Testade koppla telefonen till Zune applikationen i Windows på jobbet idag, men det blev ingen skillnad

1 relaterade trådar
Postad 16 februari 2012 - 15:47 Testade koppla telefonen till Zune applikationen i Windows på jobbet idag, men det blev ingen skillnad ![]() Postad 16 februari 2012 - 15:48 Har väl surfat en halvtimma på lunchen, och tagit en fem samtal och skickat något sms, so far so good. Postad 16 februari 2012 - 15:50
Du har inte lagt in en massa appar som kör i bakgrunden? Vet inte om det drar så mycket batteri men är själv ganska restrektiv med att låta bakgrundstjänster vara igång. Postad 16 februari 2012 - 17:08
Jepp det syns för mig. Dock så har jag telefonen inställd på engelska som jag alltid har på mina elektronik prylar. Postad 16 februari 2012 - 17:52 minst 4.3 tums amoled skärm. mer än 800x400 upplösning. mycket minne. dualcore och bra graffa. gärna ett fysiskt tangentbord Postad 16 februari 2012 - 20:19
Har bara F, WordF, IMDB. Postad 16 februari 2012 - 22:56 Tyvärr finns ingen EQ, stor miss tycker jag, men detta diskuteras livligt på internet, så det tar nog inte så lång tid innan en lösning dyker upp. Postad 17 februari 2012 - 01:53
Nokia Lumia 900? ![]() Postad 17 februari 2012 - 07:33 Lumia 900 stämmer inte alls på de kraven. Varken upplösning, minne, dualcore eller tangentbort. Postad 17 februari 2012 - 08:53 dock så verkar det inte krävas för att de ska flyta bra. skärmstorleken och amoled är prio 1 hade nog inte skadat med högre upplösning. Kamui Jo jag är faktiskt riktigt sugen att testa. har alltid gillat att mixtra med mina telefoner men de kanske vore kul med lite omväxling Postad 17 februari 2012 - 09:04
Nix. WP7 flyter på hur bra som helst med mycket sämre hårdvara än liknande Android. Kommer själv från Android. Har använt min Lumia i ca. 2 veckor nu. Varje gång jag börjar pilla på min Android nu (Xperia Play) så känns den oerhört trög och seg i gränssnittet. Inget flyt alls i animationer. Innan så tyckte jag den hade väldigt bra flyt. Men WP7 är i en helt annan liga och kräver inte värsting hårdvara för att flyta på. Kommer aldrig kunna gå tillbaka till Android nu när jag vant mig vid detta OS. Saknar heller inte att roota, flasha custom roms och hålla på att tweaka i alla oändlighet. WP7 ser ut som jag vill ha det och vill inte ändra på ett dugg. Postad 17 februari 2012 - 09:11 Jäklar vilken skillnad det blev på batteritiden. Stadig användning på dagen, WiFi på jobbet, musiklyssnade under arbetet.. när jag kom hem hade jag 56% kvar av batteritiden. Nöjd ![]() WP7 växer och växer. Det enda jag är lite nyfiken på är hur man avslutar apps. Om man ska gå på bakåt pilen blir det lätt jobbigt i vissa appar.. ett jäkla bläddrande innan den slutar till menyläget. Redigerat av ebolasmurf, 17 februari 2012 - 09:11. Postad 17 februari 2012 - 09:41 ![]() Postad 17 februari 2012 - 09:58
Samma för mig. Tycker telefonen och WP7 blir bättre o bättre. Skulle inte ens vilja ha tillbaka Android även om jag fick en telefon. /Jonas Postad 17 februari 2012 - 10:53 Håller med fullständigt. Om man testar de wp7 telefoner som har sämst prestanda, så flyter operativet på hur snabbt som helst. Har man testat windows phone 7 ett tag, så vill man inte ta i en androidlur igen. Postad 17 februari 2012 - 15:56
någon skrev att Lumia 800'an inte har Internet sharing, det ser ut som det på denna review, har jag fel?!?!
Postad 17 februari 2012 - 16:52 Dom har fel. Internet sharing fungerar inte som dom skriver. Det funkar på andra mobiler med mango, men inte lumia i dagsläget. Postad 17 februari 2012 - 17:07 Är utlovat i uppdatering. Postad 17 februari 2012 - 18:04 Svarar mig själv. Ny länk om internet-sharing. http://nokiagadgets....r-fcc-approval/ Postad 17 februari 2012 - 19:13 Kan du peka ut den källan? Jag har sett rykten om en massa "lovade" features, dock inte ett ord från nokia, eller för den delen microsoft, om vad som kommer i framtida uppdateringar. Ännu en gång: köp INTE telefoner baserat på vad som komma skall. Postad 17 februari 2012 - 20:02 Detta räcker för mig. Nokia has issued a statement that the WiFi internet sharing feature will be added after release through a software update. Postad 17 februari 2012 - 20:55 Efter att under några dagar haft känslan av en ständigt sämre batteritid var jag nära på att revidera min nia i betyg på Prisjakt till en sjua eller åtta. Telefonen klarade med nöd och näppe 12 timmar med en kvarts musiklyssnande, 10-15 min samtal, 2-3 sms och 30 min surf. Efter en riktig omstart i förrgår har jag nu 44% kvar av batteriet 14 timmar efter laddning med samma användning som tidigare. Nian får trots allt stå kvar - det är ju en grymt skön telefon utrustad med det klart snyggaste mobiloperativet... ![]() Postad 17 februari 2012 - 20:58 Sant, men det var ju inte riktigt så Nokia hade sagt. Det där var väl ett Citat från ett par källor som tolkat följande uttalande från Nokia: “Microsoft takes very seriously meeting (and exceeding) the requirements outlined by agencies such as the FCC in the USA. They felt it was really important to fully address the concerns raised by recent FCC regulations before enabling this feature and are optimistic they can deliver on these requirements though a software update and are working diligently on that now.” Jag tror också på att det kommer, men det är fortfarande inte löften från Nokia/Microsoft bakom detta... ![]() Samma här! En annan sak som förbättrat avsevärt är att avinstallera Diagnostics. Postad 17 februari 2012 - 21:30 Gjorde det först men märkte ingen skillnad. Postad 18 februari 2012 - 08:32 Ja, det verkar vara lite olika saker som hjälper.: -hard reset -factory reset efter uppgradering till senaste fw -stänga av 3G -avinstallera diagnostics appen Postad 18 februari 2012 - 10:24
Jag fick göra en factory reset på min även fast den hade nyaste programvaran från butik. Ungefär varannan laddning så fick jag kortare batteritid i början. Mycket kortare. Men efter den factory reset så har det varit bra i väldans många laddningar nu. Det där med att stänga av 3G skulle jag aldrig gå med på. Vad ska man då ha en smartphone till. Postad 18 februari 2012 - 11:53 Verkar ju vara helt sjukt att behöva göra en factory reset på en ny telefon ![]() Nej, jag skulle nog hellre lämna tillbaks den än att slå av 3G, men ett gäng på Nokia Support discussions påstår att det löst problemet för dom. Men det är nog mer för att kunna härleda felet till något än att det skulle vara en lösning... Efter avinstallationen av Diagnostics har min varit helt ok! Räcker lätt en dag med BT, Wifi, Någon timmes total tele och pushmail. Allt på alltså och det är lätt samma batteritid som min iPhone 4 hade med samma användning om inte tom lite bättre ![]() Redigerat av Pexer, 18 februari 2012 - 11:54. Postad 18 februari 2012 - 13:22 Postad 18 februari 2012 - 13:43
Jag trodde jag skulle störa mig sjukt mycket på pentile (vilket var den största oron innan jag köpte telefonen). Jag har alltid hållit mig borta från lurar med pentile. Men kunde inte motstå denna telefon. Dock stör jag mig inte det minsta på de nu. Det syns tydligt att det är pentile (är väldigt känslig mot sånt) men jag vande mig vid det fort som fan. Dock är det inte jättemärkbart om man inte letar efter det. Kanske pga 3.7" skärmen. På raka kanter och sådant tänker jag inte på det. Den ser ganska skarp ut. Det är enbart vid väldigt liten text i webbläsare som jag märker av det mest. Men IE9 är bra och har större text till det mesta för bra läsbarhet. Samt att den djupa svärtan skärmen har kompenserar för detta. Så härligt med svärta som ger intryck av att skärmen inte ens är påslagen. Sen är det nåt jag inte kan sätta fingret på som gör denna skärm så härlig. Den känns mjuk och behaglig att titta på. Som att jämföra mellan plasma/LCD på ett ungefär. Mer avslappnande att titta på denna skärm, som att titta på ett papper typ. LCD skärmar tycker jag bländar mer på något sätt, mer intensivt ljus. Tycker denna skärm är lugnare för ögonen än vanliga LCD's även om de är skarpare. Upplösningen funkar bra. Inget är för litet för att använda tycker jag. Gränssnittet är underbart uppbyggt utan för mycket eller för lite info samtidigt. Flytet är grymt ja. Till och med bättre än iPhone flyt skulle jag vilja säga. WP7 är herren på täppan när det gälle flyt i gränssnittet trots sämre hårdvara än t.ex. Android värstinglurar som ändå känns lite tröga i jämförelse. Min poäng. Jag har alltid avskytt och hållt mig undan från pentile skärmar förut. Efter 2 veckor nu så bryr jag mig inte det minsta och tycker den är klart bättre än LCD'n på min Xperia Play trots att det är pentile. Redigerat av deeyay, 18 februari 2012 - 13:53. Postad 18 februari 2012 - 14:25 Windows phone flyter på bäst av alla system, är du orolig över pentile-tekniken, så titta på Lumia 710 som har släppts på marknaden nu. Jag skulle själv tro att text syns klarare på den, en extremt prisvärd lur, 2385 Kr på Mobilgiganten. Postad 18 februari 2012 - 15:23 Postad 18 februari 2012 - 15:25 Alltså det är inte iphone, men det är hög klass på skärmen. När man betygsätter skärmen, ska man också ta hänsyn till svärtan. Den är verkligen kalas och bättre än det mesta jag sett. Det är en mycket bra skärm, men inte lika tydlig som iphone där tex liten text på webbsidor syns mycket bra. Som övriga sagt: jag lider inte av, och märker knappt, pentile. Postad 18 februari 2012 - 18:44 Jag bytte min Android lur mot en lumia 800, och jag älskar den. Men har några saker på hjärtat. Är det någon som vet om explorer kan spara lösenord och användarnamn? Spotify strular något oerhört för mig, den glömmer så gått som alltid mina offline-playlists. Jag vill uppmana alla som har problem att maila spotify ang problemen, så att vi får en uppdatering snart.. Postad 18 februari 2012 - 20:23 Att ladda film i mpg4 format till min lumia 800 tar nästan en timme,undrar varför Zune konventerar mpg formatet Tack för tips och inställningar i mobilen Postad 19 februari 2012 - 01:51
inte bara så att minneskortet är fullt, eller att spotify tycker det? Det problemet har jag på android, när det är 250mb minne kvar så vill han inte lägga mer offline... Vilket är irriterande, men oavsett så har du rätt i att det är bra att rapportera in problem så fort du upptäcker några. Postad 19 februari 2012 - 08:24 Ja, det funkar på de sidor jag använder Postad 19 februari 2012 - 10:36
Vet du om det finns några inställningar där man kan aktivera det? Postad 19 februari 2012 - 11:11 Nej, faktiskt inte, men kolla längst ner i iställningar för IE så ser du bekräftelsen på att det finns... Men: Tänk på att det också beror på sidan du besöker, vilken autentisering de använder, vilken kod etc Jag kör bla en Windows Challenge/response baserad sida och det funkar kalas. På iPhone fick jag logga in vid varje nytt besök. Postad 19 februari 2012 - 12:25
Ok, tack. Fungerar tyvärr inte på någon av de sidor som jag använder. Postad 19 februari 2012 - 22:15 Postad 20 februari 2012 - 12:45 Postad 20 februari 2012 - 19:37 Så idag........förväntningarna var ganska höga - efter ett par timmars knappande stod det klart: Jag är fanken riktigt besviken. Vilket tråkigt interface! Fy f*n rent ut sagt. Stelt, trist och dessutom riktigt fult.Eftersom man heller inte kan ändra om utseendet så är man ju fast i fula. Helt otroligt att man inte åtminståne kan få ändra om det basic visuella. Visst fanken var det bra flyt, det var riktigt nice. Men inget annat imponerade. Inte heller var textinmatningen skön (som har fått så otroligt mycket positiv kritik av recensenter). Skärmen är för mig dessutom för liten (för smal i porträttvyn) visade det sig, samt att pentile mönstret helt klart försämrar den visuella upplevelsen (dock inte alls lika mycket som på N9:an). Tur jag inte förbokade den för ett par månader sedan då jag var jäkligt sugen........ Suck.....bara att vänta på ICS och WP8 och se om nåt av dem kan vara nåt att ha! Redigerat av osvanberg, 20 februari 2012 - 19:39. Postad 20 februari 2012 - 20:14
Är rätt mycket en smak sak vad som en trist o tråkigt, själv tycker jag att d en kalas lur som växer. Textinmatningen är lätt d bästa på marknaden eller vilken lur tänker du på? Ge luren en chans till du kanske hade en trist dag. Postad 21 februari 2012 - 06:10 Vidare håller jag inte med om att det är stelt och trist ui om man jämför med tex iPhone eller sgs.. Men det är ju om sagt en smaksak. Sen så kommer ju lumia 900 ha större skärm. Men när den släpps vet ju ingen till sommaren i Sverige är senaste jag läst Redigerat av borjeboy, 21 februari 2012 - 06:10. Postad 21 februari 2012 - 08:29
Testa! Du kommer inte bli besviken, WP börjar mogna nu. I somras när jag köpte min Optimus 7 var det inte tillräckligt klart för att gå över helt. Nu är det riktigt jäkla bra! Billiga telefoner dessutom om man vill prova. Det enda jag verkligen saknar från Android är Swiftkey X, i övrigt är det mest småsaker som jag kan sakna.
Mja, har du testat de olika tangentborden som finns till Android? De är fantastiskt bra, synd att inte MS tillåter att man byter ut det inbyggda tangentbordet - då hade jag kört Swiftkey X direkt. Postad 21 februari 2012 - 12:28
Vad kör du för inställningar på telefonen och hur länge har du haft den? Jag har läst här att den magiskt får bättre batteritid efter 1v... Mailsync? Wifi? 3g? Många mailkonton? Facebook? Twitter? Live sync? Jag har idag kör 7h och ligger endast på 49% kvar och en prognos på 8h till... Redigerat av sandpappa, 22 februari 2012 - 15:49. Postad 21 februari 2012 - 17:00
Sports Tracker som då tydligen redan är uppdaterad har ändå problemet att sträckorna blir fel för användarna pga inkommande sms, samtal osv, osv. Bara att gå in och läsa nya kommentarer (tex från den 18 Februari) under appen på Windows Phone Market. :-) Multitaskingen verkar helt enkelt ställa till med problem för en hel del användare som använder GPS-funktioner. Även för de med appar som (enligt användare här) påstås ska vara uppdaterade till Mango, som tex Sports Tracker. Mvh Jonas. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |