Dark Souls (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Dark Souls - Limited Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 06 November 2011 - 22:55
Exp, tappa allt när man dör, exp är valuta till allt, olinjärt, ...
Inte undra på att det är mitt favoritzelda
Postad 06 November 2011 - 22:57
FROM Software är stora fans av Zelda så det är kanske inte så konstigt att deras spel är liknande.
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 November 2011 - 22:58.
Postad 06 November 2011 - 23:26
MM, tror min great axe fire+10 är maxxat. Körde med en Laito lightning+5, var inte imponerad. Man vill ju använda ett vapen som blir starkare ju starkare stats man har. Fire, chaos och lightning vapen boostar inte skadan om man har hög level.. Enchanted, occult och magic gör det.. Undrar vilket som är bäst..Det är bara svårt om man inte grindar lvls. Ungefär som vilket japansk rpg som helst. Det blir löjligt lätt sen när du kan crafta lightning weapons. Möjligt de fixat lite i senaste patchen dock. Vet inte om den släppts än iofs. Pyromancy och sorcery är väldigt op när man levlat upp det ordentligt.
Möjligt man måste ha ägghuvudet för att han ska ge en flamman. Man måste alltså välja Talk från menyn för att få flame.
Zweihander +5 lightning. Dödade stort sett allt med 2 träffar max 3 i ng. Ng+ har jag inte spelat. Har inte tid att köra igenom det en gång till när det finns så mycket annat bra just nu.
Postad 07 November 2011 - 11:53
Postad 07 November 2011 - 12:19
Btw nån som kan rekommendera ett riktigt bra vapen? Jag skulle vilja ha en katana eller curved sword, har max i alla stats, ska man statsa på occult, enchanted, magic eller?
Har du max i alla stats så kan du lika gärna gå och boxa dem till döds, känns ganska meningslöst då
Hade en lightning zweihander +2 eller något innan jag lade ner den, sjukt bökig och noll finess. Jag fick köra med tung rustning för den var så slö att jag alltid blev träffad.
Jag hade mest kul med en Fire Estoc +10, du kan sticka folk med skölden uppe, den starka attacken är ett horisontellt svep som träffar flera fiender och hoppatacken blir en lunge som når väldigt långt. Dessutom är den snabb nog att köra hit and runs på nästan alla fiender.
Sen så hade jag en enhanced (eller blessed?) Shotel +5 för att döda skeletten som regenererar. Den studsar inte mot sköldar och en del av skadan går igenom, så du kan mörsa på när de går och fegar.
Postad 08 November 2011 - 16:05
Vet ni hur de där fusket funkar förresten? Jag skriver det iallafall. Såhär går de till. Blightwood--> Ash lake. Bli medlem i dragon covenant. Få dragon stone. Ha på er crass green shield eller nån ring.. Kommer ej ihåg. Den boostar stamina. equipa bara dragonstonen och de ni vill duplicera. Använd stenen, vänd er om och samtidigt ni vänder er om byter ni till de ni ska duplicera, souls eller humanity exempelvis, tryck på x och använde den också, släpp inte. Kommer att dupliceras.
Postad 08 November 2011 - 16:24
Jag är ännu mer extrem. Jag försöker spela den klass jag valt (och levlar mig inte till någon hybrid) och behandlar grinding nästan som fusk för att resan ska bli intressantare. Undviker wikin också. Tror att jag är ganska "underlevlad" nu som följd, men hellre det än tvärtom.Har du max i alla stats så kan du lika gärna gå och boxa dem till döds, känns ganska meningslöst då
Postad 08 November 2011 - 16:25
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 November 2011 - 16:25.
Postad 08 November 2011 - 19:24
Varför skulle fire lightning vara värdelösa? För mig gjorde de omedelbart typ 50% mer skada än normala vapen +10.Fire/lightning är helt värdelösa, chaos också för den delen. För att döda skeletten som regenerar dödar man necromancern vettu.
Kom ganska långt ner i Catacombs i genom att sparka eller lura skeletten ner för stup. Det var inte enhanced jag menade utan Divine. De dog direkt då, kom aldrig på att de snubbarna var necromancers
Jag brukar oftast köra hybridgubbar iom jag vill prova på så mycket som möjligt när jag nästan aldrig spelar om spel 2 gånger, så jag körde både på strength och dex + pyromancy och en del bågskytte. Jag slutade spelet på ungefär lvl 60. Tror nog att jag fick en hel del levels från att jag försökte mig på svårare områden innan jag gav upp och kom tillbaka senare, men jag tycker inte heller att grinding är något kul, eller för den delen nödvändig.Jag är ännu mer extrem. Jag försöker spela den klass jag valt (och levlar mig inte till någon hybrid) och behandlar grinding nästan som fusk för att resan ska bli intressantare. Undviker wikin också. Tror att jag är ganska "underlevlad" nu som följd, men hellre det än tvärtom.
Postad 09 November 2011 - 00:05
Tjusningen med det här spelet är att det kan bli precis hur svårt man vill eller hur lätt man vill. Vill man få en riktig utmaning så lelvar man inte så mycket helt enkelt. Sorcery är löjligt bra vid hög lvl och pyromancy behöver maninte ens ha hög lvl för att det blir ska bli op.
Håller man sig till melee så blir spelet riktigt svårt på sina ställen
Redigerat av Unregistereddc471864, 09 November 2011 - 00:08.
Postad 09 November 2011 - 13:41
Postad 09 November 2011 - 14:00
Herregud, jag tar mig inte förbi taurus demon eller vad sjutton han heter. Dött säkert 20 gånger utan att ens få ner halva hans hp. Gissar att man ska dra en sån plungeattack(?) ifrån tornet, men lyckas inte få in den riktigt. Vilken knapp var det man skulle använda sig av när man faller? Helt glömt bort det.
Lättaste är att grinda ihop lite souls och köpa massa firebombs och sen kasta massa sånna på honom medans du backar. När du inte kan backa längre så rulla mellan benen på honom spring en bit vänd dig om och forsätt kasta bomber.
Postad 09 November 2011 - 14:13
EDIT; Jag har rätt dålig koll på hur jag ska spela egentligen. Är lvl 13 knight nu, vad bör man uppgradera för stats egentligen? Har mest tagit på str och vit just nu, kändes som att det var viktigast när man vill satsa på melee?
Redigerat av Unregistered1594247d, 09 November 2011 - 14:31.
Postad 09 November 2011 - 14:46
Postad 09 November 2011 - 16:31
Du lär få kul när du kommer till demons ruins, där är de typ 10st taurus demons.Herregud, jag tar mig inte förbi taurus demon eller vad sjutton han heter. Dött säkert 20 gånger utan att ens få ner halva hans hp. Gissar att man ska dra en sån plungeattack(?) ifrån tornet, men lyckas inte få in den riktigt. Vilken knapp var det man skulle använda sig av när man faller? Helt glömt bort det.
Postad 09 November 2011 - 17:22
Postad 09 November 2011 - 17:58
Postad 09 November 2011 - 21:00
det är ju så löjligt svårt att få tag på och löjligt lätt att bli av med.
grinda zombies i painted wolrd för att få en, 3 min senare blir jag invaded och raped.
lite konstigt att dom gjort huvudelementet för online spel så himla flyktigt.
Postad 09 November 2011 - 22:41
Förresten, hur värt är det att börja uppgradera sitt vapen tidigt? Jag kör med någon skiten great axe, men har redan dunkat +2 på den. Tänkte att det inte kan göra någon skada
Måste bara säga att jag älskar spelet. Första 2 timmarna hatade jag det. Dog konstant och ville bara springa till affären och byta in det, men sen när man kommit in i allt och börjar lära sig lite så förstår man hur fantastiskt det är och man vill bara nöta mer och mer... Glädjen man får när man dödar någon svår fiende är fan det fetaste jag varit med om i ett single player spel. Skrek rakt ut när jag sänkte den där grisen som stormar mot en. Vad den nu heter.... Känslan när man hittar en ny bonfire går inte ens att beskriva. Rädd för att dö med varje steg man tar, men plötsligt står brasan där och man kan andas ut några sekunder.
Redigerat av Unregistered1594247d, 09 November 2011 - 22:45.
Postad 09 November 2011 - 23:22
Postad 09 November 2011 - 23:30
Postad 09 November 2011 - 23:33
Är det meningen att man ska få drops varje gång man sänker en Tower Knight? Dödade min första och läste på wiki att man ska få någon tower shield? Eller är jag helt ute och cyklar? Kanske inte droppar varje gång.
Förresten, hur värt är det att börja uppgradera sitt vapen tidigt? Jag kör med någon skiten great axe, men har redan dunkat +2 på den. Tänkte att det inte kan göra någon skada
Måste bara säga att jag älskar spelet. Första 2 timmarna hatade jag det. Dog konstant och ville bara springa till affären och byta in det, men sen när man kommit in i allt och börjar lära sig lite så förstår man hur fantastiskt det är och man vill bara nöta mer och mer... Glädjen man får när man dödar någon svår fiende är fan det fetaste jag varit med om i ett single player spel. Skrek rakt ut när jag sänkte den där grisen som stormar mot en. Vad den nu heter.... Känslan när man hittar en ny bonfire går inte ens att beskriva. Rädd för att dö med varje steg man tar, men plötsligt står brasan där och man kan andas ut några sekunder.
Tower knight? menar du black knight? De droppar inte alltid ngt nej. Förutom de man möter sist i spelet de droppar grejjer hela tiden.
finns det något smart sätt att få humanity?
det är ju så löjligt svårt att få tag på och löjligt lätt att bli av med.
grinda zombies i painted wolrd för att få en, 3 min senare blir jag invaded och raped.
lite konstigt att dom gjort huvudelementet för online spel så himla flyktigt.
Nja man kan gå med i covenants osv för onlinespelande om man nu vill spela online.
Råttor droppar humanity. Bäst droprate har dock baby skeletons i tomb of the giants. De har unlimited spawn också så där kan man hålla på ett tag. Fick ihop 99 på några timmar.
Postad 10 November 2011 - 14:26
Haha väldigt mycket powergamer tänk där.Han kan man döda om man inte vill ha hans armor. Det är en quest senare som man får tillfälle att döda honom och få hans armor. Det är inget vidare ändå. Han har kanske spelets bästa ring. OM man inte bryr sig om hans armor så bör man döda honom så snabbt som möjligt.
Postad 10 November 2011 - 21:30
Haha väldigt mycket powergamer tänk där.
Equipmenten han har är ganks strunt samma, men han har en quest som jag iaf tyckte var ganska intressant även om den var väldigt kort. Låt honom leva om det är första rundan igenom spelet.
kan man göra hans quest och sen döda honom 4 the lulz? Eller försvinner an då?
Postad 10 November 2011 - 21:55
Har ett spjut ja kört upp till lightning +5
Och stor mega svärdet till divine +3
Sett nån walktrough där en kille har ett sköld med spetsar på..
Vad är de för nå ? Bra ?
Har massor med själar från bossar kvar.
Inte haft lust å chansa å uppgradera med dem
Kan man tända bonfire som slocknat ?
Redigerat av moparman, 10 November 2011 - 21:57.
Postad 11 November 2011 - 08:46
Om du tänker på firelink shrine så kommer du få möjlighet till det senare i Anor Londo. Gör inte som jag gjorde första rundan och uppgradera estus flask när du väl fått tag på hennes själ...
Postad 11 November 2011 - 15:20
Jo slocknat både i Firelink och Anor Londo..
Har 2 firekeepers soul.
SKa ja ge dem till nån ?
Hur passerar jag gula dimman i Anor Londo och Tomb of Giants ?
Stod nå om lordvessel eller nåsånt
Postad 11 November 2011 - 15:51
Firekeeprn i anor lando måste du själv dödat? Den kan du inte återuppliva.
Lordvesseln får du av tutt-lisa i anor lando. Snacka med frampt i firelink eller den andra ormen i new londo ruins för att öppna "gula
dimman"
Om du vill gå med i darkwraiths covenant så får du inte prata med frampt efter du fixat lordvessel.
Redigerat av Unregistereddc471864, 11 November 2011 - 15:53.
Postad 11 November 2011 - 19:21
Har 2st Fire Keeper Soul men de verkar bara göra så att flaskorna ger mer.
Hm.Har inget minne av att jag dödat snubben i Lando ..
Han levde där men efter jag råkat döda den storbystade kvinnan så allt blev mörkt var han borta..
Då har jag nog kanske fått lordvessel.Var så sjukt trött så jag råkade trycka bortnå text.
Så ja måste snacka med frampt innan jag kan passera gula dimmorna ?
Postad 14 November 2011 - 17:35
Postad 15 November 2011 - 10:11
Eller har jag missat ingame information om det här?
Postad 16 November 2011 - 00:58
jag invada precis en annan spelare via forest hunters.
irra runt lite, sen dog han utan att jag ens sett honom.
fick en titran chunk.. ja det och 370 000 själar
kan tilllägga ett jag bara är lvl 60 så det är ganska mkt.
Postad 16 November 2011 - 14:27
Jag gillade Forest Hunter guild, men skiten buggade ur för mig genom att någon gick och spontandog och så fick jag skulden. Orkade aldrig harva fram själar för att rentvå mig.
Postad 17 November 2011 - 12:23
Postad 17 November 2011 - 14:38
Är i Blighttown nu, har väl lirat ca 15 timmar totalt. Körde en del igårkväll och ja Blighttown är lite småknepigt på sina ställen.
Det gör inte saken bättre att framraten på sina ställen är helt bedrövlig här (läste att det tydligen är ett vanligt problem i just Blighttown). Känns som det dippat på flera ställen med just frameraten under min resa från spelets start hit till Blighttown. Det är synd för det påverkar spelupplevelsen ganska kraftigt till det negativa
Tycker inte spelet är i samma klass hittills som Demons Souls.
Framförallt tycker jag det inte känns lika tillfredsställande att döda bossarna som i föregångaren. Detta pga av att jag helt enkelt inte finner en nyckel (som man oftast verkar få när man dödar en fet boss) för att ta sig vidare i den öppna världen likvärdigt med en unik soul som man använde för att göra några av spelets bästa vapen och lära sig unika magier i Demons Souls.
Öppen värld i all ära men gillade Nexus hubb systemet starkt i föregångaren. De personligheterna man kunde prata med där bidrog mycket till stämningen och storyn.
Ska inte döma ut Dark Souls för jag har onekligen långt kvar, men som det känns i nuläget tycker jag föregångaren Demons Souls är bättre på de flesta punkter.
Postad 17 November 2011 - 15:41
Postad 17 November 2011 - 18:18
Postad 17 November 2011 - 20:21
klara hatfiender än så länge....dör hela tiden.
Postad 18 November 2011 - 00:15
Hoppas det, hur gay är det inte att gömma vapen i svansar? Dessvärre tror jag inte det, jag har du inte laddat ner någon patch. Varför införa det från första början?Har dom tagit bort så att man inte längre kan få drake sword genom att skjuta på svansen?
Mjo, de är livsfarliga. Ta de en och en.Alltså...snurrande skeletten..
klara hatfiender än så länge....dör hela tiden.
Postad 18 November 2011 - 00:20
Angående slutet:
Postad 18 November 2011 - 02:29
Hoppas det, hur gay är det inte att gömma vapen i svansar? Dessvärre tror jag inte det, jag har du inte laddat ner någon patch. Varför införa det från första början?
inte testat, men tänkte ändå skita i det. Verkar galet med ett 200 dmg svärd så tidigt i spelet.
Sänkte den där bossen med 2 svärd tidigare idag... Nu har jag dock blivit cursed när jag var nere och härjade i djupet. Hade en episk fight med den där feta råttan. Matade in träffar som s*tan, men sen lyckades jag ramla ner i något hål. Sprang vilse och blev cursed.
Postad 18 November 2011 - 09:04
Min Sorceror fick nästan bara poäng i int. Min tjuv kommer få samma behandling fast för dex. Det blir helt olika spelupplevelser om man gör så.
Postad 19 November 2011 - 16:46
skulle kanske vilja ha ett firevapen till fiender som är resistenta mot lightning tex..
och jag har sparat allt jag hittat än så länge i princip. och dödat alla bossar jag stött på
Redigerat av slimkid, 19 November 2011 - 16:48.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
143 bilder
11 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?