Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
5639 svar till detta ämne
Postad 04 July 2013 - 11:05
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
Utveckla gärna det här. Hur menar du att Valves digitaldistribution gör det mycket enklare för dem att bygga upp en organisation för att börja sälja hårdvara? Antar att du inte menar att jag ska ladda hem min Steambox över nätet? Har de en support organisation på plats för att hantera hårdvara? De klarar sig knappast med deras support-forum som idag.
Men du har väl en 3D-printer? Bara trycka på knappen så har du en konsoll 3 veckor senare.
Postad 04 July 2013 - 11:11
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Postad 04 July 2013 - 11:18
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Utveckla gärna det här. Hur menar du att Valves digitaldistribution gör det mycket enklare för dem att bygga upp en organisation för att börja sälja hårdvara? Antar att du inte menar att jag ska ladda hem min Steambox över nätet? Har de en support organisation på plats för att hantera hårdvara? De klarar sig knappast med deras support-forum som idag.
Nej, att Valve skulle ge sig in i och göra en steambox verkar mycket otroligt. Att den skulle kosta 4000 finns inte ens på kartan om den ska ha samma prestanda som specialdesignad hårdvara som Xone och PS4. Bara jobbet att få bort all overhead från Linux-kärnan kommer att kräva manår. För att inte säga att ha fungerande lågnivå grafikrutiner på plats. Varken Ati eller Nvidia är speciellt intresserade av att släppa fullfjädrade drivrutiner för linux eftersom de är livrädda för GPL.
Vad jag menar är: För var själva mjukvaran tvungen att säljas på kassett/skiva. Detta betydde att du inte bara skulle behöva ta fram och sälja hårdvara utan på något vis skulle mjukvaran också behöva säljas i butiker. Detta betyder också att en produktion för försäljning behövs byggas upp och ett nätverk behövs byggas upp. Detta betyder investeringar och att man måste dela en kaka med distributörer och återförsäljare. För att inte nämna de enorma problemen med lager hållning och stockrotation. Med digitaldistribution är sälja av mjukvaran extremt förenklad, dels i hur den ska distribueras (bara lägga upp) och dels hur vinsterna ska fördelas. Ta Apple som kör sin 30/70 fördelning och kör allt i Europa vi Luxenburg av skatteskäl. Enkelt och smidigt jämfört med att sälja fysiskt mjukvara i butik runt om i Europa. Då blir det "enda" problemet hårdvaran. Detta är ett problem med x86 då komponenterna är så sjukt pressade idag. På ARM sidan finns där mycket utrymme kvar, dels för att där är fler producenter av mjukvara men också för att det är en väldigt öppen plattform. Så Google skulle i teorin kunna slå sig in ganska hårt och snabbt men idag är inte ARM där än vad gäller kraft. Men inom 1-2 år anser jag nog att ARM chipen bör vara så pass kraftiga att de ska kunna leverera Wii liknande grafik i 1080p med färdig hårdvara som kanske ligger runt 50 USD i kostnad. Ouya råkar bara vara före sin tid men tror vi kan se en öppen plattform för TV content baserad på ARM med specifika funktioner för spel där hårdvaran kommer ligga mellan 500-1000 SEK till slutkonsument - inom 1-2 år.
Postad 04 July 2013 - 12:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag skulle inte köpt en konsol med Wii-grafik för 500-1000 spänn om två år iaf.
Postad 04 July 2013 - 12:42
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jag skulle inte köpt en konsol med Wii-grafik för 500-1000 spänn om två år iaf.
Nej så är det ju. Wii grafik är kanske underkant, närmare 360 om 1-2 år med utvecklingen som den är idag. Men det är kanske inte oss som detta segment kommer nå.
Redigerat av PalmiNio, 04 July 2013 - 12:43.
Postad 04 July 2013 - 13:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag vet inte vilka de skulle nå dock med tanke på att en Wii U bara kostar 1500 i dagsläget och då får man Nintendos exklusiva spel och legacy också. Känns som en klart bättre deal om man är ute efter att spela.
Postad 04 July 2013 - 14:19
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jag vet inte vilka de skulle nå dock med tanke på att en Wii U bara kostar 1500 i dagsläget och då får man Nintendos exklusiva spel och legacy också. Känns som en klart bättre deal om man är ute efter att spela.
Som sagt då utgår du från att man bara söker efter specifik enhet för spel men android kan så mycket mer. Ungefär som en iPad eller iPhone eller valfri smart mobil kan vara en potentiell konkurrent till t ex PS Vita trots att de är sämre och dyrare för just spel. Visst man köper kanske inte iPad för att spela men det har iaf dödat mitt behov för en annan bärbar spelkonsol. På samma vis kan en Android sticka i framtiden ta bort en del kunders behov att komplettera med en Spel konsol. Visst, många hardcore spelar vill ha en dedikerad konsol.
Redigerat av PalmiNio, 04 July 2013 - 14:20.
Postad 04 July 2013 - 14:25
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Fast det går ju inte att spela actionspel på en surfplatta eftersom den saknar vettiga kontroller. Tycker jag i alla fall...
Postad 04 July 2013 - 14:46
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Fast det går ju inte att spela actionspel på en surfplatta eftersom den saknar vettiga kontroller. Tycker jag i alla fall...
Kan iofs koppla in tex en dualshock till surfplattorna nu för tiden. Jag har lirat GTA 3 på min platta (och även på min telefon för den delen) med playstationkontrollern.
Postad 04 July 2013 - 15:42
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Sant, det är en begränsning. Men som sagt marknaden och behovet för att spela har inte bara en syn.
Postad 04 July 2013 - 17:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Som sagt då utgår du från att man bara söker efter specifik enhet för spel men android kan så mycket mer.
Ja en spelkonsol alltså som du kopplar till TV:n. Som Playstation, Xbox eller Wii U, de tre spelkonsolerna som kommer på tal idag när man pratar om spelkonsoler. De flesta har nog redan en iPad att spela på så då blir det iPad som Google får tävla mot med sin nya "spelkonsol". Visst man köper kanske inte iPad för att spela men det har iaf dödat mitt behov för en annan bärbar spelkonsol.
Har det dödat behovet för en PS4/Xbox One också?
Postad 04 July 2013 - 18:05
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Visst man köper kanske inte iPad för att spela men det har iaf dödat mitt behov för en annan bärbar spelkonsol.
Det dödade mitt behov för bärbart med, men nu sitter jag här med en 3DS och det blir förmodligen en Vita i framtiden också.
Postad 04 July 2013 - 19:14
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Senaste Annoyed Gamer hade många bra poänger att både Sony och MS måste börja skärpa tills sig med supporten för appar och annat utanför USA. Sådant måste komma mycket snabbare denna generation än förra.
Postad 04 July 2013 - 19:43
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Ja en spelkonsol alltså som du kopplar till TV:n. Som Playstation, Xbox eller Wii U, de tre spelkonsolerna som kommer på tal idag när man pratar om spelkonsoler. De flesta har nog redan en iPad att spela på så då blir det iPad som Google får tävla mot med sin nya "spelkonsol".
Har det dödat behovet för en PS4/Xbox One också?
Nej iPad är en bärbar enhet och tävla såklart primärt mot bärbara enheter. Kalla mig naiv men jag tror PSP Vitas stora problem är att den drunknar bland alla plattor och mobiler. När jag hade min första PSP så kunde man knappt surfa på sin mobil. Satt jag då på ett tåg var det min PSP eller min iPod som jag använde. På samma sätt som mobilerna har dödat behovet av MP3 spelare så tycker jag nog man kan se en tendens att behovet för fristående bärbara konsoler kommer försvinna nu när mobilerna är så grymma både i hårdvara och i skärm. Vad jag pratar om är inte Google Android surfplatta, de finns redan. Jag pratar om när ARM och Google hittar in till enheter som du kopplar direkt till TV precis som din konsol. Jag menar att en enhet som Ouya inte är fel utan utan snarare att de är före sin tid. Ge det 1-2 så har du ARM hårdvara så kan svettas ut hyffsat snygga spel (typ nästa current-gen) till en TV. Vad som sen behövs är bara någon stor mjukvarujätte som syr ihop påsen. Vad Android behöver för att lyckas är ett mer uppstyrt kontrollschema för handkontroller samt kanske en mer uppstyrd spel-del. Det är då som Sony och Microsoft kan få press. Ja AAA-spel kommer såklart se snyggast ut på PS4 men för en kille som bara köper varje års utgåva av FIFA så tror jag personligen att sämre grafik och hårdvara för 500kr funkar bra. Än lättare för barn/äldre.
Postad 04 July 2013 - 20:31
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Jag pratar om när ARM och Google hittar in till enheter som du kopplar direkt till TV precis som din konsol. Jag menar att en enhet som Ouya inte är fel utan utan snarare att de är före sin tid.
Gamestick är en pryl som bara har en HDMI hane.  Givetvis inte något vidare kraftfull, men ändå.
Postad 04 July 2013 - 22:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Det är då som Sony och Microsoft kan få press. Ja AAA-spel kommer såklart se snyggast ut på PS4 men för en kille som bara köper varje års utgåva av FIFA så tror jag personligen att sämre grafik och hårdvara för 500kr funkar bra. Än lättare för barn/äldre.
Jag tror att om jag var i den situationen att jag bara köpte FIFA (och det finns såna spelare) och spelade det året ut och in så skulle jag vilja ha ett riktigt FIFA med bra grafik på spelare och animationer och som de andra spelar online, inte någon halvmesyr. Det är bara att se på förra generationen där Wii-versionen av FIFA sålde bedrövligt i jämförelse med 360/PS3-versionerna, trots att Wii sålt mycket mer. Tror också att barnen som potentiellt spelar på denna konsol lätt skulle falla för grupptrycket och vilja ha den uppdaterade versionen som kompisarna spelar. Så jag tror inte en sån konsol skulle kunna pressa de tre stora. Men frågan är om vi någonsin får svaret. Vi kan ju hoppas att det är sant att Google håller på med något nu då.
Postad 05 July 2013 - 07:25
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jag tror att om jag var i den situationen att jag bara köpte FIFA (och det finns såna spelare) och spelade det året ut och in så skulle jag vilja ha ett riktigt FIFA med bra grafik på spelare och animationer och som de andra spelar online, inte någon halvmesyr. Det är bara att se på förra generationen där Wii-versionen av FIFA sålde bedrövligt i jämförelse med 360/PS3-versionerna, trots att Wii sålt mycket mer.
Tror också att barnen som potentiellt spelar på denna konsol lätt skulle falla för grupptrycket och vilja ha den uppdaterade versionen som kompisarna spelar.
Så jag tror inte en sån konsol skulle kunna pressa de tre stora. Men frågan är om vi någonsin får svaret. Vi kan ju hoppas att det är sant att Google håller på med något nu då.
Well man ska aldrig underskatta folks snålhet  PSP Vita har väl överlägst bäst grafik av alla bärbara enheter men säljer inte direkt imponerande. Om kvalité alltid segrade, och även i spel, så hade inte Samsung och LG varit så stora. Om det skulle komma en ARM-baserad våg så skulle Microsoft och Sony få stora problem iaf prismässigt då deras plattformar inte har en möjlighet att komma ner i de prisklasserna om vi tittar på 5-8 års framtid.
Postad 05 July 2013 - 09:08
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10548 inlägg
Varför gå över ån efter vatten PalmiNio. Konsol säljer ju trots att det finns PC. Samma sak som konsoler vs tablets
Postad 05 July 2013 - 09:47
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Tror PS4 kommer kosta under $250 inom två år efter release. Då kommer den även ha fåtte en massa mediacenterfuntioner och appar mm vilket kommer göra den till en intressant produkt för massan. De borde kanske skicka med en fjärrkontoll liknande den i Boxee Box också för att locka mediacenterfolket... Kan inte kosta många kr att tillverka.
Postad 05 July 2013 - 09:54
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Varför gå över ån efter vatten PalmiNio. Konsol säljer ju trots att det finns PC. Samma sak som konsoler vs tablets 
Än en gång, tablets ser jag inte som en konkurrent till konsoler till TVn. MEN om du tittar på hur Smartphones och Tablets har dels dödat MP3-spelarna och hur svårt Sony har det med VITA så visar det att ett produktsegment kan bli utkonkurrerat. Lite som billiga digitalkameror också. Kort och gått slåss man om samma sak. Bärbara enheter slås om din fritid när du rör dig. Konsoler slåss om din tid i TV soffan. Anledningen till samexistensen med datorer är nog mer att många fortfarande 1. Inte pluggar den till sin TV 2. Det är lika standard i varje hem som en Frys. Jag pratar inte PC här utan små billiga enheter som har för avsikt att kopplas till din TV och styras från soffan. Smart-TV funktionerna idag har t ex gjort att mediaspelare branschen dör sakta men säkert då behovet för standalone mediaspelare inte är lika stort. Därför finns det risk att en del kunder som köper konsoler för att spela i soffan kan få flera alternativ i framtiden vilket inte per automatik inte betyder att den traditionella konsolen dör ut men att branschen kanske måste struktureras om. Betänk ändå att konsoler idag har en rätt gammalmodig uppbyggnad, 1 dyr plattform - säljas med förlust i början - hårdvara som håller i 5-10 år. Detta är en skör balans vilket syns på de problemen som finns med att få lönsamhet. Därför kan mindre billigare ARM boxar vara ett realt hot mot den sköra lönsamhet som finns. Tror PS4 kommer kosta under $250 inom två år efter release. Då kommer den även ha fåtte en massa mediacenterfuntioner och appar mm vilket kommer göra den till en intressant produkt för massan. De borde kanske skicka med en fjärrkontoll liknande den i Boxee Box också för att locka mediacenterfolket... Kan inte kosta många kr att tillverka.
Under 300 kan jag nog hålla med om. Men klassiskt sett så har konsoler väldigt svårt att komma ner under 150 USD. Nu är det nog t o m svårare i och med att det inte finns skalfördelar på HDD eller ODD vilket gör att du har en väldigt fixed cost. De olika ARM produkterna som finns idag har väldigt stora skalfördelar. Skippa ODD, kör NAND som lagring och sen HDMI/WiFi - inga problem att hitta lönsamt under 100 USD.
Redigerat av PalmiNio, 05 July 2013 - 09:59.
Postad 05 July 2013 - 12:13
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Well man ska aldrig underskatta folks snålhet PSP Vita har väl överlägst bäst grafik av alla bärbara enheter men säljer inte direkt imponerande.
Att Vita säljer dåligt har ju inte direkt med att folk är snåla att göra, Spelutbudet mot 3DS är väldigt skralt och den är i stort sett en PS3 i bärbart format. Samma sak skulle hända med Google, man måste ha spel som lockar. Om kvalité alltid segrade, och även i spel, så hade inte Samsung och LG varit så stora.
Alltid och alltid. I FIFA-fallet behöver vi inte spekulera, vi har fakta från Wii vs 360/PS3. Vi vet att folk inte väljer att spela spel som FIFA på en grafiskt underlägsen enhet.
Postad 05 July 2013 - 12:17
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jo, jag har varit sugen på Vita men backat pga dåligt spelutbud.
Postad 05 July 2013 - 12:20
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Att Vita säljer dåligt har ju inte direkt med att folk är snåla att göra, Spelutbudet mot 3DS är väldigt skralt och den är i stort sett en PS3 i bärbart format. Samma sak skulle hända med Google, man måste ha spel som lockar.
Alltid och alltid. I FIFA-fallet behöver vi inte spekulera, vi har fakta från Wii vs 360/PS3. Vi vet att folk inte väljer att spela spel som FIFA på en grafiskt underlägsen enhet.
Fast försäljning i antal och utbud av mjukvara går lite hand i hand. Nu blir det isf en fråga om hönan eller ägget. Säljer VITA dåligt för brist av spel eller är brist av spel ett resultat av att VITA säljer dåligt? Vad gäller FIFA på Wii, du tror inte att det kan ha med kontrollen att göra? Men visst Google kan inte släppa något utan innehåll. Men fördelen är som sagt, en öppen plattform fylls enklare än en stängd plattform. Googles egna risker är låga, de släpper mjukvaran, alla andra tar han om hårdvaran - många bäckar små skapar en marknad.
Redigerat av PalmiNio, 05 July 2013 - 12:20.
Postad 05 July 2013 - 12:35
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
köpte vita på release och har inte köpt ett enda spel. fått ett av en polare och tankat hem ett par gratis via ps+, men inget spel har varit ett köpesspel så att skriva. inväntar fortfarande sådana ^^
... psp-spel har jag dock köpt. och psonespel. för mig så är vita en portabel psone =D
Postad 05 July 2013 - 12:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Vad gäller FIFA på Wii, du tror inte att det kan ha med kontrollen att göra?
Sålde PS2-versionen av FIFA bättre än PS3-versionen när båda var tillgängliga? Säljer VITA dåligt för brist av spel eller är brist av spel ett resultat av att VITA säljer dåligt?
Den säljer dåligt pga brist på spel imo. Nintendo 3DS var i samma situation, inga spel, sålde dåligt. Sedan sålde den bra när spelen kom. Precis som Wii U kommer att göra.
Postad 05 July 2013 - 12:52
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Hellre kvalité än kvantitet när det gäller Vita.
Det är absolut inget fel på utbudet då det finns många riktigt bra spel på den enheten!
Postad 05 July 2013 - 13:01
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Sålde PS2-versionen av FIFA bättre än PS3-versionen när båda var tillgängliga?
Den säljer dåligt pga brist på spel imo. Nintendo 3DS var i samma situation, inga spel, sålde dåligt. Sedan sålde den bra när spelen kom. Precis som Wii U kommer att göra.
Well ja skulle väl nog kunna hävda att PS2 varianten sålde bättre de första 2 åren. Sen har väl X antal PS2 ägare sen bytt till PS3 så svänger det. Ja absolut är bristen en del av kakan, säger inte helt mot. Men med tanke på licenser och kostnaden att utveckla så backar antalet också i relation till hur många som sålts. Fördelen med en öppen plattform så som Android är att kostnaderna för utveckling är betydligt mindre då där inte är massa licenser måste has, där är inga dev kits att köpa. Dessutom är det något som flera hårdvaruproducenter sen kan producera för vilket gör att systemet står inte och faller med 1 produkt. Så av utbud tror jag där blir en naturlig "utblomning" på grund av dessa låga risker samt att Android som system är rätt välkänt bland många utvecklare idag. Visst kanske inga AAA-spel hela tiden men där kommer komma innehåll.
Postad 05 July 2013 - 15:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Hellre kvalité än kvantitet
Helst kvalitet och kvantitet
Postad 05 July 2013 - 18:32
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Hellre kvalité än kvantitet när det gäller Vita.
Det är absolut inget fel på utbudet då det finns många riktigt bra spel på den enheten!
Räknar man PSOne och PSP till utbudet så finns massor, men minneskorten... Herrejävlar vad dyra de är! Dessutom max 32Gb. wtf!?
Postad 05 July 2013 - 20:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Gameinformer har frågat folk på stan vad de tycker om PS4/Xbox One.
Sevärt =P
http://www.youtube.c...h?v=FN_btDBBWwk
Postad 05 July 2013 - 21:44
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag tycker att det sammanfattar det hela rätt bra. Man känner till det negativa om xbonen men inte mycket positivt om någon av konsollerna.
Postad 06 July 2013 - 12:36
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Bra sammanfattning och trevligt reportage
Postad 07 July 2013 - 00:26
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Postad 07 July 2013 - 10:37
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Här är en artikel om ovan röstning^^:
http://www.dualshock...-internet-poll/
Postad 07 July 2013 - 11:03
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Måste svida för ms att det är så stor skillnad på hemmaplan. Att de verkar tappa England också är ju inte något jag räknade med för några månader sedan.
Postad 07 July 2013 - 11:46
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Dålig pr eller priset, vad tror ni?
Postad 07 July 2013 - 12:03
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Timingen var ju inte den bästa med snowden som kom ut och ha always online + kamera. Men jag tror att mycket är priset.
Postad 07 July 2013 - 12:16
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Hahaha, justfan, den timingen sög verkligen 
Jag tror faktiskt också att priset kan påverka en hel del. Tekniska specar hit och dit, gemene man kollar nognhellre på prislappen. Imomså är det ju ingen stor prisskillnad om man slår ut det på fem år, men samtidigt så är det ju naturligtvis stickande när ena konsolen kostar 100 euro mer. Speciellt när det är svårt att motivera för individer som inte är intresserade av kinect.
... undrar om man skulle fara någonstans och testa fanskapet? Originalkinect alltså. Kan ju inte vara sämre än wii
Postad 07 July 2013 - 12:29
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Om man tar mina arbetskollegor t ex så vet de att xbox är dåligt för den har drm, ps4 är billigare och snabbare. Tror att det är den allmänna uppfattningen för tillfället faktiskt.
Postad 07 July 2013 - 15:54
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Om man tar mina arbetskollegor t ex så vet de att xbox är dåligt för den har drm, ps4 är billigare och snabbare. Tror att det är den allmänna uppfattningen för tillfället faktiskt.
Lite så kan man koka ner det. Priset viktigast? Köp PS4 Snabbast viktigast? Köp PS4 Indie? PS4 varit mest öppen Online? Båda kostar men PSN+ har mer värde idag I och med att 99 av 100 spel på sikt kommer komma till båda så blir även där en fördel PS4 då den är snabbare o billigare. Kamera och TV är det enda som Xbone har en fördel i. Kameran har man inte visat ett skit av i spel och TV är US only i början. Kort sagt. Om möjligt så börjar Xbone i en större uppförsbacke än PS3 när den släpptes.
Postad 07 July 2013 - 16:58
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Then again så får xbone både halo och fable, massiva titlar som jag kommer köpa... begagnat
Postad 07 July 2013 - 17:55
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Är ett nytt fable utannonserat? Hur har utvecklingen varit på den spelserien?
Postad 07 July 2013 - 18:10
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Postad 07 July 2013 - 18:16
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Titanfall tros komma till PS4 efter en tid som XO-exklusiv...
Postad 07 July 2013 - 18:30
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Inte utannonserat, men det kommer. Det måste det.
Utvecklingen har varit lysande, som action-rpg är spelet imo genreledande. Finns få, om ens något spel som är i samma genre som gör det lika bra. Visst, mäter man fable mot kotor så blir det ju stryk, men som jag ser det är det typ fantasyns mass effect. briljant!
Redigerat av Zartok, 07 July 2013 - 18:30.
Postad 07 July 2013 - 19:42
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Man kan kolla användarrecensionerna på Metacritic. Första Fable har runt 85, tvåan och trean ligger närmare 65. Det har helt klart blivit ett spel mer och mer för casual gamers där man gått ifrån RPG-delen och djupet. Vissa gillar det, andra gillar det inte. Här finns lite underhållande läsning.
Postad 07 July 2013 - 20:27
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Bah! Vad är ett medelvärde baserat på alla reviews som man får tag i värt? För att svara på min egen fråga rätt mycket. Men det stämmer inte iaf!
Jag håller med om att det är ett ytligt och lättspelat rpg. Det har lockat mig under korta intensiva sessioner. I tvåan kunde man inte dö, och treans ekonomisystem var lite kul fram tills man ägde allt i hela spelet. Then again, då blev man en bättre kung också
Postad 07 July 2013 - 20:42
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Jag gillade Fable 2 och 3, aldrig testat 1:an. Kanske man borde.
Postad 07 July 2013 - 22:04
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Kommer ju en remake till 360. Ser bra ut!
Redigerat av Johan_i_burken, 07 July 2013 - 22:05.
Postad 08 July 2013 - 08:31
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
Det är bara första Fable i serien som är värt att spela, kolla in granntråden på Fable remake. Fable är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna. Men jag kommer inte köpa X-Box One. Ser fram emot Playstation 4.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|