Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 23 January 2011 - 14:16
Ponisch
-
Ponisch
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Hur är det att träna en muskelgrupp när man redan har en viss träningsvärk? Ger det ökad effekt eller blir det på något sett negativt för muskeln att 'överanstränga' sig?
Exempel:
Dag 1 - Träna mage
Dag 2 - Träna bröst
Dag 3 - Träna mage
Om man då har träningsvärk i magmusklerna på dag 3, är det värt att börja ännu ett magpass då? Det säger ju sig självt att det andra magpasset kommer vara segare, men bortse från det.
(Notera att detta bara är ett exempel, vilodagar mellan vissa pass samt varierad träning varje pass är ju en självklarhet)
Postad 23 January 2011 - 15:07
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Det var väl någon som skrev tidigare att magmuskeln var en uthållig muskel och kunde därför tränas nästan varje pass.
Jag brukade köra så förut, och blev mycket snabbt starkare och började få urskiljbara magrutor överst på magen.
Postad 23 January 2011 - 15:14
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Själv skulle jag inte köra med värk
Postad 23 January 2011 - 15:14
Ponisch
-
Ponisch
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Om man byter ut magmusklerna mot, låt oss säga axlar (eller vad som helst) då? Det jag syftade på var egentligen hur kroppen (musklerna) reagerar på ansträngning vid träningsvärk!
Postad 23 January 2011 - 15:22
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Om man byter ut magmusklerna mot, låt oss säga axlar (eller vad som helst) då? Det jag syftade på var egentligen hur kroppen (musklerna) reagerar på ansträngning vid träningsvärk! 
Dina muskler är fortfarande i ett nedbrytet stadie vilket gör att du inte borde kunna göra några större resultat med att träna med träningsvärk. Hur som helst, om du värmer upp och kommer igång så känner du inte träningsvärken längre. Jag har väl inga källhänvisningar till något av det jag har sagt utan går efter lite logik.
Postad 23 January 2011 - 15:29
Ponisch
-
Ponisch
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Dina muskler är fortfarande i ett nedbrytet stadie vilket gör att du inte borde kunna göra några större resultat med att träna med träningsvärk.
Hur som helst, om du värmer upp och kommer igång så känner du inte träningsvärken längre. Jag har väl inga källhänvisningar till något av det jag har sagt utan går efter lite logik. 
Ah, tack, det var lite det jag var ute efter! Huruvida det ger några resultat (positiva/negativa) eftersom musklen befinner sig i ett redan 'jobbigt' stadie.
Postad 23 January 2011 - 17:03
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
T-värk efter 4:e dagen så är det bara köra på som vanligt och värken försvinner som Kalekulan säger efter första settet.
Postad 23 January 2011 - 21:18
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Det var väl någon som skrev tidigare att magmuskeln var en uthållig muskel och kunde därför tränas nästan varje pass. Jag brukade köra så förut, och blev mycket snabbt starkare och började få urskiljbara magrutor överst på magen.
Vad är det du säger? Magmuskeln är knappast någon revolutionerade muskeln utan är som alla andra, magmuskeln behöver vila den också. Så om du kör magen varje dag så tror du kommer bygga några magmuskler? Nej 24h vila för magen mellan varje pass gör bara att du bryter ner den...
Postad 23 January 2011 - 21:30
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Vad är det du säger? Magmuskeln är knappast någon revolutionerade muskeln utan är som alla andra, magmuskeln behöver vila den också. Så om du kör magen varje dag så tror du kommer bygga några magmuskler? Nej 24h vila för magen mellan varje pass gör bara att du bryter ner den...
Om man kollar bakåt kanske 10 sidor i tråden så kanske du hittar något. Numera tränar jag mage ungefär en gång i veckan bara då jag anser att det finns viktigare muskler att träna, som bröst, armar, rygg och axlar
Postad 23 January 2011 - 21:39
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Magmuskeln behöver vila, men inte alls lika mycket som andra muskler. Du kan lätt köra mage varje pass. Om man kollar bakåt kanske 10 sidor i tråden så kanske du hittar något. Numera tränar jag mage ungefär en gång i veckan bara då jag anser att det finns viktigare muskler att träna, som bröst, armar, rygg och axlar 
Magen och rygg är enligt mig det viktigaste då det är de muskler som håller uppe hela överkroppen.
Postad 23 January 2011 - 21:44
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Magmuskeln behöver vila, men inte alls lika mycket som andra muskler. Du kan lätt köra mage varje pass.
Magen och rygg är enligt mig det viktigaste då det är de muskler som håller uppe hela överkroppen.
Jo, ökade ju snabbt i mage och kände att livet blev lite bättre liksom
Postad 23 January 2011 - 22:28
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Magmuskeln behöver vila, men inte alls lika mycket som andra muskler. Du kan lätt köra mage varje pass.
Länka trådar eller info om det du påstår.
Postad 23 January 2011 - 23:21
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
En överansträngd bukmuskel är dessutom att tigga om problem med ryggen.
Postad 23 January 2011 - 23:30
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Alltså att träna händerna är något jag rekommenderar, du har nytta av det i vardagen också. Kör du tungt med grippers (så du stänger CoC #2.5 typ) så är inte marklyft på över 200 pannor något problem. Inte shrugs heller. Kan Samuelsson marka drygt 350 utan remmar så ser du att händerna kan bli oerhört starka om man bara kör lite!
Du ska nog undvika att dra jämförelser med "världens starkaste man" Klart man kan/bör träna underarmarna också. Men jag som hade underarmsinflamation 2 gånger förra året pga överansträngda underarmar vet också att man kan få ett helvette om man överanstränger sina grepp. Ingen tvekan om att man ska träna utan remmar så gott det går. Men ibland går det inte. Sen är det ju lite skillnad på att jämföra marklyft med shrugs. I shrugs repeterar du utan att öppna handleden, marklyft låter dig greppa av mellan dina reps. Som sagt, kan man träna utan remmar finns det ingen anledning att använda remmar. Men vid vissa tillfällen kan remmar ha en funktion.
Postad 24 January 2011 - 00:04
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Länka trådar eller info om det du påstår. http://forum.body.se...ead.php?t=26224Där har du en. Men jag brukar under deff köra mage vid varje gympass. Under bulk kör jag tungt magpass 3ggr i veckan. Jag har märkt stort resultat.  Har inga källhänvisningar utan går efter egna erfarenheter. Alla säger olika om hur man ska träna - var man för sig får vara lite källkritisk och själv tänka vad som verkar bäst.
Postad 24 January 2011 - 06:35
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
http://forum.body.se...ead.php?t=26224
Där har du en. Men jag brukar under deff köra mage vid varje gympass. Under bulk kör jag tungt magpass 3ggr i veckan. Jag har märkt stort resultat. Har inga källhänvisningar utan går efter egna erfarenheter. Alla säger olika om hur man ska träna - var man för sig får vara lite källkritisk och själv tänka vad som verkar bäst.
Ja vad jag vet så återhämtar sig magen på <24h. Har man kört ett ordentligt magpass kan man kanske vänta ett dygn till. Tränar man mage mycket är det viktigt att man stretchar emellanåt så man inte blir kutryggig vilket inte är snyggt.
Postad 24 January 2011 - 06:41
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Ja vad jag vet så återhämtar sig magen på <24h.
Gör den verkligen det? Jag kan ha grym träningsvärk 5-6 dagar om jag kör ett stenhårt magpass
Postad 24 January 2011 - 08:50
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Du ska nog undvika att dra jämförelser med "världens starkaste man"
Klart man kan/bör träna underarmarna också. Men jag som hade underarmsinflamation 2 gånger förra året pga överansträngda underarmar vet också att man kan få ett helvette om man överanstränger sina grepp.
Ingen tvekan om att man ska träna utan remmar så gott det går. Men ibland går det inte. Sen är det ju lite skillnad på att jämföra marklyft med shrugs. I shrugs repeterar du utan att öppna handleden, marklyft låter dig greppa av mellan dina reps.
Som sagt, kan man träna utan remmar finns det ingen anledning att använda remmar. Men vid vissa tillfällen kan remmar ha en funktion.
Varför ska jag undvika det? Jag har tack vare min greppträning inga som helst problem med att köra shrugs eller vilken annan övning som helst på gymmet utan remmar. Självklart kan du få inflammation i underarmarna om du kör för mycket (notera för mycket), men ett greppass i veckan är absolut inga problem. Kan folk klämma in mage i VARJE (!!!!!!) pass på gymmet så lär man ju kunna hinna med att få nypor som en man också! Fråga Arne Persson (Sveriges mest erfarne inom greppträning?) om det är onödigt/farligt att träna upp sitt grepp. Där har du ett annat exempel, duger han?  Undvik dessutom att krampaktigt greppa stången i till exempel shrugs eller när du kör biccar så får du heller inte ont i underarmarna. Det är den vanligaste anledningen till att man får ont i underarmarna.
Postad 24 January 2011 - 09:04
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Gör den verkligen det? Jag kan ha grym träningsvärk 5-6 dagar om jag kör ett stenhårt magpass 
Träningsvärk har inget med en ej-återhämtad-muskel att göra.
Postad 24 January 2011 - 17:08
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
http://forum.body.se...ead.php?t=26224
Där har du en. Men jag brukar under deff köra mage vid varje gympass. Under bulk kör jag tungt magpass 3ggr i veckan. Jag har märkt stort resultat. Har inga källhänvisningar utan går efter egna erfarenheter. Alla säger olika om hur man ska träna - var man för sig får vara lite källkritisk och själv tänka vad som verkar bäst.
Läst några sidor ur tråden, många motbevisar teorin om att träna varje dag än så länge så har jag inte hittat något mer vetenskapligt bevis som stryker att magmuskulaturen har någon annan sorts muskelfibrer eller återhämtningsförmåga, du kanske har =) ? Hur ser ditt schema ut för mage under deff? Ja vad jag vet så återhämtar sig magen på <24h. Har man kört ett ordentligt magpass kan man kanske vänta ett dygn till.
Det jag skrev över riktar sig till dig också  Har du något vetenskapligt bevis på att magmusklerna har någon annan sammansättning eller att deras återhämtning är annorlunda mot andra muskler som tex biceps?
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 24 January 2011 - 17:17.
Postad 24 January 2011 - 17:19
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Läst några sidor ur tråden, många motbevisar teorin om att träna varje dag än så länge så har jag inte hittat något mer vetenskapligt bevis som stryker att magmuskulaturen har någon annan sorts muskelfibrer eller återhämtningsförmåga, du kanske har =) ? Hur ser ditt schema ut för mage under deff?
Det jag skrev över riktar sig till dig också  Har du något vetenskapligt bevis på att magmusklerna har någon annan sammansättning eller att deras återhämtning är annorlunda mot andra muskler som tex biceps?
"Inom senare forskning har man bevisat att magmuskeln återhämtar sig lika snabbt som en vanlig muskel, och inte som man sagt tidigare att de återhämtar sig snabbare än en vanlig muskel." http://sv.wikipedia....ectus_abdominis
Postad 24 January 2011 - 17:32
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
"Inom senare forskning har man bevisat att magmuskeln återhämtar sig lika snabbt som en vanlig muskel, och inte som man sagt tidigare att de återhämtar sig snabbare än en vanlig muskel."
http://sv.wikipedia....ectus_abdominis
Wikipedia... Mest pålitliga källan som finns...
Postad 24 January 2011 - 17:43
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Wikipedia... Mest pålitliga källan som finns...
Nä men mer pålitlig än våra spekulationer
Postad 24 January 2011 - 18:00
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Nä men mer pålitlig än våra spekulationer 
Jo, det har du rätt i. Ska börja träna underarmar lite oftare. Slänga in en övning vartannat pass ungefär. Det ger ju mycket för utseende, grova underarmar
Postad 24 January 2011 - 18:27
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Läst några sidor ur tråden, många motbevisar teorin om att träna varje dag än så länge så har jag inte hittat något mer vetenskapligt bevis som stryker att magmuskulaturen har någon annan sorts muskelfibrer eller återhämtningsförmåga, du kanske har =) ? Hur ser ditt schema ut för mage under deff?
Nej, jag har inga källor att styrka med av det jag skriver. Jag går som sagt enligt egna erfarenheter och "fakta" från personer jag känner, som också tränar. Under deff så tränar jag 5ggr i veckan, och alltså 5st magpass i veckan. Har jag väldigt mycket träningsvärk i magen inför det kommande träningspasset så avstår jag att köra. Men ju oftare man tränar en muskel ju mindre träningsvärk får man, så detta brukar endast vara ett problem den första veckan under deffen. Jag kör inte särskilt tungt, utan jag kör många reps och snabba rörelser för att få upp lite puls och mycket mjölksyra. Jag vill ha lite extra puls för att få igång svettningen (jag svettas relativt lite under all slags träning - detta är genetiskt betingat har jag kommit fram till) för det ökar fettförbränningen (jag vill ju ha bort hänget efter bulken). Jag har kort vila mellan setsen och jag kör 3 olika övningar med totalt 12 sets. Så här kör jag från ca januari till beachen 11. Då står man där med ett 8-pack.
Redigerat av Kalekulan, 24 January 2011 - 18:30.
Postad 24 January 2011 - 19:21
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Vilken tur du har med att inte svettas . Jag svettas som en gris och värst är det när pulsen ligger +140 och uppåt . Det är så illa att jag kan vrida ur keps och tröjan till och med skärmen blir dyngsur det brukar droppa från den på löpbandet *S*
Postad 24 January 2011 - 19:33
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Varför ska jag undvika det?
Jag har tack vare min greppträning inga som helst problem med att köra shrugs eller vilken annan övning som helst på gymmet utan remmar. Självklart kan du få inflammation i underarmarna om du kör för mycket (notera för mycket), men ett greppass i veckan är absolut inga problem. Kan folk klämma in mage i VARJE (!!!!!!) pass på gymmet så lär man ju kunna hinna med att få nypor som en man också! Fråga Arne Persson (Sveriges mest erfarne inom greppträning?) om det är onödigt/farligt att träna upp sitt grepp. Där har du ett annat exempel, duger han? 
Undvik dessutom att krampaktigt greppa stången i till exempel shrugs eller när du kör biccar så får du heller inte ont i underarmarna. Det är den vanligaste anledningen till att man får ont i underarmarna.
Men hehe, du jämför ju inte samma saker som jag gör  ? Jag har aldrig påstått att det är dåligt eller onödigt med underarmsträning  Tvärtom. Jag skrev bara ursprungligen att jag personligen tycker de är hjälpsamma vid exempelvis shrugs eftersom greppet blir statisk påfrestad under hela settet till skillnad från dina traps. Anledningen till att jag skrev att det kanske är lite tokigt att jämföra med Samuelsson är att trådens namn hette "börja gymma" och inte "du är världens starkaste man"  En aning skillnad i förutsättningar. Mina egna inflamationer fick jag av att köra stångcurls med för tunga vikter. Men det är ju inte riktigt ON.T.  Att träna underarmar är helt klart vettigt. Men orkar man inte hålla kvar stången i vissa ryggövningar där man håller stången hela settet är det i mina egna ögon varken dumt eller konstigt om man kör remmar för att orka göra sin övning fullt ut.
Postad 24 January 2011 - 19:36
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Vilket sorts proteinpulver rekommenderas om man ej vill ha för mycket kolhydrater/kalorier efter träning? Vill självklart ha så mycket protein som är möjligt för kroppen att ta upp samt undvika muskelnedbrytning i största möjliga grad. Har ett par kilo för mycket bakom bältet just nu och tänkte snart köra igång med 5 gympass i veckan så fort mitt hemgym levereras. Är detta nedan något som kan passa mig och mina önskemål, eller finns det bättre proteinpulver som ej kostar multum? http://www.gymgrossi...y-gold-standard
Redigerat av Bigrauk, 24 January 2011 - 19:37.
Postad 24 January 2011 - 19:36
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag brukar aldrig svettas när jag tränar. Möjligtvis om jag springer, men annars så brukar jag aldrig börja svettas direkt.
Postad 24 January 2011 - 19:47
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Vilket sorts proteinpulver rekommenderas om man ej vill ha för mycket kolhydrater/kalorier efter träning? Vill självklart ha så mycket protein som är möjligt för kroppen att ta upp samt undvika muskelnedbrytning i största möjliga grad.
Har ett par kilo för mycket bakom bältet just nu och tänkte snart köra igång med 5 gympass i veckan så fort mitt hemgym levereras.
Är detta nedan något som kan passa mig och mina önskemål, eller finns det bättre proteinpulver som ej kostar multum? http://www.gymgrossi...y-gold-standard
Verkar som du ska gå ner i vikt eftersom du påpekar att du har lite för mycket extra kg? Nåja då ska du ligga på kaloriunderskott men allt det där antar jag att du redan vet. jag tycker du ska välja ett proteinpulver som är billigt och skita i vad det står på den och istället käka lite lite mindre och motionera lite lite mer, då försvinner de där extra kolhydraterna som du fått i dig pga att du har köpt ett billigare proteinpulver. Jag kör i allafall på: http://www.kolozzeum...products_id=166Ingen svårigheter att blanda, brukar blanda lite hur som helst med antal dl vatten (brukar ta det som är kvar i vattenflaskan) det klumpar sig aldrig och det skummar minimalt samtidigt som det är lätt att få ner (dvs gott) Bäst är egentligen om du bara vill få i dig protein ett EAA tillskott, dock smakar EAA allt annat än gott oftast (aldrig druckit det själv) men det är väldigt många som säger att det inte är gott, men det är bara svälja och se glad ut
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 24 January 2011 - 19:50.
Postad 24 January 2011 - 19:48
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Själv käkar eller dricker jag denna god och billig köpte 8 kg på en gång chokladen är mycket godare än Hallon . http://www.gymgrossi...protein/whey-80
Postad 24 January 2011 - 20:17
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Bigrauk: Whey-100 is the shit. Perfekt om man kör lite GI-diet, vilket är grymt effektivt för minskning av fettdepåerna. http://www.gymgrossi...tiklar/whey-100Endast 0.4% kolisar. Självklart kan man ju köra metoden att äta mindre också, men hur roligt är det Stora köttbitar, feta såser och whey-100, det är livet
Postad 24 January 2011 - 20:21
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Kör också Whey 80 från Gymgrossisten, dock naturell. Denna som dryck under träningspasset, http://www.gymgrossi...ex-extreme-1-kg.
Postad 24 January 2011 - 20:45
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Bigrauk:
Whey-100 is the shit. Perfekt om man kör lite GI-diet, vilket är grymt effektivt för minskning av fettdepåerna.
http://www.gymgrossi...tiklar/whey-100
Endast 0.4% kolisar.
Självklart kan man ju köra metoden att äta mindre också, men hur roligt är det
Stora köttbitar, feta såser och whey-100, det är livet 
Är det stor skillnad på 80 och denna ?
Postad 24 January 2011 - 21:05
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Postad 24 January 2011 - 21:05
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Är det stor skillnad på 80 och denna ?
Ja, whey-80 innehåller nästan 13 gånger fler kolhydrater (5%) Äter själv whey-80 just nu dock, bra med lite fett/socker i uppbyggnadsfasen Kommer börja med whey-100 framåt våren här och köra stenhård deff.
Redigerat av Squeezemaster, 24 January 2011 - 21:06.
Postad 24 January 2011 - 21:07
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Jag skulle köra på Whey-80. Det är inte värt att lägga över 100kr extra för sådan liten energiskillnad. Patetiskt. Whey 80:1 portion = 1,5 skopa, 0,75 dl (28 g pulver, 21,3 g protein) Kalorier: 115 kcal Protein: 21,3 g Fett: 2,0 g Kolhydrater: 1,4 gPris för 1 kilo @ gymgrossisten: 149kr Whey-1001 portion = 1,5 skopa, 0,75 dl (28 g pulver, 25 g protein) Kalorier: 105 kcal Protein: 25 g Fett: 0,05 g Kolhydrater: 0,1 gPris för 1 kilo @ gymgrossisten: 269kr
Postad 24 January 2011 - 21:12
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Beror ju helt på vilket spår man går matmässigt
Energimässigt spelar det ingen som helst roll.
Postad 24 January 2011 - 21:12
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Bigrauk:
Whey-100 is the shit. Perfekt om man kör lite GI-diet, vilket är grymt effektivt för minskning av fettdepåerna.
http://www.gymgrossi...tiklar/whey-100
Endast 0.4% kolisar.
Kanon, då blir det en beställning av detta Självklart kan man ju köra metoden att äta mindre också, men hur roligt är det
Stora köttbitar, feta såser och whey-100, det är livet 
Nä, vem vill vara utan det
Postad 24 January 2011 - 21:15
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Ok då är jag med i leken . Jag är inte så strikt med käket än vill börja lite lugnt så man inte tröttnar , ok det går inte så fort ner nu men ner går jag .
Postad 24 January 2011 - 22:01
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Kanon, då blir det en beställning av detta 
Du har inte ens funderat på EAA alls antar jag? då kolhydrater och fett snacket verkar vara otroligt viktigt?
Postad 24 January 2011 - 22:56
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Du har inte ens funderat på EAA alls antar jag? då kolhydrater och fett snacket verkar vara otroligt viktigt?
Nej, kolhydrater och fettsnacket är inte otroligt viktigt. Känns som du tolkade mitt inlägg väldigt enögt  Mina övervikts kilon räknar jag kallt med att kunna bli av med på naturlig väg till sommaren med 5 pass/veckan. EAA är nog inget för mig då jag ej vill halsa i mig skiten för att det smakar äckligt och så var det ju inte speciellt mycket kalorier, kolhydrater och fett i Whey-100. Så Whey-100 blir nog ett utmärkt komplement till min träning. Tack Squeezemaster
Postad 25 January 2011 - 06:34
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Så Whey-100 blir nog ett utmärkt komplement till min träning.
Whey-100 eller vassle-isolat som det egentligen "heter" har bara en fördel och det är avsaknaden av laktos, om man är känslig för laktos så är den att föredra annars är det bara onödigt dyrt och oftast inte lika bra i smaken. Och jag hade hellre valt denna innan GGs w-100, http://www.gymvaruhu...roductid=195672 betydligt billigare, 185:-/kg ist för 269:-/kg och svenskt.
Postad 25 January 2011 - 18:39
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Idag kom två(!) påsar med Whey FX samt en shaker från gymvaruhuset 
Lite mer än jag hade räknat med
Idag så hade jag bestämt mig för att inte gymma, ta en vilodag. Men på gympan idag så skulle vi spela volleyboll. Då höll jag till i skolgymmet istället och körde biceps, rygg och axlar 
Imorgon kanske ben och mage...
Redigerat av Ala_95, 25 January 2011 - 22:05.
Postad 25 January 2011 - 21:59
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Idag kom två(!) påsar med Whey FX samt en shaker från gymgrossisten 
Handla du pulver från den ena och en shaker från en annan?
Postad 25 January 2011 - 22:06
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Handla du pulver från den ena och en shaker från en annan? 
Ojsan! Där blev det fel  Nej, fick med en shaker i samma paket  Fick dock ingen skopa tror jag så länge det inte är en i påsen. Så isåfall får jag höfta till det när det gäller mängd. Hur är det om man ska ta lite innan passet, ska man fortfarande ta samma mängd efter och hur mycket ska man ta innan?
Postad 25 January 2011 - 22:17
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Står ju på hemsidan: DOSERING: Blanda 1 dl-mått (ca 30 gram protein) i 2-3 dl vatten eller mjölk och drick direkt efter träning. Det går också bra att ta en liten dos, cirka 15 gram direkt före träningen.
Postad 25 January 2011 - 22:18
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Står ju på hemsidan:
Ah, danke. Så 1dl alltså för 30g
Postad 25 January 2011 - 22:22
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Yes box. Så himla noga är det inte heller. Protein är bara att trycka i sig.
Ska själv skära ner på kolhydratintag nu och deffa ner lite grann. Räknar med att rasa i alla fall 10 kilo på 1.5-2 månader.
Dock ingen strikt LCHF utan mer egen tolkning av GI
Ser fram emot en riktigt flottig frukost med äggröra och bacon
Redigerat av Squeezemaster, 25 January 2011 - 22:33.
Postad 25 January 2011 - 22:36
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Mina arbetskamrater har undrat vad som gått snett nu när jag haft äggröra och bacon till frukost varje dag denna månad
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|