Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4]

696 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 November 2015 - 09:16

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Det är dock EA som tar de besluten, inte Dice. Sen kanske de får kritik ändå, men EA fattar beslut om säsongspass och sånt affärsmässigt.

EA är djävulen i sammanhanget. Men vem hade inte gjort samma sak i deras skor? :)

Varför sälja ett spel för en viss summa när man kan få 2-3ggr mer genom att stycka det i mindre delar. Skit samma om det är urlöjligt att en sk "AAA-titel" bara har 4 kartor att spela på (tycker inte de mindre varianterna räknas då de har samma miljö). Jämfört med Battlefield 4 som hade 10 distinkt olika kartor vid release. Här snackar vi dessutom Star Wars som har så ofantligt mycket miljöer så det är knappast pga brist på källmaterial.

Men vi ska vara glada för att spelet inte hade en katastrofal bugg som battlefield 4 i alla fall! Trodde aldrig man skulle bli glad över att ett spel faktiskt fungerar när det släpps..

Postad 25 November 2015 - 09:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men vem hade inte gjort samma sak i deras skor? :)

MS t.ex. där alla kartor är gratis till Halo 5 och i Rocket League kommer gratiskartor då och då, för att nämna ett par. Hoppas MS gör samma sak med Gears of War. Problemet med DLC-kartor som kostar är att man delar upp de som spelar så att det blir färre och färre som spelar tillsammans. Plus att man får badwill genom att börja med få kartor och sedan sälja DLC-kartor dyrt.

Så även om man tjänar pengar kortsiktigt så kanske man inte tjänar i långa loppet med en sån affärsmodell, Battlefront har heller inte sålt så bra som de hoppades.

Igår gick EA dock ut med att det kommer komma gratiskartor utöver de som kommer i säsongspasset.

Of course, we are also planning to support Star Wars Battlefront with new content well into the future.  We will be adding more of what you love about the game, like new maps and Star Cards, for free in the coming months, in addition to all of the content we have coming with Season Pass. We’ll have more to share soon.

Postad 25 November 2015 - 09:46

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Kam ju tänkas att alla kartor som var planerade inte var riktigt färdiga vid launch.

Postad 25 November 2015 - 10:50

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

MS vågar nog inte bete sig som EA iaf med Halo- eller Gears Of War-serien, där har de en rejäl kundbas man inte vill komma på kant med.

Battlefront har inte samma trogna skara, förra spelet kom för 10år sen, så jag tycker de borde varit mer generösa än 4 kartor vid lansering. De borde inte haft med så många olika modes, när endast 2 blir de som är mest populära. För som sagt så tar det inte många timmar innan det rosa skimret bleknar.

Grafiken och ljudet må vara det bästa jag sett hittils, men sett till övrigt innehåll så framstår Battlefront som ett skämt jämfört med Battlefront 2 på alla punkter.

Redigerat av Cantstandya, 25 November 2015 - 10:52.

Postad 25 November 2015 - 11:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

MS vågar nog inte bete sig som EA iaf med Halo- eller Gears Of War-serien, där har de en rejäl kundbas man inte vill komma på kant med.

Men det har kostat i Halo och Gears tidigare, det är bara Halo 5 som är ett undantag. Du har ju rätt i att de flesta tänker som EA, men alla gör det inte.

Man kan göra som EA gjorde i Mass Effect 3 också, där tog de inte betalt för MP-kartorna men tjänade istället pengar på mikrotransaktioner. Uncharted 3 var likadant tror jag.

Postad 25 November 2015 - 11:58

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Att Halo 5 får gratis DLC banor är väl för att bygga upp sitt goda rykte igen efter 2 releaser som gjort serien betydligt mindre populär än vad den var innan... Samma sak gör ju Dice med BF4 som fortfarande supportas med balanseringar och gratis DLC. Tror inte dem hade hjort det om inte deras rykte var körd i botten efter första året med BF4

Postad 25 November 2015 - 12:11

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Nytt 40 spelare spelsätt på g

Länk till GR
http://www.gamereact...f054f0ad6777ed0

Postad 25 November 2015 - 12:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Att Halo 5 får gratis DLC banor är väl för att bygga upp sitt goda rykte igen efter 2 releaser som gjort serien betydligt mindre populär än vad den var innan...

BF4 och AC: Unity är väl rätt förståeligt att de vill förbättra ryktet genom att bjuda på DLC när de släppte trasiga spel.

Halo var inte trasigt, det är nog snarare för att de numera har utvecklat ett mikrotransaktionssystem, så de vill att så många som möjligt ska fortsätta spela och gå plus på mikrotransaktioner istället. Rocket League är likadant, de ger banor gratis men har en massa annan DLC som man kan köpa, som nya bilar. Det är en etablerad modell.

Battlefront gör ju både och, både mikrotransaktioner och kartor som kostar :rolleyes:

Redigerat av Zoiler, 25 November 2015 - 12:13.

Postad 25 November 2015 - 14:03

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Star Wars är väl en dyr licens för EA så finns väl litet hopp om att de kommer göra allt för att kunderna ska bli nöjda(re).

Postad 25 November 2015 - 14:04

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Ja Rocket League modellen är bra. Killzone SF hade likadan.

Halo 4 var inte trasigt men det var väldigt många gamla fans till multiplayern som blev missnöjda. Men Halo remaken var väl jäkligt trasig vad jag förstått.

Battlefront gör många saker som många andra spel aldrig skulle kunna göra utan att förlora massor med köpare. dem säljer ju på sitt namn och marknadsföring. Så dem kommer undan med det tyvärr.

SWBF är i grunden ett roligt och välpolerat spel rent tekniskt men jag känner efter bara 7h att det är för innehållslöst och på tok för obalanserat för min smak.

Postad 25 November 2015 - 15:55

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

SWBF är i grunden ett roligt och välpolerat spel rent tekniskt men jag känner efter bara 7h att det är för innehållslöst och på tok för obalanserat för min smak.

Håller definitivt med. På ytan är det verkligen fulländat men det saknar själ som gör att intresset varar mer än den initiala förundran som räcker 5-10 timmar.

Men det kanske inte är Dices fel, för hur får man till djupet när man går ut för att skapa en 20vs20 shooter?

Tja man kanske inte behöver ha 40 olika kosmetiska unlocks där Imperiets enda intressanta är en svart storm trooper, räknar ej den jättespännande möjligheten att spela utan hjälm... Men även det där är svårt då många skulle bli galna om man fick spela som en rosa storm trooper eller en rebell i stålbikini.

Men största problemet för mig är avsaknad av rymdstrider...det heter ju Star Wars för guds skull och inte Forrest Wars eller Winter Wars. Man kan ju tänka sig att skapa en rymd-bana tar mindre tid än Hoth eller Endor för det är fyllt av tomhet förutom rymdskepp som de för övrigt redan har som syns i bakgrunden.

Redigerat av Cantstandya, 25 November 2015 - 15:57.

Postad 25 November 2015 - 18:28

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Men största problemet för mig är avsaknad av rymdstrider...det heter ju Star Wars för guds skull och inte Forrest Wars eller Winter Wars. Man kan ju tänka sig att skapa en rymd-bana tar mindre tid än Hoth eller Endor för det är fyllt av tomhet förutom rymdskepp som de för övrigt redan har som syns i bakgrunden.

Håller definitivt med. På ytan är det verkligen fulländat men det saknar själ som gör att intresset varar mer än den initiala förundran som räcker 5-10 timmar.

Håller med. Som gammal BF1942-spelare har jag sedan dess saknat t.ex. strider med battlecruiser, ubåt och hangarfartyg :P

Tänk om man kunde få en riktigt fin rymdstrid med en massa star destroyers m.m... DET skulle äga!

Postad 26 November 2015 - 03:12

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Sedan gjorde visst någon en mod som tweakar lite inställningar och resurser, etc.

Det kunde visst bli ännu snyggare.

http://imgur.com/gallery/ib8nW

Postad 26 November 2015 - 08:21

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Sedan gjorde visst någon en mod som tweakar lite inställningar och resurser, etc.

Med tanke på GTA V modden och hur den såg ut så kan det nog stämma hyffsat. Ser ju helt sjukt verkligt ut :o

Postad 26 November 2015 - 08:48

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

2,5 i snitt på amazon UK just nu :( EA/Dice får skynda och släppa några gratis kartor till jul.

Postad 26 November 2015 - 09:07

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Ser mycket mer realistiskt ut visst, men grafiken var aldrig ett bekymmer för nån.

Postad 26 November 2015 - 15:20

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Jag har spelat en del hittils, och tycker att det är helt ok. Det finns lite mer taktik i spelet än vad det kan vara vid en första anblick, samtidigt är det tämligen casual för många. Skulle säga nånstans 100-200, ev kanske något hundratal timmar till inklusive expansionerna. Men jag tror att en patch eller två gör en hel del för småsakerna. Sen med lite fler banor, etc. Det som jag säger verkligen behövs är ett vettigt sätt att koordinera och få lite teamplay på det, samt att det utan dedikerade servrar, så behöver de verkligen lägga lite krut på att få ett vettigt partner/party system.

Vad jag tror är ett stort problem är att det är väldigt många, inklusive recensenter som bara ser... DICE... varför det inte en reskin av battlefield, när de facto började på ny kula. Varför för få vapen, varför för få banor. Sedan skippar de helt sonika att ens titta på 2/3 av tillgängliga game-modes, och hur de faktiskt spelar. Bf4 kritiserades att det var för många unlocks, Battlefront är det plötsligt för få då alla vant sig vid att det ska vara femtioelva typ likadana. men det är fortfarande så att det tar nog säkerligen en 50 timmar nånting för en normal spelare att plocka alla vapen, samt plocka upgrades på alla kort. Sen skulle de ju släppa lite nya då och då.

Tycker jag ser fler jämförelser mot battlefield än mot tidigare battlefront. Jag hade gärna haft en reskin av BF4 fast i Star Wars universum, hade varit gött, men det är också väldigt många som inte vill komma i närheten av något sånt. Precis som att det inte riktigt går att hämföra CoD och Battlefield. Ska man jämföra med Mil-spel så dra det då hela vägen och gå på Arma på en gång, är ung lika relevant om man drar det ett steg längre.

Postad 27 November 2015 - 08:32

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Ser ni Battlefront på rea till PS4, LEMME KNO!

Postad 27 November 2015 - 08:58

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jag tycker där är precis lagom mängd vapen att låsa upp. Man behöver inte 40 olika snipergevär som BF4 tex. I Battlefront finns 1-2 för varje spelstil och det räcker.

Men de är dåliga på att visa vapnens stats, de olika mätarna som finns säger inte hela sanningen. Bara för att ett vapen har lite mer på alla mätare än ett annat betyder det inte det är bättre har jag upptäckt.

Saknar fire rate och skada per skott, det hade varit mer nyttigt att se än en förenklad stapel.

Redigerat av Cantstandya, 27 November 2015 - 09:03.

Postad 27 November 2015 - 09:00

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Vissa är allt annat än positiva till detta lir ;)

http://www.fz.se/art...ars-battlefront

Postad 27 November 2015 - 09:41

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

haha skön lirare. vissa har mer tålamod än andra. håller med honom i det han säger men tycker ändå det är kul... ;)

Postad 27 November 2015 - 11:47

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Haha han var rolig "All online games suck" när han klagar på att man dör i ett FPS-spel :)

Han överdriver ju ett snäpp, men jag höll med det mesta.

Jag är inte säker men det är som att man ändrat de horribla spawn-reglerna, nu spawnar jag inte lika ofta mitt bland 10 fiender. Samtidigt verkar man ha avgränsat Walker-kartorna på ett sätt jag inte minns fanns tidigare. Allt för ofta när jag försöker gå runt en strid så hamnar man "out of combat".

Redigerat av Cantstandya, 27 November 2015 - 11:53.

Postad 27 November 2015 - 11:51

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

hmm det lilla jag testat av battlefront imponerade inte. Inte ens grafiken. Var bar en kal stenöken inget dynamiskt allt alls kunde lika gärna gå genom en målning.

Dock inte min genre han verkar va en single player snubbe som jag. Det är ju nytt jedi knight lir man vill ha inte det här. 

Postad 29 November 2015 - 09:25

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 1
Körde igång bf4an lite snabbt efter ett långt uppehåll och måste säga att jag tycker det spelet är roligare i alla aspekter. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men känns så fattigt. Som ett arkadespel med snygg grafik. Känns som dice går ner sig mer för varje spel. Bfbc2 > bf3 > bf4 > battlefront. Hoppas nästa spel blir en fullträff.

Postad 29 November 2015 - 09:36

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Arkad känslan är för att sälja till den stora massan. Jag hade hellre sett bf4 med star wars tema. Dvs fordon på båda sidorna, vanliga cq matcher. Mm hade varit sweet. Men jag fick fallout ist och bf4 lever nog ett tag till ;-)

Postad 29 November 2015 - 10:27

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Fick spelet av mina söner när jag fyllde.
Det är rätt roligt som just casual shooter med arkadkänsla. Har spelat mot varandra och med varandra på splitscreen och hela familjen har haft roligt. Multiplayer har jag kört en match. Grafiken är bra, ljudet fantastiskt. Spelet är väldigt välgjort utan massa buggar. Men saknar totalt djup. Tror det är ett spel jag kommer att spela lite då och då. Men har gott hopp om DLC som kommer strax, men samtidigt blir jag lite trött på den uppenbara marknadsföringen inför filmen.

Postad 29 November 2015 - 10:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

nu har jag spelat sen dagen innan släpp och  en linje jag retar mig på är att vapen suger, eller så e det bara jag som e sunkigt dålig .. nä men ärligt varför har de gjort så sunkiga vapen..

så min slut fråga är till er va kör ni  med för vapen som ni tycker är hyggeligt ???

Redigerat av Duckface21, 29 November 2015 - 10:54.

Postad 29 November 2015 - 11:27

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

DH-17 när det är mycket närstrid

E-11 när jag vill ha ett vapen som funkar på dem flesta avstånden.

T-21 när jag kör på lite avstånd och kampar lite ;)

Tänk på att du måste leda skotten när du skjuter på rörliga måltavlor :)

Postad 29 November 2015 - 11:55

iRichard
  • iRichard
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

När jag läser allt hat på nätet så fattar jag inte riktigt vad det är för fel på människor? Iofs så är det ingen hemlighet att många Star Wars fans är de mest kritiska, negativa, jobbigaste och grinigaste fansen som finns där ute! Men vi visste exakt vad vi skulle få för typ av spel så förstår inte varför folk klagar. Det var inte som att EA Dice lovade någonting annat eller sa att vi skulle få ett single-player läge med djupaste storyn.

Detta skämt att det är brist på innehåll, kom igen! Det är ett spel inriktat på multiplayer. Vi får 12 kartor och 9 olika spellägen att uppleva episkt Star Wars krig i. Jämför det med Destiny (laggigaste spelet någonsin btw, usch) som släpptes med 11 kartor, Black Ops III 12 kartor, BF4 10 kartor och Halo 5 som släpptes med 9 kartor. Rätt så standard liksom. Dessutom får vi snart Battle of Jakku, som innehåller 2 nya kartor och ett nytt game mode med upp till 40 spelare.

Hursomhelst, jag har ialf skitkul i det här spelet och får äntligen leva ut mina Star Wars fantasier. Det är det viktigaste för mig. Gameplay, grafiken, ljudeffekterna och musiken gör äntligen Star Wars rättvisa och jag ser framemot flera liknande spel från Dice.

Det enda jag saknar i Battlefront är prequel eran, något vi visste att vi inte skulle få. Får hoppas på att Battlefront II är inriktat på prequel trilogin/Clone Wars som innehöll, enligt mig, de bästa striderna och som har en större mängd av planeter, fordon och typer av karaktärer att välja på. Drömmer t.ex om att få uppleva kriget på Geonosis som en Jedi med kloner på min sida. Och med den grafiken vi har nu, kommer bli episkt!

nu har jag spelat sen dagen innan släpp och  en linje jag retar mig på är att vapen suger, eller så e det bara jag som e sunkigt dålig .. nä men ärligt varför har de gjort så sunkiga vapen..

så min slut fråga är till er va kör ni  med för vapen som ni tycker är hyggeligt ???

Jag rekommenderar DL-44 och RT-97C. Solklart mina favoriter.

Postad 29 November 2015 - 12:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Halo 5 som släpptes med 9 kartor.

Har inte kollat upp dina andra spel men Halo 5 har väl snarare uppemot 20 kartor om du räknar alla spellägen?

Postad 29 November 2015 - 13:04

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 1
Jag håller inte med. Tycker snarare det är uppfriskande att vi Star Wars-fans trots hypen törs vara kritiska. Jag anser att spelet innehåller för få unika banor, 4 st är vad som finns enligt mig. Visst kan man välja att göra spel endast för multiplayer, men slopar man helt en kampanj borde just MP funka bättre och innehålla mer och spelet borde inte kosta 550 kr plus ytterligare 500 för ett Season Pass. Spelet är roligt, men väldigt enkelt med lite innehåll. Jämför man med Battlefront II som kom för typ 10 år sedan känns det som ett påskyndat spel. Det skyller jag på EA, för Dice har helt klart kapaciteten att göra bättre än såhär. Men hoppas på ett bra lyft nu när Jakku släpps.

Postad 29 November 2015 - 13:52

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

TB var inte så nöjd

http://www.youtube.com/watch?v=fLtwK6Oe23I

Postad 29 November 2015 - 15:01

iRichard
  • iRichard
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Jag anser att spelet innehåller för få unika banor, 4 st är vad som finns enligt mig. Visst kan man välja att göra spel endast för multiplayer, men slopar man helt en kampanj borde just MP funka bättre och innehålla mer och spelet borde inte kosta 550 kr plus ytterligare 500 för ett Season Pass. Spelet är roligt, men väldigt enkelt med lite innehåll. Jämför man med Battlefront II som kom för typ 10 år sedan känns det som ett påskyndat spel. Det skyller jag på EA, för Dice har helt klart kapaciteten att göra bättre än såhär. Men hoppas på ett bra lyft nu när Jakku släpps.

Det är tyvärr nackdelen med att göra ett Battlefront som enbart är koncentrerad på original trilogy som inte har så mycket variation (jämfört med att ha båda trilogier). Antagligen så hade inte Dice tillräckligt med tid att inkludera PT/Clone Wars. Jag håller med om att spelet kunde varit så mycket bättre men det jag säger är att vi vet vad vi skulle få, varför beter sig då människor så överraskade? Klagar på varenda aspekt. För lite vapen, för få kartor, ingen story/single-player, osv. Rätt så patetiskt.

Har inte kollat upp dina andra spel men Halo 5 har väl snarare uppemot 20 kartor om du räknar alla spellägen?

Mycket möjligt. Är bara vad jag har hört dessutom lirar jag mycket Halo 5 själv och det känns inte som att det är fler än 10 kartor så jag trodde det stämde.

Postad 29 November 2015 - 15:50

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Jag håller med om att man inte behöver massor med vapen osv. Då finns Battlefield som alternativ. Det som står på min önskelista är lite fler spelstilar, några nya världar med variation. Tex Bespin, Courosant, Mos Eisley mm. Sen vill jag ha en rymdstrid, där man har dogfights runt stora skepp, gärna med möjligheten att attackera dom stora skeppen.

Postad 29 November 2015 - 18:28

iRichard
  • iRichard
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Säkert sånt som kommer med season pass.

Postad 29 November 2015 - 20:15

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
För 500 kr så hoppas jag verkligen att det blir riktigt bra DLC,,kanske även en kampanj?

Postad 29 November 2015 - 21:11

iRichard
  • iRichard
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

För 500 kr så hoppas jag verkligen att det blir riktigt bra DLC,,kanske även en kampanj?

Tveksamt angående kampanj, tyvärr. Kanske fler missions då men story tvivlar jag starkt på.

Detta är ialf bekräftat från EA Dice själva:

"4 epic expansion packs featuring brand new content set across the Star Wars™ galaxy including:

-Over 20 new pieces of galactic tech including weapons, vehicles, and Star Cards for both Rebels and Imperials

-4 more heroes and villains for you to fight as or against

-16 additional multiplayer maps featuring new locations

-4 exciting new game modes

Two-week early access to each expansion pack"

Redigerat av iRichard, 29 November 2015 - 21:12.

Postad 29 November 2015 - 22:14

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Jo, men man kan ju drömma

Postad 29 November 2015 - 23:49

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Jag tycker att spelvärlden är väldigt luddig i sin produktbeskrivning och förväntningar. Skulle vara kul att köra en biljämförelser hur bilägare skulle reagera om dem köpte en ny bil med samma förutsättningar... :P

Kan de inte vara sakliga och förklara vilka banor som kommer och vilka spel-modes som kommer? Är det för mycket att begära? Köpa grisen i säcken är väldigt tydligt här.. man vet INGENTING om vad man får, förutom att man får en 30kg tung säck..  kan lika väl vara surkål!

Postad 30 November 2015 - 01:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det är två andra Star Wars-spel på G med kampanjer, så det kommer. Det där 1313 och Biowares spel (KOTOR 3!?!?!??!?!?!?)

Postad 30 November 2015 - 08:53

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Det är två andra Star Wars-spel på G med kampanjer, så det kommer. Det där 1313 och Biowares spel (KOTOR 3!?!?!??!?!?!?)

Extas!!!!!!

Postad 30 November 2015 - 09:44

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Tveksamt angående kampanj, tyvärr. Kanske fler missions då men story tvivlar jag starkt på.

Detta är ialf bekräftat från EA Dice själva:

"4 epic expansion packs featuring brand new content set across the Star Wars™ galaxy including:

-Over 20 new pieces of galactic tech including weapons, vehicles, and Star Cards for both Rebels and Imperials

-4 more heroes and villains for you to fight as or against

-16 additional multiplayer maps featuring new locations

-4 exciting new game modes

Two-week early access to each expansion pack"

16 nya banor? :o 

Postad 30 November 2015 - 09:46

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Ungefär samma upplägg som med BF3 och BF4 premium. 

Postad 30 November 2015 - 10:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=Malmvi6GwDA&feature=youtu.be

Postad 30 November 2015 - 10:26

iRichard
  • iRichard
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=Malmvi6GwDA&feature=youtu.be

Rolig review men fortfarande.. det är som att klaga på att Audi har gjort en bil som inte kan åka 300 km/h när Audi själva långt innan sagt att den inte ska kunna det. Hursomhelst.. alla klagomål, trots att jag ej ser de som berättigade, kan förhoppningsvis gynna oss alla genom att sätta press på EA Dice att göra ett ännu bättre spel i framtiden (håller tummarna för Battlefront med Prequel-eran) och kanske t.o.m släppa mer gratis innehåll för Battlefront än bara Battle of Jakku.

Postad 30 November 2015 - 10:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

det är som att klaga på att Audi har gjort en bil som inte kan åka 300 km/h när Audi själva långt innan sagt att den inte ska kunna det.

En mer korrekt liknelse hade väl i så fall varit att Audis bilar normalt kan köra i 300 km/h medan deras nya modell inte kan det. Även om tillverkarna då sagt det innan bilen släpps så måste den som testkör bilen rapportera och kritisera detta för alla som inte har testkört eller fått den informationen. Det ingår i recensionen och bidrar till betyget så det måste täckas.

Men om jag förstått dig rätt så menar du att så länge EA eller annan spelutvecklare går ut med information innan så är det inte berättigat att klaga på brister? Även fast de tidigare spelen inte hade de bristerna? Det måste man väl ändå kunna göra. Jag tror också du överskattar hur insatta folk är, det är nog rätt många som inte visste om vad som ingick.

Sen tar han upp en hel del annat, är ju 40 minuter långt. En pistol som kan köpas för 10 dollar, som är helt OP och den sista pistolen man låser upp om man nu inte vill lägga IRL-pengar på den. Bobba Fett är helt överlägsen 83-2 hade en i recensionen. Balansen verkar helt söndrig. Hjältedullerna verkar vara sten sax påse mer eller mindre. De coola karaktärerna att spela med (utomjordiska istället för generisk människa med tre-fyra frisyrer exempelvis) är låsta bakom hög lvl och massa spelpengar. Flygstrider som knappt kräver skill, jämför med BF1942 t.ex. Rätt mycket som verkar dåligt.

Hade de väntat ett år med släppet så hade det säkert kunnat bli mycket bättre. Men varför vänta när folk köper ändå och de kan ha de förbättringarna i en uppföljare och slå sig för bröstet över hur mycket de lyssnar på kritiken och fansen.

Postad 30 November 2015 - 11:08

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Eh det är ett multiplayer spel i Star Wars universumet. Ta det för vad det är å sluta gnäll. Speciellt över saker som folk tycker borde varit med men som aldrig var tanken att det skulle vara med. Jag gnäller inte på ett Singleplayer spel som inte har multiplayer...

Att det är obalanserat är en annan sak men det kommer att fixas till så gott det går. Alla MP spel jag spelat har varit obalanserade i början (vissa är det fortfarande efter mer än 2år på nacken - BF4) men jag har haft kul med dem ändå...

Redigerat av beat_strandh, 30 November 2015 - 11:09.

Postad 30 November 2015 - 11:11

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Sen tar han upp en hel del annat, är ju 40 minuter långt. En pistol som kan köpas för 10 dollar, som är helt OP och den sista pistolen man låser upp om man nu inte vill lägga IRL-pengar på den. Bobba Fett är helt överlägsen 83-2 hade en i recensionen. Balansen verkar helt söndrig. Hjältedullerna verkar vara sten sax påse mer eller mindre. De coola karaktärerna att spela med (utomjordiska istället för generisk människa med tre-fyra frisyrer exempelvis) är låsta bakom hög lvl och massa spelpengar. Flygstrider som knappt kräver skill, jämför med BF1942 t.ex. Rätt mycket som verkar dåligt.

Håller med och tycker det är helt sjukt att först och främst ha så få hjältar i spelet men att de sedan har helt påhittade begränsningar som gör de i princip värdelösa. Palpatine får ju stryk hur lätt som helst för han har noll räckvidd, medans man kan få 50ggr mer kills som vilken annan hjälte som helst tex Leia.... Hur väl rimmar det med hur karaktärerna framställs i filmerna?

Det är löjligt att klaga efter att man köpt spelet för EA har ju redan fått sin peng, fast man måste få göra det ändå :) Det är ju inte kul att ständigt påminnas om hur mycket bättre jobb de kunde gjort samtidigt som man spelar.

Postad 30 November 2015 - 11:19

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Eh det är ett multiplayer spel i Star Wars universumet. Ta det för vad det är å sluta gnäll. Speciellt över saker som folk tycker borde varit med men som aldrig var tanken att det skulle vara med. Jag gnäller inte på ett Singleplayer spel som inte har multiplayer...

Det är inte gnäll att peka ut bristerna i Battlefront jämfört med Battlefront 1+2 utan rätt så naturligt om du tänker efter. Om ett spel kunde leverera så radikalt mycket mer innehåll 10 år sen så är det väl väntat att folk är småirriterade. Sen lär vi få det kompletta spelet framöver genom DLC i lagom höga doser med "lagom" rimliga priser.

Ingen här klagar på bristen av single player heller...bara dumma amerikanare.

Postad 30 November 2015 - 13:43

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Ingen här klagar på bristen av single player heller...bara dumma amerikanare.

Jo, jag oxå. Fast jag visste ju det vid köp.

Redigerat av Unregistered7444adce, 30 November 2015 - 13:44.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.