Officiell tråd - Tizzbird F11/F20
1190 svar till detta ämne
Postad 02 september 2012 - 09:18
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Mitt första försök att sätta upp en DNLA-profil misslyckades (d v s ingen förbättring). Jag kopierade koden för WD Live och bytte namn på den (d v s CLient Name) till TizzBird DNLA Renderer. Men den verkade inte ta.
En fundering där: I kod-snutten för varje klient finns även en Identificationdel som har user-agent i sig. Den måste väl också ändras? Jag ska se om jag kan komma åt loggen för Plex Servern och se vad spelaren identifierar sig med.
Vart lade du in koden? I dlnaclientprofiles.xml? Har provat det med men inget verkar fungera för mig heller.
Postad 02 september 2012 - 09:31
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
@ Tizzbird:
Hur accessar du en DNLA server?
Borde finnas ett menyval för det eller så har jag blivit blind.
Postad 02 september 2012 - 19:38
byggm
-
byggm
-
Rookie
-
1 inlägg
Har en fråga ang. min Tizzbird F20!
Har stoppat i en HD Tizzbirden och allt verkar vara ok! Men nu till min fråga som jag hoppas någon kan svara på. Hur för man över filer till HD:n, har trådläst nätverk och har provat med "TizzNFS", är det rätt väg att gå?
Postad 02 september 2012 - 20:23
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Det snabbaste sättet är att ansluta TizzBird med USB till dator, ett annat alternativ är att använda filhanteraren i TizzBird för att kopiera filer, det tredje är att installera en FTP App som man kan hitta om man letar på Google Play och därefter kopiera filer till TizzBird från sin dator. Men TizzNFS är bara till för att strömma filer från datorn till TizzBird.
Postad 03 september 2012 - 15:56
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Någon info om android uppgraderingen för F20?
Postad 05 september 2012 - 09:36
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Kommer det någon uppdaterad scrape funktion?
Just nu har min f20 hittat 25 utav 400 filmer.
Medans PLEX servern hittat alla, (inkl subtitles från s4u.se), PopBox V8 hittat 85%, XBMC alla....
Det är nog dags att ta tag i det här tizzbird.
Eller har ni gett upp? ;-)
Postad 05 september 2012 - 11:15
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Kommer det någon uppdaterad scrape funktion?
Just nu har min f20 hittat 25 utav 400 filmer. Medans PLEX servern hittat alla, (inkl subtitles från s4u.se), PopBox V8 hittat 85%, XBMC alla....
Det är nog dags att ta tag i det här tizzbird.
Eller har ni gett upp? ;-)
Ge oss något konkret att jobba på angående Scraping, så får vi sed vad vi kan förbättra. Vilka filnamn/mappnamn är det TizzBird inte hittar tex. Vilket alternativ för scraping kör du?
Postad 05 september 2012 - 18:41
Qirren
-
Qirren
-
Rookie
-
5 inlägg
Fick hem min F20 häromdagen, och har ett väldigt irriterande problem. Mitt i filmer startar tizzbirden om sig själv, har hänt flertalet gånger nu på olika filmer (inget felmeddelande eller liknande). Testad med både samba och nfs. Även testat att köra "Set factory default" men samma sak har hänt efter det. Någon lösning? Kör senaste firmware.
Redigerat av Qirren, 05 september 2012 - 18:41.
Postad 05 september 2012 - 20:23
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
När du uppgraderar från 1.xx till 2.xx måste du göra en factory reset med delete av användardata för att det skall bli rätt. Om du inte kryssade i rutan för detta vid factory reset bör du testa det.
Postad 05 september 2012 - 21:02
Unregistereddbca839c
-
Unregistereddbca839c
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tizzbird beter sig precis som alla andra som säljer mediaspelare. Dom slänger ut sitt skräp ett år innan skiten är färdigutvecklat, sen får vi konsumenter stå för produktutveckling och utvecklingskostnader. Den här sektorn är nog den absolut värsta inom hightech idag, det är otroligt att dom kommer undan med det...
/Tobbe
Postad 06 september 2012 - 11:16
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Tizzbird beter sig precis som alla andra som säljer mediaspelare. Dom slänger ut sitt skräp ett år innan skiten är färdigutvecklat, sen får vi konsumenter stå för produktutveckling och utvecklingskostnader. Den här sektorn är nog den absolut värsta inom hightech idag, det är otroligt att dom kommer undan med det...
/Tobbe
Jag vet inte vad du baserar ditt kategoriska uttalande på, men skulle uppskatta ett mer nyanserat förhållningssätt. Om jag fattar rätt är detta ett forum för entusiaster och "early-adopters" av ny teknik inom området underhållning i hemmet. Jag håller med om att produkterna inte är helt mogna när de släpps ut på marknaden och att det blir en dialog mellan tillverkare och kunder för att "fixa" och utveckla produkterna. Däremot håller jag inte med om att TizzBird är som alla andra, eftersom de har en unik utvecklingsavdelning för produkten. Och det påståendet har jag bra belägg för. Jag har ett antal andra leverantörer att jämföra med. Om man är nyfiken på vad ny teknik kan erbjuda och vara tidig att tillämpa den, får man tyvärr ha tålamod med att viss vidareutveckling måste göras under tiden man använder produkten. Och vidareutveckling är den viktiga faktorn i denna bransch, vår uppfattning är att vi måste vara lyhörda för vad kunder klagar på och leverera förbättringar snabbt. Det bästa alternativet är att aldrig få några klagomål, men det inte är möjligt att uppnå, är det näst bästa att lösa problem när man blir medveten om dem. Det går att göra en stängd produkt som inte tillåter användare att modifiera (tex installera Appar) eller anpassa och som bara fungerar med beprövade mogna standard. Om det är den typen av produkt du önskar, så är väl en DVD-spelare ett bra val, eventuellt en Bluray-spelare.
Postad 06 september 2012 - 16:18
Unregistereddbca839c
-
Unregistereddbca839c
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Vad jag baserar mitt "kategoriska" uttalande på är att Tizzbird precis som Xtreamer m.fl släpper skit som inte ens befinner sig i ett Alpha stadie vad gäller mjukvaran i burkarna. Detta har man mage att ta betalt för samtidigt som man skryter vitt och brett om hur in i h-e bra produkter man har och vilka grymma funktioner som (INTE) finns. Att vara en så kallad Early Adopter skall inte innebära att man blir blåst av företag som säljer ofärdiga produkter. Du har t.ex sålt Tizzbird ganska länge nu och fortfarande funkar den inte i närheten av vad som utlovats. Nu är inte du unik tyvärr utan det här är ett vedertaget koncept bland Kinatillverkare och dess återförsäljare. Jag har säkert lagt ut över 10k senaste året på sån här skit och är så trött på att ni inte får näringsförbud då det ni sysslar med gränsar till bedrägeri. Du snackar om stängd produkt, jag skiter fullständigt i om den är stängd eller öppen, det enda jag har varit ute efter är att få något som kan spela upp alla mina filmer via mitt nätverk utan att konstra. Detta är tydligen helt omöjligt idag då alla tävlar om att försöka med det förbannade android, ett OS som är baserat på Touch. Så otroligt korkat att det är på gränsen till overkligt. Se till att få ordning på dom grundläggande funktionerna först och om ni nu nödvändigtvis måste lägga på en massa annat skit gör det först när ni har en fungerande produkt som gör vad ni utlovat.
Postad 06 september 2012 - 17:04
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Ge oss något konkret att jobba på angående Scraping, så får vi sed vad vi kan förbättra. Vilka filnamn/mappnamn är det TizzBird inte hittar tex. Vilket alternativ för scraping kör du?
har normal standard på folder/filer. typ namn på filmen.årtal.release.codec.ljudcodec....... Standard ladda hem filmer på nätet. Samma sak med tv serier. Anledning till detta är automatiska nerladdningen av svenska undertexter tex. Jag ska ju inte behöva döpa om allt bara för att 1 av 4 mediaspelare ska hitta infon i fråga?
Postad 06 september 2012 - 18:47
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Kanske hade det varit mer berättigat att klaga på funktionen om den inte hittar info om filmer som döpts till filmens originaltitel. Döper man filen till "Kalle.Ankas.Julafton", då söker scraperfunktionen efter information om den filmen oavsett vad det egentligen är för film, dvs den använder namnet på filen för att matcha mot IMDB/TMDB. Däremot känner funktionen av vilka codec etc som används i filen.
Om man har all information i namnet på filen, då behöver man inte krångla till det med scraping. Men scraping funktionen räcker det att man döper filen till vad filmen heter.
Postad 06 september 2012 - 18:52
Qirren
-
Qirren
-
Rookie
-
5 inlägg
När du uppgraderar från 1.xx till 2.xx måste du göra en factory reset med delete av användardata för att det skall bli rätt. Om du inte kryssade i rutan för detta vid factory reset bör du testa det.
Japp testade även detta om det är denna rutan du menar? https://www.dropbox....w6/IMAG0091.jpg
Postad 06 september 2012 - 20:17
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Thor (2011) dvdrip xvid-max hittar den inte till exempel..
Snow.white.and.the.huntsman.extended.2011.1080p.brrip.x264 hittas inte heller.
och som sagt, scraping fungerar perfekt i plex, popbox osv....
Börjar hålla med totgate om att det har släppts något som inte håller måttet.
Inte ens en DNLA profil kan ni få fram som funkar.
Och JA, jag har testat WD profilen... funkar inte heller.
Lutar åt att man får "marknadsföra" den där efter till folk som frågar om mina erfarenheter med den.
Redigerat av viperhansa, 06 september 2012 - 20:20.
Postad 06 september 2012 - 20:17
KennethL
-
KennethL
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej! Tänkte börja med lite tips o tricks. För er som kör med mus o tangentbord till Tizzbirden så finns det en hel del shortcuts i Android: (Jag använder det här från Kjell) Allmänt:F1 - Samma som Menu-knappen i Android F5 - Röd knapp på fjärren F6 - Grön knapp på fjärren F7 - Blå knapp på fjärren F8 - Gul knapp på fjärren F9 - "Dra ner" notifieringsmenyn ESC - Bakåt (även höger musknapp) Home - Gå till hemskärmen "Högerklicksknappen på tgntbrd" - Sök-knappen i Android "Long press" fungerar ju också, så för att t ex skriva ett Å så håll in A-tangenten och pila sen till å i popupen! För att se vilka genvägar som aktuell app stödjer, tryck F1 för att visa dess meny, håll sedan in F1 för att visa genvägskombinationerna. På desktopen:F1 + A - öppna "Lägg till..." Home (Håll in) - Visa senaste apparna F1 + W - Byt bakgrundsbild F1 + P - Öppna inställningar F1 + S - Sök... F1 + N - "Dra ner" notifieringsmenyn (F9) F1 + M - Hantera appar Surfning:F1 + A - Skapa favorit F1 + B - Öppna favoriter F1 + I - Zooma in F1 + O - Zooma ut F1 - J - Backa en sida F1 - K - Framåt en sida F1 + F - Sök på sidan F1 + S - Visa inställningar F1 + R - Ladda om sidan Space - Scolla ner en sida Shift + Space - Scrolla upp en sida Via Inställningar/Appar/Snabbstart så kan man definiera egna shortcuts. Här har jag t ex kopplat "Sök + E" att starta ES Utforskaren, smidigt... Det finns många fler shortcuts, se: http://www.pcworld.c...s_you_need.htmlJag har även fått igång XBMC att spela upp film via MX Player! Så nu kan jag navigera i XBMC:s trevliga gränssnitt och se filmen flytande via MX Player. Mer info om detta i nästa post.
Redigerat av KennethL, 06 september 2012 - 21:03.
Postad 06 september 2012 - 21:59
capoden
-
capoden
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Kör med firmware 2.3 och scrapningen funkar helt ok.
Kör trådlöst och inga problem med tex:
Snow.White.and.the.Huntsman.2012.EXTENDED.1080p.BluRay.X264-AMIABLE
Aldrig haft problem med scrapning.
Enda jag upplevt som problem har varit när jag kört med subtitles då jag fick grön mosaic över hela skärmen.
Detta löstes jag dock efter mycket pillande med att försöka installera en gammal firmware o välja att köra clean chache eller dra ut strömsladden under natten o dagen efter var allt ok igen.
(vet inte vilken av sakerna som gjorde det men ngt av de löste problemen)
Innan dess hade jag kört total återställning o även kryssat för rutan för att radera användardata utan att ngt hjälpte.
Postad 06 september 2012 - 22:03
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Kör med firmware 2.3 och scrapningen funkar helt ok. Kör trådlöst och inga problem med tex:
Snow.White.and.the.Huntsman.2012.EXTENDED.1080p.BluRay.X264-AMIABLE
Aldrig haft problem med scrapning.
Enda jag upplevt som problem har varit när jag kört med subtitles då jag fick grön mosaic över hela skärmen. Detta löstes jag dock efter mycket pillande med att försöka installera en gammal firmware o välja att köra clean chache eller dra ut strömsladden under natten o dagen efter var allt ok igen. (vet inte vilken av sakerna som gjorde det men ngt av de löste problemen)
Innan dess hade jag kört total återställning o även kryssat för rutan för att radera användardata utan att ngt hjälpte.
Kör du mot lokal disk/usb disk eller mot nätverks enhet?
Postad 06 september 2012 - 23:00
capoden
-
capoden
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
kör mot usb disk
Inte fått nfs att fungera i mitt trådlösa nätverk
Postad 07 september 2012 - 09:29
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
kör mot usb disk Inte fått nfs att fungera i mitt trådlösa nätverk
Är det anslutning till NAS du inte får att fungera med NFS? eller till TizzNFS på PC?
Postad 07 september 2012 - 12:24
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tv serier... när scrapeing går på dessa så hittas enbart titeln, inte säsong / episod info.
exempel: person.of.intrest.s01.e01-hdtv.xvid.avi
Det ger samma info på alla filer i samma katalog.
Gäller endast Tizzbirden, plex och popbox har inga problem.
Postad 07 september 2012 - 14:45
capoden
-
capoden
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är det anslutning till NAS du inte får att fungera med NFS? eller till TizzNFS på PC?
Försökt med TizzNFS på pc över trådlöst via router. Men aldrig fått tizzbirden att hitta ngt. Nu har jag usbdisken och kan köra ftp så har inte lagt ner ngn mer tid på TizzNFS. Det trådlösa funkar ändå inte tillräckligt stabilt för att man ska kunna streama ngt. Trådlösa tappar connection titt som tätt(kan inte ens ladda ner nya firmware utan måste ladda ner på pc o ftpa över) Alla andra trådlösa enheter är det inte ngra problem med så ser det som ett tizzbird problem. Hursomhelst så har jag inte orkat felsöka utan klarar mig med det jag har.
Postad 07 september 2012 - 18:28
woops
-
woops
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Det snabbaste sättet är att ansluta TizzBird med USB till dator, ett annat alternativ är att använda filhanteraren i TizzBird för att kopiera filer, det tredje är att installera en FTP App som man kan hitta om man letar på Google Play och därefter kopiera filer till TizzBird från sin dator. Men TizzNFS är bara till för att strömma filer från datorn till TizzBird.
Fick min F20 igår och har sedan dess på olika sätt försökt få över filer till den - utan att lyckas. Försökt koppla den med usb till datorn och om jag använder mini-jacket så plongar datorn iofs till men ingen ny enhet syns. Testar jag med vanlig usb så händer ingenting ... Vad gör jag för fel?? Ftp är långsamt så det gitter jag bara inte hålla på med *edit* det är ju bra märkligt, men så fort man har postat och bett om hjälp så börjar det fungera! Tingens inbyggda j-ighet antar jag...
Redigerat av woops, 07 september 2012 - 20:34.
Postad 08 september 2012 - 14:41
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Försökt med TizzNFS på pc över trådlöst via router. Men aldrig fått tizzbirden att hitta ngt.
Nu har jag usbdisken och kan köra ftp så har inte lagt ner ngn mer tid på TizzNFS. Det trådlösa funkar ändå inte tillräckligt stabilt för att man ska kunna streama ngt. Trådlösa tappar connection titt som tätt(kan inte ens ladda ner nya firmware utan måste ladda ner på pc o ftpa över)
Alla andra trådlösa enheter är det inte ngra problem med så ser det som ett tizzbird problem.
Hursomhelst så har jag inte orkat felsöka utan klarar mig med det jag har.
När du startar din PC skall TizzNFS visa en liten ruta med ett ip-nummer som den har i nätverket. Det är ett kvitto på att den är igång på din PC. Om det inte kommer upp, testa att klicka på ikonen och välj "Restart" så att du ser att den visar vilket ip-nummer den har. Du måste också dela ut mappar i TizzNFS. Klicka på ikonen och välj "Setting" och lägg till de mappar du vill dela ut. (OBS! Du ka inte lägga in "genvägar" till mappar, måste lägga in själva mappen). När du därefter går till menyn i TizzBird, Nätverk, Network Server Connect och väljer NFS som anslutningsmetod skall din PC komma i listan. Gör den inte det, tryck en eller fler gånger på fjärrkontrollens röda knapp för att uppdatera. Om du har dålig nätverksanslutning kan den få problem att hitta nätverksenheter. Om du tycker att det trådlösa nätverket fungerar dåligt kan det bero på att du får för mycket störningar. Du kan ladda ner "Wifi analyzer" från 1Mobile Market eller Google Play och köra. Då ser du om ditt nätverk ligger tillsammans med andra nätverk i samma kanal. För många nätver i samma kanal kan göra att TizzBird fungerar dåligt. Om det är så, kan du ändra i din router så att ditt trådlösa nätverk kör på en annan kanal. Det bör lösa problemen du har med WiFi, annars kan du kontakta [email protected] och kanske byta ut din Wifi-adapter.
Postad 08 september 2012 - 16:01
Andhy
-
Andhy
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej! Fick min F11 igår och har haft mycket hängningar o dyl., har gjort factory reset och kryssat rutan och gjort uppgradering.
Blev lite bättre men sedan satte jag på en film till min son, efter ca 45min. så hängde den sig och ville...ja ingenting!
Tog ström kabeln väntade ca. 30sek. och satte i den igen, tryckte sedan på power och den startar till Tizzbird bilden och inget mer (röda lampan blinkar) har startat om (strömsladden) 4 ggr. men den vägra starta Verkar som jag fått ett måndags exemplar..eller så kanske kvaliten inte är vad den borde?
RMA eller Pengar tillbaka.....hatar när det blir så här!
Postad 09 september 2012 - 08:26
woops
-
woops
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Hej!
Upptäckt vad som måste vara något buggigt med F20.
När jag drar igång den, stängs hdmi-cec funktionen av i receivern / tv'n ...
Vad menar jag med det? Jo, jag kan inte längre använda tv'ns fjärrkontroll för att styra volymen på receivern (som bl a Tizzbirden är kopplad till)?
När jag försöker sänka/höja under filmtittande, blinkar anynet+ (har en Samsung-tv och en Onkyo receiver) till på tv-skärmen och sedan kommer det upp ett meddelande som säger att anynet+ enhet inte är inkopplad ... och det enda jag kan göra är att gräva fram fjärren till receivern.
När jag stängt av F20 och ska titta på tv igen, får jag starta om receivern för att få igång hdmi-cec.
Något i mjukvaran som kan fixas?
En sak är väl om F20 inte har stöd för cec, men den bör ju inte störa ut enheter som har det?
Redigerat av woops, 09 september 2012 - 08:29.
Postad 11 september 2012 - 11:13
kahn
-
kahn
-
Amatör
-
-
76 inlägg
ju mer jag läser om den här produkten desto mer börjar bli tveksam till den. Till en början såg ju allt bra ut, utlovas finfina funktioner och bra prestanda, men i själva verket verkar det inte som att produkten är utvecklad tillräckligt för mig som vanlig konsument som vill titta på mina serier och filmer utan att behöva sitta och läsa howtos i flera dagar...
Postad 11 september 2012 - 17:52
Göktytan
-
Göktytan
-
Användare
-
-
185 inlägg
ju mer jag läser om den här produkten desto mer börjar bli tveksam till den. Till en början såg ju allt bra ut, utlovas finfina funktioner och bra prestanda, men i själva verket verkar det inte som att produkten är utvecklad tillräckligt för mig som vanlig konsument som vill titta på mina serier och filmer utan att behöva sitta och läsa howtos i flera dagar...
Kan nog hålla med dig om det du skriver till viss del, men vill väl inte påstå att det är några större problem med att få igång en film eller serie utan några större bekymmer, hoppas bara att de tar åt sig av vår kritik så det inte blir som Boxeeboxen där det är väldigt mycket snack o liten verkstad.
Postad 11 september 2012 - 19:25
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Kan nog hålla med dig om det du skriver till viss del, men vill väl inte påstå att det är några större problem med att få igång en film eller serie utan några större bekymmer, hoppas bara att de tar åt sig av vår kritik så det inte blir som Boxeeboxen där det är väldigt mycket snack o liten verkstad.
min personliga uppfattning, att det går åt det hållet... tyvärr. den hamnar på hyllan för min del tills det kommer användbar mjukvara.... fungerande.... och wifidongle som tappar kontakten hela tiden irriterar... och nu har usb porten till tangentbordet slutat med. (funkar i porten under) suck.....
Postad 11 september 2012 - 19:34
Göktytan
-
Göktytan
-
Användare
-
-
185 inlägg
min personliga uppfattning, att det går åt det hållet... tyvärr.
den hamnar på hyllan för min del tills det kommer användbar mjukvara.... fungerande....
och wifidongle som tappar kontakten hela tiden irriterar... och nu har usb porten till tangentbordet slutat med. (funkar i porten under)
suck.....
om du kollar i bruksen ang usb porten så är det den undre på baksidan som är till för det.
Postad 11 september 2012 - 20:30
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
om du kollar i bruksen ang usb porten så är det den undre på baksidan som är till för det.
tyvärr inte på en f20..... :-) översta på sidan.......
Redigerat av viperhansa, 11 september 2012 - 20:31.
Postad 11 september 2012 - 20:33
Göktytan
-
Göktytan
-
Användare
-
-
185 inlägg
tyvärr inte på en f20..... :-)
översta på sidan.......
ok sorry tänkte inte på att trådarna va hopslagna nu.
Postad 12 september 2012 - 01:36
Unregisteredbc6eb7bf
-
Unregisteredbc6eb7bf
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har flera hundra musikvideos löst i en mapp. Finns det någon möjlighet att spela upp dom i shuffle via tizzbirden?
Redigerat av Unregisteredbc6eb7bf, 12 september 2012 - 01:36.
Postad 12 september 2012 - 10:00
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Nu behöver jag hjälp denna, har jag gått bet på, får ej tizzen F11 att visa covers.
utdelat från nas \\NAS-8A-F5-D2\Tizzbird\21 Jump Street (2012)\21.Jump.Street.2012.720p.BluRay.x264-XXXXX
även provat löst liggande, har bara 2 liggande i denna mappen som prov för att få det att funka
även detta min lampa är och har varit röd sen jag fick den.
Red color LED will blink fast during the booting. LED will turn into BLUE during normal operation after booting.
Redigerat av Taggis, 12 september 2012 - 10:11.
Postad 12 september 2012 - 11:51
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nu behöver jag hjälp denna, har jag gått bet på, får ej tizzen F11 att visa covers. utdelat från nas \\NAS-8A-F5-D2\Tizzbird\21 Jump Street (2012)\21.Jump.Street.2012.720p.BluRay.x264-XXXXX även provat löst liggande, har bara 2 liggande i denna mappen som prov för att få det att funka
även detta min lampa är och har varit röd sen jag fick den. Red color LED will blink fast during the booting. LED will turn into BLUE during normal operation after booting.
Välkommen in i gänget som har problem med scraping... Och lycka till med en lösning. Tizzbird verkar ha tagit semester sedan stickan levererades. f11 och f20 verkar bli bortglömda nu. Rekommendation du kommer att få är: Döp om alla filer och kataloger till vad filmen heter i orginal... Då fungerar det. Lagom irriterande när man har en hel del film och serier.
Postad 12 september 2012 - 11:53
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Nu behöver jag hjälp denna, har jag gått bet på, får ej tizzen F11 att visa covers. utdelat från nas \\NAS-8A-F5-D2\Tizzbird\21 Jump Street (2012)\21.Jump.Street.2012.720p.BluRay.x264-XXXXX även provat löst liggande, har bara 2 liggande i denna mappen som prov för att få det att funka
även detta min lampa är och har varit röd sen jag fick den. Red color LED will blink fast during the booting. LED will turn into BLUE during normal operation after booting.
LED är bara röd, fel i instruktionen. För scraping krävs Internetanslutning, Fil- eller mappnamn som motsvarar filmtiteln i TMDB/IMDB (Om du får upp förslaget 21.Jump.Street.2012.720p.BluRay.x264-XXXXX för sökning, radera från slutet till och med 2012) och att TizzBird har skrivrättigheter till mappen där filmen är sparad. Ibland behöver man gå ur och tillbaka till utforskaren innan bilder dyker upp.
Postad 12 september 2012 - 12:08
JockeSve
-
JockeSve
-
Användare
-
-
130 inlägg
Är på vippen att beställa en F20 idag, har dock inte hittat svar på följande: - - Går det att använda F20 som en enkel "NAS" (filserver) för filmer/musik?
- - Kan man ställa in (i OS'et) hårddiskens spindown och/eller powersave tider? (om inte, borde detta tillföras FW'n snarast).
Annars är det en oerhört intressant produkt!
Redigerat av JockeSve, 12 september 2012 - 12:49.
Postad 12 september 2012 - 14:06
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Välkommen in i gänget som har problem med scraping... Och lycka till med en lösning. Tizzbird verkar ha tagit semester sedan stickan levererades. f11 och f20 verkar bli bortglömda nu. Rekommendation du kommer att få är: Döp om alla filer och kataloger till vad filmen heter i orginal... Då fungerar det. Lagom irriterande när man har en hel del film och serier.
TizzBird jobbar på i 110! Ingen semester på långa vägar. "Regarding “Scraping” feature in TizzBird, it is on our table to improve list.(revise the Scraping to include TV-series as you said.)" Angående Scraper funktionen så handlar det om prioritering, förbättringar ligger med i planeringen, men har inte hög prioritering just nu. Som du nämnde, så har vi precis släppt N1 med Android 4.0.
Postad 12 september 2012 - 14:09
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Är på vippen att beställa en F20 idag, har dock inte hittat svar på följande: - - Går det att använda F20 som en enkel "NAS" (filserver) för filmer/musik?
- - Kan man ställa in (i OS'et) hårddiskens spindown och/eller powersave tider? (om inte, borde detta tillföras FW'n snarast).
Annars är det en oerhört intressant produkt!
NAS-server finns inte implementerat i TizzBird idag, men finns med i listan på förslag till förbättringar. Spin-down-funktion finns inte, men tror att diskarna automatiskt gör detta när den inte fått någon trafik på ett tag.
Postad 12 september 2012 - 14:35
JockeSve
-
JockeSve
-
Användare
-
-
130 inlägg
Förresten finns det någon ETA för ICS och/eller JB till F20?
Postad 12 september 2012 - 19:41
Zusgazah
-
Zusgazah
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Min F11 är också knappt användbar. Två gånger så har den slutat att skicka ut bild på video-utgångarna. Första gången gick den igång slumpmässigt efter att jag ryckt strömsladden ett antal gånger. Gjorde sen factory reset och den fungerade ca ett dygn innan det blev svart igen. Är i kontakt med supporten så får se om de kan lösa detta.
Däremellan lyckades jag prova att spela 720p-filmer och konstatera att det hackade ganska kraftigt. Där kan dock mitt WIFI vara problemet så jag ska inte riktigt dömma ut den ännu...
Supporten ska dock ha en eloge som är mycket snabba att svara på mail!
Postad 12 september 2012 - 21:07
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
LED är bara röd, fel i instruktionen.
För scraping krävs Internetanslutning, Fil- eller mappnamn som motsvarar filmtiteln i TMDB/IMDB (Om du får upp förslaget 21.Jump.Street.2012.720p.BluRay.x264-XXXXX för sökning, radera från slutet till och med 2012) och att TizzBird har skrivrättigheter till mappen där filmen är sparad. Ibland behöver man gå ur och tillbaka till utforskaren innan bilder dyker upp.
Jag har internetanslutning, omdöpning till 21.Jump.Street hittar den inte heller, den har alla rättigheter och skyldigheter (funkar i BB+WD gen3+ Htcp med Xbmc Ryckt strömsladden ett antal gånger och ett antal factory reset.
Postad 12 september 2012 - 22:40
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Drar ur sladdar och göra factory reset är inget som gör någon skillnad.
Var har du filmen sparad, hur är din TizzBird ansluten dit?
Har laddat ner en kopia av filmen för att testa scraping, sparat den på PC och har en F11 ansluten med TizzNFS dit. Dokumenterade scraping, som fungerar perfekt på första försöket, följande video.
http://youtu.be/jMgdFT9V34A
Postad 13 september 2012 - 06:41
Chefen99
-
Chefen99
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har precis beställt en f11 innan jag läst hela tråden  men får väl labba lite med den innan man förkastar den kör idag en asrock ion 330 som media dator med Xbmc men ville utöka lite.
Postad 13 september 2012 - 07:05
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Drar ur sladdar och göra factory reset är inget som gör någon skillnad. Var har du filmen sparad, hur är din TizzBird ansluten dit? Har laddat ner en kopia av filmen för att testa scraping, sparat den på PC och har en F11 ansluten med TizzNFS dit. Dokumenterade scraping, som fungerar perfekt på första försöket, följande video. http://youtu.be/jMgdFT9V34A
2000+ film blir jobbigt...... Och när andra alternativ som plex och popbox funkar UTAN att göra det manuellt så där. Varför finns alternativet scrape all under avancerat för när det ändå inte fungerar? Alla lösningar du föreslår är ju bara för att lägga över problemet på användaren, inte på att lösa problemet med mjukvaran/scrape funtionen?
Redigerat av viperhansa, 13 september 2012 - 07:07.
Postad 13 september 2012 - 08:25
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Drar ur sladdar och göra factory reset är inget som gör någon skillnad. Var har du filmen sparad, hur är din TizzBird ansluten dit? Har laddat ner en kopia av filmen för att testa scraping, sparat den på PC och har en F11 ansluten med TizzNFS dit. Dokumenterade scraping, som fungerar perfekt på första försöket, följande video. http://youtu.be/jMgdFT9V34A
alla filmer ligger på en NAS (Netgear ReadyNAS Ultra 2) har mediaspelare för att slippa ha datorer igång , då kunde jag använda min htpc eftersom den är kopplad till tv:n, så det är ingen lösning att ha filmer på PC:n
Postad 13 september 2012 - 08:38
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
alla filmer ligger på en NAS (Netgear ReadyNAS Ultra 2) har mediaspelare för att slippa ha datorer igång , då kunde jag använda min htpc eftersom den är kopplad till tv:n, så det är ingen lösning att ha filmer på PC:n
Vem har sagt att du måste ha datorn igång?
Postad 13 september 2012 - 08:41
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
ingen men eftersom jag har en nas ligger allt där,
Postad 13 september 2012 - 08:50
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
2000+ film blir jobbigt...... Och när andra alternativ som plex och popbox funkar UTAN att göra det manuellt så där. Varför finns alternativet scrape all under avancerat för när det ändå inte fungerar?
Alla lösningar du föreslår är ju bara för att lägga över problemet på användaren, inte på att lösa problemet med mjukvaran/scrape funtionen?
Det finns nog ganska många användare som inte har samma digra filmsamling som du och där detta inte är ett problem. Jag är väl medveten om att i din situation är det inte en bra lösning att göra manuell ändring av namn på 2000+ titlar. Men idag finns det egentligen ingen anledning att inkludera all onödig information i filnamnet om man har en scraper som fungerar. Förr i tiden fanns inte det och det är väl anledningen till att "årtal, källa, codec", etc inkluderades i filnamnet. Anledningen att jag gjorde en test och dokumenterade den var påståenden om att scrapingen inte fungerade för 21.Jump.Street, vilket den gör förutsatt att man har internetanslutning och skrivrättigheter i mappen. Som sagt innan, scraper-funktionen i TizzBird finns med i "to-do-lista" för förbättringar, men vi har ingen tidsplan för det ännu. ingen men eftersom jag har en nas ligger allt där,
Och du har anslutit TizzBird till din NAS med Samba?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|