Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N9 *, Världens första mobil med MeeGo

1421 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N9 16GB (Mobiltelefoner) 9 8.630434 (45) Inga priser
Nokia N9 64GB (Mobiltelefoner) 9 8.499998 (13) Inga priser

Postad 22 September 2011 - 15:48

goopile
  • goopile
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Folk verkar totalt missförstå mig när det gäller Google Maps eller så läser man helt enkelt inte inläggen ordentligt!?

För mig personligen är det helt oväsentligt ifall kartorna ligger på telefonen eller inte! Navigering är helt ointressant! För detta använder jag en enskild GPS i bilen.

Det jag vill komma åt är det faktum att snabbt kunna hitta platser.

Vi ses vid X.
Arbetsintervjun är vid Y.
Hämta barnen vid Z.

Med Google Maps hittarvjag snabbt platsen, kan se mig omkring med hjälp av street view, samt ringa och se betyg för platsen på bara några sekunder!

Det är DET jag är ute efter! Ingen navigering eller Europakartor som ligger direkt på minnet, inte intressant någonstans tyvärr!

Lugn och fin! ;)

Det man kan hoppas på är att Microsoft med Bing kan bidra med lite bättre sök i Nokia Maps (som jag antar att det kommer att byta namn till framöver), för jag håller med om att sökningen i Ovi Maps idag är lite sisådär stundtals. Jag har hittat flertalet dubletter av platser inom samma område där ett är felaktigt, vilket ställer till det när man ska navigera t.ex. Men det har gradvis blivit bättre så jag har goda förhoppningar inför framtiden.

Annars kan man ju hoppas att någon gör en google maps-applikation helt enkelt, sett några såna (väldigt enkla) exempel på nätet iallafall.

Postad 22 September 2011 - 15:52

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
prel lev. V.40 hos Tele2. förmodligen 16G. black only

http://webbutiken.te...an9black/?s=288

Postad 22 September 2011 - 15:54

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Lugn och fin! ;)

Det man kan hoppas på är att Microsoft med Bing kan bidra med lite bättre sök i Nokia Maps (som jag antar att det kommer att byta namn till framöver), för jag håller med om att sökningen i Ovi Maps idag är lite sisådär stundtals. Jag har hittat flertalet dubletter av platser inom samma område där ett är felaktigt, vilket ställer till det när man ska navigera t.ex. Men det har gradvis blivit bättre så jag har goda förhoppningar inför framtiden.

Annars kan man ju hoppas att någon gör en google maps-applikation helt enkelt, sett några såna (väldigt enkla) exempel på nätet iallafall.

Var är jag inte lugn och fin :)?

En Google Maps-app vore riktigt trevligt. Problemet är väl att det inte finns med vid lansering.
Får se hur det blir, mitt jäkla designbehov kommer väl ta överhanden och så blir det ett köp av Nokia N9 ändå!

Postad 22 September 2011 - 16:30

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Du behöver ingen mobil. Du behöver en kartbok. För övrigt ingen som tvingat på dig GRATISKARTORNA. my god sluta gnäll

Har svårt att se hur en kartbok skulle kunna hjälpa mig att hitta till specifika platser samtidigt som den ska kännas mobil. Sen tycker jag att vi slutar upp med att vara så typiskt svenskaktiga och kalla all argumentation för gnäll, eller?

Postad 22 September 2011 - 16:58

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Folk verkar totalt missförstå mig när det gäller Google Maps eller så läser man helt enkelt inte inläggen ordentligt!?

För mig personligen är det helt oväsentligt ifall kartorna ligger på telefonen eller inte! Navigering är helt ointressant! För detta använder jag en enskild GPS i bilen.

Det jag vill komma åt är det faktum att snabbt kunna hitta platser.

Vi ses vid X.
Arbetsintervjun är vid Y.
Hämta barnen vid Z.

Med Google Maps hittarvjag snabbt platsen, kan se mig omkring med hjälp av street view, samt ringa och se betyg för platsen på bara några sekunder!

Det är DET jag är ute efter! Ingen navigering eller Europakartor som ligger direkt på minnet, inte intressant någonstans tyvärr!

Jag hoppas du inte tog det jag skrev riktat direkt mot dig. Jag berättade bara om fördelarna jag anser Ovi har jämfört med Google när det gäller navigering, vilket jag prioriterar mest. Jag behöver sällan navigering när jag är i hemstaden men när man reser utomlands är det skönt att alltid ha gps utan dyr datatrafik.
Givetvis har google tjänster som ingen annan kan erbjuda såvida det inte finns en app, men ur navigeringssynpunkt verkar nokias lösning överlägsen den min android har idag.

Postad 22 September 2011 - 16:59

goopile
  • goopile
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Var är jag inte lugn och fin :)?

En Google Maps-app vore riktigt trevligt. Problemet är väl att det inte finns med vid lansering.
Får se hur det blir, mitt jäkla designbehov kommer väl ta överhanden och så blir det ett köp av Nokia N9 ändå!

Var mer i förebyggande syfte. ;)

Men ja, drygt att kompromissa. Har samma problem när det gäller HTPC, inget som har allt jag vill ha. :P

Men om webbläsaren i N9an är såpass bra som alla säger kanske det går att bokmärka maps.google.com? Webb-appen fungerar ju riktigt bra til iOS med ringa-knapp och allt, vi kan ju hoppas att det fungerar lika bra till N9:an. Inte helt optimalt kanske men då behöver du inte vara helt utan det om esteten drar det längsta strået.

Redigerat av goopile, 22 September 2011 - 17:01.

Postad 22 September 2011 - 17:07

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Men ja, drygt att kompromissa. Har samma problem när det gäller HTPC, inget som har allt jag vill ha. :P

Men om webbläsaren i N9an är såpass bra som alla säger kanske det går att bokmärka maps.google.com? Webb-appen fungerar ju riktigt bra til iOS med ringa-knapp och allt, vi kan ju hoppas att det fungerar lika bra till N9:an. Inte helt optimalt kanske men då behöver du inte vara helt utan det om esteten drar det längsta strået.

Om ett par veckor får vi svaret antar jag :).

Postad 22 September 2011 - 19:03

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

prel lev. V.40 hos Tele2. förmodligen 16G. black only

http://webbutiken.te...an9black/?s=288

Hoppas dom kommer erbjuda 64GB modellen också, 16GB känns alldeles för lite.

Postad 22 September 2011 - 20:10

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Förhandstitt från Cnet:
http://www.youtube.c...h?v=jGTKzpHlTGY

Postad 22 September 2011 - 22:24

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Hoppas dom kommer erbjuda 64GB modellen också, 16GB känns alldeles för lite.

svårt att säga. N9 är en speciell produkt..för tele2. dåligt tecken att de bara släpper en färg oxo. vi får se. om 2 veckor...

Postad 23 September 2011 - 13:11

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Skärpning nu. Håll er till topic och håll en trevlig ton mot varandra.
( dolde några inlägg )

Tack och Trevlig Helg!

Redigerat av BrittBastard, 23 September 2011 - 13:11.

Postad 23 September 2011 - 14:12

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Tidningen mobil skriver om "Application Compatibility Layer" som ska ta Androidappar till andra operativsystem, de skriver också att Meego ska få det först.
http://www.mobil.se/...m-1.485883.html

Postad 23 September 2011 - 15:12

goopile
  • goopile
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag är lite kluven till de där ACL- och Alien Dalvik-lagrena. Visst det är bra att det går att köra Android-applikationer i MeeGo som man annars inte hade tillgång till, men jag hoppas att det inte gör att de som annars skulle göra en MeeGo-app struntar i det och nöjer sig med att användarna kan köra genom ett sånt där lager. Lite som med dåligt portade spel på konsoller...

Men ja, tiden får väl utvisa vad som händer... I det här fallet kanske fördelarna överväger nackdelarna.

Postad 23 September 2011 - 15:54

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Tycker detta låter väldigt intressant!

Det innebär att jag faktiskt då skulle få tillgång till både Hemnet, Tradera, Blocket, SL-trafiken samt mitt underbara Google Maps :). Nu är bara frågan om det släpps in i N9:an samt hur distributionen kommer att ske. Den andra frågan är väl om det kommer överhuvudtaget och i såna fall när? Alien Dalvik har det ju pratats om i över ett år nu utan några resultat. Jag vill ju helst se detta från start, dröjer det ett halvår innan man ser till att implementera detta portningssystem har jag säkert fått upp ögonen för någon ny rolig mobil :(.

Ingen som sitter på någon mer saftig info?

Postad 23 September 2011 - 17:08

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag måste säga att jag är lite kluven till de där ACL- och Alien Dalvik-lagrena. Visst det är bra att det går att köra Android-applikationer i MeeGo som man annars inte hade tillgång till, men jag hoppas att det inte gör att de som annars skulle göra en MeeGo-app struntar i det och nöjer sig med att användarna kan köra genom ett sånt där lager. Lite som med dåligt portade spel på konsoller...

Men ja, tiden får väl utvisa vad som händer... I det här fallet kanske fördelarna överväger nackdelarna.

Det tror jag knappast, det lär snarare bli en "last resort" för apps som ändå alldrig hadde släppts till meego, det kommer nog inte funka riktigt like bra som ett "native" meego program så det finns ingen anledning för utväcklare att inte porta sina apps ändå.

Den andra frågan är väl om det kommer överhuvudtaget och i såna fall när? Alien Dalvik har det ju pratats om i över ett år nu utan några resultat.

Det är nog sant, men telefonen är ju inte släppt än så hur skulle det då kunna finnas några resultat :P

Redigerat av SRICE, 23 September 2011 - 17:09.

Postad 23 September 2011 - 19:46

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Enligt experts hemsida så finns den på lager i två stockholmsbutiker...demoex eller på riktigt?

Postad 23 September 2011 - 23:39

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Förhandstitt från Cnet:
http://www.youtube.com/watch?v=jGTKzpHlTGY

Hörde jag rätt den stödjer inte flash?

Men snälla?

Postad 24 September 2011 - 10:17

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Nej webläsaren stödjer inte Flash, men det var ju ingen nyhet. Däremot ska den få flash stöd genom Fennec (Firefox) vad jag hört

Postad 24 September 2011 - 11:02

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Jag förstår mig inte riktigt på Nokias lanseringsstrategi angående N9, de verkar dissa vissa länder. Men i de länder de väljer att lansera den så kör de fullt spett. Personligen är jag glad att jag får möjlighet köpa den här i Sverige. Fullt spett var det, här verkar de vilja sno åt sig iPhone5 köparna?:

http://www.youtube.c...player_embedded

Men alltså vore det inte enklare försäljningsmässigt att bara lansera den i alla länder som Nokia finns representerad i (det är ju en hel del länder det).

Kan det möjligen vara så att man vill skapa hög marknadspenetration för N9 i några länder, för att därmed skapa ett "behov" i övriga länder. Sedan så lanserar man där också... med resultat av köer utanför butiker... tycker jag känner igen tillvägagångssättet i så fall...

Redigerat av Unregistered31511, 24 September 2011 - 11:24.

Postad 24 September 2011 - 11:59

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Enligt experts hemsida så finns den på lager i två stockholmsbutiker...demoex eller på riktigt?

Ringde nyss tiil Expert i liljeholmen, det är fel i deras lagersaldo och dom har inte fått in den än. :(

Postad 24 September 2011 - 12:28

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag förstår mig inte riktigt på Nokias lanseringsstrategi angående N9, de verkar dissa vissa länder. Men i de länder de väljer att lansera den så kör de fullt spett. Personligen är jag glad att jag får möjlighet köpa den här i Sverige. Fullt spett var det, här verkar de vilja sno åt sig iPhone5 köparna?:

http://www.youtube.com/watch?v=hxMEoAE1EtY&feature=player_embedded

Men alltså vore det inte enklare försäljningsmässigt att bara lansera den i alla länder som Nokia finns representerad i (det är ju en hel del länder det).

Kan det möjligen vara så att man vill skapa hög marknadspenetration för N9 i några länder, för att därmed skapa ett "behov" i övriga länder. Sedan så lanserar man där också... med resultat av köer utanför butiker... tycker jag känner igen tillvägagångssättet i så fall...

Nokia har ett avtal med Monopol jätten Microsoft, så förmodligen ingår det i avtalet att dom inte får lansera N9:an i USA, sen är ju Steven Felop uppenbarligen fortfarande trogen Ms så han vill ju självklart begränsa lanseringen för annars skulle ju sketna wp7 inte ha en chans att slå igenom.

Postad 24 September 2011 - 14:33

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Nej webläsaren stödjer inte Flash, men det var ju ingen nyhet. Däremot ska den få flash stöd genom Fennec (Firefox) vad jag hört

Nyhet för mig, hade för mig mesta android klarar flash?

Nokia n900 klarar ju flash genom ett appz

Postad 24 September 2011 - 19:17

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

n900 har flash 9.4, när flash 10.1 var nytt hade dom flesta sidor fortfarande bara flash 9.4 men automatiskt uppmanas man ändå att man "måste" uppdatera sin flash, den fixen du pratar om lurade systemet att man hadde flash 10.1 men det funkar bara förutsatt att hemsidan du besöker INTE kör med flash 10.1 funktioner vilket dom flesta sidar idag gjör, så den fixen e rätt värdelös nu :(

Redigerat av SRICE, 24 September 2011 - 19:18.

Postad 24 September 2011 - 21:24

tieliese
  • tieliese
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Ska nog ta och börja skriva lite program i Qt. Visserligen känns det som att användarbasen är något mognare, så att bli miljonär på "Fart-apps" lär väl inte gå, men simplare spel och sådant för några enstaka kronor bör man ju kunna tjäna lite granna på iallafall.

checkout min "draft" på appar vi vill se på N9 och för er som har skaffat meegosweden.com konto så e det bara logga in och lägga till fler appar på wikin som ni vill se portade eller generellt appar ni behöver.

http://meegosweden.c..._N9_och_N900_CE

Postad 24 September 2011 - 21:43

tieliese
  • tieliese
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Sjysst! Då ska jag se till att kika in när jag har tid!

Pillade lite tidigare idag på min sambos N8:a och visst, den hittar en del saker, tyvärr inte allt. Satte ihop en lista på vanliga och udda platser. Google Maps klarade 9 av 10, OVI Maps endast 3 av 10 :(! Dessutom är den otroligt seg, i alla fall på N8an!

Äger faktiskt en Samsung Galaxy S2 idag, den är underbar på exakt alla sätt och vis. Problemet? Alldeles, alldeles för stor och nu har jag tröttnat. Kommer sälja produkten, eller ha kvar den som bärbar lekmaskin (musik, film, spela N64 via HDMI on the run :)). Kommer byta till en mindre Android, Xperia Ray eller liknande... elleeeer N9 om någon nu portar Google Maps :D.

en uppdtaering av ovimaps för symbian mobilerna e på gång och vad jag förstått e den den senare dsom körs på N9 redan från början(dock ej säker) så din benömning av OviMaps bör göras efter uppdateringen :-)

Postad 24 September 2011 - 21:56

tieliese
  • tieliese
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Du behöver ingen mobil. Du behöver en kartbok. För övrigt ingen som tvingat på dig GRATISKARTORNA. my god sluta gnäll

Nu får du väl ändå ge dig!? han gnäller inte utan gör en konstruktiv och frågar egentligen om allt det han nämner stöds i OviMaps för mig e det väl SJÄLVKLARHET att om mobilen har GPS bör den också ha en sökfunktion för väggbeskrivning i appen dvs i detta fallet OviMaps. Vad e annas syftet med det? Använd det som en leksak?

Nej för en gång skull tycker jag nånm gav en vetiig kommentar VAD han ville se i Ovi. Först då kan man gå vidare och ta reda på saker. Annat är det när folk häver ut sig att "N9 inte kommer ha androidappar" och inte ger vettiga svar på vad appar man vill se.

Men ang. ovimaps, så vet jag vet att min nån hade svårt att hitta en funktion för att fåp fram vägbeskrivningm på sin Nokia E7. Vilket jag personliogen tycker är dåligt. Jag hoppas verligen detta är bättre i senare symbians och i Meego. Vilket jag tro det är för de har rullats ut uppdateringar åtm för symbian.

Postad 24 September 2011 - 22:01

tieliese
  • tieliese
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

självfallet kan du använda maps.google.com bokmärkning sker tydligen genom att det skapas en ny ikon på ikonvyn.

men jag tillhör ändå den grupp som tycker man ska ge nokiamaps en chans med INNAN man dömer ut det.

Sen kan man ju vara betatestare för nästkommande generation som de gjort med den som snart ska rullas ut där de fick tusentals tips från slutanvändare.

Redigerat av tieliese, 24 September 2011 - 22:03.

Postad 24 September 2011 - 22:09

tieliese
  • tieliese
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Håller fullständigt med är som på 2000 talets början när bankerna (/och många andra) tog för givet att alla körde InternetExplorer tiull följdt att man "lurade" dertas servrar genom att ändra browserID till följt att de forfarande trodde att "alla använder internet explorer ändå"

E väldigt kluven också. Folk har en övertro på Android och Iphone och inbillar sig att det inte kommer finnas appar. Jag tror inte man behöver oroia sig för det i första taget.

Postad 24 September 2011 - 22:16

tieliese
  • tieliese
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Tycker detta låter väldigt intressant!

Det innebär att jag faktiskt då skulle få tillgång till både Hemnet, Tradera, Blocket, SL-trafiken samt mitt underbara Google Maps :). Nu är bara frågan om det släpps in i N9:an samt hur distributionen kommer att ske. Den andra frågan är väl om det kommer överhuvudtaget och i såna fall när? Alien Dalvik har det ju pratats om i över ett år nu utan några resultat. Jag vill ju helst se detta från start, dröjer det ett halvår innan man ser till att implementera detta portningssystem har jag säkert fått upp ögonen för någon ny rolig mobil :(.

Ingen som sitter på någon mer saftig info?

Du nämner tradera, hemnet, blocket Vad gör dessa "appar"?

Vad e det för fel på den inbyggda läsaren i android? Jag behöver definitivt ingen app för detta på min föregångare till N9 dvs N900?

Försöker inte ställa till nån tjafs e bara nyfiken vad de egentligen gör som inte webbläsaren gör?

Har dock lagt till dem på appar vi vill se.

http://www.meegoswed..._N9_och_N900_CE

Postad 25 September 2011 - 10:59

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Dom program jag helst vill se till N9 är Sports Tracker och ScummVM.

ScummVM är ett programvaruprojekt med öppen källkod för att spela gamla klassiska äventyrsspel och har släppts till en mängd olika plattformar. Jag använder det flitigt på min nuvarande Symbianmobil när det finns lite tid över. Skulle faktiskt förvåna mig om ScummVM inte släpptes till N9 så småningom.

Diverse spelemulatorer vore trevligt också, så man kan spela spel till Mega Drive, Super Nintendo osv.

Redigerat av Kazutoyo, 25 September 2011 - 11:00.

Postad 25 September 2011 - 16:24

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Hemnet vill jag gärna se som Qt anpassad App, Blocket tycker jag är värdelöst både på Android och Symbian, där kör jag hellre webbläsare. Tyvärr måste jag säga detsamma om Prisjakt, den åkte ut den också. Gärna app på Tradera även om hemsidan ger en del mer användbara features. Hemnet, Tradera och Avanza så är jag nöjd. Vad gäller Nokia Internet Radio så tror jag Nokia själva fixar över den till MeeGo, så den är jag inte orolig för. Voddler har jag för mig ska komma också, använder även den en del nu sedan den dök upp hos Symbian, gillar den mycket.

Dom program jag helst vill se till N9 är Sports Tracker och ScummVM.

ScummVM är ett programvaruprojekt med öppen källkod för att spela gamla klassiska äventyrsspel och har släppts till en mängd olika plattformar. Jag använder det flitigt på min nuvarande Symbianmobil när det finns lite tid över. Skulle faktiskt förvåna mig om ScummVM inte släpptes till N9 så småningom.

Diverse spelemulatorer vore trevligt också, så man kan spela spel till Mega Drive, Super Nintendo osv.

Nintendoemulatorer har ju visats här tidigare i tråden, så det finns.

Annars ska väl OVI app wizard finnas till MeeGo Manhattan också, för den som vill ha en enkel nyhetsapp. Inget jag känner jättebehov av.
http://www.mobilbusi...r-1.380145.html

Redigerat av Unregistered31511, 25 September 2011 - 16:39.

Postad 25 September 2011 - 22:29

tieliese
  • tieliese
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Flash är döende om nåt år är det ingen som kommer sakna det. Därför har både Apple/Nokia och säkert Microsoft:s WP valt att skrota Flash till fördel för HTML5 som är relativt öppen standard.

Att Android har det är för Google var för fega att ta bort det, för det blev sånt gnäll när Apple valde ta bort det.

Men även Google lobbar hårt för HTML5 så finns ingen anledning att oroa sig över att den inte har flash. Så jag ser det måste borde flash avrättas ASAP. Buggigare skräp får man leta efter speciellt på linux skrivbordet.

Dessutom är det inte platformsoberoende vilket HTML5 är!

Redigerat av tieliese, 25 September 2011 - 22:31.

Postad 26 September 2011 - 13:23

MatteVTR
  • MatteVTR
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Den här mobilen har jag med fastnat för. Byte är aktuellt nån gång i slutet av nästa månad, så det kanske blir bra timing! :) Det jag kommer sakna från android är Wordfeud, det bara måste finnas på N9! Hur funkar det annars, kollat runt lite på ovi-butiken, där finns ju spotify och lite andra appar, men dom är alltså inga som kommer funka på N9? http://store.ovi.com...=homepage&pos=3

Postad 26 September 2011 - 15:29

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Den här mobilen har jag med fastnat för. Byte är aktuellt nån gång i slutet av nästa månad, så det kanske blir bra timing! :) Det jag kommer sakna från android är Wordfeud, det bara måste finnas på N9! Hur funkar det annars, kollat runt lite på ovi-butiken, där finns ju spotify och lite andra appar, men dom är alltså inga som kommer funka på N9? http://store.ovi.com...=homepage&pos=3

Wordfeud har svarat att de funderar på det. Antagligen vill de veta om det finns tillräckligt många som köpt n9.
Qspot ska tydligen vara en grym spotifyklient, men då den inte är officiell så stöder den inte offline listor.

Postad 26 September 2011 - 15:45

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
N9 finns nu på Mediamark i Borås, 5000 Kronor.

Postad 26 September 2011 - 16:08

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Nokia Australien visar i fyra instruktionsvideos hur du kommer igång med din Nokia N9.

"Setting up your Nokia N9":
http://www.youtube.c...player_embedded

"Familiarise yourself with the Nokia N9":
http://www.youtube.c...d&v=O_2rA2kdgUs

"Tips and Tricks on the Nokia N9":
http://www.youtube.c...d&v=qB3BByibWGA

"Services available on your Nokia N9":
http://www.youtube.c...d&v=k1H288D_wNo

Postad 26 September 2011 - 18:59

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Nu får du väl ändå ge dig!? han gnäller inte utan gör en konstruktiv och frågar egentligen om allt det han nämner stöds i OviMaps för mig e det väl SJÄLVKLARHET att om mobilen har GPS bör den också ha en sökfunktion för väggbeskrivning i appen dvs i detta fallet OviMaps. Vad e annas syftet med det? Använd det som en leksak?

Nej för en gång skull tycker jag nånm gav en vetiig kommentar VAD han ville se i Ovi. Först då kan man gå vidare och ta reda på saker. Annat är det när folk häver ut sig att "N9 inte kommer ha androidappar" och inte ger vettiga svar på vad appar man vill se.

Men ang. ovimaps, så vet jag vet att min nån hade svårt att hitta en funktion för att fåp fram vägbeskrivningm på sin Nokia E7. Vilket jag personliogen tycker är dåligt. Jag hoppas verligen detta är bättre i senare symbians och i Meego. Vilket jag tro det är för de har rullats ut uppdateringar åtm för symbian.

Kul att någon äntligen förstår vad man menar och vad man vill se i ett program, annat än att bli hänvisad till de "andra jäkla forumen", tack!

självfallet kan du använda maps.google.com bokmärkning sker tydligen genom att det skapas en ny ikon på ikonvyn.

men jag tillhör ändå den grupp som tycker man ska ge nokiamaps en chans med INNAN man dömer ut det.

Sen kan man ju vara betatestare för nästkommande generation som de gjort med den som snart ska rullas ut där de fick tusentals tips från slutanvändare.

Jag är medveten om att jag alltid kan skapa en genväg till maps.google.com. Har provat detta tidigare med blandade resultat och måste säga att jag föredrar appen något enormt.

OVI Maps har jag kört en hel del på N8an utan att egentligen gilla det. Men ska definitivt ge den nya versionen en chans när den anländer till N9an.

Vad e det för fel på den inbyggda läsaren i android? Jag behöver definitivt ingen app för detta på min föregångare till N9 dvs N900?

Försöker inte ställa till nån tjafs e bara nyfiken vad de egentligen gör som inte webbläsaren gör?

Egentligen gör apparna absolut inget mer än webläsaren, snarare mindre. Anledningen till att jag vill ha dem i appform är pga lättillgängligheten. Istället för att logga in vareviga gång, zooma, trycka, zooma, scrolla, trycka etc. så förenklar en app något enormt. Tryck, tryck och vips så är jag inne på "Mitt tradera" och kan följa budgivningen.

Skulle man använda webläsaren till allt blir säkert en stor andel av apparna överflödiga.

Hörde samma resonemang när jag var nära att köpa en N8; "Skit i apparna, använd webläsaren istället"! Idag är jag glad att jag ignorerade detta "råd" då N8ans webläsare är seg som smör. Men men, alla löser sina problem på olika sätt!

Wordfeud har svarat att de funderar på det. Antagligen vill de veta om det finns tillräckligt många som köpt n9.
Qspot ska tydligen vara en grym spotifyklient, men då den inte är officiell så stöder den inte offline listor.

Kika in inlägget högst upp: http://www.meegoswed...-dig-har/Page-7

Ska tydligen stödja offline trots allt!

Postad 26 September 2011 - 20:20

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Ovi maps kan inte gämföras med google mapps eftersom det är i från början ämnat som en renodlad "Navigator" och därav har det inte like många sökfunktioner som Google maps.

Det finns en hel del POI's i Ovi maps men inte alla företag man kan tänka sig utan mest "intresse mål" som hotell, restaurang, bensinstation etc.
Allt man kan ha nytta av på resande fot, det är helt specialiserat för det ändamålet medans google maps är mer specialiserat på sökfunktioner.
Ovi maps sopar mattan med google maps när det kommer till navigering medans google maps har mycke bättre sökfunktioner.

Nya Maps som finns i N9:an har dock en hel del nya funktioner och utökade sökfunktioner som jag aldrig sett någon annan stans.

Google maps är mer en sökmotor som kan gämföras med Eniro medans Ovi maps kan gämföras med Tom Tom.

Postad 26 September 2011 - 20:28

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Ska ta mig en titt på Ovi Maps i N9an när den släpps, men som jag sagt tidigare, personligen är navigation inte intressant, det är sökfunktionen som jag gillar. Därför föredrar jag fortfarande Google Maps framför Ovi Maps!

Postad 26 September 2011 - 20:32

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

N9 finns nu på Mediamark i Borås, 5000 Kronor.

Trodde detta var skitsnack tills syrran ringde och retade mig för att ha inhandlat en N9a, cyan, före mig! Fasen, blir nästan att ta bilen ner!

Postad 27 September 2011 - 01:33

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Nintendoemulatorer har ju visats här tidigare i tråden, så det finns.

Trevligt, såg videon angående Super Nintendoemulatorn nu. Ser bra ut :)

Postad 27 September 2011 - 07:05

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Trevligt, såg videon angående Super Nintendoemulatorn nu. Ser bra ut :)

Hoppas det kommer en dosa likt n900 man kan koppla på kontroll utanför... då blir den klockren!

N9 spec med 950's tangentbord... vad tänkte ni egentligen Nokia?

Vet ni inte begäret av fysisk tangentbord?

Nintendo 64 verkar flyta bra med

http://www.youtube.c...rS14m3LStI&NR=1

Redigerat av Ironse, 27 September 2011 - 07:07.

Postad 27 September 2011 - 07:13

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Trodde detta var skitsnack tills syrran ringde och retade mig för att ha inhandlat en N9a, cyan, före mig! Fasen, blir nästan att ta bilen ner!

SVIIIIIN!!!!!! men jag antar att det bara är 16 gigarn?

Hoppas det kommer en dosa likt n900 man kan koppla på kontroll utanför... då blir den klockren!

N9 spec med 950's tangentbord... vad tänkte ni egentligen Nokia?

Vet ni inte begäret av fysisk tangentbord?

Nintendo 64 verkar flyta bra med

http://www.youtube.com/watch?v=BrS14m3LStI&NR=1

Kanske var just så dom tänkte, Felop vill ju inte att den ska sälja...

Postad 27 September 2011 - 09:20

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Telenor, Norge börjar tydligen sända ut N9 på måndag.Postad bild

Postad 27 September 2011 - 10:55

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Telenor, Norge börjar tydligen sända ut N9 på måndag.Postad bild

Sammanfaller med V.40 hos Tele2.. Känns som ett trovärdigt datum.

Postad 27 September 2011 - 13:22

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Det här kan man läsa hos Avanza:

"Tue Sep 27 11:14:01 MEST 2011

STOCKHOLM (Direkt) Nokia har börjat leverera sin smartphone N9 till kunder och butiker.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Priset för Nokia N9 med 16 gigabit minneskapacitet uppskattas ligga kring 480 euro, exklusive skatter och subventioner. En Nokia N9 med minneskapacitet på 64 gigabit väntas kosta omkring 560 euro.

Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt"

Även tidningen Mobil är med på noterna:

"Nokia N9 på väg till butikerna"

"I samband med att Nokia idag meddeelade att N9 är på väg ut till butiker och kunder utlovade man även att Spotify ska släppa en app för N9. Voddler och Tv.nu är andra appar som ska komma, men som i dagsläget ännu inte finns tillgängliga att ladda ner till N9."

http://www.mobil.se/...a-1.486281.html

Redigerat av Unregistered31511, 27 September 2011 - 14:52.

Postad 27 September 2011 - 13:57

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Var på mediamarkt idag, dom kollade samntliga butiker i sverige och INGEN butik hadde fått in den, tror nog din syrra jävlas med dig.

Däremot ska dom präliminärt får in den v39, dock ingen info om när 64 gigarn släpps :(

Postad 27 September 2011 - 14:32

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Var på mediamarkt idag, dom kollade samntliga butiker i sverige och INGEN butik hadde fått in den, tror nog din syrra jävlas med dig.

Däremot ska dom präliminärt får in den v39, dock ingen info om när 64 gigarn släpps :(

Där ser man! Å andra sidan har jag extremt dålig erfarenhet av MediaMarkts lagerhållning, saker som inte ska finnas finns och vice versa!

Samtidigt vore det inte första gången som syrran jävlades...

Postad 27 September 2011 - 15:57

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Inte helt omöjligt, har själv jobbat på byggvaruhus några år så jag vet hur "bra" lagersaldon stämmer, men men kanske nästa vecka som sagt...

Redigerat av SRICE, 27 September 2011 - 15:57.

Postad 27 September 2011 - 16:48

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Är väl just vecka 39 nu... Så kan väl finnas i lager.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.