Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 December 2012 - 10:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Ytterst tvek på att filerna är så små. Standard på Blu-ray är knappast 19Gb - snarare 30-40.

Och 2K-rullar på bio ligger runt 250Gb.

D-Cinema använder Jpeg2000, dvs ingen komprimering mellan frames, klart som korvspad att det tar plats.

Precis som idag så kommer bitraten (att fundera på totalt utrymmesbehov är lite poänglöst, varierar ju med filmens längd) variera beroende på källa/leverantör men det är inte troligt att nån kommer välja en lösning som kräver särskillt mkt högre bitrate än det bästa vi har idag (Blu-ray, 40 mbit/s).

Kommande H265-codecen beräknas vara dubbelt så effektiv som dagens H264. Dvs "samma" kvalite för halva bitraten. Redray, med dess .RED-format, som supportar 4K (och HFR) specar en bitrate på 20 mbit/s(!). Imponerande...

Tippar på mellan 20-50 mbit/s således. :)

Redigerat av pacman, 27 December 2012 - 10:33.

Postad 27 December 2012 - 10:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Tebaks till PS4:

Första bilden på PS4? ( :D )
...

"architecturaly disctinct graphic processor"
Om det är för PS4 så undrar man ju. APU+GPU från AMD behöver ju inte nödvändigtvis innebära "architecturaly disctinct".... Har de tryckt in en bunt PowerVR från Vita däri månne? :)

Njae, för PS4 tror jag fortfarande mest på APU och GPU med AMDs GCN-arkitektur.

Redigerat av pacman, 27 December 2012 - 10:37.

Postad 27 December 2012 - 13:39

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Och Webhallen har namnet!

Orbis!

:)

Redigerat av BrittBastard, 27 December 2012 - 13:39.

Postad 27 December 2012 - 13:46

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
7 papp hur mycket kommer det sänkas måntro :)

Postad 28 December 2012 - 10:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Sänkas? Det är ju mellandagsrea ju! Normalpriset är 9990:-

Postad 29 December 2012 - 20:14

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Har Capcom släppt några dlc till PS4 än?

Postad 30 December 2012 - 15:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Har Capcom släppt några dlc till PS4 än?

Japp, resident evil 10 patchen är grym!

Postad 30 December 2012 - 18:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

7 papp hur mycket kommer det sänkas måntro :)

Massor. Runt 4000 lär den kosta när den släpps.

Postad 02 January 2013 - 14:48

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Klippt från Aftonbladet:

PS4
Nintento släppte sign Wii U i år. De två andra stora spelkonsolerna Playstation och Xbox är båda mer än mogna för uppgraderingar. PS4 med kodnamnet "Orbis" ska klara 3d-spel i 1080p. Kommer troligen först till hösten.

Xbox 720
Microsoft är på gång med en ny Xbox. De allt häftigare spelupplevelserna i mobiltelefoner och surfplattor gör livet surt för spelkonsolerna. Mycket talar för att Xbox 720 inte bara blir vassare än tidigare modeller utan också mycket billigare. Men frågan är om den kommer ut före sommaren.

http://www.aftonblad...icle15810825.ab

Postad 02 January 2013 - 15:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Klippt från Aftonbladet:

Snillen spekulerar...

Postad 02 January 2013 - 16:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Nyårs-pyssel: Hitta ett rätt i artikeln.

Postad 02 January 2013 - 16:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nyårs-pyssel: Hitta ett rätt i artikeln.

Det är lättare att lösa de femstjärniga korsorden -_-

Postad 02 January 2013 - 23:41

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
har skummat lite i tråden ang odd:s vara eller icke vara.

En sak som Sony måste ta med i beräkningarna innan man tar bort en optisk enhet är nedladdningshastighet i hushållen...
Saknas det en bd-spelare i maskinen ska alla tanka ner spelen och det blir en sorglig historia för random italienare.
Det är ju såklart inte några problem för oss som bor i Sverige, men ta gärna en titt på anda länder. (och italien då i synnerhet ;) )

http://www.netindex.com/

Såklart ingen statistik ristad i sten, men ger iallafall en fingervisning

Postad 03 January 2013 - 18:42

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 1
Det är självklart att Sony inte frångår optiska lagringsformat, svensk bredbandspenetrering tillhör undantagen, inte regeln.

Postad 04 January 2013 - 03:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Håller med. Det är på tok för tidigt för att skippa optiska läsare. Kommer inte hända de närmaste 10 åren om man vill ha kvar sina stora marknadsandelar. Spelen blir ju större och större för varje generation också. Hur många vill tanka ner 50GB tex?

Postad 04 January 2013 - 07:25

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Hur många vill tanka ner 50GB tex?

Inte jag, men när man sätter sig med en ny spelkonsoll (ps3) och ska dra hem batttlefield 3 med alla patchar så är man bra nära :P

Postad 04 January 2013 - 10:49

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
För mig tog det en hel dag att ladda ner ett spel på 20gb.. Så utan externt lagringsformat är jag körd! Inte alla som har tillgång till snabbt internet, ska man då inte kunna köpa sig den nya konsolen..

Jag tror knappast de tar bort bd läsaren, då förlorar de många köpare.

Postad 04 January 2013 - 19:25

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
När har Sony sagt något om att de ens funderar på att plocka bort skivläsare i nästa konsoll?

Postad 04 January 2013 - 19:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Håller med. Det är på tok för tidigt för att skippa optiska läsare. Kommer inte hända de närmaste 10 åren om man vill ha kvar sina stora marknadsandelar. Spelen blir ju större och större för varje generation också. Hur många vill tanka ner 50GB tex?

Hur många spel är i närheten av 50Gb? 99% ligger under 15Gb och 90-95% under 10Gb om man tittar på alla titlar till 360 och PS3.

Dessutom så har t ex ett spel som Uncharted en hel del utfyllnad där man t ex stackar samma texturer om och om igen för att minska laddtiden från Blu-Ray skivan.

Postad 04 January 2013 - 19:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

När har Sony sagt något om att de ens funderar på att plocka bort skivläsare i nästa konsoll?

Ingen direkt men faktum kvarstår, dagens marknadsmodell för att producera - ge ut - sälja spel på 360 och PS3 är inte speciellt ekonomiskt gångbart. Antalet titlar som ger vinst är färre - antalet studios som gör stora spel blir färre och utan alla de miljoner som Microsoft och Sony själva pumpar in i egna projekt så skulle vi haft ett ännu fattigare utbud.

Modellen har 2 extremt stora brister:

1. Andrahandsförsäljning
Begagnat är kul för konsumenten mer en pest för bolagen bakom spelen. Detta har många inom branschen gått ut med och nu senast ryktas det om patenteter från Sony som ska tackla problemet. Att helt skippa optiska format är det absolut enklaste och bäst vägen att skippa problemet med andrahandsförsäljning.

2. Får många ska dela på kakan.
Ett spel idag ska efter 25% Moms delas mellan följande - Utgivare - producent - distributör - återförsäljare. Lägg där till fasta kostnader i form av transport, tryckning och packning samt att där ska lite licenser till Sony också.

Samma här så är Direct Download den bästa lösningen. Du kan dels finta bort momsen (Apple lägger allt i Luxenburg) och bara där ta in 20% extra vinst i Sverige - Du behöver ingen återförsäljare (räkna med 5-10%) - Du behöver ingen distributör (räkna med 3%).

Vi pratar alltså om 28 - 33% mer pengar som ska delas mellan 2 företag - Utvecklaren och Sony. Detta ger Sony en chans att öka sin vinst per spel men även utvecklaren.

Sen får man heller inte glömma att Direct Download ALLTID prickar 100% rätt mellan utbud och efterfrågan - att trycka Blu-Ray spel är oftast en fråga om en stor del överproduktion utan att veta hur många som kommer säljas.

Det är väldigt sant de alla säger - många kommer "exkluderas" om man bortgår från fysiska format men jag är rätt övertygad om att attachraten ökar markant om man tar bort andrahandsförsäljning + ökade vinster.

Redigerat av PalmiNio, 04 January 2013 - 19:39.

Postad 04 January 2013 - 19:43

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Att helt skippa optiska format är det absolut enklaste och bäst vägen att skippa problemet med andrahandsförsäljning.

Visst är det det. Men det är också enklaste sättet att begå självmord om man släpper en konsoll 2013-2014. Så det är HELT uteslutet. Folk klagar idag på att dom blir tvungna att ladda ner 500MB i USA... Så det kan man droppa direkt.

Postad 04 January 2013 - 19:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

För mig tog det en hel dag att ladda ner ett spel på 20gb.. Så utan externt lagringsformat är jag körd! Inte alla som har tillgång till snabbt internet, ska man då inte kunna köpa sig den nya konsolen..

Jag tror knappast de tar bort bd läsaren, då förlorar de många köpare.

Som sagt - 20Gb är ett undantag - inte regel.

Dessutom gör du följande antaganden:
1. Spel måste vara lika stora eller större än dagens
2. Spelen måste laddas ner 100% innan du kan spela
3. Spelen måste säljas som 100% färdiga med MP/SP/Alla missioner osv

Detta är verkligheten idag med skivor men där finns följande lösningar på varje:
1. Spelen behöver inte vara så stora - varför ska du ladda ner alla språk om du bara vill ha engelska?
2. Du kan börja ladda ner ett ramverk för att starta spelet samt kanske de 2 första banorna. Sen under tiden du spelas så laddas resten in.
3. Vi har en hel del människor som bara spela Call of Duty Online och aldrig Singel Player. Varför ska dessa ladda ner 100% av spelet när kanske bara 30% är MP delen.

Att stycka upp spelen öppnar också möjligheter till effektivare försäljning. Du kanske lockar spelaren med ett billigt spel på 5-10 Dollar där han sen får låsa upp varje del för 10 dollar extra. Eller varför inte köra MP delen helt gratis att ladda ner sen får du har prenumeration för att spela det per månad.

Poängen är att man måste inte anpassa tekniken efter dagens modell. Istället är det bättre att ändra dagens modell, som inte fungerar så bra, till tekniken.

Postad 04 January 2013 - 19:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Visst är det det. Men det är också enklaste sättet att begå självmord om man släpper en konsoll 2013-2014. Så det är HELT uteslutet. Folk klagar idag på att dom blir tvungna att ladda ner 500MB i USA... Så det kan man droppa direkt.

Det du säger är såklart inte fel men samtidigt behöver det inte vara vitt eller svart.

Jämför med PC som många trodde skulle dö ut.

Steam säljer mängder av spel och ökar stadigt. Vi kan väl vara rätt överrens om att fysiska spel kommer minska i försäljning och nerladdade spel kommer öka, eller? Detta bör även kunna gälla konsol.

Så om du gör en konsol som ska hålla 5-10 år så kan man väl antaga att det är rätt trend att anpassa sig till redan.

Betänk även följande när vi jämför med Steam:
" Forbes reported that Steam sales constituted 50-70% of the $4 billion market for downloaded PC games and that Steam offered game producers gross margins of 70% of purchase price, compared with 30% at retail"

Du kan alltså sälja 20-30% mindre och ändå tjäna mer. Steam har dessutom över 40 miljoner konton (2011).

Redigerat av PalmiNio, 04 January 2013 - 19:58.

Postad 04 January 2013 - 20:12

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Ja, allt det där är jättefint och vi kommer gå emot en framtid där allt är nedladdningsbart. Men det kommer inte hända kommande 10 åren pga det generellt ruttna nätet som vi har i hela världen. PS4 kommer ha en snabbare blu-ray, inget snack. Sen tror jag att PS5 när det kommer om 10-12 (?) år, kommer vara Gaikai som dom köpte upp i våras (2012).

Tror själv att SONY med hjälp av Gaikai kommer streama PS1, PS2 och PS3 spel till PS4 under dess livstid..

PS5 kommer alltså vara 100% Gaikai.. Alltså ingen konsoll utan bara en prenumerationsmodell till våra smart tvs/datorer etc. Eller varför inte en gammal PS4?

Redigerat av ColinZeal, 04 January 2013 - 22:38.

Postad 04 January 2013 - 20:13

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Ja, och hur ska folk ute på den amerikanska landsbygden med 2 mbit och en nedladdningsgräns på 5GB per månad kunna köpa alla sina spel online? Utvecklingen går MOT begränsningar på olika sätt och inte ifrån dem, som sagt, man kan inte sitta i Sverige med sin 100 Mb/s-lina och säga "det här är ju MYCKET bättre än att köpa spel i butiken, det här är framtiden" när resten av världen skulle behöva vänsta i dagar för en nedladdning att bli färdig och sen få en räkning på alla de GB som man gått över sin gräns.

När jag köpte Ghost Recon så var det 13GB stort och det tog mig 4 timmar att ladda ner, jag hade kunnat åka in till webhallen och köpt det på den tiden, och då var det PSN som inte lät mig använda linan fullt ut.

Postad 04 January 2013 - 20:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ja, och hur ska folk ute på den amerikanska landsbygden med 2 mbit och en nedladdningsgräns på 5GB per månad kunna köpa alla sina spel online? Utvecklingen går MOT begränsningar på olika sätt och inte ifrån dem, som sagt, man kan inte sitta i Sverige med sin 100 Mb/s-lina och säga "det här är ju MYCKET bättre än att köpa spel i butiken, det här är framtiden" när resten av världen skulle behöva vänsta i dagar för en nedladdning att bli färdig och sen få en räkning på alla de GB som man gått över sin gräns.

När jag köpte Ghost Recon så var det 13GB stort och det tog mig 4 timmar att ladda ner, jag hade kunnat åka in till webhallen och köpt det på den tiden, och då var det PSN som inte lät mig använda linan fullt ut.

13Gb är inget om man delar upp det så du kan börja spela det. Som jag skrev - man kan inte utgå från att det måste vara så att 100% av spelet är nerladdat för att kunna spela.

Sen ska understrykas att jag gav det 20% chans :)

Tror mer på utan HDD och istället SSD + BD.

Postad 04 January 2013 - 21:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jämför med PC som många trodde skulle dö ut.

Det fanns folk som trodde Jorden skulle gå under förra året också, slutsatsen vi kan dra är att det finns dumskallar som tror på vad som helst.

Redigerat av Zoiler, 04 January 2013 - 21:40.

Postad 05 January 2013 - 02:36

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Det fanns folk som trodde Jorden skulle gå under förra året också, slutsatsen vi kan dra är att det finns dumskallar som tror på vad som helst.

Tänkte också i dessa banor. Tycker det mest är aftonbladet och liknande som har sagt att PC'n kommer dö ut... Som att fråga treåringar om hur dom tror att deras bror/syster kom till. Svaren är rätt komiska :P

Postad 05 January 2013 - 02:47

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

13Gb är inget om man delar upp det så du kan börja spela det. Som jag skrev - man kan inte utgå från att det måste vara så att 100% av spelet är nerladdat för att kunna spela.

Du försöker låta som en visionär och se möjligheterna, men du ser fortfarande inte möjligheten med att en BD-spelare är ett måste. Det GÅR INTE att släppa en primär spelkonsoll idag eller om ett år utan någon som helst lagringsmedia i form av BD eller liknande. Visst, om 10 år så är det säkert ingen som kommer använda det, men vad händer om 2-3 år då, då fortfarande en majoritet av alla användare saknar kraftfullt internet. Det finns fortfarande folk som betalar per nerladdad data.

Jag kan ju säga att mina tre sista inköpta spel var full-versioner från PSN. Det hindrar inte mig att tanka ner det, så jag tycker att man skulle kunan köra utan BD. Men nu pratar vi om att mängden data ska bli större också! Större texturer, mer speldata, m.m. Dessutom så tror jag inte att speltillverkarna riktigt kan komma in i de tankebanorna som krävs för att göra som du funderar på, att dela upp innehållet (mer än uppdelningen som finns idag).

Jag har helt enkelt väldigt svårt att tro att någon kommer göra en next-gen primär spelkonsoll utan lagringsmedia i form av BD eller motsvarande med lansering de närmaste två åren. Man skule göra ett fiasko och få komplettera med extern spelare a'la x-box.

Postad 05 January 2013 - 02:52

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Personligen gissar jag att "nedstängning av IPv4" (dvs övergång helt till IPv6) kommer komma före en medialös (BD/DVD/motsvarande) spelkonsoll.. =) Då kommer multicasting och liknande göra det mycket mer lovligt att kraftfullt öka data på internet...

Postad 05 January 2013 - 11:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Sen ska understrykas att jag gav det 20% chans :)

Tror mer på utan HDD och istället SSD + BD.

SSD låter dyrt, tycker inte det låter förenligt med fler digital downloads.

Postad 06 January 2013 - 01:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

SSD låter dyrt, tycker inte det låter förenligt med fler digital downloads.

Precis det jag menade. Blir svårt att ha DD utan mycket utrymme - därför tror jag mer på en SSD i PS3 med optisk läsare :)

Postad 06 January 2013 - 01:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Heh har alla missat ramaskriet som blev i USA för att folk var tvunga att ladda ner en liten patch på ca 1GB till Wii U???
Enligt många så tog det 3-4 timmar att få ner den.

Det är bra att inse att "u-landet" USA inte har bandbredd nog för att enbart köra med digital distribution.
Många i USA har dessutom trafiktaxa på sina abb och det är inte sällsynt att folk bara har ett fåtal GB i månaden att röra sig med. Den formen av abb blir dessutom vanligare och vanligare där över.

Förstår inte hur ni då kan tro att folk skulle vilja ladda ner spel som är många gånger större.

Köpte för övrigt Darksiders 2 till Wii U som digital download. Det tog ca 5 timmar att få ner och installera med min 100Mbit uppkoppling. Det måste bli betydligt snabbare.

Redigerat av Unregistereddc471864, 06 January 2013 - 01:12.

Postad 06 January 2013 - 21:43

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Precis det jag menade. Blir svårt att ha DD utan mycket utrymme - därför tror jag mer på en SSD i PS3 med optisk läsare :)

Jo, men DD kommer ju att öka, och som det ser ut nu så kommer du nog att kunna köpa alla titlar över PSN den dag de släpps i butik, och om man då har viljan och förmågan så är ju det en bra lösning, men då behöver du ju en stor disk, spelen kommer ju antagligen inte att bli mindre i framtiden, speciellt inte om MS kör BD i Xbox 720.

Förstår inte hur ni då kan tro att folk skulle vilja ladda ner spel som är många gånger större.

Köpte för övrigt Darksiders 2 till Wii U som digital download. Det tog ca 5 timmar att få ner och installera med min 100Mbit uppkoppling. Det måste bli betydligt snabbare.

Webhallen har bara öppet under dagtid, när jag köpte GR:FS, så var klockan 23 på natten och jag upptäckte att jag fick rabatt genom PSN+, så what the hell, många impulsköp kan hända vid vilken tid på dygnet som helst, men menar du att man ska strunta i att utveckla DD's bara för att vissa jänkare har skit-ISPer?

Postad 06 January 2013 - 22:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nej jag menar att man inte kan ta bort en optisk läsare för att den behövs för folk med begränsad internetåtkomst. DD är ett bra komplement men att endast ha det kommer aldrig fungera.

Redigerat av Unregistereddc471864, 06 January 2013 - 22:16.

Postad 06 January 2013 - 23:21

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Vad är standarden för en hårddisk idag om man köper en PS3? 320GB? För att Sony öht ska ha råd med PS4 så ska dom ha så lite förlust på varje enhet dom säljer... PS3 var snordyr att tillverka och började gå med vinst per enhet först år 3 eller om det var år 4. En vanlig mekanisk hårddisk i schysst storlek är grymt mycket billigare än vad en SSD dito skulle bli. SSD skulle bli den överlägset dyraste komponenten i PS4an om nu Sony ens skulle fundera på det.

Vilket jag absolut INTE tror.

Postad 07 January 2013 - 13:12

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Playstation 4 visas i Februari?

Japp, resident evil 10 patchen är grym!

Och den får man betala för också. Patchar som dlc. It's the new thing.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 07 January 2013 - 13:15.

Postad 07 January 2013 - 21:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Playstation 4 visas i Februari?

Nja...."smygpremiär". Funkar ju inte i dagens samhälle vilket Sony lär vara fullt medvetna om. Så i sådant fall, en liten premiär där ryktet ska få agera reklam och budbärare.
Men troligtvis blir det ingen visning av PS4 i februari. Möjligen att den visas på E3 i sommar.

Postad 07 January 2013 - 21:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Möjligen att den visas på E3 i sommar.

Hmmm.. om inte:

At Sony headquarters

- What do you think, should we show our PS4 at E3?
- I'm gonna have to say no to that one. MS will be showcasing their Durangobox so let's instead show the world we got nothing and focus on PS3 and Vita.
But.. won't everyone just save their money for the Xbox this holiday then? I mean if we don't give them any alternative?
Of course.
So, you just wanna run the company to the ground?
Yes =D *shoots himself*
*Shoots himself* too

Enda anledningen till att de inte skulle visa något vore väl ifall de inte vore redo, hur de nu inte skulle kunna vara det. Någon gång under året måste de visa att de har något, antingen innan E3, före eller efter, men E3 brukar ju historiskt vara avtäckningseventet.

Redigerat av Zoiler, 07 January 2013 - 21:54.

Postad 08 January 2013 - 13:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Med tanke på vilken fokus Sony hade på 4K på CES så kan de lika gärna kalla den Playstation 4K. Ja, om det inte vore för att 4 betyder otur i japan då... :)

Postad 08 January 2013 - 13:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Playstation UltraHD

Postad 08 January 2013 - 23:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Hehe...bra "svar på tal" om att PS4 troligtvis inte alls kommer presenteras i februari:

http://www.playstati...-february-sigh/

Postad 10 January 2013 - 08:30

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Men det är ju självklart, att ngn känner att de måste skriva en artikel om att nästa gen playstation inte ska visas upp på ett möte med ombud från diverse butikskedjor är galenskap.

Postad 11 January 2013 - 12:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
- 4-core AMD Steamroller @ 3.2 GHz CPU
- AMD 7800/8800-ish GPU, 1000-1300/64/32 config
- Troligtvis CPU+GPU i ett paket, en fet APU mao. 28 nm.
- 4 GB GDDR5, troligare dock WideIO 512 bit DDR3/DDR4 till slut, ~200 GB/s, unified förstås
- Lite extra processorer, för video encode/decode etc, ska det in bakåt-comp så ska den in här i så fall, tror kanske mer på en ARM SOC, Vita-ish?
- Ev lite extra, långsamt, minne här för bakgrunds OS-stuff/multitask
- Normal BD-spelare + HDD eller NAND beroende på SKU
- Kärnan i den "4K distribution" som Sony säger presentera i sommar, E3 är sommar...
- HDMI 2.0 ut förstås, ev HDMI in. VM i Wifi iövrigt (802.11ac?)
- "Low power"-läge, "smart-tv stuff", tvåvägs kommunikation med mobiler/surfplattor etc
- Vanlig handkontroll, motion gojjs separat/kostar extra
- Till skillnad från Xbox720 inte alls lika custom-made hårdvara, mera åt of-the-shelf hållet (även om APU:n i sig inte lär gå att köpa i butik)
- Kommer inte heta "Playstation 4" :)
- Retard-SKU ligger på $399 + en dyrare
- Release Q413->Q214

Tror vi har den där. :)

Redigerat av pacman, 16 January 2013 - 13:48.

Postad 11 January 2013 - 12:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Låter rimligt. PS4 kommer nog landa nånstans mellan Wii U och nya xboxen. Sony har inte pengarna att bygga en monsterkonsoll denna gången.

Postad 11 January 2013 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Låter rimligt. PS4 kommer nog landa nånstans mellan Wii U och nya xboxen. Sony har inte pengarna att bygga en monsterkonsoll denna gången.

Så de ska bygga en svagare och vara ett år efter =/? Good luck.

Postad 11 January 2013 - 16:23

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Sony har inte pengarna att bygga en monsterkonsoll denna gången.

Gäller att satsa sig ur en kris ;)

Postad 11 January 2013 - 16:31

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
Xbox 360 and PS3 losses total $8 billion, ex-Sony employee paints grim future Xbox 360 and PS3 have cost Microsoft and Sony a combined total of $8 billion, according to a new article penned by industry veteran Ben Cousins.

http://www.vg247.com/2013/01/07/xbox-360-and-ps3-losses-total-8-billion-ex-sony-employee-paints-grim-future/

Postad 11 January 2013 - 16:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Xbox 360 and PS3 losses total $8 billion, ex-Sony employee paints grim future Xbox 360 and PS3 have cost Microsoft and Sony a combined total of $8 billion, according to a new article penned by industry veteran Ben Cousins.

Mmm, skitsnack med påhittade och felaktiga siffror från en kille som gör spel för mobila enheter :)

Exempelvis används siffror från Microsofts E&D-avdelning och jämställs med Xbox 360-avdelningen.

Postad 11 January 2013 - 16:58

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Mjo - extremt amatörmässig artikel...

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.