Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som har Asus RT-N56U?

638 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 juni 2012 - 04:48

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
nu undrar jag hur många som kör med download master.
Jag testade det nu och undrar

1, finns det sätt att få downloadmaster att exttracta filerna när den är klar med nerladdning?
2. Hårddisken springer ju konstant oavsett aktivitet.. måste väl finnas någon sparfunktion för den eller?

Jag läste någonstans om någon custom rysk firmware som var linux eller så.. kan man använda den om man itne kan ett smack om linux? Funkar den bra? behöver man ställa om alla inställningar för routern om man byter till den firmwaren? Och hur funkar torrent managern. Har den auto-extract och powersaving på hårddisken?

tacksam för svar

Postad 01 juni 2012 - 07:56

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

2. Hårddisken springer ju konstant oavsett aktivitet.. måste väl finnas någon sparfunktion för den eller?

Det var den anledningen varför jag lämnade downloadmaster.

Postad 01 juni 2012 - 16:35

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
vad gör man istället då?
testat den rysska programvaran?

Postad 01 juni 2012 - 19:23

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

vad gör man istället då?
testat den rysska programvaran?

Det gör jag sedan länge, och har inte haft något problem...men allt är iofs inte testat.

Postad 01 juni 2012 - 19:45

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Men har du testat deras torrent o sånt då. Alltså om den vilar hårddisken när den itne används, eller auto extractar efter nerladdning t.ex...
Hittar inget om det på deras hemsida.

Postad 01 juni 2012 - 21:12

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Download master finns inte kvar på den ryska mjukvaran, den försvann för ett tag sen.

"ASUS Download Master is no longer supported"

Redigerat av Mazak, 01 juni 2012 - 21:18.

Postad 02 juni 2012 - 13:01

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Men har du testat deras torrent o sånt då. Alltså om den vilar hårddisken när den itne används, eller auto extractar efter nerladdning t.ex...
Hittar inget om det på deras hemsida.

Nix, det är inget som jag är intresserad av.
Jag hade svårt att koppla upp en Boxee Box via routern...och det löstes perfekt med det "ryska hacket".

Postad 02 juni 2012 - 13:09

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Nu har jag hämtat ut 56:ans storasyster och ska sälja lillasyster. Någon som är intresserad? :)

Postad 02 juni 2012 - 23:03

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
funkar storasyster bra, jag hade den ett tag men vart inte helt nöjd, men allt beror ju på vad man vill ha :)

Postad 03 juni 2012 - 11:08

TheKeno
  • TheKeno
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

kott,

Nu kanske du inte provat detta men jag frågar.
Vad får du för hastighet på en inkopplad usbhårdisk om du exempelvis kopierar/flyttar filer till/från den?
Kan du titta på högupplöst material lagrat på hårddisken och "streama" till en mediaspelare/dator utan avbrott?
Tänkte man kunde klara sig med "Asus'n" och slippa skaffa en nas.

Har googlat lite och det verkar ju som man ska använda den till bl a film, så det borde ju fungera?

Hittade en länk där man kan klicka runt i inställningarna av routern, inte denna modell men user interfacet ser likartat ut: http://event.asus.co...-n16/index.html .

Jag streamar helt laggfritt full-hd filmer från en usb-hårdisk i routern till min tv (samsung ue46D8005)

Postad 03 juni 2012 - 12:41

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Jag satte upp den igår och än så länge har den rullat fint. Kollat inställningar och uppgraderat mjukvaran och inga fel än.

Postad 11 juni 2012 - 13:11

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1 376 inlägg
  • 0
kan man lägga den ned utan att det blir några problem?
tänker på värme t.ex.

Mvh

Kim

Postad 27 juni 2012 - 11:20

cyb
  • cyb
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har stora problem med min RT-N56U
Den tappar kontakten med ISP 3-4 gånger per timma. Väldigt många som har detta problem om man söker på asus och Internet. Olika lösningar fungerar för olika för många fungerar ingenting.
Testat med olika modem och firmwares men inget hjälper.
Väntar på svar från Asus support men just nu skulle jag bestämt avråda från att köpa denna router.

Postad 27 juni 2012 - 18:21

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 1
...efter det "ryska hacket" så har vi inte haft ett endaste problem med routern...peppar peppar ta i trä.
Jag kan dock intyga att jag var rejält skeptisk till denna router innan det "ryska hacket" då den inte ens kunde dela ut en IP-adress till min fast inkopplade Boxee Box.

Postad 29 juni 2012 - 09:45

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej!

Har ett konstigt problem med min asus. När jag loggar in i web gui och ska ändra inställningar så kommer jag in men alt har hängt sig kan inte göra något där. Enda som funkar är att trycka på reset knappen då kommer jag in och kan ändra saker, har testat på annan dator samma skit där. Den måste nästan vara trasig eller för allt annat funkar har den senaste firmwaren. Hoppas någon kan komma med nya saker att testa har slut på ider.

Mvh. Peter

Postad 03 juli 2012 - 14:52

cyb
  • cyb
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

...efter det "ryska hacket" så har vi inte haft ett endaste problem med routern...peppar peppar ta i trä.
Jag kan dock intyga att jag var rejält skeptisk till denna router innan det "ryska hacket" då den inte ens kunde dela ut en IP-adress till min fast inkopplade Boxee Box.

Asus support har bett mig be säljaren byta ut skiten (Riktigt så ordagrant uttryckte de sig kanske inte =)
Har efter semesterresa mailat säljaren nu. Kommer testa Manors ryska hack om nästa inte fungerar bättre,
Tackar för hjälpen!

Redigerat av cyb, 03 juli 2012 - 14:58.

Postad 05 juli 2012 - 08:09

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Kan du säg vilken version du använder? Är det en med mediaserver inbyggd?

Postad 06 juli 2012 - 08:59

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Kan du säg vilken version du använder? Är det en med mediaserver inbyggd?

Absolut ingen aning...vare sig version eller om det finns en mediaserver inbyggd (jag använder Boxee Box och ACRyan mediaspelare hemma).
När jag lade på det "ryska hacket" så var det den senaste versionen...det har kommit versioner efter det, men inget som jag har lagt på då jag tycker allt fungerar som jag önskar.

Postad 06 juli 2012 - 10:17

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0
Finns ingen mediaserver inbyggd. Detta är en router!

Postad 06 juli 2012 - 10:43

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Finns ingen mediaserver inbyggd. Detta är en router!

Jo med den ryska hacken så finns en sån med i beror på vilken version. Så då kan man titta på alla olika filformat på din tv, ps3 eller något annat.

Postad 06 juli 2012 - 11:36

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0
Aha

Redigerat av Unregistered1605, 06 juli 2012 - 11:38.

Postad 08 juli 2012 - 15:52

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag kör med den senaste uppdateringen av det ryska hacket. Helt nytt GUI - har väl inte vant mej än, men det blir nog bra.
Men det som jag gillar är att det nu finns ett gästnätverk. Så om nån vill ha det så kan man nu få det :)

Redigerat av Mazak, 08 juli 2012 - 16:04.

Postad 12 juli 2012 - 15:18

lellemag
  • lellemag
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har ett Icon505 modem. Nån som testat om det fungerar med Asus routern i original firmware eller med ryska hacket?

Postad 17 juli 2012 - 16:55

cyb
  • cyb
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Asus support har bett mig be säljaren byta ut skiten (Riktigt så ordagrant uttryckte de sig kanske inte =)
Har efter semesterresa mailat säljaren nu. Kommer testa Manors ryska hack om nästa inte fungerar bättre,
Tackar för hjälpen!

Det har visat sig inte vara något fel alla på routern. Bara på felsökaren (jag) som blev lurad.

Kopplade in nya RT-N56U. Problem uppstår.
Kör på ett annan router i två dagar, utan problem
Kopplar inte RT-N56U igen och problemen återkommer.
Skickar in routern till komplett.
Dagen efter uppstår samma problem med den andra routern!!!
Felet låt hos ISP och är nu åtgärdat. Fick ringa till komplett med svansen mellan benen. De skickar tillbaka min RT-N56U.

Postad 19 juli 2012 - 11:14

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Var hittar jag det ryska hacket att ladda ner.

Postad 19 juli 2012 - 11:43

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Det finns på denna sidan: RT56 rysk FW

Skulle tro att du behöver göra en reset så alla dina inställningar försvinner, om det funkar att ta en backup och slänga in efter uppdateringen vet jag inte men det kan ju vara bra att veta hur du har haft det innan om du slänger in denna FW.
Kör inte denna själv (har en tidigare version som fungerar bra) men börjar bli sugen på att uppdatera nu.
De har ju ändrat gränsnittet från ASUS original till något bättre?!?

Postad 24 juli 2012 - 20:12

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jag kör "ryskens" firmware sedan jag köpte den i julas.
Den har bra funktioner som saknas i orginalfirmware, bla guest-SSID numera. Men jag upptäcker nu att Transmission daemonen inte är som den ska. Varje gång jag drar ner nåt med den och den blir klar och jag öppnar iso-filen så får jag nästan alltid felet att filen är korrupt. Körde en recheck på filen och då visade det sig att den inte var klar, trots att det stod 100%. Körde ner resten till 100% igen, körde recheck och den hade då tagit ner lite till. Körde om ett par gånger på detta sättet och till slut fick jag ner hela filen.

Detta verkar vara ett gammalt fel i Transmission och det verkar vara en "buggig" version som han lagt in. Överväger därför att gå tillbaka till Asus firmware och hitta nån gammal version som fungerar med Download Master. Risken är väl att jag får nya fel. :(

Postad 08 augusti 2012 - 09:34

led-zep
  • led-zep
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Någon som har haft liknande problem?

När jag loggar in på routern och man kommer till nätverkskartan så visas inte sidan korrekt och det går inte att klicka sig vidare därifrån. Det går att skriva adressen manuellt och komma vidare och alla sidor utom nätverkskartan visas korrekt.

Problem med webbläsaren el routern?

mvh

Daniel

Postad 08 augusti 2012 - 09:42

muppet
  • muppet
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Någon som har haft liknande problem?

När jag loggar in på routern och man kommer till nätverkskartan så visas inte sidan korrekt och det går inte att klicka sig vidare därifrån. Det går att skriva adressen manuellt och komma vidare och alla sidor utom nätverkskartan visas korrekt.

Problem med webbläsaren el routern?

mvh

Daniel

Hej!

Jag hade exakt samma problem med min router. Det gick bra att logga in i GUI men så fort jag försökte klicka mig vidare så tappade jag kontakten med routern. Jag uppdaterade till det sk Ryska hacket, och efter det så gick routern från att vara värdelös - till väldigt stabil och bra. Du får dessutom ett mer lättarbetat och snabbare GUI att jobb i, väl värt ett försök. Uppdateras enkelt via den vanliga Firmware uppdateringssidan i routern.

Postad 09 augusti 2012 - 17:04

pellepellepelle
  • pellepellepelle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!

Jag her just köpt RT-N56U, kopplat in och är nöjd med det mesta så här långt (utan att ha testat något avancerat ska sägas). Jag har dock stött på ett riktigt irriterande problem. Min Squeezebox Boom visar meddelandet "Fel med trådlös kryptering". Jag har fäörstås valt rätt SSID och skrivit in lösenordet.
Trådlösa inställningen på routern är: Verifieringsmetod: "WPA- Auto personal". WPA-kryptering: "AES". Borde inte detta funka? Jag har även en Squeezebox Touch som kopplar upp utan problem. Har någon en idé om vad som är galet här?

Tacksam för svar

Pelle

Postad 09 augusti 2012 - 17:25

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Hej!

Jag her just köpt RT-N56U, kopplat in och är nöjd med det mesta så här långt (utan att ha testat något avancerat ska sägas). Jag har dock stött på ett riktigt irriterande problem. Min Squeezebox Boom visar meddelandet "Fel med trådlös kryptering". Jag har fäörstås valt rätt SSID och skrivit in lösenordet.
Trådlösa inställningen på routern är: Verifieringsmetod: "WPA- Auto personal". WPA-kryptering: "AES". Borde inte detta funka? Jag har även en Squeezebox Touch som kopplar upp utan problem. Har någon en idé om vad som är galet här?

Tacksam för svar

Pelle

Jag kör med routerinställningen WPA2-Personal och AES, och har inga bekymmer med mina Squeezeboxar (Radio, Classic, Duet).
Gör ett försök att gå över till det.

En lustighet hade jag innan jag gick över till "det ryska hacket" var att i autoläge så väljs ett kanalnummer mellan 1-13 (oftast 13, tror jag) medan en del trådlösa prylar man har hemma endast klarar kanal 1-11. Vi kunde då inte koppla upp en MacBook Pro och en LG Optimus 2X androidtelefon. I de ryska hacket kan man köra med auto men begränsa kanalerna till 1-11, vilket löste detta problem.

För att snabbt verifiera detta så kan du låsa din router till ett lägre kanalnummer och testa.

Postad 09 augusti 2012 - 22:07

pellepellepelle
  • pellepellepelle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag kör med routerinställningen WPA2-Personal och AES, och har inga bekymmer med mina Squeezeboxar (Radio, Classic, Duet).
Gör ett försök att gå över till det.

En lustighet hade jag innan jag gick över till "det ryska hacket" var att i autoläge så väljs ett kanalnummer mellan 1-13 (oftast 13, tror jag) medan en del trådlösa prylar man har hemma endast klarar kanal 1-11. Vi kunde då inte koppla upp en MacBook Pro och en LG Optimus 2X androidtelefon. I de ryska hacket kan man köra med auto men begränsa kanalerna till 1-11, vilket löste detta problem.

För att snabbt verifiera detta så kan du låsa din router till ett lägre kanalnummer och testa.

Tack för svar! Testade at ställa in wpa personal och aes samt att låsa routern på ett lägre nummer, men utan resultat. Funderar på om ryska hacket skulle lösa mina problem här. Är det något särskilt man måste göra/ behöver tänka på innan man installerar den ryska mjukvaran? Jag antar atman kan gå tillbaka till originalfirmware om det skulle behövas...

Postad 10 augusti 2012 - 13:39

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Tack för svar! Testade at ställa in wpa personal och aes samt att låsa routern på ett lägre nummer, men utan resultat. Funderar på om ryska hacket skulle lösa mina problem här. Är det något särskilt man måste göra/ behöver tänka på innan man installerar den ryska mjukvaran? Jag antar atman kan gå tillbaka till originalfirmware om det skulle behövas...

Det var ett tag sedan jag gick över till det "ryska hacket" och har inte uppdaterat det sedan dess.
Det ska inte vara något problem att gå tillbaka till original firmware:et om så skulle önskas, men jag har iofs inte testat själv.
Den främsta anledningen till mitt byte var att min Boxee Box inte tilldelades en IP-adress (trådat) med original firmware, vilket många andra också drabbats av. Efter det "ryska hacket" har allt fungerat perfekt, och jag har inget som helst klagomål.

Visst är det lustigt att inte ett företag som Asus kan göra ett bättre jobb!!?

Postad 10 augusti 2012 - 14:45

pellepellepelle
  • pellepellepelle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Det var ett tag sedan jag gick över till det "ryska hacket" och har inte uppdaterat det sedan dess.
Det ska inte vara något problem att gå tillbaka till original firmware:et om så skulle önskas, men jag har iofs inte testat själv.
Den främsta anledningen till mitt byte var att min Boxee Box inte tilldelades en IP-adress (trådat) med original firmware, vilket många andra också drabbats av. Efter det "ryska hacket" har allt fungerat perfekt, och jag har inget som helst klagomål.

Visst är det lustigt att inte ett företag som Asus kan göra ett bättre jobb!!?

Kan hålla med om att ASUS faktiskt slarvar en del med att släppa ofärdiga produkter och är sega på att släppa nya firmware - kolla bara på deras blurayspelare BDS-700 som lovar mer än den håller (men det hör ju inte hemma här). Hursomhelst tänker jag inte klaga på min RT-N56U mer då jag lyckades ansluta min squeezebox Boom efer att ha återställt den med fabriksinställningarna. Trist med förlorade inställningar men jag pustar ut. Kommer att avvakta med ryska hacket tills jag störer på eventuella problem eller får abdra behov.

Postad 10 augusti 2012 - 15:14

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Kan hålla med om att ASUS faktiskt slarvar en del med att släppa ofärdiga produkter och är sega på att släppa nya firmware - kolla bara på deras blurayspelare BDS-700 som lovar mer än den håller (men det hör ju inte hemma här). Hursomhelst tänker jag inte klaga på min RT-N56U mer då jag lyckades ansluta min squeezebox Boom efer att ha återställt den med fabriksinställningarna. Trist med förlorade inställningar men jag pustar ut. Kommer att avvakta med ryska hacket tills jag störer på eventuella problem eller får abdra behov.

Bra att det löste sig. Squeezboxarna är väl tyvärr inte heller under av tillförlitlighet alltid, men peppar peppar har mina klarat sig bra :).

Postad 13 augusti 2012 - 11:00

pbystedt
  • pbystedt
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, har just köpt en RT-n56U. Utdelning via USB fungerar bra men jag undrar om man kan välja att inte dela ut hela USB-disken utan bara en mapp? Jag har en USB-disk med diverse mappar på rootnivå men helst skulle jag vilja att bara \\rt-n56u\\Film syntes för andra enheter. Nån som vet om det går?

Mvh
/Pär

Postad 17 augusti 2012 - 18:28

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag skulle behöva koppla in fler externa hårddiskar till min router och undrar om man kan använda en extern usb hubb och via den koppla in fler diskar?

Postad 19 augusti 2012 - 10:33

JaGuR
  • JaGuR
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Har ett Icon505 modem. Nån som testat om det fungerar med Asus routern i original firmware eller med ryska hacket?

Provat med senaste officiella FW(1.0.1.8i) men får inte det att funka.
I ryska hacket så finns kod i http://code.google.c...c/usb_devices.c
men inget on detta modem, det finns andra ICON-modeller.

Redigerat av JaGuR, 19 augusti 2012 - 10:35.

Postad 07 september 2012 - 12:24

Unregisteredff237906
  • Unregisteredff237906
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
bumpar lite då jag är intresserad av den här routern, men har lite småfunderingar.

Måste ha en ny router då jag precis skaffat 100/10 och den routern jag har nu klarar inte av mina önskemål.

Kör i dagsläget
Lan - ps3
Lan - digitalbox
Wlan - asus u35jc (pc)
Wlan - MBP (i5)

Har gått i tankarna att skaffa en nas men är rädd att det blir lite overkill då det enda jag är ute efter är att lagra filmer och att streama ifrån den. Har då tänkt att det kanske räcker med en router med usb-disk för mina ändamål?

Har tänkt mig såhär:
Router med usb-disk som jag streamar högupplöst material(oftast 720p) ifrån till ps3an(cfw) med hjälp av showtime, borde funka?

Om jag köper den här routern har jag tänkt lägga in det ryska cfw:et, finns det då en inbyggd torrentklien? vore smidigt om jag kunde ladda ner direkt till usb-disken istället för router -> wlan dator -> router -> usb-disk då jag antar att jag tappar en hel del i hastighet?

Är som ni ser en riktig newbie när det kommer till nätverk men skulle det här räcka för mina ändamål? Kanske någon annan router? eller helt enkelt nas och ny router?

tacksam för svar :)

Postad 07 september 2012 - 18:40

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0
Routern gör sitt jobb, men det gör ju de flesta andra också.

Jag var j-kligt nöjd med min tidigare D-Link DIR655, men visst går denna router betydligt snabbare när man kör trådlöst.
I mitt fall så uppgraderade jag routern direkt med det vi i tråden kallar "det ryska hacket"...det är ju dock inget man behöver göra om allt fungerar. I mitt fall så hade jag uppkopplingsproblem från min Boxee Box, men det antar och hoppas jag att Asus själv har lyckats lösa...trots att deras tidigare försök alltid fungerat sämre än motsvarande "ryska hack"...det är en kille de borde anställa :).

Är du intresserad av film, musik, foto mm. så tycker jag helt klart att du ska köpa en NAS alternativt bygga ihop en egen server. Det ger en hel del fördelar som du aldrig kan få av en inkopplad USB-disk...inte minst i backuphänseende eller åtkomstmöjlighet av "allt" (som du vill komma åt) varifrån som helst. Själv kör jag med en Windows Home Server 2011, men det finns en hel drös med alternativ om du nu inte skulle gilla Windows.

Komplettera därefter med en Boxee Box för 1500:- vid TV:n och förstärkaren så ger det ett väldigt lyft mot att köra via PS3:an (som ärligt talat är rent utsagt urusel på detta med olika mediaformat).

För att återgå till routerfrågan så kan jag meddela att sedan det "ryska hacket" lades på så har allt, absolut allt, fungerat precis som jag önskat. Inga nedgångar och ett riktigt bra drag både via fasta- och wifi-anslutna enheter. Jag har dock aldrig testat att koppla in en USB-disk direkt till den...då detta aldrig varit av intresse för mig.

Postad 07 september 2012 - 23:08

Unregisteredff237906
  • Unregisteredff237906
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Routern gör sitt jobb, men det gör ju de flesta andra också.

Jag var j-kligt nöjd med min tidigare D-Link DIR655, men visst går denna router betydligt snabbare när man kör trådlöst.
I mitt fall så uppgraderade jag routern direkt med det vi i tråden kallar "det ryska hacket"...det är ju dock inget man behöver göra om allt fungerar. I mitt fall så hade jag uppkopplingsproblem från min Boxee Box, men det antar och hoppas jag att Asus själv har lyckats lösa...trots att deras tidigare försök alltid fungerat sämre än motsvarande "ryska hack"...det är en kille de borde anställa :).

Är du intresserad av film, musik, foto mm. så tycker jag helt klart att du ska köpa en NAS alternativt bygga ihop en egen server. Det ger en hel del fördelar som du aldrig kan få av en inkopplad USB-disk...inte minst i backuphänseende eller åtkomstmöjlighet av "allt" (som du vill komma åt) varifrån som helst. Själv kör jag med en Windows Home Server 2011, men det finns en hel drös med alternativ om du nu inte skulle gilla Windows.

Komplettera därefter med en Boxee Box för 1500:- vid TV:n och förstärkaren så ger det ett väldigt lyft mot att köra via PS3:an (som ärligt talat är rent utsagt urusel på detta med olika mediaformat).

För att återgå till routerfrågan så kan jag meddela att sedan det "ryska hacket" lades på så har allt, absolut allt, fungerat precis som jag önskat. Inga nedgångar och ett riktigt bra drag både via fasta- och wifi-anslutna enheter. Jag har dock aldrig testat att koppla in en USB-disk direkt till den...då detta aldrig varit av intresse för mig.

Tack för svaret!

Ja en NAS vore ju såklart ett bättre alternativ, men är i dagsläget lite av en kostnadsfråga(snåljåp). Backup osv spelar inte så stor roll just nu då jag inte ska lagra så viktiga grejer på den.

Har kollat en del på boxee box men vill i själva verket att det kommer ett jb till apple tv 3 då jag föredrar xbmc, kanske förblir ett önsketänkande. Jailbreakat ps3 med showtime som media uppspelare funkar helt okej enligt mig, klarar att spela upp dom flesta formaten vad jag vet. Men det är som sagt inte mer än okej.

Jag måste ändå ha en ny router så detta låter som ett bra alternativ, kommer förmodligen köra in det ryska cfw:et ifall jag nu köper en.

Om jag ska vara ärlig så slutar det nog med ny router, nas och en mediaextender :)

Postad 11 september 2012 - 11:35

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Någon som testat att köra sin Asus med Huawei E398 LTE/4G? En bekant får inte den kombon att snurra.

A

Postad 11 september 2012 - 18:47

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Någon som testat att köra sin Asus med Huawei E398 LTE/4G? En bekant får inte den kombon att snurra.

A

Det kanske är dags att testa det "ryska hacket"...lösningen på alla mina tidigare problem åtminstone :).

Postad 11 september 2012 - 20:20

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Det kanske är dags att testa det "ryska hacket"...lösningen på alla mina tidigare problem åtminstone :).

Well, det är inte jag utan en bekant som haft problem men nu i kväll tycks det ha rullat igång utan särskild åtgärd.

A

Postad 18 september 2012 - 21:19

Chavezzito
  • Chavezzito
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som vet vilken 4g modem 3 kör med och om den fungerar med N56U?

Postad 21 september 2012 - 13:18

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag försöker uppgradera min router med senaste firmware med när jag laddat filen, extraherat den och sökt fram till den så kan jag inte trycka på knappen "ladda upp"? Det händer ingenting. Måste datorn vara trådkoppad till routern eller för nu kör jag trådlöst?
Skiljer sig den ryska firmwaret (layout osv) mycket från orginalet och vilken version ska man använda sig av i såna fall?

Redigerat av ice cube, 21 september 2012 - 13:25.

Postad 21 september 2012 - 14:03

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

Jag försöker uppgradera min router med senaste firmware med när jag laddat filen, extraherat den och sökt fram till den så kan jag inte trycka på knappen "ladda upp"? Det händer ingenting. Måste datorn vara trådkoppad till routern eller för nu kör jag trådlöst?
Skiljer sig den ryska firmwaret (layout osv) mycket från orginalet och vilken version ska man använda sig av i såna fall?

Har just uppgraderat via tråd (du kanske kan prova med det). Den nya FW är stabilare än den förra, helt klart.

Postad 21 september 2012 - 15:23

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Har just uppgraderat via tråd (du kanske kan prova med det). Den nya FW är stabilare än den förra, helt klart.

Du gjorde precis som man ska, ladda hem filen, söker upp den när man är inloggad på routern och trycker "ladda upp"?

Postad 21 september 2012 - 17:53

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0
Jaa, jag gick in på 'uppgradering av programvara, sedan letade jag upp filen (som jag zippat upp och sparat på skrivbordet), tryckte på *Bläddra* för att leta upp den.
Sen när jag ser att filadressen finns i *Bläddra* så trycker jag på *Ladda Upp*.
Sen är det bara att vänta.

Postad 21 september 2012 - 18:10

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jaa, jag gick in på 'uppgradering av programvara, sedan letade jag upp filen (som jag zippat upp och sparat på skrivbordet), tryckte på *Bläddra* för att leta upp den.
Sen när jag ser att filadressen finns i *Bläddra* så trycker jag på *Ladda Upp*.
Sen är det bara att vänta.

Märks det när den uppgraderar, kommer det fram någon stapel eller nåt? För som sagt, hos mig syns inget på skärmen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.