Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allmänt cykelsnack

1334 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 July 2011 - 20:36

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Någon som har tips på en cykeldator och pulsmätare?
Det som ska finnas i cykeldatorn är: Genomsnittshastighet,tillfälliga hastigheten, distans, tid och den totala distansen (dvs alla rundor tillsammans) inget annat lullul!!

pulsmätaren ska bara göra ett enda jobb och det är att mäta pulsen, vill inte ha någon pryl som ska förbättra konditionen, som ska ha färdiga program i sig och sånt skit. Jag vet hur man tränar.

Postad 31 July 2011 - 20:39

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Själv kör jag med denna: https://www.prisjakt...kt.php?p=548182

Allt man behöver... i stort sett. :)

Men, det finns mycket onödigt i den också. Sådant som man egentligen inte behöver. Men kika på Sigma och polar!

Redigerat av Unregistered9282241e, 31 July 2011 - 20:45.

Postad 31 July 2011 - 21:48

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Lakristomte: Jag skulle säga köp en enkel cykeldator (200-300 kr) till cykeln och en träningsGPS, exempelvis Forerunner 305. Denna har puls.

Visst, GPS och puls det finns även i telefoner idag men en FR305 är enklare att ta med. vad du än gör. Men visst, om du bara cyklar och aldrig springer då kan en med speciallierad enhet vara bättre, som Edge ex.v.

Eller ge mig din adress och 100 kr så skickar jag dig en gammal polar-klocka med pulsband. Kan mäta puls och ge dig snittpuls men inte mycket mer...

Postad 03 August 2011 - 14:16

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Dagens pass: http://connect.garmi...ivity/103793189

Postad 04 August 2011 - 09:44

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Lakristomte här har du en som fixar allt du behöver. Länk
Blir inet billigare och bättre än så. Kör med den själv.
/Simz

Redigerat av Simz, 04 August 2011 - 09:48.

Postad 04 August 2011 - 13:52

barkis69
  • barkis69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Leverans från Cyclecomponents hämtades på posten idag :P

Hoppas komma ut och testa dom nya prylarna inom kort oxå.

Bifogad fil  002.JPG   159.03K   0 Antal nerladdningar

Postad 07 August 2011 - 17:32

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Alltid kul med nya prylar.
Dock är jag allergisk mot slang.
Kör nu mera med slanglöst med en gägga i som tätar ifall det blir punktering.
Skall dock tilläga att jag kör MTB.
Här är en liten demo på hur det fungerar.
Film

Redigerat av Simz, 07 August 2011 - 17:33.

Postad 08 August 2011 - 15:29

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Dagens pass i ösregn: http://connect.garmi...ivity/104917587

Tur att det var lite tempo-körning... inte så kul att köra distanspass i regn. :)

Postad 10 August 2011 - 08:00

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Var det ett skämt att du var knappt trött med en snitt puls på 168 och medelhastighet på 43,2.
Känns tveksamt.
/Simz

Dagens pass i ösregn: http://connect.garmi...ivity/104917587

Tur att det var lite tempo-körning... inte så kul att köra distanspass i regn. :)

Postad 10 August 2011 - 09:02

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Det var inte så lång sträcka, cyklar jag en mil i högt tempo så blir jag lite svettig men inte trött. Då är jag inte speciellt vältränad heller.

Postad 10 August 2011 - 11:45

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Tryckte inte på allt för mycket! När man kör tempo ska jag ligga runt 90-93% av max. Det är däremot jobbigt... :)

Mr_Empa,

Då har du medvind eller så tar du i för lite... :)

Postad 10 August 2011 - 13:59

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Jag har ingen erfarenhet av att cykla tempo eller för övrigt racer då jag tävlar i MTB.
Skulle vara kul och testa dock.
Hastigheten talar inte om så mycket hur jobbigt det är när man kör MTB då snitthastigheten varierar.
Nästa tävling jag skall köra är en lag tävling på en sräcka av ca 5,3 mil vilket vinnande lag förra året gick in på strax efter 4 timmar.
Det är ingen medelhastighet att skryta över.
Men på vissa partier får man ta cykeln på ryggen och klättra.
Det i jämförelse mef cykelvasan på 9 mil där de vinner på 2,43.
/Simz

Postad 10 August 2011 - 14:08

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Låter kul. :blink:

MTB kanske skulle vara något för mig.. fast det blir jobbigt att hålla cykeln ren när man bor i lägenhet, inte möjlighet till att spola av den hur som helst.. ;)

Postad 10 August 2011 - 15:43

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
MTB är kul men jag behöver nog en ny cykel för att hitta ut i skogen igen. Mina gamla motiveringar till varför MTB vinner över asfalt var två enkla detaljer:
1: man slipper motvind!
2: Träning för större del av kroppen.

problemet är bara, om man nu inte är med i en förening, att hitta bra ställen att cykla på. Inte alltid poppis att susa förbi en lösspringande hund.

Postad 10 August 2011 - 16:17

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen tagit mig ut i skogen efter lite motgångar med benet. Sjukt kul!

Jag upplevde dock lite problem (ovan) med att ta mig upp för de brantaste backarna. Det gick inte att stå och "dra" med benen utan man var tvungen att sitta och bara trycka. Det gjorde det hela lite jobbigare och obekvämare.. några tips? Jag vill ju gärna använda baksida om det går också.. eller är det bara att sitta och se glad ut?

/G

Postad 10 August 2011 - 21:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Problem, hur menar du? Att du inte fick någon kraft när du stod eller att cykeln inte lyckades leverera kraften ned i backen? En brant backe med halt väglag kräver att tyngdpunkten är långt bak, annars slirar man.

Eller... ahh, du menar att du inte kan dra nytta av SPD-pedalen, inte ta kraft när du drar upp foten... mmh..

Postad 10 August 2011 - 21:51

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Eller... ahh, du menar att du inte kan dra nytta av SPD-pedalen, inte ta kraft när du drar upp foten... mmh..

Precis. Jag har svårt att dra sittandes.

/G

Postad 11 August 2011 - 06:06

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Den teknik man använder i branta backar är antingen sittandes för att hålla trycket på bakhjulet så det inte börjar spinna eller stående med en position långt bak ganska nära sadeln för att hålla trycket på bakhjulet. Fördelen med stående är att du också kan utnyttja hela din tyngd genom tramptagen samtidigt som du drar med andra foten. Sedan får du inte köra med för låg växel. Jag använder aldrig växel 1 och 2 då man blir får stillastående och svårt att hålla balansen. Dessutom spinner man bort sig. Så i de allra brantaste backarna är det 3:an som gäller.
/Simz

Postad 11 August 2011 - 13:50

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Den teknik man använder i branta backar är antingen sittandes för att hålla trycket på bakhjulet så det inte börjar spinna eller stående med en position långt bak ganska nära sadeln för att hålla trycket på bakhjulet. Fördelen med stående är att du också kan utnyttja hela din tyngd genom tramptagen samtidigt som du drar med andra foten. Sedan får du inte köra med för låg växel. Jag använder aldrig växel 1 och 2 då man blir får stillastående och svårt att hålla balansen. Dessutom spinner man bort sig. Så i de allra brantaste backarna är det 3:an som gäller.
/Simz

Tack för tipset! :) Det ska jag prova ikväll!

/G

Postad 11 August 2011 - 22:53

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
lade just en beställning hos wiggle på bland annat lite cykelkläder och tillbehör för att förlänga säsongen lite (pendling till jobbet på vår och höst istf bara sommar.. då man ändå har semester) :)

Skönt att äntligen ha gjort detta. Har tänkte göra det flera säsonger...

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 11 August 2011 - 22:53.

Postad 12 August 2011 - 14:38

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Jo det gäller att ha rätt kläder när man skall cykla. Själv skall jag hämta ut nya klubbkläder på måndag.
Sitter också och tittar på nya cykelskor då mina börjar att känns slut.

Funderar på dessa.
SIDI Dragon 2 Carbon
Bifogad fil  29821.jpg   46.11K   0 Antal nerladdningar

Postad 12 August 2011 - 15:39

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Farsan har sådana skor fast landsvägs-varianten. Han är riktigt nöjd! Själv har jag en lite billigare variant... funkar helt ok, dock har jag ganska breda fötter och suktar efter ett par Bont-dojjor.

http://www.bont.com/...r/overview.html

Bara att dra in sulan i ugnen sedan sätta på sig den och stå still en stund. Perfekt. :)

Postad 14 August 2011 - 15:11

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Hur gick det för er som cyklade Vasan? :-)

Postad 14 August 2011 - 17:59

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Vad för kläder ska man ha om man cyklar MTB-slingor? Dvs. stigar, terräng, hopp m.m.

Mina gamla cykelbyxor börjar kännas lite tajta.. sen ser det lite fånigt ut när man kommer längs terrängen med dessa tajta bastards ;)

Skulle man falla i ett stenparti så känns det ju inte som något vidare skydd heller..

Målet är att hinna med ett par fjällturer i kuperad terräng innan sommaren är slut. Som lite riktlinje efter kläder..

/G

PS Det där ser ju bekvämt och skyddande ut, men hur fungerar det att cykla i?
Bifogad fil  mtb.jpg   69.6K   1 Antal nerladdningar

Själv kör jag dessa dojor och är helnöjd! Specialized MTB Sport:
Postad bild

Postad 14 August 2011 - 19:23

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=ndje0Jx4fiY

http://www.youtube.c...h?v=Ixc_Sl0x85A

http://www.youtube.c...h?v=q9eUF8VN81I

skulle tippa på att det inte var första gången denna slingan kördes... eller??

Postad 14 August 2011 - 20:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Vad för kläder ska man ha om man cyklar MTB-slingor? Dvs. stigar, terräng, hopp m.m.

Handskar, hjälm, cykelbyxor, SPD-skor och en skön tröja...

För det mesta landar man mjukt och om man inte gör det hur fanken ska man veta var man kommer slå sig? Knä- eller armbågsskydd känns onödigt exempelvis.

fast ska säga, jag har bara varit ute och motionerat i skogen, aldrig kört järnet egentligen. Samt idag blir det inte mycket, behöver ny MTB inte minst. Fast spår likt det länkat till vore kul! (om jag hade dämpare)

Postad 14 August 2011 - 20:51

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Är det någon idé att ge sig på dessa slingor med en Scott Scale 70?? Dom lederna jag tänker på är det dock inte lika många stora hopp i.

/G

Postad 14 August 2011 - 20:56

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Handskar, hjälm, cykelbyxor, SPD-skor och en skön tröja...

För det mesta landar man mjukt och om man inte gör det hur fanken ska man veta var man kommer slå sig? Knä- eller armbågsskydd känns onödigt exempelvis.

fast ska säga, jag har bara varit ute och motionerat i skogen, aldrig kört järnet egentligen. Samt idag blir det inte mycket, behöver ny MTB inte minst. Fast spår likt det länkat till vore kul! (om jag hade dämpare)

Tack! Då är det ett par nya brallor sä är jag good to go.

Vi har ju en del roliga downhillspår (läs Lugnet) fast med mindre hopp. Har ju en hyffsad dämpare fram, men bak är det stumt :P

/G

Sök på "second chance Lugnet" på youtube så ser ni. Kanske där man ska börja innan man ger sig på Sälen eller Åre ;)

/G

Postad 15 August 2011 - 08:02

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Det finns flera typer av MTB var av man klär sig olika beroende på av för typ av cykling man sysslar med.

MTB Cross Country (XC) kör man med hjälm hanskar cykelbyxor med vadering och tajt cykeltröja. Allt skall väga så lite som möjligt för att inte vara en belastning. Kläderna bör sitta tajt för att inte fastna i grenar och annat samt en viss effekt på fartvinden.

Down Hil (DH) Precis om på filmerna ovan så går det nerför med mycket sten, rötter och hopp. Här är det full mundering med hjälm, knäskydd, armbågsskydd samt ryggskydd som gäller. Dessa cyklar har en mycket kraftigare konstruktion med dämpare både bak och fram där dämparna har en lång slaglängd.

All moutain (AM) Är en blandning av de två över.

Freeride som är en typ av MTB sm används för att gör tricks mer likt en BMX.

Vill man cykla alla typer av MTB så är AM en bra kompromiss då de håller för tuffare tag utan väga allt för mycket.
En lätt XC väger runt 9 kg vilket gör att cykeln blir mycket rapp och smidig. Många kör på Hardtail vilket menas att man inte har någon dämpare bak. Anledningen till det är att vid varje tramtag så kompromerar alltid dämparen något vilket gör att man förlorar kraft i trmaptagen. De senaste dämparna på marknaden har funktioner som motverkar just detta både på bak dämpare och fram. Men det är svårt att hitta en cykel under 25 tkr som har det vilket gör hardtail till den mest populära modellen.
AM och DH cyklar har alltid dämpare både fram och bak då de inte skulle hålla annars.
Jag skulle inte rekommendera att köra DH med en XC då risken för rambrott eller att skeva hjulen är ganska så betydande. Dock tål en XC mer än man tror.

/Simz

Postad 15 August 2011 - 10:09

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Det finns flera typer av MTB var av man klär sig olika beroende på av för typ av cykling man sysslar med.

MTB Cross Country (XC) kör man med hjälm hanskar cykelbyxor med vadering och tajt cykeltröja. Allt skall väga så lite som möjligt för att inte vara en belastning. Kläderna bör sitta tajt för att inte fastna i grenar och annat samt en viss effekt på fartvinden.

Down Hil (DH) Precis om på filmerna ovan så går det nerför med mycket sten, rötter och hopp. Här är det full mundering med hjälm, knäskydd, armbågsskydd samt ryggskydd som gäller. Dessa cyklar har en mycket kraftigare konstruktion med dämpare både bak och fram där dämparna har en lång slaglängd.

All moutain (AM) Är en blandning av de två över.

Freeride som är en typ av MTB sm används för att gör tricks mer likt en BMX.

Vill man cykla alla typer av MTB så är AM en bra kompromiss då de håller för tuffare tag utan väga allt för mycket.
En lätt XC väger runt 9 kg vilket gör att cykeln blir mycket rapp och smidig. Många kör på Hardtail vilket menas att man inte har någon dämpare bak. Anledningen till det är att vid varje tramtag så kompromerar alltid dämparen något vilket gör att man förlorar kraft i trmaptagen. De senaste dämparna på marknaden har funktioner som motverkar just detta både på bak dämpare och fram. Men det är svårt att hitta en cykel under 25 tkr som har det vilket gör hardtail till den mest populära modellen.
AM och DH cyklar har alltid dämpare både fram och bak då de inte skulle hålla annars.
Jag skulle inte rekommendera att köra DH med en XC då risken för rambrott eller att skeva hjulen är ganska så betydande. Dock tål en XC mer än man tror.

/Simz

Tack tack! Det där var en bra snabblektion :) Är bra sugen på att konvertera till DH..

/G

Postad 15 August 2011 - 17:10

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
Yosemite från biltema är en riktigt usel cykel.
Delar börjar lossna efter ett tag, fryser sönder på vintern, kedjan hoppar av o.s.v.
Men den är billig. :) Cyklar man försiktigt och underhåller den kanske det funkar. Inget jag rekommenderar.

Så, tänkte skaffa en ny cykel.
Jag cyklar 5 km x 2 dagligen på asfalt och vill ha nåt som går lite snabbare men framförallt nåt som håller.

Jag gillade kronan-cykeln (bra komfort och kvalitet), men har hört att kvaliten har varit bristfällig, inget jag alltså märkt av alls själv. Och idag sägs det vara åtgärdat. (Fast man hör lite olika från olika håll).

Besökte en cykelaffär idag.
Vi tittade bl.a på denna hybridcykel från Scott:
https://www.prisjakt...kt.php?p=726323

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered1659, 15 August 2011 - 17:20.

Postad 16 August 2011 - 20:11

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Tänkte spana in på nya fälgar till MTB.

Mina fälgar väger 420g per styck (det är DT). hur mycket lättare kan jag få egentligen? Har sett att DT har några som väger 400g. Men det är knappast super mycket mindre i vikt.

en fråga till.
Har märkt att några MTB cyklar som har stött på har nav som låter väldigt mycket (var uppe någon film i den här tråden, som hade ett nav som lät mycket), antar att det är navet eftersom det låter bara när de inte trampar. Varför låter det för? Är nav som låter mer bättre?

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 16 August 2011 - 20:14.

Postad 17 August 2011 - 16:49

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Gårddagens pass: http://connect.garmi...ivity/107020204
Dagens pass: http://connect.garmi...ivity/107265092

Äntligen lite fint väder.

Lakristomte: Nja, det är inte bättre nödvändigtvis. Det låter mest häftigt. :)

Redigerat av Unregistered9282241e, 17 August 2011 - 16:51.

Postad 17 August 2011 - 18:28

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Vintercykeltips? Snöigt område (Umeåhållet) som inte alltid är välplogat.. prisidé max 2000.. eftersom jag inte vet hur mucket jag kommer att cykla på vintern :)

Postad 17 August 2011 - 20:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Vintercykeltips? Snöigt område (Umeåhållet) som inte alltid är välplogat.. prisidé max 2000.. eftersom jag inte vet hur mucket jag kommer att cykla på vintern :)

1: Ganska breda däck. Sjunker inte ned i snön på samma vis som smala. Men breda däck kan man sätta på de flesta cyklarna även om MTB leder. (men å andra sidan, ett lite varningens ord, att cykla i djup snö är mycket tungt. Djup snö för cykel är kanske en decimeter.)

2: Sedan är valet - integrerade växlar (eller inga alls) kräver minimalt med underhåll. Frikrans å andra sidan slits kopiöst under vinterhalvåret, framförallt om det finns salt och grus i väglaget. Samt växelarmen och vajrar kan frysa om temperaturen växlar kring nollan. Vilket den iofs inte gör i Umeå mer än under vår/höst.
Frikrans styrka å andra sidan är att det finns större dynamik.

Men för 2 000 kr då säger jag blocket eller liknande. Du får inte en cykel värd namnet för 2 000 kr från en butik, du bör dubbla/tredubbla denna summa.

Redigerat av Monshi, 17 August 2011 - 20:14.

Postad 17 August 2011 - 20:36

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Biltemas dubbdäck fungerade RIKTIGT bra för mig förra vintern. Dom är fortfarande som nya trots att dom nästan var gratis. En gång på hela vintern höll jag på att halka omkull, men då var det i ett oplogat spår med 1,5dm nysnö under ett 10m parti. I övrigt så fungerade det långt över förväntan.

Är det plogat regelbundet under så är inte 1dm nysnö hela världen. Det går ändå, men förutsättningarn är klart sämre.

/G

Postad 17 August 2011 - 21:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Och jag har ett par Nokian på MTBn under vintern. Fungerar bra men samtidigt, så länge det är snö duger ett par mönstrade MTB-däck utmärkt. Dubbarna gör inte så jekla mycket skillnad, inte den mängd som sitter i mina däck.
Isfläckar kanske de hjälper lite mot men jag tror jag med mina 63 kg inte ger tillräckligt tryck så att säga, jag litar INTE på att däcken räddar mig, jag tar det lungt i kurvor på vintern.

Bara underlaget är relativt hårt går det bra, det är när man måste spåra som det är jobbigt. Bra träning men jobbigt.
Precis samma känsla som när man kommer in på en vattensjuk grusväg, cykeln bara sugs fast.

Postad 17 August 2011 - 22:08

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
....och jag funderar över denna crescent. Denna hybridcykel har jag förstått är lite mer åt mountainbike-hållet än åt racer-hållet. - P.g.a mönstrade däck och dämpad framgaffel (och kanske annat). Kanske kan den ändå passa mig(?) Kanske är alla hybridcyklar väldigt lika? Kanske cyklar man inte alltid på asfalt.

Crescent ska väl vara ett bra märke och jag tycker denna cykel var stilren. Att den har rank 4 (av alla cyklar?) gör saken inte direkt sämre - en populär cykel:

https://www.prisjakt...kt.php?p=686709

Ska alltså användas mestadels till asfalt, 5 km x 2 om dagen.
Funkar den? Eller ska jag välja något annat?

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered1659, 17 August 2011 - 22:18.

Postad 17 August 2011 - 22:17

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

1: Ganska breda däck. Sjunker inte ned i snön på samma vis som smala. Men breda däck kan man sätta på de flesta cyklarna även om MTB leder. (men å andra sidan, ett lite varningens ord, att cykla i djup snö är mycket tungt. Djup snö för cykel är kanske en decimeter.)

2: Sedan är valet - integrerade växlar (eller inga alls) kräver minimalt med underhåll. Frikrans å andra sidan slits kopiöst under vinterhalvåret, framförallt om det finns salt och grus i väglaget. Samt växelarmen och vajrar kan frysa om temperaturen växlar kring nollan. Vilket den iofs inte gör i Umeå mer än under vår/höst.
Frikrans styrka å andra sidan är att det finns större dynamik.

Men för 2 000 kr då säger jag blocket eller liknande. Du får inte en cykel värd namnet för 2 000 kr från en butik, du bör dubbla/tredubbla denna summa.

Ja, naturligtvis tittar jag på begagnat när priset är 2000 :)
Postad bild

breda däck, sade du? :wub:
Den ser sjukt skön ut dock.. men 17lök

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 17 August 2011 - 22:22.

Postad 18 August 2011 - 08:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
dovienya
Ser... bra ut! men kanske lite dyr. Nåja, en standardcykel med lite bredare däck fungera bra det med.
Typ
http://www.blocket.s...h...tm?ca=2&w=1
http://www.blocket.s..._...tm?ca=2&w=1
fast bara tre växlar e inge kul..
eller kanske
http://www.blocket.s...r...tm?ca=2&w=1

LCDTV2009
Dämpare är inget att ha om du ska cykla asfalt. Väger och tar upp kraft när du trampar. Om de går att låsa fungerar det iofs bättre men om du bara tänkt cykla asfalt, nej.
Crescent gör dugliga cyklar, jag har två, jag är nöjd.

Postad 18 August 2011 - 08:59

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0

Dämpare är inget att ha om du ska cykla asfalt. Väger och tar upp kraft när du trampar. Om de går att låsa fungerar det iofs bättre men om du bara tänkt cykla asfalt, nej.
Crescent gör dugliga cyklar, jag har två, jag är nöjd.

Han nämnde att det kanske gick att låsa dämparna. Edit: Jodå, de ska vara låsbara. Har tänkt cykla mest på asfalt, ja.
Tycker som sagt den var så snygg och crescent ska väl vara bra märke.

Alternativet är nån nishiki.
(Har även kikat på scott sub 40).

Vilka av dessa skulle fungera?
(Det är sorterat på 2011, hybrid, max 7000:-, nishiki, herr).

https://www.prisjakt...ams=l=s74438822

Edit: Hittade också denna racer-hybrid crescent atto i rätt färg:
http://www.cykelhuse...-586-c-307.aspx

Redigerat av Unregistered1659, 18 August 2011 - 10:05.

Postad 18 August 2011 - 21:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Notera att Crescent-cykeln har racer-komponenter, det vill säga hög utväxling. Något att växa i, kan vara en bra pendelcykel och för lite motion.

Nishiki är ungefär samma klass som Crescent i kvalité vill jag tro.

men men - viktigaste är att provcykla! Det är som att köpa skor, en del passar, andra passar inte och en del är helt perfekta.

Postad 18 August 2011 - 22:41

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Är det någon av er som kör DH?

/G

Postad 19 August 2011 - 01:43

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Är det någon av er som kör DH?

/G

då och då, vadåårå?

Postad 19 August 2011 - 04:39

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

då och då, vadåårå?

Jag är skitsugen på att börja med dh.. Skulle vara hur roligt som helst att under sommarhalvåret åka till Norge, Åre mm på kortsemestrar.

Hur mycket väger din hoj och vad för märke/modell är det?

/G

Postad 19 August 2011 - 09:21

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Han nämnde att det kanske gick att låsa dämparna. Edit: Jodå, de ska vara låsbara. Har tänkt cykla mest på asfalt, ja.
Tycker som sagt den var så snygg och crescent ska väl vara bra märke.

Alternativet är nån nishiki.
(Har även kikat på scott sub 40).

Vilka av dessa skulle fungera?
(Det är sorterat på 2011, hybrid, max 7000:-, nishiki, herr).

https://www.prisjakt...ams=l=s74438822

Edit: Hittade också denna racer-hybrid crescent atto i rätt färg:
http://www.cykelhuse...-586-c-307.aspx

Kan bara instämma med vad som sags tidigare. Dämapre skall du undvika om du skall ha en pendlarhoj.
Anledningen till det är att den fyller ingen funktion.
- Den väger mycket
- Dålig kvalité = går sönder
- Tappar trampeffekt

Här är mina tips.

Merida
Cube

Denna site har jag handlar från flera gånger. Både cyklar och delar. Du kan inte hitta bättre priser.
Finns flera beroende på vad du sätter för ribba på priset. Men helt klart något åt det här håller jag skulle rekommendera.
/Simz

Postad 21 August 2011 - 14:29

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Dagens "tävling". http://connect.garmi...ivity/108206650

Vätternrundan bokad och klar! Inte alls sugen.. egentligen. :o

Redigerat av Unregistered9282241e, 22 August 2011 - 22:03.

Postad 22 August 2011 - 22:34

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
cykelkläderna har kommit, blir testtur på onsdag. De passade iaf sjukt bra. Flyt med beställningen från wiggle :D

Postad 27 August 2011 - 16:04

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Dagens "tempotävling".
http://connect.garmi...ivity/109664431

Kändes sådär. Jäkla motvind. :)

Postad 28 August 2011 - 13:23

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Dagens "linjetävling".
http://connect.garmi...ivity/109958583

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.