april 2010 - 17:08

Raketostkostym
  • Raketostkostym
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

En liten enkel fråga som jag inte hittat svar på i tråden efter sökning:

Är Legend bra på att hålla damm ute från display och kameralins? Alltså så det inte kommer in damm under glaset så att man måste ta isär den för få bort det?
Har en kompis som är snickare som undrar. Det är ju ganska dammigt på ett snickeri... :-)
Läste att Desire verkar få in damm under glas/lins lätt så därför undrar vi om Legenden är bättre.
Hur har det funkat för er som har den osv?

Displayen på min gamla Sony Ericsson dammade igen som sjutton på baksidan. Har inte sett ett enda dammkorn hittils på Legenden efter ett par veckor, även om det inte är någon garanti för något. Konstruktionen är ju snortight dock, utan skarvar, så det talar väl lite i alla fall för Legenden. :)

Postad 22 april 2010 - 12:53

Unregisteredab743637
  • Unregisteredab743637
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Det har kommit ut en uppdatering av programvaran nu som skall göra att många program som använder sig av kameran nu korrekt visas på market. Problemet har varit att Legend på något sätt har identifierats som en telefon utan kamera. Jag laddade ner OTA i alla fall. :)

Postad 22 april 2010 - 14:10

chili
  • chili
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej!

Har en HTC-legend och är supernöjd med den, behöver hjälp med en sak bara om det går. Lyssnar mycke radio framförallt grekiska stationer och går man in på www.e-radio.gr så finns det flera stationer man kan välja på men det händer inget när man vill höra, är det nångon speciell program man behöver ladda ner (app) ???

Har en app program som heter (A online Radio) på telefonen men på den finns det ju inte mycke grekiska stationer som man kan välja på ...speciellt sport-stationer;(

Tacksam för svar

Postad 22 april 2010 - 15:25

Kattsing
  • Kattsing
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Här kommer lite tankar efter att ha använt legenden i 1 månad.
Den är snabb att surfa med, vissa websidor med flash fungerar och andra inte, tex atg.se fungerar inte. Efter att ha känt på en desire känns legenden lite laggig, tex när man swipar mellan olika startskärmar så blir det inte smooth som på desiren. Musikspelaren är rätt okej, den är inte så blixtsnabb som jag väntat mig utan när man trycker på artistknappen tex tar det 0.5 sek att komma in i menyn, inte så mycket men lite störande i det långa loppet. Om jag går vidare med mediadelen och youtube i synnerhet är jag både nöjd och missnöjd. Man kan logga in på sitt konto och se nyupplagda videor i kanaler man följer, tex starcraft 2 (nördigt? ja). Här finns också en del brister, om kanalen i sig har väldigt många klipp, ca 300 st kan man bara se de 50 första och det är väldigt störande om man vill browsa upp något gammalt klipp som man vet finns där. En annan sak är man inte kan zooma i själva videovisningsfönstret, visst det är säkert anpassat efter skärmens upplösning och så men jag ser hellre något med kanterna avskurna istället för att behöva kisa. Då kommer vi in på skärmen. Den är väldigt skarp. När man tar bilder utomhus och zoomar in dom blir man alltid förvånad hur sjukt skarpt det blir. Inomhusbilder blir riktigt sunkiga även med blixten. Jag har fotat med den några utekvällar och bilder är knappt sevärda. Skärmen kunde varit lite större. En annan sak är att det knappt syns något om man är ute i solen. Skärmen är väldigt ljus när man är inne men ute blir den grådassig. Sen anpassar sig inte skärmens ljusstyrka jättebra efter omgivningsljuset heller, tex att de 4 knapparna lyser upp i mörkret, det fungerar ibland. För övrigt är den väldigt gedigen, jag kommer dock aldrig vänja mig att skriva på den för jag har för stora fingrar eller nåt, blir många felstavningar, som den iof rättar till men jag trycker oftast ner shift tangenten istället för A och då får jag börja om hela ordet, störigt. Batteritiden är bättre efter att jag tagit fram widgeted strömkontroll som man kan stänga av automatiska uppdateringar, wifi och skärmstyrka med. De flesta brister vägs upp av att den är skön att ha o göra med. Men nu måste jag komma till de största bovarna i sammanhanget > Den har en vass kant som skär in i örat när man pratar, det är inte alls skönt. Sen är skärmlåsknappen lite efterblivet placerad på översidan. man borde kunna låsa upp den med trackballen imo. Sedan gillar telefonen att tappa kontakten med min router (bredbandsbolaget) samt det mobila internetet (tele2) fungerar lite när det vill. Stänger man av det mobila internetet tex kan den inte ta emot mms, så får man ett mms, sätter på mobila internetet, hittar inget nät i 30 min, får 10st meddelandet har inte hämtats signaler, sen till slut kommer det fram.
Det som stör mig mest är den j**** kanten som skär in i örat och att den tappar kontakten med wifi och mobilt internet.
Det jag gillar mest är att den är bra som telefon / kalender / mp3spelare. det finns roliga apps, stämapparaten man kan hitta på market är awesome

Jag skulle rerolla en desire om jag återigen stod i valet, den är skönare i handen, har mindre lagg, upplåsknappen är inte placerad på ett lika dåligt sätt, större skärm, den ser lite ut som en brun gubbpuck men den har INGEN VASS KANT.

Postad 22 april 2010 - 17:07

Shine_on7
  • Shine_on7
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Här kommer lite tankar efter att ha använt legenden i 1 månad.
Den är snabb att surfa med, vissa websidor med flash fungerar och andra inte, tex atg.se fungerar inte. Efter att ha känt på en desire känns legenden lite laggig, tex när man swipar mellan olika startskärmar så blir det inte smooth som på desiren. Musikspelaren är rätt okej, den är inte så blixtsnabb som jag väntat mig utan när man trycker på artistknappen tex tar det 0.5 sek att komma in i menyn, inte så mycket men lite störande i det långa loppet. Om jag går vidare med mediadelen och youtube i synnerhet är jag både nöjd och missnöjd. Man kan logga in på sitt konto och se nyupplagda videor i kanaler man följer, tex starcraft 2 (nördigt? ja). Här finns också en del brister, om kanalen i sig har väldigt många klipp, ca 300 st kan man bara se de 50 första och det är väldigt störande om man vill browsa upp något gammalt klipp som man vet finns där. En annan sak är man inte kan zooma i själva videovisningsfönstret, visst det är säkert anpassat efter skärmens upplösning och så men jag ser hellre något med kanterna avskurna istället för att behöva kisa. Då kommer vi in på skärmen. Den är väldigt skarp. När man tar bilder utomhus och zoomar in dom blir man alltid förvånad hur sjukt skarpt det blir. Inomhusbilder blir riktigt sunkiga även med blixten. Jag har fotat med den några utekvällar och bilder är knappt sevärda. Skärmen kunde varit lite större. En annan sak är att det knappt syns något om man är ute i solen. Skärmen är väldigt ljus när man är inne men ute blir den grådassig. Sen anpassar sig inte skärmens ljusstyrka jättebra efter omgivningsljuset heller, tex att de 4 knapparna lyser upp i mörkret, det fungerar ibland. För övrigt är den väldigt gedigen, jag kommer dock aldrig vänja mig att skriva på den för jag har för stora fingrar eller nåt, blir många felstavningar, som den iof rättar till men jag trycker oftast ner shift tangenten istället för A och då får jag börja om hela ordet, störigt. Batteritiden är bättre efter att jag tagit fram widgeted strömkontroll som man kan stänga av automatiska uppdateringar, wifi och skärmstyrka med. De flesta brister vägs upp av att den är skön att ha o göra med. Men nu måste jag komma till de största bovarna i sammanhanget > Den har en vass kant som skär in i örat när man pratar, det är inte alls skönt. Sen är skärmlåsknappen lite efterblivet placerad på översidan. man borde kunna låsa upp den med trackballen imo. Sedan gillar telefonen att tappa kontakten med min router (bredbandsbolaget) samt det mobila internetet (tele2) fungerar lite när det vill. Stänger man av det mobila internetet tex kan den inte ta emot mms, så får man ett mms, sätter på mobila internetet, hittar inget nät i 30 min, får 10st meddelandet har inte hämtats signaler, sen till slut kommer det fram.
Det som stör mig mest är den j**** kanten som skär in i örat och att den tappar kontakten med wifi och mobilt internet.
Det jag gillar mest är att den är bra som telefon / kalender / mp3spelare. det finns roliga apps, stämapparaten man kan hitta på market är awesome

Jag skulle rerolla en desire om jag återigen stod i valet, den är skönare i handen, har mindre lagg, upplåsknappen är inte placerad på ett lika dåligt sätt, större skärm, den ser lite ut som en brun gubbpuck men den har INGEN VASS KANT.

Har du tjocka fingrar så finns möjligheten att tilta telefonen 90grader, o vips, så har du större tangenter.

Postad 22 april 2010 - 21:41

Raketostkostym
  • Raketostkostym
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

VASS KANT

Vill man vara fin får man lida pin.. typ. ;)

Postad 22 april 2010 - 23:08

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

...och att den tappar kontakten med wifi och mobilt internet.

Jag har förvisso en Desire. Men pröva dessa inställningar:
Inställningar - Trådlöst och närverk - Wi-Fi-inställningar - (menyknappen) - Avancerad - Wi-Fi-policy - Aldrig när den är inkopplad.

Har testat detta idag och det har fungerat utmärkt.

Postad 23 april 2010 - 11:03

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har haft min Legend snart en vecka nu och jag är riktigt nöjd, telen känns gedigen och lagom stor. Visst, den vassa kanten märks i vissa lägen, men det är inte världens mest störande grej. Men nu har jag lite frågor som kanske någon av er kan svara på?

1. Kameran. Är det jag som fattar dåligt eller finns det igen möjlighet att typ trycka ner trackballen litegrann för att fokusera, och sedan ta bilden? Den här "auto-autofokus" prylen är lite störig faktiskt, alltså att kameran fokuserar åt mig.

2. Kontakterna. När jag importerade från simkortet så ser alla kontakter ut såhär: "Efternamn;Förnamn;1", ock det är rätt fult och opraktiskt, men jag undrar om man kan få till detta utan att måsta redigera varenda kontakt?

En annan sak angående kontakterna, när jag går in via "kontakter" så har jag bara en av varje, men om jag antigen går in via "telefon" eller från smsklienten så visar den dubbla kontakter vilket är grymt störande. Och ja, inne i kontakter så har jag ändrat så att den bara ska visa telefonkontakter.

3. Lite dum fråga kanske, men är 3G avstängt iom att mobilt internet också är avstängt? Tänkte mest i strömbesparingssyfte, eftersom jag känner inte att det finns ett behov av att använda 3G när jag bara ska ringa/SMS:a med den.

Postad 23 april 2010 - 18:48

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

Funderar på Legend, men är lite orolig för att chassit dämpar 3G/GSM mottagningen, någon som jämfört med andra telefoner om det kan var sämre signalstyrka? Tidningen mobil hade den som test i detta nummer och de hade det som ett ? de hade också noterat sämre blåtand (troligen pga chassit) som också varit uppe i denna tråd tidigare.

Sitter med en Legend sedan igår, och JA, det är betydligt sämre mottagning än min SE W595, så pass dålig att jag inte har någon täckning alls där jag bor. Visserligen bor man inte i storstan, men Ericssonen har aldrig svikit mig, men denna? Funderar allvarligt på att skicka tillbaks den, ingen mening med en ball telefon utan mottagning......

Postad 23 april 2010 - 18:55

Qudos
  • Qudos
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Har haft min Legend snart en vecka nu och jag är riktigt nöjd, telen känns gedigen och lagom stor. Visst, den vassa kanten märks i vissa lägen, men det är inte världens mest störande grej. Men nu har jag lite frågor som kanske någon av er kan svara på?

1. Kameran. Är det jag som fattar dåligt eller finns det igen möjlighet att typ trycka ner trackballen litegrann för att fokusera, och sedan ta bilden? Den här "auto-autofokus" prylen är lite störig faktiskt, alltså att kameran fokuserar åt mig.

2. Kontakterna. När jag importerade från simkortet så ser alla kontakter ut såhär: "Efternamn;Förnamn;1", ock det är rätt fult och opraktiskt, men jag undrar om man kan få till detta utan att måsta redigera varenda kontakt?

En annan sak angående kontakterna, när jag går in via "kontakter" så har jag bara en av varje, men om jag antigen går in via "telefon" eller från smsklienten så visar den dubbla kontakter vilket är grymt störande. Och ja, inne i kontakter så har jag ändrat så att den bara ska visa telefonkontakter.

3. Lite dum fråga kanske, men är 3G avstängt iom att mobilt internet också är avstängt? Tänkte mest i strömbesparingssyfte, eftersom jag känner inte att det finns ett behov av att använda 3G när jag bara ska ringa/SMS:a med den.

Angående 3:an så installerade jag APNdroid idag, denna app byter namn på kopplingspunkten så att inget i telefonen kopplar upp sig. Jag har annars märkt att det tickar data. Anledningen är att jag ska utomlands i sommar och då vill man ha koll ;)

/Q

Postad 23 april 2010 - 20:24

Wompa
  • Wompa
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Något jag riktigt stör mig på är när den ringer...

Man hör ringsignalen och får sen vänta 10sec för att kunna trycka för den måste ladda eller något :S

Sen så hatar jag knappen så sidan.. varför ska den reglera ringvolymen? Jag kommer alltid åt den i byxan när jag ska upp med mobilen och på så sätt sänker jag volymen.
Inte nog med att den har skitdålig högtalar så är det inte ens chans i världen att jag ska höra om det ringer!

Jag vill ha som Ericsson, sätt på en volym och sen styr man bara mediavolymen med sidorknappen... Galet dålig design!

Redigerat av Wompa, 23 april 2010 - 20:25.

Postad 24 april 2010 - 08:51

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Jag har problem att ansluta till Wifi? Några tips? Det funkade igår när jag testade, men idag verkar det kört. Trådlöst nätverk hittas, men det går inte ansluta!

Postad 25 april 2010 - 16:52

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
finns fortfarande ingen vettig stegräknare att ladda ned som widget?

Vill lägga den på hemsidan under klockan så att den alltid räknar stegen och kanske presenterar lite snygga staplar m.m. som SonyEricsson W995i

Förslag? Alla jag hittar är kassa som attan eller så måste man starta dem som program varje gång man vill de skall räkna steg.

:|

Postad 25 april 2010 - 18:35

MicTheOne
  • MicTheOne
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Då var det klart!

Har lusläst allt och lite till i denna tråd + alla rescensioner och bilder och klipp på tuben
Är nu helt insnöad på "Legenden" och Android, var nere på MM idag och klämde på den!

I´m in love :(

Ett stycke legend beställd, bör få den i början på veckan ;)

Postad 25 april 2010 - 19:02

Tåflan
  • Tåflan
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
hur är det, har legenden bättre batteritid än desiren??? får man också legendens gränssnitt på svenska?

Postad 25 april 2010 - 19:27

Raketostkostym
  • Raketostkostym
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

hur är det, har legenden bättre batteritid än desiren??? får man också legendens gränssnitt på svenska?

Ja och ja.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.