Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pappatråden

1230 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 June 2013 - 07:50

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Jo Familjeliv är ju som uppgjort för hönsgård med alla föståsigpåare och experter. Dottern har egentligen sovit fulla nätter sen 2-3 månaders ålder så vi har varit ganska förskonade från jobbiga nätter och inte upplevt det hela som något problem att hon sovit i samma rum som oss. Natten verkar ha gått ganska bra och ikväll blir det första prövningen att sova själv i rummet.

Postad 18 June 2013 - 08:07

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Så länge du inte vanvårdar ditt barn, visar det kärlek och bryr dig så tror jag verkligen inte att du kan göra något fel i den här frågan.

Att vi gör olika bidrar bara till att vi är olika :) Så länge man gör det av kärlek så blir det sällan fel.

Vi funderar också på att lägga Elina i ett eget rum. Anledningen är egentligen bara en platsfråga.. plus att hon sover rätt ostört hos oss i sin egen säng.

/G

Postad 27 June 2013 - 08:16

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Vattkoppor... :(

Postad 01 July 2013 - 09:21

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Och så börjar föräldraledigheten. Först en månad semester, och sedan sex månader pappastuff. Efter det har jag planerat in två månader för att slutföra mitt examensarbete, vilket totalt blir ca 9 månader borta från jobbet. Känns lite konstigt, men man vänjer sig nog :)

Några tips från er som kört ett par månader redan?

Redigerat av maximm, 01 July 2013 - 09:21.

Postad 01 July 2013 - 14:22

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Kliver själv på i mitten av juli men har semester redan så egentligen har man börjat med ledigheten.
För mig känns det som att det finns dagar när man inte vill göra någonting och sitter på köksgolvet och tittar på. Andra dagar ser man till att ha en utflykt inbokad, utflykten kan bli allt från parken bredvid eller till någon kompis ett par mil bort.

Lediga dagar ser tyvärr till att gå väldigt fort.

För övrigt gick övergången till eget rum fantastiskt bra och sover betydligt bättre nu, både barn och föräldrar.

Postad 01 July 2013 - 17:34

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Jag plockade föräldraledigt en dag / vecka i ca ett år, passade oss perfekt då sambon jobbar lite udda tider (75%).

Postad 01 July 2013 - 22:02

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Imorgon är det ultraljud :) , frugan är sjukt nervös

Redigerat av Unregistereda299ec85, 01 July 2013 - 22:03.

Postad 16 July 2013 - 09:14

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 1
Då har nr3 kommit till världen. En liten tös :)

Postad 16 July 2013 - 09:20

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Grattis som f*n! :D
Vet inte om jag skulle pallat 3 ungar, tycker d är fullt jäkla ös med 2! :unsure: Bägge är iofs i trotsåldern just nu, grabben är 6, och dottern 10... och nu på sommarlovet är dom ju i luven på varandra nästan hela tiden. Ska bli semester att börja jobba igen om 3v, lol :lol:

Postad 16 July 2013 - 09:28

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Grattis!

Preliminärt "leveransdatum" för min nr.2 (frugans nr.1) är slutet november. Grabben (6 1/2) vankar av och an och tycker barnet borde kommit för länge sedan :)

Redigerat av Unregistereda299ec85, 16 July 2013 - 09:28.

Postad 16 July 2013 - 19:44

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Grattis till både stiller och takeo! Pappaledigheten närmar sig för mig med stormsteg, nästa vecka smäller det. Blir intressant under hösten, tur man får jobba 25% under tiden så man inte blir helt indoktrinerad.

Postad 18 July 2013 - 16:24

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Ännu en nära bekant "plussade" idag. Babyboom....måste bero på åldern (känner totalt 8 par som ska ha barn inom ett halvår).

Postad 19 July 2013 - 10:41

Unregistereda88bead4
  • Unregistereda88bead4
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Grattis Stiller & Takeo! Vår nästa är planerad till 2 nov och det blir en grabb till så det kommer nog bli fullt ös med två grabbar med 20 månader emellan! Nu skall jag bara hinna bygga ut kåken innan november!

Postad 20 July 2013 - 16:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1
Hemsk pappavecka. Båda föräldrarna och två av fyra ungar rejält förkylda. Har med nöd och näppe överlevt tvillingarnas första halvår...

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   1.47MB   1 Antal nerladdningar

Postad 21 July 2013 - 06:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jaha, nu är alla sex sjuka. Tur att förkylningar inte varar för alltid i alla fall.

Postad 21 July 2013 - 06:48

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Låter fantastiskt! Och jag som beklagade mig igår över att vi alla tre var trötta efter en hel dag på stranden. Krya på er hassesolo!

Postad 21 July 2013 - 10:40

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Idag blir dottern 2år! Jäklar vad tiden går fort! Men kul är det :)

Postad 21 July 2013 - 13:03

sebb_1
  • sebb_1
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
På tisdag går sambon in i vecka 38.Den 12 augusti är det planerat. Blir första barnet så nu börjar det bli lite nervöst

Postad 21 July 2013 - 13:33

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

På tisdag går sambon in i vecka 38.Den 12 augusti är det planerat. Blir första barnet så nu börjar det bli lite nervöst

Förlossningen vi hade skulle jag gärna upplevt igen!

Hoppas allt går bra för er och förbered dig på den bästa upplevelsen du kommer vara med om.

Postad 21 July 2013 - 17:01

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Härligt, grattis.

Väntar som sagt andra barnet, dock inte samma mamma. Första barnet blev ett planerat kejsarsnitt då Västerås inte föder med sätesbjudning. Min morsa skulle resa bort då detta var planerat (vi hade dock inte berättat) och när de åkte så fick vi specifika order om att "inte göra några dumheter" innan de var tillbaka :)

In klockan 08:00, en akut före. Typ 09:30 var allt klart.

Väldigt skönt att ha sluppit allt vankandes och humärsvängningar, känns dock inte som att man genomgått en förlossning.

Så det känns väldigt spännande nu inför nästa :)

Postad 23 July 2013 - 06:12

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Tjena gubbar!

Vad tycker ni, vågar jag spela våldsamma spel, typ Far Cry 3 och Call of Duty när lillen ser skärmen? Han är 11 månader gammal.

Och hur gör era småttingar när ni sitter vid datorn? Så fort jag sätter mig vid datorn en stund kommer Oliver, ställer sig vid sidan av och försöker se upp mot skärmen, sen börjar han gorma sig, "gnnggghhhh" säger han och med det menar han att han vill sitta i mitt knä och titta på, och allra helst ska jag köra igång en tv-serie han brukar titta på när vi behöver göra annat en stund.

Och tycker ni det är ok att ignorera ett barns skrik när det skriker för att det inte får som det vill? Som i fallet när Oliver vill titta på TV för att han ser min ipad eller att jag sitter vid datorn.

Redigerat av maximm, 23 July 2013 - 06:13.

Postad 23 July 2013 - 06:29

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Ännu en nära bekant "plussade" idag. Babyboom....måste bero på åldern (känner totalt 8 par som ska ha barn inom ett halvår).

Nära bekant = min sambo. Tidigt i graviditeten (v.7) men vi väntar inte med att berätta! Var på UL igår och allt såg bra ut :)

Postad 23 July 2013 - 07:55

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 1
Jag går åt andra hållet. Håller som bäst på med att sparka ut förstpojken. Nu får han banne mig klara sig själv.

Planerna på ett dedikerat biorum börjar formas i mitt huvud......

Postad 23 July 2013 - 09:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 1

Tjena gubbar!

Vad tycker ni, vågar jag spela våldsamma spel, typ Far Cry 3 och Call of Duty när lillen ser skärmen? Han är 11 månader gammal.

Och hur gör era småttingar när ni sitter vid datorn? Så fort jag sätter mig vid datorn en stund kommer Oliver, ställer sig vid sidan av och försöker se upp mot skärmen, sen börjar han gorma sig, "gnnggghhhh" säger han och med det menar han att han vill sitta i mitt knä och titta på, och allra helst ska jag köra igång en tv-serie han brukar titta på när vi behöver göra annat en stund.

Och tycker ni det är ok att ignorera ett barns skrik när det skriker för att det inte får som det vill? Som i fallet när Oliver vill titta på TV för att han ser min ipad eller att jag sitter vid datorn.

För egen del tycker jag inte det är ok att sätta sig och spela dator, framför allt våldsspel, och ignorera en 11 månaders. Tycker för den delen inte att det är ok att göra så om man har en 6-åring (som jag har). Jag spelar när han går och lägger sig vid 20/21-tiden.

Det är ju inte så konstigt att han vill upp i knät, han vill ha gemenskap och är intresserad av vad du gör.

Att ignorera är inte heller ok, prata med barnet istället. Dom förstår mycket väl vad man säger och gör. Det är ju bara att lägga undan ipaden exempelvis.

Nära bekant = min sambo. Tidigt i graviditeten (v.7) men vi väntar inte med att berätta! Var på UL igår och allt såg bra ut :)

Får gratulera :) Med tanke på att det var så tidigt gissar jag på IVF?

Jag går åt andra hållet. Håller som bäst på med att sparka ut förstpojken. Nu får han banne mig klara sig själv.

Planerna på ett dedikerat biorum börjar formas i mitt huvud......

Hmm, du presenterar det på ett väldigt tråkigt och egoistiskt sätt. Hur gammal är pöjken?

Postad 23 July 2013 - 10:04

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Håller mig undan både tv och dator så mycket som möjligt när dottern är vaken. Kan hända att man snabbsurfar i någon minut med henne i knät men annars så blir det när hon sover. Själva innehållet i spelet är nog skitsamma om de får syn på det en kortare stund (blev ju själv inte en kallblodig mördare från NES eran) men just pga det är snabba rörelser på skärmen kan de fort bli överstimulerade har jag fått höra av våran bvc sköterska.

Postad 23 July 2013 - 10:40

Fiskbuljong
  • Fiskbuljong
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

...men just pga det är snabba rörelser på skärmen kan de fort bli överstimulerade har jag fått höra av våran bvc sköterska.

Min sambo som har besökt typ vartenda föräldraforum och varenda blogg som handlar om barn säger detsamma. Hade det bara varit BVC som sade det så hade jag nog tagit det med en nypa salt, men tydligen så finns det nyare studier som pekar på det. Så under dom här 8 månaderna som Alfred har funnits till så har TV'n i princip aldrig ens varit påslagen innan han tar natten.

Appropå BVC, som det kanske märktes tidigare så ger jag inte speciellt mycket för dom. Kommer inte ihåg speciellt mycket nu av vad de sagt, men en del saker känns verkligen att de behöver tänka om. Ett exempel är gåstol. Junior började ganska tidigt att rulla runt på mage vilket resulterade i att han blev trött och otålig. Detta resulterade i att jag och min sambo fick bära runt på honom hela dagarna, ända tills vi köpte honom en gåstol. Nu kan han roa sig själv i evigheter!

Enl. BVC ska man tydligen hålla sig borta från gåstolar och hoppgungor, för att det kan hämma barnens förmåga att lära sig att gå. I princip det tramsigaste jag någonsin har hört. Sambons systerbarn lärde sig gå vid två års ålder, och dom ångrar innerligt att de inte ignorerade BVC's råd ang. gåstol.

Summa sumarum: BVC kan vara jättebra att få råd av när det gäller mat etc, särskilt under de absolut första månaderna. Men när barnen börjar bli äldre och man själv som förälder vågar lite mer på sina beslut så är det nog just det man ska göra.

Postad 23 July 2013 - 13:03

Unregistereda88bead4
  • Unregistereda88bead4
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Just det där med gåstol kan jag också hålla med om, vår grabb började med gåstol ganska tidigt ca 6månaders ålder och det resulterade i att han tog sina första steg vid ca 1 års ålder, kusinen till honom som är 1,5 månader yngre har precis tagit sin första steg nu veckan medans vår grabb nu har gått i ca ett halvår och numer mestadels springer. Alla är vi olika med det känns som om det är mycket likadana gener i våra ungar!

Postad 23 July 2013 - 15:47

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Får gratulera :) Med tanke på att det var så tidigt gissar jag på IVF?

Tack, men jag förstår inte? IVF? Vad är så tidigt?

Postad 23 July 2013 - 16:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Tack, men jag förstår inte? IVF? Vad är så tidigt?

Ultraljud brukar ske runt v.18. De som gör via IVF får ett ultraljud runt v.8 och lämnas därefter över till MVC om allt ser bra ut.

Postad 23 July 2013 - 20:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Fråga, min 3 månaders unge somnade till AC/DC Live at river plate, bra eller dåligt? :)

Postad 23 July 2013 - 21:06

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Fråga, min 3 månaders unge somnade till AC/DC Live at river plate, bra eller dåligt? :)

Låter som att barnet börjat njuta av livets goda :)

Postad 23 July 2013 - 22:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Sova menar du? ;)

Postad 23 July 2013 - 22:40

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Ultraljud brukar ske runt v.18. De som gör via IVF får ett ultraljud runt v.8 och lämnas därefter över till MVC om allt ser bra ut.

Ok, kanske är olika i olika län för många bekanta fick genomföra UL runt v10 här. Och vi också med förra barnet...
Men vad betyder IVF?

EDIT: googlade nu men nej, inte IVF för oss. Dock har min sambo en hormonell rubbning som medför svårigheter att bli gravid (pcos) vilket också kanske medför att de kollar extra.

Redigerat av MrSpokk, 24 July 2013 - 06:38.

Postad 30 July 2013 - 12:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1

Snart 9 månader är den lilla rackaren.

Tyvärr så sover han fortfarande väldigt dåligt, och vill äta i stort sett hela tiden under natten. Några tips för att han ska sova bättre själv?

Sent svar men jag måste komma med kommentar: 1. Barnet är på tok för gammalt för att äta på natten. Det behövs inte vid 9 mån. 2. Barnet behöver sova i egen säng i eget mörkt rum för att få lugn och ro och god nattsömn. Störande saker som föräldrar, matningar och nappar måste bort. Kruxet är att få barnet tryggt i sitt eget rum och att lära det att somna och somna om själv (de vaknar ju till då och då). Det finns dock metoder för det. 3. Fasta tider och rutiner. Trist javisst, men om barnet får lägga sig och gå upp samma tid varje dag och har fasta sovtider även på dagarna är det en enorm hjälp för stabil sömn. Ett bättre alternativ än att vara vaken hela nätterna...

Postad 31 July 2013 - 20:33

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 1
Och... för lagom med väsen i rummen intill när dom sover.... bra att vänja dom.... vi kunde städa, dammsuga etc när våra somnat, sen va dom vana vid det, kunde spela musik, kolla på film etc i rummet bredvid när dom sov sen.... i rimlig volume då... ;)
Finns inget värre när man kommer hem till folk som bara "shhh, va jättetyst tysta, han sover", kl 9 på kvällen, sen vaknar dom av en knappnål som tappas, bara för dom är vana att det ska va knäpptyst hela tiden när dom sover...
Våra barn sov i egna rum redan vid 3-5 månader... tror det är rätt viktigt som hasse säger....
En på jobbet har sin 10 årige son som sover mellan dom fortfarande, för dom aldrig vant honom att sova själv... jisses säger jag! :blink:

Redigerat av Garrett, 31 July 2013 - 20:34.

Postad 31 July 2013 - 21:25

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Stort +1 till Garrett, men även till Hassesolo

Postad 02 August 2013 - 12:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

En på jobbet har sin 10 årige son som sover mellan dom fortfarande, för dom aldrig vant honom att sova själv...

:blink:

Det där med att föra "oväsen" medans ungen sover måste jag erkänna att jag glömt bort lite. Dagtid blir det ju så men för nattsömmnen lägger vi henne i sovrummet med stängd dörr. Blir inte utsatt för mkt bakgrundsbrus då inte.

Fan vad lätt det är att trilla dit på kortsiktigt tänkande. Tyvärr är det ju så att "tiden då båda kan och orkar jobba ihop hemma" har blivit hårdvaluta och inte ens skulle bytas mot en säck guld.

Man tänker ju såhär, "vi håller dörren stängd så hon inte vaknar så att vi får full tid för allt annat nu när hon äntligen sover". Dumt. Får hålla lite öppet i fortsättningen. :)

Frågade om babymonitor tidigare. Köpte en billig från Philips. Funkar utmärkt och kan för mitt liv inte förstå varför man skulle behöva ha nått mer avancerat. Den berättar om ungen gråter eller inte, mission complete. Skulle vara räckvidden då, så man kan ha koll från grannen typ. Det går från vissa platser, men inte alla.

Redigerat av pacman, 30 August 2013 - 07:41.

Postad 12 August 2013 - 05:40

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Igår fyllde Oliver 1 år och vi hade ett kalas här hemma. Som ni ser på bilderna njöt han fullt ut av att riva upp presentpapper.

Bifogad fil  IMGP6726.jpg   2.53MB   6 Antal nerladdningar

Postad 12 August 2013 - 06:54

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Appropå BVC, som det kanske märktes tidigare så ger jag inte speciellt mycket för dom. Kommer inte ihåg speciellt mycket nu av vad de sagt, men en del saker känns verkligen att de behöver tänka om. Ett exempel är gåstol. Junior började ganska tidigt att rulla runt på mage vilket resulterade i att han blev trött och otålig. Detta resulterade i att jag och min sambo fick bära runt på honom hela dagarna, ända tills vi köpte honom en gåstol. Nu kan han roa sig själv i evigheter!

Enl. BVC ska man tydligen hålla sig borta från gåstolar och hoppgungor, för att det kan hämma barnens förmåga att lära sig att gå. I princip det tramsigaste jag någonsin har hört. Sambons systerbarn lärde sig gå vid två års ålder, och dom ångrar innerligt att de inte ignorerade BVC's råd ang. gåstol.

Summa sumarum: BVC kan vara jättebra att få råd av när det gäller mat etc, särskilt under de absolut första månaderna. Men när barnen börjar bli äldre och man själv som förälder vågar lite mer på sina beslut så är det nog just det man ska göra.

Vår var likadan men vi bar inte runt på henne. Vi tränade på att gå så mycket vi mäktade med. Men så tog hon sina första steg vid 7 1/2 månad. Strax före åtta månader gick hon helt själv. Nu har hon precis börjat att springa, hoppa och gå på tårna. Vi har en springcykel men den är för tung och har för brant gaffelvinkel. Annars skulle det funka.

Hon är 13 månader nu.

/G

Postad 12 August 2013 - 07:16

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Vi har aldrig uppmanat Oliver att varken börja krypa, ställa sig upp eller gå. Vi har aldrig gått runt med honom genom att hålla honom i händerna. I och med detta är han värsta stuntmannen när det kommer till att ramla. Han kan ramla framåt, bakåt, slå runt och drämma i golvet från sängen utan ens en bula. Han lyfter alltid på huvudet när han ramlar och rullar hellre runt än att slå rakt i.

Det känns både tryggt och skönt. Vi har istället jobbat på vad som går och inte går att äta.

Postad 12 August 2013 - 07:33

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Vad gäller att äta så har vi kommit fram till en sak; det mesta går att äta. Sten, jord, makaroner, majskrokar m.m :P Maten vi serverar tenderar dock inte att vara lika intressant längre :D Sen stuntar inte vår dotter ut för kanter och dylikt. Hon klättrar ner med ben och rumpa först :)

Men poängen med mitt förra inlägg för er som inte förstod det var att alla barn är olika. Gåvagn kanske skulle ha varit bra för er men mindre bra för andra. Om det inte är medicinskt så kan man faktiskt inte lyssna på BVC's "så här ska ni göra". Allt är riktlinjer. Dessutom är dessa riktlinjer moderna just nu.

/G

Postad 12 August 2013 - 07:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
BVC är ingen enhetlig homogen organisation utan består av en massa personal med varierande kunskaper och åsikter, inte alltid baserade på vetenskap. Det är mer att betrakta som den erfarna tanten i byn som hjälper nybörjarna.;)
Sen fyller de en viktig funktion i att avslöja missförhållanden och sjukdom genom att de träffar alla barn och då kan de även se tecken till vanvård etc. Sen är det viktigt men tillväxtkontrollen och vaccinationerna.

Postad 28 August 2013 - 10:58

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Då kör vi igen då ja, 10 mars beräknat :)

Bifogad fil  525754_349728318494075_1750029903_n.jpg   88.14K   0 Antal nerladdningar

Postad 28 August 2013 - 13:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Grattis!

Vi väntar med spänning, är beräknat 26/11. Natten mot igår vaknade dock min fru med enorma smärtor i rygg och livmoder. Efter samtal med förlossningen blev hon beordrad sängliggande resten av veckan. Det är lite väl tidigt att titta ut redan.

Postad 28 August 2013 - 13:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Lycka till båda två!

Mina småtvillingar är nu 7½ månad och har kommit i den åldern då de blir ledsna när man går ur rummet. Inte så lätt när man behöver byta blöja på en medan den andre sitter ensam och ylar... :rolleyes:

Bifogad fil  Viktor.jpg   96.13K   0 Antal nerladdningar

Postad 29 August 2013 - 12:26

Gew
  • Gew
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 1
Grattis (i för- samt efterskott) till samtliga trådskribenter här inne.
Passar på att fråga TS (@maximm) hur allt har gått, nu så här drygt ett år senare.
Du sålde stora spelsamlingen, och anade att livet skulle få en slags nystart.

Nå, hur känns det nu idag? :)

Postad 29 August 2013 - 13:05

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Vilken bra tråd.
Jag är pappa till tre tjejer, 1,5 år, 6 år och 11 år och det är alltid full fart hemma eller var vi än är. Nu blir det inte fler, är för gammal för det..... (40)

Postad 30 August 2013 - 07:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Vilken bra tråd.
Jag är pappa till tre tjejer, 1,5 år, 6 år och 11 år och det är alltid full fart hemma eller var vi än är. Nu blir det inte fler, är för gammal för det..... (40)

Gammal? Min minsting, nu 1,5 år, fick jag vid 45 års ålder. Min äldsta är 15.

Postad 30 August 2013 - 08:01

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Ja, gammal, känner mig så. Tyvärr. Jag har inte ork att hålla på under nätter med allt möjligt längre. Jag vaknar knappt heller när den lilla är ledsen på natten vilket är skit då frugan jobbar skift.

Så jag tar på detta sätt mitt ansvar och väljer att inte skaffa fler, även om bebisar är något av det härligaste som finns.

Postad 30 August 2013 - 08:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Ja, gammal, känner mig så. Tyvärr. Jag har inte ork att hålla på under nätter med allt möjligt längre. Jag vaknar knappt heller när den lilla är ledsen på natten vilket är skit då frugan jobbar skift.

Så jag tar på detta sätt mitt ansvar och väljer att inte skaffa fler, även om bebisar är något av det härligaste som finns.

Jag är inne på min andra fru och andra kull så det bara liksom blev flera bebisar då fru 2.0 är 16 år yngre. ;)
Själv har jag alltid vaknat vid minsta gnäll så den biten är inget problem. Den jobbiga biten är att ständigt behöva bära runt på en liten som är trött eller ledsen, men den tiden är också snart över för nu blir det definitivt inga fler för mig heller.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.