Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 July 2010 - 07:57

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Du är nog isf tvungen att trycka bakåt istället för på 'home' när du går ur sms-hanteraren.

Hade också problem innan jag förstod att det var "bakåt" jag skulle trycka och inte "home". ;)

Har haft mobilen en vecka nu och är mer än nöjd. Det enda som krånglar för mig är gps:en. Men det ska tydligen ordnas med en firmwire uppdatering.

Postad 03 July 2010 - 09:14

KobaX
  • KobaX
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej, undrar om det finns någon här som har lite tips till abonnemang till denna telefonen.

Jag ringer och smsar inte alltför mycket men kommer nog använda internet en del.

Jag kollade lite på Surfa Bas hos Telenor vilket verkade bra, men av någon anledning verkar det inte gå att välja till just denna telefon, utan endast Surfa, där det är 100kr dyrare i månaden för 6 mbit/s istället för 1 mbit/s, vilket inte känns jätte nödvändigt.

Postad 03 July 2010 - 09:48

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Hej, undrar om det finns någon här som har lite tips till abonnemang till denna telefonen.

Jag ringer och smsar inte alltför mycket men kommer nog använda internet en del.

Jag kollade lite på Surfa Bas hos Telenor vilket verkade bra, men av någon anledning verkar det inte gå att välja till just denna telefon, utan endast Surfa, där det är 100kr dyrare i månaden för 6 mbit/s istället för 1 mbit/s, vilket inte känns jätte nödvändigt.

jag tänkte ta en med abb på 12 eller 24 månader, där man får telefonen subventionerad.

Telia har iof en surfkort för 1 år för 500 spänn om man har refillkort, vilket kan vara ett alternativ.(låg hastighet och tak m 500 mb/mån), men då får man betala fullpris på telefon (om man inte köper den utomlands)

Postad 03 July 2010 - 09:56

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag har tre och kommer bara att köpa telefonen för 4995:- eftersom min gamla LG Ren. tappade linsskyddet och jag har ungefär ett år kvar på mitt abonnemang. Hade behövt att betala för det därför köper jag en ny telefon. Tre har just tre olika surf-abonnemang. Minsta som heter Bas för 49:- mellan som heter plus för 89:- (som jag tar) och det största som heter max och kostar 149:- Vilket du väljer är frågan om kostnad samt vilken hastighet du vill ha. Samt att du endast i det mista paketet får surfa för en gig medan 6 resp 10 i de två övriga. Ska du ha ett kontant kort går det utmärkt att välja någon av dessa surf-abonnemang ändå. Priset är riktigt bra iallafall för telefonen ;)

Postad 03 July 2010 - 11:15

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
tv-out via 3.5 millimeter uttaget.
spännande. jag gissar dock att den inte får ut HD , pga av begränsningen i kabeln, men intressant endå.

http://androidandme....m-headset-jack/

Postad 03 July 2010 - 12:46

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Hade också problem innan jag förstod att det var "bakåt" jag skulle trycka och inte "home". ;)

Har haft mobilen en vecka nu och är mer än nöjd. Det enda som krånglar för mig är gps:en. Men det ska tydligen ordnas med en firmwire uppdatering.

GPS:en i min verkar funka bra, i vart fall ihop med Co-pilot navigering.

Däremot kommer jag inte åt interna minnet om jag väljer masslagring vid USB-anslutning, det är inte alls bra.
Sedan tycker jag faktiskt att den laggar betänkligt ibland.

Postad 03 July 2010 - 13:25

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
ojojoj vilken lur fick min under gårdagen och oj vad jag lekt, redan installerat runt en 50 appar =)
oj så mycket skoj det finns och tweaks...
luren är fasen helt galet bra finns inget i närheten av den...
jag har inte haft nå som helst problem alls med den snabb som blixten allt flyter som vatten...
ni som haft problem med att den är seg eller laggar har ni stängt ner alla program som ligger i bakrunden?
själv använder jag advanced task killer för att göra det funkar klockrent...
och gps funkar grymt bra använder mej av navigons kartor och är i stort sett lika som min stand alone navigon navigator...

detta är första telefonen jag känner inte har några begränsningar alls i stort sett alla tidigare lurar har vart kompromisser och saker man gått och blivit irriterad och missnöjd med...

enda jag kan komma på så här på rak arm jag kommer att gnälla på är att den bara har composit skräp tv ut dom hade fasen kunnat klämt in en med hdmi istället då hade den vart helt ultimat...

Postad 03 July 2010 - 17:06

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Här kan du välja surfa bas:
http://www.katshing....d.asp?aid=21634

Och du som är så lyrisk med all rätt för det är en superbra telefon. Har du provat att köra hårt på 3G t ex treama och gått utanför täckningen mer än 2 ggr? Får du 3G täckning igen utan att starta om telefonen? Nu menar jag inte vanlig surf för då fungerar det utmärkt för mig.

Redigerat av ruva, 03 July 2010 - 19:02.

Postad 03 July 2010 - 20:25

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Fick min igår beställd av tre. Hade beställt sms avi. men fick ingen. Fick ett kolli id av tre men när jag sökte så fanns det inget paket.
Ringde tre igen och då sa de att den låg på mitt uthämntnings ställe- YES bara att åka och hämta.

Vilken mobil!!!
Helt underbar att surfa på i jämförelse med min gamla nokia 5800.
Går tok fort att ladda sidor.
Har också flashat, kan säga att swype rockar, missar alltid men mina feta fingrar.

Det jag stör mig på är att om man satt den på endast vibr/eller ljud lös och man kommer åt volymreglaget så blir det ljud igen.

Lite har lite grågor.
Om man använder något program som tar data/mycket batteri typ maps.
Vilken knapp ska man trycka på för att den ska stängas av utan att ligga och drai bakgrunden?
Finns ju taskkiller men...

Hur öppnar man nya flikar smidigt i webblösaren utan att trycka på mer osv...
Finns det något snabb trix?

Hur får man fram plilarna om man kör swype?
Förut så höll man ju inne 123 knappen så kom pilarna fram men nu då med swype?

Kan tipsa om astro file manager, där kan man göra back up på sina intallerade apps så man slipper göra om allt varje gång man reset/flashat telefonen.

Postad 03 July 2010 - 20:25

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Här kan du välja surfa bas:
http://www.katshing....d.asp?aid=21634

Och du som är så lyrisk med all rätt för det är en superbra telefon. Har du provat att köra hårt på 3G t ex treama och gått utanför täckningen mer än 2 ggr? Får du 3G täckning igen utan att starta om telefonen? Nu menar jag inte vanlig surf för då fungerar det utmärkt för mig.

Vet ej om det var mig du menar men får telefonen först på måndag (hoppas ja :D ) Jag ska testa att streama m.m. när jag får den och kommer självklart återkomma hit med en presentation om hur de gått. Bor i Malmö så jag brukar ha bra täckning här men får väl ta mig någon tripp utanför stan :)

Postad 03 July 2010 - 21:14

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
jag har ett problem med telefonen som någon kanske kan förklara.
jag kan inte få fram svenskt tangentbord.
jag tycker jag har provat det mesta men får inte fram det.
Är det någon som vet hur man gör?

Postad 03 July 2010 - 21:42

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Snabb fråga till er med telefonen: Går det att surfa på minhembio/prisjakt? Alltså, gör all javascript/AJAX att webbläsaren blir tokseg, eller går det snabbt att söka fram produkter, jämföra etc?

Postad 03 July 2010 - 21:54

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Snabb fråga till er med telefonen: Går det att surfa på minhembio/prisjakt? Alltså, gör all javascript/AJAX att webbläsaren blir tokseg, eller går det snabbt att söka fram produkter, jämföra etc?

ne tycker det flyter på riktigt bra jag...
tycker ingenting har fått den att krokna ennu...
men det finns ju en prisjakt app till android annars om man bara ska söka varor
surfar runt här inne nu på luren =) mycket trevligt...
kör med senaste dolphin och den läsaren blir nog grym när man lärt sej den lite bättre

Redigerat av ronkan, 03 July 2010 - 22:00.

Postad 03 July 2010 - 21:58

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

jag har ett problem med telefonen som någon kanske kan förklara.
jag kan inte få fram svenskt tangentbord.
jag tycker jag har provat det mesta men får inte fram det.
Är det någon som vet hur man gör?

Har du bytt till svenska som system språk? Gör de i sånna fall.

Postad 04 July 2010 - 00:16

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Har du bytt till svenska som system språk? Gör de i sånna fall.

jag har prövat svenska och engelska.
men jag hittar inte åäö någonstans.

Postad 04 July 2010 - 00:54

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

jag har prövat svenska och engelska.
men jag hittar inte åäö någonstans.

ÅÄÖ fanns där automatiskt när jag valde rätt språk bara.

Postad 04 July 2010 - 04:24

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Vilken mobil!!!
Helt underbar att surfa på i jämförelse med min gamla nokia 5800.
Går tok fort att ladda sidor.
Har också flashat, kan säga att swype rockar, missar alltid men mina feta fingrar.

Så uppdateringen har kommit så man äntligen kan använda swype då eller? :D

Kan man söka uppdateringarna i telefonen eller gick du till samsungs hemsida?

Har verkligen sett fram emot att testa swype.

Postad 04 July 2010 - 08:23

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Det verkar vara en grym lur, men efter att ha läst forumet tycks det finnas några brister som kanske inte enskilt, men sammantaget, kan göra en lite tveksam. Vissa säger att den laggar, att GPSen strular, att man måste starta om den, att batteriet tar slut på nolltid och så vidare. Samtidigt verkar det finnas många som inte alls har dessa problem.

1) Har det med installerade appar att göra? Eller enskilda personers inställningar eller programhantering?

2) Är det lätthanterligt att stänga ner program eller applikationer eller kan de ligga och köra i bakgrunden utan att man vet om det?

3) Finns det tillbehör såsom väskor, fodral, GPS-stativ, dockor? Har inte kunnat hitta särskilt mycket till Galaxyn och till min gamla Omnia HD fanns nästan inte en pinal som passade den storleken.

Postad 04 July 2010 - 09:44

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Det verkar vara en grym lur, men efter att ha läst forumet tycks det finnas några brister som kanske inte enskilt, men sammantaget, kan göra en lite tveksam. Vissa säger att den laggar, att GPSen strular, att man måste starta om den, att batteriet tar slut på nolltid och så vidare. Samtidigt verkar det finnas många som inte alls har dessa problem.

1) Har det med installerade appar att göra? Eller enskilda personers inställningar eller programhantering?

2) Är det lätthanterligt att stänga ner program eller applikationer eller kan de ligga och köra i bakgrunden utan att man vet om det?

3) Finns det tillbehör såsom väskor, fodral, GPS-stativ, dockor? Har inte kunnat hitta särskilt mycket till Galaxyn och till min gamla Omnia HD fanns nästan inte en pinal som passade den storleken.

1) kan mycket väl vara att dom grejerna påverkar vissa program är ju mer krävande osv...
men största problemet är nog att folk glömmer att stänga ner programen så massor ligger i bakgrunden å rullar...
och naturligtvis så drar det ju mer då...
men det roliga är att fast jag haft en 15-20 appar igång efter massor av installationer och testande så har jag endå inte märkt av nån försämring prestanda mässigt så jag vet inte igentligen vad som påverkar det...
så dom som upplevt seghet/lagg kan väl tala om vad dom kört för grejer på den när dom upplever det...

sen gps har jag kört 2 sträckor med nu och det har funkat klockrent, jag kör navigons variant...
och det bästa av allt är att den är mycket snabbare på att hitta satelit och att bläddra i inställningar och skriva i destinationer osv... en vad min riktiga navigon 7310 är och då va den endå toppmodellen för ett år sedan typ...

2) ja grymt lätt jag installerade bara advanced task killer å la direkt på skrivbordet första sidan så man lätt hittar den å stänger av allt...
och vissa program går det ju att stänga av korrekt redan från början men inte merparten av dom vilket jag tycker är jäkligt dumt men det som gör task killer så bra...
och batteri tiden är sämre i början första veckan kanske men blir bara bättre å bättre typ telefonen lär sej användarvanorna och ställer in sej efter det eller nåt....

3) ZAGG | invisibleSHIELD kommer när som helst till den och väskorna kommer nog att dyka upp när som helst men den är så ny så dom har inte hunnit ut på marknaden ennu...
finns ju tredjeparts tygväskor osv som funkar just nu om man har brottom...
stativ å dockor kommer säkert oxo tids nog vet att nåt stativ/docka går att beställa från utlandet...

Redigerat av ronkan, 04 July 2010 - 09:50.

Postad 04 July 2010 - 09:59

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Att min drar mycket batteri tror jag beror på att LED-skärm och de ska visst dra enorm mycket ström när bakgrunden är vit. De flesta webbsidor har vit bakgrund. Så där, tror jag, det kvittar vilken LED-androidtelefon man väljer om man gillar surfa på telefonen. SE X10 har TFF-skärm och kanske drar mindre batteri om man surfar.

Enda problemet, förutom att batterierna inte håller en hel dag, är för mig att 3G modemet ballar ur om jag anstränger det och kommer ur täckning och in igen, men kan ju vara bara på min. Därför jag tar upp det så ofta och frågar här men ännu har ingen skrivit att de inte har problem vid stor belastning.

Angående om program som körs i bakgrunden och drar ström. Så här funkar det enligt Android FAQ där mn kan läsa:

Q: Hjälp allt mitt minne äts upp! Varför stängs inte programmen av när jag stänger ner dem?
Hur kan jag stänga av program?
A: För det första: Android är inte Windows! I Windows måste du själv se till att program som inte du använder längre stängs av. I Android slipper du detta! När du har startat ett program i Android så lägger sig programmet som aktivt, när du går bakåt (Bakåt-pilen) så lägger sig programmet som passivt eller i ett sovande läge. När detta sker så skapas en "avbildning" av programmet i minnet. Denna minnesbild gör att du sparar batteri och prestanda eftersom det redan är inladdat i minnet. Detta medför att det ser ut som att programmet fortfarande körs i bakgrunden. Men programmet är inte aktivt och drar ingen ström eller slukar någon prestanda. Program som har funktioner som ska kunna köras i bakgrunden har däremot speciellt programmerade sk tjänster för detta ändamål.

Grovt kan man se Android som en webbläsare där varje program motsvarar en webbsida. Du kan gå framåt och tillbaka mellan olika webbsidor snabbt eftersom de lagras i minnet. Inte brukar du väl stänga ner din webbläsare varje gång du ska gå in på en ny sida? Du litar på att webbläsaren "tar hand" om skräpet från den gamla sidan. Men samtidigt vill du också att du snabbt ska kunna gå tillbaka till den gamla sidan.

Det är viktigt att tänka på att mer oanvänt minne inte gör din telefon snabbare. I Android så används minnet och till skillnad från oanvänt minne gör det någon nytta. Android håller själv reda på när gamla program behöver tas bort från minnet och göra plats för nya. Detta är anledningen till att många program inte har fått någon knapp för att stänga av dem. För att gå ur eller "stänga av" ett program snabbt trycker du bara på "Hus" knappen. Så släpp kontrollbehovet och lita på att Android tar hand om dina program.

Postad 04 July 2010 - 10:39

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
nu hittade jag åäö.
det var swype som var aktiverat som inmatningsmetod.
man ändrade det genom att trycka länge i en inmatningsruta, där kunde man välja samsung tangentbord.

Jag har idigare bara försökt inaktivera swype i inställningarna men det gick inte.

Postad 04 July 2010 - 10:40

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Det är min erfarenhet också att task killer faktiskt normalt sett inte behöver användas. Hade Huawei 8220 innan med 1.5 där var det aldrig några problem, avinstallerade task killer efter en vecka eftersom den inte behövdes, den telefonen klarade dessutom 2 dagar innan laddning trots flitig användning.

Det kan däremot vara så att ju mer som ligger i minnet desto större blir fragmenteringen och därmed långsammare minnesanrop.

Hur som helst så testade jag de flesta funktionerna igår och det är en helt grym telefon det måste man säga, .mkv via DLNA från min NAS spelades obehindrat i displayen och med TV-utgången kan man ju surfa på vilken TV som helst...synd att det inte var HDMI dock.

Kör man bredbandskollen.se så fick jag 4.5Mbit ned och 0.8 upp mot 3:s nät däremot hackade testet lite grand, kan ngn testa om det blir likadant för er, det kanske är 3 som lagt ngn throttle control mot mobiler...

Postad 04 July 2010 - 13:00

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jag har en till fundering angående samsung apps.
Det finns installerat på telefonen och visar några stycken appar just nu 5 st.
Om man via kies går inn i Samsung Apps så visar den att jag har vald telefon Samsung S850 och det går bara att välja den telefonen Galaxy S listas inte.
Är det likadant för er?
I Kies så visas Galaxy S som ansluten.

redigerat.
i samsung apps så står det att jag skall ansulta telefonen för att kunna installera hämtade appar.
den är dock ansluten men finns inte att välja som telefon, Samsung kanske inte stödjer Galaxy S ännu.

Redigerat av stgre, 04 July 2010 - 13:07.

Postad 04 July 2010 - 13:54

pelle2004
  • pelle2004
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Funderar på att inhandla en Galaxy S...
Några frågor.

- Finns ÅÄÖ på tangentbordet?
- Har GPS navigeringen interna kartor, dvs. endast A-GPS hämtar info?
- Finns röstnavigering gratis?
- Kameran avsaknar LED, finns det länkar till bilder tagna i svagt ljus?
- Kan man lägga short-cuts på start-skärmen?
- Har telefonen sync via SyncML / Funambol?
- Följer det med något fodral?

:D

Redigerat av pelle2004, 04 July 2010 - 13:55.

Postad 04 July 2010 - 15:12

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag har en till fundering angående samsung apps.
Det finns installerat på telefonen och visar några stycken appar just nu 5 st.
Om man via kies går inn i Samsung Apps så visar den att jag har vald telefon Samsung S850 och det går bara att välja den telefonen Galaxy S listas inte.
Är det likadant för er?
I Kies så visas Galaxy S som ansluten.

redigerat.
i samsung apps så står det att jag skall ansulta telefonen för att kunna installera hämtade appar.
den är dock ansluten men finns inte att välja som telefon, Samsung kanske inte stödjer Galaxy S ännu.

För mig står det att det inte finns några app som stödjer mobilen, vilket verkar stämma eftersom det inte går att hitta Galaxy S på Samsung app hemsida.

Postad 04 July 2010 - 15:14

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
- Finns ÅÄÖ på tangentbordet? Svar: Ja
- Kameran avsknar LED, finns det länkar till bilder tagna i svagt ljus? Svar: Gick in och tog en nu. Som du ser blir bilderna nästan lika gryniga som Nokias 3MP med ledblixt. Tycker i allmänt att även bilder tagna ute inte blir bra så ska satsa på en riktig digitalkamera om det är värdefulla bilder jag ska ta

Bifogad fil  2010_07_04_16.16.45.jpg   1.46MB   1 Antal nerladdningar

- Kan man lägga short-cuts på start-skärmen? Svar: Ja
- Följer det med något fodral? Svar: Nej

Redigerat av ruva, 04 July 2010 - 15:37.

Postad 04 July 2010 - 15:21

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Funderar på att inhandla en Galaxy S...
Några frågor.

- Finns ÅÄÖ på tangentbordet?
- Kameran avsaknar LED, finns det länkar till bilder tagna i svagt ljus?
- Kan man lägga short-cuts på start-skärmen?
- Följer det med något fodral?

:D

ÅÄÖ finns, GPS navigationen har inga interna kartor som standard, röstnavigering finns ej för det svenska språket, ja du kan lägga till short-cuts på startskärmen, inget fodral följer med.

Jag svarade på nästan alla dina frågor, ni andra kanske kan ge svar på dom andra eller korrigera mig om jag har skrivit någonting galet :)

Postad 04 July 2010 - 17:35

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Hej

Undrar om nån kan rekommendera ett bra Bluetooth-headset med 3.5 mm utgång så att man kan lyssna på stereo ljud trådlöst men även använda Bluetooth-headsetet som vanligt (mono) när man pratar i telefon.

Fått förslag som Jabra Clipper: men där måste man ju alltid ha lurar oavsett vad man gör..

Behöver jag alla funktioner såsom A2DP, AVRCP??? mm???

Tack!

PS. Kanske man bara borde ta Sony Ericsson MW600? DS

Förslag är välkomna!

Redigerat av Benji_9, 04 July 2010 - 17:42.

Postad 04 July 2010 - 19:26

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

- Kameran avsknar LED, finns det länkar till bilder tagna i svagt ljus? Svar: Gick in och tog en nu. Som du ser blir bilderna nästan lika gryniga som Nokias 3MP med ledblixt. Tycker i allmänt att även bilder tagna ute inte blir bra så ska satsa på en riktig digitalkamera om det är värdefulla bilder jag ska ta

tråkigt med kameran, kan du ta några bilder utomhus med telefonen och sedan med en riktig kamera, så man kan se och jämföra skillnaden?

Postad 04 July 2010 - 19:39

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Hej

Undrar om nån kan rekommendera ett bra Bluetooth-headset med 3.5 mm utgång så att man kan lyssna på stereo ljud trådlöst men även använda Bluetooth-headsetet som vanligt (mono) när man pratar i telefon.

Fått förslag som Jabra Clipper: men där måste man ju alltid ha lurar oavsett vad man gör..

Behöver jag alla funktioner såsom A2DP, AVRCP??? mm???

Tack!

PS. Kanske man bara borde ta Sony Ericsson MW600? DS

Förslag är välkomna!

ditt förslag är vad jag skulle föreslagit.
Vet inte hur kompatibla de är, men det skulle vara super att kunna byta låtar med den.
telefonen har stöd för en mängd protokoll så det borde fungera.
det jag har läst är att de flesta funktionerna skall fungera. dock inte callid id utan man får nöja sig med telefonnumret, men att se låttitel och kunna byta spår har jag sett fungera. (klippet visade dock inte originalspelaren utan en annan)

Postad 04 July 2010 - 20:42

cliff666
  • cliff666
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Har precis sålt min Desire och köpt en Galaxy S istället. Fan va less man blir när man kollar på Swedroid och Android 3.0 nyheten.
Visserligen bara ett rykte men man vet ju aldrig. Kortfattat står det att 3.0:an kommer ut runt Oktober men det kommer inte att gå att uppdatera X10:an eller Galaxyn då Google kräver att upplösningen ska vara 1280*780 på telefoner med 4" eller större skärmar. Desiren uppfyller dock alla krav då den har en mindre skärm.

Hoppas för allt i världen att det inte stämmer....

Postad 04 July 2010 - 20:47

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Har precis sålt min Desire och köpt en Galaxy S istället. Fan va less man blir när man kollar på Swedroid och Android 3.0 nyheten.
Visserligen bara ett rykte men man vet ju aldrig. Kortfattat står det att 3.0:an kommer ut runt Oktober men det kommer inte att gå att uppdatera X10:an eller Galaxyn då Google kräver att upplösningen ska vara 1280*780 på telefoner med 4" eller större skärmar. Desiren uppfyller dock alla krav då den har en mindre skärm.

Hoppas för allt i världen att det inte stämmer....

Android 3.0 stöder devices med 1280x720 i upplösning, det kommer inte vara ett krav.

Däremot krävs 1GHz CPU & 512MB RAM. http://www.nordichar...h-1ghz-cpu.html

Postad 04 July 2010 - 20:56

cliff666
  • cliff666
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Android 3.0 stöder devices med 1280x720 i upplösning, det kommer inte vara ett krav.

Däremot krävs 1GHz CPU & 512MB RAM. http://www.nordichar...h-1ghz-cpu.html

Tackar för infon, såg nu att infon om att Galaxyn och X10:an har strukits ifrån artikeln på swedroid.

Postad 04 July 2010 - 21:26

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0

Så uppdateringen har kommit så man äntligen kan använda swype då eller? :D

Kan man söka uppdateringarna i telefonen eller gick du till samsungs hemsida?

Har verkligen sett fram emot att testa swype.

Är en icke officiell rom.

Är super nöjd men min lur. Blir bara nöjdare och nöjdare ju mera man lär sig hantera den.
Min segar som fan när man ska lägga till länkar/widget till program på startskärmen tar flera sek innan det händer något. Men i övrigt är den mycket snabb och trevlig

Men idag skulle jag dela ett par bilder till facebook, Men markerar man mer än ett kort så försvinner facebook från dela menyn VARFÖR! De andra alternativen finns ju kvar som picassa osv... men inte facebook

Finns det någon bra app som kan ladda upp en bunt bilder på en gång till facebook till ett nytt album?
Har letat på market och kladdat ned ett par men ingen som funkar klokt out of the box, man måste ha massa konton på olika foto uppladdnings sidor. Vill kunna markera bilder och ladda upp flera till facebook på engång.

Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 04 July 2010 - 21:59.

Postad 04 July 2010 - 22:00

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

tråkigt med kameran, kan du ta några bilder utomhus med telefonen och sedan med en riktig kamera, så man kan se och jämföra skillnaden?

Utomhus så tycker jag att kameran funkar helt ok. Men det blir som sagt grynigt vid svagt ljus tyvärr.

Postad bild

Postad bild

Postad 04 July 2010 - 22:33

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Pixelpipe to facebock app AWSOME app
klarar allt jag vill, förutom att välja album men det kan jag leva med

Postad 04 July 2010 - 22:39

pelle2004
  • pelle2004
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Tackar för alla svar :D

Postad 05 July 2010 - 08:46

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en fråga hoppas den inte är alltför off-topic, har tänkt köpa en Samsung galaxy S, har gratis 3g-surf modem via jobbet. Min tanke är att det simkortet som är i modemet skall vara i telefonen. Visst måste det fungera att surfa med i mobilen? Dum fråga kanske.

Mina krav på smartphone är nämligen i rangordning

1: Mediaspelare divx/mkv
2: Stor skärm (4")
3: Bra ljud
4: Kunna surfa en del
5: Bra filmkamera i dagsljus upplyst lokal (det jag sett på youtube leverar vida över mina krav och förväntningar!!!)

Sedan vill jag en minimobil att ringa i (den jag redan har) varför jag inte behöver ha mer än ett 3g-modem-sim kort i galaxyn. Blir en superlösning för mig då jag garanteras ha batterikraft till samtalen.

Tror galaxyn kommer klara mina krav galant/bäst av de smartphones som finns, kollade en hel del på X10:an men den har ju totalt värdelös batteridrift vid filmtittning! Desiren går bort då den inte har 4" skärm. Sedan har Iphonen varit aktuell då den har sådan grym upplösning men det verkar vara problem/jobb med konvertering av filmer å den app som klarar divx slukar batteri å spelar inte 720p på ett bra sätt, sedan en till faktor den är ju lite dyrare. Om någon tycker att jag tänker fel så kommentera gärna.

Postad 05 July 2010 - 09:05

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Desiren går bort då den inte har 4" skärm. Sedan har Iphonen varit aktuell då den har sådan grym upplösning men det verkar vara problem/jobb med konvertering av filmer å den app som klarar divx slukar batteri å spelar inte 720p på ett bra sätt, sedan en till faktor den är ju lite dyrare. Om någon tycker att jag tänker fel så kommentera gärna.

Hur kan iphone vara aktuell om du räknar bort Deire:n pga för lite skärm? iphone har ju en ännu-mindre skärm :)

Postad 05 July 2010 - 09:16

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Hur kan iphone vara aktuell om du räknar bort Deire:n pga för lite skärm? iphone har ju en ännu-mindre skärm :)

Ah insåg att den frågan skulle komma när jag postat. Iphonen har ju högre (högst) upplösning varför 720p material i teorin skulle kunna vara grymt att se på(vill påminna om att jag rankat mediaspelare funktionen högst så "upplevelse" vid filmtittning = viktig), men då det råder stor osäkerhet hur bra den spelare 720p material i divx-format överhuvudtaget så känns det ju som om det inte spelar så blir ju fördelen rejält reducerad om man ändå inte kan använda sig av den på ett bra sätt.

Redigerat av Unregistered44335, 05 July 2010 - 09:19.

Postad 05 July 2010 - 10:13

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har en fråga hoppas den inte är alltför off-topic, har tänkt köpa en Samsung galaxy S, har gratis 3g-surf modem via jobbet. Min tanke är att det simkortet som är i modemet skall vara i telefonen. Visst måste det fungera att surfa med i mobilen? Dum fråga kanske.

Mina krav på smartphone är nämligen i rangordning

1: Mediaspelare divx/mkv
2: Stor skärm (4")
3: Bra ljud
4: Kunna surfa en del
5: Bra filmkamera i dagsljus upplyst lokal (det jag sett på youtube leverar vida över mina krav och förväntningar!!!)

Sedan vill jag en minimobil att ringa i (den jag redan har) varför jag inte behöver ha mer än ett 3g-modem-sim kort i galaxyn. Blir en superlösning för mig då jag garanteras ha batterikraft till samtalen.

Tror galaxyn kommer klara mina krav galant/bäst av de smartphones som finns, kollade en hel del på X10:an men den har ju totalt värdelös batteridrift vid filmtittning! Desiren går bort då den inte har 4" skärm. Sedan har Iphonen varit aktuell då den har sådan grym upplösning men det verkar vara problem/jobb med konvertering av filmer å den app som klarar divx slukar batteri å spelar inte 720p på ett bra sätt, sedan en till faktor den är ju lite dyrare. Om någon tycker att jag tänker fel så kommentera gärna.

Egna erfarenheter:

3: Fantastiskt ljud till riktiga hörlurar eller extern förstärkare/datorhögtalare/bilstereo. Inbyggda högtalare duger endast till pratradio eftersom ljudet är lite väl lågt för att kunna njuta av musik.

4: Surfa länge tycker jag telefonen är sämst på. Batterierna håller inte länge men vilken telefon gör det? Mobiltester för batterier med 10 minuter surf ger inte mig mycket. Jag surfar i timmar på telefonen. Vore kul om jag och någon med Ipone 4 och HTC Desire kunde tävla om vem som kan surfa längst med skärmen konstant på :)

Redigerat av ruva, 05 July 2010 - 10:16.

Postad 05 July 2010 - 10:23

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Egna erfarenheter:

3: Fantastiskt ljud till riktiga hörlurar eller extern förstärkare/datorhögtalare/bilstereo. Inbyggda högtalare duger endast till pratradio eftersom ljudet är lite väl lågt för att kunna njuta av musik.

4: Surfa länge tycker jag telefonen är sämst på. Batterierna håller inte länge men vilken telefon gör det? Mobiltester för batterier med 10 minuter surf ger inte mig mycket. Jag surfar i timmar på telefonen. Vore kul om jag och någon med Ipone 4 och HTC Desire kunde tävla om vem som kan surfa längst med skärmen konstant på :)

Jättetack för input, givetvis kommer jag köra med egna hörlurar, alla har ju sina favoriter svårt för mobiltillverkare att anpassa sig då. Inbyggda högtalare kommer bara användas till ringsignal.

Vad jag förstått det hela som så har ju HTC Desire (rankad som mitt andra val just nu) också LED-skärm vilket gör att den har samma svårigheter att visa vitt(sämre surftid), den klarar sig iofs bättre då den har mindre skärm, men att surfa är prio 4 för mig så det borde fungera ändå. Dessutom Iphonen som har bäst surf-batteritid av mina intressenter kommer ju aldrig få flash vilket känns dumt.

Redigerat av Unregistered44335, 05 July 2010 - 10:24.

Postad 05 July 2010 - 10:45

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Sony Ericsson xperia x10 har ju TFT, den kanske är bättre för surf?

Redigerat av fackamato, 05 July 2010 - 10:45.

Postad 05 July 2010 - 10:52

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Sony Ericsson xperia x10 har ju TFT, den kanske är bättre för surf?

Tack för input. Men mitt krav 1 var ju som filmspelare/mediaspelare, finns ett test där Galaxyn klarar att visa film 4 gånger längre (kommer inte ihåg exakt men x10:an var sämst i testet, galaxy bäst!) än X10:n. Så den har därför valts bort. Surf har för mig prio fyra. Dock så är den ju ett fint alternativ för den som vill ha en stor skärm men med surf som viktigaste prio.

Postad 05 July 2010 - 11:01

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Tack för input. Men mitt krav 1 var ju som filmspelare/mediaspelare, finns ett test där Galaxyn klarar att visa film 4 gånger längre (kommer inte ihåg exakt men x10:an var sämst i testet, galaxy bäst!) än X10:n. Så den har därför valts bort. Surf har för mig prio fyra. Dock så är den ju ett fint alternativ för den som vill ha en stor skärm men med surf som viktigaste prio.

Aha ok! Det visste jag inte. Jag letar också efter en telefon som klarar av att surfa länge.

Prio:
1 surftid
2 bra ljud (mp3-spelar-interface måste också vara bra)
3 android 2.2 snart

Postad 05 July 2010 - 11:30

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Detta är kanske inte rätt tråd, men angående att surfa länge, räcker det med 5 gb för att allmänt surfa, maila, streama youtube eller spotify, samt gps?

Eller ska man satsa på 10 gb? :)

Postad 05 July 2010 - 11:37

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Detta är kanske inte rätt tråd, men angående att surfa länge, räcker det med 5 gb för att allmänt surfa, maila, streama youtube eller spotify, samt gps?

Eller ska man satsa på 10 gb? :)

Prisskillnad?

Postad 05 July 2010 - 13:01

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
På 3 har dom
6 mbit/s 5 gb för 89:- eller
10 mbit/s 10gb för 149:-

Tack!

Postad 05 July 2010 - 13:12

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

På 3 har dom
6 mbit/s 5 gb för 89:- eller
10 mbit/s 10gb för 149:-

Tack!

5 GB blir ju ~170 MB / dygn. Spotify har väl 160kbps på de flesta låtar? 5 meg per låt = du kan lyssna på ~34 hela (nya) låtar per dygn (om man räknar bort att det cache:as låtar på telefonen).

Räcker det?

Postad 05 July 2010 - 13:18

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Ja, tror det räcker egentligen, man kanske inte lyssnar varje dag heller får man ju tänka på.

Trist att man måste ha premiumkonto på spotify, trodde först att det funkade med sitt vanliga konto, men men, det är ju en väldigt bra grej.

En fråga till dock, funkar SvtPlay i denna telefonen tex? Eller är det något man får betala extra för också, som allt annat :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.