Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DriveClub [PS4]

810 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
DriveClub (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 8.294116 (16) 199:-

Postad 29 October 2014 - 10:58

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 1

Ännu mer serverfixande för Driveclub: http://www.joystiq.c...d=rss_truncated

Det går bra nu...

Lite roligt var detta.

Jaså det fungerade bra när hade en begränsad grupp som spelade. Där ser man.

Haha, reagerade också på det där. Dom får samla en rejäl grupp för att simulera belastningen som blir när man släpper på nån miljon spelare...

Postad 29 October 2014 - 13:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

"The servers were actually live for over a week before Oct 7 for reviewers

Uh, men de gav mig ju spelet efter 7 oktober med motiveringen att recensenterna behöver testa online för att kunna ge ett rättvist betyg?

Synd vi inte fick det innan när det fungerade!

Redigerat av Zoiler, 29 October 2014 - 13:16.

Postad 29 October 2014 - 15:49

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Idag träffade jag på en sådan där snittfartsutmaning där hastigheten att slå var drygt 3300 km/h...

Postad 29 October 2014 - 15:56

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Idag träffade jag på en sådan där snittfartsutmaning där hastigheten att slå var drygt 3300 km/h...

Haha! Den tog du väl lätt? :P

Postad 29 October 2014 - 16:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Hmm.. jag har sett tider som är helt overkliga på leaderboardsen. Kommer inte ihåg de exakta tiderna men om guld är 3 minuter så hade ledaren 1 minut, med laptider på typ 15 sekunder. Något som är helt omöjligt om man kör normalt, han ledde med 30 sekunder mot tvåan som i sin tur ledde stort mot de andra osv.

Undrar vad det är för buggar de utnyttjar för att få de tiderna, måste flyga genom banan på något sätt. Gör ju att det blir helt meningslöst att försöka slå andras tider.

Du ska för övrigt inte klaga på 3300, det är ju en väldigt bekväm hastighet!

Postad bild

Redigerat av Zoiler, 29 October 2014 - 16:19.

Postad 29 October 2014 - 16:27

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Just det där med varvtider har jag sett många gånger. Jag ligger tvåa på en bana med en tid runt 1.15, ettan har 20 sek. Det känns lagom kul när man väl lyckas komma en bit upp i listan.

Redigerat av CBR, 29 October 2014 - 16:27.

Postad 29 October 2014 - 16:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Angående det med hastigheter så läste jag att det är egentligen driftpoäng men det är en bugg som de jobbar på.

Edit: Att de jobbar på det säger väl iofs ingenting at this point.

Redigerat av Zoiler, 29 October 2014 - 16:39.

Postad 30 October 2014 - 09:28

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Driveclubs officiella musikvideo

http://www.youtube.c...h?v=2-V8kYT1pvE

Så tråkigt för någonstans mitt i allt detta fanns det potential till ett underhållande spel.

Postad 30 October 2014 - 17:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Message from Shuhei Yoshida - President of World Wide Studios

Hi everyone,

I wanted to provide you with the latest update on DRIVECLUB. Unfortunately, the road to launch has been a little rocky, and we are truly sorry that so many of you have not been able to enjoy everything that we had hoped DRIVECLUB would deliver.
We have been listening to your feedback and realize that patience understandably is running out. Evo is working around the clock to close the gap, and we have deployed additional engineering resources to help resolve the remaining issues as soon as possible. Unfortunately, the time frames required to roll out the fully connected experience will be longer than anticipated and we do not have an exact time frame for when they will be resolved. We will continue to update you on progress and you can find the latest info on the DRIVECLUB Facebook page.
We are also very conscious that we have disappointed so many of you who were looking forward to playing the promised PS Plus Edition. Our first priority is to provide you with the best possible experience while playing DRIVECLUB. With the high volume of new players and additional server load the PS Plus Edition is anticipated to bring, we are currently not confident that we can guarantee the best online experience. Until we can ensure that everyone can enjoy the full social connected online experience, we will be postponing the release of the PS Plus Edition until further notice.
On behalf of WWS we are enormously grateful for your patience and we thank you for the continued support and encouragement. Again, we sincerely apologize for the delay. We are committed to giving you the best racing experience on PS4 – it’s taking a little longer than we hoped.

Thanks,

Shu

Postad 30 October 2014 - 23:04

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Vilket skämt! Det företaget lär ju sjunka som en sten

Postad 30 October 2014 - 23:13

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Jag tycker det värdelöst att veta vad andra i VÄRLDEN har för tider och rekord... mina vänner e kul att kunna tävla emot, men jag e inte intresserad av resten av världen.

Men men, jag e snart klar med touren.. har en stjärna kvar att ta... får jobba på den i helgen, sen borde jag snart vara lvl 50 och då kan jag lägga spelet på hyllan efter som jag har alla trophies... eller.. nä just ja.. gäller att klara community challenges också som inte ens är aktiverat. Hepp...

Postad 31 October 2014 - 10:03

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Hur håller spelet i singel player läget? Har förstått att online är ett "skämt" men jag är själv inte jätte intresserad av att spela online.. utan endast lokalt.

Köpte mitt PS4 för inte allt så länge sen och tills nu har jag bara haft Destiny, som jag dock börjat tröttna på. Funderade på att ge mig iväg och köpa detta för att ha nått att göra i helgen.

Är sedan länge en stor fan av "Forza" serien, hur håller detta jämfört med Forza?

Postad 31 October 2014 - 10:16

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

DriveClub - it’s taking a little longer than we hoped

Passande slogan. ;)

Postad 31 October 2014 - 10:46

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Hur håller spelet i singel player läget? Har förstått att online är ett "skämt" men jag är själv inte jätte intresserad av att spela online.. utan endast lokalt.

Köpte mitt PS4 för inte allt så länge sen och tills nu har jag bara haft Destiny, som jag dock börjat tröttna på. Funderade på att ge mig iväg och köpa detta för att ha nått att göra i helgen.

Är sedan länge en stor fan av "Forza" serien, hur håller detta jämfört med Forza?

Tycker singelplayer delen är riktigt kul och utmanande! Är själv helt ointresserad av online delen så den bryr jag mig inte om!

Postad 31 October 2014 - 10:58

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0

Hur håller spelet i singel player läget?

Är ingen bilspelsfantast men jag upplever singleplayer som bra. Ganska "arkadigt" och trevligt att titta på. Det jag kan sakna är känslan av en egen identitet i spelet. Det känns väldigt generiskt.

Postad 31 October 2014 - 11:04

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Finns två saker jag stör mig på och det gummiband AI:n samt fartkänslan (trodde aldrig jag skulle kunna säga det om ett bilspel )

Postad 31 October 2014 - 12:06

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Finns två saker jag stör mig på och det gummiband AI:n samt fartkänslan (trodde aldrig jag skulle kunna säga det om ett bilspel )

Du menar att fartkänslan är för hög? Annars var det det enda jag tyckte NFS gjorde bättre än Forza där NFS lade på mer tunnelseende ju snabbare det gick...

Postad 31 October 2014 - 13:05

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Jämfört med Forza är det inte så mycket att hänga i julgranen, arkadracer, ingen skadesimulering, få fordon, lite banor. Mer NFS än Forza även om jag gillade Most Wanted och Hot Pursuit mer än detta.

Postad 31 October 2014 - 16:24

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Du menar att fartkänslan är för hög? Annars var det det enda jag tyckte NFS gjorde bättre än Forza där NFS lade på mer tunnelseende ju snabbare det gick...

Ja när man kommer till Hyper bilarna mot slutet så går det sjukt fort! Och som sagt det spelar ingen roll om du kör som en Gud och lämnar de andra bakom dig... Ett misstag och de kör om direkt ! Du kan inte jämföra med NFS , detta går så otroligt mkt snabbare !

Redigerat av vinncent, 31 October 2014 - 16:27.

Postad 01 November 2014 - 09:04

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 1
Min hat-lista över saker som för mig förbannade i detta spel:

3. AI som kör om i och sedan tvärnitar framför en i kurvan när man själv har tänkt att hålla en betydligt högre hastighet i kurvan
2. Att dem inte har startat upp challenges.
1. Att få en varvtid under 1:16 i Venom Hot-Lap

Postad 01 November 2014 - 11:41

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Min hat-lista över saker som för mig förbannade i detta spel:

3. AI som kör om i och sedan tvärnitar framför en i kurvan när man själv har tänkt att hålla en betydligt högre hastighet i kurvan

Har lagt spelet på hyllan tills dess att de fixar AIn samt stabilt Online, tröttnade på att bli förbannad och höra kontrollen knaka varje gång.

Postad 01 November 2014 - 15:38

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Har lagt spelet på hyllan tills dess att de fixar AIn samt stabilt Online, tröttnade på att bli förbannad och höra kontrollen knaka varje gång.

Har de sagt att de skall fixa AI:n?

Postad 01 November 2014 - 17:25

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Har de sagt att de skall fixa AI:n?

Ingen aning, men fixar de det inte så spelar jag det inte ;)

Postad 01 November 2014 - 17:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kommer väl till jul för oss andra med PS+ gissar jag. Skulle vara kul att testa, men är inte så tokigt sugen... Efter vad allt folk sagt om hur dåligt det fungerar

Postad 13 November 2014 - 21:22

dan_88
  • dan_88
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Någon som vet om de går att stänga av antispinn ? , vore ju skit skoj å lattja runt med det avstängt! B)

Postad 14 November 2014 - 13:54

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0
Kanske redan avhandlat i denna tråd, men:

Det Driveclub på ps store för 350ish riksdaler, är det den fulla versionen?

Postad 14 November 2014 - 14:14

Herr Herre
  • Herr Herre
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Kanske redan avhandlat i denna tråd, men:

Det Driveclub på ps store för 350ish riksdaler, är det den fulla versionen?

Jupp. Extrapris för plusmedlemmar.

Postad 14 November 2014 - 14:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Fungerar spelet som det ska ännu?

Postad 14 November 2014 - 14:27

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0

Jupp. Extrapris för plusmedlemmar.

Ok, tack för svaret:)

Postad 14 November 2014 - 14:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nej det kan man inte säga, de jobbar fortfarande på fixar.

Postad 14 November 2014 - 15:31

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Finns det folk som spelar spelet fortfarande?

Postad 14 November 2014 - 15:38

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Spelade lite igår och online-delen fungerade bra.

Postad 14 November 2014 - 15:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sure, de väntar på patchen. Läste någon på Neogaf som sa att online funkade bättre än vanligt igår, men andra sa att det inte gjorde det och inget officiellt meddelande om att det nu ska vara fixat.

Postad 14 November 2014 - 23:27

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Tråkigt nog är det nog långt ifrån det antalet som borde göra det.
Jag tänker inte starta upp mitt fören det är fixat iaf...

Postad 15 November 2014 - 10:04

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0
"Hi everyone,

The team at Evolution continues to work diligently to resolve all of the server issues. We know you have all been extremely patient and understandably frustrated during DRIVECLUB’s launch, and to show our appreciation for the support during this challenging time, we will be offering the premium DLC packs for November (25th November-SCEA/26th November-SCEE/27th November-SCEJ) free to those who purchased the full game.

These premium DLC packs – The Ignition Expansion Pack and Photo-Finish Tour Pack along with two livery packs – will give you a total of five new cars, 22 new tour events, 10 new trophies and 10 new livery items to play with online and offline.

The Season Pass will be extended to include four extra packs in July 2015 to ensure players who purchased the pass get everything that was promised. So on top of the free DLC in November, the Season Pass will still include 38 cars, 176 tour events and 80 unique liveries.

On Tuesday we will also be releasing our next game update which includes our first round of player requested feature updates.

In addition to Photo Mode, which will allow you to share your most thrilling moments with your friends, we will be adding:

• Improved multiplayer collision physics to reduce frustrating spin-outs
• Adjustments to soften the corner cutting penalty system
• Options in the club menu to view everything your club has unlocked
• A fix to allow all club owners to update their club badges

This update also includes the first new tracks, which we announced back in September as part of our plans to keep supporting and expanding the game as you play. These include the following free new tracks for online and offline play (also playable in reverse):

• India – Yedepalli
• Scotland – Wester Ross
• Chile – Los Pelambres

Although currently we do not have an update regarding the timing for the launch of the PS Plus Edition, we are continually working on improving the server capacity to enable us to launch the PS Plus Edition as quickly as possible.

Once again, thank you for your support. We are truly sorry that the road to delivering the full DRIVECLUB racing experience on PS4 has been such a rocky one."

Postad 15 November 2014 - 10:27

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Har dom fixat challenges ännu? Jag vill bara fixa mina challenges och lägga detta spel på hyllan och be done with it..

Postad 15 November 2014 - 11:29

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

"Hi everyone,

The team at Evolution continues to work diligently to resolve all of the server issues. We know you have all been extremely patient and understandably frustrated during DRIVECLUB’s launch, and to show our appreciation for the support during this challenging time, we will be offering the premium DLC packs for November (25th November-SCEA/26th November-SCEE/27th November-SCEJ) free to those who purchased the full game.

These premium DLC packs – The Ignition Expansion Pack and Photo-Finish Tour Pack along with two livery packs – will give you a total of five new cars, 22 new tour events, 10 new trophies and 10 new livery items to play with online and offline.

The Season Pass will be extended to include four extra packs in July 2015 to ensure players who purchased the pass get everything that was promised. So on top of the free DLC in November, the Season Pass will still include 38 cars, 176 tour events and 80 unique liveries.

On Tuesday we will also be releasing our next game update which includes our first round of player requested feature updates.

In addition to Photo Mode, which will allow you to share your most thrilling moments with your friends, we will be adding:

• Improved multiplayer collision physics to reduce frustrating spin-outs
• Adjustments to soften the corner cutting penalty system
• Options in the club menu to view everything your club has unlocked
• A fix to allow all club owners to update their club badges

This update also includes the first new tracks, which we announced back in September as part of our plans to keep supporting and expanding the game as you play. These include the following free new tracks for online and offline play (also playable in reverse):

• India – Yedepalli
• Scotland – Wester Ross
• Chile – Los Pelambres

Although currently we do not have an update regarding the timing for the launch of the PS Plus Edition, we are continually working on improving the server capacity to enable us to launch the PS Plus Edition as quickly as possible.

Once again, thank you for your support. We are truly sorry that the road to delivering the full DRIVECLUB racing experience on PS4 has been such a rocky one."

Så det är enbart den 25 / 26 / 27 man kan ladda ner respektive då?
Bra att de försöker muta kvar oss iaf!

Postad 15 November 2014 - 15:04

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Gäller inte datumen olika länder/regioner?

Postad 15 November 2014 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jo, datumen då november-DLC:n släpps i USA, EU, Japan i ordning. Inte bara då man kan ladda ner dem.

Postad 15 November 2014 - 16:49

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Jo, datumen då november-DLC:n släpps i USA, EU, Japan i ordning. Inte bara då man kan ladda ner dem.

Ok, trodde det var tre olika paket, men inser nu att sista bokstaven är regionen :)

Postad 18 November 2014 - 15:50

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Uppdatering i dag! 1.06 gig

Postad 19 November 2014 - 10:07

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Uppdatering i dag! 1.06 gig

Nå? Hur upplevs spelet efter uppdateringen? :) Jag känner ett starkt behov av ett bilspel till PS4:an så jag har väl inte helt gett upp tanken på att införskaffa Driveclub än, men då måste de värsta buggarna och online-problemen fixas först.

Postad 19 November 2014 - 11:37

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
De hade igår kväll inte aktiverat challenges, det enda jag har kvar i min platinum trophy... Arnars upplevde jag det som vanligt förutom lite ny layout på menyerna...

Åandrasidan har jag inte upplevt några egenliga problem med spelet utom att man går online och offline hela tiden.

Postad 19 November 2014 - 12:46

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Nå? Hur upplevs spelet efter uppdateringen? :) Jag känner ett starkt behov av ett bilspel till PS4:an så jag har väl inte helt gett upp tanken på att införskaffa Driveclub än, men då måste de värsta buggarna och online-problemen fixas först.

Jag vet ej för man fick inte tillgång till det nya bitarna ännu verkar det som! Lite märkligt !

Postad 19 November 2014 - 12:50

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Jag vet ej för man fick inte tillgång till det nya bitarna ännu verkar det som! Lite märkligt !

Det är mycket med det här spelet som verkar vara lite märkligt efter releasen. :D

Postad 19 November 2014 - 13:04

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Det fanns ett nytt spelläge som hette ignition och ett fotoläge! Fick inte tillgång till nåt av de!

Postad 30 November 2014 - 22:15

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Det fanns ett nytt spelläge som hette ignition och ett fotoläge! Fick inte tillgång till nåt av de!

Det krävdes tydligen att man laddade ner DLC:na.. men det har du nog redan märkt.. :P

Förövrigt e jag klar med att ta fram en lista över banlängderna som jag skrev om tidigare.. *pust*
http://drive-club.wi...List_of_Courses

Postad 30 November 2014 - 23:02

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Det krävdes tydligen att man laddade ner DLC:na.. men det har du nog redan märkt.. :P

Förövrigt e jag klar med att ta fram en lista över banlängderna som jag skrev om tidigare.. *pust*
http://drive-club.wi...List_of_Courses

Går man bara in i storen och laddar ner eller?

Postad 02 December 2014 - 13:18

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Fick hem spelet idag! Någon som har en klubb man kan joina? Kommer köra lite nu ett ett par veckor, mycket ledig tid över! :)

Postad 02 December 2014 - 18:03

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Går man bara in i storen och laddar ner eller?

Japp.. sök reda på Driveclub och kolla in dess extra nerladdningar så finner du dem där.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.