* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *
1319 svar till detta ämne
Postad 06 July 2010 - 17:50
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Känns nästan lite pinsamt Tack för hjälpen med det.
Det är inte lätt. Finns massor av tips o tricks som man inte hittar alltid. Du kan ju bläddra upp o ner mellan raderna i sms med volymkontrollen t ex. EDIT: verkar som att iochmed uppgraderingen går det inte att tända skärmen med menyknappen längre om man har ställt in det på att endast kunna använda låsknappen. Tummen upp
Redigerat av xarfez, 06 July 2010 - 18:43.
Postad 06 July 2010 - 22:21
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Det är inte lätt. Finns massor av tips o tricks som man inte hittar alltid. Du kan ju bläddra upp o ner mellan raderna i sms med volymkontrollen t ex.
EDIT: verkar som att iochmed uppgraderingen går det inte att tända skärmen med menyknappen längre om man har ställt in det på att endast kunna använda låsknappen. Tummen upp
Nice ska uppdateras och se om småbuggarna jag hittat i webbläsaren är borta också  Typ att om du får ett sms då du laddar en sida försvinner inte adressfältet automatiskt utan du måste trycka fram och bort den för att det ska försvinna Alltså om du får sms då du surfar Och troligtvis den lilla memleaken i webbläsaren  Konstigt att jag inte får något meddelande via samsung apps om uppdatering dock :/ Skulle vara smidigt Edit: Verkar inte finnas någon info när den är uppdaterad eller någon progressbar :/ Edit 2: Fucking gr8 jag kan inte uppdatera, Kies skiten crashar Någon med tips? Tack för födelsedagspresenten dock samsung med en fin uppdatering  Edit 3: Funkar nu efter reinstall av Kies Dock behövde jag ladda batteriet lite ^^ Edit 4: Funkade tills den väl började uppdatera Då saknades rapi.dll..... Jävligt bra
Redigerat av Blomkungen, 07 July 2010 - 02:43.
Postad 07 July 2010 - 11:39
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Se till att ni har senaste KIES versionen. Ladda ner den från samsungs hemsida.
Det fungerade smärtfritt för mig.
Postad 07 July 2010 - 11:51
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Fattar inte varför navigationsprogrammet funkar så dåligt för mig när flera av er andra inte har några problem med det. Jag startar upp programmet och får upp "hämtar position" och sen händer inte så mycket mer. Någon enstaka gång har den hittat min position men oftast inte.
Orkar inte gå längre bak i tråden för att se hur du beskrivit problemet, men det är inte så att du sitter inomhus eller under tak? Du får ingen satellitposition om du inte har bar himmel över dig.. Säkert har du varit ute, bara en tanke från min sida...
Postad 07 July 2010 - 13:21
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
sa jag hade senaste då jag kollade via kies, var också, programmet ######des bara, dåligt kodat då det verkligen inte använder hårdvaran sen finns inte ens rapi.dll i windows 7 haha får ta pappas jobblaptop
Postad 07 July 2010 - 14:45
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
sa jag hade senaste då jag kollade via kies, var också, programmet ######des bara, dåligt kodat då det verkligen inte använder hårdvaran sen finns inte ens rapi.dll i windows 7 haha får ta pappas jobblaptop
Alltså, jag mitt fungerade perfa på win 7. Både första andra och tredje gången så jag inte vågade först
Postad 07 July 2010 - 15:56
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
skumt har kollat 3 windowsinstallationer hemma Min är installerad för en vecka sen Pappas för cirka 2 månader sen och min brors för 1 månad sen Inge har rapi.dll och det funkar inte heller då jag la in rapi.dll i system32 och drog en reboot som vanligt Aja får köra det på laptopen istället Mobils test btw http://www.mobil.se/...g-1.364773.htmlRiktigt dåligt test som vanligt enligt mig Jag har aldrig lyckats få en suddig bild om jag inte varit felande länken med kameran Och inget nämnande av den enormt bra kvaliten inspelningen ger Några saker får dom dock poäng för att dom märkt
Postad 07 July 2010 - 16:14
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Orkar inte gå längre bak i tråden för att se hur du beskrivit problemet, men det är inte så att du sitter inomhus eller under tak? Du får ingen satellitposition om du inte har bar himmel över dig..
Säkert har du varit ute, bara en tanke från min sida... 
Jo det är utomhus. I söndags gick jag till parken och tog en löprunda. Tänkte mäta upp sträckan men icke. Fick efter 5-10 minuter kontakt och började mäta men efter några minuter förlorades kontakten med satelliter. Försökte starta om programmet ett par gånger men det hjälpte inte. Bara det vanliga "hämtar position" och inget mer. Var ute nästan en timme. Uppdateringen av mjukvaran fungerade problemfritt i alla fall. Win 7, 64-bit.
Postad 07 July 2010 - 17:09
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Någon som kan uppa rapi.dll 64-bit versionen
Har tankat några och försökt regga i windows men det är bara 32-bit versioner säger windows
Postad 07 July 2010 - 18:01
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag har 10062_42 vilket Kies säger är den senaste. Men när jag försöker uppdatera programmet i Wave, så får jag svaret: Det går inte att komma åt servern med modellinfo. Försök senare. Försökt flera ggr. Har ni haft detta problem?
Postad 07 July 2010 - 18:56
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Okej jag ger upp på kies
Varför kunde dom inte bara gjort uppdateringen OTA??!?!
Fått 3 dll fel i rad efter varje jag fixat till, Samma sak på alla datorer
Postad 07 July 2010 - 19:00
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag har 10062_42 vilket Kies säger är den senaste. Men när jag försöker uppdatera programmet i Wave, så får jag svaret: Det går inte att komma åt servern med modellinfo. Försök senare. Försökt flera ggr. Har ni haft detta problem?
Senaste på deras hemsida är 1.5.1.10071 Och bara 32-bitars version Iaf det jag hittar efter att ha kollat 3 samsung sidor Någon som har en länk till nyare och 64-bit om det finns då
Redigerat av Blomkungen, 07 July 2010 - 19:03.
Postad 08 July 2010 - 10:16
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Senaste på deras hemsida är 1.5.1.10071 Och bara 32-bitars version
Iaf det jag hittar efter att ha kollat 3 samsung sidor
Någon som har en länk till nyare och 64-bit om det finns då
Nu hämtade jag 71-an till min 32-bit dator. Men nu gick det inte att ansluta Wave, vilket det gjorde med de tidigare Kies. Man fick svaret: "Reconnect the device on Samsung Kies mode. Kies doesn't support this connect mode." Ingen ytterligare förklaring på vad man skall göra. F.ö. har jag anslutit Wave till min laptop som mobilt bredband och det funkade utmärkt. Jag funderar på om det är med blåtand som Wave kommunicerar med datorn? Någon som vet?
Postad 08 July 2010 - 10:41
Ängeln
-
Ängeln
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Folk här som har samma problem med uppdateringen: http://www.samsungfi...-kies-t357.htmlVerkar vara ett stort forum för Wave http://www.samsungfi...-s8500-f67.html
Postad 08 July 2010 - 11:19
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Nu hämtade jag 71-an till min 32-bit dator. Men nu gick det inte att ansluta Wave, vilket det gjorde med de tidigare Kies. Man fick svaret: "Reconnect the device on Samsung Kies mode. Kies doesn't support this connect mode."
Ingen ytterligare förklaring på vad man skall göra. F.ö. har jag anslutit Wave till min laptop som mobilt bredband och det funkade utmärkt. Jag funderar på om det är med blåtand som Wave kommunicerar med datorn? Någon som vet?
När jag fick upp meddelandet om uppdateringen så märkte inte kies att telefonen var ansluten, kanske för att man inte skulle använda den samtidigt? och sen kom det upp en liten notisruta om uppdateringen, men det tog lite tid innan och den behövde tänka lite i bakgrunden.
Postad 08 July 2010 - 11:22
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Någon som vet var man hittar changeloggen för uppdateringen?
Postad 08 July 2010 - 11:35
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Awesome Kies har nu förstört mitt windows registry så mycket så jag inte ens kan installera kies igen utan felmeddelanden
Nej jag skiter i det här med att uppdatera om programmet inte funkar på någon av 4 datorer....
Och samsungs mobil support är borta
Orkar inte ringa dit när jag är så ###### irriterad...
Redigerat av Blomkungen, 08 July 2010 - 11:38.
Postad 08 July 2010 - 15:23
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Ja, Kies är verkligen ett stort misslyckande för Samsung. Trots flera uppdateringar på sistone så fungerar det inte.
Postad 08 July 2010 - 15:25
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Ja, Kies är verkligen ett stort misslyckande för Samsung. Trots flera uppdateringar på sistone så fungerar det inte.
Jag har aldrig haft några bekymmer! Det är inte så att det är skit bakom spakarna ;-))
Postad 08 July 2010 - 16:42
JagVetInte
-
JagVetInte
-
Användare
-
-
179 inlägg
Kies är ett skämt. Någon programmerare har velat återuppfinna OSX och få det att se ut som en Mac men det är ju inte det Kies är till för riktigt. Trots alla fina animerade ikoner och stylat interface finner jag programmet totalt oanvändbart.
Postad 08 July 2010 - 19:36
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
hmm, valdet att köra uppdateringen, efter ett kort tag så säger den att den misslyckades, jag väljer åsterställ men den misslyckas även med det? Nu kan jag inte få igång telefonen längre? Eller ja jag kan ställa den i download mode, och om jag bara slår på den så visar den en ikon med en telefon och en dator där förbindelsen är bruten. Det händer inget när jag kopplar den till datorn?
Några förslag?
Postad 08 July 2010 - 20:04
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag har aldrig haft några bekymmer!
Det är inte så att det är skit bakom spakarna ;-))
Nej Kies är bara enormt dåligt kodat Dra runt lite på ikonerna Jag har en Q9700 på 4 ghz, 8 Gb ram och ett 5850 med nyformaterat windows 7 och alla kies funktioner är enormt sega Men allt annat på datorn är blixtsnabbt Underbart
Postad 08 July 2010 - 21:19
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
hmm, valdet att köra uppdateringen, efter ett kort tag så säger den att den misslyckades, jag väljer åsterställ men den misslyckas även med det? Nu kan jag inte få igång telefonen längre? Eller ja jag kan ställa den i download mode, och om jag bara slår på den så visar den en ikon med en telefon och en dator där förbindelsen är bruten. Det händer inget när jag kopplar den till datorn?
Några förslag?
Jag tror jag avvaktar med att uppdatera min lur...
Postad 08 July 2010 - 21:36
PaJo84
-
PaJo84
-
Rookie
-
5 inlägg
Några förslag?
Jag råkade ut för exakt samma sak igår när jag höll på. Efter många ångestladdade minuter så lyckades jag fixa till det. Jag slog av mobilen. Tryckte in volymknapp nedåt, kameraknappen samt avslutasamtalsknappen så man kommer in i download mode. Där tog jag ur sladden och satte i den igen. Efter några upprepade försök av detta så lyckades jag att återställa den. Men när jag återställde den så lade den in sista uppdateringen. Så allt ordnade sig till slut. Men prova som sagt att sätta telefonen i download mode och ta ur sladden samt sätta i den igen och prova sen att gå vidare med återställningen. Lycka till!
Postad 09 July 2010 - 09:54
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag råkade ut för exakt samma sak igår när jag höll på. Efter många ångestladdade minuter så lyckades jag fixa till det. Jag slog av mobilen. Tryckte in volymknapp nedåt, kameraknappen samt avslutasamtalsknappen så man kommer in i download mode. Där tog jag ur sladden och satte i den igen. Efter några upprepade försök av detta så lyckades jag att återställa den. Men när jag återställde den så lade den in sista uppdateringen. Så allt ordnade sig till slut. Men prova som sagt att sätta telefonen i download mode och ta ur sladden samt sätta i den igen och prova sen att gå vidare med återställningen.
Lycka till!
Ska prova det, dock så har jag varit i kontakt med Samsung support och de säger inte mycket merän att telefonen måste lämnas in för service. Så man blir väll utan telefon några veckor nu kan jag tänka mig. Jag ska så klart försöka med din metod innan jag går tillbaka med den, men jag tvivlar på att det fungerar då jag tyckte att jag provade alla möjliga varianter i går för att få det att fungera. Konstigt att den går olika långt vid uppdateringen. Jag var ju positivt inställd till kies förre denna uppdatering, nu känns det som att systemet fungerar väldigt dåligt egentligen. Det har ju aldrig varit problem att uppdatera andra telefoner på denna datorn. Det är också dåligt att den inte läser av telefonen om misslyckade uppdatering utan detta är något som lagras lokalt, det finns alltså ingen mening med att försöka proceduren på annan dator.
Postad 09 July 2010 - 12:23
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Skickade följande till samsung support: Hej,
uppgraderade programvaran i min samsung wave idag. Gick smärtfritt. Men så provar jag att skriva sms. Har jag mottagarfältet markerat ser jag att ni har lagt till åäö till tangentbordet. Men står jag i meddelandefältet så försvinner åäö knapparna igen. IMO borde det vara tvärtom. Synd att ni har missat detta!
Och var kan man hitta en changelog över uppdateringen?
tack
och fick följande dumma svar. Har de någon koll överhuvudtaget? Eller är det google translate för hela slanten? Det kommer att släppas en uppdatering som gör att du får Å Ä Ö även i textfältet.
I dagsläget finns det inga release notes/ changelog att komma åt. Vi har framfört detta till berörd avdelning.
Det finns ju redan åäö.....suck
Postad 09 July 2010 - 13:00
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Skickade följande till samsung support:
och fick följande dumma svar. Har de någon koll överhuvudtaget? Eller är det google translate för hela slanten?
Det finns ju redan åäö.....suck
Man får något bättre svar från deras chat, men visst supporten är ingen höjdare alls, det känns som Samsung Sverige är bara något konsult företag som jobbar mot SAMSUNG. De har inte koll på något ut över det vanliga som står i handboken eller liknande. Att inte ha en changelog är ju väldigt underligt. Måste säga att deras support är ganska frustrerande.
Postad 09 July 2010 - 13:04
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag råkade ut för exakt samma sak igår när jag höll på. Efter många ångestladdade minuter så lyckades jag fixa till det. Jag slog av mobilen. Tryckte in volymknapp nedåt, kameraknappen samt avslutasamtalsknappen så man kommer in i download mode. Där tog jag ur sladden och satte i den igen. Efter några upprepade försök av detta så lyckades jag att återställa den. Men när jag återställde den så lade den in sista uppdateringen. Så allt ordnade sig till slut. Men prova som sagt att sätta telefonen i download mode och ta ur sladden samt sätta i den igen och prova sen att gå vidare med återställningen.
Lycka till!
Jag kan ju börja med att säga att när jag kopplade in telefonen idag så kunde inte programmet alls känna igen telefonen så den hittade inte att det fanns någon enhet som behövde återställas? Efter massa omkopplande och massa påslag och avslag så hittade den till slut telefonen. Jag provade din manövrering en 10 gånger men den stannar oftast bara 1/2 cm från vänster i stapeln och säger att oväntat fel uppstod. Jag hade en väldigt positiv bild av Samsung och då denna telefon, men nu börjar det helt klart gå ner. Just nu hade jag inte köpt en ny telefon från Samsung. Förmodligen beror allt detta på Kieas som kanske ser okay ut men det fungerar bedrövligt.
Postad 09 July 2010 - 15:24
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Nej nu ######r blir jag arg Jennifer: I dagsläget finns det ingen uppdatering tillgänglig för Wave. Det kommer att lanseras men vi har inte fått något datum på den ännu. Jennifer, No offense men du förtjänar fan att få sparken efter det uttalandet.... ###### idiot Skrev en klar och tydling förklaring på problemet med kies och uppdateringen och att många har problemet och där kommer svaret.... Funderar på att fråga henne om hon är blondin Oh my god så dålig support Jag kör på samsung.com/uk numera Åh vad jag blir ARG Hon förtjänar en cuntpunch http://www.struff.co...s/cuntpunch.gif
Redigerat av Blomkungen, 09 July 2010 - 15:44.
Postad 09 July 2010 - 15:49
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Nej nu ######r blir jag arg
Jennifer: I dagsläget finns det ingen uppdatering tillgänglig för Wave. Det kommer att lanseras men vi har inte fått något datum på den ännu.
Jennifer, No offense men du förtjänar fan att få sparken efter det uttalandet.... ###### idiot
Skrev en klar och tydling förklaring på problemet med kies och uppdateringen och att många har problemet och där kommer svaret.... Funderar på att fråga henne om hon är blondin
Oh my god så dålig support Jag kör på samsung.com/uk numera
Åh vad jag blir ARG Hon förtjänar en cuntpunch
http://www.struff.co...s/cuntpunch.gif
Jag håller med dig. Förstår inte varför den svenska supporten är så off från resten av samsungvärlden. EDIT: varför envisas alla app och widget tillverkare att ha med en reklamtext? Skitful. tar bort dem direkt.
Redigerat av xarfez, 09 July 2010 - 16:47.
Postad 10 July 2010 - 08:32
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Det såg mörkt ut men jag fick igång min telefon genom att köra in den rätta(nya) firmwaren manuellt från denna sidan. Det intressanta var att även denna uppdatering misslyckades på min egen dator, men när jag flyttade över till den bärbara så gick allt bra. Båda kör Windows7 men min kör 64 och och den bärbara kör 32 bitars. Slutsatsen är att någon grundkomponent för att kommunicera med telefonen på ett korrekt vis fungerar inte så väl på alla 64 bitars system. Nu har även jag ÅÄÖ. Det gick ju en del timmar till detta och telefonen fick utstå mer hantering än på en hel vecka, men nu fungerar det iallafall.
Postad 10 July 2010 - 11:25
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Det såg mörkt ut men jag fick igång min telefon genom att köra in den rätta(nya) firmwaren manuellt från denna sidan.
Det intressanta var att även denna uppdatering misslyckades på min egen dator, men när jag flyttade över till den bärbara så gick allt bra. Båda kör Windows7 men min kör 64 och och den bärbara kör 32 bitars.
Slutsatsen är att någon grundkomponent för att kommunicera med telefonen på ett korrekt vis fungerar inte så väl på alla 64 bitars system.
Nu har även jag ÅÄÖ.
Det gick ju en del timmar till detta och telefonen fick utstå mer hantering än på en hel vecka, men nu fungerar det iallafall.
Mmm som jag också gissat då Men XP 32-bitars failade på bärbara för oss också Men 64-bitars är det då något som är klart fel med Skitprogram Hur kan man faila med att skriva funktionella 64-bitars program 2010, 64-bitars utgör 50% av marknaden
Postad 10 July 2010 - 11:26
gbgare
-
gbgare
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
På den här länken finns massor med gratis appar till Wave'en: http://www.mobilerat...-wave-home.htmlBl.a Opera mini för er som inte gillar medföljande webbläsar. Ni som har problem med nedladdnngen på Kies, skit i återställningen! Ta ur batteriet 10 sek och starta sen om telefonen jag fick det rådet av supporten på Samsung (det enda dom kunnat svara på, supporten är lika dålig som telefonen är bra) och det har fungerat 3 ggr. Nu väntar jag med att uppdatera till den blir officiell. Annars är jag otroligt nöjd med luren allt har fungerat perfekt, ljudet, skärmen, filmkameran är det bästa jag sett på en mobil och kvalitetskänslan är enorm. Jag gillar även Bada både i telefonen och i havet
Postad 10 July 2010 - 11:41
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
På den här länken finns massor med gratis appar till Wave'en:
http://www.mobilerat...-wave-home.html
Bl.a Opera mini för er som inte gillar medföljande webbläsar.
Ni som har problem med nedladdnngen på Kies, skit i återställningen! Ta ur batteriet 10 sek och starta sen om telefonen jag fick det rådet av supporten på Samsung (det enda dom kunnat svara på, supporten är lika dålig som telefonen är bra) och det har fungerat 3 ggr. Nu väntar jag med att uppdatera till den blir officiell. Annars är jag otroligt nöjd med luren allt har fungerat perfekt, ljudet, skärmen, filmkameran är det bästa jag sett på en mobil och kvalitetskänslan är enorm. Jag gillar även Bada både i telefonen och i havet 
Den var officiell Dom är bara cp på support ^^ Här är iaf lösningen till alla dll fel "The .dll error was solved by an italian user called manuel_84. Here it is: Go to --> C:\Users\[YourUsername]\AppData\Local\Temp\KiesInstall\CabFile\OsDependent\[Vista/XP]\Program Files\Common Files\Samsung\DeviceService Copy the two .cab files and paste them on your desktop. Click two times on them and take the .dll files inner them. So, paste only the two .dll files in the Kies installation Path (C:\Program Files [(x86)]\Samsung\Kies\) Now it should work" Saxat från samsung firmware world Mycket matnyttigt där redan
Postad 10 July 2010 - 15:47
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag har aldrig sänt MMS tidigare och frågar mig vilka alternativ som finns när man skall skapa en MMS-profil enligt vad som står på sidan 37 i manualen. Vad skall man skriva på: Åtkomstnamn, Verifieringstyp, Protokoll, URL startsida, Proxyadress och Trafikklass?
Postad 11 July 2010 - 11:31
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag har nu märkt att ÅÄÖ saknas när jag ex ska lägga till ord i ordlistan när man skriver SMS? Detta är helt klart ett problem.
När jag håller ner O så kommer det bara upp O och A så finns bara A? Däremot om jag editerar till fälltet så får jag åäö direkt i tangentbordet?
Har jag missat något? jag valde att lägga in en nordisk fil för just detta (S8500_OXBJEG.csc).
MVH
Postad 11 July 2010 - 13:52
Sawave
-
Sawave
-
Rookie
-
9 inlägg
Har kollat på den här tråden ett tag
Nu undrar jag hur man kan få uppdateringen så man får ÅÄÖ.
För när jag ansluter till kies och trycker på "Uppgradering av inbyggd programvara", min mobil kommer upp men under den står det "Den här enheten kan inte uppdateras".... Någon som vet hur man kan lösa detta problemet?
Postad 12 July 2010 - 15:15
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Har kollat på den här tråden ett tag Nu undrar jag hur man kan få uppdateringen så man får ÅÄÖ. För när jag ansluter till kies och trycker på "Uppgradering av inbyggd programvara", min mobil kommer upp men under den står det "Den här enheten kan inte uppdateras".... Någon som vet hur man kan lösa detta problemet?
Uppdateringen togs bort av samsung support pga att kies buggade så mycket har jag fått det till iaf
Postad 12 July 2010 - 15:26
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Uppdateringen togs bort av samsung support pga att kies buggade så mycket har jag fått det till iaf
Vad jag förstår så har du gjort en manuell uppdatering? Om du håller inne O eller A får du då upp Ö, ÅÄ ?
Postad 12 July 2010 - 17:16
Sawave
-
Sawave
-
Rookie
-
9 inlägg
Så vad ska man göra nu då? Finns det något annat sätt att få den eller får man helt enkelt vänta tills den kommer igen?
Postad 12 July 2010 - 17:31
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Vad jag förstår så har du gjort en manuell uppdatering? Om du håller inne O eller A får du då upp Ö, ÅÄ ?
Uppdaterade till senaste firmware via kies innan den togs bort däremot postade jag inte så fort ^^ har dom på tangentbordet nu och det är så mycket bekvämare då man sitter på facebook tex
Postad 13 July 2010 - 09:55
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
En miljon sålda Wave på en månad låter ju ganska bra. http://www.gsmarena....e-news-1807.php
Postad 13 July 2010 - 10:20
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Uppdaterade till senaste firmware via kies innan den togs bort däremot postade jag inte så fort ^^
har dom på tangentbordet nu och det är så mycket bekvämare då man sitter på facebook tex
Så du menar att ÅÄÖ finns med på tangentbordet även när du skriver vanliga medelanden där orden fylls i från ordlistan?
Postad 13 July 2010 - 14:47
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Trist att höra om allt strul med uppdateringen. Hoppas att Samsung fixar det snarast. Jag har inte vågat testa än.
För att i stället säga nåt positivt testade jag att lägga över Excel-, PDF- och textfiler i Waven, och de gick alla att läsa utan problem. (Fast ÅÄÖ verkar strula i textfilerna.) Smidigt för mig eftersom jag har mycket information i de formaten.
Jag ser att det nu är fler än 500 program i Samsungs app store. Kul att det rör på sig. Har provat att ladda ner några stycken gratisprogram, och det har funkat mycket smidigt. Är det nån som har köpt ett betalprogram? Hur har det funkat?
Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 13 July 2010 - 17:34.
Postad 13 July 2010 - 20:51
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Nej nu ger jag upp på gpsen snart
har verkligen försökt med allt för att få den att funka
Funkar inte i route 66
Funkar inte i google maps
Funkar inte i mylocation
Verkar som den är av eller något
Google maps säger bara your current location is unavalible
Route66 är bara tyst
Mylocation söker bara
Btw någon som har random hängningar i några sekunder när du skriver sms och den byter nät mellan 3G/Edge och ibland även då den inte gör det
Troligtvis då auto refresh på widgets kommer
Kör daily briefing, Birthdays, Senast besökt och google widgeten
Redigerat av Blomkungen, 13 July 2010 - 21:06.
Postad 14 July 2010 - 11:55
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Blomkungen:
Min Route66 fungerar som den ska, dock tar det lååång tid innan den hittar satelliter om du inte just haft på den eller varit på ett helt annat ställe senast du använde den, testade nyss, tog ca 4 minuter innan den hittade position. Slår man av Navigation och på igen strax efter går det fort...
Laddade ner MyLocation, den hittade exakt rätt väldigt snabbt, 3o sekunder kanske...
Google Maps fungerar inte, man måste väl klicka på "my location" då man startat upp Google Maps, den säger då att min "location is not available". Detta i webbläsaren... Inte så konstigt att det inte funkar i mina ögon, eftersom det inte finns nån app för Google Maps? Då man klickar på Googles widget, där även Maps finns med, så tror jag inte det är den "riktiga" Maps med satellitnavigation, den öppnar bara webbläsaren och skickar en vidare till webbsajten Maps, precis som då man sitter på en vanlig dator? Eftersom det inte finns nån Google Maps app ännu, hur ska webbversionen av Google Maps kunna köra igång satellitfunktionen i Waven?
Vet inte varför din Route66 inte funkar, men... Testa att köra igång appen, lämna den på en öppen plats ute och låt den ligga ett bra tag, hittar den ändå inte så kanske du borde kontakta Route66 support, de svarar ju rätt snabbt...
EDIT: Har inte upplevt några hängningar, fast jag skickar inte speciellt mycket sms heller.
Redigerat av ztevie, 14 July 2010 - 12:01.
Postad 14 July 2010 - 13:31
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Blomkungen: Min Route66 fungerar som den ska, dock tar det lååång tid innan den hittar satelliter om du inte just haft på den eller varit på ett helt annat ställe senast du använde den, testade nyss, tog ca 4 minuter innan den hittade position. Slår man av Navigation och på igen strax efter går det fort... Laddade ner MyLocation, den hittade exakt rätt väldigt snabbt, 3o sekunder kanske... Google Maps fungerar inte, man måste väl klicka på "my location" då man startat upp Google Maps, den säger då att min "location is not available". Detta i webbläsaren... Inte så konstigt att det inte funkar i mina ögon, eftersom det inte finns nån app för Google Maps? Då man klickar på Googles widget, där även Maps finns med, så tror jag inte det är den "riktiga" Maps med satellitnavigation, den öppnar bara webbläsaren och skickar en vidare till webbsajten Maps, precis som då man sitter på en vanlig dator? Eftersom det inte finns nån Google Maps app ännu, hur ska webbversionen av Google Maps kunna köra igång satellitfunktionen i Waven?
Vet inte varför din Route66 inte funkar, men... Testa att köra igång appen, lämna den på en öppen plats ute och låt den ligga ett bra tag, hittar den ändå inte så kanske du borde kontakta Route66 support, de svarar ju rätt snabbt...
EDIT: Har inte upplevt några hängningar, fast jag skickar inte speciellt mycket sms heller.
Google maps grejen funkar för många andra Alla dom andra hittar aldrig gav mylocation 1 timme på jobbet igår
Postad 14 July 2010 - 13:42
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Google maps grejen funkar för många andra Alla dom andra hittar aldrig gav mylocation 1 timme på jobbet igår
Googlemaps använder ju sig av mobilmaster och route66 GPSen. Så det är stor skillnad
Postad 14 July 2010 - 16:56
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Googlemaps använder ju sig av mobilmaster och route66 GPSen. Så det är stor skillnad 
Förklara gärna... Går du på Google Maps i webbläsaren, och klickar på "My Location" eller vad det nu stod där på sidan...? Och då drar webbläsaren igång GPS:en i bakgrunden, eller hur funkar det? Startar du Route66 först?Jag kan ju förstå om den bara går på mobilmaster, men .... Eller har du hittat nån GoogleMaps app som jag har missat?
Postad 14 July 2010 - 19:34
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Förklara gärna... Går du på Google Maps i webbläsaren, och klickar på "My Location" eller vad det nu stod där på sidan...? Och då drar webbläsaren igång GPS:en i bakgrunden, eller hur funkar det? Startar du Route66 först?Jag kan ju förstå om den bara går på mobilmaster, men .... Eller har du hittat nån GoogleMaps app som jag har missat?
Okej jag är inte heller ett proffs men vet att det är en skillnad. Route66 använder sig av en "riktig" GPS. Googlemaps använder sig av A-GPS. ( http://sv.wikipedia.org/wiki/AGPS) Om vi säger att jag är på ankgatan 1b. Route 66 kommer (när du väl får kontakt) få en upp samma uppgift, ankgatan 1b. Medan googlemaps kanske säger att du är på ankgatan 2b för det är där mobilmastsändaren (eller vad den kallas) sitter, och det är därifrån mobilen får sin "gps" position. Googlade lite till och hittade http://www.tbg.nu/news_show/151507/13
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|