Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 3

1299 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 January 2013 - 23:06

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Går det att koppla en usb disk till den? Isåfall blir den ju mer intressant.

Nej, den är tänkt som i huvudsak en media extender från iTunes, sen att den förmodligen är bland den bästa spelaren för Netflix (i fråga om pris och smidighet framförallt), funkar klockrent med airplay, både bild, musik och play-kanaler gör den ju inte sämre.

Det är ingen renodlad mediaspelare som klarar vilka format som helst.

Postad 20 January 2013 - 23:33

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Nej, den är tänkt som i huvudsak en media extender från iTunes, sen att den förmodligen är bland den bästa spelaren för Netflix (i fråga om pris och smidighet framförallt), funkar klockrent med airplay, både bild, musik och play-kanaler gör den ju inte sämre.

Det är ingen renodlad mediaspelare som klarar vilka format som helst.

ok,den är ju några hundra billigare än BB så det tål att fundera på:)

Postad 21 January 2013 - 08:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Skaffade en ATV 3 idag. Från iPhonen och iPaden funkar det klockrent att från youtube strömma video via den lilla "skärmknappen". Men hur strömmar man vid övrig surf och vid spelande?

Har även en Macbook Pro, OS X Snow Leopard - hur överför jag trådlöst till ATV:n?

Det finns Youtube-app i ATV så vad är poängen med att köra det via Airplay?

Redigerat av agpath, 21 January 2013 - 08:22.

Postad 21 January 2013 - 08:25

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Det finns Youtube-app i ATV så vad är poängen med att köra det via Airplay?

För att det oftast är mycket lättare och snabbare att söka sig fram till rätt film i mobilen än via en fjärrkontroll. Att köra ut den via airplay går ju snabbt och du får ju HD-strömmen där också..
Jag använder sällan youtube-appen i ATV annat än att bara slötitta på olika listor..men ska jag hitta nån film snabbt så tar jag iPhone..

Postad 21 January 2013 - 08:28

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

För att det oftast är mycket lättare och snabbare att söka sig fram till rätt film i mobilen än via en fjärrkontroll. Att köra ut den via airplay går ju snabbt och du får ju HD-strömmen där också..
Jag använder sällan youtube-appen i ATV annat än att bara slötitta på olika listor..men ska jag hitta nån film snabbt så tar jag iPhone..

Använd remote-appen så kan du skriva sökningar direkt på mobilen och få svaret på ATV-appen.

Postad 21 January 2013 - 08:30

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Använd remote-appen så kan du skriva sökningar direkt på mobilen och få svaret på ATV-appen.

Jo jag vet, jag gör det ibland, men det är ändå styltigare än att använda youtubeappen i iPhone, men det är väl en högst personlig åsikt..

Postad 21 January 2013 - 08:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Fast ska man ha videofilmer på en server och BARA har en ATV så kan man ju lika gärna snabbkonvertera dom till m4v och köra dom via iTunes library istället, räcker ju med att byta container. Visst, det är ett steg extra men det funkar bra. Jag har bara en ATV3 som mediaspelare där den framförallt bara kör film och tv-serier.

Tycker ATV är för begränsad för min behov så därför har jag bara den till airplay,musik från itunes, MLB och ngn enstaka filmuthyrning.
Atv klarar tex inte BD isos, 3d, HD-ljud, 24p osv vilket gör den ytterst medioker om man har lite krav på bild och ljudkvalitet.

Postad 21 January 2013 - 08:57

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Tycker ATV är för begränsad för min behov så därför har jag bara den till airplay,musik från itunes, MLB och ngn enstaka filmuthyrning.
Atv klarar tex inte BD isos, 3d, HD-ljud, 24p osv vilket gör den ytterst medioker om man har lite krav på bild och ljudkvalitet.

Jag förstår dig precis, och jag har också krav, men bara till den grad att de kan uppfyllas av övrig utrustning jag har. Förstärkaren är en gammal Denon 2105 som inte fixar HD-ljud, projektorn är en 7 år gammal 720p och den dag jag uppdaterar mig på dessa två så kommer jag förmodligen också att känna att en ATV inte duger för vad jag vill kunna få ut. Dock så skulle den säkert fortfarande vara förträfflig gällande just airplay, netflix osv..men inte för att få 3D, HD-ljud osv..

Postad 21 January 2013 - 09:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag förstår dig precis, och jag har också krav, men bara till den grad att de kan uppfyllas av övrig utrustning jag har. Förstärkaren är en gammal Denon 2105 som inte fixar HD-ljud, projektorn är en 7 år gammal 720p och den dag jag uppdaterar mig på dessa två så kommer jag förmodligen också att känna att en ATV inte duger för vad jag vill kunna få ut. Dock så skulle den säkert fortfarande vara förträfflig gällande just airplay, netflix osv..men inte för att få 3D, HD-ljud osv..

Enda poängen för mig med att skaffa en ATV var just för att kunna se Netflix smidigt i 1080p och 5.1. Jag använder den inte till något annat. Jo, förresten, lite Spotify via Airplay ibland.

Postad 21 January 2013 - 09:01

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Andra mediaspelare utklassar ATV när det gäller bild-och ljudformat, inget snack om det.

Men så bra som det fungerar med airplay och Netflix via ATV3 gör att den är värd varenda krona.

/Fredrik

Postad 21 January 2013 - 09:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Andra mediaspelare utklassar ATV när det gäller bild-och ljudformat, inget snack om det.

Men så bra som det fungerar med airplay och Netflix via ATV3 gör att den är värd varenda krona.

/Fredrik

Absolut. Skaffade den i första hand för airplaystödet så jag är nöjd.

Postad 23 January 2013 - 10:02

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Är det några uppdateringar på hur det går med jailbreak till atv3? Skulle vara intressant köp om det kommer inom kort, tvåan är ju idag dyrare än trean om man kollar på blocket =) Men vad jag förstår så klarar tvåan inte 1080? Vilket trean bör om det kommer ett jb?

Postad 23 January 2013 - 10:09

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Är det några uppdateringar på hur det går med jailbreak till atv3? Skulle vara intressant köp om det kommer inom kort, tvåan är ju idag dyrare än trean om man kollar på blocket =) Men vad jag förstår så klarar tvåan inte 1080? Vilket trean bör om det kommer ett jb?

Nej inga uppdateringar annat än att det inte är nån som lyckats än. Det var väl nåt untethered jb på gång till iOS 6 nu, kan hända att det finns något där som går att använda på ATV3 men det tvivlar jag på pga brist på attackytor.

Hm, undrar om du missförstått något nu, ATV3 fixar ju att visa ut 1080p utan jb. ATV2 klarar också av att spela 1080p men hårdvarubegränsningar gör att den inte klarar av att skicka ut mer än 720p på HDMI-porten.
Med ett jb till ATV3 så skulle den klara av att spela upp fler videoformat utan att först behöva konvertera, dessutom så ger det möjlighet till andra applikationer på den.

Postad 23 January 2013 - 10:19

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Nej inga uppdateringar annat än att det inte är nån som lyckats än. Det var väl nåt untethered jb på gång till iOS 6 nu, kan hända att det finns något där som går att använda på ATV3 men det tvivlar jag på pga brist på attackytor.

Hm, undrar om du missförstått något nu, ATV3 fixar ju att visa ut 1080p utan jb. ATV2 klarar också av att spela 1080p men hårdvarubegränsningar gör att den inte klarar av att skicka ut mer än 720p på HDMI-porten.
Med ett jb till ATV3 så skulle den klara av att spela upp fler videoformat utan att först behöva konvertera, dessutom så ger det möjlighet till andra applikationer på den.

Nja jag tänkte mest om den har kraften att dra en 1080 fil på 6-7gb om det nu skulle komma ett JB så man kan installera xbmc på den. Vad jag förstår så pallar inte atv2 det idag? Skulle gärna köpa en atv3 men orkar inte sitta och konvertera filmer för att kunna spela upp dom. Så man får väl avvakta och hoppas att det kommer inom en snar framtid.

Hur länge har atv3 funnits nu, kanske är en 4a på ingång? Jag har inte fattat varför apple har valt att begränsa den till så lite format, dom skulle sälja enormt mycket fler enheter om dom släppte en "upplåst" maskin som pallar diverse format.

Postad 23 January 2013 - 10:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Nja jag tänkte mest om den har kraften att dra en 1080 fil på 6-7gb om det nu skulle komma ett JB så man kan installera xbmc på den. Vad jag förstår så pallar inte atv2 det idag? Skulle gärna köpa en atv3 men orkar inte sitta och konvertera filmer för att kunna spela upp dom. Så man får väl avvakta och hoppas att det kommer inom en snar framtid.

Hur länge har atv3 funnits nu, kanske är en 4a på ingång? Jag har inte fattat varför apple har valt att begränsa den till så lite format, dom skulle sälja enormt mycket fler enheter om dom släppte en "upplåst" maskin som pallar diverse format.

ATV3 har en snabbare processor än ATV2 så den har inga problem med 1080p-filer. Ur Apples synpunkt så är poängen att man ska streama filmer som man köper via iTunes, så det är där de har tänkt att ta inte pengarna. Inte på sålda enheter. Att man sedan kan streama Netflix samt några amerikanska tjänster är nog mest för att locka kunder som de sedan hoppas ska köpa en och annan titel från iTunes också (kommer inte att hända för min del...).

Postad 23 January 2013 - 10:25

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Som agpath säger, ATV3 har inga problem med 1080p-filer, har själv kört ett antal på 14GB med en bitrate på runt 10Gb..

Om dom bara låste upp så att det fanns en "app-store" till den så skulle man direkt kunna lägga in plex som ju redan finns för iOS..

Postad 23 January 2013 - 10:33

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Tack för svaren från er båda, jo det är väl tyvärr så att dom vill att man ska hyra. Känns dock inte som det är så stort just i sverige, har släktingar i usa och dom säger att det är väldigt vanligt att just hyra film från itunes där. Men det känns ju som att just den delen är påväg att fasas bort och att tjänster som hbo och netflix kommer att ta över.

Man får väl se om dom kommer att släppa någon ny maskin inom kort, minns inte när denna kom men det känns som en ny borde komma kanske redan iår? Vet inte hur långt intervall det var mellan 1-2 samt 2-3 men hoppas kan man ju!
PLEX är ju grymt och kör det idag, dock enbart för att morsan ska få tillgång till mina filmer. Men skulle en riktigt app komma så är det riktigt bra. Airplaya allt känns bara omständigt.

Fan att dom har gjort det så svårt att jailbreaka, jävla apple =)

Redigerat av maccswe, 23 January 2013 - 10:34.

Postad 23 January 2013 - 10:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Tack för svaren från er båda, jo det är väl tyvärr så att dom vill att man ska hyra. Känns dock inte som det är så stort just i sverige, har släktingar i usa och dom säger att det är väldigt vanligt att just hyra film från itunes där. Men det känns ju som att just den delen är påväg att fasas bort och att tjänster som hbo och netflix kommer att ta över.

Man får väl se om dom kommer att släppa någon ny maskin inom kort, minns inte när denna kom men det känns som en ny borde komma kanske redan iår? Vet inte hur långt intervall det var mellan 1-2 samt 2-3 men hoppas kan man ju!
PLEX är ju grymt och kör det idag, dock enbart för att morsan ska få tillgång till mina filmer. Men skulle en riktigt app komma så är det riktigt bra. Airplaya allt känns bara omständigt.

Fan att dom har gjort det så svårt att jailbreaka, jävla apple =)

ATV3 släpptes i mars-12.
Håller med om att det skulle vara fritt att ladda ned appar. Den borde vara som iPad, fast med TVn som skärm så vore det optimalt.

Postad 23 January 2013 - 10:35

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Fast om det kommer nån "ATV4" så vet jag inte riktigt vad det stora behovet är idag för en sån som den skulle uppfylla. Det mesta skulle dom ju kunna lösa på mjukvaruväg om dom ville...
Det ska väl vara HD-ljud, 24p, 3D isåfall, men det känns också som att det bara borde vara en mjukvarugrej, prestandan för att klara av det har den redan.

Postad 23 January 2013 - 10:51

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Fast om det kommer nån "ATV4" så vet jag inte riktigt vad det stora behovet är idag för en sån som den skulle uppfylla. Det mesta skulle dom ju kunna lösa på mjukvaruväg om dom ville...
Det ska väl vara HD-ljud, 24p, 3D isåfall, men det känns också som att det bara borde vara en mjukvarugrej, prestandan för att klara av det har den redan.

Jo det är sant, det skulle väl vara det. Klarar den inte 24p idag? Ja en appstore till den hade ju varit genialt, hur stort internt minne har dessa idag? Kan man koppla en hdd till den idag?

Postad 23 January 2013 - 11:00

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Jo det är sant, det skulle väl vara det. Klarar den inte 24p idag? Ja en appstore till den hade ju varit genialt, hur stort internt minne har dessa idag? Kan man koppla en hdd till den idag?

Nej det är 50/60Hz som gäller idag på den.
512MB RAM, 8GB för cache av filmer/bilder osv...ej brukbart för annat.
EDIT:
Nej det går inte att koppla en USB-disk mot den. För egna filer så måste du ha en dator med iTunes som agerar server. Då dyker dom upp i ATV3, men för att importera dom till iTunes så måste du konvertera dom till m4v/mp4 i något program först. Är det en mkv h.264 så går det snabbt, är det något annat format så kan det gå långsamt att konvertera.

Redigerat av testsmurf, 23 January 2013 - 11:02.

Postad 23 January 2013 - 13:17

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Nej det är 50/60Hz som gäller idag på den.
512MB RAM, 8GB för cache av filmer/bilder osv...ej brukbart för annat.
EDIT:
Nej det går inte att koppla en USB-disk mot den. För egna filer så måste du ha en dator med iTunes som agerar server. Då dyker dom upp i ATV3, men för att importera dom till iTunes så måste du konvertera dom till m4v/mp4 i något program först. Är det en mkv h.264 så går det snabbt, är det något annat format så kan det gå långsamt att konvertera.

Ahh okej då förstår jag tack för alla svar!

Postad 24 January 2013 - 14:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Finns det något sätt som man kan kolla videokvaliteten? Tex bitrate.

Postad 24 January 2013 - 14:13

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Inte från ATV, det får du nog kolla på i ditt operativsystem om det gäller lokala filer...

Redigerat av testsmurf, 24 January 2013 - 14:13.

Postad 24 January 2013 - 15:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Inte från ATV, det får du nog kolla på i ditt operativsystem om det gäller lokala filer...

Nix, det är bitrate på streaming-filmer från tex Netflix som jag är ute efter.

Postad 26 January 2013 - 10:14

Unregistered0103948e
  • Unregistered0103948e
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Testsmurf.... Du som använder subler....har du "konverterat" mkvfiler i storleksordningen 12 gig. För när jag försöker så står den som still efter 1 tim.

Postad 26 January 2013 - 13:31

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Testsmurf.... Du som använder subler....har du "konverterat" mkvfiler i storleksordningen 12 gig. För när jag försöker så står den som still efter 1 tim.

Då jag kör Windows så använder jag inte subler utan mkvtomp4.
Jag provade en 11.9GB mkv 720p med DTS nu och den tog exakt 13 minuter och 50 sekunder att konvertera till m4v med DD.

Redigerat av testsmurf, 26 January 2013 - 13:32.

Postad 27 January 2013 - 20:44

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Det blev en apple tv3 ändå, den får köra netflix och plex tills/om JB kommer! Men jag funderade på en sak, det går ju idag via JB på telefonen/ipaden skaffa xbmc. Går det att köra airplay från paddan i det programmet och få upp bilden på atvn?

Kan tyvärr inte testa då jag inte fått min atv ännu och JB saknas på ipaden och telefonen, men verkar ju komma inom kort!

Postad 27 January 2013 - 20:48

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

JB verkar ju komma inom kort!

Ok, var hittar du den informationen?

/Fredrik

Postad 27 January 2013 - 23:12

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Det blev en apple tv3 ändå, den får köra netflix och plex tills/om JB kommer! Men jag funderade på en sak, det går ju idag via JB på telefonen/ipaden skaffa xbmc. Går det att köra airplay från paddan i det programmet och få upp bilden på atvn?

Kan tyvärr inte testa då jag inte fått min atv ännu och JB saknas på ipaden och telefonen, men verkar ju komma inom kort!

Det går nog att köra airplay mirroring men det är ingen trevlig upplevelse för att se film det kan bli lite småhack ibland..+ att du bara får 720p motför vanlig airplay som fixar 1080p.

Plex (som inte heller finns för ATV) kan köra airplay native från iPad, dvs du väljer filmen på iPaden och skickar den sen till ATV. Nackdelen är att airplay inte stödjer flerkanalsljud än om inte källan är en mp4/m4v. Har du en mkv i plex så kommer den nedsamplas till 2.0 när du skickar den till ATV (den gör det ju iof redan när du ska se på den i iPaden..).

Airplay från play-kanalerna (SVT/TV4...) på iPad/iPhone funkar jättebra. Kvalitén är dålig i nån sekund innan den har hämtat HD-streamen istället.

Postad 28 January 2013 - 07:00

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Ok, var hittar du den informationen?

/Fredrik

http://www.redmondpi...-using-redsn0w/

http://www.redmondpi...-after-ios-6.1/

http://macworld.idg....os-6-ar-pa-gang

Det florerar en hel del skit/fake sidor gällande JB till ios 6 men flera seriösa personer som har jailbreakat tidigare har uttalat sig och bekräftat att dom har en lösning men väntar på GM innan dom släpper den så inte apple täpper till något hål.

Men nu känner jag att jag är lite OT då detnna tråd är om apple tv, ber om ursäkt för det!

Redigerat av maccswe, 28 January 2013 - 08:32.

Postad 28 January 2013 - 08:38

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Det går nog att köra airplay mirroring men det är ingen trevlig upplevelse för att se film det kan bli lite småhack ibland..+ att du bara får 720p motför vanlig airplay som fixar 1080p.

Plex (som inte heller finns för ATV) kan köra airplay native från iPad, dvs du väljer filmen på iPaden och skickar den sen till ATV. Nackdelen är att airplay inte stödjer flerkanalsljud än om inte källan är en mp4/m4v. Har du en mkv i plex så kommer den nedsamplas till 2.0 när du skickar den till ATV (den gör det ju iof redan när du ska se på den i iPaden..).

Airplay från play-kanalerna (SVT/TV4...) på iPad/iPhone funkar jättebra. Kvalitén är dålig i nån sekund innan den har hämtat HD-streamen istället.

Tack för svar ännu en gång =)

Det gör inte så mycket att den samplar ned ljudet då atv´n ska vara i sovrummet. Men hur håller sig bildkvaliten när du använder plex? Jag har även förstått att man ska kunna spegla tex vissa spel upp på atvn som spelar? Har någon testat detta och hur funkar det?

Postad 28 January 2013 - 08:48

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Bildkvalitén från plex minns jag inte exakt i siffror men som standard när jag provade sist var den ställd på "mobil-kvalité", vilket inte såg så bra ut på projektor men det gick att ställa upp till högre bitrate så det inte var några problem att se t.ex. något animerat utan artefakter.

Jag har testat spel och det är ingen jättespännande upplevelse. Kanske beror det på min router..men du har en liten fördröjning som gör att det inte lämpar sig för spel där du använder gyrot i iPad/iPhone. Men det är när jag har provat airplay mirroring. Det ska tydligen finnas spel som gör så att iPaden/iPhonen bara blir en "handkontroll" istället för att du ser samma bild på bägge, då ska det bli bättre överföring. har inte provat något sånt spel än..

Postad 28 January 2013 - 08:55

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Här har du exempel på spel som har inbyggt stöd för airplay
http://www.youtube.c...h?v=x5cbODqvFWQ
gammal video iof..

Postad 28 January 2013 - 09:07

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Här har du exempel på spel som har inbyggt stöd för airplay
http://www.youtube.com/watch?v=x5cbODqvFWQ
gammal video iof..

Tack ännu en gång! Det där såg ju rätt trevligt ut måste jag säga =)

Postad 28 January 2013 - 09:53

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Tack för svar ännu en gång =)

Det gör inte så mycket att den samplar ned ljudet då atv´n ska vara i sovrummet. Men hur håller sig bildkvaliten när du använder plex? Jag har även förstått att man ska kunna spegla tex vissa spel upp på atvn som spelar? Har någon testat detta och hur funkar det?

det går att ställa in streamkvalité på plexen

jag har ATV3 i sovrummet och plex på min ipad mini/iphone 5 och plex media servern ligger på min MacBook pro (2011). det är inte en jätterolig historia att skicka bilden till ATVn tyvärr. iaf 1080p filmer med 10Mbps och uppåt. dessutom klarar ju som sagt inte ATVn av 24p vilket gör att det inte flyter på så bra även om det inte skulle "lagga".

dessutom har jag haft problem med att nätverket har kopplats ur på Ipaden efter att jag streamat till ATVn. även att plex inte kunnat spela vissa filmer trots att datorn transcodar dem osv... allt är inte perfekt men det är trevligt när det väl fungerar hehe

jag kör ATVn och MacBooken trådat nätverk om någon undrar.

Redigerat av beat_strandh, 28 January 2013 - 09:54.

Postad 28 January 2013 - 11:17

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

det går att ställa in streamkvalité på plexen

jag har ATV3 i sovrummet och plex på min ipad mini/iphone 5 och plex media servern ligger på min MacBook pro (2011). det är inte en jätterolig historia att skicka bilden till ATVn tyvärr. iaf 1080p filmer med 10Mbps och uppåt. dessutom klarar ju som sagt inte ATVn av 24p vilket gör att det inte flyter på så bra även om det inte skulle "lagga".

dessutom har jag haft problem med att nätverket har kopplats ur på Ipaden efter att jag streamat till ATVn. även att plex inte kunnat spela vissa filmer trots att datorn transcodar dem osv... allt är inte perfekt men det är trevligt när det väl fungerar hehe

jag kör ATVn och MacBooken trådat nätverk om någon undrar.

Fan nu vart jag lite ledsen, visst huvudsyftet för mig är Netflix, har en boxee box i sovrummet med. Men skulle vart nice att flytta ut boxeen till ett annat rum men nu får jag nog ha båda så länge.

Fan vad jag hoppas det kommer ett JB inom en snar framtid!

EDIT:

Hur ser det ut med uppdateringar till ATV? Kommer det ofta? Och är det enbart buggfixar eller brukar det vara nya funktioner?

Redigerat av maccswe, 28 January 2013 - 13:57.

Postad 28 January 2013 - 16:20

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Fan nu vart jag lite ledsen, visst huvudsyftet för mig är Netflix, har en boxee box i sovrummet med. Men skulle vart nice att flytta ut boxeen till ett annat rum men nu får jag nog ha båda så länge.

EDIT:

Hur ser det ut med uppdateringar till ATV? Kommer det ofta? Och är det enbart buggfixar eller brukar det vara nya funktioner?

jag har bara uppdaterat den 1 ggn sedan december och det sades väl att det trådade nätverket blev stabilare då eller nått sånt. vet ifs inte om den uppdateras automatiskt i bakgrunden. har den alltid på :)

hehe ja det är lite synd att det inte fungerar klockrent. så tills ett JB kommer får denna lilla grej enbart agera Netflixspelare i sovrummet fast det gör den ifs väldigt bra ;)

Postad 28 January 2013 - 16:28

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

EDIT:

Det kommer nästan lika ofta som de större uppdateringarna till iOS. Under 2012 uppdaterades den iaf 4ggr
Här har du vad som har inkluderats i uppdateringarna: http://support.apple.com/kb/HT4448

ATV'n fixar iaf videofiler på 25Mbit, men då är det ju streaming via home sharing på iTunes som gäller, inte airplay.

Postad 28 January 2013 - 21:54

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Då har det kommit en uppdatering till atvn! Stöd för BT tangentbord såg jag bland nyheterna, ingen appstore eller dylikt.

Vad exakt har man för användning av tangentbordet?

http://forums.macrum...d.php?t=1533382

Postad 28 January 2013 - 21:55

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
När man söker videos på youtube kanske :P

Postad 28 January 2013 - 22:11

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

När man söker videos på youtube kanske :P

Okej! Har ingen atv ännu därav frågan, dom hittade spår av en ny modell i uppdateringen så jag ska nog avvakta till mars för att se om en ny version är på ingång innan man smäller till. Borde ju komma en med A6 chippet =)

Postad 28 January 2013 - 22:20

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Det kommer alltid komma bättre, men det är ju klart, det är inte långt till mars...men just nu saknar jag ingenting i min ATV som inte mjukvara kan lösa. Uppdateringen som dom hittade spår av verkar inte heller vara någon större uppdatering om man ska följa siffrorna. Men iof, om dom gör en "iPad4", dvs ersätter den gamla med den nya fast bara byter chip så förstår jag dom. Men dom behöver släppa en appstore eller många fler appar ö.h.t för att man ska ha nytta av snabbare processor just nu...den går inte på knäna direkt..
Men dom får gärna baka in stöd för andra funktioner som 3D, 24p osv..

Redigerat av testsmurf, 29 January 2013 - 08:14.

Postad 28 January 2013 - 22:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Stöd för 3D lär den ha eftersom jag kollat på det via dator/iPad/atv...

Postad 29 January 2013 - 07:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Super HD-loggan i Netflix ska visst funka efter uppdateringen också.

Postad 29 January 2013 - 07:39

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Att den bara klarar av 25Mbps över nätverket och att den inte har stöd för 24p gör att denna lilla pryl trots ett JB bara kommer att duga till Netflix spelare. Tyvärr.

Postad 29 January 2013 - 07:44

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Det kommer alltid komma bättre, men det är ju klart, det är inte långt till Mars...men just nu saknar jag ingenting i min ATV som inte mjukvara kan lösa. Uppdateringen som dom hittade spår av verkar inte heller vara någon större uppdatering om man ska följa siffrorna. Men iof, om dom gör en "iPad4", dvs ersätter den gamla med den nya fast bara byter chip så förstår jag dom. Men dom behöver släppa en appstore eller många fler appar ö.h.t för att man ska ha nytta av snabbare processor just nu...den går inte på knäna direkt..

Nej precis, man vet ju inte vad som kommer och när. Men avvaktar till mars, snabbare processor A6 och kanske nån form av AppStore hade varit grymt!

Postad 29 January 2013 - 08:13

ola_h
  • ola_h
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Det kommer alltid komma bättre, men det är ju klart, det är inte långt till Mars...men just nu saknar jag ingenting i min ATV som inte mjukvara kan lösa. Uppdateringen som dom hittade spår av verkar inte heller vara någon större uppdatering om man ska följa siffrorna. Men iof, om dom gör en "iPad4", dvs ersätter den gamla med den nya fast bara byter chip så förstår jag dom. Men dom behöver släppa en appstore eller många fler appar ö.h.t för att man ska ha nytta av snabbare processor just nu...den går inte på knäna direkt..

Det är en väldigt lång väg till Mars!

När Jorden och Mars är som närmast så befinner de sig ungefär 56 miljoner kilometer från varandra, och när de är som längst bort så befinner de sig nästan 400 miljoner kilometer från varandra.

Postad 29 January 2013 - 08:14

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Det är en väldigt lång väg till Mars!

När Jorden och Mars är som närmast så befinner de sig ungefär 56 miljoner kilometer från varandra, och när de är som längst bort så befinner de sig nästan 400 miljoner kilometer från varandra.

Hehe, så...redigerat :P

Postad 29 January 2013 - 14:40

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Har läst lite mer om senaste 5.2 och det finns ju en hel del att spekulera om har jag märkt!

5.2 kom i tre olika versioner, en ny version/produkt som inte kändes till var J33I, ATV3 heter idag J33, I'et kan stå för international?.
Det har ju under en längre tid spekulerats om att apple ska släppa en egen TV. Jag tror inte så är fallet, kan inte se att apple ska ha massa tvapparater på lager i sina affärer. Jag ser inte heller att alla skulle släppa sin befintliga tv och köpa deras produkt.

Jag tror mer på apples nästa plan är en fetare variant av ATV. Självklart med en A6 processor, inbyggt minne samt kamera och mic, stöd för siri, att styra sin atv via siri lär vara rätt ballt. Att även kunna köra facetime via sin atv vore rätt ballt faktiskt. Detta finns ju redan och samsung har börjat fösa in detta i sina senaste tv modeller.
Jag tror även att en appstore kommer att komma där även spel är inkluderat, skulle vara riktigt coolt med en lösning likt wiiU där man ser vissa saker på tex sin padda eller iphone och resten på tv'n.

Jag tror helt ärligt att något är påväg känns lite onödigt att släppa BT stöd för tangentbord enbart för youtube och diverse sökningar. Safari är ett måste som säkerligen kommer att implementeras.

Jag kan lika gärna vara ute och segla men det känns som detta är ett rätt logiskt steg i apples utveckling, varför skulle atv vara enda enheten utan appstore? Dessutom kan dom höja prislappen en hel del och jag skulle vara villig att betala mer för en sådan produkt.

En annan sak som jag tror dom funderar på är en tjänst likt netflix, det känns rätt i tiden och uthyrning känns mer och mer utdött. Kan tänka mig att dom kan få rätt många rättigheter till diverse filmer då det är ett relativt etablerat bolag :P

Redigerat av maccswe, 29 January 2013 - 14:44.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.