http://teknikmagasin...mp;artnr=265925 rätt ok faktiskt ...skyddsplast ska man göra i toaleten minst damm i luften göra i ett vanligt rum är bara ett misslyckande
HTC Desire HD 768MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(128)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg)
|
14 år sedan |
Fodral till HTC DHD (2 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg)
|
15 år sedan |
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (65 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 28 December 2010 - 17:24
http://teknikmagasin...mp;artnr=265925 rätt ok faktiskt ...skyddsplast ska man göra i toaleten minst damm i luften göra i ett vanligt rum är bara ett misslyckande
Postad 28 December 2010 - 20:43
Postad 28 December 2010 - 22:26
Finns en del eller ja väldigt få skyddsplaster som är så stora som desire hd är men netonnet har men den går ju på 250 kr men sedan har jag själv köpt ett på teknikmagasinet för 179 kr täcker hela skärmen Copter Displayfilm HTC Desire HD
Behövs det egentligen någon skyddsfilm på DHD? Skall inte "Glaset" just vara av glas, alltså inte plast som repas lätt?
Köpte det där skyddet på teknikmagasinet tidigare jag med, satte dit det en eftermiddag men rev av det när jag var på jobbet morgonen efter, mest för att touch-känslan kändes fel och väldigt gummiaktig.
Å passa er för den lilla plastskrapan som är med som man skall trycka ut luftbubblor med, blev repor av min. När det var ljust på skärmen såg det ut som två små repor med döda pixlar precis i den riktningen man använt skrapan. (Man såg det bäst då skärmen nästan var helvit)
Kan eventuellt ha varit rester av applikationssprayen som kanske skulle gått bort om man bara hade haft tålamod att väntat och haft på det en vecka eller så. Men jag rev av skyddet fortare än kvickt och använde det till att tejpa upp en grej på jobbet istället.
..Dyr tejp
Postad 29 December 2010 - 07:30
Så skärmskydd är väl kanske inte aktuellt men då jag har telefonen på jobbet (Industri elektriker) så utsätts den för lite tuffare miljö så en väska att ha på jobbet är nästan ett krav. Har dock inte hittat något bra än.
Postad 29 December 2010 - 15:16
Det är den enda som verkligen intresserar mig, borde jag slå till eller kommer det snart något nytt som kan vara värt att vänta på?
Postad 29 December 2010 - 15:36
vänta till q1 11" kommer bättre dåHar länge kikat åt DHD då jag känner att jag behöver byta upp mig från min Hero.
Det är den enda som verkligen intresserar mig, borde jag slå till eller kommer det snart något nytt som kan vara värt att vänta på?
Postad 29 December 2010 - 15:54
Postad 29 December 2010 - 16:51
Min fråga är i stort sett om någon vet VAD som lanseras snart, nyhet eller rykte.
Förresten, EVO 4G är i stort sett DHD fast för Amerikanska marknaden?
Redigerat av DoctorPepper, 29 December 2010 - 18:24.
Postad 30 December 2010 - 13:51
Edit: enda inställningen som man märkte var sabbad var ringsignalen och meddelande. Men var bara att välja "rätt" i listan igen.
Redigerat av HenkeEdge, 31 December 2010 - 00:37.
Postad 30 December 2010 - 14:40
Blev nyss så sjukt förbannat på min hero som är så j*vla slö när man skriver meddelanden att jag skriver snabbare än vad den hinner med! Hero'n åker fan snart i väggen.
Detta problemet kan väl knappast DHD ha, med den snabba processorn?
Postad 30 December 2010 - 21:01
Postad 31 December 2010 - 12:58
Postad 01 January 2011 - 11:51
Märkte att det var någon systemuppdatering på ~40mb i dag, fick inte upp någon varning att det skulle rensa telefonen så jag körde på bara och när den startade om så var allt som vanligt vet inte riktigt vad den var för.
Edit: enda inställningen som man märkte var sabbad var ringsignalen och meddelande. Men var bara att välja "rätt" i listan igen.
Samma hos mig. Undrar också vad uppdateringen förändrade.? Någon som vet?
Postad 01 January 2011 - 15:36
Ja jag fick då problem med sms-notifieringar iaf.. Ibland "larmar" den och ibland inte.. Sen så stannar notifikationen kvar fastän jag läst sms:et ibland..
Hoppas det fixas snart, ganska trökigt måste jag säga..
/ Anders
Postad 01 January 2011 - 16:28
Jag har som vana att köra med skärmskydd, OM det skulle bli en repa så kostar det mig en hundring att byta skyddet, blir det en repa på skärmen så skulle det ju nästan bli billigare att köpa en ny mobil.
Finns det skärmskydd som är mindre gummi-aktiga än "Copter"? Blev dåligt glid tycker jag när jag testade det.
Postad 01 January 2011 - 18:04
Finns det skärmskydd som är mindre gummi-aktiga än "Copter"? Blev dåligt glid tycker jag när jag testade det.
Jag brukar köra med invisible shield. Kan kännas som lite sämre glid just i början men tycker det blir bättre efter lite användande, funkar fint för mig.
Postad 01 January 2011 - 21:20
Postad 02 January 2011 - 00:13
Behövs det egentligen någon skyddsfilm på DHD? Skall inte "Glaset" just vara av glas, alltså inte plast som repas lätt?
Köpte det där skyddet på teknikmagasinet tidigare jag med, satte dit det en eftermiddag men rev av det när jag var på jobbet morgonen efter, mest för att touch-känslan kändes fel och väldigt gummiaktig.
Å passa er för den lilla plastskrapan som är med som man skall trycka ut luftbubblor med, blev repor av min. När det var ljust på skärmen såg det ut som två små repor med döda pixlar precis i den riktningen man använt skrapan. (Man såg det bäst då skärmen nästan var helvit)
Kan eventuellt ha varit rester av applikationssprayen som kanske skulle gått bort om man bara hade haft tålamod att väntat och haft på det en vecka eller så. Men jag rev av skyddet fortare än kvickt och använde det till att tejpa upp en grej på jobbet istället.
..Dyr tejp
Jag köpte sånt skydd till min iphone4 och jag har exakt samma problem på mitt copter skydd som du beskriver i tråden.
Som små linjer på flera ställen. ser inte bra ut.. Måste vara nått fabrikationsfel...
Man kanske ska klaga jag trodde jag va ensam om det fenomenet.
Postad 02 January 2011 - 12:08
Postad 02 January 2011 - 13:12
Kan vara denna uppdatering läste i tråden att det var ny radio, froyo 2.2.1, ev fix för kameralagg.
Postad 02 January 2011 - 16:36
Menar du att det är som linjer på själva displayen eller bara skyddsfilmen?
på skydsfilmen men dom syns bara när displayen är tänd. som han beskrev i sin post att det ser ut som att det är trasiga pixlar eller nått liknande...och det är skyddsfilmen det är fel på...
Postad 02 January 2011 - 17:08
Postad 02 January 2011 - 17:32
på skydsfilmen men dom syns bara när displayen är tänd. som han beskrev i sin post att det ser ut som att det är trasiga pixlar eller nått liknande...och det är skyddsfilmen det är fel på...
Antingen så har du råkat skada filmen eller så är den kass. Jag har dock inte sett det som beskrivs.
Postad 02 January 2011 - 17:57
Hur ser htc på att släppa android 2.3 till desire hd någon som har läst?
Vet inte vad htc tänker släppa, men finns redan iaf en build med gingerbread hos xda, dock inte klar än bla fungerar inte kamera,, usb mass storage och lite annat.
Mer info här
Postad 02 January 2011 - 23:05
Hur ser htc på att släppa android 2.3 till desire hd någon som har läst?
Jag har för mig att jag har läst att det kommer komma en 2.3 till DHD på HTCs Faceboksida.
Jag tycker dock att den funkar mycket bra nu så frågan är vad sm kan bli bättre med 2.3!?
Postad 02 January 2011 - 23:59
Jag har för mig att jag har läst att det kommer komma en 2.3 till DHD på HTCs Faceboksida.
Jag tycker dock att den funkar mycket bra nu så frågan är vad sm kan bli bättre med 2.3!?
Ännu mer optimerad, bättre stöd för apps on sd, sägs vara mer batterisnål osv.
Postad 03 January 2011 - 14:27
Sedan så verkar det inte gå att låsa telefonen via den sajten. Provade det, men inget hände. Sen står det att telefonens positionering inte är aktiverad och att man ska hitta det under "Inställningar >> Plats >> Spåra telefon", men där finns det inte någon "Spåra telefon", bara typ aktivera gps.. men ingen "spåra telefon".
Postad 03 January 2011 - 14:48
Dock stört omöjligt att hitta i butiker i Stockholm.
Krusell kommer ha en Luna XXL t.ex. men den går inte att hitta i butik.
Det finns överflöd av Iphone väskor men inte ett skit för Desire HD som ligger 1:a på Prisjakts lista.
Konstigt ...
KW
Postad 03 January 2011 - 15:10
-mrbister
Är det bara jag, eller har ni andra varit in på htcsense.com och tittat? Jag får bara en enda skärm med typ sakerpå, spärra telefon, lås telefon, skicka vidare samtal å nått till. Jag trodde det skulle finnas bra mycket mera på den sidan. Tror jag har sett några videoexempel där det är en massa annat.
Sedan så verkar det inte gå att låsa telefonen via den sajten. Provade det, men inget hände. Sen står det att telefonens positionering inte är aktiverad och att man ska hitta det under "Inställningar >> Plats >> Spåra telefon", men där finns det inte någon "Spåra telefon", bara typ aktivera gps.. men ingen "spåra telefon".
Postad 03 January 2011 - 18:58
Har fixat skydd (copter och case) men vill ha en väska eller liknande.
Dock stört omöjligt att hitta i butiker i Stockholm.
Krusell kommer ha en Luna XXL t.ex. men den går inte att hitta i butik.
Det finns överflöd av Iphone väskor men inte ett skit för Desire HD som ligger 1:a på Prisjakts lista.
Konstigt ...
KW
Det finns att beställa på nätet iofs. MobileStore har lite olika väskor och skal för DHD.
Inte jätte mycket, men några som verkar skapliga.
Har beställt en väska därifrån nu, för att ha på jobbet.
Postad 03 January 2011 - 19:00
Kan säga att det har fungerat att ringa till telefonen tidigare iaf med htcsense.com det har jag gjort, vet inte om det är updates eller olika launchers eller själva HTC sense.com felet ligger? men får det inte att fungera just nu, men kanske är lite som Market att det strular då och då? isf INTE bra ifall telefonen väl kommer bort.Instämmer med föregående talare, känns lite som problemet med att HTC likes inte fungerar; svenskfieringen är inte 100%-ig.
-mrbister
Postad 04 January 2011 - 10:09
Tacksam för svar, den fungerar knappt som telefon snart. ...
Postad 04 January 2011 - 10:11
-MrBister
Nu håller jag faktiskt på att bli galen på det här... den laggar ju fruktansvärt mycket för mig. Jag har läst på om vad det kan vara men ingenting hjälper. Jag kan tex inte använda locations, maps, navigation och bilpanel då låser sig hela telefonen. Det laggar med det riktigt enklaste spelen, angry birds, shot the rabbit, alla papi spelen. Har haft två uppdateringar sen jag köpte den, tre veckor sedan, dom har installerats utan problem och ingen förändring har skett. Måste jag börja fundera på att kontakta dem jag köpte den av?
Tacksam för svar, den fungerar knappt som telefon snart. ...
Postad 04 January 2011 - 10:22
Sjukt nöjd hittills, tar den dock varsamt än sålänge eftersom jag inte fått mitt skydd än.
Postad 04 January 2011 - 10:28
En factory reset hjälper alltså inte?
-MrBister
Usch palla återställa allt, då måste man ju göra om allt igen, synca alla 1000 spotify låtar osv. ...
Postad 04 January 2011 - 10:37
-MrBister
Usch palla återställa allt, då måste man ju göra om allt igen, synca alla 1000 spotify låtar osv. ...
Postad 04 January 2011 - 10:39
Om du skulle ringa och klaga, hur tror du dom skulle lösa det? Antingen att du får skicka in den för lagning, eller byta ut den.
I båda fallen får du ju vänta i flera dagar kanske veckor och du måste troligtvis ändå återställa allt sen ändå.
Postad 04 January 2011 - 10:45
Bara göra en snabb backup till datorn, reseta och föra över allt igen.
Om du skulle ringa och klaga, hur tror du dom skulle lösa det? Antingen att du får skicka in den för lagning, eller byta ut den.
I båda fallen får du ju vänta i flera dagar kanske veckor och du måste troligtvis ändå återställa allt sen ändå.
1-0! Jag har ju två minneskort. Kan ju föra över allt till det andra och återställa luren. Kan göra det när jag kommet hem och kan ladda den
Postad 04 January 2011 - 10:50
1-0! Jag har ju två minneskort. Kan ju föra över allt till det andra och återställa luren. Kan göra det när jag kommet hem och kan ladda den
återkommer med resultat.
Det skadar inte att testa
Postad 04 January 2011 - 11:19
Ja jag fick då problem med sms-notifieringar iaf.. Ibland "larmar" den och ibland inte.. Sen så stannar notifikationen kvar fastän jag läst sms:et ibland..
Hoppas det fixas snart, ganska trökigt måste jag säga..
/ Anders
Idag råkade jag ut för detta med utebliven notifiering vid inkommet SMS! Jag vaknade imorse, kollade telefonen och där var inga nya meddelanden. Senare på jobb så skulle jag skriva ett SMS och ser då att jag har ett oläst SMS som mottagits igårkväll. Började strula lite med telefonen just som ett SMS kom, jag kunde då se en förhandsgranskning av meddelandets två första rader. Jag forsatte med det jag höll på med, senare när jag var tillbaka på hemma skärmen så fanns det inte längre någon brevikon som berättar att det finns nya meddelande att läsa. Detta måste absolut ha med den senaste uppdateringen att göra, har inte haft detta problem tidigare.
Postad 04 January 2011 - 11:53
Är det bara jag, eller har ni andra varit in på htcsense.com och tittat? Jag får bara en enda skärm med typ sakerpå, spärra telefon, lås telefon, skicka vidare samtal å nått till. Jag trodde det skulle finnas bra mycket mera på den sidan. Tror jag har sett några videoexempel där det är en massa annat.
Samma problem här, ska ju kunan gå att göra en massa saker på HTCSense.com, nya teman mm mm. Har ju sett en massa videos där HTCSense.com demas. Men jag får enbart upp en sida med möjlighet att låsa telefonen samt ringa till den. That´s it, vet inte vad som är fel.
Postad 04 January 2011 - 12:20
Postad 04 January 2011 - 13:05
Det skadar inte att testa
ja, återkom gärna med resultaten
Jag rensade bort allt jag hade sparat på telefonen. Då vart den snabbare och laggar inte i spelen. Men när det sägs att den skall ha 8gb intern lagringskapacitet, är det då borträknat med operativsystemet å sånt. För jag har bara 1gb ledigt och har inte en enda app på telefonen utan bara på sd kortet.
Postad 04 January 2011 - 15:32
Jag rensade bort allt jag hade sparat på telefonen. Då vart den snabbare och laggar inte i spelen. Men när det sägs att den skall ha 8gb intern lagringskapacitet, är det då borträknat med operativsystemet å sånt. För jag har bara 1gb ledigt och har inte en enda app på telefonen utan bara på sd kortet.
Var har du fått ifrån att den ska ha 8gb intern lagringsutrymme, htc själva uppger 1,5gb totalt.
Postad 04 January 2011 - 15:57
Jag misstänker att den den var för fullproppad med apps/filer. OS behöver alltid lite fritt utrymme för olika cache lagringar, även fast den har RAM på hela 768MB.
Interna lagringskapaciteten på DHD är, som Goldstar säger, 1.5GB. Däremot minneskortet du får med är på 8GB.
Postad 04 January 2011 - 16:03
Jag misstänker att den den var för fullproppad med apps/filer. OS behöver alltid lite fritt utrymme för olika cache lagringar, även fast den har RAM på hela 768MB.
Interna lagringskapaciteten på DHD är, som Goldstar säger, 1.5GB. Däremot minneskortet du får med är på 8GB.
Jaha, det förklarade saken. Har alltid trott jag haft 8gb intern lagring
Postad 04 January 2011 - 19:07
Postad 04 January 2011 - 19:31
Jaha, det förklarade saken. Har alltid trott jag haft 8gb intern lagring
haha! Skönt att veta att det inte var någon större fara =)
Hehe gött att det löste sig. Ett tips är att installera Advanced Task Killer och emellanåt stänga ner onödiga appar som ligger på i bakgrunden.
Hmm bara jag som har problem och få igång htcsense sidan logga in osv samt att få igång gps så man kan hitta telefonen?
Jag har registrerat mig och kan logga in utan problem, det finns inte så många funktioner för oss Svenskar än men det kommer förhoppningsvis inom kort.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
1163 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?