*Officiell tråd - LG P990 Optimus 2X*
LG Optimus 2X P990 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(89)
|
Inga priser |
Postad 14 April 2011 - 14:32
Postad 14 April 2011 - 16:11
http://cgi.ebay.com/...=item2eb45a41f0
http://www.dhgate.co...98af1e5465.html
1600 mah, origanal är väl 1500, kan telefon skadas?
http://www.dealextre...ers-black-44400
Redigerat av Templo, 14 April 2011 - 18:36.
Postad 14 April 2011 - 19:26
Står och velar mellen denna och galaxy s.. Vad har dom två för riktig batteritid egentligen, någon som vet?
Postad 14 April 2011 - 19:50
Eldar en känd recensent på mobile-review.com twittrade om SGS2 och sa att den var den bästa mobilen han testat när de gäller batteritid och med hans användande...
Vi lär väl få bättre uppgifter när de kommer recensioner på färdiga ex..
Postad 14 April 2011 - 20:15
Postad 14 April 2011 - 20:44
Hittade detta när ja snabbgogglade
Samsung I9000 Galaxy S full battery test ready – up with the best
Here is what we did with it over the 84 hours from its full charge to its battery going flat.
90 minutes video playback
2 hours music playback
40 minutes voice calls
30 minutes navigation
30 minutes general usage
10 minutes browsing
10 minutes shooting photo and video
You should also keep in mind that the Galaxy S was hooked to a 3G network at all times so stand-by also took its toll on the battery.
Läs mer här
http://blog.gsmarena...-with-the-best/
Riktigt bra..
Edit
Hur LG ägarna upplever batteritiden får nån annan svara på
Du kan läsa om det också på swedroid.se
Redigerat av moparman, 14 April 2011 - 20:45.
Postad 14 April 2011 - 20:48
Postad 15 April 2011 - 08:26
Postad 15 April 2011 - 09:12
Härligt.. Efter uppdateringen igår så var telefonen död i morse.. Den hade gått från typ 80% batteri till helt tomt under natten.. Hur kan man släppa en så ofärdig produkt? Jag vet att många skrivit att man måste roota den och avinstallera alla LG-prylar, men det är en "jobb-telefon" och jag känner mig inte bekväm med att riskera att förstöra den..
känns lite suspekt, krävs root för att batteritiden ska vara pålitlig, hmm?
en annan sak.. om jag installerar launcher-pro på denna, blir det samma användarvänlighet som på htc desire då?
med detta menar jag användarvänligheten med den "scrollbara" listen nederst, alla ikoner är utbytbara..
läste i swedroids artikel att det var svårt att stänga av alla LGs personliga appar etc.. stämmer detta?
Redigerat av Unregisterededb978dd, 15 April 2011 - 09:28.
Postad 15 April 2011 - 09:29
Nu har jag inte själv bytt launcher utan kör med original, men om jag inte har helt fel så ser launcher pro ut på samma sätt vilken mobil du än installerar den på.känns lite suspekt, krävs root för att batteritiden ska vara pålitlig, hmm?
en annan sak.. om jag installerar launcher-pro på denna, blir det samma användarvänlighet som på htc desire då?
med detta menar jag användarvänligheten med den "scrollbara" listen nederst, alla ikoner är utbytbara..
Just hur mobilen ser ut på första sidan (home screen) beror på vilken launcher du använder.
Postad 15 April 2011 - 09:31
känns lite suspekt, krävs root för att batteritiden ska vara pålitlig, hmm?
läste i swedroids artikel att det var svårt att stänga av alla LGs personliga appar etc.. stämmer detta?
Det går att ändra "scroll" i original launcher.
Postad 16 April 2011 - 14:08
Funderar på om någon av er kör Spotify på telefon då jag inte hitar något "program" för det på Spotify hemsida till denna telefon eller funkar det inte än ?
Kan tilläga att jag köpte telefon igår och haft på telefon sen 20.00 igår till nu 15.03 och då är batteriet på 80% har inte använt den jätte mycket men en del wifi och lekt en del med telefon inga samtal dock. Har inte märkt av några problem med telefon än men är ny med android så vet kanske inte vad jag ska titta efter
Mvh// Tor
Postad 16 April 2011 - 15:49
Tor.Hej!
Funderar på om någon av er kör Spotify på telefon då jag inte hitar något "program" för det på Spotify hemsida till denna telefon eller funkar det inte än ?
Kan tilläga att jag köpte telefon igår och haft på telefon sen 20.00 igår till nu 15.03 och då är batteriet på 80% har inte använt den jätte mycket men en del wifi och lekt en del med telefon inga samtal dock. Har inte märkt av några problem med telefon än men är ny med android så vet kanske inte vad jag ska titta efter.
Mvh// Tor
Jag kör Spotify på min 2x och det fungerar utmärkt. Bara att ladda ner deras android-app samt att köpa premium.
Postad 16 April 2011 - 17:02
Hej!
Kan tilläga att jag köpte telefon igår och haft på telefon sen 20.00 igår till nu 15.03 och då är batteriet på 80% har inte använt den jätte mycket men en del wifi och lekt en del med telefon inga samtal dock. Har inte märkt av några problem med telefon än men är ny med android så vet kanske inte vad jag ska titta efter.
Mvh// Tor
Spotifys app finns på market och inte på deras hemsida
Postad 16 April 2011 - 18:19
Tor.
Jag kör Spotify på min 2x och det fungerar utmärkt. Bara att ladda ner deras android-app samt att köpa premium.
Spotifys app finns på market och inte på deras hemsida
Hej!
Tack för hjälpen nu har jag det på mobilen o det funkar utmärkt
Mvh // Tor
Postad 17 April 2011 - 01:42
Har någon av er varit med om att det externa SD-kortet blir stekhett och verkligen slukar allt vad batteri som finns i telefonen?
Postad 17 April 2011 - 09:42
Postad 18 April 2011 - 04:22
http://forum.xda-dev...d.php?t=1021803
Postad 18 April 2011 - 07:09
Sen behöver du installera ClockWorkMod Recovery
Sen följer du guiden i tråden du länkade.
Finns guider och nyttig läsning här
http://www.swedroid........rune=&f=119
Sen finns de säkert nån guide från xda som du länkade
Redigerat av moparman, 18 April 2011 - 11:21.
Postad 18 April 2011 - 19:02
Hur gör jag för att lägga in denna rom och rom överhuvudtaget?
http://forum.xda-dev...d.php?t=1021803
Det stämmer att man först måste roota och sedan installera CWM, följ sedan instruktionen för denna ROM men byt rom filen mot den du ville ha. http://www.swedroid....ead.php?t=38828Skulle tro att du behöver roota.(eller de kanske inte alls behövs
)
Sen behöver du installera ClockWorkMod Recovery
Sen följer du guiden i tråden du länkade.
Finns guider och nyttig läsning här
http://www.swedroid........rune=&f=119
Sen finns de säkert nån guide från xda som du länkade
Postad 19 April 2011 - 11:18
Postad 20 April 2011 - 20:59
Postad 20 April 2011 - 22:31
Ja o arc-ägarna före det..Någon som läst eller hört något om 2.3 eller 2.4? Börjar bli tråkig stämning när alla samsung och htc-pojkar har nyare på sina enkärniga lurar.
Juni läste jag nåt om senast jag kollade, för 2.3 antar jag.
Postad 20 April 2011 - 22:33
Någon som läst eller hört något om 2.3 eller 2.4? Börjar bli tråkig stämning när alla samsung och htc-pojkar har nyare på sina enkärniga lurar.
Finns det ingen custom rom 2.3 hos XDA ni kan leka med så länge
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 20 April 2011 - 22:34.
Postad 20 April 2011 - 23:26
Är det någon som vet hur jag gör för att spara spotify låtarna i offline läget på external sd kortet läste att man skulle skriva ( /sdcard/external_sd/ ) men får inte det att funka på den här telefonen. Får bara ett felmedelande att jag anger fel sökväg.
Mvh // Tor
Problemet är löst hade missat skriva: /sdcard/_external_sd/
Redigerat av Unregistered604ab614, 21 April 2011 - 00:33.
Postad 21 April 2011 - 14:19
När jag får sms ser jag att jag har fått sms, öppnar sms-inkorgen och har ingen aning om vilken av mina kontakter sär som skickat sms. Finns det några bra apps att sortera sms bättre, så man tydligt ser vilken avsändare som har skickat sms.
Postad 21 April 2011 - 14:25
Är jättenöjd med telefonen frånsett en grej. (eller några till grejjer, men för tillfället en grej)
När jag får sms ser jag att jag har fått sms, öppnar sms-inkorgen och har ingen aning om vilken av mina kontakter sär som skickat sms. Finns det några bra apps att sortera sms bättre, så man tydligt ser vilken avsändare som har skickat sms.
handcent sms och Go Sms är populära
Postad 21 April 2011 - 16:39
...och vad är det egentligen för stora förändringar/fördelar med 2.3? Bättre multitasking? Bättre nyttjande av dubbelkärning processor?Juni läste jag nåt om senast jag kollade, för 2.3 antar jag.
Jag har även sett att Nexus S har lite annorlunda grafik i menyerna, men kommer det slå igenom på 2X med LG:s UI?
Postad 21 April 2011 - 16:49
...och vad är det egentligen för stora förändringar/fördelar med 2.3? Bättre multitasking? Bättre nyttjande av dubbelkärning processor?
Jag har även sett att Nexus S har lite annorlunda grafik i menyerna, men kommer det slå igenom på 2X med LG:s UI?
2.3 har väl aningen bättre multitask, men det viktigaste man jobbat med är väl förbättrat stöd för appz2sd och utökat stöd för dualcore, en del optimering av minnes och batterianvändande om det funkar i slutänden låter jag vara osagt, beror ju lite på telefontillverkaren också.
Det beror på hur mycket LG integrerar sitt eget gränssnitt i OS, som inställnings menyer och liknande tror jag inte skiljer så mycket mellan nexus s och lgn resten kan ju skilja rejält typ programmeny och inställningar för enskilda program.
Postad 21 April 2011 - 17:55
2.3 har inget utökat stöd för dual-core, det kommer inte förren i 2.42.3 har väl aningen bättre multitask, men det viktigaste man jobbat med är väl förbättrat stöd för appz2sd och utökat stöd för dualcore, en del optimering av minnes och batterianvändande om det funkar i slutänden låter jag vara osagt, beror ju lite på telefontillverkaren också.
Det beror på hur mycket LG integrerar sitt eget gränssnitt i OS, som inställnings menyer och liknande tror jag inte skiljer så mycket mellan nexus s och lgn resten kan ju skilja rejält typ programmeny och inställningar för enskilda program.
De som uppdaterat till 2.3 anger att det framför allt är snabbare och bättre batteritid, sen finns det säker en del andra nya saker också.
Redigerat av Unregistered4a29445d, 21 April 2011 - 17:56.
Postad 21 April 2011 - 18:07
2.3 har inget utökat stöd för dual-core, det kommer inte förren i 2.4
De som uppdaterat till 2.3 anger att det framför allt är snabbare och bättre batteritid, sen finns det säker en del andra nya saker också.
Ok, läst nånstans att 2.3 skulle klara dualcore bättre än vad 2.2 gör och sen att 2.4 skulle få fullt stöd.
Postad 24 April 2011 - 17:15
Postad 24 April 2011 - 19:34
Är det inte lite sent att lägga in en födelsedag innan det datumet ändåNån som har lyckats lägga in en födelsedag före 1 januari 1970 på en kontakt? Jag lyckas inte med det, kalendern verkar ta slut där.
Postad 24 April 2011 - 21:52
Är det inte lite sent att lägga in en födelsedag innan det datumet ändå
Så jag finns inte menar du
Lägg in födelsedagen via datorn i gmail så bör det bli rätt
Postad 04 May 2011 - 18:42
Postad 05 May 2011 - 21:32
Postad 07 May 2011 - 05:06
Postad 07 May 2011 - 10:25
Jag har precis samma problem, och det verkar komma i intervaller. Jag provade att återställa min telefon, vilket fixade problemet ett litet tag men efter drygt en vecka uppstod problemet igen.Tjenare,
Har någon av er varit med om att det externa SD-kortet blir stekhett och verkligen slukar allt vad batteri som finns i telefonen?
Det enda responsen som jag fick från lg support var att jag skulle ladda min telefon 10-15 gånger och återkomma ifall problemet fanns kvar.
Finns det någon mer som har samma problem? Finns det någon lösning, eller är det bara att lämna tillbaka telefonen?
Postad 07 May 2011 - 16:17
Postad 07 May 2011 - 20:04
All cred till netonnet. Fick lämna tillbaka luren och fick ersättning för dels ett invisible shield köpt hos dom samt ett fullbody köpt från skal-man. Bytte till en Arc.
Ny telefon nya problem.Fick köpa kompisens 4 dagar gammal för 2000 dom gnäller som mycket på ett annat forum frun är tok nöjd.
Postad 07 May 2011 - 20:22
Postad 09 May 2011 - 17:31
Postad 11 May 2011 - 03:43
Vilket annat forums gnälls det mycket på?Ny telefon nya problem.Fick köpa kompisens 4 dagar gammal för 2000 dom gnäller som mycket på ett annat forum frun är tok nöjd.
Vore intressant att läsa.
Postad 11 May 2011 - 07:15
Vilket annat forums gnälls det mycket på?
Vore intressant att läsa.
Forumet på Swedroid pågår det livliga diskussioner.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
6 bilder
22 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?