Battlefield 3 PC
1123 svar till detta ämne
Postad 08 November 2011 - 02:29
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Tja! Eftersom att alla i min klass har beslutat köra BF3 på PC så funderar jag på att sälja mitt nyinköpta ps3:a och skaffa en hyffsad dator och BF3 till jul. Men hur bra dator behöver man? Jag har kollat på SweClockers sommardator för 7500:- Nåt att ha? Eller har nån en bättre setup? http://www.sweclocke...ockers-somma...
Nuvarande setup: skoldator 
Krav: Att kunna spela BF3, inte nödvändigtvis på ultra men så bra som min budget tillåter.
Budget: Allra helst runt 8-10 tusen för en komplett dator. Kan även gå lite högre om det gör stor skillnad för prestandan.
Jag behöver allt förutom headset då jag redan har ett Sennheiser PC360 g4me Mina kompisar kan kanske bygga ihop den åt mig men pappa vill helst att vi ska hitta en butik där man kan plocka ut delar oc hde bygger den åt oss ur garantisynpunkt...
Mycket text, ja vet. Skulle detta + en skärm funka? Det är istortsett en sån SweClockersdator. http://www.inet.se/k...om-sweclocke... Fick även tips om denna som en kille kör och den maxar tydligen Bf3 på ultra på 50fps https://www.prisjakt...=1015629&view=m
Du kommer kunna spela BF3 med den datorn, medium/high nånting, det du ska ha i åtanke nu är att det är svårt att få tag i hårddiskar + att de är dyra som in i **** pga översvämningar nere i Thailand eller var de nu tillverkas. 3000kr för en 2tb disk är inget ovanligt nu, för nån månad sen kostade samma diskar 600kr... Vill du dock vara lite "framtidssäker" (finns iofs inte inom dator) så köp grafikkort med mer minne, såg att du tänkte köra SLI, men även om du har 2 kort så räknas det bara som att du har 1 gig minne vad jag har läst iaf. Ska du spela BF3 så vill du inte ligga och trycka på 50fps, över 60 ska du ha, konstant. Även när du får drops ska du ligga över 60fps.
Postad 08 November 2011 - 09:53
Fjant
-
Fjant
-
Lärjunge
-
-
409 inlägg
Hårddisken i Sweclockers dator kostar idag 1700:- när de skrev artikeln kostade den 849:-...
Jag håller också på att sätta ihop ny dator för att kunna köra BF3 men jag tänker avvakta lite tills hårddisk priserna blir normala igen.
Postad 08 November 2011 - 10:05
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Fi fan. Spelade BF3 online för första gången igår. **** vad kul det är. Grafiken och Ljudet är ju så omåttligt fint, sitter här med fint högtalarsystem vid datorn och när man tuffar iväg med tanken i extra hastighet känns det som om väggarna ska ramla ner.
Postad 08 November 2011 - 10:57
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Hårddisken i Sweclockers dator kostar idag 1700:- när de skrev artikeln kostade den 849:-... 
Jag håller också på att sätta ihop ny dator för att kunna köra BF3 men jag tänker avvakta lite tills hårddisk priserna blir normala igen.
Kör på en SSD, skaffa lagringsdiskar sen...
Postad 08 November 2011 - 11:16
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
nvm. löste det nu 
För övrigt måste jag säga att jag hatar battlelog. Det tar verkligen hur lång tid som helst att komma in på servrar, bara för att typ "time out" eller något i den stilen. Suttit i snart 20 minuter och försökt ta mig in på vilken server som helst 
Fullständigt värdelöst.
Battlelog är allt annat än värdelöst, nu fungerar det riktigt bra. Du skulle varit med de första dagarna!
Postad 08 November 2011 - 11:22
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Håller med om att Battlelog växer för var dag man använder det. Var väldigt skeptisk i början men det har både blivit mer invant samt förbättrat sen starten. Det enda jag har emot hela lösningen är att det inte går att starta spelet "stand alone" och använda Battlelog enbart för att kolla stats och hålla koll på vänner mm separerat från spelet.
Men man kan väl inte få allt här i livet, dock skall sägas att bortsett från lite hickups första dygnen funkar det över förväntan att hitta och logga in på servers numer.
Snart rank 34!
Postad 08 November 2011 - 13:36
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Battlelog är allt annat än värdelöst, nu fungerar det riktigt bra. Du skulle varit med de första dagarna!
I så fall vill jag inte veta hur det fungerade första dagen. Jag har fortfarande megaproblem med att överhuvudtaget komma in på servrar. Dessutom brukar mina spelsessioner i 9 fall av 10 slutas med att jag blir utkastad av spelet "connection timed out" eller nått i den stilen. Vilket gör att du blir av med dina poäng du tjänade under matchen du blev utkastad ifrån. Ärligt talat fungerar MP sjukt dåligt just nu. Väl inne i servrarna fungerar allt bra men biten in och att du blir utkastad är sjukligt störande. Jag upplever att jag har lättare att komma in om jag använder firefox istället för chrome men jag vet inte om det bara är inbillning eller ej.
Postad 08 November 2011 - 13:41
monkie79
-
monkie79
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag har absolut inga problem med battlelog elle att bli utkastad ur spelet. Du kanske har problem med din uppkoppling?
Postad 08 November 2011 - 13:44
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Jag har absolut inga problem med battlelog elle att bli utkastad ur spelet. Du kanske har problem med din uppkoppling?
Är ju lite konstigt att det inte syns i andra spel i så fall :/
Postad 08 November 2011 - 14:36
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
masse70 - Har för mig att du ska kunna starta singleplayer manuellt med typ "C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe" -mode campaign" eller nåt sånt. Sökvägen lär ju behöva ändras efter vad du har såklart.
Sgart - Känns som du har något annat problem i samband med bf3. Och nej, dina poäng sparas under spelets gång, sålänge server inte hänger sig kommer dina poäng trilla in senare i multiplayer iaf. Vad är det för servrar du ansluter till. Testa att begränsa dina sökningar till endast europa t.ex. Vettiga servrar brukar vara Gotland, Webhallen, 24/7 och TV2. Testa att söka på namn och gå in på dem och se hur det fungerar. Du kör inte överklockat va, för det är många som haft problem med klockning, speciellt av grafikkorten. Vad kör du för ISP, är det stabilt mellan dig och ea masterserver, mellan dig och gameservern ? Testa att lägga upp några ping -t x.x.x.x mot ea och gameservern som du låter gå. Kanske är något där som inte lirar riktigt.
Battlelog fungerar klockrent för mig. Även så i Alphan och Betan, fast man behöver vänja sig vid tanken, men med tanke på hur dåliga DICE tidigare serverbrowsers varit så är Battlelog ett genidrag och av nya tidens anda. Med tanke på hur många dåliga webimplementationer det finns så är den grymt bra. När jag körde MW2 så hade jag ett konto på Infinity ward, den sidan kunde inte ens byta sida på siten och fortfarande hålla en inloggad, etc.
Postad 08 November 2011 - 14:58
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
De vanligaste problemen med BF-serien genom tiderna och disconnects har i de flesta fall rört sig om Punkbuster eller router-relaterade fel/problem.
Om inte detta gjorts börja alltid med att installera samt uppdatera PB och gör det sen frekvent (jag har hunnit få minst en update på PB sen BF3 gick live). Annars se till att öppna ALLA TCP/UDP portar i din ev router. Kolla även om just du är drabbad av UPNP-problemet som många rapporterat om på forumen.
Känns spontant som det mesta härrör sig från nåt av dessa.
Postad 08 November 2011 - 16:07
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Ska ta och kolla detta när jag kommer hem! tack för all hjälp
Postad 08 November 2011 - 17:41
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Min verkar ha fixat sig nu efter senaste uppdateringen av battlelog,förut så hängde sig spelet vid varje kartbyte men det är borta nu 
Tog dessutom bort asus gamer OSD som tydligen skulle skapa problem då jag har ett asus grafikkort
Postad 08 November 2011 - 18:08
cliff74
-
cliff74
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hur funkar det med att utrusta sina vapen osv. Jag kör Engineer med AKS-47u, till den står det att jag har låst upp både kobra siktet och laser siktet. Men hur får jag på dessa? Letat runt i menyer både i spelet och i battlelog utan resultat.
Hjälp
Postad 08 November 2011 - 18:17
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Hur funkar det med att utrusta sina vapen osv. Jag kör Engineer med AKS-47u, till den står det att jag har låst upp både kobra siktet och laser siktet. Men hur får jag på dessa? Letat runt i menyer både i spelet och i battlelog utan resultat.
Hjälp
"Customize" en av flikarna bredvid "Deploy" och "Squad/Team".
Postad 08 November 2011 - 18:41
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Nu har jag slått av UPnP, installerat Punkbuster och addat BF3 till den (hade inte ens detta installerat) och tagit bort min OC på mitt HD5870.
Ska se om det går bättre
Postad 08 November 2011 - 18:48
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Nu har jag slått av UPnP, installerat Punkbuster och addat BF3 till den (hade inte ens detta installerat) och tagit bort min OC på mitt HD5870.
Ska se om det går bättre 
Om du inte ens har haft PB installerat är det: A inte så konstigt överhuvudtaget att du haft dessa problem B helt otroligt att du ens kommit in nånstans alls och kunnat spela överhuvutaget. Detta då det tom också stått på startsidan i Battlelog att det är viktigt att installera men främst att uppdatera PB. Lite synd då måna "gnäller" och drabbas i onödan och ger detta spel mer oförtjänt mer strulrykte än vad som behövs. Hopps detta hjälpte!
Postad 08 November 2011 - 18:58
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Ska se om det går bättre 
Ignorance is bliss.
Postad 08 November 2011 - 21:03
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
I så fall vill jag inte veta hur det fungerade första dagen. Jag har fortfarande megaproblem med att överhuvudtaget komma in på servrar. Dessutom brukar mina spelsessioner i 9 fall av 10 slutas med att jag blir utkastad av spelet "connection timed out" eller nått i den stilen.
Vilket gör att du blir av med dina poäng du tjänade under matchen du blev utkastad ifrån. Ärligt talat fungerar MP sjukt dåligt just nu. Väl inne i servrarna fungerar allt bra men biten in och att du blir utkastad är sjukligt störande.
Jag upplever att jag har lättare att komma in om jag använder firefox istället för chrome men jag vet inte om det bara är inbillning eller ej.
Stäng av upnp i din router och avinstallera chrome, chrome är skräp (jag testade den innan idag och fick knappt igång möget.) Lite sen.. Men så går det när man sitter kvar i en tråd ett antal timmar medans man gör nåt annat...
Redigerat av Unregistered0b87209e, 08 November 2011 - 21:09.
Postad 08 November 2011 - 21:10
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Stäng av upnp i din router och avinstallera chrome, chrome är skräp (jag testade den innan idag och fick knappt igång möget.)
Chrome är inte alls skräp och den funkar både utmärkt och tom bättre än de andra jag har för just Battlelog som exempel. Så du behöver ju inte ta i så du spricker, för det där stämmer inte. Däremot är upnp och pb erkända problemområden.
Redigerat av masse70, 08 November 2011 - 21:13.
Postad 08 November 2011 - 21:16
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Om du inte ens har haft PB installerat är det:
A inte så konstigt överhuvudtaget att du haft dessa problem
B helt otroligt att du ens kommit in nånstans alls och kunnat spela överhuvutaget.
Detta då det tom också stått på startsidan i Battlelog att det är viktigt att installera men främst att uppdatera PB.
Lite synd då måna "gnäller" och drabbas i onödan och ger detta spel mer oförtjänt mer strulrykte än vad som behövs.
Hopps detta hjälpte!
Var inne en stund tidigare och då gick det, även om spelet crashade första startförsöket. Andra gick dock bra. Well det står inte något om punkbuster i startsidan när jag loggar in på BL. Jag tog ärligt talat förgivet att punkbuster var default installerat på datorn. Många andra spel bundlas ju med sådana tilläggsapplikationer. Om det nu är så många som gnäller så är det väl helt enkelt otydligt med hur man ska göra för att få spelet att fungera på ett rättvist sätt. De allra flesta spelen installeras och sen spelar man. Om det sen kommer upp felmeddelanden som inte säger något om att du saknar exempelvis punkbuster är det ju rätt svårt att snabbt inse att det är vad som saknas. Annars hade jag inte skrivit som jag gjorde i denna tråden och fått den hjälpen jag fick, som jag dessutom är tacksam för. Stäng av upnp i din router och avinstallera chrome, chrome är skräp (jag testade den innan idag och fick knappt igång möget.)
chrome kommer jag aldrig avinstallera  vilka servrar spelar ni själva på då  ?
Postad 09 November 2011 - 00:57
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
vilka servrar spelar ni själva på då ?
Gillar Gotlands servrar. Bara att söka på Gotland i filtreringen. De passar bättre till de lite mindre banorna med sina 50 spelare istället för 64.
Postad 09 November 2011 - 09:39
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Det är inte värdelöst, men det har dock fortfarande sina problem tycker jag. Främst märks det att det är ett helt annat företag än DICE som gjort Battlelog. T.ex. så verkar inte BF3 ha nån som helst koll på partyfunktionen i Battlelog eftersom den splittar partyt i olika squads och ofta i olika lag t.o.m. Fast man kan fortfarande snacka med alla även om man är i olika lag, vilket blir helt värdelöst då man hör vad motståndarna planerar att göra. Sen är det rätt ofta som BF3 kraschar för någon i laget när man gör en party join till en server, vilket gör att ingen annan heller kommer in efter som den väntar på att den personen skall joina. Eller så glömmer den starta Origin först och då blir det inget BF3 heller, och hela party join hamnar igen i ett slags väntelänge som aldrig går över.
Postad 09 November 2011 - 10:55
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
vilka servrar spelar ni själva på då ?
På våran egen, en 50p CQ HC.
Postad 09 November 2011 - 14:09
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Det borde absolut vara så att man hamnade i samma lag och samma squad som du (Sirdlot) säger men det brukar vara relativt lätt att hitta en squad med plats och hoppa in i den. Jag brukar oftast spela med 3-4 andra personer, kan förstå att det blir endel problem om man går in ett fullt party eller mer på en server. Notera även att det går att kicka randoms från squads och göra plats för vänner så länge man är squadleader och har satt squaden i private.
Det är lite krascher med när man joinar servrar men absolut inget gamebreaking för mig.
Har för övrigt börjat spela med IRNV-siktet nästan enbart. Visst det känns lite som att jag fuskar men skönt att kunna spotta ut alla snipers som ligger och jobbar på solbrännan på Kharg. Eller bara se folk som låtsas vara en buske. Känns som om man är Skarsgårds karaktär i Generation Kill.
En av de få sakerna jag ogillar med spelet är att man måste spela om co-op in absurdum för att låsa upp alla vapen. Jag kunde köpt det om man var tvungen att dra igenom hela co-op EN gång för att få alla vapen. Som det är nu är bara löjligt. Har bara två co-op-vapen kvar men är inte särskilt sugen på att nöta 100000 poäng till. Känner dock att jag måste ha G3an, en av favoriterna från BC2.
Redigerat av zxcv, 09 November 2011 - 14:46.
Postad 09 November 2011 - 23:37
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Det är inte värdelöst, men det har dock fortfarande sina problem tycker jag. Främst märks det att det är ett helt annat företag än DICE som gjort Battlelog. T.ex. så verkar inte BF3 ha nån som helst koll på partyfunktionen i Battlelog eftersom den splittar partyt i olika squads och ofta i olika lag t.o.m. Fast man kan fortfarande snacka med alla även om man är i olika lag, vilket blir helt värdelöst då man hör vad motståndarna planerar att göra.
Sen är det rätt ofta som BF3 kraschar för någon i laget när man gör en party join till en server, vilket gör att ingen annan heller kommer in efter som den väntar på att den personen skall joina. Eller så glömmer den starta Origin först och då blir det inget BF3 heller, och hela party join hamnar igen i ett slags väntelänge som aldrig går över.
Det är riktigt irriterande när hela partyt blir splittrat i bägge lagen dessutom i olika squads.... Mitt fungerar dock klanderfritt nu när jag tog bort gamer OSD och uppdaterade battlelog,bara dom får till partyfunktionen så blir det bra sen
Postad 11 November 2011 - 07:24
Unregisteredafc8f69d
-
Unregisteredafc8f69d
-
Användare
-
-
215 inlägg
Spelar mest på Webhallen eller Sweclockers servrar.
Postad 11 November 2011 - 10:20
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Blivit gotland och Webhallen för mig de senaste gångerna. Spelade en del på Swec för ett par dagar sen men den hade ju problem med krasher emellanåt samt att den i princip alltid är full.
Postad 11 November 2011 - 10:52
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Våran server ligger på 48e plats i svea rike just nu: http://www.gametrack...rchpge=2#search Webhallen är populärast... brukar bli dom eller Gotlands om våran är tom, och inte hinner vänta tills den fylls!
Postad 11 November 2011 - 15:04
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Låste äntligen upp G3 och SG553 igår. SGn kändes som G36 men G3an, herregud vilken bössa! Den är ännu bättre än i BC2. 7,62-kalibern gör slarvsylta av motsåndet.
Kommer aldrig mer röra co-op nu.
Postad 11 November 2011 - 18:24
F.L.
-
F.L.
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Ska man gå ordagrant på vad SweClockers skrev så är det inte uteslutet med en tvåkärning cpu, det funkar precis som Novaland skriver beror nog på vad du har för krav på upplösning/inställningar och fps.
Det här är ju faktiskt minimum kravet på spelet:
Minimum requirements for Battlefield 3 - OS: Windows Vista or Windows 7
- Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
- RAM: 2GB
- Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
- Graphics card memory: 512 MB
- Sound card: DirectX compatible sound card
Vill du satsta lite högre så är det detta som rekommenderas:
Recommended system requirements for Battlefield 3- OS: Windows 7 64-bit
- Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
- RAM: 4GB
- Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
- Graphics card memory: 1 GB
- Sound card: DirectX compatibl sound card
Så att byta till quad-core och GTX 560 som du är inne på kanske är rätt väg för dig.
Kan säga att BF3 rullar på hyffsat fint nu med ett nytt GTX 560 Ti. Dock med en CPU på 100% load konstant. Så det får bli steg 2 (att byta CPU)
Postad 12 November 2011 - 13:34
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Klarade en hel runda i attackhelin igår utan att bli nerskjuten, den har blivit riktigt rolig att ratta nu när man låst upp endel godsaker. Tyckte den var värdelös pre-unlocks.
Har även snart låst upp det tredje sätet i tanken, ska bli roligt att kunna skjuta ner irriterande flyg med tanken, tydligen hjälper inte flares mot guided shells
Redigerat av zxcv, 12 November 2011 - 13:35.
Postad 12 November 2011 - 14:29
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Klarade en hel runda i attackhelin igår utan att bli nerskjuten, den har blivit riktigt rolig att ratta nu när man låst upp endel godsaker. Tyckte den var värdelös pre-unlocks.
Har även snart låst upp det tredje sätet i tanken, ska bli roligt att kunna skjuta ner irriterande flyg med tanken, tydligen hjälper inte flares mot guided shells 
Med tredje sätet kan du bara låsa, ej skjuta ned. Main gunnern kan dock skjuta av sin guided missile även de som kör med javelin. Men är man en squad med 3 engineers i en tank så blir den oerhört svår att ta ned
Postad 12 November 2011 - 15:21
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Med tredje sätet kan du bara låsa, ej skjuta ned. Main gunnern kan dock skjuta av sin guided missile även de som kör med javelin. Men är man en squad med 3 engineers i en tank så blir den oerhört svår att ta ned 
Ja det visste jag redan, som med en bemannad SOFLAM, nämnde guided shells om du läser en gång till. Spelar med polare så kommer inte bli ngt problem att kordinera. Vore en mardröm att ha det tredje sätet och bara spela med randoms som inte förstår teamwork om det skulle komma upp och slå dem i ansiktet.
Postad 12 November 2011 - 15:55
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Hade faktiskt en attackhelikopter i motsatta laget på en match häromdagen. Tror han hade 22-2 eller något i den stilen. Han var sjukligt jobbig iallaf. Gick i princip inte fly från den jäveln :/
Postad 12 November 2011 - 15:58
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Hade faktiskt en attackhelikopter i motsatta laget på en match häromdagen. Tror han hade 22-2 eller något i den stilen. Han var sjukligt jobbig iallaf. Gick i princip inte fly från den jäveln :/
Har man bara en tailgunner man kan kommunicera med så att man kan kordinera sina flares blir det så mycket lättare att hålla sig länge i luften. Med randoms blir det i princip omöjligt då 1. de kanske inte ens har flares 2. går inte att kommunicera med dem.
Postad 12 November 2011 - 16:05
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
mkt möjligt. han var grym iallaf. När man spelar ensam vilket jag gör är det ju svårare att knåpa ihop den typen av gameplay. Sen går det ju knappt sätta emot något emot en sådan heli om man inte har rätt upplåsta vapen mm. Utan upplåst anti air på engineer är det ju jävligt svårt att ta sig ur en låst spawnmassaker när en helikopter står och vaktar.
Postad 12 November 2011 - 16:07
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Ja det visste jag redan, som med en bemannad SOFLAM, nämnde guided shells om du läser en gång till. Spelar med polare så kommer inte bli ngt problem att kordinera. Vore en mardröm att ha det tredje sätet och bara spela med randoms som inte förstår teamwork om det skulle komma upp och slå dem i ansiktet.
Visst jag menar naturligtvis Guided shell, när man sitter i tanken. Läste dock inte att du spelade med någon polare, ser faktiskt inte det nu heller när jag läser om. På ps3an där har jag låst upp de där bitarna, och min upplevelse är att antingen så fungerar flares eller så har Jetplanen väldigt lätt att åka ifrån shellsen. Dessutom så läpper laserlocken när de drar av flares, men det går ju snabbt att låsa igen.
Postad 12 November 2011 - 16:15
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
mkt möjligt. han var grym iallaf. När man spelar ensam vilket jag gör är det ju svårare att knåpa ihop den typen av gameplay. Sen går det ju knappt sätta emot något emot en sådan heli om man inte har rätt upplåsta vapen mm. Utan upplåst anti air på engineer är det ju jävligt svårt att ta sig ur en låst spawnmassaker när en helikopter står och vaktar.
Tru dat, ändå mycket bättre balanserat än hur det var i Bad Company 2 då en helikopter bara kunde circle-strafa runt en spawn och döda hur länge den ville iom låga reloadtimes för flares kombinerat med att det var svårt som fan att träffa den med tracer darts. Finns många fler sätt att bekämpa en heli på i Bf3, raketgevär, Javelin med soflam, tank med soflam-säte, aa-tank, egen heli, jets. Så länge antiair-tanken gör sitt jobb ska attackhelin vara så rädd att han håller sig över sin spawn. Men tyvärr gör den inte alltid det. Det sköna är att det inte är spelets design det är fel på om man blir överkörd av en heli utan lagets fel då de inte gjort sin uppgift vilket är att göra sitt yttersta för att ta ner fanskapet.
Postad 12 November 2011 - 16:18
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Visst jag menar naturligtvis Guided shell, när man sitter i tanken. Läste dock inte att du spelade med någon polare, ser faktiskt inte det nu heller när jag läser om.
På ps3an där har jag låst upp de där bitarna, och min upplevelse är att antingen så fungerar flares eller så har Jetplanen väldigt lätt att åka ifrån shellsen. Dessutom så läpper laserlocken när de drar av flares, men det går ju snabbt att låsa igen.
No problem.  Ville bara klargöra att jag inte har noll koll på det här wunderbara spelet. På youtubefilmen jag såg drog planet/helin flares men det verkade inte hjälpa utan shellen gick fram ändå.
Postad 12 November 2011 - 16:25
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
No problem.  Ville bara klargöra att jag inte har noll koll på det här wunderbara spelet. På youtubefilmen jag såg drog planet/helin flares men det verkade inte hjälpa utan shellen gick fram ändå.
Ska prova lite ikväll på PS3an, men en sak är då säker, helikoptrar brukar åka rätt fort i backen med ICTV och Guided shells, tanken laddar om såpass fort att de inte hinner att åka iväg, även om den första missar. thomasson1979 på battlelog, extrem nybörjare i pcvärlden
Postad 12 November 2011 - 16:37
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Ska prova lite ikväll på PS3an, men en sak är då säker, helikoptrar brukar åka rätt fort i backen med ICTV och Guided shells, tanken laddar om såpass fort att de inte hinner att åka iväg, även om den första missar.
thomasson1979 på battlelog, extrem nybörjare i pcvärlden 
Låter underbart då helisarna kan vara extremt enerverande när man cruisar runt i sin tank. Samma här spelat, pc och bf 1942, bf2 men gick över till xbox för 4-5 år sedan. Så känner mig också som en nybörjare även om mus-aimet börjar kännas lika naturligt som i gulddagarna med counter strike, day of defeat och bf-spelen.
Postad 12 November 2011 - 19:11
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Har lite problem med styrningen här också efter ps3 nötandet dock går det bättre å bättre
lyckades med en 52-25 och 15000 poäng ungefär just  roligt roligt
An 91 med holo siktet och heavy barrel är nya favoriten
Postad 12 November 2011 - 19:40
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Kan bara intyga effter att ha låst upp allt till tanken inkl CITV att en samkörd 3 mannatank är en 1 tank army
Redigerat av masse70, 12 November 2011 - 19:43.
Postad 12 November 2011 - 20:47
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Kan bara intyga effter att ha låst upp allt till tanken inkl CITV att en samkörd 3 mannatank är en 1 tank army 
Ja det är nog den bästa kombon om man vill vinna i det här spelet, rätt fordons"uppgraderingar" och man är en winner direkt  Nu ska jag in och härja!
Redigerat av Ola Thomasson, 12 November 2011 - 20:47.
Postad 14 November 2011 - 08:20
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Yes, då var man äntligen :
r45.png 16.63K
2 Antal nerladdningar
Nu ska man bara ta sin sista Service Star för Recon så kan man sen börja och köra lite som man vill efter man låst upp alla vapen.
Måste säga att spelet växer för varje dag.
Postad 14 November 2011 - 08:54
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Hur många timmar har du spelat?
Postad 14 November 2011 - 09:14
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Postad 14 November 2011 - 17:13
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Som jag då, men jag är fortfarande lvl 40. Av någon anledning så går det toksegt att lvl'a engineer för mig, tills jag slog över till PDW-R. Men så har jag inte hamnat så jag har kunnat skrapa bra med poäng på repair. I hardcore som jag körde igår med PDW-R och extended mags, så gör den slarvsylta av motståndet. 42:12 på rush Canals.
Att sedan ha typ 13 timmar i Jet, hjälper inte heller rankingen direkt, även om det är jäkligt roligt att flyga såklart. Detsamma gäller recon om man kör med bolt-actions och skottar på långt håll. Om du inte har den redan så kommer du nog gilla m98an... men den behövs inga andra snipers. I HC är det klart bra att bara köra m98, holo och taclight, folk blir alltid lagom irriterade av den kombon, eller möjligen IR.
Det är min fallback om det inte är någon fart på lagen, då gör jag det som är roligt. Det är alltid lite roligt att komma in efter halva rundan, fjutta iväg några skott och att dra MVP1 med dubbla poängen, typ 3000 eller nåt på bara 6 kills när rundan fallerar på första set'et mcoms. Annars är support alltid roligt, hitta en bra plats att försvara på, ut med bipod och sen är det bara att brassa på. Hade en runda på 17:1 igår på bazaar som var lite nice. Grym karta, men om man möter några support som vet vad de gör är den i princip omöjlig i rush.
Postad 16 November 2011 - 00:30
MackeMack
-
MackeMack
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Äntligen börjat lira bf3 till pc! Har dock endast kört 1h3m. Tycker det är grymt svårt, har ej kört fps spel till pc sen battlefield 2 runt 2005-2006 tror jag och känner mig så skakis på det nu
Lär väl bli att man endast spelar lite ibland på helgerna då jag ej känner någon som kör på pc. Dock grymt kul med 64 spelare, ska bli hur kul som helst med nya back to Karkand! bara älskar de gamla bf2 banorna
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|