Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Regas skivspelare

1278 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rega P2 (Skivspelare) 1 8.833332 (5) Inga priser
Rega P9 (Skivspelare) 2 (0) Inga priser
Rega P7 (Skivspelare) 1 8.333332 (2) Inga priser
Rega P5 (Skivspelare) 1 7.5 (1) Inga priser
Rega Planar 3 (Skivspelare) 9 8.599998 (14) 6 600:-
Rega P1 (Skivspelare) 1 8.722222 (17) Inga priser
Rega P3-24 (Skivspelare) 1 9.124998 (7) Inga priser
Rega RP1 (Skivspelare) 7 8.277776 (17) Inga priser
Rega RP3 (Skivspelare) 5 8.6 (4) Inga priser
Rega RP6 (Skivspelare) 9 (0) Inga priser
Rega RP8 (Skivspelare) 7 7.5 (1) Inga priser
Rega Planar 2 (2016) (Skivspelare) 9 8.384614 (12) 6 990:-
4 relaterade trådar

Postad 05 January 2012 - 13:31

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
newlund - Stort tack för input! Då har jag lite mer att gå på. Just nu har jag antiskating ställd på lite mer än 1, istället för nästan 2 som det ju ska vara enligt instruktionerna. 0 funkar det också, ska prova vilket som påverkar ljudet minst.

Skönt att höra att det låter bättre efter några timmars spelning. Jag har inte hunnit med så många skivor än, man kan ju inte sätta på "repetera" som man gör med CD:n för att mjuka upp nya högtalare. :)

En fråga, sitter din fabriksmonterade Bias 2 kant i kant framtill, alltså där det går som en skåra i pickupen? Du ser det om du pausar exakt 1.12 in i denna video:
http://www.youtube.c...h?v=KfZVG5EltP8

Postad 05 January 2012 - 16:55

newlund
  • newlund
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

En fråga, sitter din fabriksmonterade Bias 2 kant i kant framtill, alltså där det går som en skåra i pickupen? Du ser det om du pausar exakt 1.12 in i denna video:

Yes sir, kan bekräfta det!

Hoppas din spelare också börjar leverera lite mer välljud snart! Jag verkar dock haft lite mer tur med skivtallriken som är nästintill jämn. Dock lite sugen på en glas tallrik som ni snackat om i tråden! - Mest för looken iofs ;)

Postad 05 January 2012 - 22:57

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Man tackar newlund! Då vet jag att den ska sitta kant i kant, trots att det inte går att få stämma varken med Regas egen protractor eller med skivspelarmanualens påpekande att nålen ska sitta i linje med framkantshålet på pickupfästet. Kant-i-kant-monteringen av Rega Bias 2 stämmer annars med hur Rega Elys sitter på internetbilder. Elys har tre skruvar och kan därför nästan bara sitta på ett sätt.

Kul att höra att du har en nästintill jämn tallrik. Tallriken var ojämn och gungande både på min första och min nuvarande andra RP1. (Antingen har jag fått två måndagsexemplar eller också håller Rega sanslöst ojämn kvalitet.) Håller med om att glastallriken är riktigt snygg. Man blir rätt sugen, trots att den kostar 700kr. Riktigt sugen blir man...

Postad 05 January 2012 - 23:25

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0

Jag håller helt med om att känslan ligger i konvoluten och i ritualen med skivorna. Det är till och med så att jag uppskattar att inte kunna byta låt med fjärrkontrollen. En del av den positiva upplevelsen finns också i att skruva med spelaren, men där finns en gräns. Trots allt är det musiken som står i centrum, även om jag numera är så pass "audiofilerad" att jag föredrar den musik jag kan spela upp med bäst ljudkvalitet.

Goldring 2200 kostar nästan lika mycket som skivspelaren. Jag har sett att du tidigare rekommenderat Audio-Technica AT-95E. Grado Black har också fått beröm för sin prisvärdhet (http://www.hifi-punk...nfo.asp?ID=5162). Vet du hur dessa låter jämfört med Rega Bias 2?

Den puppa som jag inte kände till var Grado.

Men Audio-Technica AT-95E har jag hört, även om det var längesedan. Men jag tycker att det är en prisvärd puppa.

För alla som går i uppgraderingstankar så rekommenderar jag Goldring 2100/2200 för att dessa är helt suveräna. Men de tar en stund att bryta in, så räkna med att första veckan så låter det lite vasst.

Ikväll har jag shoppat lite vinyl igen, det blev Zappa igen och Jethro Tull. Spelar just nu med min Rega P3-24 + HEED CANAMP + Beyerdynamic DT990. Min cd-spelare står nedpackad i förrådet tillsammans med ca: 400 cd-skivor. Anledningen har varit att jag inte haft plats för ännu en bokhylla med skivor. Jag har dessvärre knappt lyssnat på nya hörlursförstärkaren tillsammans med min NAD C542.

Men den analoga combon som står och rullar just nu med lurar och spelare får mig att känna hopp om livet igen.
Det var verkligen annorlunda att bygga en mindre rigg med hörlursförstärkare och utprovade lurar, det är som att skaffa en helt ny anläggning. Musikupplevelsen blir en helt annan är genom min stora anläggning med Hegel och Dynaudio, menar inte att det ena är bättre än det andra utan det låter bra på olika sätt.

:D

Postad 06 January 2012 - 11:07

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Tack Glidtassen! När jag läser ditt inlägg tänker jag att det för min del kanske är klokast att använda Rega Bias 2 ett tag till och så småningom satsa på en Goldring 2100. Skillnaden mellan Bias 2 och Audio-Technica AT-95E är förmodligen inte enorm. Det man kan tänka sig är väl att det är skillnad i karaktären på ljudet. Som så många andra uppskattar jag ett ljud som är öppet, detaljerat och dynamiskt. Gissar att Goldring 2100 hamnar närmast det ljudidealet.

Att lyssna i lurar är lite speciellt, tycker jag. Som du skriver är det helt annorlunda än att sitta med en större anläggning på lagom hög volym. Upplevelsen med lurar blir en annan, men med riktigt bra lurar gissar jag att känslan kan vara lika härlig som som med finstämda golvare drivna av en kompetent förstärkare. :)

Postad 09 January 2012 - 16:45

bo_man
  • bo_man
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Då har återförsäljaren fått tag på en motor till min Rp1a. Blir säkert klar vilket år som helst.

Postad 09 January 2012 - 22:31

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Då har återförsäljaren fått tag på en motor till min Rp1a. Blir säkert klar vilket år som helst.

tar sin tid. Hoppas att det blir bra till slut. :)

Postad 13 January 2012 - 22:34

bo_man
  • bo_man
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Då har jag fått tillbaka RP1:an. Låter mycket bättre än förut och vibrerar mindre.

Därför undrar jag, ni som har Rega RP1. Vibrerar, brummar, låter era spelare något över huvudtaget.
Jag kan höra ett brum (från spelaren, inte från högtalarna). Kan numer bara känna en väldigt svag vibration, men
tillräckligt för att få dammskyddet att låta något, mest när jag lyfter på locket några cm.

Dessutom är locket numer repigt. Ska man klaga på det? Hur bifogar jag en bild här i forumet. Skulle behöva
ha lite råd om man ska höra av sig till återförsäljaren igen och hur stora krav man kan ha på en budgetspelare vad gäller vibrationer (min gamla 80-tals Marantz är helt tyst).

Postad 14 January 2012 - 02:44

dam00r
  • dam00r
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Det var någon länkade en guldvåg här på Minhembio som man kunde använda till en pickup, är det någon som har kvar länken?
Den kostade runt 100kr och kunde importeras från asien..

tack på förhand

Postad 14 January 2012 - 07:52

bo_man
  • bo_man
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Det svarta locket under regan, är det bara ett lock eller är det
en enhet med motor och allt?

Varför jag undrar är att jag hittade en möbel-filttass i kartongen
till spelaren. Börjar misstänka att motorn kanske inte bytts utan att
man kanske försökt ta bort vibrationerna genom att klistra filttassar
mellan motor och spelaren.

Vill inte gärna börja skruva i onödan med risk att man gör något dumt.

Postad 14 January 2012 - 07:58

dam00r
  • dam00r
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Eller så är de bara till för fötterna på skivspelaren?

Postad 14 January 2012 - 08:06

bo_man
  • bo_man
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Hur menar du? Rega har ju gummifötter.

Postad 14 January 2012 - 09:58

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

bo_man, det är väl inte så att du köpt din spelare hos Netonnet och/eller att den varit inne på reparation hos den svenska regageneralagenten digitalbild.se? I så fall är det inte helt omöjligt att de bytt ut din spelare och skickat dig min gamla. Jag hade möbeltassar på spelarens fötter och jag lyckades få en ny spelare eftersom digitalbild.se hade repat locket och förstört nålen.

Kan det vara så? I så fall sjunker min aktning för digitalbild.se under lägsta möjliga nivå.

Postad 14 January 2012 - 10:03

Unregisteredf8bd25e3
  • Unregisteredf8bd25e3
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Här är inlägget om vågen från Kina ...

http://www.dealextre...esolution-16269

Har en exakt likadan - enda strulet var att det tog ungefär 3 veckor att få hem den.... Den är väldigt lik den här http://www.ljudmakar..._id=1621&menu=1

Det är en viss skillnad i pris (och det kanske är skillnad i kvalitet också...men för priset så kan man ju chansa...)

Postad 14 January 2012 - 11:11

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0

bo_man, det är väl inte så att du köpt din spelare hos Netonnet och/eller att den varit inne på reparation hos den svenska regageneralagenten digitalbild.se? I så fall är det inte helt omöjligt att de bytt ut din spelare och skickat dig min gamla. Jag hade möbeltassar på spelarens fötter och jag lyckades få en ny spelare eftersom digitalbild.se hade repat locket och förstört nålen.

Kan det vara så? I så fall sjunker min aktning för digitalbild.se under lägsta möjliga nivå.

Mycket illavarslande..... Jag har talat med dem vid olika tillfällen och upplevt dem som schyssta men ibland kan man ju börja undra....

Postad 14 January 2012 - 12:37

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

@dam00r
Rekomenderas! 4-5 veckors leveranstid. Glöm inte att beställa en 5g kalibreringsvikt också.

Postad 14 January 2012 - 13:17

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Kan de (digitalbild) vara så fräcka att de skickar manges gamle spelare till bo_man...
Detta var riktigt spännande - om det stämmer måste Rega fixa ny Sverigeimportör fortade än kvickt!!

mange: Fanns det flera kännetecken på din spelare måste du informera bo-man - så han kan undersöka.

bo-man: acceptera inte att de repat locket, alt. skickat dig en beg.spelare!

Stå på, Mvh Jörgen

Postad 14 January 2012 - 13:23

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Då har jag fått tillbaka RP1:an. Låter mycket bättre än förut och vibrerar mindre.

Därför undrar jag, ni som har Rega RP1. Vibrerar, brummar, låter era spelare något över huvudtaget.
Jag kan höra ett brum (från spelaren, inte från högtalarna). Kan numer bara känna en väldigt svag vibration, men
tillräckligt för att få dammskyddet att låta något, mest när jag lyfter på locket några cm.

Dessutom är locket numer repigt. Ska man klaga på det? Hur bifogar jag en bild här i forumet. Skulle behöva
ha lite råd om man ska höra av sig till återförsäljaren igen och hur stora krav man kan ha på en budgetspelare vad gäller vibrationer (min gamla 80-tals Marantz är helt tyst).

Kan inte tänka mig att det ska vara på det viset med brum o vibrationer. Har dock begränsad erfarenhet av Rega p1. Min gamla thorens 318, som inte är någon dyrgrip, är tyst som graven o helt vibrationsfri. Mer backup från andra p1-ägare kanske behövs för att bli säker men jag skulle spontant rekommendera dig att klaga.

Postad 14 January 2012 - 15:04

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
P1 Är en skitspelare. Lägg pengarna på en lite äldre P2 Istället.

Postad 14 January 2012 - 15:19

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Motorn på min RP1 har ett hummande ljud som man hör ca 50 cm ifrån. Dessutom brummar det lätt i högtalarna, vilket i och för sig kan bero på Riaa:t som är ett Musical Fidelity V-LPS II.

mange: Fanns det flera kännetecken på din spelare måste du informera bo-man - så han kan undersöka.

Skulle då vara om det finns rester efter möbeltassarna på spelarens fötter. Annars är det locket. Den trasiga nålen har de förhoppningsvis bytt. Tallriken gungar en aning, men den ska vara bytt. Det är just att det låg en möbeltass i kartongen som får mig att tro att det är någon annans spelare. En snäll tolkning är förstås att bo-man bara fått min kartong. Repa lock kanske de är duktiga på hos digitalbild.se.

Redigerat av Mange36, 14 January 2012 - 15:22.

Postad 15 January 2012 - 23:09

bo_man
  • bo_man
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Jag tror inte jag fått en annan spelare.
Den har ett lätt hummande ljud, inte så farligt men tillräckligt mycket att
locket i visst läge förstärker det vilket jag tycker är för mycket för en
"märkesspelare"enl mig.

Tycker också att den fortsatt dristar ju längre mot slutet på skivan man kommer. Det är oacceptabelt. Hummandet skulle jag kunna leva med men inte dåligt ljud.

Återförsäljaren har erbjudit nytt lock eller så kan jag lämna tillbaka spelaren. Jag väljer det senare. Är less på hela grejen.

Återförsäljaren har behandlat mig väl (är ej Netonnet) och kan inte rå för en dålig tillverkare eller reparatör.

Får se vad nästa steg blir. Pro-ject, ny pickup till gamla marantz eller så får jag föräldrarnas gamla sonab 67s som är i nyskick. Ev byta rem, pickup och smörja lagret.

Postad 16 January 2012 - 09:52

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
bo_man, skönt att du får lämna tillbaka den. Den dagen jag själv köper ny spelare kommer det inte heller att bli en Rega.

Vill bara tillägga att Netonnet var bra när jag hade som mest problem med min RP1. Det är den svenska generalagenten för Rega, digitalbild.se, som är problemet.

Postad 17 January 2012 - 16:57

bo_man
  • bo_man
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Nu är rega ute ur mitt liv. Återförsäljaren var verkligen kanon.

Nu får jag planera nästa inköp. Tog ett tag innan jag bestämde mig för rega så det kanske dröjer.

Drog igång föräldrarnas gamla sonab. Den snurrar vibrationsfritt. Motorn tickar lite lätt. Verkar inte vara lagret då det inte låter när jag snurrar tallriken med motorn avstängd.
Inga repor på locket och tallrikens plan.

Tyckte det stod ortofon 150e eller något liknande på pickupen.

Har inte lyssnat på den så jag kan inte uttala mig om ljudet men jag kan bara gissa att det inte distar något nämnvärt.

Postad 17 January 2012 - 17:36

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Kul att höra vad du tycker om Sonab. Jag tror att många av de äldre modellerna står sig riktigt bra, också de som inte kostade skjortan.

Själv har jag börjat fundera på en Music Hall MFF 2.2, men det är svårt att hitta info om den. De få recensioner jag hittat är positiva. Men det är svårt att veta hur den är jämfört med Rega RP1. Mest är jag nog ute efter en mer välbyggd spelare - utan tallriksgung och motorljud - som låter lika bra som RP1. Vill man ha kanonljud handlar det antagligen om ganska många fler tusenlappar på en ny spelare och/eller pickup.

Redigerat av Mange36, 17 January 2012 - 17:39.

Postad 17 January 2012 - 19:34

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Kul att höra vad du tycker om Sonab. Jag tror att många av de äldre modellerna står sig riktigt bra, också de som inte kostade skjortan.

Själv har jag börjat fundera på en Music Hall MFF 2.2, men det är svårt att hitta info om den. De få recensioner jag hittat är positiva. Men det är svårt att veta hur den är jämfört med Rega RP1. Mest är jag nog ute efter en mer välbyggd spelare - utan tallriksgung och motorljud - som låter lika bra som RP1. Vill man ha kanonljud handlar det antagligen om ganska många fler tusenlappar på en ny spelare och/eller pickup.

Åter igen rekommenderas beg. thorens svarvar, välbyggda slitvargar med hög mod.potential för ännu bättre ljud. Dessutom väldigt mkt info på nätet. Finns nu ett antal 160 serie o någon 300 serie på blocket o hifitorget, oftast kring två papp.

Ajaj, så jag skriver på denna tråd, fy.

Postad 17 January 2012 - 19:55

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
http://hifitorget.se...66_mk5_9715.htm
http://www.blocket.s...8.htm?ca=11&w=3
http://www.tradera.c...70610_147215795

Är det till exempel dessa du rekommenderar framför en nytillverkad spelare?

Postad 17 January 2012 - 20:46

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

http://hifitorget.se...66_mk5_9715.htm
http://www.blocket.s...8.htm?ca=11&w=3
http://www.tradera.c...70610_147215795

Är det till exempel dessa du rekommenderar framför en nytillverkad spelare?

Ja, kanske inte 280'n, men de andra två är exempel på, om de är i bra bruksskick, på svarvar som säkerligen kan konkurrera med (o högst troligt överträffa) nytillverkade i samma prisklass. Jag kan naturligtvis inte uttala mig specifikt om just de du tog som exempel. Gör man sen lite moddningar så ka det bli riktigt bra.

Om du har fått upp lite intresse för thorens finns bl.a en lr två trådar här i MH.

Postad 17 January 2012 - 20:55

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Ok. Tack för tipset! Gissar att det är en del arbete med dem, t.ex. smörja, byta rem och sannolikt nål. Om man inte vill lägga ner den tiden och/eller inte är så pysslig av sig antar jag att det är klokare att leta efter en Thoréns hos en begagnathandlare, t.ex. rehifi.se.

Postad 21 January 2012 - 10:47

Unregisteredf0c463fe
  • Unregisteredf0c463fe
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Rega RP3 ojämn glastallrik. Helt ny men jag tycker att tallriken inte är helt jämn utan gungar i ytterkant. Har någon annan lagt märke till liknande.

Postad 21 January 2012 - 12:19

Unregistered7b85be38
  • Unregistered7b85be38
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
Trist att läsa om alla problem folk har med (företrädelsevis) nya rp-modellerna. Har själv ägt en Rega P2 tidigare och spelar nu på en äldre Rega P3 2000 och båda har varit helt klockrena robusta byggen. Jag har aldrig haft ett problem med Rega. Om Rega nu släpper igenom så mycket kvalitetsmissar i sin produktion riskerar ju deras goda rykte att förstöras rätt kvickt.

Postad 21 January 2012 - 12:25

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

• 1372 inlägg
  • 0
Håller med, jag har en 25 år gammal Planar 3. Har aldrig gjort något annat än bytt PU nån gång då och då. Aldrig haft några problem.

Postad 21 January 2012 - 12:43

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Håller med, jag har en 25 år gammal Planar 3. Har aldrig gjort något annat än bytt PU nån gång då och då. Aldrig haft några problem.

Tror tyvärr inte de klarat av uppsvinget, dvs den ständigt ökande efterfrågan av spelare. Köpte för en tid sen en P5 som visade sig ha sned motoraxel/remtrissa. Skulle få ny spelare men gick inte att frambringa på kort varsel då digitalbild.se hade helt slut på modellen, och att det på Regafabriken för tillfället bara fanns 1 man som byggde P5an. Det sades då att man höll på att anställa fler medarbetare. Kanske är det de nya som har fått börja montera budgetmodellerna trots att de inte har full kompetens - synd, och verkligen viktigt att de skyndar att rätta till sitt skamfilade rykte.
Jag kan tillägga att mina P5 problem löstes på ett mycket fördelaktigt vis - jag fick nämligen en P7 för en liten mellanskillnad.
Alla som inte är nöjda med regakvalitéen: Klaga hos er återförsäljare, det är inte ok att en ny apparat krånglar...

Redigerat av Jörgen A., 21 January 2012 - 12:44.

Postad 21 January 2012 - 12:59

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Inte bra, Rega. För några år sen hade dom problem med leveranstider. Och nu
med kvalitet.

Synd på så i grunden bra skivspelare.

Postad 21 January 2012 - 14:22

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Då har min P3-24 fått en Dynavector 10x5 monterad och injusterad efter konstens alla regler. Har även höjt tonarmen 2mm.
Blev det bättre än Ortofon X5MC, både och , tonalt ligger 10x5 åt det ljusare hållet,jag vill ha det att den spelar mer detaljerat än Ortofonen.
Men Ortofonens djupbasegenskaper hoppar åttor runt Dynavector, här spelar Ortofonen i en helt annan liga.
Nu vet jag inte om detta beror på att DynV är sprillans ny och Ortofonen typ 25år gammal ??
Har möjligheten att växla mellans Dual/Ortofon och Rega/DynV , samma RIIA samma skiva.

Tanken var att Rega/Dynv skulle få en ny RIIA och då en Graham Slee Gram Amp 2SE, men detta får bli lite i framtiden.

@ ovn
Glastallriken på min P3 är så plan den bara kan bli, den svajar inte.
Det är inte så att det är filtmattan som är ojämn ?

Redigerat av Hakon, 21 January 2012 - 14:33.

Postad 21 January 2012 - 16:31

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Ge den några timmar, Hakon. Inspelning av pickuper är inte en myt. Det är själva
cantilevern eller vad det nu heter som ska mjukas upp.
Nu har jag inte provat den Ortofonen. Men inte minns jag
att Dynan var klen i basen.

Postad 21 January 2012 - 19:50

Unregisteredf0c463fe
  • Unregisteredf0c463fe
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Filmade lite utan matta och nog ser det ut som glastallriken är skev. Ska gå tillbaka med spelaren (tallriken) nästa vecka.Bifogad fil  Rega RP3 warped.wmv   22.88MB   36 Antal nerladdningar

Postad 22 January 2012 - 14:06

dam00r
  • dam00r
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Tack så mycket marklunda!

Min P3-24 går ungefär i 2/3 av hastigheten, är det någon som vet vad som är felet?

Redigerat av dam00r, 22 January 2012 - 14:06.

Postad 22 January 2012 - 14:19

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Tack så mycket marklunda!

Min P3-24 går ungefär i 2/3 av hastigheten, är det någon som vet vad som är felet?

Jag har för mig att jag hört talas om problemet. Den kan vara inställd på brpm, alltså brittish rounds per minute, en gammal hastighet jag trodde var utdöd.

Postad 22 January 2012 - 14:29

dam00r
  • dam00r
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag har för mig att jag hört talas om problemet. Den kan vara inställd på brpm, alltså brittish rounds per minute, en gammal hastighet jag trodde var utdöd.

Alltså den gick perfekt igår, men idag så går den långsammare..

Postad 22 January 2012 - 16:30

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Alltså den gick perfekt igår, men idag så går den långsammare..

Hrrm, för att vara seriös. Det som slår en först är väl något problem med drivremmen, sitter fel lr slirar av någon outgrundlig anledning.

Postad 01 February 2012 - 08:22

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Det har släppts lite nya modeller från Rega. Men hur mycket tror ni RP6 skiljer sig från Rega
P3-24?

Postad 02 February 2012 - 06:40

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Bump

Postad 02 February 2012 - 12:34

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Kommer själv att köpa mig en rp6a då jag var inställd på att köpa p3-24 med tt-psu. Skulle kunna satsa på rp3 och en lös ttpsu, men då käns steget inte så långt till rp6 prismässigt. Och att då få metall istället för plast och den nya (rätt snygga) glasskivan ser jag som en bra bonus

Postad 04 February 2012 - 12:49

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Det verkar som om RP6:an har fått en ny PSU, glastallrik och balken som sitter mellan tonarm och skivspelarens mitt.

Postad 04 February 2012 - 14:01

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Slog till på ett begagnat RIIA Dynavector P-75 Mk1
Körde som test Dire Straits 180gr ( Pallas press) ,niiiice :wub:
Enl vad jag läst mig till skall RIIA stå igång i ett dygn innan den lirar korrekt.
Så mer test imorgon.
Lite stökigt att ställa in jumprar rätt i P-75 men tror jag fått till det nu.Bifogad fil  IMG_0658.JPG   57.29K   1 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG_0666.JPG   445.16K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Hakon, 06 February 2012 - 20:54.

Postad 07 February 2012 - 08:11

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Då var en Gul Rega RP6 beställd med en Exact puppa. Hoppas på en leverans innan februari är slut :D

Undrar om man måste ta och beställa sig en gul skivmatta också

Redigerat av Unregistered0b884712, 07 February 2012 - 08:12.

Postad 07 February 2012 - 08:21

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Då var en Gul Rega RP6 beställd med en Exact puppa. Hoppas på en leverans innan februari är slut :D

Grattis! Ser fram emot att få se bilderna när den har anlänt. ;)

Kan passa på att varna för att det inte är det lättaste att få tag på en gul skivmatta. Beställde en i början av januari och väntar fortfarande på en (slut hos leverantör, Rega).

Postad 07 February 2012 - 08:56

dam00r
  • dam00r
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Grattis till köpet! Mattan finns att beställa på: http://www.referenceaudio.se
Men jag tycker inte att man ska köpa samma färg på mattan som spelaren. Jag har en grön P3-24 med en svart matta. Kanske köper en vit..

Postad 07 February 2012 - 09:07

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Grattis till köpet! Mattan finns att beställa på: http://www.referenceaudio.se
...

Det var därifrån som jag beställde min...

Postad 07 February 2012 - 10:44

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Undrar lite över skillnaderna.

Den nya RP6:an har lite nya tweaks, och undrar hur den kommer lira i jämförelse med Rega P3-24?

Kan ändå känna att jag saknar Rega P5, även om ramen inte var den mest lyckade designen. Verkar som om Rega gör allt fler färggranna kreationer, men också lämnar lite av den mer sofistikerade looken som både Rega P5/7 har.

Många menar att ramen på de dyrare spelarna ser ut som någon slängt dit den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.