![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
Postad 08 juli 2012 - 14:48
Postad 08 juli 2012 - 15:06
Tack.. Höll på bli tokig när ja inte kunde fatta va den va till.. Bra app by the way
Den är en stjärna, japp.
Postad 10 juli 2012 - 17:59
IntressantNy uppdatering ?
http://www.dailymobi...ia-808-purevew/
Postad 11 juli 2012 - 00:43
Har jämfört *309 med *311 och hittar inga större förändringar, dock verkar det som om det rapporterats om att en del buggar är tilltäppta. Blir en cfw av den inom kortNy uppdatering ?
http://www.dailymobi...ia-808-purevew/

Postad 11 juli 2012 - 07:02
Redigerat av big_swede70, 11 juli 2012 - 07:04.
Postad 11 juli 2012 - 08:31
Jag har ingen annan telefon en den jag använder dagligen att testa på, och den kommer jag ominstallera helt. Sparar dock såklart inställningar mm på minneskort med hjälp av telefonens filhanterares backupfunktion. Men det borde funka fint med Phoenix om man bara ser till att inte flasha varken emms-filen eller uda-filen och sen välja update software. De filerna skriver annars över både c: och e:.Hur var det nu? Kunde man köra in den nya mjukvaran du gör nu och slippa installera om allt? Har ju precis börjat få ordning på allt när det gäller inställningar, startskärmar och appar
Postad 11 juli 2012 - 09:07
Redigerat av trixeo, 11 juli 2012 - 09:08.
Postad 11 juli 2012 - 10:02
Postad 11 juli 2012 - 10:07
Nej precis, jag har fått flera hängningar både innan och med min cfw och det enda som gäller är att plocka ut batteriet. Hoppas det finns nåt sätt som motsvarar N8:ans.Fick en hängning innan ja la in din mjukv och det gick ej reseta med annat än plocka ut batteriet
Testat en första beta 1b av min cfw nu, byggd på den nya *0311-versionen. Nokia har uppdaterat till senaste Social men inte Maps :/
Bygger en ny cfw 1b-beta nu med uppdaterad Maps.
Postad 11 juli 2012 - 10:54
Guide för flashning av min CFW/annan CFW/original med hjälp av Phoenix:
OBS! Det finns två sätt att flasha med Phoenix, det ena sättet är "Dead Phone Flashing", vilket jag föredrar- det går snabbare och det går även att göra med en "död" telefon, dvs en som har varit med om den misslyckad flashing. I denna post tar jag dock upp det andra, vanliga sättet, då jag nyligen skrivit om hur man gör en dead phone flash tex här:
https://www.minhembi...dpost&p=3510636
Det är ingen skillnad på resultatet vilket sätt man än väljer, det är bara tillvägagångsättet som skiljer dem åt.
Senaste Nokia Phoenix Service Software kan du ladda hem här: http://www.seidea.com/
Se till att telefonen INTE är inkopplad till datorn vid installationen. Vissa Antivirus kan störa installationen så dessa kan behöva vara avstängda både vid installation och vid flashning. Om Windows Firewall frågar om Phoenix eller tillhörande program får åtkomst till Internet måste du välja att den tillåts till det. Instruktionen från Nokia vad gäller Phoenix nämner även att Windows UAC måste vara avstängt, både vid installation samt vid flashning. Jag har det jämt avstängt så jag vet inte hur det inverkar att ha det påslaget. Det finns gott om guider om hur du stänger av UAC i Windows Vista eller senare. Windows XP har inte UAC. Windows 8 stänger inte av UAC helt och hållet även om du ställer regeln på 0. Jag vet inte hur denna guide eller Nokia Phoenix Service Software fungerar i Windows 8, kanske fungerar - eller inte.
OBS! Nokia Suite och liknande måste vara helt avstängda när Phoenix används!
1. Ladda hem en CFW eller originalfiler. Packa sedan upp filerna till (se till att du i Windows ser alla dolda filer och att mappen är tom innan):
- Windows Vista eller senare: C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-807\
- Windows XP: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-807\
Finns inte mappen/mapparna, skapar du dem.
2. Se till att du inte har en RM-807 mapp i C:/Program Files/Nokia/Phoenix/Products/ eller C:/Program Files (x86)/Nokia/Phoenix/Products/ - om du har det, radera den mappen. Detta är den gamla sökvägen för Phoenix och skall inte längre användas.
3. Koppla in telefonen till datorn med USB i Nokia Ovi Suite-läge, vänta på att Windows upptäcker telefonen och ev. installerar drivrutiner. Starta sedan Phoenix.
4. I menyraden i Phoenix där det står "CONNECTIONS:" "NO CONNECTION", välj det USB-uttag som din telefon är kopplad till, tex "USB1 - RM-807".
5. Välj sedan "File/Scan Product" (CTRL-R) och vänta tills informationen om din nuvarande programvara visas i informationslisten längst ned, tex "RM-807/xxx.xxx.xxxx , x xx_xxx_xxxxx.x , xx-xx-xx , © Nokia"
6. Välj nu "Flashing/Firmware Update" i menyn.
7. Tryck på "..." vid "Product Code:" och välj "059M960" och tryck sedan "OK".
8. Tryck nu "Refurbish" och följ instruktionerna och vänta på att telefonen blir flashad, rör inte datorn eller telefonen förrän den flashats klart.
9. Stäng Phoenix, koppla ur USB-sladden från datorn och starta telefonen (om den inte startade automatiskt), tryck in PIN kod mm och låt telefonen starta upp helt och hållet.
Klart!
Redigerat av trixeo, 13 februari 2013 - 22:20.
Postad 11 juli 2012 - 11:08
Guide för hur du flashar hittar du här: https://www.minhembi...dpost&p=3611488
Nyheter från v1 till v1b:
- Uppdaterat Nokia 808 firmware till 112.020.0311
- TangentbordsMod (trixeo) - 10x3 tangentbord ger något större tangenter att trycka på än standard 11x3.
Vad är skillnaden på denna CFW och original?
- Alla språkresursfiler, tangentbord, hjälpfiler mm. förutom svenska och engelska har raderats från enhet C: och Z: i telefonen (sparar utrymme).
- Nokias animation (händerna) samt välkomstsignalen när telefonen startas upp är avstängda - snabbare uppstart (du kan själv ställa in vilken ton du vill ha med Startup/shutdown-plugin i TweakS).
- FM-sändaren sänder "Nokia808" via RDS (PS-fältet) istället för bara "Nokia".
- Funktionen "Använd telefonen som modem" använder en fil (phone_as_modem.iso), denna är flyttat till E: - 8MB mer utrymme på C:.
- Sökning - Autostart vid omstart: Av / Nätverkssökning: Av.
- Uppdaterade Nokia-program, alla till senaste version.
- Ledigt utrymme på C: direkt efter flash: 522MB.
- Fler val vid tryck på röd "lägg på lur":
-- Stäng av
-- Starta om telefonen
-- Lås telefonen
-- Aktivera energisparfunktionen
-- Allmän
-- Ljudlös
-- Möte
Moddar/apps på Z: (ligger kvar efter hard rest)
- TangentbordsMod (trixeo) - 10x3 tangentbord ger något större tangenter att trycka på än standard 11x3.
- EQMod (CODeRUS) - Skapa dina egna equalizer-lägen och ändra i de andra fabrikslägena i Musikspelaren.
- InstallServerWithLogMod (CODeRUS) - Denna mod är förmodligen den viktigaste av alla, den gör att du kan installera osignerade appar. (Tips: skapa en "installserver"-mapp i roten på en enhet så kopieras alla installationsfiler även dit - om du vill analysera vad som installerats tex.).
- SysApMod (CODeRUS) - Flera moddar i en, genom TweakS och SysAp-Plugin: (ger dessutom en snabbare uppstart/avstängning än standard SysAp)
-- Battery notes: Ställ in hur du vill att telefonen ska meddela dig angående laddning.
-- PowerSaveMode popups: Ställ in hur du vill att strömsparläget ska hanteras.
-- FM Transmitter popups: Inställningar för FM-sändaren.
-- Change SIM clean: Inställningar för hur telefonen ska hantera ett SIM-kortbyte.
-- Other settings: Diverse inställningar.
-- Reboot item on: Inställning för var Omstart av telefonen ska vara synlig (standard är "Keylock item").
-- Camera application: Ställ in vilket program som ska startas när du trycker på Kameraknappen.
-- Power menu icons: Om du har ett typsnitt som stödjer denna funktion kan du visa ikoner för Omstart och Stäng av (Omstart char code: 0x21BB, Stäng av: 0x1523).
-- Reboot item text: Vad som ska visas för kommandot Omstart (standard är "Starta om telefonen").
- TweakS trixeo-förinställningar för SysAp-Plugin.
- EQMod-bugfix (trixeo)
- Nokia Ordlista - Svenska.
Apps på C:
- TweakS (kolaysoft.ru) + SysAp-Plugin (CODeRUS) - Det finns fler plugins att installera i själva programmet (Val/Settings/Manage Plugins), vissa fungerar dock inte med Belle. Avinstallation är möjlig.
Uppdaterade program/patchar från Nokia på telefonen: (Installerade på C: för att möjliggöra avinstallation/uppdatering. Dessa är även rensade från allt annat än svenska och engelska. Dessa program försvinner vid en hard reset och behöver installeras om, precis som med originalfirmware)
- Nokia Suite Application Support Software (Installeras vanligtvis automatiskt av Nokia Suite vid första inkopplingstillfället).
- Nokia Maps Suite 2.0 (Nokia Kartor Suite) 3.9.4 (3.09(8)_12wk09_b05)
Avinstallerade/raderade program och filer:
- Mobile Security F-Secure
- Security Engine F-Secure
- JoikuSpot Light
- Psiloc World Traveler
- Vlingo - Voice
- JoikuSpot Light Engine
- Bounce Boing Battle
- Microsoft Communicator
- Shazam
- ColorizIt
- Silent Film Director
- Nokia Recommends widget
- CNN Int
- Nokia recommande
- Phone_as_modem
- NatGeo
- NFC tutorial
- Rensat MMC från allt, flyttat phone_as_modem dit från C:
Kända buggar/nackdelar:
- Inga kartor är med i denna CFW då det skulle bli en allt för stor fil att ladda ned. Tips: koppla telefonen till Nokia Suite och ladda hem de kartor du vill ha med hjälp av denna. Innan du gör det, starta Kartor på telefonen en gång och stäng det sedan igen, efter det kan du ladda hem kartor med Nokia Suite.
- "Ta bild när telefonen är låst" fungerar inte med nyvarande SysAp-modd, går dock att låsa upp och sen trycka på kameraknappen i vanlig ordning.
Redigerat av trixeo, 24 augusti 2012 - 12:56.
Postad 11 juli 2012 - 14:04
Jag testade en update software med din senaste mjukvara (1b) och deletade de 2 filer du nämner (emmc och uda) och det verka funka bra... Men det går bara köra en update om man scannar produkten.. Dead phone flashing funkade inte med uppdatering bara...Tel säger nu att jag har v112.020.0311 numer så då borde ju allt vara lugnt..Jag har ingen annan telefon en den jag använder dagligen att testa på, och den kommer jag ominstallera helt. Sparar dock såklart inställningar mm på minneskort med hjälp av telefonens filhanterares backupfunktion. Men det borde funka fint med Phoenix om man bara ser till att inte flasha varken emms-filen eller uda-filen och sen välja update software. De filerna skriver annars över både c: och e:.
Tackar för hjälpen
Redigerat av big_swede70, 11 juli 2012 - 14:11.
Postad 11 juli 2012 - 21:33
OK! Bra att det fungerade! Du borde då också ha fått med tangentbordsmodden eftersom den ligger i rofs.Jag testade en update software med din senaste mjukvara (1b) och deletade de 2 filer du nämner (emmc och uda) och det verka funka bra... Men det går bara köra en update om man scannar produkten.. Dead phone flashing funkade inte med uppdatering bara...Tel säger nu att jag har v112.020.0311 numer så då borde ju allt vara lugnt..
Tackar för hjälpen
Redigerat av trixeo, 11 juli 2012 - 21:34.
Postad 11 juli 2012 - 22:21
Postad 11 juli 2012 - 22:22
Postad 11 juli 2012 - 23:48
Nästan så att jag är på väg att skriva en fake-omdöme bara för att försvara 808 mot dessa "jag har lånat typer".
Skriver man en omdöme så tycker jag att man ska haft produkten ett tag innan skriver det, så att man verkligen har testat produkten till sin fulla potential. Inte bara klämma lite på den och sen skriva att den är skit bara för att man inte kommer överens med produkten på det korta användandet.
Nu låter jag väldigt partiskt gentemot 808 men enbart för att jag vet att Symbian inte alls är så dåligt jämfört med Android och Ios.
Ni som har skaffat 808, jag hoppas att ni tar er tid och skriver en mer rättvis omdöme av 808.
Okej, nu har jag svamlat färdigt!

Postad 12 juli 2012 - 00:14
Grattis du använder förmodligen bra programmerade appar eller inga alls.Inte för att vara en pinne i brasan, men jag har haft min 808 nu i ganska så lång tid. Kört med programvaran som var i, och den har aldrig hängt sig.. Och då ANVÄNDER jag min mobil i 18 timmar om dygnet.. Och då är den fortfarande jungfru för diverse ingrepp!
Postad 12 juli 2012 - 08:09
Kollade det nu och ja det har jag. Däremot kan jag inte öppna sysap i tweaks längre. Får medd: plugin error.OK! Bra att det fungerade! Du borde då också ha fått med tangentbordsmodden eftersom den ligger i rofs.
Kan jag ominstallera den? Var hitta isåfall?
Men allt verkar ändå funka för har tex alla val man kan göra på röd-knapp..
Bifogad fil(er)
Redigerat av big_swede70, 12 juli 2012 - 08:33.
Postad 12 juli 2012 - 10:20
Prova att installera om sysap-plugin till tweaks, bifogar den. Packa upp, överför till telefonen och öppna den filen med nokia filebrowser eller x-plore. Det går inte att installera den med den inbyggda filhanteraren.Kollade det nu och ja det har jag. Däremot kan jag inte öppna sysap i tweaks längre. Får medd: plugin error.
Kan jag ominstallera den? Var hitta isåfall?
Men allt verkar ändå funka för har tex alla val man kan göra på röd-knapp..
Bifogad fil(er)
Postad 12 juli 2012 - 10:51
TackarProva att installera om sysap-plugin till tweaks, bifogar den. Packa upp, överför till telefonen och öppna den filen med nokia filebrowser eller x-plore. Det går inte att installera den med den inbyggda filhanteraren.
Deleta den gamla susap-pluginen i tweaks först.
La den nya i en mapp på minneskortet, Jag öppna den nya med x-plore "open by system", men det ser ju bara ut som en text-fil. Skall jag lägga .plg i någon speciell mapp i mobilen?
Är ju tomt nu i Tweaks fortfarande
Postad 12 juli 2012 - 11:02
Bra programmerade!Grattis du använder förmodligen bra programmerade appar eller inga alls.
Postad 12 juli 2012 - 12:09
Ahh kom på att den ju redan är uppackad, den ska mycket riktigt ligga i c:\System\Apps\TweakS\Plugins\Tackar
Deleta den gamla susap-pluginen i tweaks först.
La den nya i en mapp på minneskortet, Jag öppna den nya med x-plore "open by system", men det ser ju bara ut som en text-fil. Skall jag lägga .plg i någon speciell mapp i mobilen?
Är ju tomt nu i Tweaks fortfarande
Har inte hittat nåt installationspaket för just denna plugin, utan har bara filerna för inbakning i firmware så jag vet inte om det funkar. Tycker det öht är konstigt att den slutade fungera efter uppdateringen eftersom du inte rörde c: pga att du valde bort uda.
Bifogar här hela modden så kan du kolla och jämföra med vad du redan har.
Varnar dig för att skriva över något i sisregistry mappen bara, den kan ställa till saker som du märkt tidigare med en patch jag gjorde.
Bifogad fil(er)
Redigerat av trixeo, 12 juli 2012 - 12:30.
Postad 12 juli 2012 - 12:36
Postad 12 juli 2012 - 14:54
Postad 12 juli 2012 - 16:26
tyvärr finns inte den till 808 men finns det intresse så gör dom en ny svarar dom.så bara mejla dom och säga att du saknar en.dom sammanställer varje månad önskemålen.Någon som har blocket appen liggande som sis-fil och kan skicka den eller lägga ut den här? Finns ej i butiken när man söker med 808'an
Tyvärr får man samma svar när man kontaktar andra företag oxå.
Angående uppdateringen.vad är nytt egentligen? Något man märker.hade lite problem med min i början men efter en äterställning fungerar den klockrent i flera veckor nu.galleriet verkar vi få vänta tills fp2 innan den fixas till.någon ny kamera inställning? I kontakter finns det något nytt där.saknar att det inte finns bokstäver längst till höger att snabb hitta kontakter på.
Postad 12 juli 2012 - 20:18
Postad 12 juli 2012 - 23:07
Gå till nokia store och logga in, ändra högst upp att du har N8 (välj Belle), sök upp sidan för appen (http://store.ovi.com...ce=search&pos=1) ta bort all text efter siffrorna (?clickSource=search&pos=1) och lägg till /download istället så att adressen blir http://store.ovi.com...137851/downloadJag vet den inte finns för 808 än givetvis men om någon tagit ner blocketappen för andra symbian 3^ modeller och har den för tex N8 menar jag, så kunde ja få den. Den kommer ant funka. Prisjakts app hade ja sen tidigare och den funka bra förutom streckkodsläsaren men det va samma för N8an
eller ladda ned den som jag laddade hem nyss på ovanstående sätt, zippad då för att minhembio inte tillåter .sis-filer, bifogad nedan.
Bifogad fil(er)
Postad 13 juli 2012 - 20:38
Postad 13 juli 2012 - 22:06
Kunde ha skrivit detsamma! Det som är "lite" speciellt är att då jag la in min recension av 808, så var det ingenting där och jag gav den en 10:a, men det som kom upp var 7.50.. Censur...?Wow blir så lack på vissa omdömen här på prisjakt. De ger en orättvis bild av 808. Särskilt när de börjar med meningar som, "testat" eller "lånat en". Då vet man att det är en viktigtigpetter som bara är ute efter att "trolla".
Nästan så att jag är på väg att skriva en fake-omdöme bara för att försvara 808 mot dessa "jag har lånat typer".
Skriver man en omdöme så tycker jag att man ska haft produkten ett tag innan skriver det, så att man verkligen har testat produkten till sin fulla potential. Inte bara klämma lite på den och sen skriva att den är skit bara för att man inte kommer överens med produkten på det korta användandet.
Nu låter jag väldigt partiskt gentemot 808 men enbart för att jag vet att Symbian inte alls är så dåligt jämfört med Android och Ios.
Ni som har skaffat 808, jag hoppas att ni tar er tid och skriver en mer rättvis omdöme av 808.
Okej, nu har jag svamlat färdigt!
Postad 13 juli 2012 - 22:24
Tack!!! Sen var det bara att hitta något bra.. Typ en bra pod-spelare..Gå till nokia store och logga in, ändra högst upp att du har N8 (välj Belle), sök upp sidan för appen (http://store.ovi.com...ce=search&pos=1) ta bort all text efter siffrorna (?clickSource=search&pos=1) och lägg till /download istället så att adressen blir http://store.ovi.com...137851/download
eller ladda ned den som jag laddade hem nyss på ovanstående sätt, zippad då för att minhembio inte tillåter .sis-filer, bifogad nedan.
Postad 13 juli 2012 - 22:28
Haha, NEJ. Läs instruktionerna om du inte vet hur det funkar. Tryck på "Hjälp" i prisjakt.Censur...?
Postad 14 juli 2012 - 12:31
Postad 14 juli 2012 - 17:32
Förstår dig men har du haft en N8 kommer du bli väldigt nöjd.. Och proshop kostade mig 5300 knappt m frakt. E riktigt nöjd hittills. Så du chansar inte om du köper en online kan ja lova dig om du e van vid symbian.. Lycka tillPinsamt att det fortfarande inte finns några fysiska butiker som har den?! Skulle vara NetOnNets lagershop då?! Får man känna på dom där? Finns ju ingen här i Jönköping ändå... Ska man hosta upp nästan 6000:- så vill man väl klämma lite först.
Postad 14 juli 2012 - 18:34
Postad 14 juli 2012 - 22:00

Vit: http://www.handyshop...-pureview-white
Svart: http://www.handyshop...-pureview-black
Som jag förstås det så kan man använda Nokia Product Support Tool for Store som ingår i Nokia Care Suite för att ändra telefonen till svensk produktkod och sedan använda Refurbish-funktionen i samma program för att få svensk programvara. Annars bör man väl kunna hämta den skandinaviska firmwaren med Navifirm och flasha med Phoenix. Vad tror ni andra om det, trixeo t.ex. som verkar ha erfarenhet av firmwareflashningar?
Mvh Johan
Postad 14 juli 2012 - 23:49
Bara ladda ned den fw du vill ha med Phoenix (svenska produktkoder = svart: 059M960, vit: 059M961, röd: 059M962) och flasha enligt min guide tidigare i tråden. Det går också såklart med Navifirm om du vill.Jag beställde en vit Nokia 808 från den tyska butiken Handyshop.de för några dagar sedan, billigare än den billigaste butiken på Prisjakt! Det blev ca 4700 kr för telefonen och 250 kr för frakten, och den är på väg nu! De verkar ha båda varianterna i lager nu och det är ju betydligt billigare än från de svenska butikerna!
Vit: http://www.handyshop...-pureview-white
Svart: http://www.handyshop...-pureview-black
Som jag förstås det så kan man använda Nokia Product Support Tool for Store som ingår i Nokia Care Suite för att ändra telefonen till svensk produktkod och sedan använda Refurbish-funktionen i samma program för att få svensk programvara. Annars bör man väl kunna hämta den skandinaviska firmwaren med Navifirm och flasha med Phoenix. Vad tror ni andra om det, trixeo t.ex. som verkar ha erfarenhet av firmwareflashningar?
Mvh Johan
Redigerat av trixeo, 14 juli 2012 - 23:50.
Postad 15 juli 2012 - 01:00
Eftersom jag gillar stora bröst gjorde det min telefonval mycket lättare...
...jag vet, jag är sjuk i huvudet

Någon här som kan photoshopa fram en bild på min visualisering?

Postad 15 juli 2012 - 20:22
Postad 16 juli 2012 - 15:31
Mvh
Nokia Sverige"
Skämtar dom?! 20 st / vecka?! För hela sverige?!
Postad 16 juli 2012 - 15:40
Postad 17 juli 2012 - 17:15
Fråga till ni som kan lite mer än jag: kan man plocka ut "Home Media" från typ N86:an, Symbian OS 9.3 och på något sätt installera/lägga in filerna i en Belle-lur typ 808:an om man har den öppen med Rompatcher elller om inte det går, kan man lägga in home media i ett cfw för 808? Är inte så vass på cooking...
Hittade den här länken
http://forum.dailymo...p?topic=37168.0
där någon efterlyste delarna...
och den här som säger sig ha Home Media till S60v5
http://forum.dailymo...p?topic=29415.0
Tacksam för svar

Postad 17 juli 2012 - 19:28
Bara ladda ned den fw du vill ha med Phoenix (svenska produktkoder = svart: 059M960, vit: 059M961, röd: 059M962) och flasha enligt min guide tidigare i tråden. Det går också såklart med Navifirm om du vill.
Telefonen kom idag!

Mvh Johan
Postad 17 juli 2012 - 23:02
Det vore ju kul om det gick men jag är tveksam till det, skulle gissa att den behöver delar från själva kärnan i N86 för att få det att funka.Trixeo:Tack för ett rappt och bra cfw! Jag bytte precis min ga N86 8MP mot en 808 och det är väl bara en sak jag verkligen saknar: N86:ans upnp/dnla klient i "Home Media" 808 har ju bara en dnla_server_, så man kan inte spela upp t.ex. musik från en NAS på själva telefonen.
Fråga till ni som kan lite mer än jag: kan man plocka ut "Home Media" från typ N86:an, Symbian OS 9.3 och på något sätt installera/lägga in filerna i en Belle-lur typ 808:an om man har den öppen med Rompatcher elller om inte det går, kan man lägga in home media i ett cfw för 808? Är inte så vass på cooking...
Hittade den här länken
http://forum.dailymo...p?topic=37168.0
där någon efterlyste delarna...
och den här som säger sig ha Home Media till S60v5
http://forum.dailymo...p?topic=29415.0
Tacksam för svar
Produktkoden tror jag inte går att ändra, precis som i N8:an, även om valet finns i NCS, däremot går det att flasha med vilken produktkod som helst så länge det är till en 808:a. Jag rekommenderar Phoenix före NCS.Telefonen kom idag!
Bör jag ändra till svensk produktkod? Nokia Care Suite PST kan ändra produktkoden och göra en "refurbish" med den nya programvaran automatiskt. Det verkar smidigare än att flasha med Phoenix, tror du att det är en bra idé?
Mvh Johan
Postad 18 juli 2012 - 12:40
112.020.0311 finns nu på Phoenix såg jag till min svarta 808.kan dock inte se något speciellt som dom ändrat.någon annan som märkt någon skillnad?
Postad 18 juli 2012 - 13:55
Telefonen kom idag!
Bör jag ändra till svensk produktkod? Nokia Care Suite PST kan ändra produktkoden och göra en "refurbish" med den nya programvaran automatiskt. Det verkar smidigare än att flasha med Phoenix, tror du att det är en bra idé?
Mvh Johan
Kul att du fick den så snabbt! Jag funderar på att följa ditt exempel.
Jag måste fråga hur det fungerar med det nya SIM-kortet? Följer det med något eller går man till sin lokala operatörsbutik (i mitt fall Telia) och får ett nytt direkt eller beställer man dem någonstans?? Inte ska man väl behöva skulptera fram ett nytt ut det gamla...
//
Claes
Postad 18 juli 2012 - 14:45
Jag är inte helt dum...... Som jag skrev: Det låg INTE inne något omdöme på denna mobil alls, eftersom den i stort sett inte hade hunnit komma ut och jag var en av de första tursamma att äga denna. DÄRFÖR tycker jag att det är konstigt att betyget sjönk från min 10 till att visas som 7.50.Haha, NEJ. Läs instruktionerna om du inte vet hur det funkar. Tryck på "Hjälp" i prisjakt.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar