Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 April 2010 - 12:48

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Hotmail mail skall inte vara några problem. Hotmails kalender vet ej.

Det blir till att testa när jag får telefonen helt enkelt ;) Tack för svar

Postad 17 April 2010 - 12:48

Unregistereda4086a90
  • Unregistereda4086a90
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

1. Har hänt mig ett par gånger, det är väl nån liten bug som gör att den knasar sig ibland. Löses enkelt genom att sätta telefonen i viloläge med ett tryck på powerknappen och sedan aktivera den igen.

2. Jag har för mig att jag läste någonstans i samband med att någon undrade om det gick att ha olika bakgrunder för de 7 skärmarna att det inte heller gick att ha en fast bakgrund. Men jag är inte helt säker och det är ju inte säkert att den som skrev var säker heller, så detta var nog inte mycket hjälp för dig. ;)

1. Jag tror nog att man kan utgå ifrån att man bör ladda varje natt när man köper en telefon i denna klassen, det är nog snarare regel än undantag. Så visst hade det varit trevligt om den klarade sig flera dygn, men tycker inte man kan säga att det är dpligt att den inte gör det.

2. Har du testat widgeten Strömkontroll (följer med som standard tror jag)? Jag tycker det är en jättesmidig panel att ha på startskärmen så ser man tydligt vad som är på/av och kan enkelt ändra dem. Du lägger dit den på samma sätt som alla andra Widgetar. Håll fingret en stund på ett ledigt (4 rutor i bredd) område, välj Widget, Välj Strömkontroll.

Håller med här. Widgeten strömkontroll är ju asbra. Där kan man ändra skärmljuset i 3 steg. Hemma har jag på lägsta eller mellan beroende på vad jag gör. Idag skulle jag ut o springa för att testa appen "Buddy runner" såg inte ett skit på skärmen, blippade till max läge (läge 3) och vips såg jag bra. Men jag håller med om att batteriet inte håller speciellt länge, men å andra sidan kan man nog inte räkna med det heller. Man får ha en laddare hemma, en billaddare och en på jobbet. Det kan jag ta, underbar telefon. Trodde inte att skillnaden mellan denna och Heron skulle vara så stor men det är stor skillnad. :P

Postad 17 April 2010 - 12:49

andbir
  • andbir
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Ok, jag går in på en kontakt. Väljer "länka till facebook profil" men det finns inga vänner att välja mellan. Wtf? Jag har ju fb konto aktiverat på luren. Vad gör jag för fel??

Du måste ha någon gemensam nämnare i telefon-kontakten och facebook-kontakten, tex emailadress eller telefonnummer (typ 6 sista siffrorna i telefonnumret måste stämma, folk skriver ju lite olika med landsnummer och riktnummer med och utan nolla osv)

Postad 17 April 2010 - 13:21

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Du kan nog spela mer än Tetris på en Legend. Kika här.

får nog bli en Legend
bättre batteri och den är lite mindre

ladda ner Scandinavian keyboard men när jag skriver SMS så är det fortfarande standars keybord
fortfarande ingen som vet hur man tar bort skyddat nr.
när jag ringer ser dom inte mitt nr

Postad 17 April 2010 - 13:50

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

får nog bli en Legend
bättre batteri och den är lite mindre

ladda ner Scandinavian keyboard men när jag skriver SMS så är det fortfarande standars keybord
fortfarande ingen som vet hur man tar bort skyddat nr.
när jag ringer ser dom inte mitt nr

Svaret på båda dina frågor finns här i tråden, den om skandinaviskt tangentbord finns en bra bit bakåt i tråden men den som skyddat nummer bara nån sida bakåt.

Postad 17 April 2010 - 14:08

Unregistered7e3450d3
  • Unregistered7e3450d3
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

OK, bra, men någon tidigare hade skrivit ett dåligt omdöme på grund av detta och som det såg ut, inte ens har haft Desiren. Lite iriterande då att skriva omdöme, el.
Har sett detta ang. Legend, men man kan ju inte skriva omdöme på andra telefoner.
Men du kan väl skriva rättelse.

Ja, han hade ju det och nu kan jag inte förstå varför han hade problem med det (om han nu har en Desire och det får man väl iaf förutsätta). Men som sagt, jag hade läst det där och hade inget eget BT-headset då, så jag trodde att det var orsaken till att han inte kunde "surfa". Att jag skrev det där var f ö också för att förklara för efterkomande vad "inte kunde surfa" samtidigt som Wifi betydde. För en oinvigd kunde man ju få intrycket att inte ens 3G funkade samtidigt som Wifi...

Jag ska skriva en rättelse f ö. ;)

Postad 17 April 2010 - 14:42

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Ja, han hade ju det och nu kan jag inte förstå varför han hade problem med det (om han nu har en Desire och det får man väl iaf förutsätta). Men som sagt, jag hade läst det där och hade inget eget BT-headset då, så jag trodde att det var orsaken till att han inte kunde "surfa". Att jag skrev det där var f ö också för att förklara för efterkomande vad "inte kunde surfa" samtidigt som Wifi betydde. För en oinvigd kunde man ju få intrycket att inte ens 3G funkade samtidigt som Wifi...

Jag ska skriva en rättelse f ö. ;)

Bra att du gör det, inte minst med tanke på det tidigare omdömet att det inte funkar, sen kommer jag in emellan och skriver att det funkar utmärkt och sen du att det är sant att det inte funkar.
Ja, vad skall folk tro när de är ute efter fakta information om luren?
Förövrigt verka det inte som den andra alls haft Desiren, eftersom han säger väljer bort den på grund av detta.
Det är heller inte bra med sådant som snabbt blir felaktiga faktarykte.

Tack för det, ser att du gjort ett tillägg nu.

Såg också att någon annan lagt in ett omdöme med 1 stjärna, med ända förklaringen, skitmobil??
Säkert ingen som har den el. ens testat den.

Redigerat av ffodil, 17 April 2010 - 15:35.

Postad 17 April 2010 - 15:35

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Bra att du gör det, inte minst med tanke på det tidigare omdömet att det inte funkar, sen kommer jag in emellan och skriver att det funkar utmärkt och sen du att det är sant att det inte funkar.
Ja, vad skall folk tro när de är ute efter fakta information om luren?
Förövrigt verka det inte som den andra alls haft Desiren, eftersom han säger väljer bort den på grund av detta.
Det är heller inte bra med sådant som snabbt blir felaktiga faktarykte.

Jag såg också dessa betyg och anmälde både inläggen till moderator tidigare idag, precis som du säger så verkar det vara folk som inte ens har ägt telefonen och ger dåliga betyg pga att de är ****** av sony ericsson tex.

Postad 17 April 2010 - 16:19

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Ngn som hsr tips på ett program som tillåter att man skriver påminnelser i unlock screen läget?

Postad 17 April 2010 - 16:50

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Såg också att någon annan lagt in ett omdöme med 1 stjärna, med ända förklaringen, skitmobil??

Dom tillhör nog inte den över kategorin av de intellektuella utan saknar helt analytisk förmåga, dom har just lärt sig skriva, troligen byter morsan blöjor på dem fortfarande! ;)

Redigerat av RedMarathon, 17 April 2010 - 16:51.

Postad 17 April 2010 - 17:01

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

2. Har du testat widgeten Strömkontroll (följer med som standard tror jag)? Jag tycker det är en jättesmidig panel att ha på startskärmen så ser man tydligt vad som är på/av och kan enkelt ändra dem. Du lägger dit den på samma sätt som alla andra Widgetar. Håll fingret en stund på ett ledigt (4 rutor i bredd) område, välj Widget, Välj Strömkontroll.

Strömkontroll gadgeten...vart hittade du den? Verkar iaf inte vara standard på min Desire.

Edit: Hittade förstås den nu. Tänk att ibland är man så himla blind ;)

Redigerat av maerd, 17 April 2010 - 17:02.

Postad 17 April 2010 - 17:11

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Dom tillhör nog inte den över kategorin av de intellektuella utan saknar helt analytisk förmåga, dom har just lärt sig skriva, troligen byter morsan blöjor på dem fortfarande! ;)

Helt klart är det så. Man kan ju hoppas moderatorerna rensar bort sådan.
Folk el. fä, borde ju inte få gå in och skriva omdöme utan någon som helst förklaring, för då är det tydligt att man knappt sett den på bild ens.

Postad 17 April 2010 - 17:26

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Beror väl på att personen som lämnat omdömet har en SE X10 själv...
Hur skulle det se ut om man skulle sätta 1 stjärna på ALLT som man inte själv har. Sen bara skriva "skit" om allt...

Postad 17 April 2010 - 17:37

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

skulle tippa det är en som inte har råd som har skrivit

jag kan varken säga om den är bra eller dålig
att gå över från en vanlig lur är inte lätt

Postad 17 April 2010 - 18:19

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Trevlig telefon.. hann in 10min innan stängning och kollade lite

Snabb, snabb kamera-funktion också.. stod mellan denna och Legend,
men eftersom formatet var så inåt helv.. smidigt trots den stora skärmen får det bli Desire ;)

Postad 17 April 2010 - 18:39

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Lycklig ägare till en Desire sen igår men lyckan blev kort ;) . I samband med att jag angav ett lösenord för företagslåset (krävs för exchangesync) så bytte jag till numeriskt tangentbord vilket jag inte skulle ha gjort för tangetbordlsayout kan man inte ändra på i låst läge :P .

Så men enkla fråga är till er som har en upplåst telefon, vilket tecken blir det när man trycker på siffran "1" med det numeriska tangetbordet. Blir det "1" eller något annat?

Ni som tänker svara på min fråga bör nog inte ha svenskt tangentbord installerat utan ha kvar originalet.

Ingen som kan göra denna lilla insats så jag slipper vänta till på måndag? Det handlar bara att i någon funktion där något skall skrivas in, ändra till numeriskt tangentbort och se om en "1" blir en "1" eller ett annat tecken. På min SE G700 blir det en punkt men jag gissar att det blir något annat med Desiern?

Kan nämna att jag köpte detta smidiga skinnfodral, http://www.teknikmag...mp;artnr=265713, som passar utmärkt även till Desiern. Köpte även en bältesväska från Krusell på "Clas i Sjön" för er som gillar det sättet att bära telefonen på.

Postad 17 April 2010 - 18:48

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Ingen som kan göra denna lilla insats så jag slipper vänta till på måndag? Det handlar bara att i någon funktion där något skall skrivas in, ändra till numeriskt tangentbort och se om en "1" blir en "1" eller ett annat tecken. På min SE G700 blir det en punkt men jag gissar att det blir något annat med Desiern?

Kan nämna att jag köpte detta smidiga skinnfodral, http://www.teknikmag...mp;artnr=265713, som passar utmärkt även till Desiern. Köpte även en bältesväska från Krusell på "Clas i Sjön" för er som gillar det sättet att bära telefonen på.

Trycker jag en gång så blir det en .

Postad 17 April 2010 - 18:50

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

skulle tippa det är en som inte har råd som har skrivit

jag kan varken säga om den är bra eller dålig
att gå över från en vanlig lur är inte lätt

Kolla bara hans tidigare omdömen:

https://www.prisjakt...a...&do=omdomen

Postad 17 April 2010 - 18:58

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jaha ja, det säger ju allt. Vllken sat*** jä***. Såg inte det tidigare, men kunde ju gissa.

Postad 17 April 2010 - 19:03

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Om man nu tycker att vissa omdömen ger en orättvis bild för denna mobil, så varför inte låta våra mods/admins ta del av dessa tankar?

Tjänar inget till att dryfta detta i en officiell tråd likt denna(hur rätt ni än har), tvärtom all denna OT gör så att tråden urvattnas på allt vad relevans heter enligt min mening(för vad nu detta är värt).

Mvh.
Mats

Postad 17 April 2010 - 19:17

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Om man nu tycker att vissa omdömen ger en orättvis bild för denna mobil, så varför inte låta våra mods/admins ta del av dessa tankar?

Tjänar inget till att dryfta detta i en officiell tråd likt denna(hur rätt ni än har), tvärtom all denna OT gör så att tråden urvattnas på allt vad relevans heter enligt min mening(för vad nu detta är värt).

Mvh.
Mats

Naturligtvis har du alldeles rätt, tycker själv samma, men diskutionen kom igång på grund av att någon trädde fram som blandat ihop Legenden med Desire, så lite relevant var det nog. Menar då att få det utredat och omdömet rättat.
Vilket han hade kurage nog att göra och det ser jag upp till.
Men som sagt över till topic igen.

Redigerat av ffodil, 17 April 2010 - 19:53.

Postad 17 April 2010 - 19:29

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Trevlig telefon.. hann in 10min innan stängning och kollade lite

Snabb, snabb kamera-funktion också.. stod mellan denna och Legend,
men eftersom formatet var så inåt helv.. smidigt trots den stora skärmen får det bli Desire ;)

Det var presis min första positiva reaktion, när jag tagit upp den från lådan, det lilla smidiga formatet.
Väldigt lätt, snabb, skön att skriva på, även med en hand.
Kameran som du säger gillar jag också, det viktigaste på en mobilkamera är att den är snabb om man skall ha någon nytta av den. Nu när jag tagit en hel del bilder och video tycker jag kvaliten är helt ok. också.
Väldigt nöjd förövrigt också.

Postad 17 April 2010 - 19:51

brynte5
  • brynte5
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
tjena alla!

har precis reggat mej här iom att jag köpte en desire för ett par dagar sedan:)
ni kommer bli chockade nu, men jag har faktiskt inte ens startat den än;)

orsaken är att jag vill kunna importera mina kontakter, kalender, sms, foton... ja, egentligen allt, till desiren, men har inte lyckats hitta nåt enkelt sätt än:(
mobilen jag vill exportera allt ifrån är en nokia n95 8gb!
vill helst få klart allt sånt där, innan jag plockar ut simkortet ur n95:an och stoppar in det i desiren!

någon som vet något enkelt, smidigt sätt att göra detta på?

Postad 17 April 2010 - 20:13

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

tjena alla!

orsaken är att jag vill kunna importera mina kontakter, kalender, sms, foton... ja, egentligen allt, till desiren, men har inte lyckats hitta nåt enkelt sätt än:(
vill helst få klart allt sånt där, innan jag plockar ut simkortet ur n95:an och stoppar in det i desiren!

bara att koppla luren till datorn och överför allt från den ena till den andra
iaf när det gäller musik,film och bilder

varför funkar inte mina GIF bilder?
skicka en GIF bild till tanten men hon fick det som en vanlig bild
t.o.m min C901 kunde fixa det

Postad 17 April 2010 - 20:44

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Ja du Toivanen, det är bara konstatera att det är en pajas det rör sig om! ;)

Postad 17 April 2010 - 20:44

fest
  • fest
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

tjena alla!

Blåtand?

Postad 17 April 2010 - 20:45

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

tjena alla!

Jag är också osäker på hur jag gör med mina kontakter. Försökte lägga över alla kontakter på mitt simkort, men alla fick inte plats, bara 100 st. Borde finnas nåt sätt att få med alla i en ända överföring

Postad 17 April 2010 - 21:56

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag är också osäker på hur jag gör med mina kontakter. Försökte lägga över alla kontakter på mitt simkort, men alla fick inte plats, bara 100 st. Borde finnas nåt sätt att få med alla i en ända överföring

Nu vet jag ju inte hur N95 fungerar, men finns det inget program som gör att du kan synca till datorn, få ut en fil?
Eller att du kan sycka till gmail direkt? För SE-telefoner så finns det ju ett program så man kan syncka till gmail direkt.
Sen från gmail till Desire är ju inga proglem

Postad 17 April 2010 - 22:00

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
Behövs alla 100+ kontakterna då.. ja rensa mina å la in för hand de ja ville ha kvar.. iofs så bytte ja nummer också ;)

Postad 17 April 2010 - 22:14

brynte5
  • brynte5
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

bara att koppla luren till datorn och överför allt från den ena till den andra
iaf när det gäller musik,film och bilder

tackar:) det ska jag nog lyckas fixa isf, men det andra verkar krångligare: kontakter, kalender, sms...

Blåtand?

jag har bara 1 simkort, så jag kan inte ha igång båda mobilerna samtidigt:(

Postad 17 April 2010 - 22:18

brynte5
  • brynte5
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Nu vet jag ju inte hur N95 fungerar, men finns det inget program som gör att du kan synca till datorn, få ut en fil?
Eller att du kan sycka till gmail direkt? För SE-telefoner så finns det ju ett program så man kan syncka till gmail direkt.
Sen från gmail till Desire är ju inga proglem

ok, jag får kolla upp det där! finns ett program som heter ovi-suite, som kanske kan funka att synka med, men vart lägger man filerna (om jag lyckas få fram några) i gmail, för att dom ska synka med desiren sedan?

sorry för alla newbie frågor, men detta är helt nytt för mej...

Postad 17 April 2010 - 22:26

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

ok, jag får kolla upp det där! finns ett program som heter ovi-suite, som kanske kan funka att synka med, men vart lägger man filerna (om jag lyckas få fram några) i gmail, för att dom ska synka med desiren sedan?

Finns kontakterna (och kalendern) i ditt gmail-konto som du anger när du startar Desire första gången så synckas dom automatiskt till telefonen.
Sen om du lägger till eller ändrar en kontakt på gmail eller telefonen så synckas det också automatiskt, inget man behöver tänka på

Postad 17 April 2010 - 22:26

limbolasse
  • limbolasse
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Med Google Sync borde du kunna synca din N95 direkt med google.

http://www.google.com/mobile/sync/

Postad 17 April 2010 - 22:36

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Trycker jag en gång så blir det en .

Tack!

Nu jag provat några kombinationer till utan att lyckas och har bara 2 försök kvar innan "enhetens data tas bort". Förutom att mail, kontakter och kalender rensas om jag misslyckas med de sista två, vad händer sedan? Får jag access till telefonen igen tro fast med något bantad innehåll?

Jag kanske skall hålla mig till på måndag när jag får hjälp av IT-supporten på jobbet eller är det någon här som har stenkoll på vad som kommer att hända?

Postad 17 April 2010 - 22:44

Legal
  • Legal
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

tjena alla!

www.zyb.com fixar det

Postad 17 April 2010 - 23:11

tolchock
  • tolchock
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Försökte köra en mp4 precis men fick ingen bild. Måste man göra på något speciellt sätt? Filmen hade måtten 512*384

Postad 17 April 2010 - 23:47

Marron
  • Marron
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag kommer använda den mycket till musik. Förslag på vad för hörlurar man skall köpa? Funderar på ett blåtands headset.
Hur är ljudet, duger det?

Postad 18 April 2010 - 00:41

tramsgar
  • tramsgar
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag skrev ju en guide för ett par dar sen i den här tråden.

Postad 18 April 2010 - 07:31

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Jag kommer använda den mycket till musik. Förslag på vad för hörlurar man skall köpa? Funderar på ett blåtands headset.
Hur är ljudet, duger det?

Ljudet är bra och tom starkare än min Nokia e71, dock skulle jag avråda blåtandsheadset då det käkar batteri något så förbannat.

Postad 18 April 2010 - 08:16

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Ljudet är bra och tom starkare än min Nokia e71, dock skulle jag avråda blåtandsheadset då det käkar batteri något så förbannat.

Märker då inte jag, att BT tar något spesiellt batteri. Har haft BT och wifi kopplat hela tiden sedan fredag kl. 18.30. även på natten. Kopplade bort wifi i natt, sen har den stått i viloläge tills för en tim. sen, har åter kopplat wifi, BT och nu är det snart tid att ladda.
Tycker batteritiden är över förväntan Har ändå pillat en hel del med den under denna tid. Ett par samtal, lite surf, laddat ner några apps, tagit en del foto, kollat runt med google maps i byn på gatunivå, m.m. pillande. Dock inget spesiellt tungt som TV, spotify online, mer än google maps då.

Skall kanske tillägga att jag lagt in (Juice defender) som sägs spara en del, hur mycket kan jag inte avgöra än.

Redigerat av ffodil, 18 April 2010 - 08:22.

Postad 18 April 2010 - 08:31

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Har läst i manualen men inte riktigt förstått avseende det här med länkade kontakter :D Vad jag förstått så om man har säg en kontakt i telefonen och en via gmail så slås informationen från dess ihop om det länkas. Vad händer om man mot förmodan skrivit in olika saker i respektive adress, säg annorlunda adress. Vilken "vinner"? Och om kontakten på telefonen är mer fullständig kompletteras kontakten på gmail då med den info som "saknas" eller är det bara i telefonen som den totala informationen samlas?

Jag är ju lite osocial (:)) å hänger inte på facebook och sånt, utan vill ha mina kontakter i telefonen samt nyttja gmail som mail-konto, men då får jag ibland upp det här med att länka kontakter. Kan en lösning vara att helt enkelt radera kontakterna på gmail och sålunda endast bara ha telefonkontakter? Blir ju iofs jobbigt om man nu skulle gmail'a utan telefonen i närheten med alla adresser och så...

Ja helt enkelt, upplys mig inom detta område snälla! ;)

Å när jag ändå håller på, saknar en riktigt bra musik-/mediaspelare. Den medföljande har problem med AlbumArt å många andra är dåliga eller fulla med reklam (som dock tas bort om betlaar, men det är en annan femma). Nån som har tips på en bra mediaspelare? Skulle vilja ha en där man enkelt å snyggt kan bläddra mellan skivor, skapa playlists och ha albumart i helskärm. Tips/idéer?

Postad 18 April 2010 - 08:48

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Mycket prat om kontakter och det oroar mig lite inför att min Desire landar imorgon.

jag har alla mina kontakter på en Exchange-server och vill endast ha dessa i telefonen, ej Gmail-kontakter eller Facebook-kontakter. Innebär det problem? Det ska väl enkelt gå att synka över Exchange-kontakterna?

Postad 18 April 2010 - 09:18

luniz
  • luniz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Mycket prat om kontakter och det oroar mig lite inför att min Desire landar imorgon.

jag har alla mina kontakter på en Exchange-server och vill endast ha dessa i telefonen, ej Gmail-kontakter eller Facebook-kontakter. Innebär det problem? Det ska väl enkelt gå att synka över Exchange-kontakterna?

Jag syncade över dom via Outlook med HTC Sync, funkade finfint :D

Postad 18 April 2010 - 09:27

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Har läst i manualen men inte riktigt förstått avseende det här med länkade kontakter :D Vad jag förstått så om man har säg en kontakt i telefonen och en via gmail så slås informationen från dess ihop om det länkas. Vad händer om man mot förmodan skrivit in olika saker i respektive adress, säg annorlunda adress. Vilken "vinner"? Och om kontakten på telefonen är mer fullständig kompletteras kontakten på gmail då med den info som "saknas" eller är det bara i telefonen som den totala informationen samlas?

Jag är ju lite osocial (:)) å hänger inte på facebook och sånt, utan vill ha mina kontakter i telefonen samt nyttja gmail som mail-konto, men då får jag ibland upp det här med att länka kontakter. Kan en lösning vara att helt enkelt radera kontakterna på gmail och sålunda endast bara ha telefonkontakter? Blir ju iofs jobbigt om man nu skulle gmail'a utan telefonen i närheten med alla adresser och så...

Ja helt enkelt, upplys mig inom detta område snälla! ;)

Å när jag ändå håller på, saknar en riktigt bra musik-/mediaspelare. Den medföljande har problem med AlbumArt å många andra är dåliga eller fulla med reklam (som dock tas bort om betlaar, men det är en annan femma). Nån som har tips på en bra mediaspelare? Skulle vilja ha en där man enkelt å snyggt kan bläddra mellan skivor, skapa playlists och ha albumart i helskärm. Tips/idéer?

Jag kör med denna: http://forum.xda-dev...ad.php?t=661542
Funkar felfritt på Desire o Nexus

Redigerat av NisseGurra, 18 April 2010 - 09:28.

Postad 18 April 2010 - 09:39

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Jag syncade över dom via Outlook med HTC Sync, funkade finfint :D

Okej, tack!

Och då ska det väl inte heller bli några problem att synka via WIFI mot Exchange-servern?

Postad 18 April 2010 - 09:47

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Är jag dum eller finns det inget sätt att markera och kopiera text ifrån ett mail i Gmail appen i telefonen? Totalt värdelöst i såna fall - rena iPhone idiotin i såna fall

Postad 18 April 2010 - 10:01

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Är jag dum eller finns det inget sätt att markera och kopiera text ifrån ett mail i Gmail appen i telefonen? Totalt värdelöst i såna fall - rena iPhone idiotin i såna fall

Nu använder inte jag gmail, men har du provat att hålla fingret intryckt på den text du vill kopiera och sen välja ett av de alternativ som kommer?

Postad 18 April 2010 - 10:03

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
nån som har tips på ngn bra taskmanager, alla jag provat suger.. :D

Postad 18 April 2010 - 10:15

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

nån som har tips på ngn bra taskmanager, alla jag provat suger.. :D

Sägs ju allmänt inte vara bra. Telefonen sköter det bättre själv. Däremot sägs (Juice defender) vara bra, batteri sparande, har själv lagt in den, men har ingen längre erfarenhet av den.
Däremot tyckte jag inte några av taskmanager var bra på min Spica, den funka bättre utan.

Funderade sedan på om olika BT- set tar olika mycket batteri, när någon sa att det tar mycket batteri, vilket jag själv inte alls upplever.

Redigerat av ffodil, 18 April 2010 - 10:18.

Postad 18 April 2010 - 10:15

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Jag kör med Telia Vänner med Alltid Surf.
Där jag bor ska jag ha 3G men ikonen högst uppe på telefonen säger bara Edge.
Var jag än befinner mig i stan så slår den aldrig över till 3G.

Kan jag ställa in det nånstans? Eller är det nåt jag inte tänker på som jag missat?

Har nu kollat med Telia och tydligen så har jag ett så gammalt simkort att jag behövde ett
nytt för att få 3G att fungera. Mitt simkort är nog säkert över 10 år gammalt...det var nog
dags för ett nytt :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.