Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird S20t 4GB (Mediaspelare) 1 5.5625 (15) Inga priser

Postad 27 December 2013 - 17:57

isacstavervik
  • isacstavervik
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är inte så kunnig inom det här, men har iallafall köpt mig en box och vill nu lägga till en filmmapp som jag har på datorn via mitt nätverk. Hur gör jag detta? Det närmsta jag kommit är "Network server management". Väl där får man välja NFS eller Samba, men hur gör jag där? Eller ska jag bära mig åt på ett helt annat sätt?

Postad 27 December 2013 - 21:23

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Du är på rätt väg.Vi rekommenderar att du installerar TizzNFS på din PC, se manual (SV) sid 62. http://www.tizzbird....bird-manual.htm
TizzNFS kan du ladda ner från denna sida: http://www.tizzbird.se/download.htm

Postad 28 December 2013 - 00:31

isacstavervik
  • isacstavervik
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen! Har kommit en bit på vägen men har ännu ett par frågor;

När jag tittar via broadcasten så verkar den ha en förkärlek för svt 1. Varje gång minsta lilla störning uppstår, och ibland även när jag trycker på kontrollen, så slår den tillbaka till svt 1. Oavsett vilken kanal jag tittade på.

EPGn fungerar inte heller?

Jag hittar ännu inte rätt dator/mapp via nätverket, har använt TizzNFS, har delat min filmmapp men hittar den ändå inte när den söker. Det märkliga är att en annan dator i hushållet hittas. Vad kan detta bero på?

Postad 28 December 2013 - 01:17

Macko82
  • Macko82
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Någon som får kanal 5 play att fungera? Får bara meddelande att programmet stoppats.

Postad 28 December 2013 - 01:33

Macko82
  • Macko82
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Får inte heller viaplay att fungera korrekt. Allt material på viaplay hackar, någon mer som har det problemet?

Postad 28 December 2013 - 10:15

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen! Har kommit en bit på vägen men har ännu ett par frågor;

När jag tittar via broadcasten så verkar den ha en förkärlek för svt 1. Varje gång minsta lilla störning uppstår, och ibland även när jag trycker på kontrollen, så slår den tillbaka till svt 1. Oavsett vilken kanal jag tittade på.

EPGn fungerar inte heller?

I senaste uppgraderingen är problemet med att "Broadcast" startar om fixat. När den startar om går den tillbaka till den kanal som den var inställd på när du startade funktionen, dvs den du hade aktiv senast du avslutade "Broadcast". Men det skall du inte råka ut för i 131207 firmware. EPG kommer att fixas i uppgradering.

Postad 28 December 2013 - 10:26

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag hittar ännu inte rätt dator/mapp via nätverket, har använt TizzNFS, har delat min filmmapp men hittar den ändå inte när den söker. Det märkliga är att en annan dator i hushållet hittas. Vad kan detta bero på?

Kontrollera vilken ip-adress TizzNFS har i din dator och vilken ip-adress din TizzBird har. Jag har erfarenhet av att en router (Huawei 4g) ibland ger samma ip-adress till TizzBird som till en PC jag kör TizzNFS på och då hittar TizzBird inte utdelade mapparna i PCn.

Postad 28 December 2013 - 17:43

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Har efter att jag hittade denna sida köpt en Tizz.

Fungerar bra med SVT play,bra bild och ljud men får inte riktigt fullskärm ?

Har även testat mot swefilmer.com men flash verkar saknas i den inbyggda browsern.
Någon som vet en browser som fungerar till ändamålet eller någon annan lösning ?

Postad 28 December 2013 - 19:24

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Har efter att jag hittade denna sida köpt en Tizz.

Fungerar bra med SVT play,bra bild och ljud men får inte riktigt fullskärm ?

Har även testat mot swefilmer.com men flash verkar saknas i den inbyggda browsern.
Någon som vet en browser som fungerar till ändamålet eller någon annan lösning ?

I Play.se appen får du hel bild på tv:n.
Du får installera flash på tizzbirden så funkar webläsaren

Postad 28 December 2013 - 19:45

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

I Play.se appen får du hel bild på tv:n.
Du får installera flash på tizzbirden så funkar webläsaren

Kanon, ska testa play.se

Jag använder både IPhone och Android. Någon som vet hur man visar tex bilder från IPhone i denna Tizzbird ?

Redigerat av Volvis, 28 December 2013 - 21:57.

Postad 28 December 2013 - 22:33

olle c
  • olle c
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Köpte en T20 idag o än så länge är jag sjukt nöjd.
En fråga bara, kan man köra med båda bildutgångarna inkopplade? Har nu Hdmi till projektorn via förstärkaren. Men skulle vilja kunna köra av kabel till tvn. Inte samtidigt alltså.

Redigerat av olle c, 28 December 2013 - 23:29.

Postad 28 December 2013 - 23:43

isacstavervik
  • isacstavervik
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Kontrollera vilken ip-adress TizzNFS har i din dator och vilken ip-adress din TizzBird har. Jag har erfarenhet av att en router (Huawei 4g) ibland ger samma ip-adress till TizzBird som till en PC jag kör TizzNFS på och då hittar TizzBird inte utdelade mapparna i PCn.

Det verkar vara som du säger. I TizzNFS står det just "TizzNFS at *********", och IPn är samma när jag går in under Network Information.

Vad gör man åt detta då? :wacko:

Postad 29 December 2013 - 10:50

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
starta om din router

Postad 29 December 2013 - 12:06

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag använder både IPhone och Android. Någon som vet hur man visar tex bilder från IPhone i denna Tizzbird ?

Installera en AirPlay app på TizzBird (tex AirReceiver) så kan du skicka bilder, musik och video från iPhone till TizzBird och det går även bra (om inte DRM sätter stopp) att skicka innehåll från andra appar, tex Kanal5 Play till TizzBird via AirPlay.

Postad 29 December 2013 - 13:44

isacstavervik
  • isacstavervik
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hm. Har fortfarande problem med saker och ting. Datorn som boxen hittar hittar den via Samba, har delningsalternativen i windows en stor del i att den datorn hittas medans min inte gör det? Har försökt se till att inställningarna är identiska. IP-adresserna är nu olika på dator och S20, men kan ändå inte förmå att hitta mappen jag delat via TizzNFS, varken via Samba eller NFS.

Hur gör jag för att ta bort recordings?

Postad 29 December 2013 - 15:33

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Installera en AirPlay app på TizzBird (tex AirReceiver) så kan du skicka bilder, musik och video från iPhone till TizzBird och det går även bra (om inte DRM sätter stopp) att skicka innehåll från andra appar, tex Kanal5 Play till TizzBird via AirPlay.

Grymt bra, ska testas.
Blir mer o mer nöjd med Tizzbirden

Tack för svar !

Postad 29 December 2013 - 18:11

Macko82
  • Macko82
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tizzbird kan ni svara på hur man får Kanal 5 play att fungera?

Postad 29 December 2013 - 19:11

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Tizzbird kan ni svara på hur man får Kanal 5 play att fungera?

Appen fungerar inte, vet ej varför. Har bett systemutvecklarna undersöka om det går att fixa.

Postad 29 December 2013 - 19:17

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hm. Har fortfarande problem med saker och ting. Datorn som boxen hittar hittar den via Samba, har delningsalternativen i windows en stor del i att den datorn hittas medans min inte gör det? Har försökt se till att inställningarna är identiska. IP-adresserna är nu olika på dator och S20, men kan ändå inte förmå att hitta mappen jag delat via TizzNFS, varken via Samba eller NFS.

Hur gör jag för att ta bort recordings?

För att ansluta en PC via Samba skall man aktivera fildelning i dator, man bestämmer även i datorn om det skall krävas inloggning med lösenord eller inte.
TizzNFS kan man bara hitta via NFS och den mapp man lägger till i programmet måste vara en mapp i windows filstruktur, inte en genväg som tex "Mina Filmer". Det finns instruktion i slutet av manualen, sid 62 i den Svenska: http://www.tizzbird....bird-manual.htm

Postad 29 December 2013 - 20:22

heggemannen
  • heggemannen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har köpt mej en s20 har haft en del nätverksproblem men har uppdaterat till beta firmwaren kan dock ej stänga av wifi den slås på vid varje omstart?
största problemet just nu är alla mina filmer som är inspelade med gopro kamera (720p mp4) så fort jag börjar titta på ett klipp via tizznfs börjar det hacka sen fryser bilden helt och tizznfs kraschar enda sättet att få igång det hela är att starta om PC + s20?
har testat o lagt över dessa filer på en usb disk och tizzen har inga problem att spela upp dessa filmer då.
allt är kopplat via tråd, TP-link switch, netgear router WNR3500,+ windows 8.1
några förslag??

Postad 29 December 2013 - 21:54

isacstavervik
  • isacstavervik
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

För att ansluta en PC via Samba skall man aktivera fildelning i dator, man bestämmer även i datorn om det skall krävas inloggning med lösenord eller inte.
TizzNFS kan man bara hitta via NFS och den mapp man lägger till i programmet måste vara en mapp i windows filstruktur, inte en genväg som tex "Mina Filmer". Det finns instruktion i slutet av manualen, sid 62 i den Svenska: http://www.tizzbird....bird-manual.htm

Jupp, ledsen att jag är omständig, men vill bara försäkra mig om att jag inte gjort något tokigt. Så verkar dessvärre inte vara fallet. Har försökt med både TizzNFS och FreeNFS. Inget fungerar. Har försökt dela mapparna i windows, inte heller det fungerar. Vet verkligen inte vad jag mer kan prova.
Synd om jag måste lämna tillbaka den pga detta, då det verkar vara en bra pryl i övrigt.

Har du ett svar på hur man tar bort inspelningar? Blir ganska snabbt stora minnesmängder

Postad 29 December 2013 - 22:25

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Grymt bra, ska testas.
Blir mer o mer nöjd med Tizzbirden

Tack för svar !

Fungerade grymt bra !

Kunde även dela swefilmer.com den vägen via Dolphin som jag kör som browser.

Kanonbra !

Postad 30 December 2013 - 09:42

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jupp, ledsen att jag är omständig, men vill bara försäkra mig om att jag inte gjort något tokigt. Så verkar dessvärre inte vara fallet. Har försökt med både TizzNFS och FreeNFS. Inget fungerar. Har försökt dela mapparna i windows, inte heller det fungerar. Vet verkligen inte vad jag mer kan prova.
Synd om jag måste lämna tillbaka den pga detta, då det verkar vara en bra pryl i övrigt.

Har du ett svar på hur man tar bort inspelningar? Blir ganska snabbt stora minnesmängder

Problemet med anslutning av din PC, borde ligga i inställningarna i din PC, exvis branvägg, antivirusprogram, etc. Om du hittar en annan PC i nätet med Samba/NFS så måste det vara din PC som stänger TizzBird ute.

Det finns en "Filhanterare" i menyn som du kan radera filer med, beskrivs i Kap. 16 i manualen. Du kan även ändra plats för lagring av inspelningar till ext. minneskort/USB-enhet.

Postad 30 December 2013 - 09:51

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har köpt mej en s20 har haft en del nätverksproblem men har uppdaterat till beta firmwaren kan dock ej stänga av wifi den slås på vid varje omstart?
största problemet just nu är alla mina filmer som är inspelade med gopro kamera (720p mp4) så fort jag börjar titta på ett klipp via tizznfs börjar det hacka sen fryser bilden helt och tizznfs kraschar enda sättet att få igång det hela är att starta om PC + s20?
har testat o lagt över dessa filer på en usb disk och tizzen har inga problem att spela upp dessa filmer då.
allt är kopplat via tråd, TP-link switch, netgear router WNR3500,+ windows 8.1
några förslag??

Maila din adress till [email protected] med referens till Ethernetproblem så skickar vi en utbytesenhet.

Postad 30 December 2013 - 09:59

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Precis som Tizzbird skrev så fungerar Ethernet perfekt genom en switch .
Ett annat problem som jag har är att Tizzbirden startar upp hela tiden med p.g.a
andra fjärrkontroller som används i hemmet. Finns det något att göra åt detta problem?

Vi behöver din adress+mail/mobil för att skicka utbytesenhet. Kan du antingen skicka PM eller maila till [email protected]

Postad 30 December 2013 - 11:44

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Vi behöver din adress+mail/mobil för att skicka utbytesenhet. Kan du antingen skicka PM eller maila till [email protected]

Jag har skickat ett mail till er med adressuppgifter!

Postad 30 December 2013 - 23:42

r4v3n
  • r4v3n
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag ser mycket intressant med produkten. Jag har ingen nätverkskabel i närheten av min TV, men fri sikt och bra 802.11n nätverk och har planer på 802.11ac nätverk. Går det att köra TizzBird trådlöst utan nätverkskabel? På bilden längst ner till höger ser jag att det är en port "USB for WiFi". Måste man köpa till någon WiFi-adapter? Vilken rekommenderas för bästa kompatibilitet och prestanda i så fall?

Har ni planer på Miracast-stöd. Det vore kul att kunna koppla upp enheter och spela upp över den istället för att behöva köpa ytterligare enheter för det (Netgear ptv3000 etc).

Postad 31 December 2013 - 09:01

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag ser mycket intressant med produkten. Jag har ingen nätverkskabel i närheten av min TV, men fri sikt och bra 802.11n nätverk och har planer på 802.11ac nätverk. Går det att köra TizzBird trådlöst utan nätverkskabel? På bilden längst ner till höger ser jag att det är en port "USB for WiFi". Måste man köpa till någon WiFi-adapter? Vilken rekommenderas för bästa kompatibilitet och prestanda i så fall?

Har ni planer på Miracast-stöd. Det vore kul att kunna koppla upp enheter och spela upp över den istället för att behöva köpa ytterligare enheter för det (Netgear ptv3000 etc).

Det fungerar utmärkt att köra S20T trådlöst och den har inbyggd 11n WiFi. (Den anslutningen som syns på bilden är för de fall då S20T inte utrustats med Wifi som standard, men för Nordiska marknaden har vi valt att bygga in WiFi). I våra tester får vi +100Mbps via wifi, vilket räcker gott och väl för att strömma BD-kvalitet.

Vi hade med Miracast i specen under utvecklingen och hade planer på att inkludera det, men tyvärr är tekniken inte riktigt mogen ännu. Det gäller inte bara implementering i vår box utan även många mobiler med miracast har dålig implementering.

Postad 01 January 2014 - 22:46

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Vilket tangentbord rekommenderas till Tizzbird?

Vill gärna ha ett litet smidigt med inbyggd musplatta om den lösningen fungerar.

Redigerat av Volvis, 01 January 2014 - 22:47.

Postad 02 January 2014 - 10:56

loffeciv
  • loffeciv
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
När får vi se en uppdatering till Android 4.4?

Postad 02 January 2014 - 13:17

stigwengdahl
  • stigwengdahl
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har köpt en Tizzbird och har testat vissa appar i den och har vissa problem med den.
Provade swefilm.com men det kräver flash player men det verkar inte finnas någon till android os om man söker på google market.
Är det någon annan webb läsare som fungerar med swefilm.com i Tizzbirden ?
Vissa play appar har jag bara fått tv4 play och svt play och tv 10 play att fungera !
Viasat play verkar hänga sig händer inget och kanal 5 krachar som för många andra sf bio any time appen fungerar inte heller.
Sedan det här med ethernet interfacet och wireless strular med har råkat ut för att den har stängt av ethernet interfacet vid uppstart och slår på wireless interfacet vilket jag inte är intressad av.
Kör med en 8 portars Dlink 1Gb switch med auto sense alla andra anslutna devices i den switchen fungerar utan problem,
Angående mini tangentbord har jag beställt ett från Digilive detta http://shop.digilive...cts/MINIBIRD-SV får återkomma hur det fungerar hoppas få det idag.
Anlutning till mitt NAS Buffalo fungerar utmärkt inga problem där men hade velat namnge nas själv nu står det bara network1 i Tizzbirden

Postad 02 January 2014 - 13:40

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har köpt en Tizzbird och har testat vissa appar i den och har vissa problem med den.
Provade swefilm.com men det kräver flash player men det verkar inte finnas någon till android os om man söker på google market.
Vissa play appar har jag bara fått tv4 play och svt play och tv 10 play att fungera !
Viasat play verkar hänga sig händer inget och kanal 5 krachar som för många andra sf bio any time appen fungerar inte heller.
Sedan det här med ethernet interfacet och wireless strular med har råkat ut för att den har stängt av ethernet interfacet vid uppstart och slår på wireless interfacet vilket jag inte är intressad av.
Kör med en 8 portars Dlink 1Gb switch med auto sense alla andra anslutna devices i den switchen fungerar utan problem,
Angående mini tangentbord har jag beställt ett från Digilive detta http://shop.digilive...cts/MINIBIRD-SV får återkomma hur det fungerar hoppas få det idag.
Anlutning till mitt NAS Buffalo fungerar utmärkt inga problem där men hade velat namnge nas själv nu står det bara network1 i Tizzbirden

Du måste installera Flash APK, Adobe har tagit bort Flash för Android, men den finns att hämta från deras arkiv: http://download.macr..._player_ics.apk
Kanal5Play fungerar inte, i övrigt fungerar SVT Play, TV4Play och MTG kanalerna (TV3, TV6,...)
Om du får problem med att den tappar Ethernetanslutningen, streaming av film stannar etc. skall du kontakta [email protected]

Postad 02 January 2014 - 17:41

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Är det någon annan webb läsare som fungerar med swefilm.com i

Jag kör med Dolphin browser. Den har fortfarande flash ( om man aktiverar det i inställningar) även Opera har flash.

Väntar med spänning på hur tangentbordet fungerar. Har själv hittat ett men vet inte om det fungerar med Tizzbirden
http://www.ebay.com/....-/171118354103

@ Tizzbird

Kan du ordna någon forumrabatt på ert egna minitangentbord ? ;-)
Skulle ju helst vilja ha ett som man vet är kompatibelt så man vet att det fungerar men det kostar 490 :- i den enda butiken jag hittar som saluför tangentbordet.

Redigerat av Volvis, 02 January 2014 - 19:40.

Postad 03 January 2014 - 02:48

tomas70
  • tomas70
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag måste bara få svar på en fråga, Varför kan inte Tizzbird och tillverkaren lägga in så scrape delen hämtar all information på svenska istället för engelska från IMDB.
Jag har ju en NAS från synology och Nas beteckningen ds213j
I deras webstation hämtas allt från IMDB på svenska och inte på engelska det kan ju inte vara speciellt svårt att lägga till.

Postad 03 January 2014 - 09:51

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag måste bara få svar på en fråga, Varför kan inte Tizzbird och tillverkaren lägga in så scrape delen hämtar all information på svenska istället för engelska från IMDB.
Jag har ju en NAS från synology och Nas beteckningen ds213j
I deras webstation hämtas allt från IMDB på svenska och inte på engelska det kan ju inte vara speciellt svårt att lägga till.

Om det finns synopsis på svenska, så finns det nog möjlighet att få det på svenska även i TizzBird (är inte säker på om IMDB eller TMDB används). Har försökt hitta svensk text på IMDB webb utan framgång. Filmtitlar finns på svenska, men får bara fram beskrivning på engelska. Är du säker på att Synology appen hämtar texten på svenska, eller kan det vara så att den översätts med typ Google translate om du väljer svenska som språk?

Postad 03 January 2014 - 10:24

Unregistered58b84d23
  • Unregistered58b84d23
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Flesta har dem problem dela ut datorn m.m.
Har ni kollat brandväggen?

aldrigt haft problem min Smart TV Box S20T.
kanal 5 play funkar för mig rikigt svar denna är ni får installera SuperUS först.

En fråga till TizzBird Sverige Jag har en förstäkare 7.1 kör via hdmi 1 och kör Smart TV Box S20T. hdmi 3 går tv vill inte Linka via förstäkare.
Men jag har löst detta egen hand men kan ni besvara detta för mig vad är problemet

Postad 03 January 2014 - 10:53

stigwengdahl
  • stigwengdahl
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Har testat mini tangentbordet och det fungerar faktiskt riktigt bra.
Den enda nackdelen är om man skall använda en web browser och skriva urler är att punkt . måste du använda FN tangenten för att få fram det.
Annars fungerar den helt ok och är inte större än fjärr kontrollen till Tizzabirden.

Postad 03 January 2014 - 11:01

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

En fråga till TizzBird Sverige Jag har en förstäkare 7.1 kör via hdmi 1 och kör Smart TV Box S20T. hdmi 3 går tv vill inte Linka via förstäkare.
Men jag har löst detta egen hand men kan ni besvara detta för mig vad är problemet

Förstår inte riktigt frågan. Fungerar det när du ansluter S20T till HDMI1 på förstärkaren men inte till HDMI3 på förstärkaren?

Postad 03 January 2014 - 11:03

stigwengdahl
  • stigwengdahl
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Flesta har dem problem dela ut datorn m.m.
Har ni kollat brandväggen?

aldrigt haft problem min Smart TV Box S20T.
kanal 5 play funkar för mig rikigt svar denna är ni får installera SuperUS först.

SuperUS för att få Kanal5 att fungera det är väl superuser för en rootad android enhet eller vad menar du ?
Har sökt på Market och det finns bara Superuser appen inget annat som heter så !

Postad 03 January 2014 - 14:33

tomas70
  • tomas70
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Är du säker på att Synology appen hämtar texten på svenska, eller kan det vara så att den översätts med typ Google translate om du väljer svenska som språk?

Nej jag är inte längre säker när du lägger fram det så, Möjligheten finns att det är del i mjukvaran som gör att språket översätts.
Men givetvis hade det varit riktigt bra med svenska språket.
Tack för svaret.

Postad 03 January 2014 - 16:52

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
I XBMC finns väl möjligheten att ställa in föredraget språk från imdb har jag för mig.

Postad 03 January 2014 - 20:02

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Har testat mini tangentbordet och det fungerar faktiskt riktigt bra.
Den enda nackdelen är om man skall använda en web browser och skriva urler är att punkt . måste du använda FN tangenten för att få fram det.
Annars fungerar den helt ok och är inte större än fjärr kontrollen till Tizzabirden.

Låter jättebra. Har precis beställt från samma ställe som du.

När man har detta tangentbord behöver man överhuvudtaget använda den medföljande ? Tänkte framförallt på nära tizzbird står med skärmsläckaren på och om det går att väcka den med tangentbordet och även on/off om det fungerar från t-bordet ?

Postad 04 January 2014 - 01:20

isacstavervik
  • isacstavervik
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Det går fortfarande inte. Har provat att stänga brandvägg, AV-program och allt annat som kan tyckas blockera TizzNFS, men datorn hittas ändå inte. Har lagt ner mycket tid på att leta eventuella inställningsfelaktigheter, men har alltså inte fått det att funka varken via Samba eller NFS.

Nu har dessutom ett nytt problem yttrat sig, i viaplay. Så fort jag använder en högre kvalité än "medium" så börjar bilden gunga på ett väldigt märkligt sätt. Problemet finns inte på någon annan enhet jag provat, inte PC, inte Mac, inte iPad. Är det något ni känner till eller får jag leta vidare?

Redigerat av isacstavervik, 04 January 2014 - 01:23.

Postad 04 January 2014 - 09:26

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 1

Det går fortfarande inte. Har provat att stänga brandvägg, AV-program och allt annat som kan tyckas blockera TizzNFS, men datorn hittas ändå inte. Har lagt ner mycket tid på att leta eventuella inställningsfelaktigheter, men har alltså inte fått det att funka varken via Samba eller NFS.

Nu har dessutom ett nytt problem yttrat sig, i viaplay. Så fort jag använder en högre kvalité än "medium" så börjar bilden gunga på ett väldigt märkligt sätt. Problemet finns inte på någon annan enhet jag provat, inte PC, inte Mac, inte iPad. Är det något ni känner till eller får jag leta vidare?

Kontrollera vilken status du har för ditt nätverk i datorn (Kontrollpanelen > Nätverk & Internet > Nätverks- & Delningscenter). När nätverksstatus är Offentligt nätverk tror jag inte delning av filer/mappar fungerar, men om det är "Privat nätverk" med möjlighet att skapa "Hemgrupp" .

I Viaplay appen åste du använda boxens egna mediaspelare enligt det meddelande du får när du startar Viaplay-appen första gången. Gå till inställningar i appen och aktivera den, så skall det fungera bra och bildkvalitet ställs in automatiskt.

Postad 04 January 2014 - 09:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Nej jag är inte längre säker när du lägger fram det så, Möjligheten finns att det är del i mjukvaran som gör att språket översätts.
Men givetvis hade det varit riktigt bra med svenska språket.
Tack för svaret.

TizzBird använder IMDB för synopsis, posters och filmografi och TMDB för fanart. TMDB har synopsis på svenska och jag har bett utvecklarna kolla om de kan modifiera scraping-funktionen så att vi kan få synopsis på svenska istället.

Postad 04 January 2014 - 12:35

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hej alla.
Har plöjt igenom tråden nu.
Hittar inget om buggfixen som finns att ladda ner fixade ethernetproblemet en gång för alla.
Ni som haft problemet, funkar det nu?

//Figg

Postad 04 January 2014 - 13:38

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Hej alla.
Hittar inget om buggfixen som finns att ladda ner fixade ethernetproblemet en gång för alla.
Nej! Tizzbird skickade en utbytes Box till mig och det går fortfarande inte att stänga av wi-fi så den bryter kontakten med min Nas i jämna mellanrum. Jag fick nyss boxen så jag ska kolla över helgen så får vi se. Men jag köpte en extern hårddisk nästan direkt och med den fungerar denna maskin Perfekt!

//Figg

Postad 04 January 2014 - 13:41

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Svar till Figgis : Nej! Tizzbird skickade en utbytes Box till mig och det går fortfarande inte att stänga av wi-fi så den bryter kontakten med min Nas i jämna mellanrum. Jag fick nyss boxen så jag ska kolla över helgen så får vi se. Men jag köpte en extern hårddisk nästan direkt och med den fungerar denna maskin Perfekt!

Postad 04 January 2014 - 16:43

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej alla.

//Figg

Det var 2 delar i Ethernetproblemet vi hade. De ena var att boxen inte hittade nätverksenheter vid uppstart efter "power off". Det är fixat från firmware 131219 och framåt med en patch från tillverkaren av Ethernetkretsen. Det andra var att boxen tappade Ethernetanslutningen under drift i vissa nätverksmiljöer. Det problemet har fixats med en modifiering av hårdvaran. Kunder som har problem med det får en utbytesenhet.

I Android finns en funktion att boxen försöker ansluta med Wifi om Ethernetanslutningen droppar, men Wifi slår inte ut Ethernet. Enligt Biggles2002 kan man stänga av denna Wifi "fall-back" funktion.
"Avaktiverade " optimering av wifi " i android settings och nu har den slutat att sätta på wifi"

Stickan08 - Jag har testat med två olika routrar som jag tidigare fått fram felet med och båda fungerar stabilt med utbytesboxen. Jag är övertygad om att det problem som var innan är löst nu, du bör får ditt nätverk att fungera stabilt nu.

Postad 04 January 2014 - 18:39

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Jag har avaktivera Optimering av Wi-Fi och min nya Box fortsätter att sätta på wi-fi och slänga ut mig till hemskärmen!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.