Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 3

899 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Omröstning BF3 (79 medlem(mar) har röstat)

Hur är SP?

1. Uselt (4 röster [5.06%])

Procent av omröstning: 5.06%

2. Kass (6 röster [7.59%])

Procent av omröstning: 7.59%

3. Meh... (28 röster [35.44%])

Procent av omröstning: 35.44%

4. Bra (36 röster [45.57%])

Procent av omröstning: 45.57%

5. Världsklass! (5 röster [6.33%])

Procent av omröstning: 6.33%

Hur är MP?

1. Uselt (2 röster [2.53%])

Procent av omröstning: 2.53%

2. Kass (1 röster [1.27%])

Procent av omröstning: 1.27%

3. Meh... (7 röster [8.86%])

Procent av omröstning: 8.86%

4. Bra (17 röster [21.52%])

Procent av omröstning: 21.52%

5. Världsklass! (52 röster [65.82%])

Procent av omröstning: 65.82%

Rösta Gäster kan inte rösta
Battlefield 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.099998 (9) 49:-
Battlefield 3 - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) Rapporterad 1 7.5 (1) Inga priser
Battlefield 3 - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.375 (7) Inga priser

Postad 14 November 2011 - 19:50

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Samma här. Har bytt lag och squad ett antal gånger utan problem. Inga problem med sikten heller.
Det enda spelförstörande bug som hänt mig var att hela min HUD försvann (varade under ett liv), så jag kunde inte se ammo, objectives och värst av allt, inte se skillnad på allierade och fiender.. Det var ju verkligt men kanske lite för verkligt :)

Inget svar.. Har man bara en fallskärm eller?

Du har hur många fallskärmar som helst! :)

Postad 15 November 2011 - 07:51

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Har inte märkt något av det ni svamlar om. Squads funkar. Byta lag funkar. Inga andra buggar vad jag märkt heller.
Möjlitgtvis lite lagg ibland. Annars funkar det perfekt för mig och mina vänner.

...och för mig är det tvärtom - squads funkar inte, byta lag har jag aldrig lyckats med. Andra buggar - siktet försvann för mig härom kvällen.

Det jag däremot inte märker av nåmer är lagg.

Va fan gör vi för fel gällande squads då?

1: Game invite - accept
2: Vi sitter i lobbyn, i samma squad.
3: Startar spelet - hamnar i olika lag.

Kan det ha med uppkoppling att göra tror ni?

Postad 15 November 2011 - 08:09

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Det som är märkligt är att det oftast (bara?) är du som hamnar i andra lag.....karma?

Postad 15 November 2011 - 09:15

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Det som är märkligt är att det oftast (bara?) är du som hamnar i andra lag.....karma?

Visst är det så? Misstänker uppkopplingen...skumt som tusan.

Postad 15 November 2011 - 10:14

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Har lite dåligt med BF3 kompisar nu när mw3 kom så jag undrar om det är några som spelar fortfarande gärna hardcore. GT Hitman TheSwede

Postad 15 November 2011 - 12:08

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Spelar gärna, har dock inte ens provat hardcore.

GT: FKKR MrSpock

Har haft dig på min lista förut "TheSwede" och vi har nog lirat en del MW2 och BLOPS tidigare vill jag minnas.

Postad 15 November 2011 - 12:42

Zyren
  • Zyren
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Har lite dåligt med BF3 kompisar nu när mw3 kom så jag undrar om det är några som spelar fortfarande gärna hardcore. GT Hitman TheSwede

Vi kör nästan varje kväll, gå med i N00bTubeClan på battleloggen.

GT:packe SWE

Postad 15 November 2011 - 12:53

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Jag växlar mellan detta och MW3 så jag hoppar gärna med någon gång. Skicka gärna en invite även om jag lirar MW3.
Humöret bestämmer vilket spel jag vill spela.

Gamertag: Bergan

Postad 15 November 2011 - 14:31

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Toppen fixar er i natt när jag kommer hem från jobbet

Postad 15 November 2011 - 14:32

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Jag är gärna med och kör whatever HC PTO.

Postad 15 November 2011 - 15:20

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Jag tycker om att köra nördigt mycket team snack sen i lobbyn kan vi ta vem som har fått utslag på "apparaten" :D

Postad 16 November 2011 - 07:20

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Körde själv nån timme igår kväll men hamnade tydligen i en squad som passade mig som handen i handsken - fick "best squad"-ribbon efter varje match :)
Låste äntligen upp 12x siktet till snipern så nu börjar det bli roligt på riktigt! Har dock gett upp (inte helt) k/d ratio till förmån för win/loss istället.

Postad 16 November 2011 - 15:32

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Kör support med 240B med ir C4 och harde core conquest drar in en j*vla massa points på ammo.

Redigerat av Hitman TheSwede, 16 November 2011 - 15:32.

Postad 16 November 2011 - 16:08

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Körde själv nån timme igår kväll men hamnade tydligen i en squad som passade mig som handen i handsken - fick "best squad"-ribbon efter varje match :)
Låste äntligen upp 12x siktet till snipern så nu börjar det bli roligt på riktigt! Har dock gett upp (inte helt) k/d ratio till förmån för win/loss istället.

På något sätt så verkar det gå riktigt bra med min k/d ratio i detta spel. Började negativt men har ligger nu positivt, samma sak gäller för w/l ration.

Postad 16 November 2011 - 16:31

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
http://bf3stats.com/..._360/Bizhop#360
Lite mer överskådlig statssida för er som inte upptäckt den ännu, och har den postats innan så gömmer jag mig bakom det faktum att jag är dum i huvudet.

Postad 16 November 2011 - 17:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Filips recension på MHB.

Postad 16 November 2011 - 20:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

http://bf3stats.com/..._360/Bizhop#360
Lite mer överskådlig statssida för er som inte upptäckt den ännu, och har den postats innan så gömmer jag mig bakom det faktum att jag är dum i huvudet.

J*vla show off! :)

Å andra sidan ser det ut som Android-appen jag tipsade om nån sida tillbaks - smidigt som fan.
In your face iPhone!

Redigerat av MrSpokk, 17 November 2011 - 07:20.

Postad 16 November 2011 - 21:08

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Toppen sida

Postad 17 November 2011 - 08:38

Zyren
  • Zyren
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
För er som inte läst mitt inlägg ang n00bTubeClan tidigare i tråden så kommer här en ny chans.

Jag och en kollega startade platoonen och är i skrivande stund ca 30 medlemmar, men hoppas på att bli fler.

Vi ser gärna att spelare (25+) kommer med, som förstår att man måste rusa iväg ifall barnen eller sambon skriker.

Gillar du att ligga i hembasen och "snajpra"? Joina en annan klan, vi spelar PTO!

Har ni headset, använd gärna det, mycket lättare att PTO (Play the Objective) när man kan diskutera taktik och skrika ut varningar.

Gå in och följ våra framsteg på twitter! @n00bTubeClan

Joina NTC ”vuxna män gör saker tillsammans”. http://battlelog.bat...55391315552579/

Postad 17 November 2011 - 09:13

Unregistered274dc322
  • Unregistered274dc322
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Så fick jag samlat ihop några kronor så jag kunde köpa spelet igår. Hittade det begagnat på Gamestop lite billigare än nypris. Men tji fick jag när jag skulle spela inatt. Nu ville dom ha pengar för att jag skall spela online!? 800 Ms points (alltså 113:-)

Vad f*n! Jag betalar ju Microsoft 60:- varenda j*vla månad för att jag skall få spela online. Så vill EA ha 100 spänn till för att jag skall få spela deras spel. Riktigt irriterande.Så läste jag precis att det snart kommer nerladdningsbara Onlinekartor som också kommer att kosta pengar. Kartor som redan var färdiga när spelet släpptes men som dom inte tog med vid releasen utan släpper en månad senare. Och vi får betala 1200 MS points för något som egentligen skulle vart med vid releasen.

Blev alltså inget spelande inatt, och inget idag heller för nu byter jag in skiten :angry:

Postad 17 November 2011 - 10:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Så fick jag samlat ihop några kronor så jag kunde köpa spelet igår. Hittade det begagnat på Gamestop lite billigare än nypris. Men tji fick jag när jag skulle spela inatt. Nu ville dom ha pengar för att jag skall spela online!? 800 Ms points (alltså 113:-)

Vad f*n! Jag betalar ju Microsoft 60:- varenda j*vla månad för att jag skall få spela online. Så vill EA ha 100 spänn till för att jag skall få spela deras spel. Riktigt irriterande.Så läste jag precis att det snart kommer nerladdningsbara Onlinekartor som också kommer att kosta pengar. Kartor som redan var färdiga när spelet släpptes men som dom inte tog med vid releasen utan släpper en månad senare. Och vi får betala 1200 MS points för något som egentligen skulle vart med vid releasen.

Blev alltså inget spelande inatt, och inget idag heller för nu byter jag in skiten :angry:

Mycket märligt, jag har då inte behövt lägga ut 800 MSP för att få börja spela MP.

Och att få betala för nya tillkommande MP-banor hör ju till alla stora spel...

Redigerat av MrSpokk, 17 November 2011 - 10:44.

Postad 17 November 2011 - 11:05

Unregistered274dc322
  • Unregistered274dc322
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Mycket märligt, jag har då inte behövt lägga ut 800 MSP för att få börja spela MP.

Jag behövde väl köpa något slags online-pass. Och det är det jag tycker är så fult gjort av EA, att jag skall behöva betala pengar till dom för att spela när jag redan betalar månadsvis till MS för att spela online.

Sen vet jag att dom alltid släpper extra MP-banor efter en månad eller nåt. Självklart för att dom skall tjäna extra pengar på innehåll som kunde varit med från början. Smart gjort av dom, men jag tycker ändå att det är jädrigt fult, för det blir tyvärr allt vanligare.

Postad 17 November 2011 - 11:11

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Ovanstående saker får man gratis om man köper spelet nytt, de gör sådär för att försöka förhindra andrahandsmarknaden som de inte tjänar några pengar på.

Postad 17 November 2011 - 12:57

RalphA
  • RalphA
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

För er som inte läst mitt inlägg ang n00bTubeClan tidigare i tråden så kommer här en ny chans.

Jag och en kollega startade platoonen och är i skrivande stund ca 30 medlemmar, men hoppas på att bli fler.

Vi ser gärna att spelare (25+) kommer med, som förstår att man måste rusa iväg ifall barnen eller sambon skriker.

Gillar du att ligga i hembasen och "snajpra"? Joina en annan klan, vi spelar PTO!

Har ni headset, använd gärna det, mycket lättare att PTO (Play the Objective) när man kan diskutera taktik och skrika ut varningar.

Joina NTC ”vuxna män gör saker tillsammans”. http://battlelog.bat...55391315552579/

Beskrivning passar 100 på mig jag hänger gärna på :)

RButcher är GT

Inte lätt att skicka inlägg från iPhone...
RButcherA skall det vara

Postad 17 November 2011 - 16:56

7thWound
  • 7thWound
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
När det här sprider sig är det dags att byt spel!
http://www.youtube.c...h?v=i2ipsuvOmeI

Postad 17 November 2011 - 17:23

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Jag behövde väl köpa något slags online-pass. Och det är det jag tycker är så fult gjort av EA, att jag skall behöva betala pengar till dom för att spela när jag redan betalar månadsvis till MS för att spela online.

Sen vet jag att dom alltid släpper extra MP-banor efter en månad eller nåt. Självklart för att dom skall tjäna extra pengar på innehåll som kunde varit med från början. Smart gjort av dom, men jag tycker ändå att det är jädrigt fult, för det blir tyvärr allt vanligare.

Det är så på de flesta onlinespel idag, att de kräver en kod för att få spela online. De nya banorna fick man med Limited Ed, men köpte du det begagnat går du miste om både banorna och online och får därmed köpa dem separat.

Varför inte bara köpa spelet nytt på nätet? Finns ju för 500kr med frakt för nytt limited ed här på prisjakt.

Postad 17 November 2011 - 19:40

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

När det väl hamnat på tuben så sprider det sig snabbare än ett virus...minns alla glitchar i COD:WaW som hamnade på tuben också.

Men de lär ju patchas snabbt (förhoppningsvis). Det gjorde det ju i WaW i alla fall.

Postad 17 November 2011 - 19:47

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Skickade in en ansokan :)

Postad 17 November 2011 - 20:21

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Vad tror du Dice tycker om ditt val då? De får inte en enda krona av ditt köp för ett spel de arbetat i flera år på såvida du inte köper Online Pass.

Postad 17 November 2011 - 21:36

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=i2ipsuvOmeI

Gör inget att dom sitter där.Deras lag lär ju inte vinna.

Postad 18 November 2011 - 03:43

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Skit spel rent ut sagt!
Va fan håller Dice på med?

Postad 18 November 2011 - 08:26

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Inte för att det spelar någon större roll men jag är benägen att inte hålla med dig Turtle.
I mitt tycke har Dice skapat ett spel som är riktigt bra och känns nytt och spännande jämfört med de andra shooters jag spelat i flera år. Jag har stött på glitchar/fuskare 2-3 matcher under 30h. speltid, inget som stört mig.

Är det ett skitspel för att du konstant råkar ut för saker som kan härledas till glitchar/fusk? Eller är det ett skitspel för att du inte tycker spelsätten-banorna-kontrollerna är bra? Är det det sistnämnda så är det inte ett skitspel utan kommer ner till personliga preferenser. Är det det förstnämnda så beklagar jag.

Postad 18 November 2011 - 12:13

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Ja, jag har bara råkat ut för glitchare / fuskare en gång och det var ju då en spelare sprang under Métro.
Jag är kär i detta spel, bästa på bra länge!

Postad 18 November 2011 - 13:22

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Det är ett underbart spel om det hade funkat!
Är väl därför jag är så bitter.
Ibland får man sitta och försöka i en timme utan att komma ut på nån server.
Sen måste man dras med alla buggar/glitchare/fuskare,
Jag vill spela och ha kul men nu sitter man mest och är förbannad.
Ljudet i spelet är helt underbart men tyvärr så är ju inte ens det bugg fritt.
känns som dom stressade ihop detta för att kunna släppa det före MW3.

Men jag är inte bitter nejdå! :(

Postad 18 November 2011 - 14:15

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Det du säger stämmer inte alls med min upplevelse, förutom de första 2-3 dagarna som var krångel att komma in på servrar.
Går jag in nu och väljer quickmatch så är jag omedelbart inne i vald matchtyp. Och har, som tidigare nämnt, knappt märkt av glitchar/fusk. Ljudet har jag inte märkt av något konstigt med.
Det känns ju konstigt att du ska behöva sitta en timma för att hitta en server, hade jag haft de bekymmerna så hade jag nog varit lika förbannad som du.
*edit
Jag upplever för första gången på flera år en barnslig glädje med att kunna spela utan att någonsin uppleva någon form av host-advantage som gjort mig precis skogstokig i andra spel.

Redigerat av Bizhop, 18 November 2011 - 14:17.

Postad 19 November 2011 - 13:44

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jag upplever för första gången på flera år en barnslig glädje med att kunna spela utan att någonsin uppleva någon form av host-advantage som gjort mig precis skogstokig i andra spel.

Ja jag håller med fast kör på pc, sålde mitt exemplar av bf3 360 till en polare. Men gud så skoj det är. Ser verkligen fram emot att bli klar på jobbet för att gå hem och spela någon match! Man blir så beroende av att låsa upp vapen och alla tillbehör.

Postad 19 November 2011 - 19:47

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Longest Headshot
502 m

woho, nytt rekord. :)

Postad 20 November 2011 - 11:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Vilken utrustning och vilken bana? Grattis!

Postad 20 November 2011 - 15:45

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Det var Rush på Kharg Island. Sköt en tomte som låg på hangarfartyget och lekte sniper. Tror det var antingen M98B eller M40A5. Kändes mer som ett lucky shoot än skicklighet. :-) Fick dock ett annat headshot på 450 meter på en annan bana. Och det var fasiken skicklighet. ;-)

Postad 21 November 2011 - 10:28

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Hänger gärna på NTC klanen. 33 år med sambo och liten skrutt på 1,5 år. Så jag spelar helst 20:00 och framåt.
Är extremt poänginriktad så jag öser gärna first aid kits och ammo över er och har ett sjujäkla tempo har jag förstått på mina publika squadmates. Samma sak med revives och flag captures i CQ. Och jag kör nästan uteslutande CQ.

Postad 21 November 2011 - 16:57

Zyren
  • Zyren
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hänger gärna på NTC klanen. 33 år med sambo och liten skrutt på 1,5 år. Så jag spelar helst 20:00 och framåt.
Är extremt poänginriktad så jag öser gärna first aid kits och ammo över er och har ett sjujäkla tempo har jag förstått på mina publika squadmates. Samma sak med revives och flag captures i CQ. Och jag kör nästan uteslutande CQ.

Vad har du för GT?

Postad 21 November 2011 - 22:56

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Vad har du för GT?

Jaha, ska ni ha den också :D
GT = Chrilletuff

Postad 22 November 2011 - 00:15

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Börjat bli tjatigt men har samma bekymmer än!
Och tänker snart be DICE om pengarna tillbaka.
Men dom är väl fullt upptagna med att spela själva.

Spelade MW3 idag för första gången men där flöt allr på hur bra som helst.
Men mesigt ljud och inta alls lika snyggt.
FY F.A.N. VA PISST JAG ÄR!

Postad 22 November 2011 - 07:01

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Jag sitter på en 24mbit lina har inga problem alls varken med lagg eller komma in på serverna.
jag kör bara över europa.
Jäkligt tråkigt att det inte funkar.

Postad 22 November 2011 - 07:59

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Har du öppen NAT?

Postad 22 November 2011 - 12:27

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Jag sitter på en 24mbit lina har inga problem alls varken med lagg eller komma in på serverna.
jag kör bara över europa.
Jäkligt tråkigt att det inte funkar.

Och jag sitter med 8Mbit ADSL utan problem.

Postad 22 November 2011 - 13:44

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Och jag sitter med 8Mbit ADSL utan problem.

kl 20.00 sitter jag framför tven med min one piece på mig å en liten whiskey.
Är du man eller mus ????? :D

Postad 22 November 2011 - 15:16

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

kl 20.00 sitter jag framför tven med min one piece på mig å en liten whiskey.
Är du man eller mus ????? :D

Jag tycker du är en man! Det är manligt att göra som man vill utan att bry sig om vad andra tycker. Själv kör jag mjukisbrallor och T-shirt så man inte sitter i stela kläder när man ska kriga i soffan. Smidighet är viktigt!

Postad 22 November 2011 - 18:36

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Har du öppen NAT?

En dum fråga men vad är NAT?
Jag har 24mbit adsl och har 17mbit ner och 1mbit upp när jag gör ett test.

Polaren har ännu värre bekymmer men han kör med Mobilt bredband. :)

Postad 22 November 2011 - 19:07

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Här kan du läsa mer om det. Vet inte exakt vad det är heller men det är ofta viktigt att du har öppen NAT. Annars kan det bli såna problem du beskriver.

http://support.xbox....nat-type-strict

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.